TOLO.RO
Vom greşi, vom confunda, vom ortografia greşit. Uneori. Din oboseală, din superficialitate, din lipsă de discernămînt, uneori. Vom încurca clasamente, note la jucători şi ne vom pripi la transferuri. Uneori.
marți, 6 noiembrie 2007, 2:54
Vom greşi, vom confunda, vom ortografia greşit. Uneori. Din oboseală, din superficialitate, din lipsă de discernămînt, uneori. Vom încurca clasamente, note la jucători şi ne vom pripi la transferuri. Uneori.
Dar e ceva ce nu vom scrie niciodată. Ceva ce devine tot mai comod de exclamat în noua configuraţie a clasamentului. Nu vom da nici un credit celor două versiuni simplificatoare şi care insultă complexitatea fotbalului. Niciodată, nu vom fi de acord. Niciodată.
Varianta 1. CFR Cluj e echipa maghiarimii radicale, care şi-a găsit la Cluj un exponent sportiv şi de imagine. Ea e împinsă în faţă de serviciile secrete de la Budapesta şi de interesele economice strînse în jurul persoanei lui Arpad Paszkany. Ipoteza este tulburătoare, dar nu explică dacă Semedo e spion dublu şi dacă Fabbiani joacă după dictarea ofiţerilor de informaţii de la Buenos Aires.
Varianta 2. Echipa condusă de Andone reprezintă răzbunarea legitimă a Ardealului faţă de împilarea economico-fotbalistică a Regatului. În fond, CFR nu e o echipă, ci o mişcare Răzbună-te-pe-mitici, de originie divină.
Ambele variante exclud fotbalul. Nici nu au nevoie de el, de vreme ce descind direct din Teoria Conspiraţiei.
Prima presupune demonizarea liderului şi, pe cale de consecinţă, cheamă la combaterea poziţiei acestuia prin toate mijloacele.
Cea de-a doua îl sanctifică şi transformă orice viitoare eroare de arbitraj împotriva lui CFR într-o probă a monstruoasei coaliţii pusă la cale de o Capitală toxică.
Sînt două bazaconii! Titlul se va decide, predominant, pe teren. Asta ar trebui să ţinem minte. Altfel, o vom lua razna.
Cătălin Tolontan • 6 noiembrie 2007, 16:01
armatorul_turc, MM; multumesc pt ca ati inteles sensul articolului. probabil ca n-am fost eu f clar, de vreme ce sint totusi atit de multi oameni care nu l-au inteles
montezuma • 6 noiembrie 2007, 16:02
cfr a intrat in colimatorul presei din Bucuresti. asta e ultimul hop inainte de titlu. la fel s-a intamplat si cu poli timisoara acum 3 sezoane, cand erau neinvinsi in retur si cand presa din bucuresti ii numea „chelsea din banat” (ahahahahahahaha nu m-am putut abtine). daca cei de la cfr vor reusi sa treaca si peste aceasta noua amenintare atunci intr-adevar au sanse uriase sa castige titlul, daca vor pica si ei in aceeasi plasa in care a picat iancu nu vor juca decat in uefa (si famaguste pot aparea de oriunde).
HARRY POKER • 6 noiembrie 2007, 16:04
ASA CUM AM SPUS,CFR VA CASTIGA CAMPIONATUL CU ACELEASI MIJLOACE CU CARE AU CASTIG. ECHIPELE DIN BUC. LA RANDUL LOR! dar arpy tot om al serv. secrete maghiare „estem”!
JE • 6 noiembrie 2007, 16:04
eu as putea pune pariu ca cfr nu va lua campionatul anul asta . asteptati sa vedeti returul o sa aveti surprize mari . tot bucurestiul va lua campionatul .
mariusul • 6 noiembrie 2007, 16:08
din cluj viitorul se vede bine
oftica dinpre mitici e din ce mai evidenta si ma bine dispune la culme
elina • 6 noiembrie 2007, 16:08
sunt die la cluj(i)si stau si in Gruia, cand nu sunt la Bucuresti, dar prima varianta mi se pare mai viabila decat a doua… altfel toti clujenii ar tine cu C.F.R., ceea ce nu e adevarat:))
avem un operator conditional de tip „daca…, atunci…” . ne-am bucura ca-i bat pe mitici, daca nu ar fi echipa ungurilor:))
CFR Campioana • 6 noiembrie 2007, 16:08
Lucrurile stau asa:
1. – e o aberatie! Majoritatea suporterilor CFR-ului sunt romani si majoritatea persoanelor din cadrul clubului sunt romani! Ca sunt si maghiari asta e f. normal intr-un oras in care 20% sunt maghiari.
2. – e o alta aberatie ca e o „razbunare divina”!… E doar rodul muncii unor oameni de la noi care lupta impotriva smenurilor si aranjamentelor specifice bucurestilor!
Si acum, sa spunem totusi cateva adevaruri:
– dupa ce la Marea Unire a fost semnata o intelegere in care Transilvania ramanea independenta economic, odata cu venirea comunismului s-a centralizat tot, deci au anulat si acea intelegere semnata de ambele parti! Prin urmare, tot ce a insemnat bunastare locala, independenta financiara si administrativa au fost anulate iar intreaga Transilvanie inrobita si umilita de „capitala”! – de aici si dorinta de revansa pe orice cale impotriva bucurestiului!
– oare de ce nu doar ardelenii ci inclusiv ploiestenii, constantenii, craiovenii (aflati mult mai aproape de bucuresti) ii urasc pe MITICI si „CAPITALA TOXICA”? Tot fiindca sunt unguri?
– Cand o tara intreaga te uraste pe fata sau mai printre dinti, ar trebui sa te intrebi daca n-ai o PROBLEMA MARE!!
– ceea ce urasc ardelenii si banatenii cel mai mult sunt: inselatoria, furtul, smecheria, minciuna, etc. – tot ceea ce tine de necinste si dorinta de a-ti pagubi interlocutorul! De aici si ura dintre transilvaneni si mitici!!
incre_debil • 6 noiembrie 2007, 16:10
DRAGA (S)TOLO,
HA-HA-HA-HA-HA. CE MINTI ASCUTITE AVETI VOI ASTIA DE GAZTEA: TOCMAI ATI NASCUT UN NOU SUBIECT PLIN DE RIDICOL CARE VA VA VINDE ZIARUL INCA O LUNA DE ZILE. DIN PACATE LA ROMAN INCA PRIND ASTFEL DE RAHATURI.
endorama • 6 noiembrie 2007, 16:10
ba da, am inteles foarte bine sensul articolului. doar ca vezi, o modalitate de a raspandi o teorie a conspiratiei printre cei slabi de suflet fara a te compromite in fata oamenilor rationali e aceea de a declara sus si tare ca tu nu crezi in teoria respectiva, in acelasi timp prezentand-o in detaliu.
pe de alta parte, de ce asteapta moderation postul meu anterior? nu am pus nici un nume de ziarist in text si nici nu am folosit cuvinte injurioase??
maniosu • 6 noiembrie 2007, 16:12
ce pervers esti tolo, tu singur pui gaz pe foc asa de aiurea. cred ca nimeni pana la tine nu s-a gandit la aberatiile astea. da la urma urmei… trebuia si tu sa scrii ceva, nu?
famagusta • 6 noiembrie 2007, 16:17
tolo ai dat-o-n bara acum, pai nu e mereu echipa de pe 1 hulita? mai ales cand sunt blatisti alde cEfErE…pai coi ati scris ca sunt lideri la favoruri…si vad ca razna o cam ia muresan purcelu
UnderTakeR • 6 noiembrie 2007, 16:28
Tolo .. tu iei bani pe cuvinte scrise ? daca da atunci te inteleg ..articol de rahat da bani sa iasa
Marius M. • 6 noiembrie 2007, 16:38
PROVINCIA ARDEAL SI PROVINCIA BANAT e la putere! Capitala intra in deriva. Chiar e necesar sa se vorbeasca atat de mult despre cele doua Provincii ale Romaniei?? Lasati oamenii sa joace fotbal, iar miticii sa se uite.
mumu23 • 6 noiembrie 2007, 16:39
CFR CLUJ este o mizerie pt Romania !!! Ne-a facut de ras in Europa cu descultii aia din Cipru !!! O sa ia campionatul si ce o sa faca ? NIMIK… Macar Steaua a pierdut cu 2-1 la Sevilla… Realul cu 2-0 !!!
_andrei_ • 6 noiembrie 2007, 16:40
Ideea este sa nu cadem in extremism.
Este pana la urma SPORT. Sport inseamna inainte de toate competitie si fair-play.
Nu numai la Bucuresti sunt derapari spre extremism, ci si la Cluj.
Din pacate, nu numai unii conducatori de club o iau pe aratura, dar si prin anumite emisiuni, reportaje si ziare se fac trimiteri in aceasta directie (de multe ori fara voie). „Provincia bate Bucurestiul”, „CFR linisteste Bucurestiul”, „Capitala e la Cluj?” etc. Desigur, se poate spune ca este vorba de un articol de ziar, emisiune etc…dar se alimenteaza prea mult in aceasta directie.
Sunt, pe de alta parte, suporterii echipelor care tin mult la echpele lor si care doresc rezultate… Suporterii se calca in picioare prin toate orasele… Unde se va ajunge?
De aceea, sper sa nu se depaseasca limitele sportivitatii (nici pe gazon si nici in afara lui).
In final nu este nici o problema daca va lua CFR campionatul, conteaza ve vor face mai departe. Pentru ca este uneori usor sa ajungi „sus”, dar foarte greu sa te mentii.
chefere • 6 noiembrie 2007, 16:42
Domnule, uite cum sta treaba: am cetit si rascetit artticolul dvs. si l-am inteles intr-utotul. Ai dreptate, asa este trebuie sa nu o luam razna. Observaie: circula astfel de povesti dar in iciun caz in versiunea dumitale. Le cam infloresti aici. Ma intreb din ce motiv! Dar felicitari, ai dreptate!
Unde nu iti drau deloc dreptate, siu cunt suporter CFR de mic copil, este ca o data cu postarea acestui articol nu faci cdecat sa comiti greselile pe care tocmai tu le indici a fi riscant de suimplu de facut. Realizezi si tu ca inevitabil, pornind de la teoriile tale, mai mult sau mai putin adevarate, lumea discuta! Si da dezbate, se va injura si demitiza pe bloguri, pe chaturim, etc. Plus ca mai dai idei si altor nauci. Eu personal nu am auzit de prima ta varianta in forma asta nicaieri, si sunt destul de apropiat echipei din cluj si destul de cetit pe internet! Instigi fara sa doresti acestu lucru, implicit dai idei si alimentezi nebunia.
Ce sa iti mai spun…te cam ia Vochin in ultima vreme…e peste tine! Revinoti!
Claudiu • 6 noiembrie 2007, 16:43
Draga Tolo,
Oare nu cumva tu esti un agent al unui serviciu secret (strain evident) care vrea sa puna paie pe foc intre romani (din Transilvania si restul tarii) ? Oare aceasta ipoteza nu se poate lua in calcul? Sunt stelist dar nu am decat sa felicit echipa manageriala a CFR care da dovada de mult mai mult profesionalism decat exista la echipa mea de suflet.
P.S Din punctul meu de vedere pot sa fie TOTI unguri sau orice altceva, nu vad care e ideea cu fotbalul. Punctul lor forta este SERIOZITATEA si nimic altceva. Strainii de lal CFR (portughezi, etc) nu sunt mari valori dar au exact ceea ce ii lipseste fotbalistului roman.
ervfr • 6 noiembrie 2007, 16:43
oricum campionatul nu se va decide pe teren. Cei care stiu ce pot face pe langa o sa-si puna in curant practicile in aplicare asa ca…..
Koko • 6 noiembrie 2007, 16:47
Si eu as scrie despre cineva, nu dau nume, ca e poponar! Dar n-am sa scriu. Cum n-am sa scriu vreodata ca nevasta lui cutare s-a troznit cu cutarica. Nu. n-am sa scriu. Aoleo, Tolo, chiar am si facut-o. Si tu la fel…….Penibil
Selen • 6 noiembrie 2007, 16:48
Da articolul atinge o parte ce foarte putzina lume o dezbate. Adversitatea Ardealului fata de Mitici, Bucuresti.
Aceasta problema are nevoie de timpul ei, dar ea va evolua si va atinge culmi mai interesante. O sa vedetzi cu totzii, eu presimt acest lucru si e evident daca te uitzi si ascultzi putzin lucrurile mai atent.
Ardelenii vor sa nu mai depinda de Bucuresti..si vor toti: romani, unguri…ardelenii. Cu cat se prelungeste boala asta cu descentralizarea ura va creste…
Rubio • 6 noiembrie 2007, 16:56
Daca statzi de vorba cu ardeleni….cred ca 95% dintre ei si-ar dori o forma sau alta de autonomie sau descentralizare….
Fenomenul asta devine foarte serios…
mrbadnews • 6 noiembrie 2007, 17:06
Nu scrii despre asta, dar tocmai ai scris. Ipocritule.
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:17
rubio si asta din cauza ca sunt foarte p.ro.st. sfatuiti si informati
miratu • 6 noiembrie 2007, 17:17
numai la noi ne miram asa de tare si ni se pare ceva iesit din comun ca o echipa alta decat din capitala sa domine campionatul. faptul ca nu mai avem doar 3 echipe ce impart totul si apoi merg afara si nu fac nimic ar trebui sa ne bucure. poate suntem pe drumul cel bun in fotbal…
Robert Stoica • 6 noiembrie 2007, 17:20
Tolo, daca tot ai avut curajul sa scrii despre acest subiect (by the way, asta e un lucru pozitiv findca tu incerci sa iti expui un punct de vedere in privinta celor doua teorii,care oricum cirula in randul microbistilor, nicidecum nu instigi) haide sa judecam problema fara sa generalizam in mod eronat si sa vedem fiecare aspect particular al problemei: din punct de vedere fotbalistic este clar pentru multa lume ca CFR joaca cel mai matur si mai pragmatic fotbal din campionat.Aici lucrurile sunt clare, si nu e cazul sa insistam: au jucatori foarte valorosi, un antrenor serios si foarte reputat.Au un sistem de premiere foarte motivant, care face ca totul sa functioneze.Au avut liniste si astfel au construit cu foarte multa atentie si cumpatare o echipa performanta.Deci nimeni nu contesta ca pasele intre jucatorii de la CFR nu functioneaza mult mai bine decat la orice alta echipa.Nimeni nu poate contesta ca au marcat cele mai multe goluri din campionat, dupa Poli, si ca probabil o vor depasii si pe aceasta.Cred ca nimeni nu poate sa afirme ca la echipa pe care o simpatizeaza nu il doreste pe Trica sau Fabbiani, in locul unui Niculescu care nu marcheaza, sau al unui Neaga care deasemenea nu o face.Numai ca fotbalul insemna ceva mai mult decat toate acestea.Inseamna bucuria omenilor cand merg pe stadion, inseamna un fel de atasare (prea intensa uneori,) de echipa la ale carei meci mergi, sau pe care o urmaresti mereu la TV.Or aceasta atasare presupune un fel de incredere in cei de la acel club, un fel de necesitate al unui sentiment de incredere.Si findca anchete ale Academiei Cataencu si alte ziare ne arata ca domnul Arpad Pazkany face in mod cert parte dintr-un sistem securist maghiar, eu cred ca ceva din atasamentul suporterilor fata de echipa se pierde, ei nu mai sunt asa de apropiati de ea, simt ca pe langa pasele legata si golurile marcae CFR este la un nivel mai inalt si o parghie prin care se actioneaza intr-o directie care nu priveste fotbalul.Ceea ce deranjeaza si in mod cert face rau fotbalului.Ba mai mult, face rau ideii de sport, de suporteri, de sportivi (care devin deci unulte, impreuna cu antrenorul).Incat faptul ca CFR castiga pe teren si jucnd frumos nu mai inclzeste cu nimic.
PS:Recomand cititorilor GSP sa caute excelentele anchete desfasurate de AC vis-a-vis de Paszanky
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:20
miratu
nu e nimic anormal ca o echipa alta decat una din capitala sa ia titlul
ce e anormal este ca in momentul in care o echipa din provincie da primele semne ca ar avea sanse la titlu, suporterii acesteia transforma posibilul succes intr-o razbunare fata de „mitici” (ta.m.p.i.t nume, pot pune pariu ca 99% dintre ardeleni nici macar nu stiu de unde vine)si o victorie nu numai impotriva echipelor bucurestene dar si impotriva demonilor de arbitri care le sustin pe acestea din urma
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:24
pana acum provincialii faceau o zarva imensa vis-a-vis de greselile mai mult sau mai putin intentionate ale arbitrilor in favoarea bucurestenelor. Acum, cand CFR-ul face egal cu STEAUA, aceasta jucand ultimele 80! de minute cu un om in minus, bate rapidul din ofside….etc. etc., toata lumea tace. Nu mi se pare deloc CFR-ul ca fiind cea mai buna echipa din tara
Dezyderius • 6 noiembrie 2007, 17:25
tolo………….cu litere mici,pt ca asta meriti!voi ziaristii in loc sa faceti bine,de multe ori stricati!instigati!asta vreti? ura?
va pica rau ca a ajuns un CFR,sau Timisoara,sau Urziceni,sau un Vaslui sa se bata de la egal la egal cu o echipa din Bucuresti?S-au v-a platit,,conducatorii granzilor” s-a va aliati cu Steaua,Dinamo sau Rapid?
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:25
mai mult seamana cu un mercedes facaut in china care se va strica foarte repede
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:27
ipocrizia clujenilor a juns pana acolo, inact, anul trecut, dupa meciul cu STEAUA, s-au acuzat singui de blat :)))))))
asta e de ras
ArenaSport • 6 noiembrie 2007, 17:29
Azi pe ArenaTV (www.sport.alingeorgian.ro) puteti urmari gratis si in direct meciuri din Uefa Champions League:
ora 21:45 – Liverpool – Besiktas (LIVE)
ora 21:45 – FC Porto – Marseille (LIVE)
ora 21:45 – Schalke 04 – Chelsea (LIVE)
ora 21:45 – Olympiacos – Real Madrid (LIVE)
ora 21:45 – Shakhtar Donetsk – AC Milan (LIVE)
Numai pe http://WWW.SPORT.ALINGEORGIAN.RO !
CFR Campioana • 6 noiembrie 2007, 17:31
@ Robert Stoica:
daca ai ajuns sa te iei dupa „anchetele” AC, nu te mira ca ajungi sa spui aiureli.
Chiar daca nu-s fan Basescu, incercarea de a lovi in Paskany e de fapt incercarea de a lovi in Basescu si Boc.
Vei vedea ca nu exista motive reale sa se ajunga in a-l inculpa in vre-un fel pe Paskany.
Si AC trebuie sa scrie ceva mai ales daca-s platiti de adversarii politici…
pt. ofticati • 6 noiembrie 2007, 17:32
ELTON mama, Steaua a „jucat” 80 de min. cu autobaza in poarta! Sa nu uitam acest mic amanunt! :-D)))
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:33
@”CFR Campioana”
ce sti tu despre Pascani?
cum a aparut acest personaj „pe piata”?
pt. ofticati • 6 noiembrie 2007, 17:34
Foarte corect ce scrie aici:
CFR Campioana on 6 Noiembrie, 2007 4:08 pm Lucrurile stau asa:
1. – e o aberatie! Majoritatea suporterilor CFR-ului sunt romani si majoritatea persoanelor din cadrul clubului sunt romani! Ca sunt si maghiari asta e f. normal intr-un oras in care 20% sunt maghiari.
2. – e o alta aberatie ca e o “razbunare divina”!… E doar rodul muncii unor oameni de la noi care lupta impotriva smenurilor si aranjamentelor specifice bucurestilor!
Si acum, sa spunem totusi cateva adevaruri:
– dupa ce la Marea Unire a fost semnata o intelegere in care Transilvania ramanea independenta economic, odata cu venirea comunismului s-a centralizat tot, deci au anulat si acea intelegere semnata de ambele parti! Prin urmare, tot ce a insemnat bunastare locala, independenta financiara si administrativa au fost anulate iar intreaga Transilvanie inrobita si umilita de “capitala”! – de aici si dorinta de revansa pe orice cale impotriva bucurestiului!
– oare de ce nu doar ardelenii ci inclusiv ploiestenii, constantenii, craiovenii (aflati mult mai aproape de bucuresti) ii urasc pe MITICI si “CAPITALA TOXICA”? Tot fiindca sunt unguri?
– Cand o tara intreaga te uraste pe fata sau mai printre dinti, ar trebui sa te intrebi daca n-ai o PROBLEMA MARE!!
– ceea ce urasc ardelenii si banatenii cel mai mult sunt: inselatoria, furtul, smecheria, minciuna, etc. – tot ceea ce tine de necinste si dorinta de a-ti pagubi interlocutorul! De aici si ura dintre transilvaneni si mitici!!
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:34
pentru ofticati:
cu un om in minus noi am avut ocazii de gol
nu e ma normal sa te aperi cu un om in minus si sa mai renunti un pic la atac?
pt. ofticati • 6 noiembrie 2007, 17:36
@ ELTON:
care ocazii mai? Mai vizioneaza o data meciul! Aia era echipa de CL? :-D)))
bobo • 6 noiembrie 2007, 17:37
a fost si gloria bistrita campioana de toamna acum cativa ani si in retur se bateau la retrogradare.
mai e foarte mult pana departe…..
CFR Campioana • 6 noiembrie 2007, 17:38
Ce faci Tolo? Ma cenzurezi cand zic de Paskany?…
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:40
ce drepturi si libertati economice, fratele meu …….ca erati iobagi la unguri
Fara sa avem vre-o obligatie fata de voi v-am eliberat de sub 1000 (de ani) de sclavagism si acum ne acuzati ca v-am rapit fericirea?
Si unde ai vazut tu ca ne urasc craiovenii, ploiestenii, etc. Aia nu e ura, e invidie. Ca asa e romanul cand unul e maibogat e mai usor sa-l urasti/invidiezi decat sa incerci sa-l ajuti
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:41
ecghipa aia care „nu era de CL” a facut egal la Lyon. Echipa voastra de super champions league a fost umilita de Anorthosis……. cum ii zice
Daniel • 6 noiembrie 2007, 17:45
Am prieteni care sunt din ardeal si exact asta imi spun de fiecare data cand vbim despre fotbal. Despre cum s-a ridicat ardealul impotriva gunoiului bucurestean. Trist.
alex • 6 noiembrie 2007, 17:46
Mult respect Cataline.
pt. ofticati • 6 noiembrie 2007, 17:47
@ Elton:
incearca sa citesti istoria reala nu cea comunista!!
In Transilvania erau burguri cand in locul bucurestiului era mlastina!!
Iar pana la venirea lui Carol stateati in case de chirpici si umblati in noroaie pt. ca nu stiati ce-i aia pavaj stradal!! :-D)))
Mai du-te la o biblioteca si citeste carti serioase de istorie nu propaganda comunista!!
Vroiai sa spui „cand unul fura de la toti” si apoi e mai bogat!! De aia sunteti urati de toata tara!!
dan_tm • 6 noiembrie 2007, 17:50
Catalin,
artcolul contine o ironie subtila,poate prea subtila!
Vad ca se ajunge din nou la eterna poveste Bucuresti si ceilalti
E clar ca pentru multi (chiar si pentru mine) Bucuresti e mediul corupt romanesc , nu orasul ,nu oamenii ci mesajul ce rezbate zilnic de acolo. Nu e suficient sa te crezi general ca sa fii chiar daca printr-un concurs de imprejurari ai primit galoanele aurite… trebuie sa demonstrezi ca poti fi ca poti conduce !
Ce razbate dinspre nefericita noastra capitala este doar ceea ce noi numim miticism (vezi Caragiale) , de altfel unul dintre putinele adjective ale limbii romane care au la baza un nume propriu.
A nega realitatea nu ajuta la nimic, fotbalul a suferit de influenta aceluiasi adjectiv zeci de ani … asta e tot
concluzie
cei care locuiesc in bucuresti nu sunt mitici decat daca ei doresc sa se autoeticheteze cu acest Caragialesc adjectiv
Catalin, mi-as dori ca fotbalul sa se joace pe teren si cine e mai bun sa castige , sunt polist de mic dar nu am sa huiduiesc un adversar mai bun daca a castigat prin mijloace sportive , ba din contra am sa-l aplaud.
Vedem in presa noastra comentarii ale ziaristilor , investitorilor vis-a-vis calitatea unei echipe bazata pe consideratii etnice,rasiale ,etc … ; totodata ne simtim frustrati cand altii ne pun eticheta de romani =hoti,etc (vezi Italia) ; suntem noi mai presus atunci?!
pt. ofticati • 6 noiembrie 2007, 17:51
@ Daniel:
este clar o mica satisfactie in contra-partida la nerespectarea actului Marii Uniri si a centralismului adus de comunism!
Nu e vina bucurestenilor tineri ci a celor care au condus tara. Singura vina pe care o aveti e ca nu va intereseaza sa cunoasteti adevarul istoric si ca aveti impresia ca centralismul este firesc!
Pana nu se va ajunge la ceea ce spunea actul Marii Uniri, veti fi urati in continuare…
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:53
si americanii acum 300 de ani umblau in carute
lumea mai evolueaza. Cand grecii erau un imperiu, in (viitoarea) Anglia traiau mai bine animalele decat oamenii. Ce conteaza asta?
ce conteaza ca erau burguri in transilvania daca erau ale ungurilor si voi „romanii” dormeati cu porcii in cotet. Ce istorie comunista tata. Ati invatat si voi un cuvant (comunism)si il repetati frenetic. Habar n-ai ce e aia doctrina comunista.
Si cum iti permiti tu sa ma trimiti pe mine la bliblioteca la „citit” cand habar n-ai cine sunt
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:54
lasa ca e bun comunismul din Suedia
ELTON • 6 noiembrie 2007, 17:57
mai tata, ce tot vorbesti de centralizare?
cine nu te lasa pe tine sa muncesti la tine in ardeal si te pune sa vii la Bucuresti. Cine nu te lasa sa muncesti in Transilvania si te trimite sa vopsesti vapoare in Olanda ca dupa 2-3 ani de „sclavie” in vest sa te intorci acasa si cu banii castigati acolo sa-ti iei un BMW la mana a 2-a?
Unde vezi tu centralizare? Ca voi si pe timpul lui Ceausescu ati fost mai liberi ca noi
dan_tm • 6 noiembrie 2007, 17:59
Elton,
e cititul asa o ofensa mare pentru tine ?!
hai ca am glumit
pe bune acceptati realitatea decat sa va aparati de acuze indiferent de argumente , intrebati-i pe straini cum vad bucuresti vs timisoara,sibiu,cluj,iasi,brasov si apoi puneti-va singur intrabari