Scurtă lecţie de economie de piaţă

transfer-bratu_2006martie14_page_1.jpgPredă: ANAF
În bancă: George Copos

vineri, 18 ianuarie 2008, 1:31

transfer-bratu_2006martie14_page_1.jpgPredă: ANAF
În bancă: George Copos

Lucrurile sînt triste şi clare.
Rapid a semnat în septembrie 2003 un contract, în urma căruia trebuia să-şi înregistreze venituri de 1.750.000 de dolari. Pînă la finalul anului respectiv, clubul n-a înregistrat decît 100.000 de dolari, după cum explică ANAF.

Orice om care are propria firmă sau care lucrează în zona financiar-contabilă, orice administrator sau manager de companie, din aceia a căror inteligenţă George Copos obişnuieşte să o subestimeze cînd se prezintă drept Cavaler al Capitalismului, ştie că impozitul se raportează la venit, nu la încasări. Şi se plăteşte pe profit, ca diferenţă dintre venituri şi cheltuieli, nu pe cash-flow, domnule Copos! Cu alte cuvinte, pe întreaga sumă a contractului de transfer in cazul Bratu.

transfer-bratu_2006martie14_page_1.jpg

Rapid n-a făcut acest lucru, conform raportului ANAF şi dosarul a ajuns mai departe la DNA, după cum se spune şi în documentul pe care-l oferim astăzi publicului. De aici a pornit tot şi de aceea oamenii de fotbal au senzaţia că acest cutremur li se trage de la George Copos. Ceea ce, pe de altă parte, e fals. Dacă n-ar fi existat investigaţia gsp din februarie 2006 ar fi apărut alta. Pînă la urmă, mecanismul acuzat de evaziune nu putea merge la nesfîrşit.

 ULTIMA ORA: George Copos sustine ca va face public, „pina luni”, un document prin care va atesta ca asociatiile sportive sint exceptate de la modul clasic de inregistrare a veniturilor. „In cazul asociatiilor, si Rapidul intra aici in 2003, impozitele se plateau pe masura ce banii erau incasati”.

Comentarii (111)Adaugă comentariu

rosca sorin  •  18 ianuarie 2008, 13:47

Exista o vorba pe lumea asta
care s-a confirmat in totalitate „totul se plateste” (mai devreme sau mai tarziu), sa-i fereasca D-zeu cand o veni vremea deconturilor

tavix  •  18 ianuarie 2008, 13:47

bine tolo, zileo la greu.
copos asta crede ca el e buricu pamantului, dar se vede ca altii sunt foarfeca lui

Tavi  •  18 ianuarie 2008, 13:48

Copos e cel mai pervers si las individ din fotbalul romanesc. Copos exista in fotbal pt ca este cea mai la indemana unealta de a-si aduce aberatiile de nevertebrata in fata camerelor de luat vederi. Imi pare rau dar acesta e cea mai „cuminte” caracterizare pe care o pot produce cand vine vorba de Mr. Copos. Tolo, nu-i lasa sa respire o secunda. Bravo

Burito  •  18 ianuarie 2008, 13:48

Acelasi „stil” de toata jena a lui Copos. Se crede un mare capitalist si cand colo el e de fapt un infractor.

Garrincha  •  18 ianuarie 2008, 13:48

Tipic Copos, sa fie prins cu o gainarie de 500000 euro. Doamne, nu le-o mai ajunge?

tytyty  •  18 ianuarie 2008, 13:50

as vrea sa vad cine va fi inchis se face atata caz si….

tavix  •  18 ianuarie 2008, 13:50

am revenit
in leg cu titlul ” Copos nu a spus adevarul”
el nu poate face dif intre adevar si minciuna asa ca el o sa tot creada in continuare, in „sinceritatea” lui ca a pus adevarul

34  •  18 ianuarie 2008, 13:50

Daca asta e lectie de economie, atunci eu sunt Hitler si traiesc!

Nene Tolo, se vede ca habar aveti ce inseamna economie sau contabilitate!

Nu stiu de ce se dau mari economisti ziaristii, dar se vede ca nici macar aritmetica primara nu o stapanesc!

Deci Anaf are dreptate absoluta, mai presus de orice judecata si spre exemplu, daca TU ai datorie la CAS de 1 leu, ei iti pun SECHESTRU pe TOATA AVEREA! Asta e ilegal si s-a dovedit ca si Bodu habar are de Fisc si legislatie!

Aici, daca suma de transfer vine esalonat pe o perioada de cativa ani, nu se poate inregistra in contabilitate, pentru ca sumele viitoare sunt ficitve, pana le incasezi!

AAAA, daca tu primesti banii conform documentelor si nu le inregistrezi in contabilitatea societatii, atunci este vorba de Evaziune fiscala!

tavix  •  18 ianuarie 2008, 13:52

pt 34
bai tataie tranzactia s-a efectuat deja, banii au fost incasati
asa ca lasa-ne cu ” lectiile ” tale de economie si conta

radu  •  18 ianuarie 2008, 13:54

Eu sunt curios ce o sa se intample cand se ajunge la Dinamo. Sau o sa se taca malc acolo ca e Ministerul de Interne in spate si e un club ” de interes national ” …

http://unuplusnoua.blogspot.com/  •  18 ianuarie 2008, 13:55

Am remarcat aseara la Realitatea TV increderea ta in institutiile statului. Cu ce ar fi diferit acest caz de restul infractiunilor economice din Romania, ramase si pana acum nepedepsite din diverse motive. Suma cu siguranta nu ar fi un argument, sunt sigur ca s-au dat tunuri mult mai mari in tara asta.

radu  •  18 ianuarie 2008, 13:56

E posibil sa fie si un „avertisment ” al ” Cetateanuluyi PAskany ” fata de cluburile din Buc sa-l lase in pace in retur

gilos  •  18 ianuarie 2008, 13:58

Sper ca intentiile gsp si ale presei, in general, sa fie curate si dezinteresate si ca organele de ancheta sa-si duca treaba pana la capat indiferent de nume, renume, relatii, interese samd
O curatenie exemplara prin contabilitatile cluburilor, ligii, federatiei , asociatiile si firmele implicate in fotbal ar duce cu siguranta la insanatosirea fotbalului nostru si la indepartarea banilor negrii si a personajelor dubioase care au acaparat in momentul de fata si dau o impresie distorsionata a fotbalului romanesc.

radu  •  18 ianuarie 2008, 13:58

Nu neaparat dar gandeste-te un pic, parca prea vine imediat dupa ce se anunta o alianta intre cele 3 contra CFR

un cetatean cu ochii deschisi  •  18 ianuarie 2008, 13:59

Nu doar Copos face magarii ci cam toti asa zisii oameni de afaceri din Romania.
Stiati cumva ca in Pipera, Voluntari, Tunari, Pantelimon, peste 70 % din vile au contoarele de curent mânărite??? Sau ca majoritatea societatilor comerciale care dau salariul minim pe economie, ofera angajatilor bani ce nu sunt impozitati de stat (economie subterana)??? Sau ca daca te duci intr-un spital si nu cotizezi la fiecare angajat al spitalului cu care iei contact (incepand de la brancardier, asistente, medic, etc) nu se uita nimeni la tine, si n-ar da unu un scuipat macar pe viata ta??? Stiati ce Presedintele Romaniei lua spaga pe vremea cand era Primar, si ca Primarul actual al Bucurestiului impreuna cu toti consilierii indiferent de culoarea politica iau spaga???
Va mai mira ca fac Copos, clanul Fecali, Borcica, si toti tuciurii care sunt implicati in fotbal magarii???
Atunci nu stiti pe ce lume traiti… fara suparare!

tavix  •  18 ianuarie 2008, 14:00

macarena!
esti simpatic

marius  •  18 ianuarie 2008, 14:00

@radu: te inseli amarnic! este o conspiratie a celor mai bogate cluburi din Europa! tuturor le este frica de echipele romanesti as ca incearca prin tertipuri josnice sa scape de echipele bune si sa impinga in liga campionilor niste echipe fara experienta cum ar fi CFR Cluj si Unirea Urziceni.

radu  •  18 ianuarie 2008, 14:02

Mai crede cineva ca DNA e o „institutie ” cinstita ? Ar trebui sa scrie la usa ” Politia Politica ” si cu asta gata. SI cum favoritul dintre cei din campionat e Paskany ( catalogat drept un ” simplu cetatean” care trimite mail-uri presedintelui … Copos e cu ailalti, Borcea cu PSD_ul si tot asa.
O fi si scenarita da’ cine stie …

macarena  •  18 ianuarie 2008, 14:03

radu on 18 Ianuarie, 2008 1:58 pm Nu neaparat dar gandeste-te un pic, parca prea vine imediat dupa ce se anunta o alianta intre cele 3 contra CFR

adica tu crezi ca are atata putere Paskani sa faca asa ceva?

hai, ma…ce dracu’…

radu  •  18 ianuarie 2008, 14:03

Asa e Marius , si mai fac ceva , nu mai cumpara jucatori de la noi ca sa stea aici si sa se plafoneze 🙂 A naibii Europa 🙂

neghinita  •  18 ianuarie 2008, 14:04

felicitari cataline si ai grija. daca pe mine m/au amenintat la tarite si ca ce/o sa faca diplomatul fara mine, tu si procurorii aveti mare grija. au bani, relatii plus invitati la oficiala. nu precuypetesc nimic pt. a/si atinge orice scop, inlusiv pt. a ramine in top 300, top 30, top 3. numai uniti vom fi puternici si va iesi adevarul la lumina.daca ii ierti, nu te iarta. n/au scrupule, n/au intelegere, ci doar o gradina cu vulpi, rinoceri, serpi, hipopotami,lupi, sacali, etc.
nu vor da un cent din ceea ce au furat, zi de zi, ceas de ceas. vor dori un mare sacrificiu, sa dea din munca lor. bafta, stima si incredere.

tolomac  •  18 ianuarie 2008, 14:04

Hai sictir, mai tolon.tane. Mai bine pune documente de atunci de cand l-ati demis pe piturca, prin minciunile pe care lea-ti debitat atunci. Si voi ati contribuit, nenorocitilor, la decaderea fotbalului romanesc.
Apropo, nu sunt crrapidist, nu-i apararea lui utc.

P.S. Sigur va fi sters acest comentariu…de puiul de securist, tolon.tan

macarena  •  18 ianuarie 2008, 14:05

marius on 18 Ianuarie, 2008 2:00 pm @radu: te inseli amarnic! este o conspiratie a celor mai bogate cluburi din Europa! tuturor le este frica de echipele romanesti as ca incearca prin tertipuri josnice sa scape de echipele bune si sa impinga in liga campionilor niste echipe fara experienta cum ar fi CFR Cluj si Unirea Urziceni.

altu’…

ba, nene, de ce nu va apucati voi sa scrieti romane polististe sau SF?

macar faceti un ban…cinstit:)))

AlinutZu  •  18 ianuarie 2008, 14:06

Mi-e imi este frica ca se va intampla ca in cazul lui Traian Remes ( fostu ministru al agriculturi) si acolo sau prezentat dovezi dar nimik. Aja se va inrampla si aicea.

refire  •  18 ianuarie 2008, 14:06

Cataline gresesti rau de tot . Sunt economist si iti spun ca gresesti. Nu a gasit omul potrivit in care sa tragi, iar daca faci jocuri politice lasa-ne. Stii bine ca Bodu (nepotu lu Base) a avut tema scrisa sa-l bage pe Copos la apa, asa ca nu forta nota in ceea ce priveste aruncarea cu noroi intr-un om care chiar nu a intrat in marile combinatii (e mult prea fricos si educat sa intre in golanelile celorlalti)

tolomac  •  18 ianuarie 2008, 14:10

*le-ati

Adrian  •  18 ianuarie 2008, 14:11

daca e evaziune fiscala atunci la puscarie cu ei!

cu toti!
copos, borcea,toti becalii,turcu,paszkanyi si muresan,dinel staicu,mititelu,mitica dragmir si mircea sandu,toti!!!!!

la puscarie cu toti!!!!

bote  •  18 ianuarie 2008, 14:11

si voi ati fi facut la fel…doar e vorba de bani. nu lucrati niciunul dintre voi in domeniu ca sa fiti abilitati a judeca pe copos, sau pe oricine de altfel

titi dobre  •  18 ianuarie 2008, 14:12

rapid nu a inregistrat veniturile la incheierea contractului cu alte cuvinte a „amanat” inregistrarea veniturilor dar daca banii au intrat in contul clubului in mod sigur au fost inregistrati la venituri, adevarat pe masura incasarii banilor. aici e o problema, este neinregistrarea corecta a veniturilor si impozitelor si se aplica majorari de intarziere. pana la evaziune insa mai este cale lunga. poate si contabilul de la rapid sa greseasca, nu?
d

Rock  •  18 ianuarie 2008, 14:14

Nea George e prea alunecos sa pice in plasa , o scoate el la capat , ca si cu Loteria … Si-acum e de antologie cum l-a fraierit pe ala de la Cibela , omul statea in pushcarie iar Copos facea majorare de capital si-i lua hotelurile 🙂
Voi ce-ati vrea , principiul dominoului , sa cada toti precum popicele ? Ma indoiesc , acum sunt solidari si se apara intre ei ca tigrii

appartte  •  18 ianuarie 2008, 14:19

Sa`mi explice cineva de ce nu s`au sesizat pana acum…Au trecut aproape 2 ani…Oare au actionat la comanda?Au suparat ei pe cineva asa de rau incat sa le puna potera pe urme?N`au cotizat unde si cat trebuia?dracu` sa le mai inteleaga pe toate!Dpmdv e bine..Sa vedem unde se opersc si ce sanctiuni se dau…Aseara am inteles de ce l`a flituit Oieru` pe MiMI…stia el ce stia…

Dyno  •  18 ianuarie 2008, 14:20

daca ii descopera vinovati….cu toti la inchisoare…si toate cluburile implicate retrogadate in Liga a 4 a!!!
niste nesimtiti..isi bat joc si de suporteri prin aceste ilegalitati!!!!

Adi stelistul  •  18 ianuarie 2008, 14:21

Aveti cei mai slabi moderatori de blog pe care i-am vazut vreodata (in general sunt ponderat in ce spun, dar imi asum in totalitate aprecierea de mai sus). Apare ceva de genul „Your comment is awaiting moderation”, nu se verifica absolut nimic de catre nimeni si ulterior mesajul este sters. N-am sa inteleg pentru nimic in lume de ce mesajele mele postate aici de-a lungul timpului si care au fost tratate astfel nu puteau fi publicate. Singura explicatie e ca se sterge „la gramada” totul. In sfarsit, sper sa ma-nvat minte.

taru  •  18 ianuarie 2008, 14:22

pentru Copos pb aceasta este ca un floc in fata p….

DADU  •  18 ianuarie 2008, 14:26

FELICITARI!

NU CRED CA VA FI CONDAMNAT CAREVA…

…DAR SPER!

AR TREBUI CA FIECARE CLUB SA-SI DECLARE BUGETELE, IAR ACESTEA SA FIE VERIFICATE SI PUBLICATE OFICIAL!

ATENTIE LA DATELE CAND S-AU EMIS CECURILE SI CAND AU FOST INREGISTRATE(DACA AU FOST) IN CONTABILITATE!

pink  •  18 ianuarie 2008, 14:29

Bravo Gazeta!! v-am trimis un comentariu la 13.51 in care va explicam cum este cu contractele care prevad eventual mai multe plati esalonate si cum trebuie sa platesti impozit aferent facturilor emise conform acestei esalonari; dar pentru ca traim in Romania v-ati molipsit si voi: l-ati sters!!!; sunteti de plans in acest caz si eu ca cititor al vostru va spun azi „adio”

Orhan  •  18 ianuarie 2008, 14:31

Ce dracu ma va faceti de ras cu ziarul vostru de acuma nu mai citesc nimic de la voi sunteti prea lepre si asa ar face cred ori ce cetatean roman

DADU  •  18 ianuarie 2008, 14:35

@ORHAN:TRAIM INTR-O TARA LIBERA.NU TE OBLIGA NIMENI SA CITESTI GSP.EU AM S-O CITESC!

STITI CE A DECLARAT TIRIAC?

„ATATA TIMP CAT LA DINAMO VOR FI INDIVIZI GEN BORCEA NU VOI INVESTI LA ACEASTA ECHIPA!”

OARE DE CE „ALTEX” SI ALTE FIRME AU PLECAT DE LA RAPID?

ACUM AVEM RASPUNSURILE!

antonio(gnoni)  •  18 ianuarie 2008, 14:36

Mai taceti din gura cu hotiile din fotbal! nu v-ar fi rusine!!!! Conducatorii cluburilor, acesti oameni cinstiti, care si-au castigat banii muncind pe maretele santiere ale patriei si care nu au nici o legatura cu dezinformarile practicate de marile cluburi occidentale, ce anunta ca platesc milioane de dolari si euro pentru fotbalistii nostri, sunt niste sfinti. Uitativa-va numai la ei, saracii!!!! Sunt niste victime ale democratiei, ale UE, NATO si bandelor de inspectori fiscali care incep sa deslusească MAFIA fotbalului. Astept o fratie steaua-dinamo-rapid-gloria bistrita impotriva fiscului, iar batalia sa fie data pe plaiurile diviziilor judetene, unde ar trebui retrogradate toate echipele care au furat de la stat!!!! Apoi poate apare si o ancheta despre comisioanele pe care la incasează ilegal antrenorii de la jucători promovati, alti bani pe care fiscul nu-i vede!!!!! Domnul REDnic stie!!!!

Teofil Copaci  •  18 ianuarie 2008, 14:42

antonio(gnoni)…. est varza..murata

eleven  •  18 ianuarie 2008, 14:45

@titi dobre
E adevarat ca poate gresi si contabilul de la Rapid, ideea e ca trebuie sa plateasca. Daca era o simpla eroare, nu se ajungea la DNA, se rezolva la Administratia Financiara. Pe de alta parte, actele intocmite de contabil sunt verificate de un audit, sunt avizate de un manager general etc.etc.care raspund si ei.

Oricum, daca s-ar merge pe principiul inregistram in venituri numai in momentul in care incasam suma respectiva, as fi curios daca ar mai inchide vreo firma bilantul pe profit. Legea e destul de clara: sumele se inregistreaza in venituri in momentul facturarii/incheierii tranzactiei si in nici un caz in momentul incasarii (adica ai dat marfa, ai facturat, ai inregstrat in venituri, ai platit impozit. Cand incasezi stingi creanta – adica acel client nu-ti va mai aparea in sold cu vreo datorie si in paralel inregistrezi banii in casa sau banca).

gogu  •  18 ianuarie 2008, 14:48

Scocoteala romaneasca :
Toti si in toate domeniile sau facut „marlanii” adica evaziune fiscala ,asa a aparut noua societate capitalista si oamenii ei .Daca o sa fie cineva condamnat se va considera ca „a fost lucrat” ,ca n-a cotizat …
La noi lucrulile nu sunt clare stie toata lumea ca este coruptie ,ca legiuitorii sunt corupti ,parlamentarii sunt corupti si cu atit mai putin ziaristi !
Presa e prea alterata ca sa mai dai bani pe ea .Nu e nici obiectiva nici echidistanta ,este un instrument la indemana „unora cu bani”..
Deci nu sperati si visati cu „ochii deschisi” dupa ce si cum scrie fiecare!
Mai vedem!

sorin-gl  •  18 ianuarie 2008, 14:56

PPUSCARIE PUSCARIE PUSCARIE PUSCARIE mai mult nu am de spus

superbul  •  18 ianuarie 2008, 14:57

O FI ADEVARAT CA AU FURAT DAR NU SUNT SINGURII.SI VOI FURATI DE RUPETI.DATI NUMAI CE VA CONVINE SI CERETI SPAGI SA APARA LUMEA IN ZIARELE VOASTRE.SMECHERI CHIAR SI FAZELE DE LA MECIURI CU MARELE IOANITOAIA. RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

adevaru  •  18 ianuarie 2008, 14:58

sami sugeti p|la k vreti sa bagati rapidu jos!!! si dinamo si si restu in afara d cfr cluj si urziceni!!! sa nu uitam k sponsoru d la cfr cluj e prieten cu basescu si cu boc iar bucsaru d la urziceni la fel!!!gsp sunt niste hotii la fel k toti cei care fac anchete in romania fie p tema politica fie p tem d ura si personala!!!cand o sa cada basescu o sa cada si cfr cluj si urziceni!!!

adevaru  •  18 ianuarie 2008, 14:59

faceti investigatii si asupra lor sa vedeti k nu sunt tocmai corecti…unde sunt dosarele lu ala d la cluj??? unde………s-au evaporat la fel si cu bucsaru kare a aprut peste noapte k milionar si k investitor!!!

sorin-gl  •  18 ianuarie 2008, 14:59

apropo gsp asa de mult ma bucur cand vad reportajele astea continuati tot asa BRAVO VOUA

cristian  •  18 ianuarie 2008, 15:02

daca se dovedeste ca este adevarat , sper sa se ia masuri drastice … chiar pana la retrogradarea cluburilor … chiar daca este dinamo,rapid sau steaua … ca suporter…cer retrogradarea cluburilor cu probleme … exemplu Juventus ( cu toate ca ei au aranjat meciuri si nu au furat ) iar fratii becali sa fie exclusi makr 5 ani din viata fotbalistica …

smile  •  18 ianuarie 2008, 15:05

catalin,

nu pot sa iau apararea lui copos sau altora din situatia descrisa de tine.

pe de alta parte, ascunderea bazei impozabile pare a fi evaziune fiscala. de obicei, si eu cred ca si in cazul asta e la fel, nu se ascunde venitul impozabil ci se „trece” in alta categorie de venituri, cu alta impozitare. in cazul asta te intreb si, tot e vorba de un blog, nu consideri normal ca ceea ce faci tu la gazeta sporturilor sa fie recompensat sub forma unui contract de munca si impozitat in consecinta?

nu toata economia cauta formule in care impozitarea sa fie mai mica?

iti repet, nu e vorba de a apara pe evazionist. dar parca, principial, toata economia a mers asa, inclusiv segmentul din care faceti voi parte (ziaristii). hai sa ne mai gandim, e normal ca un ziarist care munceste cu program, obiective, sefi, instrumente de lucru sa aiba o impozitare la fel ca orice salariat? ori stii la fel de bine ca si mine ca nu e asa…

in rest, mult succes, te-am apreciat intotdeauna….

appartte  •  18 ianuarie 2008, 15:13

In Liga 1 s-au `oprit` blaturile acum 4 ani dupa spusele lu` Mitica…Da` 10 ani ce s`a`ntamplat?Cine a fost tras la raspundere pt ce s`a`ntamplat?!Cine i`a condus?Mitica,Nasu`.Acum cine`i conduce?Mitica,Nasu`….Ne stoarcem creerii, ne enervam,platim bilete pe stadioane si ei intre 2 faze mai o combinatie de milioane de euro,mai vand un jucator cu 2 milioane si trec in acte 100 de mii…Si dupa toate acestea sunt puri ca apa oxigenata!Ne batem gura degeaba..banii sunt la ei si se pare ca nimeni nu`i poate atinge.La fel se intampla si cu politicienii care fac ce vor si nu li se`n`tampla nimic!Ati vazut vreunu` inchis?Eu nu…Apar pe la TV si ne sfideaza…Ne vor sfida multa vreme de acum inainte…Sper sa nu am dreptate!

Comentează