TOLO.RO
Nu e suficient să creşti. Orice creşte. Pomii, afacerile, loturile de jucători, creditele şi consumul pînă cînd bursele intră pe roşu şi analiştii încep să vorbească despre „rectificări” şi „adjustări”, eufemisme care înseamnă că lumea tremură din încheieturi.
vineri, 25 ianuarie 2008, 1:00
Nu e suficient să creşti. Orice creşte. Pomii, afacerile, loturile de jucători, creditele şi consumul pînă cînd bursele intră pe roşu şi analiştii încep să vorbească despre „rectificări” şi „adjustări”, eufemisme care înseamnă că lumea tremură din încheieturi.
Echipele noastre au crescut. Au avut cea mai puternică campanie de transferuri din Liga 1. Acum încep problemele. Portughezii lui CFR Cluj îl preferă în poartă pe compatriotul lor Nuno Claro, numai că Andone şi conducerea îl vor pe canadianul Hirschfeld. Lupta naţiunilor, iată o temă pentru care cluburile noastre n-au fost pregătite. O vor învăţa.
Altă temă delicată. Salariile. „Dacă vine un columbian care vrea de 450.000 de euro pe sezon, îi dau 600.000 primă de instalare şi atunci rămîne un salariu de 250.000 de euro anual ca să nu-mi arunc echipa în aer”, e politica lui Gigi Becali. Da, se poate. Numai că, şi aşa, Dică rămîne la jumătate din salariul unui jucător abia transferat şi care n-a apucat să probeze nimic.
Complicat, nu? Şi injust. Fotbalul e industrie şi jucătorii se folosesc de asta atunci cînd iau bani mulţi. Trebuie să accepte şi dezechilibrele pieţei. Piaţa înseamnă context, oportunitate, curaj, risc. Nu neapărat cel mai bun cîştigă, nu neapărat cel loial e mai bine plătit. Complicat, da!
Fotbalul nostru a intrat într-o nouă etapă. Cu peste 15 milioane de euro pe an din drepturile TV, de trei ori mai mult decît pînă acum!, cu salarii de peste 30.000 de euro pe lună şi cu preşedinţi şi patroni care trebuie să gestioneze creşterea. Să nu ne plîngem! Asta am vrut!
thefutureadi • 25 ianuarie 2008, 1:12
daca vor bani multi mai intai sa joace….
si dupa aceea sa ceara…
eat my shit • 25 ianuarie 2008, 1:19
asta era pusa pt a il elogia pe maghiarul paszkany care e pus la cluj acolo numa ca sa faca imagine ungurilor, poate-poate le-o da autonomie
ciobecali • 25 ianuarie 2008, 1:34
apucati-va voi bah hahalerelor de scris, ca vad ca nimik nu va mai multumeste! sa va stea in gat ciobanu’ ala care parca v’a indoctrinat. daca erati stelisti, recunosteati ca Dica merita mai mult, kiar daca acum nu trece prin cea mai fasta perioada a carierei lui. dar cu voi, nu ma mir ca becali are 5% din sufragii…cretini, inculti si retardati…va meritati idolul pampalailor! tolo, tine’te in continuare de treaba!…am si opinii mult diferite de ale tale, dar spui si multe adevaruri…
drogba • 25 ianuarie 2008, 1:34
well crestem si nu prea.Performanta dupa 89 au facut doar Steaua si Rapidul si catzi straini au avut in primul 11?Ba din contra ,unul ne-a si rezolvat putzin de o finala de uEfa desi acolo vina le apartzine tuturor.Fotbalisti buni incep sa apara,se investeste mult dar nu avem nici o echipa in primavara europeana,funny nu?
steaua!!! • 25 ianuarie 2008, 1:40
Ba c gazetarie faci tu scri 10 randuri in care nici tu nu sti ce zici adika nu spui mare branza spectaculos si te dai mare avocat al suporterilor romani. sincer io nu am nika de castigat din comentariile tale. nu spui nimk interesdant spectaculos. nici nu sti ce vor fanii sa le dai ce vor cand faci gazetarie. esti un nimik in lumea asta in domeniul sportiv. ba tu chiar nada nu produci
DanSteaua86 • 25 ianuarie 2008, 1:41
Bai tolo, dar care sunt mai portughezii aia care fac legea la cluj? Ca vor portughezii sa il bage in poarta pe clara ca e de al lor. Adica, e cadu, care e capitan, e titular indiscutabil, sta bine pe fundeni, da in ele, ok. E poate iarasi tony, fundas dreapta, are vana, alearga, are o rautate pozitiva in joc. Si poate mai e dani, inchizatorul, care joaca si nu prea, dar e fotbalist si asta, sta cu capul sus, vede jocul, deschide bine. Dar legea o face fabbiani, care e argentinian, atacant senzational, cel mai bun care a fost pe aici, trica care e super jucator, didy, care e cel mai bun jucator din romania dupa mine, culio, argentinian, dorsin, norvegian, deci portughezi cam putin. Si nu o sa insiste aia cu claro al lor,care e sigur pe el, nu gafeaza, dar hirschfeld e protar d ucl, nu uita ca la rosenborg era titular, plus un baiat finut, de caracter. Si astia care au venit acum in iarna, sunt tot argentinieni, marea lor majoritatea.
steaua!!! • 25 ianuarie 2008, 1:41
imi dai dreaptate ca tepuiesti oamenii? esti la fel de corupt ca si ceilalti pe care i barfesti
dadu • 25 ianuarie 2008, 1:52
L-ai distrus psihic pe Ghitza Copos!
Rautate mica ce esti!
Nu ti-a ajuns ca l-ai umilit la tribunal, pt. ca a pierdut procesul impotriva ta…
Uite, a si chelit din cauza ta!
RAD CU LACRIMI CAND IL VAD PE GEORGEL CE TEATRU JOACA!
Are scoala comunista in el.E talentat.
Sa nu faca asa si la puscarie, pt. ca s-ar putea sa-i rupa aia si altceva in el!
Bombonel • 25 ianuarie 2008, 1:55
Georgel te astept sa stam amandoi si sa ne numaram ouale la Jilava.
Cu drag Bombonel.
Doctorul • 25 ianuarie 2008, 2:00
Asta am vrut asta am primit, sa vedem daca vom stii sa gestionam situatia.
Steaua a ajuns la vorbele lui MM care vroia sa faca o internationala din echipa Etelei…
E patriotic sa cumperi romani dar constati ca nu ai pe cine. Iata o realitate la care romanii incep sa renunte. Strainii lol medii si medioctii sunt mai buni decat romanii nostrii pt ca romanii nostrii cei mai buni sunt la straini deja :))
Uite asa se invarte roata…
Doctorul
Nero • 25 ianuarie 2008, 2:13
Daca asi fi patron de club asi cumpara atacanti de la nationale calificate la euro care poate dau si ei vreun gol sau doua, la care se uita toata lumea…. sa vezi cat valoreaza apoi! e la noroc.. dar.. merita!!!
George • 25 ianuarie 2008, 2:22
Catalin, cuvantul ‘adjustare’ nu exista in limba romana. Nu vreau sa o fac pe Pruteanu acum, dar corect gramatical este ajustare. Felicitari pentru articol, foarte adevarat, si pentru multe alte articole scrise pana acum!
ovb • 25 ianuarie 2008, 2:22
si eu „asi” face multe, dar nu prea ma lasa gramatica …
Macy • 25 ianuarie 2008, 3:17
1.Politica lui jiji, este politica omului „zgarie BRANZA”.El,se caca pe el de „vestiar”,treaba este ca nu vrea sa de-a cu BANU’,nici sa acorde salarii bune jucatorilor,nici pe transferuri bune.
2.Apropos,a-si dori sa stiu,daca,in momentul acesta,este vre-un reprezentant din conducerile cluburilor noastre „fruntase”,scooteri,sau ceva,care sa urmareasca Cupa Africii,deoarece am vazut pe Sky News,o gramada de scooteri de la echipele „similare”din toata Europa.Oricum,poate ne vor da si noua D.V.D.-urile…
dadu • 25 ianuarie 2008, 4:32
!
ioan plischi • 25 ianuarie 2008, 7:05
de unde naiba au facut rost tipii de la cotidianul de poza aia in care ati fost surprins zimbind?! nu cumva era prelucrata?
Te@p@ • 25 ianuarie 2008, 8:26
Ai dreptate Tolo, asta inseamna ca progresam cu cat sunt mai multi bani in fotbal cu atat incepem sa ne miscam pe verticala. Prea multi ani am stat pe loc si acum cand ceva se schimba „fanaticii” fotbalului de la noi , si anume cei care posteaza pe site-uri, se iau de tine si nici macar nu au prins ideea. Nici nu stiu despre ce vorbeai insa ei isi dau cu parerea. Cretinilor mergeti pe la scoala si abia dupa aceea puteti sa va dati cu parerea !!
DonEmilio • 25 ianuarie 2008, 8:32
Corect
ionut • 25 ianuarie 2008, 8:43
Catalin esti cel mai tare editorialist ii calci pe urme cu brio lui Ovidiu Ioanitoaia.
Bv. si felicitari ca ne incanti zilnic cu editorialele tale.
vasglo • 25 ianuarie 2008, 9:09
Catalin,
Fii cinstit si spune ce urmareste Gazeta facand acesta comparatie intre salariul lui Dica si cel al altor fotbalisti din Liga 1? Daca doriti cumva sa-l determinati pe Becali sa-i mareasca salariul lui Dica este O.K. Dar, tare ma tem ca avand in vedere specificul Gazetei, cel mai „tare” ziar de scandal din presa sportiva romanesca, scopul urmarit este altul…
Catalin • 25 ianuarie 2008, 9:27
Deontologule aici nu prea ai dreptate, „noi” ( si cand spun „noi” aici nu va includem neaparat si pe voi ziaristii)nu asta am vrut, adica vizionare campionat la un post la care trebuie sa platim ca sa-l urmarim, jucatori de mana a doua din strainatate si patroni de cluburi aproape analfabeti.Tu nu crezi cumva ca George Copos a fost in inferioritate in lupta cu tine?
catalin • 25 ianuarie 2008, 9:34
Catalin , ceea ce s-a intimplat in trecut in Italia a venit si la noi…ISTERIA jucatorilor straini. Este adevarat ca in Romania sincer nu prea se mai ivesc fotbalisti de perspectiva. Nu poti da pe Szekeli de la Galati 1,5 milioane pentru ca asa vrea Marius Stan . La noi e o moda sa ceri . Ceri cit visezi sau cit ai nevoie . Ce , dai in cap? Prost e cel care da nu cel care cere .
Ceea ce ma enerveaza de-a dreptul pe mine este ca s-au importat o gramada de nume obscure si anonime , aduse cu surle si trimbite . HABIBOU a fost mediatizat mai rau decit Ronaldinhio .
Inteleg sa aduci un jucator pe un post deficitar .Dar la CFR Cluj sint 28 !!!!!
In afara de citiva de acolo mai rasariti restul sint anonimi umflati de colegii tai .
Despre rolul vostru in sport si nu numai iti voi scrie alta data .Doar atit iti spun ca voi, presa ati avut un rol NOCIV !!!
gherghiceanu ionel • 25 ianuarie 2008, 10:10
In orice domeniu de activitate si nu neaparat intr-o economie de piata primeaza banul.
Referitor la cedarea drepturilor de televiziune din Liga l, LPF ar trebui sa tina cont si de numarul de abonati al celor care participa la licitatie.
Daca va castiga Boom TV, atunci iubitorii de fotbal vor fi privati de dreptul de a vedea anumite meciuri asa cum s-a intamplat la inceput cu Telesportul.
Boom TV are doar un numar de 100 000 de abonati in toata tara.
caesar • 25 ianuarie 2008, 10:21
daca boom tv ia liga 1, degeaba da 15 milioane pentru ca interesul va scadea considerabil. cine e bum bum asta? N-are nici macar cota de piata pe care o are digi.
nu e de-ajuns ca 99% din romani nu mai vad meciuri din spania din cauza lor? ne fura si liga 1?
cata • 25 ianuarie 2008, 10:26
ati dat pe gsp top 5 audiente din istorie
e simplu:steaua vinde in toate cele 5 cazuri era steaua asta urmaresc cei din televiziuni sa puna mana pe meciurile echipelor cu spectatori multi
e bine ca in romania vin din ce in ce mai multi bani cu toate ca daca vorbim de anglia,italia,spania,germania,franta suma asta e de tot kktu de aceea nu ne putem compara cu ei
transferiada • 25 ianuarie 2008, 10:31
dc.as fi in locul lui becali as revizui salariile jucatorilor in urmatorul fel:de exemplu Dica -primit 3 oferte de la alte cluburi in 2007:1)250000EUR
2)350000EUR
3)500000EUR;
Ii fac pe 2008 370000eur (media) si il pastrez in echipa.Dc.in 2008 primeste alte oferte (peste/sub nivel actual),ii revizuiesc contractul proportional.Idem ptr.toti jucatorii.Sa-i vezi atunci pe toti ce alearga…
Nikos • 25 ianuarie 2008, 10:42
Pt. Catalin Tolontan,
Am mai scris pe undeva acest articol: „Asa au avut si greci cu Supersport. Supersport fiind o televiziune pay per view. Rezultatul, a fost dezastros, abonarile la „Nova”, care emite Supersport, a fost sub asteptarile lor, lumea nu a umplut stadioanele, dupa cum se asteptau cei de la liga. Ceva de genul, nu vezi meciu mergi la stadion, acest lucru nu sa intamplat. Asa ca fotbalul sa aflat sub o umbra destul de neagra. Acest lucru a tinut cativa ani. In final au cumpart dreptul de televizare si alte porturi free to air (ca asa e acolo), gen televiziunea nationala dar si canale private. Rezultatul sa vazut imediat. A aparut o lumina in fotbalul Elen, lumea a reinceput sa mearga la fotbal. Acest lucru sa intamplat si cu baschetul. Deci conducatori ligii atentie ce faceti. Si asa fotbalul romanesc, la nivel de cluburi, este foarte slab, nu il distrugeti si mai mult. ”
Ceea ce trebuie invatat de la alti, ca bani, nu inseamna tot timpul castig. Liga din grecia mai mult a pierdut de cat a castigat. Lumea nu platea sa se uite la pay-tv, ceea ce a dus la diminuarea reclamelor in sport (baschet si fotbal). O data cu liberalizarea meciurilor au aparut sponsori, reclame si tot „tachamul” comercial.
marius • 25 ianuarie 2008, 10:55
nu stiu de ce va plangeti?! in anglia si in italia meciurile campionatelor interne se dau pe posturi cu plata. si este bine!
care nu merge pe stadion se duce la carciuma sa vada meciul.
razvann • 25 ianuarie 2008, 11:21
Daca Doamne fereste preia Boom drepturile de televizare pai macar sa nu te oblige sa te abonezi integral la Boom tv ci sa scoata pe piata numai postul Boom Sport One la o suma rezonabila normal, maxim 100 de mii cu tva cu tot, si asa vad meciurile din Romania, Italia si Spania, nu sa ma oblige sa ma abonez cu vreo 18 euro pe luna la toate posturile lor de kkt.
Toli • 25 ianuarie 2008, 11:22
boom tv sa faca booooom!!!!!!!!
rigon • 25 ianuarie 2008, 11:40
Pai si presedintii astia de club culeg ce au semanat ! Spune-mi si mie cati presedinti au investit in centrele de copii si juniori si cat. Si atunci ai sa afli motivul pentru care jucatorii romani nu mai au valoare.
Totul pleaca de jos. Baza de selectie s-a imputinat si numeric si valoric.Si atunci importam jucatori de mana a doua,care costa bani buni.
Normal ar fi sa investesti in centrul de copii si juniori si din ce produci acolo sa-ti scoti o parte din cheltuieli.
Dar presedintii nostri de club nu au cum sa stie asta, ptr ca ei sunt milionari de carton, imbogatiti de pe urma „tunurilor” si tepelor date statului.
Asa ca de unde strategie de marketing la astia ?
cristi • 25 ianuarie 2008, 11:50
asta e !! vor transmite cei de la Boom,noi nici macar pe ai nostrii nu-i mai vedem ! capete de sfecla(vezi Margineanu)
ARDELEAN CFR-ist • 25 ianuarie 2008, 11:54
@ eat my shit:
Bai astia cu autonomia ungurilor, paranoia ce sunteti si psihopatilor!!Voi nu intelegeti ca Paszkany e doar pe jumatate ungur??Si nici atat, deoarece el s-a nascut si a crescut in CLUJ!!!Noi, romanii din Ardeal, care NU VREM AUTONOMIA UNGURILOR din Covasna si Harghita, NU VREM universitati doar in maghiara si consideram ca a sti romaneste este CAPITAL (!) in Romania, noi care nu dorim ca atunci cand cumparam ceva de la magazin sa ni se spuna „nem tudom” sau alte kkturi, IL SUSTINEM PE PASZKANY pentru ca a demonstrat ca e ROMAN 100%, investeste in echipa fara sa se astepte la vreun profit, doar de dragul pasiunii lui (nu ca alti marlani mitici care vor cu totul altceva…vezi Coposz, Berbecali, Porcea..etc…etc). Daca mai aud odata bull-shituri de genu ca CFR e echipa de unguri imi sparg calculatoru’!Si in loc de bucale o sa-mi fac o gaura pe harta.Stiti voi de ce….
lemgo • 25 ianuarie 2008, 11:56
Mi se pare corect sa platesc sa vad un meci din Anglia sau Spania,dar fotbalul romanesc e departe de nivelul celor amintite mai sus
simplu suporter • 25 ianuarie 2008, 12:21
tolo, e un lucru pe care l-ai scos in evidenta incorect. salariul dica, si al altor romani mai mic decat cel al strainilor in fotbal. tu zici ca nu e drept.
poate ca e. iata de ce:
in toate industriile din romania, exista expati (straini care lucreaza la noi) si ce mare mirare ca primesc bani cam dublu fata de un roman pe pozitie similara. nu doar pentru ca vin cu alta mentalitate, ci si pt ca trebuie sa isi plateasca chirie, n-au prieteni, nu sunt in cultura lor. primesc sa zicem un spor de diversitate culturala, pentru ca viata lor e mai grea aici si trebuie sa faca mai multe eforturi de adaptare ca un roman obisnuit.
e normal ca si in fotbal sa fie la fel. patronii de club din romania ar trebui sa stie asta si jucatorii romani ar trebui sa inteleaga asta. pentru ca alte sute si mii de romani traiesc cu asta zi de zi. si oricum la nivelul lor de salarizare sa nu se planga, daca sunt destepti traiesc si cu 350k la fel ca si cu 500k
mario • 25 ianuarie 2008, 12:35
15 mil ?mai bine ar face cu banii astia o academie de fotbal sa producem si noi jucatori de valoare ca daca mai importam de alde habibou in cativa ani o sa avem la nationala vedete ca sanmartean
Andreea • 25 ianuarie 2008, 13:21
In unele cazuri ( poate putine ) talentul se plateste!
Corneliu Popa • 25 ianuarie 2008, 13:42
Fotbalul creste cum vreti voi, gazetarii!! Voi sunteti formatori de opinii!! Sunt constient ca in marketingul unui ziar este nevoie de scandal, ca sa se vanda ziarul Sunteti si voi angajatii unor Trusturi de Presa, care va obliga la o anumita politica editoriala, este evident, numai ca voi nu recunoasteti cand sariti calul!! Umbla prin targ zvonuri ca patronul unei echipe de la noi a imprumutat in campania electorala un important om politic, iar in schimb i s-a promis ca va castiga campionatul si pri accederea in CL ar castiga 10 mil euro si asa s-ar stinge imprumutul. De asemenea circula zvonuri ca unii dintre ziaristi contra unor comisioane (bunisoare!!!) ar fabrica stiri pentru a „ajuta” la vinderea sau de a „stopa” venirea unor jucatori la anumite cluburi. Un alt zvon: conducatorii Trusturilor de Presa au comandat (asta se si observa din parcurgerea stirilor din ultimele doua luni din presa din Romania!) denigrarea, descreditarea clubului Steaua, astfel sa-l loviti pe dl Gigi Becali! Cica i-ar fi speriat acel aproape 5%. Aud ca intre timp dl Becali s-a retras din politica! Asa ca ar trebui informati conducatorii Trusturilor de Presa si sa inceteze aceste actiuni!! Mai ar fi niste zvonuri de genul ca toata actiunea impotriva conducatorilor de fotbal ar fi fost comandata ca sa distraga opinia publica de la sustragerea ministrilor si parlamentarilor, ei fiind deasupra Legii!! Voi ziaristii v-ati ante pronuntat, deja i-ati scos hoti si vinovati pentru un prejudiciu de 17 000 000 de euro, ca sa nu ne mai legam de prejudiciu de 92 000 000 de euro a d-lui Patriciu!! Uite, domnule Tolontan, suficente zvonuri, ce in mod normal sa fie demontate, caapoi sa ne tineti prelegeri despre MORALA si EDUCATIE, fie ea doar… fotbalistica!! Stiu, m-am obisnuit: eticheta „moderation” sau dac nu, afara cu parerea mea de pe cite!! Painea si cutitul sunt la Dv!!
Corneliu Popa • 25 ianuarie 2008, 13:43
ok, IT, am inteles!!
vecksi • 25 ianuarie 2008, 13:45
faza e cam nasoala k tre sa ne facem abonament la booom …
Corneliu Popa • 25 ianuarie 2008, 13:46
pentru mine personal, cat va ramane pe cite? Cinci, zece minute? Sau afara dintr-o data?
Corneliu Popa • 25 ianuarie 2008, 13:48
Puteti sa-mi raspundeti pe e-mail, doar aveti adresa si daca ma covingeti cu argumente, nu cu „d’ale specifice”, imi vad de treaba si n-o mai fac pe Zoro!
martzianul • 25 ianuarie 2008, 14:05
e periculoasa oferta.
va scadea in mod cert audienta ligii asa cum a scazut si audienta campionatelor straine luate de boom.
de fapt eu supectez ca succesul ligii 1 in ultimul an tine si de faptul ca nu a avut concurenta serioasa pe piata televiziunilor free.
eu am abonament la meciuri la un club din bucuresti oricum merg pe stadion si nu cred ca imi voi trage boom.
Virgil • 25 ianuarie 2008, 14:26
Eu zic ca nu e foarte bine pentru audienta romaneasca cu aceste oferte de la boom….suma este buna dar ratingul nu v-am mai fii la fel…..de exemplu in orasul meu nu cunosc oameni care sa prinda Boom Tv……nici eu nu il prind si ar fii pacat sa ratezi un Steaua – Dinamo sau un Poli Timisoara – UTA….sau orice din subsolul clasamentului……!!!!
alex • 25 ianuarie 2008, 14:52
e simplu daia si dau 15 milioane oamenii ca o sa si puna toti boom…la mintea cocosului
alex • 25 ianuarie 2008, 14:53
boom tv nu e un post e un pachet intreg si merge numai in format digital cu unde antene alea alea
parior • 25 ianuarie 2008, 14:58
w w w . p a r i o r . b l o g s p o t . c o m
ovi666 • 25 ianuarie 2008, 15:12
o fi bine? o fi rau? cine poate sti? pana la urma, fiecare lucru facut are parti bune si parti rele. cat de pronuntate sunt unele si altele, se vede doar in timp. bine insa, ca o parte din echipe au inceput sa investeasca pe termen mediu… cand s-or apuca de bagat bani si in centrele de juniori, o sa fie cu adevarat profesioniste.
http://ovidiu666.wordpress.com/
nut • 25 ianuarie 2008, 16:30
da…….ai dreptate, dar daca ne dam un pas in spate vom observa ca lipseste ceva esential: ECHILIBRUL
ca de obicei FB!!! 🙂
belluschi • 25 ianuarie 2008, 16:33
cum adica salariu 250 000 pentru cineva care n-a confirmat inca? pai a confirmat acolo unde a jucat pana acum ca altfel nu-l cumparau!