Totul se varsă la Lăcătuş

Steaua are trei portari, un singur gol luat şi o dilemă. E Lăcătuş un antrenor defensiv?

duminică, 3 februarie 2008, 5:12

Steaua are trei portari, un singur gol luat şi o dilemă. E Lăcătuş un antrenor defensiv?

Bine, e o prostie să-ţi pui astfel de probleme după meciurile amicale. Dar întrebarea e mai largă. De ce? Pentru că s-a statuat un obicei. Foştii mari jucători ofensivi, nu-mi demolaţi, vă rog, raţionamentul cu exemplul Cruyff, sînt adepţii siguranţei. Cazul românesc extrem este reprezentat de Sorin Cîrţu, unul dintre cei mai inovativi jucători văzuţi la noi.

Intră Lăcătuş aici? Vom vedea în retur. El va da piept cu doi fundaşi de meserie, Andone şi Rednic, care, fără să fie maeştrii hazardului, pun totuşi preţ pe ofensivă.

Transferurile din Continentul Imaginaţiei Fotbalului au rezolvat teoretic potenţialul Stelei, de aici încolo e treaba antrenorului. Lăcătuş ştie exact. El a fost adus dintr-un calcul electoral-sportiv al patronului. Nici măcar rezultatele nu-l ajută. Are nevoie de rezultate plus rezultate plus rezultate şi mai tari!

Nimeni nu-l cauţionează. Nu contează că transferurile s-au făcut cu două voinţe disparate: cea a lui Adi Ilie şi cea a lui Ioan Becali. Fiecare cu părerile şi interesele lor. Totul se strînge la Lăcătuş. Portari, vedete, accidentări, jucători noi. El îşi dă examenul nu doar în tehnologia dură a antrenoratului, ci şi în cea de lider al unui grup cosmopolit şi năbădăios.

Şi examenul în şansă. Să nu uităm asta. E foarte important.

Comentarii (80)Adaugă comentariu

john  •  3 februarie 2008, 17:21

stie Laca !!!!!..sa lasam omu’ sa-si faca treaba .

john  •  3 februarie 2008, 17:22

si ca sa fac si eu ca toti sclavii de la :blog : „primul!” ;)))))))

john  •  3 februarie 2008, 17:25

filo , cum ti se pare ca joaca STEAUA ?

valy  •  3 februarie 2008, 18:09

lacatus cred ca ne arata in fiecare zi ca nu e venit cu pluta de meleaguri cosmopolite ,,, el stie ce se intampla in sanul ekipei iar comentarii de genu ” lacatus este adeptul a nustiuce si etc etc ” nusi au locul da exista precedentul hagi dar sa nu uitam ca intre hagi si jiji au mai fost clinciuri si inainte de instalarea sa la carma stelei . timpul ne va lamuri si ne va arata daca toate aceste polemici isi mai au locul sau nu.

deco  •  3 februarie 2008, 18:16

Cred, ca nu un singur gol luat e problea, ci faptul ca Steaua, de cand a plecat Oli, joaca toate meciurile la 1-0. Problema nu e ca nu luam goluri, asta e partea buna, ci ca nu dam. Cred ca Laca e un antrenor defensiv si din cauza unor experiente in care a luat gol fiind prea ofensiv. Dar e el stie mai bine ca oricine care e spiritul stelei si sper ca il regaseste in jucatorii de azi ai echipei sau de nu le va insufla spiritul de a face si spectacol.

Gooroo  •  3 februarie 2008, 18:29

Lacatus creste si o data cu el va creste si Steaua. Pe mine deja ma iinnerveaza deja discutiile aceasta despre nimic, ofensiv/defensiv, numai in RO se poate discuta atit timp despre nimic.

Decebal  •  3 februarie 2008, 19:02

Nu stiu de ce, dar victoriile pe linie ale Stelei dau de gandit. Nu stiu formatie care sa bata tot pe linie in pregatiri si sa faca treaba in campionat. Poate presiunea pusa pe Lacatus a fost gresit tratata ?

Relu  •  3 februarie 2008, 19:31

Intr-adevar daca ne uitam la ce s-a intamplat la Dinamo cand in vara a castigat tot in pregatiri si dupa aceea a urmat un dezastru, ar trebui sa nea dea de gandit, dar cred ca si daca pierdea cele trei meciuri ar fi fost si mai ingrijorator. Nu cred ca suporterii sunt incantati atat de mult diferanta de pe tabela cat de calitatea jocului prestat. Amintiti-va de perioada Protasov cand Steaua a terminat turul de campionat in spatele lui Dinamo, dar toata lumea era fericita patron, suporteri…

shakis  •  3 februarie 2008, 19:33

deco deacord cu tine cu o singura observatie.steaua joaca asa de cand a venit oli, nu de cand a plecat!!!

Simona Liliana  •  3 februarie 2008, 19:37

Cand Steaua are echipa… n-are portar si invers 😛

emilsteaua  •  3 februarie 2008, 20:58

dar nui vb de joc care il practica laca laca joaca asa ca nu are cu ce .pt ca are 8 atacanti care ii foloseste mijlocasi nu dau randamentul necesar pt ca ithi trebe mijlocasi de creatie in primul rand .mijlocasi de banda.cu cine ca surdu nu e de steaua neaga e sub orice critica lovin e defensiv. petre la fel .acum spuneti voi ce e mai bine pt ce becali a luat 3 jucatori si zice radem tot daca nu lacatus haut…. pai adumi ce imhi trebe sa facem performanta el face selectii echipe ce e el miezu….gigi uite cluju cumpara nu se duce la cazinouri la rulete se da rotund ca e puternic e pe drak uite la cluj daca vrei performanta ..nu imprumuta bani de transferuri ca tine si bani echipei tu ii duci la ruleta

Moozica  •  3 februarie 2008, 21:06

Lacatus poate face multe la Steaua, insa multe depind in continuare de patron…

emilsteaua  •  3 februarie 2008, 21:08

dm tolontan va rog frumos va cred dupa ioanitoaia unu din cei mai talentati jurnalisti de presa sportiva va rog dati pe post acest lucru prin gandirea dumneavoastra deci lacatus cum poate face performanta de spulberare a adversarului cu 8 deci cu 8 atacanti.nu are mijlocasi de creatie pt ca nu a luat giginio ia zis lui lacatus iai si spulbera eu vreau liga .surdu nu are valoare neaga e intro situatie foarte grea nu stim daca va mai fi neaga lovin si petre sant defensivi ce vrea becali cu bani din liga trecuta sau trecuta etc .trebe bani de ruleta nu e cel mai puternic nui sta nimeni in fata .uite la cluj o politica de transferuri adevarata oamenii de acolo profesionisti nu face tam tamuri ca sant razboinici sau mefisto performanta la noi se face cu profesionisti si cu bani nu cu nebuni…..va multumesc

Sohil  •  3 februarie 2008, 21:33

Justa observatia privind transformarea de optica dupa trecerea pe banca. Ilie Dumitrescu era alt exemplu, pe cand antrena si altceva decat pinacoteci. Fostul jucator de creatie si boemie devenise antrenorul dur si defensiv.
Cat despre Lacatus, e un antrenor mediocru. Sub Olaroiu. Evident, stelistii nu o sa accepte asta, pentru simplul fapt ca Laca e o legenda in Ghencea. Pentru mine, nu e. Lacatus facea parte din categoria jucatorilor pentru care victoria conta oricum, cu orice pret: simulari in careu, adversari provocati, atacuri violente.
Oare de ce nu citesc nicaieri vreun material amplu despre MARELE SPORTIV VLAD HAGIU, un excelent poloist si un antrenor foarte bun? Pentru ca e mult mai simplu sa scriem doua articole despre Lacatus intr-o saptamana?

SuperstaR  •  3 februarie 2008, 21:37

„Steaua are trei portari, un singur gol luat şi o dilemă. E Lăcătuş un antrenor defensiv?”
De obicei , domnule Tolontan, va admir articolele dar acuma inceputul e… sa zicem ciudat… ca sa nu spun TAMPIT.
Mai tineti minte sezonul in care Cech si Cudicini era accidentati, iar necunoscutul Hilario ( da , cel care putea sa ajunga in locul lui Carlos la Steaua) a facut minuni in CL pentru Chealsea? E bine sa ai trei portari de valoare.
Partea cu golul luat… mare tampenie.. nu inteleg… daca am luat un gol… gata e echipa defensiva?
4 goluri inscrise in 3 meciuri – nu stiu daca va mai aduceti aminte multi, dar uneori si pe vremea lui Protasov inscriam la fel de putine goluri pe meci, chiar daca jucam spectaculos.
Lacatus a mostenit o echipa ultra-defensiva cu fundasi laterali care nu urca, fara playmaker, 2 inchizatori si 3 accidentati de echipa nationala. E doar de cateva luni la Steaua. D`abia acum in amicale poate schimba sistemul mostenit de la Oli-Hagi.

SuperstaR  •  3 februarie 2008, 21:40

pai daca Lacatus e criticat si la 3 victorii la rand ( Sohil on 3 Februarie, 2008 9:33 pm :”Cat despre Lacatus, e un antrenor mediocru. Sub Olaroiu.” ), ce s-ar fi zis daca nu le castigam? Au uitat asa-zisii suporteri cum il injurau anul trecut pe Olaroiu.. si cate amenintari primea pe net de la curajosii astia… Asta e viata de antrenor… mai mult cu rele decat cu bune. Problema e legata de mentalitatea suporterilor.

SuperstaR  •  3 februarie 2008, 21:50

si ma iertati ca m-am aprins asa 😀
dar imi place meseria de antrenor si nu suport cand antrenorii/selectionerii sunt atacati gratuit

justice  •  3 februarie 2008, 23:02

Nu-mi pot da seama ce fel de antrenor e Lacatus sau macar daca e cu adevarat antrenor.
Steaua a reusit un egal si trei victorii in amicalele din aceasta iarna, dar nu mi-a placut deloc jocul batranesc, incalcit, fara idei, cu multe pase lungi, practicat de echipa. E chiar alarmant, in perspectiva meciurilor din primavara, care par dificil de castigat in aceste conditii.

danezu  •  3 februarie 2008, 23:34

dupa cate am observat pe langa faptul ca joaaca defensic pare sa fie si neinspirat,aici ma refer la cateva schimbari facute.cu toate ca tin cu steaua si mi-a [lacut lacatus ca jucator ,ca si antrenor am mare dubii in privinta lui dar sper sa ma insel.
forzzza steaua]

mircea  •  3 februarie 2008, 23:34

sunt de acord ca Lacatus nu este un antrenor grozav; este peste Hagi (nici nu e mare lucru), dar Olaroiu era Protasov pe langa Lacatus… fotbalul s-a schimbat mult, gata cu spectacolul… 1-0 si e OK… din pacate, fotbalul practicat de Steaua este si mai mult schimbat; ne aparam sa nu luam gol si ce-o iesi in fata… asta se vede… e ca si secretul longevitatii: toata treaba-i sa nu mori; asta-i secretul; cu 1-0 cu 5-0, toate treaba e sa bati; pariez ca 10.000 de stelisti vor fi foarte bucurosi daca bat Clujul cu 1-0… simplu si dragut in acelasi timp… dar e clar ca e nevoie de un mijlocas la constructie; poate va reusi ceva Plesan

sa credem in simboluri  •  3 februarie 2008, 23:55

Nu stiu cat de multa meserie stie Laca…
dar stiu ca merita sa incerce, e singurul caruia i s-ar ierta tot.
Sa credem in simboluri mai mult decat in stiinta , in vointa mai mult decat in putinta, si in suflet mai mult decat intr-un 4-4-2.
Nu cred ca Laca e un mare antrenor, si totusi cred ca va reusi. De ce? Pentru ca nicaieri nu-i ca acasa. Nu poti sa pierzi intr-un loc unde-ai invins mereu. Ghencea e casa lui, iar tribunele, familia.

linistit  •  4 februarie 2008, 0:07

Lacatus are o defensiva de fier, daca va juca in sistemul 4-4-2 clasic cu un singur inchizator poate spera la titlu, intr-un campionat sunt f importante meciurile cu echipele mici, daca se va crampona in ideea de a nu primi gol cum a facut in turul campionatului, titlu e o himera.

jiji bacaliarul  •  4 februarie 2008, 0:28

Pai cred ca importanta este si disciplina si daruirea intr-o echipa, iar cine nu asculta de Lacatus…nu are zile deloc bune!
Asta e important!
Daca sunt valorosi stiu ei sa joace si singuri…ce sa le spuna Lacatus? Doar fotbalul n-o fi matemetica superioara, nu?

P.S. N-ati vazut ce gol frumos a dat azi Pepe, din plonjon! L-o fi invatat Lacatus sa plonjeze asa…!? Sau pe Goian, tot Lacatus l-a invatat sa dea goluri cu capul!?

jiji bacaliarul  •  4 februarie 2008, 0:32

A…si sa nu ne apucam sa disecam turneul din Cipru! Pt. ca Lacatus cauta inca formula ideala de echipa…vrea sa-i vada pe toti la lucru (desi nu-i are nici acum pe toti la dispozitie!)…n-ati vazut ca schimba la fiecare meci vreo 10 jucatori in timpul partidei!!!? Ce dracu’ vreti sa analizati? Cred ca nu prea mai aveti ce scrie…asta e!!

cicish  •  4 februarie 2008, 0:34

ala nu e nici antrenor.

Synchro  •  4 februarie 2008, 0:55

Nu-i nimic de analizat aici. E perioada de pregatire, noii jucatori nu s-au integrat inca. Ce trebuie remarcat este ca Ghionea+Goian = aparare beton iar atacul este in crestere…Victoriile sunt bune pt. moralul echipei si atit.

dorel  •  4 februarie 2008, 1:08

este pacat ca unii fani ai stelei lovesc mereu in Surdu ca nu ar fi de steaua . Mai oameni buni , voi va inselati amarnic ! Surdu este un fotbalist foarte bun si va deveni de nelipsit pt prima grnitura a stelei
steaua va avea urmatorul 11
Zapata –

Golanski(Emegara),Goian,Gionea,Emegara(Nesu)-

Surdu,Radoi(ov Petre),Nicolita

-Dica-

Pepe Moreno , Dayro Moreno

Iulian din StEtienne  •  4 februarie 2008, 1:55

…pentru d-nul Tolontan
…Lacatus e adeptul jocului cu dezvoltare
pe margini,unde ai nevoie de laterali super rapizi , antrenori care mai jucau asa sunt
doi Lippi cu Italia si Dechamps cu Monaco
cand a ajuns intr-o finala de Ch Lg.nedreapta
Monaco-FcPorto ….
..sa vedem daca ii iese,numai bine

tonny  •  4 februarie 2008, 3:08

Tare as vrea sa reuseasca sa faca performanta si ca antrenor,si chiar daca nu va face performanta ca antrenor Marius Lacatus va ramane iubit pe unde va merge ptr ca are o dulceatza care multzi nu o au (vezi arogantza lui Hagi sau Pitzurca…si inca ceva,demulte ori pe antrenori mari iau ajutat mult echipa…jucatorii…si chiar norocul.

red n blue  •  4 februarie 2008, 5:10

nu am inteles nimic. ce are logic succesiunea urmatoare de cuvinte: „Steaua are trei portari, un singur gol luat şi o dilemă. E Lăcătuş un antrenor defensiv?” ?!?!?!?

ioan plischi  •  4 februarie 2008, 6:20

ambele sintagme – defensiv sau ofensiv – depind si de ceea ce bagi la mijloc. cu ovidiu petre in buricul mijlocului nu poti fi decit defensiv, desi daca ii ai in spate pe goian si pe ghionea mi se pare ca ii desconsideri in cazul in care aduci linga acesta inca un inchizator, iar plesan parca asta este, nu-i asa?

Ionut  •  4 februarie 2008, 8:40

Ovidiu isi are rolul sau la mijloc. Problema e daca joci cu doi inchizatori! Ori un cuplu Ov. Petre – Dayro ar fi solutia ideala pentru Steaua. Ovidiu joaca din ce in ce mai bine, iar Dayro speram sa se integreze si sa aduca „creatia” la mijloc.
Steaua va arata altfel decat in amicale… In plus, in fotbal, toata costructia se porneste de la o aparare foarte buna. Ori trioul Goian-Ghionea – Ov. Petre e scheletul apararii. Dayro-Dica-Pepe vor fi responsabili cu golul. Flancurile vor fi asigurate cu centrari de cuplurile: Golanski-Nicolita si Emeghara-Mendoza(Surdu). Nu s-a miscat deloc rau Surdu! Steaua poate inchega o echipa foarte bine armonizata. Un echilibru intre siguranta si randament in atac.

e iQ666  •  4 februarie 2008, 9:13

cred ca laca e un antrenor mare in devenire si mi-ar placea sa reuseasca, dar cum nu suport steaua sper s-o faca la alta ekipa.

corneliu popa  •  4 februarie 2008, 9:35

domnule Tolontan.

daca ma uit detasat mi se pare o analiza „usoara” cu gandul de a declansa pe blog o batalie intre suporterii stelisti si restul. Ce este deranjant este faptul ca presa pune presiune pe tot ce misca la Steaua: antrenori, jucatori vechi sau nou veniti, doctori, juniori (care dupa parerea dv lipsesc la Steaua, ceea ce nu este adevarat, poate nu au valoarea pe care o doresc impresarii), tabela de marcaj si portile de la intrare. Cum pot sa fac o asemenea afirmatie? Nimic mai simplu. Prin comparatie cu politica editoriala dusa pentru echipele CFR CLUJ, Dinamo sau Rapid. Acolo tot ce se intampla este prezentat in culori pastelate – in cromatica, de la rosu pana la roz – si chiar cu bunavointa! Luam exemplu un titlu” Jucatorul X (care trebuiasa ajunga la dinamo) face nazuri! Iar pentru Steaua: Jucatorul X numai vrea sa vina la Steaua!! Si exemplele pot continua. Stiu ca nu aveti timp sa-mi raspundeti, ca alta data, insa ridic, ca si dv, aceasta anomalie, la nivel de discutie pro sau contra, pe blog!!Astept.

aha  •  4 februarie 2008, 9:39

iar diversiune.
alt subiect nu gasesti, steaua si lacatus.

tosi  •  4 februarie 2008, 9:46

Steaua ultimii ani s-a bazat in primul rand pe aparare si e greu pt. Lacatus sa schimbe peste noapte stilul echipei. Din pacate dintre noi veniti numai Pepe Moreno a dat deocamdata satisfactie. Oricum apararea iti castiga o competitie si mai este timp destul ca jucatorii cu profil ofensiv noi veniti sa se integreze in echipa.

razvan  •  4 februarie 2008, 10:16

e cea mai buna alegere pt steaua in momentu actual

loze  •  4 februarie 2008, 10:21

domnule Tolontan, cred ca uitati de Protasov care a fost un super atacant

emilsteaua  •  4 februarie 2008, 10:29

STEAUA E VARZA

vecksi  •  4 februarie 2008, 10:35

se pricepe laca o sa vedetzi din retur o alta stea … 🙂

jiji bacaliarul  •  4 februarie 2008, 10:35

Subscriu si eu la ce spune @Corneliu Popa…presa in Romania este favorabila CFR-ului, lui Dinamo, Rapid…etc. si mai putin Stelei!
Steaua este criticata peste tot si sub toate formele! Oare de ce!? Poporul roman nu se dezminte…nu stie sa-si aprecieze valorile!

P.S. Sunt curios cand va ajunge Dinamo sau CFR intr-o semifinala de Cupa UEFA!!!? Ca de CL nici nu poate fi vorba…doar se pregatesc de vreo 15 ani…si o sa se mai pregateasca Borcea inca atat!!

Lereter  •  4 februarie 2008, 11:43

Nu de azi,de ieri apararea la Steaua este buna-cam de la Protasov.Problema e constructia,Steaua o echipa tehnica,de pase,prin traditie.Acum se construieste cu pase lungi,atipic la Steaua.N.Covaci spunea :”In careu antrenorul aduce mingea,iar atacantii de valoare,marcheaza”.Uitati-va la constructia Stelei,cu Petre lent,cu multe atigeri,cu Plesan inca neadaptat,pe stanga fara mijlocas.Dica si strainii adusi ar marca daca ar avea 2-3 ocazii pe meci,fiecare.Ei nu au ,totusi valoarea unui atacant italian sa dea 2 goluri dintr-o singura ocazie.Parerea mea e ca Lacatus nu stie cum se face constructia,am vazut asta la UTA,vad acum la Steaua.Jocul cu Lacatus antrenor e mai direct,pe contre,fara tehnica,si asta nu se potriveste.Tot Goian sau Dica marcheaza cel mai des,asta inseamna ca nu au joc.Daca eu am dreptate,atunci Steaua va avea mari probleme,pentru ca nu are antrenor si nici mijlocasi (exceptie Nicolita),iar lateralii Golanski,Nesu,Emegara ajung rar sa centreze,sa mercheze rar de tot.

silence  •  4 februarie 2008, 11:44

daca ne uitam in spate si vedem ce echipe a antrenat Lacatus ne dam seama ca acolo principiul de baza era un gol mai mult decat adversarul si daca nu se poate, macar sa nu luam. poate ca de acolo se trage???????

News  •  4 februarie 2008, 11:46

vedem in retur

QFWFQ  •  4 februarie 2008, 11:49

Daca red n blue imi permite si nu se supara, l-as corecta nitel: e Tolontan jurnalist? Pentru domnul_vali: incercati un refresh si o stergere de istorie. Doar un comentariu partial: mi-ar place ca Lacatus sa aduca la Steaua din ceea ce facea el: mi-e dor de patrunderile si de sututurile de pe extrema; parca astazi fotbalul se joaca prea mult pe axul central si pe centrari.

ovy  •  4 februarie 2008, 14:22

d-l Tolontan,tot incerc dar nu-mi raspunde nimeni?cine dribleaza la Steaua?oare Laca,Ad.Ilie,Becali,nu observa ca toate pasele Stelei sunt inapoi?atacantii tre sa dea gol,dar de la cine vin pasele?Rada,Goian….???Laca,am impresia ca nu are lotul pe care si l-ar dori….restul,vom vedea…va rog sa-mi raspundeti…cine leaga jocul si cum?

titi  •  4 februarie 2008, 16:55

Maria scrie 3-4 articole pe zi si tu numai unul? Rusine dle TOLONTAN!

un stelist obiectiv  •  4 februarie 2008, 16:56

nu avem echipa,degeaba ai atatia atacanti daca nu ai mijlocasi.noi nu avem mijlocasi de banda cu care sa construim jocul,banel nicolita nu stie sa faca o preluare,nu stie sa dribleze ,nu stie sa centreze;oare nu vede nimeni cat e de slab?….pe partea stanga e si mai dezastru:SURDU:baiatu asta nu arenicio treaba cu fotbalul pe langa ca nu e fotbalist de steaua nu e nici mijlocas de constructie,omul pur si simplu nu stie sa fac o preluare,de departe e cel mai detestat jucator din lotul stelei,el a fost adus la steaua pe pli,probabil la blatul de la cluj din sezonul trecut a avut o mare contrbuitie,pe langa faptul ca e impresariat de adi lingau ilie,nu inteleg de de lacatus il foloseste cu obtineta,concurentul lui pe post e dini eze si cu asta am spus totul si inca o problema alt mijlocas cu care ar trebui sa construim e lovin….spune tu tolontane daca asta e jucator de fotbal,el prin pasele lui cu calcaiul a reusit sa ma faca sa regret ca atunci cand eram copil m am lasat de fotbal…………

bkk  •  4 februarie 2008, 17:23

Formula de joc in acest moment 1(portar)-3-8. Vai de echipa asta cu Surdu(cred ca-l cheama asa pt ca nu a auzit de fotbal), Nicolita, Neaga, Lovin. Vai de viata suporterilor cu caricaturile de jucatori de la mijloc si l-am omis pe Nesu da’ asta poate nu mai prinde echipa deloc.

Doctorul  •  4 februarie 2008, 17:25

Jocul se va lega probabil cu ou si cu faina.:D

Doctorul

Comentează