Unde se termină pragmatismul şi unde începe ingratitudinea?

Politica lui Lupescu la FRF e clară: banii. A spus-o încă de la început. E loial sistemului nemţesc, unde performanţa sportivă trece întîi pe la contabilitate. Urmăriţi-i fiecare mişcare! Drepturile TV au ajuns la cel care a dat mai mult. Nici o milă pentru TVR.

marți, 5 februarie 2008, 9:24

Politica lui Lupescu la FRF e clară: banii. A spus-o încă de la început. E loial sistemului nemţesc, unde performanţa sportivă trece întîi pe la contabilitate. Urmăriţi-i fiecare mişcare! Drepturile TV au ajuns la cel care a dat mai mult. Nici o milă pentru TVR.

La fel se întîmplă cu sponsorii. Coca-Cola a pierdut contractul cu echipa naţională în favoarea celor de la Pepsi. Urmează turnirul berilor, cu Bergenbier ameninţat de Golden Brau.

Lupescu decide fără sentimentalisme. Aşa a procedat şi în cazul lui Piţurcă.

Unde se poate aduce un amendament. De jurnalist, desigur. Precar, adică. Piţurcă a venit într-un moment dificil şi a obţinut a treia calificare, dacă e să o luăm în calcul şi pe cea de la tineret. În acel moment, nu exista nici un mare proiect, ci doar o frustrare generală. Sponsori, public, parteneri, jucători, federali.

Antrenorul a pus ordine în echipă, a selecţionat după atitudine şi a readus succesele. Dacă ar fi cerut atunci un contract pe patru ani l-ar fi obţinut. Pentru că „naţionala” era o deznădejde.

Astăzi, FRF vine şi zice: „Sîntem serioşi, vrem performanţă, avem o echipă bună!”. Desigur, numai că aveţi din nou culoare în obraji în primul rînd pentru că cineva şi-a asumat riscul de a-şi rupe gîtul.

Profitul e esenţial pentru orice instituţie, dar nu reprezintă esenţa acelei instituţii. Şi, dacă e atît de pragmatică, de ce n-a ştiut FRF să transmită semnalul de urgenţă echipei ca să obţină un punct la Sofia, moment în care calificarea la 2010 ar fi fost mult mai uşoară?!

Comentarii (68)Adaugă comentariu

PAUL BADEA  •  5 februarie 2008, 22:10

asta e, ca nu prea avem cine stie ce echipa. suntem mutu-dependenti, veti vedea!

Simona Liliana  •  5 februarie 2008, 22:20

Astăzi, FRF vine şi zice: “Sîntem serioşi, vrem performanţă, avem o echipă bună!”. =)) Yeah sure!

nastyboy  •  5 februarie 2008, 22:54

Ar fi trebuit sa subliniezi un fapt. Este punctul tau de vedere.

gabidegiulesti  •  5 februarie 2008, 23:42

Ca principiu aveți dreptate. În ce-l privește pe d-l. Pițurcă greșiți! Care-i problema? I s-a oferit un venit comparabil cu al lui Domenech. Nu pe durata pe care o dorea dl. Pițurcă și i s-a impus obiectiv de performanță, ceea ce mi se pare absolut corect!
Da, a procedat pragmatic dl. Lupescu. A împăcat orgoliul și pretențiile (justificate) ale selecționerului cu necesitățile de performanță.

brebu  •  6 februarie 2008, 0:18

Tolo, am si eu doua intrebari:
1. Cand ai citit ultima data articolele Mariei Andries si comentariile de pe blogul ei?
2. Cum este posibil ca “site-ul de sport nr. 1 din Romania” sa fie COPIAT pixel cu pixel dupa marca.com?
Multumesc anticipat.

4444ro  •  6 februarie 2008, 1:26

S-A DESCHIS SCOALA DE BANI: 4 4 4 4(punct)RO

stare de urgenta  •  6 februarie 2008, 2:21

Cu scuzele de rigoare:
http://staredeurgenta.marte.ro/
Sint lucruri mai importante pe lumea asta decit Pitzurca & Mircea Sandu.

marx & engels  •  6 februarie 2008, 7:46

„Profitul e esenţial pentru orice instituţie, dar nu reprezintă esenţa acelei instituţii.”

ai mai dres-o magnificule! ai inteles se pare ceva din gogomaniile precedente, dar tot nu ai inteles pina la capat. esenta este tot profitul, de la marx la giorgica bush!

gabidegiulesti  •  6 februarie 2008, 8:05

Nu sunt un fan al lui I.Lupescu,pot spune dimpotrivă! Dar de această dată consider că a fost o acțiune gândită profesionist. Nu înțeleg de ce ar fi trebuit ca selecționerul să primească o ofertă pe o perioadă lungă de 4 ani, fără obiectiv. Eu aș fi perceput aceasta chiar ca pe o RENTA!
În același timp Lupescu și-a asumat și un risc pentru că dacă Pițurcă califică naționala la turneul final își va putea majora pretențiile sau ,de ce nu, chiar să dea curs unei oferte substanțiale din străinătate.

Ioana  •  6 februarie 2008, 8:23

http://www.vreaujob.com – Locuri de munca in Romania.

pelicanu’  •  6 februarie 2008, 11:00

Piturca a reusit, e adevarat, o performanta notabila, dar asta nu reprezinta nicaieri o asigurare de viata, nu-i asa?

Manfred  •  6 februarie 2008, 11:07

Au fost cazuri in care antrenorii au fost dati afara dupa ce au obtinut succese majore. Faptul ca lui Piturca i se asigura un salariu enorm doar pentru a se califica, eu cred ca este mai mult decat ok.
Nu ar fi fost corect ca acel contract sa fie lipsit de obiective.
Lupescu se pare ca e destul de bun in ceea ce face.

zaharia, dorel zaharia  •  6 februarie 2008, 11:13

piturca a obtinut o calificare dupa 8 ani. bun! si-a luat prima? a luat-o si a incheiat un nou contract. urmatorul obiectiv: mondialele din 2010. califica nationala si acolo? alta prima. alt contract. nu cred ca ar trebui rasplatit pt calificarea la euro cu mentinerea in functie chiar daca ar rata calificarea la mondiale. proiectul de reconstructie, intinerirea lotului, bla,bla.. au fost 8 ani pt asta. sau dupa fiecare calificare trebuie sa asteptam alti 8 ca sa mai intinerim lotul?

Radone  •  6 februarie 2008, 11:13

Lupescu a fost si va fi hulit pentru multe dintre actiunile sale, care ar fi considerate normale, logice, intr-o tara dominata de logica si normalitate. Evident, mai si greseste, dar parca de data asta a judecat/actionat corect. Nu credeti c-ar fi fost o greseala sa-l trateze pe Piti ca si cum ar fi castigat un turneu final?

Si apropo de pragmatism, unde a fost el la meciul retur cu Olanda, cand Federatia a ales sa vanda 10.000 de bilete la Constanta?

PS Bine, in realitate, a vandut chiar mai multe. Eu am primit un bilet cu un loc despre care am aflat cu stupoare ca nici nu exista pe stadion…

ion  •  6 februarie 2008, 11:27

Orice antrenor ar fi dispus sa semneze un contract baban pe 4 ani fara obiectibv

Karpentieru  •  6 februarie 2008, 11:39

Eu te admir vei fi noul mogul dar e cam devreme sa incepi sa fiii nistorescu in ultimi ani adica sa scrie ca sa se afle in treaba asa ca trebuie sa scrie stiu se mai intampla sa ai lipsa de inspiratie dar sper sati revina .Chiar ce se intampla cu cei chemati laDNA gata sa pus batista pa tambal ,curtea delibereaza sau mitea si mansur subiect comun lacomia mai cauta TOLO ca ai talent

Decebal  •  6 februarie 2008, 11:41

Faptul ca a semnat un contract pe 2 ani nu inseamna ca acest contract nu poate fi prelungit in cazul unui esec.

Cocos  •  6 februarie 2008, 11:45

Doamne tine-l sanatos pe Mutu ca fara el echipa nationala este un mare O (ZERO)!!!

Piturca, Chivu, Lobont si Rat sunt buni dar Mutu ramine singurul element „world class”.

Constantin  •  6 februarie 2008, 11:53

Domnule Tolontan, de ce Campionatul European de premii este blat si extragerea numerelor castigatoare nu se face in direct?

Cum se face ca stiu care vor fi numerele care nu vor iesi saptamana asta, din cele 36, cele 10 care nu vor fi extrase vor fi, in ordine crescatoare:

4,5,8,9,10,11,20,23,30,31

Daca nu am dreptate, va garantez ca numerele 8,23,30,31 nu vor fi extrase. Maine va anunt cu certitudine alte 2 numere care NU vor fi extrase, care oricum sunt inscrise pe lista suspecta de mai sus.

Vreau si eu o explicatie, de ce nu este corect concursul ?

Va rog sa ma scuzati daca am postat in prea multe locuri, dar vreau sa va atrag atentia, si sa obtin raspunsul la intrebarea mea… de ce nu este corect concursul si de ce nu este televizata extragerea numerelor, sau macar sa stim de prezenta unei Comisii de verificare si supraveghere cand are loc extragerea Euronumerelor castigatoare.

vasilica  •  6 februarie 2008, 11:54

Se numeste capitalism!!!
Tu traiesti inca in comunism.
Ca persoana daca vrei sa faci ceva in viatza nu poti sa fi prea sentimental.
Iar o institutie in nici un caz!!!!
Ce face Lupescu e prefesionism in capitalism.
Si face bine ce face.
Nationala are nevoie si de bani si de rezultate. Din nefericire in ziua de azi una fara cealalta nu merge.
Hai Romania si success la Euro!!!

narcis spataru  •  6 februarie 2008, 11:56

Corect era ca Piturca sa se gandeasca si la meciul de la Sofia si sa asigure, lui sau celui care ii urma, o sansa la Mondiale, o grupa usoara…De ce nu le-a explicat jucatorilor miza meciului de la Sofia? Poate din pricina acelui meci Lupescu s-a gandit ca Piturca are nevoie de obiectiv, pentru semnarea unui contract de lunga durata. Cu alte cuvinte, Piturca si-a luat bonusul de obiectiv pentru calificarea la Euro si dupa el …Potopul. Lupescu a procedat extrem de bine. Probabil daca eram in locul lui ii puneam obiectiv selectionerului si la Sofia de care sa fie legata eventuala prelungirea a contractului. Adica tu, Cataline ai target doar lunea, martea , miercurea…iar joia, pentru ca te-ai spetit in zilele anterioare, ai dreptul sa te relaxezi dar sa si primesti bani?

Suporter  •  6 februarie 2008, 11:57

Da, intr-adevar Lupescu merge pe modelul nemtesc. As vrea sa stiu un singur lucru la care nu sunt buni nemtii. Asa natangi si fara talent cum sunt ei.

redondo6  •  6 februarie 2008, 13:05

are dreptate acum nea omu asta….tolontan:P

rex  •  6 februarie 2008, 13:08

ca tot veni vorba de echipa nationala. Sper, domnule Tolontan, ca ati luat la cunostinta pozitia frf de pe site-ul oficial cu privire la un anumit articol referitor la nationala de fotbal, aparut pe gsp.ro
Din pacate pentru ziarul dumneavoastra, sunt de parere ca federalii au, de data aceasta, dreptate; mai mult decat atat, constat ca fenomenul, despre care se vorbeste in comunicat, este unul generalizat in paginile (fie si de internet ale) gazetei.
poate, pe viitor, va puteti concentra mai mult pe calitate si mai putin pe cantitate (gsp, ifotbal, tricolori, stelisti, rapidisti si lista continua…)

bogdan-m  •  6 februarie 2008, 13:18

FRF continua politica pe care a avut-o pana acum fata de Piturca.
Chiar, pentru imagine, nu vi s-ar parea mai potrivit ca Romania sa fie antrenata la Euro 2008 de Gica Hagi?
Dupa aceea, daca Hagi va rata calificarea la Campionatul Mondial din 2010 poate fi angajat din nou Piturca pentru o noua calificare…

Mugur  •  6 februarie 2008, 13:34

Nu e nici meritul federatiei nici al lui Piturca, e meritul jucatorilor care si-au jucat ultima lor sansa de participare la un turneu final. parerea mea

Iulian din StEtienne  •  6 februarie 2008, 13:47

…hai nu mai plangeti,pe umarului lui Piturca
…este normal si logic ce a facut Lupescu
macar a invaztat ceva bun pe unde a fost, nu numai fotbal
…daca multi dintre conducatorii Romaniei
si nu numai ,ar fi stat prin Europa sa invete , nu se facea o autostrada cu Bechtel,Romania castiga in Bulgaria,era votat de mult votul uninominal …din pacate propozitia incepe cu ,,daca,,…

tudor(gt)  •  6 februarie 2008, 14:33

Gresit !
De ce sa nu ai obiectiv ? Unde ai vazut tu in lumea fotbalului antrenor de nationala mai ales fara obiectiv , sau daca ne-am calificat la europene la mondiale nu mai mergem , ne ajunge !
Sa fim seriosi Lupescu actioneaza excelent , oricum de cind au venit tineri le FRF se vede !
Daca toti ne-am asuma obiective si cinste in tara asta ce bine ar fi ,dar mai ales in fotbalul asta de mocirla cu mocirlosi si la cirma echipelor si la Liga !
Bravo Lupescu !

cadi  •  6 februarie 2008, 14:37

100% corect.Sa ne uitam cum se indeparteaza de pericolul ,,exmatricularii” nasul Sandu, Corleone si toti ceilalti din conducerea federatiei si a ligii.Mereu tb. sa existe un eventual decapitat in viitor, pentru a-si pastra ei locurile calde.Sa fie schimbare, pe care ei sa o faca in culise,la presiunea presei in special, dar sa nu fie ei cei schimbati.Daca sunt rezultate cu echipa, bineinteles ca ei nu pot lipsi pt. a se impauna cu rezultatel obtinute, pt. a-si da cu parerea ca vezi doamne doar sunt si ei oameni de fotbal, si tre sa apara la televizor pe post de guristi. Au un astfel de comportament, pentru simplul fapt ca le-a mers de ani de zile, iar cei care i-au votat pentru a ramane acolo sunt pur si simplu din acelasi aluat: sunt la fel de mincinosi, au fost in tinerete la fel de pupincurisi, au facut manevre care le-au fost tolerate de Liga si de Federatie -vanzari dubioase de jucatori, meciuri aranjate -, si cum dracu sa nu-l votezi pe ala care nu te-a deranjat, ba din contra in fata tuturor te-a facut si mare erou national – vezi cazul DRAGOMIR – TATA JEAN (PADUREANU)-. ESTE O ROMANIE PESTRITA, IAR OAMENII DIN FRUNTEA FOTBALULUI SI DIN CONDUCERILE CLUBURILOR NU SUNT ABSOLUT DELOC MAI BUNI DECAT OAMENII POLITICI ORI CEILALTI TREPADUSI CARE SE PERINDA PE LA TELEVIZIUNI.

GabiKoreanu  •  6 februarie 2008, 14:49

De data asta ai punctat foarte bine, insa acum, carcotashul din mine vine iar sa te „traga de maneca”. Nu se intampla, oare, acelasi lucru si la Gazeta Sporturilor? Nu s-a sacrificat calitatea informatiei in detrimentul banului? E drept ca si Gazetei, pt a supravietui, foamea ii trece prin stomac, insa nu ar trebui sa existe si aici un factor de echilibru, care sa zica „Gata cu can-can-urile. Hai sa mai facem si gazetarie!”?
Azi, mai mult ostentativ, dupa dezamagirea de ieri, am cumparat Prosportul si am realizat de ce GSP a apucat-o pe linia asta. Pentru ca nu are concurenta. Asta e realitatea, care chiar daca va satisface pe termen scurt, e dureroasa, cel putin pentru noi, cititorii.

Andrei  •  6 februarie 2008, 14:52

Iar tu tolontane?Nu ai priceput ca ne-am saturat de tine…hai pa ca ma sufoci..manelis al presei

valentino  •  6 februarie 2008, 14:54

sal TOLO! sunt vali mok e la bz…mia sosit cartea lui nea nelu grosan…mersi mult! spor la treaba! si, poate, la vara ne vedem in elvetia, miam cumparat deja bilete de la frf cu banii in avans…

Lascar C  •  6 februarie 2008, 15:01

Zise mai sus unul Vasilica (cu aia mica)
„Se numeste capitalism!!!
Tu traiesti inca in comunism.
Ca persoana daca vrei sa faci ceva in viatza nu poti sa fi prea sentimental.
Iar o institutie in nici un caz!!!!
Ce face Lupescu e prefesionism in capitalism.
Si face bine ce face.”
_________

Ce nu intelege stimabilul e ca acest capitalism se bazeaza EXCLUSIV pe sentimentele oamenilor, ii manipuleaza, le induce senzatia ca au nevoie de diverse: uita-te la reclama cu sapunul DURU! vrei sapunul DURU care spala cooru? cumpara-l! si fa sa se invarte economia capitalista!
Fotbalul pe ce anume isi cladeste uriasul profit ? Aud? Pai pe sentimentele oamenilor: fotbalul e circul antic transpus in zilele noastre. (cum spuneau pe vremea romanilor? „poporul vrea paine si circ!” – s-a schimbat in esenta ceva de atunci?)
Daca n-ar fi milioane de oameni pasionati de fotbal (care iubesc acest sport! deci au SENTIMENTE! mai Vasilica cu aia mica – cu mintea mica, nu te gandi la altceva) n-ar avea nici capitalistii profit din fotbal, fotbalul n-ar mai atrage atata reclama.
Daca de maine majoritatea oamenilor s-ar multumi cu un pumn de graunte pe saptamana, ar trai ca schimnicii in pesteri sau corturi si ar avea doar un rand de haine – alea de pe ei – atunci capitalismul ar disparea instantaneu. Oamenii ar devenii indiferenti, detasati de patimile lumii (si lipsiti de SENTIMENTE) si intr-un asemenea scenariu capitalismul n-ar avea ce cauta.

Georgero  •  6 februarie 2008, 15:08

Eu nu văd niciun pragmatism aici. Eu văd lipsă de pricepere din partea lui Lupescu.
Dacă Piţurcă ar fi avut contract pe 4 ani, dar nu ar fi calificat naţionala după primii doi, federaţia l-ar fi lăsat să plece, obţinând daune în cazul în care Piţurcă ar fi obţinut un contract cu altă echipă, pt. că antrenorul ar fi părăsit echipa naţională înainte de terminarea contractului.
Dacă dimpotrivă, ar fi avut rezultate, iar ar fi avut de câştigat, indiferent de situaţie.
Chiar nu înţeleg raţionamentul dvs.

Victor_B  •  6 februarie 2008, 15:39

Da,ai dreptate brebu.Noul gsp.ro e o copie a lui marca.com.Rusine.

rosalbastru  •  6 februarie 2008, 16:14

Ai dreptate si nu prea atunci cand spui ca daca Piturca ar fi cerut la inceput contract pe 4 ani il primea.In orice caz un antrenor depinde de rezultate iar daca el rata calificarea asta in mod sigur era demis.Cred ca e corecta varianta unui contract pe doi ani cu toate ca lui Piturca nu i-a picat prea bine ideea.Sper sa nu se raceasca relatiile intre el si Lupescu pt ca la cat e Piti de orgolios cred ca ar fi capabil sa plece de la nationala inaintea campionatului mondial din 2010 chiar daca reuseste sa califice echipa.
Cat despre Lupescu foarte bine ca aduce bani la FRF insa ar trebui sa se ocupe si de proiecte de viitor in care sa fie investite fondurile pt ca observam lipsa de tineri jucatori de valoare,lucru reflectat cel mai bine in transferurile din iarna aceasta.

redheat  •  6 februarie 2008, 16:28

cred ca 90% dintre cai care au scris aici ii dau dreptate lui lupescu. se vede ca suntem pe net nu pe stadion, si pe aici umbla lume „mai spalata”. mie mi se pare foarte corect ce a facut lupescu. dar vezi tolo, asa suntem noi (de fapt unii) romanii , chiar si cand treburile sunt facute „nemteste” tot gasim ceva de obiectat. oricum sper ca mircea sandu sa dispara (macar incet incet) si sa lase locul unuia ca lupescu…

Profesorul  •  6 februarie 2008, 16:55

Banii sunt bani dar meciurile echipei nationale ar trebui transmise de TVR, ca sa vada ce face Mutu orice microbist din tara asta…parerea mea….

tratare apa  •  6 februarie 2008, 17:08

Mi se pare normal sa existe niste obiective, nu poti sta doar la Nationala si sa nici n-ai speranta sa te califici la CM 2010. Daca vrei sa ramai in top, trebuie continuitate.

pamfil seicaru  •  6 februarie 2008, 17:20

bai tolo, mi-a placut articolul lui gafiuc de alaltaieri parca, ala cu torje. exprimarea ”exista rumori ca…” a facut toti banii. mai lasa si tu imobiliarele o ora pe zi si corecteaza textele analfabetilor din ”cea mai buna echipa din romania”

BABILONUL IMOBILIAR  •  6 februarie 2008, 18:18

Inca un parlamentar din lumea sportului: Iordanescu.
Poate afla si cei de la Realitatea tv, in afara de Mitica si de Iordanescu, mai este (tot de curand, in urma miscarilor de „trupe” generate de cei plecati la…Bruxelles sau…in lumea celor drepti) si Marasescu, fost Presedinte FRAtletism si secretar de stat la Min.Sportului.

redheat  •  6 februarie 2008, 18:36

ah si inca ceva. mah chiar asa va da gigi bani la toti??? in toate ziarele „5 ani sub domnia lui becali”. sau oricum ceva foarte asemanator de identic 🙂
„ca cam” jenant

Vasi  •  6 februarie 2008, 18:51

D-le Tolontan. E posibil un numar de telefon din redactie. Sunt plecat din tara de 3 ani. Cred ca adresa mea de mail este accesibila de catre d-voastra. Multumesc anticipat.

un tip  •  6 februarie 2008, 19:34

Am si eu o intrebare ? De ce a fost pus acolo? Vroiam oare sa ramanem acasa? Antrenorul oricare ar fi fost si-a asumat riscul pe bani doar nu era platit in aparate dvd :)) Asta fac antrenorii, asta face federatie fiecarei tari si voi sincer v-ati cam plictisit de perioada asta de pauza… se vede …

gabidegiulesti  •  6 februarie 2008, 20:25

Concluzionând, dupa 50 și ceva de postări, reiese că ați încercat un exercițiu de stil, o testare a maturității și inteligenței publicului dv.; numai că senzația care rămâne e că subiectul a fost cam facil, iar expeditorul o ”primadonă media care știindu-se admirata și apreciată indiferent ce intreprinde”, își poate permite și alintături comode.Vă cer scuze, dar așa am perceput subiectul încă de azi-noapte!

gabidegiulesti  •  6 februarie 2008, 20:27

Senzația pe care am avut-o e că ați încercat să contrariați!

bogdan  •  6 februarie 2008, 20:35

sa nu uitam ca atunci cand piturca a venit. mai aveam sanse sa ne calificam. daca nu pierdeam ambele meciuri cu olanda nu trebuia sa asteptam minunea de la finlandezi.

Dan 72  •  6 februarie 2008, 21:21

”Domnule” tolontan…o intrebare imi permit ”mariei” voastre…Ce parere aveti de urmatoarele titulri de articole:1.”Alerta la Steaua!!Pepe s-a accidentat!” si…2.”Pepe Moreno s-a accidentat usor.”
Cum le-ati analiza ca simplu cititor…suporter…etc?
P.S:Primul este din gsp…cel de-al doilea din ProSport…
Ce doriti?Ce urmariti?Ce cautati?Ce formati?Ce mama naibi va roade…defapt?

buffalo bill  •  6 februarie 2008, 21:33

ce ii roade pe alde tolontani? ca dinamu e jos si steaua incepe sa se trezeasca, aia ii roade

nastyboy  •  6 februarie 2008, 23:16

Pragmatismul se sfarseste acolo unde incepe ingratitudinea . Banul este pentru voi o icoana poleita. Dl. Ioan Chirila a lasat niste cutume…Nu interpretati…Familia stie. Orice este posibil, de aici….Iarta-i ,Doamne…

Comentează