Cîte puncte facem la Euro?

Într-un fel, e bine! Gata cu iluziile, gata cu defilările! Sportul românesc revine în limite fireşti. Nu ne vom mai salva prin el. Nu-i vom mai delega pe sportivi să ne compenseze neîmplinirile colective sau personale.

duminică, 10 februarie 2008, 6:17

Într-un fel, e bine! Gata cu iluziile, gata cu defilările! Sportul românesc revine în limite fireşti. Nu ne vom mai salva prin el. Nu-i vom mai delega pe sportivi să ne compenseze neîmplinirile colective sau personale.

E posibil ca suma medaliilor de la Olimpiadă şi a punctelor realizate la Europene în 2008 să nu depăşească numărul degetelor de la două mîini. Suma sub 10! Nu s-a mai întîmplat din 1952, la Helsinki, cînd am luat doar 4 medalii olimpice.

De asta se tem specialiştii, antrenorii federali şi oamenii din sport.

Şi de ce e bine? Pentru că vom realiza, pentru prima oară după peste o jumătate de secol, greutatea unei reuşite la cel mai înalt nivel. Şi vom valoriza altfel totul, aşa cum dieta te ajută să redescoperi gustul mîncării.

Exemplul este gimnastica. Sport-cult în România, ea trăieşte o dată la patru ani, cînd ne fudulim, ne crucim şi ne îmbătăm fericiţi şi uitînd şirul medaliilor. Acea epocă s-a terminat.

După cum ieşirea din grupe la un turneu final a devenit o performanţă la fel de mare precum „sfertul” cu Suedia de la World Cup 1994.

Am lipsa de prevedere să scriu acum că România nu se va face de rîs la Euro şi că vom avea rezultate mai bune decît îndrăznim astăzi să sperăm, dar asta nu schimbă fondul problemei. Punctele reuşite cu Italia, Olanda sau Franţa vor fi formidabile, dar 2008 va rămîne un an în care, pe total, frenezia naţională nu-i va ajuta foarte mult pe sportivi. În arenă, rămîn singuri.

Comentarii (153)Adaugă comentariu

andrei90  •  10 februarie 2008, 18:38

tolo esti optimist, dupa cum a declarat contra eu ma astept sa luat cel putin campionatul european in grupa nici nu se discuta 9 pct. vai de ei astia din generatia de aur 🙂

Maria de Geniu  •  10 februarie 2008, 18:39

prima si geniala pe deasupra!

Maria de Geniu  •  10 februarie 2008, 18:39

geniala si pe dedesubt!

Tudor  •  10 februarie 2008, 18:41

N-as spune ca sportivii raman chiar singuri.Cel putin in anumite momente,macar daca vorbim de fotbal(dar e valabil si in alte sporturi),suporterii pot conta foarte mult si pot transmite echipei din energia lor.Cu conditia s-o sustina si la bine si la greu,mai ales la greu!
In privinta punctelor reusite la Euro,ai dreptate.Si eu cred ca vom avea rezultate bune si ca vom face atatea puncte cate vor trebui ca sa ne calificam din grupa si chiar mai departe!Insa la Olimpiada cred ca vom obtine mai mult de 10 medalii.Si inainte de Atena s-a spus ca nu vom face mare lucru si pana la urma a iesit bine.

NicuWarrior  •  10 februarie 2008, 18:43

poate conteaza mai putin cite puncte facem la euro, o sa-i contrariez pe multi, nu cred ca e atit de important nici daca ne calificam sau nu in grupe. ceea ce zic eu ca e cu adevarat important e sa aratam ca o echipa valoroasa, in stare sa arate fotbal, sa joace cu ambitie si sa nu ne faca de ris!

NicuWarrior  •  10 februarie 2008, 18:45

apropo tolo, cita vreme o sa ne mai plictiseasca sau sa ne irite de-a dreptul maria aia cu articolele ei scrise in bataie de joc si intr-un limbaj de mahala?

Pepe Mendosa  •  10 februarie 2008, 18:50

nu cred ca exista semn egal intre numarul de medalii de la olimpiada si cel al punctelor de la euro. cu tot respectul fata de truda celor care iau medalii la olimpiada, dar parca nu am vazut niciodata lume iesind in piata universitatii sa celebreze vreo medalie luata la canotaj, lupte, natatie sau chiar gimnastica. fotbalul e ceva aparte, nu poate fi bagat in aceeasi oala cu „extra-fotbalul”! 🙂

bercea  •  10 februarie 2008, 18:57

nu avem forta si mentalitate sa luptam 0 puncte

Tudor  •  10 februarie 2008, 19:00

Dar cu Olanda,ultimul exemplu,cum de am avut si forta si mentalitate ca sa-i invingem?In nici un caz nu ramanem cu o puncte!

e iQ666  •  10 februarie 2008, 19:00

o sa facem 4p la euro-n grupe

bekaly  •  10 februarie 2008, 19:02

maxim 5
realist vorbind maxim 1

luptarorul cu pagaia  •  10 februarie 2008, 19:03

tolo, pe tine ce te-ar bucura mai mult? o medalie de aur la echipa de 8+1 canotaj academic fete, ori una la paralele individual, sau o victorie in fata italiei la euro? raspunde sincer, fara nuante populiste si fara sa amestecam halterele cu fotbalul, doar pentru ca „la gramada” ambele sint numite „sporturi”. fotbalul nu mai e doar un simplu sport de pe vremea lui gento si puskas. restul sint bucurii de citeva minute, pe care le uitam a doua zi!

GRAZIE LAZIO!  •  10 februarie 2008, 19:07

NU EXISTA SEMN EGAL INTRE EURO SI OLIMPIADA. PRIMUL REPREZINTA SPORTUL PLANETEI. AL DOILEA E UN AMALGAM DE SPORTURI AMESTECATE, DOAR CA SA EXISTE O COMPETITIE MAJORA SI PENTRU ELE.

Ilarion UTA  •  10 februarie 2008, 19:11

Sincer, nu ma omor cu Olimpiada, dar as vrea ca Romania sa se califice din grupe la Euro! Hai Romania! Hai Tricolori!

Adi Mutu  •  10 februarie 2008, 19:13

As da, daca as putea, toate medaliile de la Olimpiada pe o calificare in fazele superioare la Euro!

Costin Red  •  10 februarie 2008, 19:16

Daca eliminam Italia sau Franta sau Olanda, stirea va face ocolul lumii. Daca luam un aur la floreta fete, o sa se bucure sportivele, antrenorii, federalii si familiile. Atit!

Cititorul realist  •  10 februarie 2008, 19:19

La Euro luam maxim 1 punct.
Tinem legatura!

Roberto  •  10 februarie 2008, 19:20

eu sunt mai optimist, dar si realist. cred ca vom face 6 puncte.

Steaua FANCLUB  •  10 februarie 2008, 19:22

Fotbalul e viata si viata e fotbal. Olimpiada e o distractie excentrica din 4 in 4 ani. La fiecare editie de Olimpiada se adauga sporturi tot mai bizare. In curind o sa se dea medalii pentru dansuri perechi la rumba si cea-cea-cea. E ca si cum am compara o pictura de Picasso cu un desen facut cu carioca de un copil de 3 ani. Ultimul e o capodopera doar pentru parinti, pentru restul lumii e o mizgalitura fara valoare. Ne bucura medaliile de la Olimpiade, dar comparatia cu fotbalul e fortata!

Mihai  •  10 februarie 2008, 19:25

Euro este euro si Olimpiada este olimpiada. Nu trebuiesc amestecate cele doua competitii. Acum mai detaliat un picut.
La Olimpiada cred ca vom obtine ceva-ceva medalii de AUR !!!
La Euro cred ca daca vom manca bataie de la Franta, Italia si Olanda doar cu 1-0 sa spunem ca am avut cele mai bune rezultate decand jucam noi fotbal. Mie frica de un dezastru. Ce pretentii sa avem cand noi nu am putut face macar un meci egal cu foarte puternica selectionata a statului ISRAEL ? Ce meciuri de pregatire facem noi ? Ce meciuri de pregatiri fac adversarele noastre ? Acest specimen care este CONTRA sa lase ciocu’ mic si sa demonstreze ca este ceva de capu’ lui. Sa nu uite ca a facut parte din generatia de aur !!! Asa ca … asta-i situatia. Cred ca la Olimpiada vom face ca deobicei mult mai mult decat la Euro ! Asta ca sa-i demonstram si lui Tiriac ca inca suntem buni la Olimpiada. Tiriac decat sa se ia de echipa olimpica a Romaniei mai bine ar face ceva impreuna cu Nastase si ar scoate tenisul mai sus ceva in lume !

Rapid Giulesti  •  10 februarie 2008, 19:26

Cum sa compari o medalie de bronz la maciuci sau la panglica cu o victorie cu Franta la Euro?!?

Tudor  •  10 februarie 2008, 19:32

Se cam grabesc cei care spun ca Olimpiada nu inseamna mai nimic si ca fotbalul e totul!Si eu as da niste medalii de aur la Olimpiada pe o medalie la Euro(si cu ceva sansa cred ca o putem obtine,dupa ce trecem de grupa,oricum amicalele nu sunt relevante,deci nici asta cu Israelul),dar de aici si pana sa spui ca performantele de la Olipmpiada nu bucura decat familiile si antrenorii sportivilor,e cale foarte lunga!

P.S.:Tolo,ce e cu „awaiting moderation” la anumite comentarii?

Stargate SG-1  •  10 februarie 2008, 19:33

Tolo, cum sa pui in aceeasi caciula toate sporturile si fotbalul??? Singurul lucru comun e ideea de competitie, dar in cazul asta si o competitie intre manelisti poate fi comparata cu fotbalul. Ori un concurs de adunat recolta, nu?

gore  •  10 februarie 2008, 19:39

3 PUNCTE!

Stargate SG-1  •  10 februarie 2008, 19:41

@ Tudor

Cum sa incurajezi cenzura?!? Daca tu nu esti de acord cu ceea ce cred oamenii nu trebuie sa le opresti dreptul la opinie. Gindesti exact ca Ceasca! Bine ca nu-s multi ca tine!

adypunker80  •  10 februarie 2008, 19:48

patru puncte,LOUD AND CLEAR, dar nu trecem de grupe

Tudor  •  10 februarie 2008, 19:53

stargate@,vorbesti ca sa te afli in treaba!Cu ce am „incurajat” cenzura??Eu nu am facut decat sa-mi exprim opiniile referitor la ce se scrie aici!
Tu,in schimb esti de tot rasul cand pui Olimpiada,unul din cele mai mari si importante evenimente sportive,alaturi de o intrecere intre manelisti sau culesul recoltei!Pe ce lume traiesti oare?Astia ca tine ar trebui sa-si vada de ale lor,ca si asa nu gandesc prea mult si sa nu-si mai dea cu parerea doar ca sa para interesanti!

bilu  •  10 februarie 2008, 19:55

bun articol
.

Doctorul  •  10 februarie 2008, 19:59

Stimabile,

1 punct cu Franta da nu stiu in care meci.

De ce spun asta?? Pentru ca la noi intre trecutul glorios 1994 si viitorul glorios 2008… timpul pare a fi mort…

Doctorul

malcom x  •  10 februarie 2008, 20:02

Maxim, 0 puncte!
Minim, nici unul!

Tudor  •  10 februarie 2008, 20:04

Cu Franta nu jucam decat un meci la Euro…si mai sunt si celelalte doua! 🙂

Roberto  •  10 februarie 2008, 20:19

Domnule Tolontan ! Sunt un absolvent de matematica, si cu cunostintele pe care am ds aceste 4 echipe, pot sa spun ca ne avantajeaza faptul ca suntem la o grupa cu aceste super echipe, deoarece dupa parerea mea cele 3 echipe vor face meci egal intre ele, si astfel vom avea mai multe sanse de calificare. personal dau 55%-58% sanse,pt aceasta varianta: iata rezultatele: Romania-Franta (x) Italia-Olanda (x) Romania-Olanda (2) Italia-Franta (x) Romania-Italia (1) Fransa-Olanda (x) Clasament Final: 1- Olanda 5 p 2-Romania 4 puncte 3- Franta 3p 4-Italia 4p am luat in considerare: meciuri disputate directe, programul competittiei, motivatia,valori tehnice si sistemul de joc,presiunea puplicului,si nu in ultimul rand instinctul meu

mihai  •  10 februarie 2008, 20:22

o puncte facem, ca prea suntem cu Nasu(l) pe sus!!!!!!!…cand vom deveni ceva mai temperati, putem vorbi si de ceva sanse sa scoatem max 2 puncte…daca, nu se opresc jucatorii Nationalei din declaratii „superoptimiste” , putem deveni fara probleme deceptia Campionatului European

iuliudingrant  •  10 februarie 2008, 20:29

Știți ce-i grav? Eu cred că dracul va fi mai negru decât credem AZI. Nu, sportul nu revine în limite firești: firescul a fost la MEXICO 68 cu 4-6-5 sau la MUNCHEN 72 cu 3-6-7. La MONTREAL 76 sau la LOS ANGELES 84 ne-am depășit cu mult condiția (și pe fondul boicotului comunist în 1984).
Anul acesta vă pronostichez cea mai dezastruoasă participare din ultimii 35 ani. Gândiți-vă și spuneți-mi repede o posibilă medalie de aur cât de cât plauzibilă: eu nu reușesc să dau un răspuns.
Trebuie să recunoaștem că rezultatele de până acum au fost remarcabile, ba chiar surprinzătoare față de condițiile și investițiile făcute. Nu ne vom mai depăși condiția.
La fotbal va fi absolut la fel, cu toate că aici suntem cu mult în avans în ce privește investiția și preocuparea: oricum, mi-e greu să cred că vom obșine mai mult de 1 punct și acela mai mult întâmplător, norocos. Cu toate astea, dacă obțin bilete la tragerea la sorți, îi voi susține din tot sufletul pe băieți!
( Să dea Domnul să fiu o falsă Casandră!).

cristi  •  10 februarie 2008, 20:34

Esti tare rau de tot…Sa incurajezi nu stii?daca eram in locul jucatorilor nici nu va mai bagam in seama!Sper sa aiba nervii tari baietii si sa va dea la toti ziaristii peste nas!!!!

xXx  •  10 februarie 2008, 20:46

0 sau max 1 pct

georg  •  10 februarie 2008, 20:52

Eu zic ca facem 0 puncte

titi duru  •  10 februarie 2008, 21:11

Retinteti, zero puncte la Euro pentru Romania. Nu mai visati de pomana, fratilor!

George  •  10 februarie 2008, 21:11

Nu vreau sa supar sportivii din alte discipline decat fotbalul si nici pe suporterii acestor discipline…dar daca s-ar face 2 sondaje:

1. cine este campioana mondiala la fotbal?
2. numiti orice echipa campioana campioana olimpica si sportul la care aceasta este campioana olimica

…. cred ca procentul de raspunsuri corecte la 1 ar fi net superior celui de la 2. Fie ca ne place sau nu, fotbalul a iesit de mult timp din „plutonul” disciplinelor sportive. Sunt mici exceptii in diverse tari, dar la nivel planetar….

razvan  •  10 februarie 2008, 21:33

euro 2008 – 0 puncte
olimpiada 2008 – 0 aur, 0 argint, 1 bronz – canoe
felicitari romania.. artificiile le tragem de revelion !!!

Omidee  •  10 februarie 2008, 21:39

TOATA POVESTEA ASTA E CHESTIE DE VIITOR. CITE PUNTE O SA FACEM, CITE MEDALII O SA LUAM. FIECARE INCLUSIV AUTORUL BAT CIMPII. CONSULTATI SPECIALISTA MAMA OMIDA DACA TOT BATETI CIMPII CU DROBUL DE SARE!

LaricRoDMan  •  10 februarie 2008, 21:41

sa trecem la lucruri serioase! cind scapam de geniala, ca ma apuca durerea de stomac numai cind vad ca iar a scris ceva mitocana aia!

cititorul  •  10 februarie 2008, 21:44

tolo, neaparat sa ii dati in judecata pe aia de la marca, ca vad ca v-au copiat cu nesimtire site-ul

Sorin-stelist  •  10 februarie 2008, 21:47

0 puncte, dam un gol

cfr-ista  •  10 februarie 2008, 21:48

eu cred ca olanda e de batut!!!

yo  •  10 februarie 2008, 21:52

pt pepe mendosa:o medalie intrun sport individual fie ea si la europene, k sa nu vb despre olimpiada, nu s poate compara cu o performanta mediocra cum ar fi iesirea din grupe a unui joc sportiv.Pt k la urma urmei trebuie sa o recunoastem, fotbalul e doar un joc, da aprinde adevarate pasiuni insa truda depusa pt obtinerea performantei e mult mai mik, caci in fata obstacolelor si a adversarilor nu esti singur ci cu ink 10.Poti sa fi un nimeni, si sa aibe mutu o zi d exceptie si sa t faca si p tine mare k ai fost p teren cu el knd tu nu ai contribuit cu nimic.Fotbalul e supra apreciat, p nedrept…kci eu unul am iesit in piata universitatii la medalia d argint a Ionelei Tarlea la 400mg cucerita la atena, dar nu voi bate drumu pana acolo la un amarat d 0-0 cu italia in grupe si o califikre venita inextremis.Iubesc fotbalul si il traiesc destul d intens insa admiratia tinde sa s duk ktre Maria Cioncan, kre sia implinit visu si a cinstit tara inainte sa fie milionara in dolari din sport…

Ovidiu Miron  •  10 februarie 2008, 21:54

Sportul romanesc nu are cum sa se ridice mai sus decat organizarea pe care se bazeaza. Romanii sunt obisnuiti sa spere in victorii la baioneta. Dar acele vremuri s-au dus. Pentru totdeauna. Nu avem nevoie de eroi pe care apoi ii trecem in uitare. Avem nevoie de sportivi performanti. Si la asta se ajunge greu.

red baron  •  10 februarie 2008, 22:18

Felicitari sincere pt ca in sfarsit a aparut articol in ziar despre problema biletelor,e drept pe ultima pagina,n-a beneficiat de atentia pe care o are scandalul DNA,da tot e un pas si un semn de respect pt cititori,deci respectul meu pt asta,in alta ordine de idei dupa un weekend in care handbalul si tenisul au adus dezamigiri si jucatori penibili,singura bucurie a venit de unde nu ma asteptam: de la gala K1 de la Budapest unde Morosanu asa caraghios cum e el s-a calificat la grand-prixul Europei de la Amsterdam,bravo lui,merita un articol in ziarul vostru,chiar dak stiu ca ProTVul unde apare el are alt ziar,dar e un eveniment sportiv care trebuie mentinoat in ziar,nu se stie cand vom mai avea un luptator la Amsterdam,bafta in continuare si inca odata multumesc ca ati scris despre problema biletelor,mai ales ca maine astept sa-mi intre e-mailul prin care mafia de la frf sa ma anunte ca tragerea la sorti m-a lasat fara bilet…

mircea  •  10 februarie 2008, 22:25

In conditiile in care asa cum si tu ai precizat cea mai mare performanta fotbalistica a noastra este sfertul cu Suedia, ce rost mai are sa ne mai gandim la iesiri din grupa sau trofee ridicate deasupra capului de capitanul Chivu?
Sperantele noastre se vor spulbera odata cu dezastrul, care se preconizeaza a fi Euro 2008.

Tibi  •  10 februarie 2008, 22:26

Cupa Africii pe Naţiuni la Fotbal
S-a tras cortina

A fost cea de-a 26-a ediţie. 16 echipe, o ţară gazdă (Ghana), un public minunat, colorat, un fotbal de multe ori spectaculos, pe alocuri anost, în multe momente european (şi asta nu-i neapărat o virtute), în multe momente excentric, câteodată slăbuţ. Şi a fost o finală, anticipată de unii, nesperată de alţii: Egipt-Camerun.
Am încercat să urmăresc, pe cât am putut competiţia, dar, cel puţin, nu am vrut să ratez finala.
Din păcate, am prins-o doar din minutul 38. Sau din fericire?
Şi voi vorbi mai puţin de fotbal, mai degrabă de comentariul meciului. Un comentariu EXECRABIL. Şi cred că sunt mai mulţi în asentimentul meu: mulţi am auzit comentarii de fotbal, de handbal, de formula 1 etc. care nu ne-au fost pe plac. Dar parcă acest comentariu le-a întrecut pe toate. Nu am nici o treabă cu cei doi în cauză (Radu Banciu şi Bogdan Cosmescu), dar aici au cam sărit calul. Şi nu a fost nicio echipă românească implicată direct. O fi având omul (fie el comentator sportiv) simpatiile sale, vreo echipă care poate nu a ajuns în finala competiţiei, dar nici chiar aşa. Îi rog, pe cei care nu au urmărit meciul transmis în direct de Eurosport (de altfel, tot respectul că au transmis competiţia) să urmărească meciul şi comentariul în reluare, vor avea ce asculta. Evident, meciul nu a fost unul spectaculos, poate nu s-a ridicat la nivelul unei finale de competiţie continentală. Apropo, câte asemenea meciuri nu sunt în Liga 1, în alte campionate, chiar la turnee finale ale CE sau CM? Dar spectacolul sportiv (sau lipsa acestuia) nu scuză în niciun fel comentariul. Comentatorii de fotbal au obligaţia de a se concentra pe jocul celor două formaţii din teren. Evident, pot face glume, pot adăuga comentarii utile, statistici, dar în niciun fel să emită judecăţi de valoare, să se comporte asemeni unui cuplet de două parale. Au fost asemeni lui Ţociu şi Palade…într-una din zilele lor proaste, comentând finala CE de patinaj pe gheaţă, proba de dansuri.
Voi reproduce acum fără o ordine anume (sper, cât mai exact), câteva (sunt foarte multe, dar nu am reuşit să le notez) din perlele celor doi „artişti”, atrăgând atenţia că unele sunt chiar de competenţa CNA-ului sau CNCD-ului.
1. „Ce-a fost asta? A, sportivitate!” (un jucător returnează din fair-play celeilalte echipe balonul)
2. „nişte gloabe, toţi” (referindu-se la jucătorii din teren)
3.„le vine înapoi pe gât aligatorul pe care l-au mâncat” (aluzie la jocul camerunezilor)
4. „s-a născut în al doilea război mondial” (cu referire la un jucător camerunez)
5.„aşa ceva nu vezi nici în campionatul Rhuandei” (comentariu la jocul defensiv al camerunezilor)
6. „a văzut că are 70 de ani” (aluzie la atacantul egiptean care a speculat bâlbâiala din apărare a lui Song)
7. „sunt nişte tobe, care au mai fost folosite şi la altceva, să ştii” (cu referire explicită la tobele folosite în cadrul festivităţii de premiere)
8. „o ceremonie pentru Africa neagră” (adică o ceremonie care nu are nimic de-a face cu Egiptul) sic!
9. „pe Blatter l-au anunţat că s-a terminat meciul” (aluzie aiurea la faptul că Blatter păşea agale)
10. „boxe de pe vremea comuniştilor din URSS” (cu referire la organizare şi în special la sonorizare)

În 2010 CM va fi găzduit de o ţară africană: Africa de Sud. Poate vom fi acolo, poate nu. (să dea Dumnezeu să fim). Dar nu cu un asemenea comentariu. Mai bine ascult un comentariu în orice altă limbă decât în cea oferită de cei doi. Aşa ceva nu se poate. Este intolerabil. Este de mahala. Este nesportiv. Este execrabil.
În rest, HAI ROMÂNIA!

Comentează