Miticisme fără frontiere

Am lucrat cîţiva ani în Transilvania, la Cluj, Oradea, Deva şi Braşov, aşa că nu vorbesc din cărţi.

luni, 25 februarie 2008, 9:08

Am lucrat cîţiva ani în Transilvania, la Cluj, Oradea, Deva şi Braşov, aşa că nu vorbesc din cărţi.

Sînt de acord că atunci cînd trenul de Bucureşti ajunge la Predeal simţi alt aer. Deşi, pe bune, nimic nu se compară, ca stare de bine, cu momentul în care scoţi capul şi vezi gara regală din Sinaia. Grăbiţi-vă că s-ar putea să o demoleze!

Am învăţat şi diferenţele din fotbal. Cărţile lui Ioan Chirilă şi George Mihalache m-au îndemnat să-i iubesc pe Baratky, pe cei de la Ripensia şi să mă întreb de ce Şepcile Roşii joacă mereu cu tribunele aproape goale.

De aceea, mă amuză, Staţi aşa că nu mă amuză deloc!, acuzele de miticism la adresa regăţenilor. Oare Jean Pădureanu şi Romeo Paşcu s-or fi săturat şi ei de mitici? 🙂 Spune ce-ţi trece prin minte, nu te mai cenzura!

La urma urmei, de ce nu?! Hai să vorbim deschis!

Dacă miticism în fotbal înseamnă aroganţă dublată de blaturi, atunci adversarii miticismului s-au manifestat predominant tocmai în coasta miticilor. De aproape 20 de ani, pe stadioanele bucureştene şi în media naţională s-a dus o luptă înverşunată pentru curăţarea fotbalului. Steliştii, dinamoviştii şi rapidiştii, în egală măsură cu băimărenii sau clujenii, au cerut un sport integru. Şi protestele lor s-au îndreptat, fără privilegii geografice, către Sandu, Dragomir, Ştefan sau Pădureanu. Nu cu dispreţ suveran, ci cu o luptă de zi cu zi s-a ajuns astăzi la starea pasabilă a fotbalului!

Ce vreau să spun? Că partea radicală a suporterilor ardeleni, care descoperă în CFR Cluj pedeapsa divină a fotbalului împotriva miticilor, se pot lua de mînă cu fanii bucureşteni care cred că titlul e de drept divin al Capitalei. Sînt două expresii ale aceleiaşi forme de intoleranţă.

Dacă CFR predă o lecţie, ea e în totalitate fotbalistică. Sigur că are legătură şi cu situaţia din Kosovo. Dar asta e o altă poveste. Pe care o auzim din cînd în cînd de la oameni care ar trebui s-o şoptească întinşi pe o canapea.

Comentarii (514)Adaugă comentariu

bucuresteanu  •  27 februarie 2008, 0:44

Ardelenii astia chiar cred ca „is” buricul pamintului , auzi civilizatie vestica si educatie, of …

mirela  •  27 februarie 2008, 0:46

praf in ochi. De fapt asa zisa lor civilizatie nu este decat multa frustrare, aroganta total dejustificata si lipsa de informare. Si taranilor din satele uitate d eDumnezeu li se pare ca sunt cei mai tari ca n-au iesit niciodata de acolo ca „nu cunosc poteca”

Smile Bam  •  27 februarie 2008, 0:48

@Transilvania:mai tarani s.p.u.r.c.a.t.i,cand vb de Bucuresti,spalati-va la gura!Si acum aveti cas de la B.O.Z.G.O.R.I!

Mircea  •  27 februarie 2008, 0:48

Oierul Jijinhion este cenzurat de Onlinesport si Pro Sport

Andrei2patrU  •  27 februarie 2008, 0:48

mirela, sunt din cl”U”j :))), lasa acum, e bine si asa, cand raman ultimul om de pe planeta da de te razgandesti :), pana una alta ramanem asa ca n-avem ce-i face… atat mai spun ca decat steaua dinamo rapid si cfr sa ia campionatul mai bine il ia otopeni :)) (oricat de ciudat vi s-ar parea si cfr-ul deja e ca si echipele din bucuresti cu aerul pe sus, mai ales cu sovinul ala de paszkany la conducere)

Mircea  •  27 februarie 2008, 0:50

Tolo am o intrebare, de ce gsp practica cenzura! Se pare ca tu pe blog nu o practici! Dar parca vorbeai intrun editorila foarte frumos despre cum ar trebui sa vorbiti unii despre altii, insa pe gsp in loc de onlinesport apare „alt site” si in loc de Pro Sport apare „slavii” rusinica Tolo, articolul tau a fost doar marketing. Nu o sa mai am incredere in opiniile tale!

mirela  •  27 februarie 2008, 0:52

mai andrei noi macar avem cu ce, cfr-ul n-are…..nici macar cat „U”

Fluerasul  •  27 februarie 2008, 1:24

genul asta de comportamente nu are niciodata limite.

si totusi, imi pare cel mai disputat campionat din ultimul an, chiar daca doar la nivel de declaratii… dar si asta e bine, macar se vede dorinta…

romeo  •  27 februarie 2008, 2:12

Buna seara domnule Tolontan ,stiu ca nu este traba dvs dar am participat la tombola pt bilete la euro am platit 560 de euro pt trei pachete a cit doua bilete la toate meciurile echipei nationale la euro,am fost instintat ca cnp-ul meu nu a fost selectat pt nici un meci cea ce e ok,nu am avut noroc,dar acum am surpriza sa constat ca in listele trimise de frf la banci ,cnp-ul meu nu este.Am incercat sa trimit mail inapoi dar nu se poate nu mai esta d actoalitate,sint din diaspora dar mama a platit din contul din tara / cum sa fac sa-mi recuperez bani,daca se poate sa-mi dati un mail unde sa pot trimite acest mesaj sa-mi pot recupera bani,va multumesc.

nume  •  27 februarie 2008, 5:30

tolontane, ca de obicei, un i.di.ot … vas au diable

CRISTIAN  •  27 februarie 2008, 6:51

MITICISMELE NU-S LIPSITE DE FRONTIERE … acestea exista! Din pacate frontierele la care ma refer sunt mai curind cele ale Romaniei, si nu (doar) cele ale Ardealului, Banatului, Maramuresului, Bucovinei etc. ALTCEVA (alt aer) nu-l gasesti neaparat dincolo de Carpati ci efectiv NUMAI dincolo de Tisa … Mai précis la Budapesta, unde intr-adevar lumea este cu adevarat civilizata si stilata, ba chiar manierata. Ardelenii si banatenii nostri folosesc adesea aceste atribute atunci cind se refera la propria persoana, atunci cind se auto-caracterizeaza, dar citi din ei au TRAIT efectiv aceasta stare (de normalitate zic eu)? Punctul lor de referinta a fost intotdeauna “Capitala” Romaniei, si implicit miticii ce o populeaza in proportie covorsitoare, si nu superba capitala a vecinilor nostri maghiari, Budapesta. Exceptie de la aceasta “regula” o fac numai etnicii maghiari din Romania, insa nu si romanii, indiferent din ce regiune/ zona a tarii ar proveni ei.

Aceasta perspectiva a lucrurilor (justa in opinia mea) am capatat-o in urma unor experiente directe, a faptului ca am trait si muncit multi ani in afara Romaniei. In ordine cronologica si geografica: Iraq (2 ani), Ungaria /Budapesta (un an) si ulterior Canada / Montreal si Toronto (18 ani). Desi la vremea respectiva termenul mitic /miticism nu fusese “inventat”, omniprezenta acestui “virus” in absolut orice aspect al vietii cotidiene (in Bucuresti cel putin, ptr ca sunt bucurestean get-beget din mosi stramosi) este motivul principal pentru care n-am mai suportat si in 1988 am “fugit” din tara. Dupa un an petecut la Budapesta ca refugiat (dar liber ca orice alt cetatean maghiar, nu in lagar) am ajuns in cele din urma in Canada, unde traiesc si in prezent.

Pe de o parte ma amuza iar pe de alta ma irita disputa asta inutila si irelevanta dintre romanii diverselor zone /regiuni geografice ale tarii. Oricum nu ma surprinde citusi de putin lipsa lor de unitate, de coerenta, de clarviziune. Este si motivul principal ptr. care in opinia mea Romania se afla chiar si la aproape 20 de ani de la caderea Comunismului intr-o stare absolut precara (daca nu chiar deplorabila).

In esenta romanii au mult mai multe in comun (si cu bune si cu rele) tot cu fratii lor, cu alti romani asadar, decit cu orice alta etnie (cultura) de pe acest glob. Lasati deoparte divergentzele (care in perspectiva generala a lucrurilor sunt absolute minore) si cautati sa promovati si sa valorificati ceea ce va leaga unii de altii, ceea ce aveti in comun ci nu ceea ce va deosebeste! Numai procedind astfel va veti da sansa unei Romanii intr-adevar prospere, iar voua insiva si copiilor vostri sansa unei vieti cu adevarat normale, civilizate. Asa sa va ajute Dumnezeu!

cristi  •  27 februarie 2008, 8:35

tolo, speram sa se lege ceva de tine in perioada petrecuta in ardeal. Ai avut sansa sa te `cureti` de meteahna bucuresteana. Dar se vede ca tot sudist ai ramas pentru ca ai orgoliul ranit cand vezi ca o mana de ardeleni face legea in liga I. e normal ca din cand in cand si cei ce au in spate o civilizatie `mai civilizata` sa mai aiba un cuvant de spus. Dar nu dispera, bucuretiul poate cumpara si locul 2 :))

mml  •  27 februarie 2008, 9:00

Catalin. Toti cronicarii sportivi , il recunosc pe Ioan Chirila , ca fiind cel mai bun . Pana si tu . Intrebarea este , ce l-o fi apucat sa scrie o carte , taman despre „U” Cluj , carte care sta alaturi de altele , dedicate Nadiei Comaneci , Mircea Lucescu , Johann Cruyff , Argentina , Mexic 70 , etc.

virus  •  27 februarie 2008, 9:07

tolo..nu stiu daca ai observat dar intotdeauna este coada la covrigi vis-a-vis de gara din sinaia…si intotdeauna este cate un tir parcat in zona…:))

nosferatu  •  27 februarie 2008, 9:18

http://www.vadim.ro/?p=125

criss  •  27 februarie 2008, 9:38

Bai, miticilor n-am cuvinte….. daca sunteti condusi de Vanghelie….almanahe…..care este….etc

zerror  •  27 februarie 2008, 10:20

„Bucurestiul este cel mai frumos si curat oras din tara.” =
In sfarsit am ras si eu la un comentariu.Dragi bucuresteni va rugam sa nu va mai laudati cu frumusetile romaniei sau cu orasele civilizate ale vestului tarii. Va rugam sa ramaneti in orasul vostru minunat, impecabil de curat, cu oamenii zambitori si binevoitori „care este” la voi acolo.Aaa, inca ceva, nu v-ati intrebat de ce inca banii locali din „provincie” merg la bucuresti si dupa aia se redistribuie in tara ? Inca va mai mirati ca vrem autonomie locala, ca vrem dezlipirea de bucuresti si autogospodarire locala ? Daca chiar s-ar intampla asta ar trebui pe bune sa va apucati de lucru. Not funny…

(Oradea,Iasi,Cluj,Arad,Timisoara…curatenie, frumusete; da-ti o tura si apoi mai vorbim)

mihai  •  27 februarie 2008, 10:27

tolo, tu vrei sa ne spui ceva dar nu e foarte limpede. eu zic sa abordezi acest subiect intr-un articol mai consistent. toti romanii sunt mitici, mai mult sau mai putin. mihai, timisoara.

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:04

Corect,toti romanii sunt la fel(poate nu mitici e tremenul corect)!Exista o anumita aroganta greu deghizata a bucurestenilor fata de provinciali,deloc indreptatita,dar in rest nu prea exista mari diferente intre cum sunt moldovenii,ardelenii,oltenii sau bucurestenii,in ciuda a ceea ce vor sa afirme unii pe aici.

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:07

Ce spune Tolo despre „miticismele” din fotbal este corect!Cei din provincie,Cfr e cel mai bun exemplu,au invatat de la granzii din capitala!Mai grav e ca se dau mari imaculati si vor sa apara ca inventatorii corectitudinii in fotbal.
Si e normal ca la Predeal,la diferenta de cateva sute de metri altitudine fata de Bucuresti. 🙂

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:07

aerul sa fie altul.

BANATEAN 200%  •  27 februarie 2008, 11:20

BANATUL DACA AR FI AUTONOM ECONOMIC AM FII CU ANI LUMINA IN VATA MITICILOR DAR CUM SUNTEM CENTRALIZATI SUNTEM DOR CU UN PAS IN FATA.
BANATUL VREA AUTONOMIE SI NE PISAM PE CAPITALA VOASTRA!!!!!!
TOT BANATUI FRUNCEA…

vi  •  27 februarie 2008, 11:37

Jiji – just testing GSP censorship.

dan_tm  •  27 februarie 2008, 11:44

TONTOLO CLUB ar dori sa inregimenteze pe domnisoara STANA sau domnul Mirela :)))

toti membrii clubului au votat in unanimitate

Tontolo fan_the first

virus  •  27 februarie 2008, 11:45

bai zeror…sa va luati si toate javrele care au venit de la voi in bucuresti ..cica au si ei buletin de bucuresti…nu va mai laudati atat cu orasele din ardeal ..si mai lasati treningul acasa cand va duceti pe la o nunta..’nascut si crescut in Bucuresti nu ca voi la coada vacii’

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:45

Sorin@,nu mai vorbi de nu stiu ce diferente intre Moldova si Bucovina,de care mai zicea cineva,pentru ca am umblat mult prin zona si pot sa spun ca asemenea diferente,practic nu exista!Singura diferenta exista intre zona de munte a Moldovei(din care face parte si aproape toata Bucovina) si zona de podis/campie,care e ceva mai slab dezvoltata,dar asta e valabil si pentru Oltenia sau Muntenia!Bucovinenii sunt moldoveni si n-am auzit pe nici unul sa fie jignit sa fie numit asa!

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:49

iuliudingrant@,ma amuza sa vad cum te referi la istoria Romaniei din care nu stii prea multe daca poti sa afirmi ca „romanii au fost cuceriti de turci”!Asa ceva nu s-a intamplat NICIODATA!Nici „de facto”,nici „de jure”!Singura perioada cand turcii au dominat(atentie,nu anexat) Moldova si Tara Romaneasca a fost cea fanariota!Dar romanii si-au mentinut tot timpul organizarea interna si credinta crestina spre deosebire de cei din jur,deveniti provincii turcesti.

transilvania  •  27 februarie 2008, 11:51

Corect banateanule! si clujul se pisha pe capitala lor!pentru noi nu reprezentati decat un oras in regiunea istorica fanarioto-tiganica MITICIA.Bucuresti,groapa de gunoi a tarii esti!

transilvania  •  27 februarie 2008, 11:56

Cel mai rau taran e taranul de bucuresti.de asta sa va feriti frati romani,ca asta nu cunoaste nici bun-simt,nici dreptate,tot ce face el se rezuma asa:nu stie cum sa faca sa te fure mai bine.asta este mentalitatea voastra.voi nu vedeti ca toti strainii lauda ardealul.despre bukale cam ce se zice?mai cititi un formula as etcsa va mai cultivati.desi sunt roman,m-am saturat de fitzele din capul vostru.va dati cei maia devarati romani,nu sunteti decat niste lighioane.si daca cu restul v-a mers,uite ca,cu noi nu va merge.pales!

Tudor  •  27 februarie 2008, 11:59

iulica@ si sa stii ca miza reprezentata de romani era enorma si nu doar pentru turci,ci si pentru altii,numai daca ar fi vorba de controlul liniei Dunarii cu toate avantajele militare,economice,comerciale,etc. care veneau de aici!In plus,ca sa afirmi ca era mai bine sa te fi cucerit altii mai mari si mai tari,indiferent care ar fi fost ei,e o dovada de micime si de lasitate!Pai,a fost mai bine ca nu ne-au cucerit austriecii sa ne exploateze sute de ani.Turcii nu ne-au controlat si exploatat niciodata complet(cu exceptia unor foarte scurte perioade si a epocii fanariote).

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:02

banatean@,mai lasa tampeniile alea cu autonomia,chiar va inchipuiti ca ati rezista fara Romania vreun moment??V-ar incaleca imediat bozgorii!Sau,mai stii,oi fi unul din ei…
N-am o simpatie deosebita pentru Bucuresti,dar e capitala Romaniei si,ca simbol,nici un roman n-ar trebui sa permita sa fie atacata in halul in care o fac unii ca tine!

ARDEALUL  •  27 februarie 2008, 12:10

Cand tuseau turcii era gripa in Tara Romaneasca.cam asa era.hai sa fim seriosi.un doi erau 100.000 peste voi
si romanii ca intotdeauna,ca si in transilvania de altfel,gaseau un aliat in postura muntilor.vorba aia,ca la noi s-au mai construit..cand altii faceau orase,monumente etc,voi otraveati fantanile si dati foc la paduri…asta a fost soarta noastra.ar trebui sa apreciati ca dupa 800 ani de ocupatie ungara si austriaca(nu cred ca putem compara viena cu istambul sa fim seriosi),nu ne-am uitat limba,obiceiurile etc.pe cand altii si le-au uiatt in mult mai putin timp,iar moldovenii din republica mold. is chiar acum in proces de uitare a romaniei in general.ungurii persecutau romanii..dar asta nu inseamna ca nu s-a luptat.de ex.Avram Iancu.pai in apuseni a fost nimicita o intreaga armata maghiara.doar 1 a scapat sa povesteasca marilor ungariei.plus,regiuni ca maramures,apuseni etc nu au fost niciodata ocupate 100% de unguri.se temeau de regiunile astea,ca dovada aici nu le-a mers(nu exista unguri decat infimi).eu zic sa va mai ganditi…nu uitati ca in ultimul timp germanii tineau partea romanilor(sasii),nu a ungurilor,care au facut numai magarii pe aici.Doamne fereste sa rupa vreo parte din Transilvania,ca va iesi cu scandal!oricum ar fi LEAGANUL CIVILIZATIEI ROMANE E IN TRANSILVANIA.capitala dacilor era la sarmisegetusa etc.O zi buna!

iuliudingrant  •  27 februarie 2008, 12:11

Tudor@: cu regret, dar îmi confirmi din nou ca esti ”subtire” nu numai in cunoasterea fenomenului fotbalistic. Practic cu argumentele tale ai confirmat EXACT ce am zis eu. Nu am vorbit despre o cucerire efectiva juridic sau politic sau diplomatic, insa in realitate chiar asta a fost. A, ca te deranjeaza ca roman verde e adevarat! Nici pe mine nu ma incânta, dar adevarul trebuie totdeauna rostit; mai ales in isorie!

iuliudingrant  •  27 februarie 2008, 12:15

Tudor@ versus Banatean@: daca s-ar fi citit toate comentariile asupra dilemei ridicate, s-ar fi observat ca e vorba despre o autonomie economica cu care si eu sunt de acord cu toate ca nu sunt din Ardeal(din fericire nici din Bucuresti!).

iuliudingrant  •  27 februarie 2008, 12:20

Tudor@:”turcii nu ne-au controlat si exploata niciodata complet„!!! E adevarat, ne-au mai lasat respiratia si sufletul!
-Dar nu asta e cel mai grav: turcii ne-au pervertit ca natie, ca mentalitate si gândire.Ne-au imprimat toate tarele balcanice pe care le regretam si le autoironizam azi.
-Tudor, exista o mai mare ”cucerire” a unui popor decat schimbarea fibrei lui mentale? Ma indoiesc!

Mitic la stat, mititic la sfat  •  27 februarie 2008, 12:20

V-a facut @Mirela cu clabuci, din buricele degetelor, pe toti mititicii frustrati. M-am distrat cum de mult nu am mai facut-o! :)))))

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:25

iuliudingrant@,imi pare rau,dar incerci sa-ti proiectezi lipsa ta de cunostinte in fotbal si in altele asupra mea!Daca nu a fost o cucerire in plan „juridic,politic sau diplomatic”,cum chiar tu afirmi,N-A FOST NICI O CUCERIRE!Ti-am aratat clar lucrul asta!Si nu a existat nici o cucerire economica completa,deoarece Tarile Romane aveau relatii,prin pozitia lor intre imperii si cu altii si practicau un comert destul de important!Singura exceptie,repet,a fost perioada fanariota.Dar nici chiar atunci,nu se poate vorbi de o „cucerire”,ci doar de o „dominatie”.Citeste ceva mai multa istorie si o sa vezi nuantele si diferenta!N-as avea nici o problema sa recunosc ceva care ar fi ADEVARAT!Dar daca nu e,nu pot sa zic altfel.
P.S.:nu cred ca la ce se referea banateanul era doar „autonomia economica”,mai ales prin modul in care a spus-o!

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:33

iuliudingrant@,daca sa-ti lase organizarea interna,credinta crestina,un fel de armata proprie si chiar posibilitatea de a face propria politica externa,in destule randuri,inseamna pentru tine ca „ne-au mai lasat doar respiratia si sufletul”,atunci,regret,dar chiar nu stii despre ce vorbesti!Iar „pervertirea mentalitatii si a gandirii” nu merge nicidecum atat de departe cum spui tu!Ea s-a facut,atat cat s-a facut practic doar in perioada fanariota si nu a fost doar apanajul turcilor!Au contribuit la ea si grecii,veniti atunci masuv in Tarile Romane,si alti orientali!Nu vreau sa-i apar pe turci,ne-au facut mult rau,dar nu trebuie sa-i vedem pe ei ca pe niste demoni pentru romani.
Iar schimbarea despre care vorbesti nu s-a realizat,dovada ridicarea destul de rapida a romanilor din secolul 19,dupa inlaturarea fanariotilor(si,pana la 1877,ne-am mai aflat sub suzeranitate turceasca).

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:35

iuliudingrant@,daca pentru tine sa ti se lase organizarea politica interna,credinta crestina,o oarecare forta armata si chiar dreptul de a face propria politica externa in destule ocazii,inseamna ca „ne-au lasat doar respiratia si sufletul”,atunci regret,dar chiar nu stii despre ce vorbesti!

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:37

iuliudingrant@,turcii ne-au lasat,repet,organizarea interna proprie,credinta crestina,o oarecare armata si chiar posibilitatea de a face o politica externa proprie!Cum poate asa ceva sa insemne ca „ne-au lasat doar respiratia si sufletul”??

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:38

iuliudingrant@,gresesti grav in ceea ce spui!Turcii ne-au lasat destule,am enumerat unele din ele mai sus!

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:43

iuliudingrant@,cum sa insemne asta ca ne-au lasat „doar respiratia si sufletul”???Iar „pervetirea mentalitatii si gandirii” nu merge nicidecum atat de departe!Ea s-a facut,atat cat s-a facut,doar in perioada fanariota si nu a fost doar apanajul turcilor!Au contribuit la ea si grecii,veniti atunci masiv in Tarile Romane si alti orientali!Nu vreau sa-i apar pe turci,ne-au facut mult rau,dar sa-i vezi ca pe niste demoni pentru romani nu e normal.

Tudor  •  27 februarie 2008, 12:45

Iar schimbarea mentalului romanilor nu s-a realizat si,ca atare,nici asa-zisa „cucerire” pe acest plan,dovada ridicarea destul de rapida a romanilor din secolul 19,dupa inlaturarea fanariotilor!Si,pana la 1877,am fost inca sub suzeranitate turceasca.

io  •  27 februarie 2008, 12:55

🙂 Foarte tare!! In total acord, ambele fenomene se justifica intre ele, anti-miticismul ca reactie la miticism, si miticismul ca reactie la anti-miticism. Nu trebuie cautate scuze, motive sau ce a fost mai intai ‘oul sau gaina’, din toate astea nu poate iesi nici un invangator, ci doar doi ridicoli

iuliudingrant  •  27 februarie 2008, 13:02

Tudor@: priveste-ti, analizeaza-ti compatriotii (ma includ si pe mine!) si o sa- ti raspunzi singur daca am sau nu dreptate.
-Incearca sa intelegi ca anumite afirmatii trebuie luate in sens metaforic nu ad litteram. Eu vorbeam despre o realitate, o situatie faptica ; nu mai are importanta situatia formala a Tarilor Romane atat timp cat de fapt eram sub suzaranitate sau cum vrei sa-i spui:ce conteaza atat timp cat domnitirii erau simple paiate numite de la Stambul, plateam haraci,plateam tot felul de dari, copiii erau transformati in ieniceri, asa-zisa armata lupta alaturi de turci,tratatele internationale erau cenzurate de Poarta… Sa mai continui? Din pacate, noi romanii suntem ipocriti si orgoliosi, multumindu-ne doar cu forme fara fond! Totul e pastrarea aparentelor!

Decebal  •  27 februarie 2008, 13:15

Pâna la urma, domnilor, un articolas de fotbal cu samanta de scandal, ne face sa scoatem la iveala, ceea ce avem adanc in sufet si ne doare. La urma urmei ne e indiferent cine i-a campionatul…dar ne doare ca viata ne este grea, ca nu avem un viitor, ca trebuie sa plecam din tara noastra la munca pe-afara…sa ne despartim familiile. Pentru fiecare dintre noi Campiona e Iar cei din Ardeal vad, pe buna dreptate, vinovatul la Bucuresti. Miticii politici si sportivi, spertzarii, jmecherii si bazatii…isi au originea acolo. E clar domnilor, ca se vrea AUTONOMIE in Ardeal…asa cum e si in Elvetia, in Spania…
Domnilor cititori…vom asista, cum e logic, la miscari tot mai ample, pentru AUTONOMIE in Ardeal. Fratilor din alte regiuni…nu fiti suparati ca ardelenii vor se se gospodareasca singuri. Hai sa ne gospodarim fiecare…si sa traim dupa cum meritam. Si intre timp mai facem un meci de fotbal, care clar…ramane pe locul doi.

iuliudingrant  •  27 februarie 2008, 13:29

Decebal@: obiectiv, realist, realizabil mai mult ca sigur in viitor; o, dar ce deranjant pentru unii anchilozati in gândire si mentalitate! Ceea ce trebuie sa se intâmple se va intâmpla! Nu e una din legile luiMurphy, e doar progresul!

Decebal  •  27 februarie 2008, 13:45

nota: voiam sa fac o adaugire in comentariul meu, precedent…dar „o mâna dibace” mi-a dat „enter”, ca sa-mi tulbure apele. Felicitari „baietilor cu ochi albastrii” ca sunteti pe faza. Iata ce n-ati cenzurat: Pentru fiecare din noi, „Campioana” e viata noastra…iar anumiti „mitici”, ne impiedeca sa castigam acest titlu.

canadezu  •  27 februarie 2008, 15:53

Salut tuturor,
Stau si citesc si ma crucesc cita rautate se afla in anumite persoane de pe acest blog.Personal nu am crezut ca ardelenii urasc asa de mult bucurestenii. Am vrut sa zic unii ardeleni. Desigur ca si bucurestenii se simt de multe ori mai importanti ca de sint de la capitala. Cred ca e o poveste fara sfirsit si o s-o tinem asa la infinit.Fotbalistic vorbind se pare ca CFR e mai buna si o sa ia campionatul, bravo lor. Da uite ca un bucurestean si dinamovist pe deasupra zice bravo lor daca sint mai buni.
Daca voi baietii din Ardeal vreti autonomie economica foarte bine . Din pacate nu o sa se realizeze asa ceva prea curind dar as fii curios sa vad cit rezistati fara mitici. De ce nu vreti si un campionat de fotbal al Ardealului si o sa fiti fericiti cu cfr in fiecare an campioana, becali borcea si copos o sa ia campionatul prin rotatie in Miticia si toata lumea fericita.

dan_tm  •  27 februarie 2008, 16:21

Salut,

fotbalul e un sport fratilor
cinstea si onoarea sunt niste virtuti pe care sportul in general doreste sa le scoata in evidenta

Vad aici persoane care vorbesc (se cred reprezenatative ) pentru diverse zone ale tarii

recunosc ca exista si va exista o disputa intre orasele mari dar ceea ce se intampla aici e mult peste masura
vad ca unii sunt experti in parametri socio – economici ( citati de pe tot soiul de publicatii , scrie de pseudo specialisti) , altii doctori in istorie ,

adevarul e ca ma doare sa vad cum incercam sa-i pupam in fund pe straini si de ai nostrii nu ne pasa . Ar fi bine sa fim uniti si sa continuam sa ne certam dar sa fim uniti …
Noi putem schimba ceva dar nu asa ci doar prin exemplu personal …
numai bine
Un banatean incet la minte :)))

Comentează