Planul lui Paszkany

În dicţionarul lui Paszkany nu există cuvîntul glumă. Unii zic că nu există nici milă. Depinde din ce parte a investiţiei priveşti.

marți, 18 martie 2008, 12:00

În dicţionarul lui Paszkany nu există cuvîntul glumă. Unii zic că nu există nici milă. Depinde din ce parte a investiţiei priveşti.

De cînd a preluat pe CFR, el a schimbat antrenorii sec, fără explicaţii şi fără remuşcare. Nu i-a jignit, doar i-a considerat incapabili să facă faţă nivelului la care a ajuns clubul. Aşa i s-a întîmplat lui Aurel Şunda, cel care a promovat echipa în „A”. A urmat Dorinel Munteanu. „Din experienţa mea de un an şi jumătate la CFR Cluj îmi pare rău de un singur lucru: că am plecat”, rememorează Munteanu.

Atunci, Paszkany l-a sunat pe Bergodi în crucea nopţii.
– Îţi oferim postul de antrenor la Cluj.
– Cînd vreţi răspunsul?
– Acum!
– Păi, familia mea doarme. O să-mi trezesc soţia şi să o întreb.
– Aştept!

Bergodi şi-a dat acordul în acea seară şi, cînd a plecat, a făcut-o tot brusc, fără să ştie ce plăteşte.

Stilul lui Paszkany este clar. Apropiaţii îl cunosc. Cîtă vreme Andone se încadrează în planul finanţatorului, postul îi este asigurat. Dacă însă suflă greu, dacă întîrzie fie şi o secundă, un alt cal va fi adus în loc. Iar miza e din ce în ce mai mare. Pe lista antrenorilor sînt Irureta şi Boloni, iar pe cea a jucătorilor, nume mari, cu experienţă în Champions League.

Povestea continuă. Miracolele îşi digeră cărăuşii.

Comentarii (155)Adaugă comentariu

cosmo  •  17 martie 2008, 23:55

n-ar fi rau sa ai dreptate.
mie andone mi se pare cel mai slab antrenor al cfr-ului de la promovare incoace. dar are cel mai bun lot la dispozitie.

Ovidiu Miron  •  17 martie 2008, 23:58

Performanta cere oameni competenti. Nu e nimic iesit din comun. Dar ai surprins foarte bine situatia. Felicitari pentru articol, Cataline!

marius18ro  •  18 martie 2008, 0:07

sunt stelist, dar daca cfr-ul castiga voi merge la cluj la meciurile de CL. m-as bucura enorm daca steaua nu va juca in nici o cupa. este momentul sa scapam o data pentru todeauna de la steaua si din viata publica de personaje de tipul becali.

cfr  •  18 martie 2008, 0:20

da, felicitari…din pacate asa se fac afacerile de performanta din ziua de azi fara mila si fara scrupule..sunt un suporter cu abonament la CFR dar Ando ma dispera cum joaca cu doi inchizatori..el vrea sa apere din start rezultatul de 0-0.
cum a zis Luce..antrenorul este la fel de bun ca ultimul rezultat pe care il obtine

ishmael  •  18 martie 2008, 0:23

ramane de vazut – dar nu cred ca e departe ziua in care se va dovedi ca Paszkany e la fundu sacului

year’86  •  18 martie 2008, 0:24

Da, asa e. Tolontan are perfecta dreptate. In afaceri si e si mai si, greu se poate ajunge la el. Totul e dintr-o mare aronganta si superioritate.Poate asa sunt oamenii foarte bogati.

Kidd  •  18 martie 2008, 0:26

***Comentariul a fost sters din cauza limbajului necivilizat.Va rugam sa aveti bun simt altfel veti fi blocati sa mai postati comentarii pe acest blog.Va multumesc.

NeO_84  •  18 martie 2008, 0:28

Mi se pare un comentariu LINGACIOS, chiar si un strain daca l-ar citi ar avea suspiciuni legate de un cec cu cateva zerouri ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) (k nu-s porc sa zic ungurului, kiar dak asta ii e originea).
Despre subiect, omu e OK si dispus s investeask in spectacol si performanta. Sunt stelist si imi pare bine de actiunile clujeanului k ridik nivelul fotbalului nostru.

Luki  •  18 martie 2008, 0:33

Domnule Tolontan. Un articol foarte bun!
Iar Kidd … tu reprezinti gunoiul si penibilul. Esti invidios pe el, doar atat.

franco arad  •  18 martie 2008, 0:35

serios vorbind nimic nu mai mira in tara asta… problema multora e ca acest paszkani chiar construieste ceva in mod serios si responsabil,repet,construieste in timp.Acest lucru deranjeaza persoane obisnuite doar sa distruga si sa fure in folos propriu ,persoane cum sunt multe in bucuresti.Am ajuns sa aratam cu degetul si sa=l facem dusman pe un om care stie ce inseamna ordinea ,responsabilitea, s.a.Un om care a invatat de pe unde a umblat multe lucruri pe care ar trebui sa le stim si sa le facem si noi cei;a;ti din romania. Sunt roman 100% ,din arad,si nu pot decat aprecia munca serioasa a acestui paszkani si sa dezaprob magariile jenante alwe lui gigi si mitica…dar ca intotdeauna timpul va demonstra ca oamenii seriosi vor fi rasplatiti,iar hotii vor cadea in dispret..primul e copos.

red baron  •  18 martie 2008, 0:47

irueta, boloni sau eventual Uhrin dak ar veni, nu-i mai opreste nimeni pe CFR 5 ani de acum incolo, astai de sunteti anti-cfr sa va bucurati ca e Andone acolo, ca din gafele lui si mai ramane campionatul echilibrat si bineinteles de aranjamentele lui jiji cu arbitrii, in rest ma intreb de unde ai tolo informatia cu telefonu lui Bergodi, s-o fi apucat chiar italianul sa povesteasca?

kOkO  •  18 martie 2008, 0:52

Asa e,prietene Tolo.Urmaresc echipa de cand a fost preluata de Arpad P.(e o coincidenta,dar asa a fost sa fie) si te asigur ca ai dreptate.Paszkany e un capitalist pur-sange.Vorbeste frumos si cu respect de oamenii care sunt langa el,iar daca acestia nu mai satisfac standardele dorite li se strange mana,li se multumeste si li se arata usa.E un profesionist intr-o lume noua din Romania,a civilizatiei vestice(si e cu atat mai frumos cu cat s-a format ca om aici).

CFRF  •  18 martie 2008, 0:58

Sunda a fost dat afara pt. ca nu avea valoare de liga 1. Dorinel avea valoare dar nu a vrut sa se implice in jocuri de culise si prin urmare a fost sarit din schema. Bergodi n-avea nimic impotriva jocurilor de culise dar el nu contribuia cu nimic la ele. Andone a fost adus la cfr pt. ca este un specialist in blaturi. El are misiunea clara de a-l ajuta pe muresan in trucarea meciurilor. Antrenoratul la cfr este mai degraba un hobby pt. andone intrucit adevaratii jucatori ai cfr-lui: balaj, augustus, coltescu, kovacs, dansa, buloiu etc, au alti antrenori, in speta gh.consatntin si lupescu. In momentul in care andone nu va mai fi capabil sa contribue cu nimic la jocurile oculte va fi indepartat imediat…Deci da ai dreptate, paszkany nu are mila si nici nu glumeste.

RazvanBRC  •  18 martie 2008, 1:02

In parte sunt de acord cu opinia domnului Tolo si anume in ceea ce priveste modul in care patronul CFR-ului a procedat atunci cand a decapitat banca tehnica a echipei – si pana acum s-a dovedit ca a facut-o spre binele echipei. Nu sunt de aceeasi opinie atunci cand in articol este mentionata lista cu posibilii jucatori cu experienta in Liga. Exemplele concludente, Dorsin sau Hirshfeld, jucatori cu mare experienta in Liga nu vin tocmai sa sustina o viitoare campanie de achizitii impresionanta a clujenilor.

dan  •  18 martie 2008, 1:10

pe lista jucatorilor sunt nume mari din champions league???? care sunt aia ca pina acum din 2 autobuze de jucatori aduse de cfr nici unul nu este international.a adus numai fotbalisti de la formatii aflate la retrogradare in portugalia sau argentina.nu vedeti ca toate echipele mari au 5-6 jucatori pe la loturile nationale numai andone are mereu toata echipa la dispozitie.are ungurul bani dar nici atit sa aduca jucatorii de care vb tu.in plus aia nu vin la tara la cluj sa joace.

mihai  •  18 martie 2008, 1:23

in esenta este la fel ca becali, sau copos, sau borcea…a schimbat antrenori pentru ca asa a vrut el. nu au contat rezultatele, aspectul sportiv. echipa s-a aflat in permanenta pe un trand ascendent, de la Sunda la Andone. e drept ca pana acum i-au iesit mutarile. nu trebuie uitat insa ca ele au fost dublate de investitii masive in jucatori. sunda nu a avut jucatorii lui munteanu, munteanu nu i-a avut pe ai lui bergodi, iat bergodi nu i-a avut pe ai lui andone.

ciobanski  •  18 martie 2008, 1:26

Sa tot aduca Paskany jucatori de CL ca Dorsin si Hirschfeld!! :))))) Succes!

edmond  •  18 martie 2008, 1:28

wow…Irureta!!! ar fi ceva! da ma cam indoiesc a vine el in Romania

RAU  •  18 martie 2008, 1:36

Am toata stima pt patronu Paskany .Ungur sau roman nu ma intereseaza. Reprezinta Romania…si sper sa o faca mai bine decat precedentii. Lumea il indrageste din mai multe motive ..unu ar fi ca este total diferit de Gigi, Copos< Borcea, Tipu e elegant, destept si bun simt…in primu rand fata de el , de echipa si apoi de adversari . MUlt succes si sanatate.

Pt domnu Tolontan : De mult nu ai mai scris un articol bunicel.

cyborg  •  18 martie 2008, 1:41

Ati ajuns rau de tot , astia de la gsp , daca stergeti si comentariile inofensive de pe blog-uri … Nu a fost suficient ca ati scumpit ziarul , ce sa citeasca lumea in fituica voastra ? Noroc cu Vochin ca mai face ceva analize tactice pertinente , dar bulinele albe aduse de el sunt colorate in negru intens de cancanurile si tampeniile pe care voi , ceilalti , le debitati la tot pasul…

Tine-o tot asa , Tolontane , se pare ca te amuza copios datul pe tobogan …

Ovidiu Miron  •  18 martie 2008, 1:55

Nu cred ca e la fel ca Becali sau Borcea. Dar probabil ca nici nu e asa inocent cum se pretinde.

MISKA  •  18 martie 2008, 1:57

O rectificare:antrenorii care au fost la Cluj ori au plecat de buna voie(Munteanu) ori nu li s-a prelungit contractul(Bergodi) spre diferenta de alte cluburi in care au fost dati afara inainte de terminarea contractului. Schimbarile pe banca tehnica s-au facut doar la sf. campionatului si niciodata in desfasurarea lor (afara de Munteanu care a fugit la bani mai multi).Daca asta inseamna ca patronul a schimbat „sec” antrenorii atunci cum se cheama cind ii schimbi tot la citeva meciuri cum se intimpla prin capitala? Eu cred ca Paszkany in privinta asta este un om corect!

ROMANESCU  •  18 martie 2008, 2:11

In sfarsit,ma bucur ,de un articol interesant din ultima vreme, si, placut,in acelasi timp !!!
Dar, cel mai mult ma bucura reflexiile si comentariile cititorilor ,care sunt deosebit de bine expuse din toate punctele de vedere.
Da fratilor , se poate si asa ; sa ne exprimam coerent si civilizat ,chiar daca nu toti avem aceeasi parere.
Ce m-am saturat sa vad injurandu-ne roman pe roman ,sa vad cum toti decrepitii folosesc xenofobia,sovinismul,rasismul in scopuri egoiste !
Se poate si alt fel .
Felicitari pentru articol !!!!

radu  •  18 martie 2008, 2:20

si mie mi se pare slabut andone. are calitatea unui raport bun cu jucatorii si mentine o atmosfera senina. insa tactic e slabut. nu a castigat tactic o partida, sau pe inspiratie, pe schimbari, etc. dimpotriva, in majoritatea meciurilor pierdute cu joc slab nu a facut mai mult de 2 schimbari. mi se pare un antrenor fara idei.

oricum, hai CFR. sa fie cupa si campionatul.

marius  •  18 martie 2008, 2:21

nu, nu exista mila, se numeste bun-simt.degeaba ‘butonam’ si spunem ca vrem fotbal, astfel de comportamente nu ajuta. sa te duci ‘orb’ spre.. ce-vrei-tu, nu foloseste nimanui.. fii 1 mm de om si intelege sa fii ‘om’. nu e dificil,.., si ca ‘dr’, tb sa intelegi, …, atat poti… tot balamucul cu ghencea.. tot tam-tamul.. v’au umilit.. ce alt raspuns vrei? daca poti: faci. daca nu, famagusta…

iulian  •  18 martie 2008, 2:27

Tolontane nici tu nu ai auzit scandarile strigate de galeria craiovenilor „tiganii,tiganii” ieri la meciul Univ.Craiova-Rapid
Va faceti ca nu ati auzit nici unul aceste scandati RASISTE

mm  •  18 martie 2008, 2:29

Bravo Arpi! Eu zic sa mai asteptam cu Ando.E bun antrenor….

marius  •  18 martie 2008, 2:43

cum poti explica romaneste durerea unui antrenor ce nu-si poate ‘[face treaba]’ ca nu e ‘lasat’ { mai si comenteza }, vorbim, de-fapt de ce?, si de unde?!!. vorbiti si vorbim. noi, platitori de.. bilete {sau cum se numesc alea??}, .., respect.. din tot ce spuneti, dvs, pt noi, inseamna Carpatii si .. Dunarea. .. si altele,.. da’ sunt cu schiuri si alte baliverne.. [ tb tradus BALIVERNE ? ]

marius  •  18 martie 2008, 2:56

nu plac astfel de comentarii, .., da tb sa pui punct, undeva,. construiesti cuvantul, se stie, caramida peste caramida,.. , da’ pana unde? …, vedem si stim, .., pana unde??

explorish  •  18 martie 2008, 2:57

cred ca a intarziat deja, cu famagusta. era insa la inceput, si a fost tinut. interesanta miscare. a pastrat continuitate intr-un moment greu, dat incredere si lui ando si echipei. doar ca a ramas ideea in subconstiet ca international egzista o lipsa, probabil de aia se si pregatesc boloni si irureta, mai cu fatza de CL. sunt foarte curios daca il lasa pe ando sa prinda shampions lig…

eu n-am inteles de ce a plecat munteanu de la cluj. azi erau toate roz, „dopati cu dorinel”, etc., si maine a fost dus, cu un pic de scandal. de ce?

marius  •  18 martie 2008, 2:59

revenim: ‘ Mihai, tu nu vrei sa faci pace cu noi? ‘. chiar suntem orbi?

tudy  •  18 martie 2008, 3:10

de unde are tolo informatiile astea? vrea sa faca un pic de atmosfera la cluj?!!!

Vlad  •  18 martie 2008, 3:29

CFR-ul a avut si mult noroc, cu antrenorii astia 3,4 care toti au fost valorosi. Politica lor de transferuri nu o consider deloc reusita. Cand aduci 30,40 de jucatori evident unii o sa confirme. La celelalte echipe fiecare esec a fost transformat intr-o tragedie. Acum CFR-ul are 2 echipe de rezerva, dar nimeni nu comenteaza asta…. asteptati sa nu mai aiba succes cateva etape si o sa vedeti ce tensiuni o sa apara in cadrul lotului!

marius  •  18 martie 2008, 3:33

sau cu alte cuvinte: .. aurel sundra? … { omule, chiar ne consideri pe TOTI prosti? }.. raspuns: NU!

marius  •  18 martie 2008, 3:36

valoarea unui fotbalist, valoarea unei echipe, valoarea unui antrenor, va.. unei natiuni: cum o ( le ) poti defini? ce fel de om esti???

marius  •  18 martie 2008, 3:44

sori, pt neglijente… [ nu penalty, ca n’am comis’o ], marius

marius  •  18 martie 2008, 4:21

e un moment critic, .., se juca fotbal, acum..multe comentarii,.., sa nu uitam ‘gazonul’ udat din belsug( era belsug? sau belciug?) pe dinamo,.., etc, goool multescu!!!,.. mai oameni, sa vedem si fotbal. si nu doar [ dat cu parerea ].., vorbiti de fotbal si nu ca bas doare incaltarile, .., alea trec, da trec si … fotbalistii, .., vorbiti de jocul echipelor noastre!! vorbiti de jucatori!

marius  •  18 martie 2008, 4:37

vad ‘ moderation ‘, e ok, la ce? eu argumentez tot ce am spus! …

marius  •  18 martie 2008, 4:52

corect-necorect, frumos-urat,.. tolontan are dreptate. ..ca altfel ‘bagam statistica’, …, si e si mai rau.. are Opinie! bravo omule!

Pacino40  •  18 martie 2008, 5:14

Patronul de la CFR Cluj, cere angajatilor sai sa ridice la standardele sale. El la randul sau trebuie sa faca fata standardelor patronilor care cu adevarat investesc in CFR. Deci Tolontane nu-l mai ridica in slavi, este o sluga, care l-a randul sau are slugi.

requiem  •  18 martie 2008, 5:22

‘De cînd a preluat pe CFR, el a schimbat antrenorii sec, fără explicaţii şi fără remuşcare. Nu i-a jignit, doar i-a considerat incapabili să facă faţă nivelului la care a ajuns clubul.’ S T O P Destul de succinta si admirativa prezentare, tinand cont ca in cazul Gigi Becali ati dedicat materiale imense fiecarei schimbari de antrenor, din aceleasi motive enumerate acum, materiale deloc pertinente. As vrea sa comentez restul editorialului, dar mi-e cam somn si imi e frica sa nu adorm. Va rog sa ma scuzati!

goe  •  18 martie 2008, 5:31

„Miracolele isi digera carausii”??Inteleg ca sunteti ziaristi sportivi (ceea ce pare a fi un oximoron in presa sportiva romaneasca) dar poate va mai tineti in friu lirismul … Si nu ar strica putina perspectiva … vorbim de o echipa de fotbal si nu de „miracole”

endo_rama  •  18 martie 2008, 5:55

eu cred ca articolul asta e scris ca sa puna presiune pe Andone si sa distruga relatiile de la CFR. si chiar si daca ar fi adevarat, eu sincer incep sa-mi pierd interesul in fotbalul romanesc. chiar n-are nici un sens: dupa cum se vede, cand Becali isi pune in cap sa realizeze ceva, nimeni nu-l poate opri..

suparatu’  •  18 martie 2008, 7:08

Meciurile în care CFR a fost avantajata..
Meciul. Arbitrul. Decizia.
1. Otelul – CFR (0-1) Ionica Serea Dani a fost iertat de eliminare.
2. Pandurii – CFR (0-1) Augustus Constantin penalty neacordat gazdelor.
3. Rapid – CFR (1-2) Daniel Burloiu (asistent) Trica a marcat din ofsaid pentru 2-1.
4. CFR – Ceahlaul (2-1) Sebastian Coltescu CFR a marcat dintr-un penalty inventat si dintr-un ofsaid.
5. CFR – Urziceni (2-0) Marcel Savaniu (asistent) corner inventat din care a iesit primul gol.
6. CFR – Dacia Mioveni (1-0) Ovidiu Hategan nu i-a eliminat pe Trica si pe Fabbiani.
7. Bistrita – CFR (2-2) Cristian Balaj Tony trebuia eliminat; golul de 2-2 din penalty inventat.
8. CFR – Buzau (2-0) Laurentiu Dansa Cadu trebuia eliminat; penalty inventat pentru CFR.

12 erori de arbitraj au fost comise în favoarea CFR-ului în acest sezon, trupa lui Andone fiind cea mai avantajata echipa din Liga I.

si asta era numai pana acum 2-3 saptamani.

conteaza?  •  18 martie 2008, 7:29

e vorba de seriozitate,o calitate ce o gasim cu greu la fiecare dintre finantatorii ligii 1

Mircea Nicola  •  18 martie 2008, 7:54

Cred ca e timpul ca Andone sa plece. Nu poate sa depasesca o anumita limita. Da intreviuri in care recunoaste ca echipa koaca prost, ca trebuie sa faca schimbari, ca nu mai exista omogenitatea din tur etc. etc., dar de facut nu face nimic, pentru ca este depasit de situatie. Evident, excrocul de behecali va reusi si de data aceasta, pentru ca Romania este tara unde numai hotii reusesc.

luter  •  18 martie 2008, 8:24

Comentarile unora care scriu pe blog sunt total nesimtite .replica data unor gaozari nu merita data ,ei trebuiesc IGNORATI .Pascany a facut ce mai grozava miscare cand la adus pe Andone la cluj ,nu ca ar fi un antrenor f.bun ,dar stie manevrele invatate la noi la dinamo cu borcica RUSINE .Ne-m dus la vale rau ,tot timpul ne legam de arbitraje ,dar sa privim jocul echipelor noastre NU .

Tudor  •  18 martie 2008, 8:37

Da? Acum e laudabil stilul ferm al lui Paszkany? Acum nu mai e CFR in drum spre un titlu stabilit prin rotatie? Acum nu mai sunt jocurile facute pt CFR, ci CFR chiar joaca pe teren, si isi poate schimba antrenorul oricand ???

Dle Tolo, va apreciam mult, dar de cand cu faza ca CFR va lua titlul pt ca asa s-a hotarat la FRF/LPF, nu mai existati pt mine. O tentativa mai nerusinata de a discredita munca si valoare unui club nu am vazut!

Apropo, titlurile nr 22 si 23 ale Stelei (asta ca sa nu mergem mai mult inapoi) nu le-ati vazut? Blaturile infecte, etapa de etapa? Dar revenirea din primavara lui 2007, cand Steaua batea tot fara sa joace nimic, si mai mult incurca CFRul prin jucatori ceferisti cumparati ??

mamiax  •  18 martie 2008, 8:40

@ suparatu

Ai zis bine ca greselile astea erau pana acum doua, trei saptamani. De atunci Steaua s-a grabit sa-i intreaca, si o sa se distanteze mult in frunte la arbitraje favorizante.

emil  •  18 martie 2008, 8:59

irureta cea mai buna solutie

Comentează