Straniul domn Paszkany

Finanţatorul CFR foloseşte momentele cheie pentru un discurs sportiv extremist

luni, 12 mai 2008, 6:48

Finanţatorul CFR foloseşte momentele cheie pentru un discurs sportiv extremist

Nu dreptul lui Arpad Paszkany de a discuta performanţa Stelei din ’86 irită. Într-o lume liberă, nu există teme tabu. Avortul, eutanasia sau intervenţia genetică asupra fiinţei umane se discută public, de ce nu ar putea fi dezbătute meciurile unei echipe de fotbal?! Sîntem europeni. Societăţile bune sînt înclinate spre controversă. Aşa s-a născut civilizaţia europeană, aşa a progresat ştiinţa, aşa se exercită democraţia.

Numai că, în cazul lui Paszkany, asistăm la altceva. De cînd a apărut în fotbal, proiectul său a fost atacat fantezist şi xenofob… „ungur plătit să rupă România”, „echipa serviciilor secrete maghiare”… În apărarea normalităţii s-au ridicat, consecvent şi deseori împotriva unei mase de suporteri pătimaşi, jurnalişti, persoane publice şi oameni din fotbal.

Tuturor acestora, Arpad Paszkany le minează eforturile prin ieşiri stranii, care par calculate. Întîi a spus că toţi arbitrii sînt hoţi şi că trebuie bătuţi. Apoi, că el luptă împotriva miticilor din fotbal şi că CFR e un proiect anti-Bucureşti.

Ciudat e că întotdeauna aşteaptă momentul de maximă audienţă şi, în loc ca discursul său să rămînă civilizat şi ponderat, zi de zi aşa pare!, loveşte într-un plan radical, ca şi cum ar vrea să comunice un mesaj. Acum cîteva zile, după ce a devenit omul zilei prin cîştigarea titlului cu CFR, a spus despre Cupa Campionilor cîştigată de Steaua că „Să fim serioşi, ăla e trofeu?!”.

N-o fi, dar are două calităţi obiectiv măsurabile:
1. E singurul loc 1 cîştigat vreodată de o echipă românească în istoria FIFA şi UEFA.
2. E cel mai important trofeu pe care-l poate obţine un club european.

Cînd loveşti în capitalul simbolic al unui fotbal în care tu însuţi devii campion, meriţi întrebarea: de, fapt, ce vrei? Te interesează sportul sau altceva?!

Comentarii (540)Adaugă comentariu

Ovidiu  •  12 mai 2008, 9:59

3 carateristici obiectiv masurabile ale Cupei:

a) era Cupa campionilor europeni, nu champions league cup, avea un parcurs scurt (dovada ca a jucat doar cu 5 adversari)
b) a fost obtinuta intr-o perioada in care echipele engleze nu aveau dreptul sa participe, iar legea Bosman nu se aplica, deci fiecare formatie era limitata la doi straini
c) echipa stelei era formata din cei mai buni fotbalisti romani ai momentului, adusi cu forta la club, deci era un fel de NAtionala a Romaniei.

Cu alte cuvinte, performanta stelei din ‘86 e comparabila cu “Balonul de aur” al lui Dudu Georgescu de la Dinamo. Datorita “reusitelor extraordinare” ale fotbalistului dinamovist, trofeul a incetat sa se mai decerneze.

nastyb0y  •  12 mai 2008, 10:00

Extremismul, situarea pe pozitii impotriva curentului european , sovine ,rasiste ,retrograde si ireconciliabile , poate aduce un rau infinit mai mare noua , ca natiune de iubitori sau nu ai fenomenului fotbal, decat declaratiile legate de blaturi ,arbitri, coruptie in sport etc. Nu trebuie sa ne ferim de cuvinte pana nu va fi prea tarziu .Impartirea romanilor in tabere dupa nationalitate, rasa, clase sociale, religie etc.,crearea unor false probleme, tabere adverse ,este de naingaduit intr-o Romanie a anului 2008. Pe de alta parte, nu este permis a fi alimentata o spaima , o paranoie colectiva , nu este necesar a fi disecat firul in patru si initiate solutii radicale .Declaratiile iresponsabile ale unor cetateni mai mult sau mai putin onesti si izolati trebuie retezate din radacina prin taxarea de catre instantele competente .In nici un caz acest gen de declaratii nu pot fi transformate in marote, nu este ingaduit a fi atasate ca un timbru de grupuri mari de persoane care au aceleasi probleme si preocupari ,intr-o tara europeana .Sa fim atenti, sa tratam acest rau cum se cuvine dar sa nu il ridicam la rang de catastrofa nationala sau razboi fraticid .Misiunea formatorilor de opinie din presa si massmedia, in general, este sau ar trebui sa fie aceea a unui macromoderator .Orice alimentare a unor spaime stravechi se va intoarce ,mai devreme sau mai tarziu ,impoptriva celor care le propovaduiesc .Pac ! (scuze ,am trantit clapa de la tambal).

unguru` bulan  •  12 mai 2008, 10:02

daca ceea ce a facut becali este mita,atunci paparazzi de la gsp ar trebui sa-i fie colegi de celula.vezi cazul.mita la finlanda.

razvan  •  12 mai 2008, 10:03

N-AI CU CINE DOM’LE, N-AI CU CINE…..
NISTE TARANI….

Gica  •  12 mai 2008, 10:03

De ce va mira spusele lui Paszkany ? Daca GSP editia tiparita intelege ca a 2-a zi dupa ce CFR cistiga campionatul sa umple primele 9 pagini cu tot felul de stiri si rezultate ale Stelei din decursul timpului, iar noii campioane i se aloca de abia pagina 10, atunci spusele lui Paszkany reprezinta doar o plata cu aceeasi moneda si nimic mai mult. Tupeu la tupeu. Invatati sa respectati „provincia”, eu asta va recomand. Tara nu inseamna doar Bucuresti ! (un timisorean)

Aur  •  12 mai 2008, 10:04

SOMNUL RATIUNII,NASTE MONSTRI!!!!

Ciprian  •  12 mai 2008, 10:05

Cel mai dezlanat editorial. D-le Tolontan, stiti ce este evghenismul? Fanariotii l-au lansat, dar stelistii il utilizeaza (in premiera, cred) in sport. Traiesc din amintiri (ca pensionarii), elogiaza evenimente istorice (batalia de la Podu Inalt de ce nu apare pe site-ul lor?) si NU FAC NIMIC SA REPETE PERFORMANTA.
Steaua este respectata de toata lumea, chiar si de pretinsii dusmani. Becali e problema. E cosmarul bunului simt, e sfidarea tuturor valorilor umane. Nu are sens sa zic nimic mai mult…

antyngzone  •  12 mai 2008, 10:06

are dreptate ala de la cfr: STEAUA a jucat doar un meci si … a cistigat; ei au jucat 2 meciuri cu famangustele si … s-au facut de ras.

Stef  •  12 mai 2008, 10:06

Nota 10 Tolontan. Sigur parca vrea sa-i dea dreptate lui Becali.

lupu  •  12 mai 2008, 10:08

BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!BUCURESTI NU E ROMANIA !!!

aspy  •  12 mai 2008, 10:10

“Să fim serioşi, ăla a fost trofeu? A jucat un singur meci atunci, în finală, în rest, cu ce echipe a jucat?!”
Are dreptate unguru asta … acum imi dau sema ca eram asa de buni ( Steaua) ca nici nu am avut cu cine juca …am intalnit echipe foarte slabe , cum de au avut voie sa joace in CL nu imi dau seama …or fi ajuns in liga pe baza de aranjamente…
Intrebare: DNA lucra in tarile alea in ’86 ?
Normal ca trofeul isi pierde din valoare cand pe parcurs dai de echipe precum CFR.
Or sa se distreze astia cu CFR in grupe cum facea Steaua in’86 .

GREY WOLF  •  12 mai 2008, 10:10

Castigarea Cupei Campionilor in 1986 ramane o performanta extraordinara, desi competitia era mai slaba decat actuala Champions League.
Dar asta nu e vina STELEI. Sper sa castige si CFR cat de curand un trofeu international.Ca cele obtinute in ROMANIA….nu mai are rost sa vorbim.

mr  •  12 mai 2008, 10:12

tolo, tolo, i-ati facut mari pe aia de la cluj … voi, cu dinamo si rrapid … dupa milionarii de carton, acum avem campioana de carton … campioana non-combaturilor

ssl  •  12 mai 2008, 10:12

nu Paszkany murdareste imaginea echipei steaua din ’86, ci conducatorii clubului giulestean cu mishmashurile care le-au facut, meciurile aranjate……dragul meu tolontan, incearca ca atunci cand scrii articole sa nu itzi aratzi iubirea pentru steaua; in orice articol pe care il scri, aduci aminte de steaua ca saraca sufera, ca ii atacata de totzi si toate….ca merita sa cashtige campionatul, bla bla bla…..subiectivitatea si obiectivitatea este o problema pentru tine………..laude cfr-ului ; poate asha se vor trezi „echipele mari” din romania sa bage mai multzi bani in jucatori de valoare, nu doar sa vanda…..

Claudiu  •  12 mai 2008, 10:13

pt.Je:dubla Real-Anderlecht la care te-ai referit a fost asa:3-0 pt. Anderlecht in tur la Bruxelles si 6-1 pt. Real in retur.E preferabil sa dai informatii atunci cand esti sigur de ceea ce spui, nu sa aberezi.Numai bine!

glumetzul  •  12 mai 2008, 10:15

E drept ca nu e frumos sa jignesti respectiva performanta fiind pana acum cea mai buna a oricarei echipe romanesti. Nu trebuie totusi sa ne scape cateva amanunte. In primul acea cupa a campionilor este usor confundata cu Champion League pt simplul motiv ca amandoua au reprezentat competitia nr 1 in Europa. Totusi exista diferente clare atat de organizare cat mai ales de valoarea echipelor participante. In al doilea rand sa nu uitam ca la momentele respective Steaua si Dinamo isi cam imparteau intre ele jucatorii din nationala Romaniei din motive pe care nu vreau sa le mai insir. In al treilea rand si cel mai important sa nu uitam ca au trecut 22 de ani iar pe Steaua 86 nu o mai leaga de Steaua 2008 aproape nimic. Nici macar datoriile evitate atat de abil de becali la cumpararea clubului.

arcasu` negru  •  12 mai 2008, 10:15

romanii au ramas aceiasi de dinainte de ’89.
sunt roman si tocmai de acea pot, am dreptul, sa spun acest lucru. o turma….aminti-va de profetia brucanului. bolsevic, comunist, dar evreu…harsait…
dle Tolontan, in lumea civilizata conteaza enorm, este retinut de catre „comeseni”, cum folosesti „tacamurile”, cum pasesti, cum porti „fracul” si nu daca ai reusit sa „inghiti” maslina din farfurie.
ori daca ai reusit sa nu-ti patezi camasa alba cu ..”beluga” ori nu ai ragait dupa ce ai dat peste cap cupa cu sampanie.

„contextul” si mai ales „modul” cum a facut steaua performanta, atata cata a fost si cum a fost, este „discutabil”, daca suntem onesti cu noi insine. altfel….parintii sanatosi???

mai usor cu pianu` pe scari. …sa nu faceti hernie! …..valabil pt multi…

stefan_nica  •  12 mai 2008, 10:18

Patronul Clujului are dreptate.In 1986 s-au intalnit in finala doua echipe care au ajuns acolo din greseala.O echipa a Barcelonei care dadea cu stangul in dreptul la ora aceea si Steaua .A fost o finala cam de nota 5.Revedeti meciul si spuneti daca Steaua a periclitat poarta adversa macar odata(poate a fost o faza cand a dat Piturca pe langa minge).Ei bine ,pana la urma rezultatul a contat,a castigat Steaua ,lumea de la noi s-a bucurat occidentul a fost bulvesrsat,doar atat.Mai bine a jucat in finala Cupei Intercontinentale ,cu River Plata .Acolo Steaua a fost furata ca in codru de arbitru uruguayan(River Plata avea si un fotbalist uruguayan in componenta)Asa ca Steaua a fost mult mai interesanta in acest meci decat in finala de la Sevilla.

CL  •  12 mai 2008, 10:19

@CFR

„Cupa Campionilor era o competitie interesanta, noua, experimentala…”

Bai baiatule, tu te auzi ce spui? In ’86 era o competitie cu 30 de ani vechime si, la fel ca astazi, cea mai mare competitie internationala intercluburi.
Cat despre fotbalul jucat atunci, daca vorbim de fotbalisti ca Maradona, Platini, Boniek, Schuster, Rummenigge, Littbarski, Zico, Falcao, Socrates, Ian Rush, Kenny Dalglish, Scifo, Michael Laudrup, Elkjaer-Larsen, Butragueno, Gullit, Van Basten, Hagi sau Belodedici, care faceau legea prin cupele europene, nu prea vad ce comparatii ai putea gasi cu fotbalul de azi, poate cu exceptia unui Cristiano Ronaldo, Messi sau Drogba.
Ca nu avea impactul mediatic de astazi era pentru ca pur si simplu mass-media nu avea amploarea de astazi, dupa cum nici investitiile in publicitate si marketing nu erau nici 1% din valoarea celor de azi. Pe atunci cluburile vindeau FOTBAL.

Privind comentariile voastre, imi dau seama ca si la Cluj sunt la fel de multi tolomaci, pe cat sunt si in Bucuresti cretini care casca gura la Gigi Becali. Da’ e un semn bun si asta pana la urma: inseamna ca Clujul e inca in Romania…

cornel  •  12 mai 2008, 10:20

OFFTOPIC, mi-am permis deoarece Dl. Tolo e redactor sef, sau cam asa ceva: nu observ in editia electronica a gsp nici o referire la faptul ca prima liga se va chema Liga I Realitatea. Nu credeti ca ar meriat, totusi, un articol sau asa ceva…
pana la urma exista o colaborare starnsa intre gsp si realtatea tv

pt stelistii  •  12 mai 2008, 10:20

mah n-ai voie sa dai bani la echipa dversa sa incurce contracanditatu, fiindca si echipa ta a jucat cu ei si poate fii si o mit inversa sau cum sa numesc !!!sau mita din zilelel noastra!!! si este mascat ca stimulent!! sa fiti morali, daca poateti!

aspy  •  12 mai 2008, 10:21

157. Ciprian on 12 Mai, 2008 10:05 am
„NU FAC NIMIC SA REPETE PERFORMANTA.”
Semifinala de CUPA UEFA tise pare nimic …sau aia nu se pune ? Nu uitati ca ungurii joaca direct in Grupe datorita performantelor Stelei si ale Rapidului … Si la urma urmelor CFR a castigat campionatul, sa fim seriosi , cu meciuri cadou de la dinamo si rapid …asta e performanta cu care te lauzi ungure ….halal campion …sa vezi ce cadouri osa aiva astia in grupe GOLURI PE BANDA RULANTA.
Pot paria de pe acum ca CFR va avea cele mai multe goluri primite in faza grupelor , performanta ce va fi greu de egalat

un dinamovist  •  12 mai 2008, 10:22

E cât se poate de adevărat că nu trebuie să minimizăm performanţa din 1986 a Stelei, dar nici să batem toba cu ea toată ziua nu ar fi indicat. În numele acelei performanţe unii stelişti consideră ca Steaua ar trebui să aibă abonament la LC încă 100 de ani cel puţin. Desigur Paskany a exagerat puţin când a spus asta despre acea performanţă a Stelei, dar nu foarte mult. Nu trebuie să uităm totuşi că Steaua a avut un traseu uşor, traseu care acum nici în cupa UEFA nu ar mai fi chiar aşa de uşor. A compara actuala LC cu CCE este un nonsens (de ex finalistele din LC de anul trecut nu au ajuns in LC câştigând campionatul ţărilor respective ca să nu mai vorbim de valoarea celorlalte competitoare). La ora actuală chiar şi depăşirea fazelor grupelor LC este mai dificilă decât traseul avut de Steaua in 1986 (din punctul de vedere al unei echipe româneşti). Pe de altă parte această performanţă a Stelei nu poate fi la infinit pretextul sub care de 5 ani Gigi Becali îşi permite să batjocorească fotbalul românesc prin măgăriile pe care le face. Este oare o coincidenţă că în ultimii ani Steaua are finaluri de sezon debordante şi reuşeşte de fiecare dată să recupereze diferenţe care sunt aproape imposibil de recuperat pe căi cinstite ? Numai în acest final de an Steaua a câştigat din erori de arbitraj cel puţin 7 puncte iar dacă socotim şi bricheta se fac 10 pcte. Cu toate acestea Steaua nu a avut de câştigat altceva decât dispreţul unei întregi naţiuni (mai puţin steliştii fanatici). Nu am crezut vreodată că o ţară întreagă se va bucura pentru că Dinamo va câştiga un meci şi iată că în acest an s-a întâmplat. Din păcate pentru Gigi marile forţe ale fotbalului românesc s-au întors la unison împotriva Stelei şi în campionatele viitoare dacă Steaua nu va avea o echipă cu mult peste celălalte echipe din România îi va fi foarte greu să câştige un campionat. Steliştii îşi fac iluzii false cum că Steaua ar fi urâtă pentru performanţele ei. Nu. Steaua este urâtă pentru ceea ce a făcut Becali în ultimii 5 ani. Adevăraţii iubitori de fotbal nu vor putea să privească cu indiferenţă felul cum Becali îşi bate joc de toată ţara şi vor prefera ca orice echipă (chiar şi „o echipă de unguri”) să căştige campionatul în faţa Stelei. Becali a ştiut acest lucru şi de aceea a încercat să atragă suporterii de partea Stelei apelând la sentimentul patriotic al românilor. Mai trebuie să spun că tentativa sa a eşuat lamentabil ?

pt aspy  •  12 mai 2008, 10:23

si steaua ce campion ar fi fost daca iesea campion?ia zii? un campion de butoane, brichete si masa verede;) asa campion ai vrea tu~ cefere a meritat si ia dute si usureaza-te;)

mosh Califar  •  12 mai 2008, 10:26

In prostia lui, Paszkany (citit despre el in Evenimentul Zilei de azi ) habar nu are de :
– Supercupa Europei 1-0 Dinamo Kiew
– inca o finala de CCE 0-4 cu Milan
– inca o semifinala de CCE
Cam in 1000 de ani o sa ajunga si domnii astia putin securisti de felul lor ( „doctorul” Muresan ) la asemenea performante.

Nic  •  12 mai 2008, 10:28

Milan si celelalte echipe care au castigat Cupa au numarul cupelor trecut pe tricou, cu stelute aurii. E cel mai important trofeu din fotbalul mondial, eu nu inteleg de ce stelistii (in primul rand) parca sunt inclinati sa minimalizeze performanta. Ca ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)ala de ungur vorbeste prostii, asta e altceva…

Daniel  •  12 mai 2008, 10:28

Citat din postul lui Ciprian:
‘Steaua este respectata de toata lumea, chiar si de pretinsii dusmani. Becali e problema. E cosmarul bunului simt, e sfidarea tuturor valorilor umane. Nu are sens sa zic nimic mai mult…”

Excelent punctat. Ar trebui ca toata lumea sa reciteasca postul lui Ciprian.

Cata  •  12 mai 2008, 10:29

ha ha ha ha ha ha ha

ba da! tocmai asta denunti, dreptul omulu ide a-si da cu parerea!

stimabile, fara fotbal nu moare nimeni. poate voi de foame. lumea merge inainte. nu este o necesitate vitala pt omenire. asa stand lucrurile, pot spune ca e o joaca de retardati iar castigul, de cand a devenit industrie, e un mare rahat. e parerea mea pt care am o mie si unu de argumente.

ai idee ce-i ala extremist si extremism? folosesti cuvinte in dorul lelii doar pt imrpesia artitica.

ha ha ha ha ha ha ha ha
citez:
Cînd loveşti în capitalul simbolic al unui fotbal în care tu însuţi devii campion, meriţi întrebarea: de, fapt, ce vrei? Te interesează sportul sau altceva?!

pe cuvantul tau de pionier? mai du si tu pionierul la ecluza, poate te calmezi…

Real  •  12 mai 2008, 10:29

asta deja e paranoia, a spus si omul o fraza (pe care de altfel o gandesc toti romanii care au habar de fotbal) si gata, il acuzati ca vrea sa ne ia Ardealul, sau cel putin asa insinueaza Tolontan la sfarsitul articolului. Ioanitoaia il acuza pe Paszkany chiar de sacrilegiu! daca nu credeti ca are dreptate, luati marele DVD si vedeti meciul cu Barcelona, Steaua nu a tras niciun sut pe poarta, asa dream-team mai rar 🙂

Iulianis  •  12 mai 2008, 10:32

Tolontane, vad si la tine un articol inteligent, dar parca ti-e teama de Paszkany asta. Pana acum, desi tin cu Steaua, credeam cu tarie ca tot ce zicea Gigi Becali despre el, ca ar fi omul serviciilor secrete unguresti, etc. ar fi doar aiureli specifice lui, dar acum, dupa ce am reflectat cateva zile incep sa cred ca Gigi are din nou dreptate.

Mai Paszkaynutle, ai sa vezi tu anul viitor ca mai sus de locul 4 nu vei putea ajunge. Sunt provicincial si am refuzat chiar si la facultate sa merg la Bucuresti desi as fi avut numeroase facilitati, pentru ca nu-mi place aglomeratia, dar e cea mai mare prostie sa urasti capitala. Asa cum fac si aia de la Timisoara. Am fost eu si pe acolo, pe la meciuri. E gresit ce se spune ca acolo sunt oamenii civilizati. Sunt, cam jumatate, jumatate sunt doar niste brute frustrate.

ishmael  •  12 mai 2008, 10:33

***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) cand o sa apari si tu pe siteul asta sa mai comentezi
http://www.uefa.com/competitions/ucl/history/season=1985/intro.html

claudiu  •  12 mai 2008, 10:34

@ je on
RESPECT MAXIM din partea mea, pt. ca citesc niste lucruri scrise de d-voastra care nu le-am citit in absolut nici un alt ziar de sport din Romania; si fiind nascut in ’81 eu chiar nu aveam cum sa stiu aceste descrieri ale echipelor adverse STELEI in acea ZDROBITOARE PERFORMANTA.
Chiar daca la prima vedere cand te uiti asa neinteresat la adversarii pe care i-a avut STEAUA, ai tendinta de a face comparatie cu aceleasi echipe dar din aceasta perioada, si sa spui: „I-a uite d-le cu ce slabe echipe au fost astia in stare sa joace, i-a uite ce usor au castigat cupa, etc…” – deci chiar daca la prima vedere IRONIA asta poate fii spusa de niste ipocriti…acestia nu au ce cauta in primul rand in fotbalul romanesc.
Inca o data vreau sa va felicit pt.informatiile acelea si eu o sa privesc cu alti ochi acel PARCURS de exceptie pe care l-a avut STEAUA in acel sezon si in sezoanele urmatoare.
Si fiind clujean vreau sa spun inca un lucru: sa nu uite acesti suporteri NEAVENITI (fara valabilitate – pt. cei care nu cunosc cuvantul), inca o data NEAVENITI IN FOTBAL, ca doar datorita echipelor STEAUA si Rapid au sansa de a juca si ei in aceasta competitie, unde de altfel vor fii umiliti, DOAR DATORITA STELEI SI Rapidului…da-ti SAVE pe creier la aceasta fraza cheferistilor.

refcheloo  •  12 mai 2008, 10:34

Bai Real, tu esti dus rau cu pluta. Steaua a reusit in 86 ceva ce alta echipa romaneasca nu va mai reusi in era asta. Daca tu esti de acord cu Arpi inseamna ca:
1. esti ungur
2. esti cfr-ist imputit la care i s-a urcat fotbalul la cap
3. habar nu ai ce e ala fotbal,cupe europene si alte asemnea treburi.
La sapa cu tine!

Happy60  •  12 mai 2008, 10:36

Si coaliţia a cîsîştigat al-II-lea război dar nu se lauda atîta cît se laudă Steaua,să o lăsăm mai moale,sînt şi alte valori care au adus mai multă faimă Romaniei şi nu sînt atîta de laudaţi,sa va fie ruşine şi lasaţi lucrurile să meargă de la sine nu mai amestecaţi rahatul ca pute.

Eu  •  12 mai 2008, 10:37

Cum poti compara cea mai buna masina a anilor 86 cu cea mai buna a anilor 2008.
Cum poti compara recordurile din diferite sporturi ale anului 86 cu cele ale anilor 2008.
Ce sa mai zicem atunci de Doina Melinte, Nadia Comaneci, Ivan Patzaichin.
Cum poti compara viata din 86 cu cea din 2008
Cum poti compara performantele maxime ale unui calculator 286 cu unul din ziua de astazi.
PASKANI este un idiot, ca de altfel multi dintre cfristi. Cum se face ca fiecare conducator de club cand
reuseste o performanta sa devina mai penibil decat ciobanul de Bekali..

piruu2000  •  12 mai 2008, 10:37

daca steaua acistigat ceva in 86 asta si pt ca steaua datorita comunismului care obliga jucatori doar la osingura echipa sa joace adica steaua comunista…ce sa zic pai asta era de fapt echipa natinala toti jucatori nationalei erau la steaua si dinamo deci practic acea jalnica cupa asa zisa europeana a fost cistigata de nationala romaniei…in ce priveste echipele cu care ajucat steaua…fratilor pina si electroputere craiova ii batea…asa ca pt mine steaua comunista din ghencea ramine cea mai mare pata neagra in fotbalul romanesc,trecutul ei mincinos o dovedeste,iar prezentul priviti si dumneavoastra,furturi, aranjamente,blaturi,etc….TIPICE STELEI,HA HA HA ,RUSINEA TARI,BRAVO CFR ,BRAVO RAPID.

dumitru  •  12 mai 2008, 10:37

pacat ca am ajuns in situatia asta!! in loc sa se bucure de acest campionat pentru care au muncit enorm… in loc sa ne bucuram cu totii ca avem un campionat ceva mai dinamic, mai alert si (dupa parerea mea) mai puternic, noi ne dovedim a fi romani adevarati si incepem sa aruncam cu noroi unii in altii si sa ne balacarim ca niste idioti!! de Becali nu mai zic nimic… Becali e Becali! Dar Paszkany parea a fi un om serios si civilizat!!
in tara asta mica si mioritica nu o sa mearga nimic niciodata! de fiecare data cand ne merge bine, ne simtim extraordinar de puternici si incepem sa lovim in dreapta si in stanga si apoi caderea si decaderea vine foarte rapid! ar trebui sa stam si sa savuram victoriile…

hai sanatate si numai bine!

bubu  •  12 mai 2008, 10:39

Pascanii mamii lui sau cum il cheama e un nesimtit, fraierii aia care nu stiau sa joace fotbal, si au castigat cupa campionilor in 1986 au ramas in istorie, pentru ca daca se castiga asa de usor cupa campionilor puteau sa o castige si alte echipe romanesti, dar cum nu au facut-o, Steaua de atunci trebuie mereu respectata.

alexx  •  12 mai 2008, 10:39

CU TOATE CA AU FOST ALTE VREMURI SI ALTE CONDITII REZULTATUL TREBUIE JUDECATA IN ACEL CONTECST,DECI DIN MERITUL STELEI NU SCADE ABSOLUT NIMIC CA A FOST INAINTE DE 90, PERFORMANTA E PERFORMANTA SI DECLARATIILE DE GEN PASZKANY AU ATATA VALOARE CAT PERSOANA CARE LE FACE…ASTA INDIFERENT DE NATIONALITATE RASA SAU APARTENENTA SOCIALA… CFR-UL MAI ARE DE DOVEDIT…

Koczi  •  12 mai 2008, 10:40

Arpi e un***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), care s-a udat pe pantaloni de bucurie ca a castigat cfr un titlu, si a uitat ca niciodata nu va avea echipa asta a lui performantele Stelei!

Real  •  12 mai 2008, 10:41

refkeliutza, la sapa sa te duci tu. pe hoved, lahti si vejle ii batea atunci orice echipa din campionatul nostru, iar in marea finala ramane cum am stabilit: steaua nu a tras niciun sut pe poarta. nu puteti sa dictati voi la toata tara ce sa gandeasca si ce sa spuna. si apropo, nu sunt deloc „ungur” si cu atat mai putin „imputit”, nici macar nu am rude la cluj. aici se vede cum sunteti voi, insultati natia omului care spune ce nu va convine.

independentu  •  12 mai 2008, 10:41

sistemul de atunci era mult mai usor decat acum, cu 4-5 meciuri duble castigai trofeul, iar cel putin 1-2 din astea erau superaccesibile. de aia s-a si schimbat formatul.

aspy  •  12 mai 2008, 10:41

„si steaua ce campion ar fi fost daca iesea campion?ia zii? un campion de butoane, brichete si masa verede;) asa campion ai vrea tu~ cefere a meritat si ia dute si usureaza-te;)”
Am spus eu ca vroiam sa fie Steaua Campioana ? Eu doar incerc sa dau un capac „ungurilor” care se bat cu pumnu in piept ca sunt mari scule de bascula.
Inca ceva, nu am nimic cu ungurii , dar patronu fiind ungur …intelegeti ?
Urziceni ar fi fost o campioana frumoasa anu asta, pacat ca nu ar fi avut experienta pt CL cum de altfel nici CFR nu are.
Si cazu brigheta daca ar fi analizat mai bine ar putea descoperi ca nu a fost mana lu’ Becali 100% … ar trebuie sa se gandesca multi cum sa vandut clubul Rapid

Flaviu  •  12 mai 2008, 10:43

Io nu inteleg cum vorbesc unii chiar fara sa fi vazut meciul. Din memorie imi aduc aminte de un sut de-al lui Loti Boloni scos de la radacina barei de portar si unul al lui Barbulescu in ultimul minut al prelungirilor. Plus o foglia seca a lui Majearu care a ratat de putin poarta…Asta pentru cei care spun ca n-au vazut un sut pe poarta.

Eu  •  12 mai 2008, 10:44

Cum poti compara cea mai buna masina a anilor 86 cu cea mai buna a anilor 2008.
Cum poti compara recordurile din diferite sporturi ale anului 86 cu cele ale anilor 2008.
Ce sa mai zicem atunci de Doina Melinte, Nadia Comaneci, Ivan Patzaichin.
Cum poti compara viata din 86 cu cea din 2008
Cum poti compara performantele maxime ale unui calculator 286 cu unul din ziua de astazi.
PASKANI este un ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), ca de altfel multi dintre cfristi. Cum se face ca fiecare conducator de club cand
reuseste o performanta sa devina mai penibil decat ciobanul de Bekali..

In acea perioada, timp de 4 ani Steaua a fost printre primele 3 echipe ale Europei, fapt de necontestat

yo ma yo  •  12 mai 2008, 10:44

TOLONTAN = STELIST AMBULANT pana sa vorbesti tu de Paskany uitate in oglinda si vezi ce fata ai MAIMUT-O

Happy60  •  12 mai 2008, 10:44

Si am uitat să vă spun ca mi se pare că voi agitaţi spiritele mai mult decit declaraţiile unora sau altora,nu este departe fosta Iugoslavie şi amintiţivă că tot nişte fanatici din anumite galerii au facut tot răul.

alex  •  12 mai 2008, 10:44

citesc zilnic articolele tale cataline dar asta de astazi este minunat, credeam ca numai eu imi dau seama ce vrea acest domn PASZKANY dar in sfarsit am citit un articol care ma uns la suflet. nu pentru ca sunt stelist ci pt ca sunt roman si toate valorile care se nasc min tara asta trebuiesc pretuite si respectate. cu respect alex.

pt real  •  12 mai 2008, 10:45

ba baiatule, bine ca esti tu frustrat! la fel ca ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

georgica  •  12 mai 2008, 10:45

pt. refchelooo

sunt de acord cu tine doar partial!
intr-adevar STEAUA reusit ceva ce alta echipa romaneasca o sa viseze multa vreme sa realizeze. pentru asta merita felicitati ori de cate ori se poate.
totusi Steaua 86 nu e aceeasi cu Steaua de acum. Atunci jucatorii isi dadeau sufletul pe teren, acum……
daca te gandesti ca prima in 86 a fost un ARO care iarna nu pornea, iar acum Dica &Co joaca pe bani frumosi stai sa te intrebi de ce nu joaca, de ce nu au daruire.
Chestiile cu ungurii, tiganii, moldoveni etc. nu cred ca-si au rostul. Eu de ex. sunt CFR-ist, si nu sunt de acord cu atacurile lui GIGI sau ale lui MURESAN sau ale lui PASKANY, sau ale lui BORCEA…..
pana la urma CFR-ul, echipa de unguri, portughezi, romani sau ce o mai fii fiind reprezinta ROMANIA in cupele europene.
nu mi se pare normal ca doar o echipa sa acapareze ROMANISMUL, iar celelelalte, in cazul in care echipa respectiva este batuta sa fie catalogata TRADATOARE sau echipa a nu stiu carui serviciu secret

Comentează