Mutu şi echipa

Se va sacrifica vedeta României şi contra Italiei?

miercuri, 11 iunie 2008, 7:30

Se va sacrifica vedeta României şi contra Italiei?

Unul dintre numeroşii prelaţi din America Latină care au făcut din Biserică o cale împotriva violenţei în cele mai sărace cartiere a fost invitat să vorbească la ONU. În sală, aproape nimeni. Omul se uită amar şi urcă totuşi la prezidiu. „Am aşteptat această zi toată viaţa mea. Acum mă simt ca o mireasă singură, în catedrală”.

Ce vede Mutu în jurul lui? El a venit la Euro ca să atace, ca să încînte, ca să dovedească încă o dată Fiorentinei că are de ce să-i mărească salariul sau, dacă nu, să arate altor cluburi că se poate conta pe el la cel mai înalt nivel.

În mintea lui se petrece ceva uşor de înţeles şi omenesc de acceptat. 50% din energie şi-a consumat-o ca să-l ajute pe Raţ. Jocul senzaţional al fundaşului se explică şi prin travaliul nevăzut al lui Mutu.

Piţurcă are şi el dreptatea lui. E responsabil pentru echipă. Plus că, dacă România pierde, nici Mutu nu se mai vede decît ca un grădinar de flori care se ofilesc imediat.

Singur în catedrala terenului advers, Mutu se gîndeşte. Singur în apartamentul său, Piţurcă se gîndeşte. Soluţia e undeva la mijloc. Echipa trebuie să joace la fel de strîns, dar Mutu poate fi lăsat ceva mai liber. Liber, dar singur 🙂

Comentarii (111)Adaugă comentariu

Radu  •  12 iunie 2008, 1:21

Michigan, sa fie sanatosi, nene. Si felicitari! Care-i problema?
Veti vedea vineri cum o ia Olanda pe carca de la africani.
Baa, nu Romania trebuie blamata pentru jocul de luni, daca trebuie blamata vreo echipa aia e Franta, au jucat lateral, au asteptat greseala noastra, s-au bazat numai pe Ribery in atac, Anelka a fost mai slab decat Mutu, noi ne-am facut jocul, am inchis spatiile, am alergat, ne-am daruit, toti jucatorii nostri, cu exceptia lui Mutu, au dat tot ce au putut pe teren. Da, nu… noi vrem tampenii, capu’ la fund, ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

vlad cristian  •  12 iunie 2008, 1:23

frumos scris, mai ales finalul.
fiecare acum se gandeste, face si desface, cum o fi mai bine sa digeram jocul Italiei. Ca jucatori, sunt printre cei mai perversi, stiu toate trucurile, enerveaza, provoaca. Va fi ce mai dificil meci al Nationalei din 2000 incoace.(de la precedentul joc cu ei in care ne-au tocat cu sange rece). as scrie un articol despre rosul pe care l-a luat Hagi in parte probabil si datorita nepuntintei lui si echipei in fata Italiei.

Michigan  •  12 iunie 2008, 2:31

Apai RADULE mama tu ai vazut alt meci?Intrebarea mea e ,cat de urat trebuia sa joace Romania ca tu sa fi de acord?Zici Romania si-a facut jocul.Poate ANTI-JOCUL!! Toata lumea recunoaste in afara detinesau de alti cativa orbi.Daca Romania joaca la fel si cu Italia,in meciul cu OLANDA vom tine cu cei imbracati in portocaliu…

Dragos  •  12 iunie 2008, 2:35

Sa joace la fel si sa faca un egal sau sa invingem! Asta e fotbalul si Grecia in 2004 a facut la fel! Daca picam intr-o grupa mai usoara era altceva, dar asa….bravo Piti ! Iar pt cei ce nu sunt de acord cu tactica asta, sunteti afoni !!!

Din State  •  12 iunie 2008, 2:55

M-am uitat azi la stirile Protv International.Fratilor! De unde ati gasit-o pe prezentatoarea aia Raluca nustiu cum???Stiri mai penibile si mai neserioase nu am mai vazut de mult…Pe -ni -bil!!!iti putin mai seriosi…Ah, si numai fotbal.Alt sport pt voi nu exista??

florin370  •  12 iunie 2008, 2:57

Ai scris bine Tolontane. Mutu trebuie sa aiba rabdare si sa asculte indicatiile antrenorului. In meciul cu Italia sigur va avea ocazia sa-si arate clasa! In primul meci francezii au dezamagit nu noi. Dar cum poti sa le explici suporterilor sa aiba rabdare. Daca ai trei victori mari si pierzi urmatorul joc, suporterul roman in loc sa te aplaude te scuipa! Asta fac mai toti cu cei din generatia lui Hagi! E drept ca poate unii abia se nascusera in 1990. Ce sa mai zici atunci? Romania bate Italia! Hai tricolori!

www.romania-inedit.ro  •  12 iunie 2008, 3:26

Si eu cred ca Mutu trebuie sa asculte indicatiile lui Piturca !
Fotbalul este un joc de echipa !

romy  •  12 iunie 2008, 3:55

3. mariusrusu on 11 Iunie, 2008 7:51 pm

Cum ne calificam din grupa cu 2 puncte si niciun gol marcat?

ROMANIA-Franta 0-0
Olanda-Italia 3-0
Italia-ROMANIA 0-0
Olanda-Franta 2-0
Olanda-ROMANIA 1-0
Franta-Italia 0-0
1. Olanda 9p(+6)
2. Romania 2p(-1)
3. Franta 2p(-2)
4. Italia 2p(-3)
Suntem pe locul 2 (golaveraj mai bun decat Franta si italia) si trecem de grupe
Si cu siguranta putem spune ca ne-a calificat Olanda.. nu ne-am calificat noi.

Din State  •  12 iunie 2008, 4:05

ROMY
Poate vroiai sa spui „cum trisam fotbalul?”.Decat sa jucam anti fotbal mai bine unu sanatos.Uite Elvetienii au jucat frumos si imi pare rau de ei.Dupa o echipa care joaca cum au jucat romanii in primul meci nici macar nu isi aduce nimeni aminte…

PTR_TOTI  •  12 iunie 2008, 5:10

Romania a jucat perfect meciul cu Franta. Sunt foarte multumit de rezultat. Sper sa facem un meci similar si cu Italia. Catenaccio si 0-0. Pentru cei care vor fotbal spectacol, duceti-va „TATA” in parc si jucati voi fotbal spectacol acolo. Echipa Romaniei si tactica o fac expertii, voi ramineti cu concluziile. Chiar si daca ne bat italienii, nu-i nici o problema. HAI ROMANIA.

cornel_3934  •  12 iunie 2008, 6:14

Daca si Piti va fi la fel de inspirat cand pregateste meciul cu Italia, tot asa cum ai fost tu Cataline cand ai scris articolul asta, cu siguranta vom castiga.

n-ai cu cine  •  12 iunie 2008, 6:47

ca sa-i dai stralucire briliantului ar trebui sa ai si cu cine. in primul rand un antrenor care sa stie sa citeasca jocul din teren, si nu din analizele anterioare. ne-am speriat degeaba, francezii erau de batut, se vede din imprecizia jocului practicat si probabil oboseala celor trei amicale aglomerate in doua saptamani. planul B, sau planul A2 nu a existat, ne-am asteptat la o echipa a Frantei omogena si periculoasa prin Ribery, Benzema, negri care mai de care, dar nu a fost sa fie. Ei hai, nu veniti sa-mi spuneti ca tocmai datorita jocului de tzurca practicat de romani nu si-au valorificat francezii sansele, pentru ca indiferent de ce fel de joc jucam noi, o echipa buna si-ar fi vazut de treaba si ne faceau varza cu toata apararea noastra.

nu stiu cat spatiu este pentru comentariu, asa ca o sa fiu mai scurt. n-ai cu cine se refera si la jucatori. Chivu nu este la capacitatea sa fizica maxima, Mutu desi foarte talentat are limite la alergare, devine nerabdator daca nu-i iese cum vrea. Pe posturi cheie, cum ar fi mijlocas, nu avem nici o ‘rautate’ de jucator in stare sa bage spaima in adversari, atacanti…vai de capul nostru. preferam cativa morcovi tineri, din campionatul romanesc, in schimbul acestor jucatori ce par obositi din primul meci, un meci dealtfel fara istoric si fara palmares.

cum ulciorul nu merge de multe ori la apa, aceeasi tactica sahista se va intoarce impotriva noastra, mai devreme – meciul cu Italia, sau mai tarziu – Olanda, asa ca de la sarbatoarea de care ar fi trebuit sa ne bucuram, riscam sa ajungem la rusinea pe care nu vrem sa o induram, aceea de a fi dorit prea mult si de a fi obtinut/aratat prea putin.

dar fotbalul e imprevizibil, altfel n-ar mai fi atatea pariuri, iar noi avem o singura echipa:) Hai Romania!

ozzy  •  12 iunie 2008, 7:16

Nu este o rusine sa pierzi atunci cand faci parte din joc. Rusine este sa uiti ce joc se practica si care este scopul sau.
Piturca trebuie demis daca Romania face 63 de 0-0 si castiga Euro2008 la penalti.
De ce?!
Uitati-va la Grecia si la Rehagel, sunt rusinea Europei de 4 ani si nu au inteles nimic din asta!
Si noi si grecii ocupam, nemeritat, cate un loc la acest Euro si ar fi putut participa natiuni ce nu au uitat … jocul

Dindamaroaia  •  12 iunie 2008, 7:36

Baietilor nostri le-a fost frica. O frica sora cu moartea. Nu strategia lui Piturca a fost gresita ci fluviul de teama care le curgea pe maduva spinarii .
Revedeti meciul ( daca puteti si daca vreti sa intelegeti ce vreau sa spun) si numarati pasele gresite. Sau , mai bine, pe cele corecte, pentru ca sunt mult mai usor de numarat. Responsabilitatea i-a apasat atat de greu incat nici macar ei nu si-au recunoscut picioarele. Pacat. Cine stie cand vom mai avea ocazia sa batem o Franta care , in acea zi, era de batut.
Am citit declaratiile dlui Piturca. La o prima vedere, par logice. Dar il rog sa se gandeasca la faptul ca am mai inalnit echipe foarte mari . Poate isi aminteste de meciul cu Argentina.
Ne injura milioane de telespectatori care se cearta cu sotiile pentru televizor. Ne injura zecile de mii de spectatori care au platit bani grei pe bilete. Ne injura Platini, care se vede deja cu visteria goala la viitorul CE la care , eventual, s-ar califica Romania. Adaugati aceste imagini peste cea a hotilor, violatorilor si criminalilor romani care au invadat Europa .
Personal, mi-as fi dorit trei meciuri ca repriza a doua din partida de verificare, fie ele si pierdute.
Sportul devine din ce in ce mai urat. Nu victorii sau puncte ne trebuie , oameni buni, ci intrecere , curaj si dorinta de a arata ce poti sa faci .
Din punctul meu de vedere, am ratat acest turneu final. Dar, cine stie…. poate…

deco  •  12 iunie 2008, 8:06

ROM -ITA 3-2 APROPO DE ROMANIA ARGENTINA. daca nu batem cu 1-0 gol goian din corner. hai romania

rapidb  •  12 iunie 2008, 8:26

D-le Tolontan, nu inteleg de ce articolele, care prezinta o legenda a fotbalului romanesc (Dan Coe), de pe site-ul rapidisti. ro nu se regasesc prin link-uri si pe site-ul GSP! Sa inteleg ca anumite persoane sunt deranjate de o istorie reala si legendara a unei echipe nascuta firesc si nu clonata dupa modelul bolsevic!?

Adrian Valeanu  •  12 iunie 2008, 8:43

Reiau ideea pe care am scis-o si ieri. Piturca n-are de ales. Singura sansa de a iesi cat de cat bine din grupa asta e sa tina jocul strans. Lotul e subtire valoric, pretentiile sunt minime.

Radu  •  12 iunie 2008, 8:56

rapidb, vad ca perseverezi, nesimtitule. Mai baga niste linkuri d’alea subpodare…

achile  •  12 iunie 2008, 8:56

Lui Mutu,i-ar sta mai bine sa fie barbat,nu sa dea vina pe tactica aleasa de Piturca.Asemenea justificari,nu-i fac cinste.Un jucator valoros,iese in evidenta in orice imprejurari,indiferent de tactica adoptata de antrenor.Ori,Mutu,in meciul cu Franta,a fost o umbra…Da,inainte de acest joc,a avut probleme personale,delicate,si e de inteles o „cadere”,in astfel de imprejurari.Are circumstante atenuante…Dar,cum se spune:”una-i una,si alta-i alta”…Mutule,te asteptam”sa vorbesti”doar pe teren,sa ne arati ce poti,in meciurile cu Italia si Olanda!

rapidb  •  12 iunie 2008, 9:07

@Radu, deranjeaza adevarul, nu ?! 🙂 nu aveam de gand sa repostez acest comentariu, dar daca insisti …

stoaia = clona comunista
sursa: FZR
De ce clona? De ce CSKA? Stim cu totii? Haideti sa mai vedem odata filmul.

La Moskova e frig. Ninge al dracului de mult. Dar e si ceva bun in asta. Ai toate conditiile sa inveti sa skiezi.
In 1901, un Mare Duce – ministru adjunct (intamplator de interne), semneaza actul de nastere al Societatii de Ski Amator (sau ceva de genul asta) – OLLS in limba rusa. Se vede treaba ca rusii inca de la inceputul secolului trecut erau foarte tari la initiale…
In 1911 in cadul OLLS ia fiinta si sectia de fotbal. Culori – tricou albastru navy, sorturi albe.
Intre timp, in 1918 are loc revolutia rosie. Comunistii vin la putere, nu doar in politica, ci si in sport. In 1923 OLLS este preluat de armata, schimbandu-si si numele in OPPV (v-am spus ca rusii au o slabiciune pentru initiale…) – organizatia centrala de sport a armatei rosii. Culorile raman aceleasi.

In 1928 armata rosie implineste 10 ani. Pentru ca evenimentul sa nu treaca neobservat, prin ordin special al comisarului poporului (!) ia fiinta Casa Centrala a armatei rosii (CDKA). Toate echipele fostei OPPV preiau acest nou nume, inclusiv echipa de fotbal.
Casa Centrala a Armatei…rosii – va suna cumva cunoscut?

In 1939 rusii au o revelatie. Ia stai, tovarase…adica noi suntem echipa armatei rosii, ma-ntelegi..rosii…si jucam in albastru-alb?!?!? Le-au fost necesari 21 de ani, dar s-au prins. Astfel, din acel an de gratie, tricourile au devenit (evident) rosii, iar sorturile albastre.
La loc de cinste, pe tricou, a aparut si steaua ca emblema. Exact steaua de pe epoletii armatei sovietice. Pentagrama care reprezenta gradele ofiterilor. Imaginatia este la ea acasa.

1951. O noua schimbare de nume. Casa Centrala a Armatei rosii se transforma in Casa Centrala a Armatei Sovietelor – CDSA. Numitor comun exista, nu va speriati – Casa Centrala a Armatei. Ne grabim sa ajungem in zilele noastre, In fond, nu despre acest CSKA vrem sa povestim…

1957. Denumirea se schimba din nou – clubul sportiv cental al ministerului apararii – CSK MO.
In fine, in 1960, ostasii rusi isi gasesc linistea si aleg sa-si numeasca echipa simplu si tandru: clubul sportiv central al armatei – CSKA. Fara soviete, fara rosii, fara nimic…in fond, toata lumea stia despre ce era vorba.

Sa ne intoarcem in micul Paris. Incepand din vara lui ’44, Romania a inceput sa intre in ghearele hidrei bolsevice. Pe ecranele patriei a inceput sa ruleze filmul prost pe care rusii il priveau din ‘918. Doar ca la Bucuresti cadrele rulau mult mai repede; deja exista now-how, deja existau specialisti care sa faca totul posibil. Modelul sovietic a fost importat si in sport.

1947. Ia fiinta Asociatia Sportiva Armata Bucuresti. ASA. Asa cum ii sta bine unui bastard cu tata suspus, ASA este inscrisa direct in prima liga, beneficiind de desfiintarea echipei Carmen (a industriasului Mociornita) de catre autoritatile comuniste ale vremii. Salvat de la retrogradare prin metode specifice (acel ASA nu avea valoare de prima liga), copilul din flori al sportului comunist este rebotezat. Astfel, incepand cu anul urmator – 1948 – echipa se numeste … CSCA – Clubul Sportiv al Armatei. Culorile? rosu si albastru. Stema? Steaua sovietica.

Ati mai auzit undeva numele asta? Cateva paragarafe mai sus. Ca sa glumim putin, se pare ca nu Steaua este clona lui CSKA, ci CSKA este clona Stelei, din moment ce rusii s-au numit CSKA abia in 1960, in timp ce pe Dambovita era deja un CSCA inca din 1948.

Steaua are toate, dar absolut toate elementele care definesc o clona. Nu e vorba despre o asemanare a chipului, ci de o coincidenta a ADN-ului.
Aceeasi paternitate (armata comunista), acelasi nume (CSCA/CDKA), aceleasi culori, aceeasi stema. Culmea, rusii au o fila nepatata in istoria lor. Echipa de fotbal, formata in 1911, in democratie, a intrat in mod fair in competitiile vremii. Clona din Bucuresti a pus din prima secunda de viata bocancul in gura principiului de competitie sportiva, intrand direct in prima liga. Mai mult, folosindu-se de metode ce se vor dovedi in timp specifice, clonele vor evita retrogradarea pentru a-si continua monstruoasa existenta in sportul romanesc.

Sa revenim la geneza CSKA-ului romanesc. Am inteles cine sunt parintii spirituali. Totusi, cui a apartinut mana din care a fost zamislita CSCA? Da, exact…cine a semnat actul de nastere, recunoscand bastardul?

Ne raspunde ganditorul mm stoica. Facut (presedinte) la apelul bocancilor, mm se simte dator sa repereze onoarea Stelei, inventandu-i o noua istorie. Ma rog, sluga stie pe ce se bazeaza, si anume pe nivelul de cultura negativ al populatiei steliste, dispusa sa imbratiseze orice teorie mai mult sau mai putin evolutionista din care sa lipseasca maimuta (bolsevismul). Citatul este aproximativ, insa pastreaza ideea marelui intelectual stelist. Zice asta asa:
„Steaua a fost infiintata de ofiteri romani fara legatura cu regimul comunist, ofiteri ai armatei regale cu studii la Londra”
Dupa ce ne revenim din soc, luam la bani marunti elucubratiile istoricului de langa cimitir.

In 1947 nici un ofiter roman nu putea avea studii la Moscova; era prea devreme.
Cel care a semnat certificatul de nastere al Stelei se numeste Mihail Lascar. General, militar de cariera.
Lascar este una dintre figurile constroversate ale Armatei Romane. A luptat pe frontul de est contra rusilor pana in noiembrie 1942, moment in care a cazut prizonier. Desi se stie despre el ca a luptat impotriva armatei rosii pana in momentul capturarii, Lascar s-a intors in Romania in calitate de comandant al diviziei Horia, Closca si Crisan. Ca si divizia Tudor Vladimirescu, aceasta unitate era alcatuita din soldati romani cazuti in prizonierat rusesc.
Ambele unitati au fost folosite ca si instrumente armate de sustinere a guvernului Petru Groza, guvern marioneta impus de sovietici la 6 martie 1945.
Datorita acestui fapt, Mihail Lascar a fost numit mistru de razboi, calitate din care a semnat infiintarea Stelei.
Acesta este ofiterul fara nici o legatura cu regimul comunist care a facut-o pe Steaua. Cu mana lui. Dar nu prin propria vointa, pentru ca, desigur, Lascar nu avea nici o treaba cu fotbalul. Lascar l-a recunoscut pe micul CSCA. Adevaratul sau tata este generalul (cam multi generali in povestea asta, nu?) Susaikov, reprezentantul URSS in comisia aliata de control instituita in Romania dupa ’45. Daca reprezentatii aliatilor in aceasta comisie s-au roit repede, lasandu-ne (conform intelegerii) pe mana rusilor, Susaikov a ramas doi ani, pana in octombrie ’47.
Elocvent este discursul tatalui lu’ CSCA la plecarea sa din Romania: „Plecand de aici, purtam in inima noastra increderea ca poporul roman, popor frate poporului rus, va pastra in veci prietenia si recunostinta marelui popor sovietic”.
***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)
Mai mult ca oricand este datoria noastra de rapidisti sa le cunoastem adevarata istorie si sa le-o promovam. Pentru ca numai astfel vom putea stopa propagarea molimei.

dan1672  •  12 iunie 2008, 9:14

cum nu am ce comenta , pt ca nu am ce citi vis_a vis de ultimile editoriale, revin cu o intrebare pt. tine tolontane. CE CAUTA DECEBAL RADULESCU IN GSP?!?! este o insulta adusa limbii romane, ideii de ziarist. este pila cuiva din trust?! a ta?! stiu ca nu o sa primesc un raspuns , iar chiar de l_as primi ar fi unul diplomatic, dar nu pot sa nu iau atitudine..Si inca ceva…il ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat).Acum am fost rau…dar zau ca am dreptate. Numai de bine!

dan1672  •  12 iunie 2008, 9:20

si apropos…sper ca isi plateste singur sejurul acolo, pt. ca altfel as fi dezamagit sa stiu ca, contribui si eu financiar, cumparand gazeta, la promovarea nulitatilor.

mosh Califar  •  12 iunie 2008, 9:21

Si cam cum ai vrea sa „atace” mai Tolo? Singur ? Ca asta omiti sa ne explici. Fotbalul se joaca-n 11 omule si noi n-am fost echipa de atac nici pe vremea regelui Hagi. Lasa prostiile si scrie presa adevarata , stim ca poti 🙂

Ionut  •  12 iunie 2008, 9:24

@ rapidb
colega lasa ma frustrarile nu e nici locul nici momentul

Paul  •  12 iunie 2008, 9:26

„Michigan”, Piturca a gandit asa meciul, Mircea Lucescu i-a dat dreptate, ba mai mult, a spus ca si meciul cu Italia ar trebui jucat in aceeasi maniera, dar se gasesc 1000 de „specialisti” care sa zica ca nu e bine! Frate, cate echipe de fotbal ai antrenat si ce rezultate ai avut cu ele? Si daca esti antrenor si ai avut si rezultate notabile de ce nu iti depui cv-ul la federatie, poate asa o sa avem si noi un Scolari al nostru. Toata lumea a facut criza cand a vazut meciul Olanda-Italia, dar mi se pare mie ca olandezii au avut aceeasi echipa pe care am batut-o in preliminarii. S-a intamplat ca Italia sa aiba si o echipa mai slaba decat la mondiale si un antrenor mai slab!
Plangem de atatia ani ca nu ne calificam si acum avem pretentia sa castigam turneul! Stam in doi jucatori si dupa fiecare meci avem impresia falsa ca am fi batut daca unul dintre ei ar fi jucat mai bine, sau daca aveam un antrenor mai bun.

rapidb  •  12 iunie 2008, 9:34

@Ionut, ai dreptate nu e locul si nici momentul pt acesta discutie… am raspuns unei provocari doar …

In speranta ca Dl. Tolontan citeste comentariile de pe blogul lui, incercam sa-i atrag atentia ca era normal sa apara, pe pagina principala a gsp, niste linkuri care prezinta un jucator de legenda! Apar tot felul de prostii (multe link-uri spre „articole” din mysport, ce a mai zis Herea sau altii … ), dar neglijam un om care are aproape 50 de meciuri pt nationala, doar pt faptul ca este rapidist!

Atat am avut de spus!!!

dba  •  12 iunie 2008, 9:36

@rapidb,
Ai har de povestitor. Incearca la Itsy Bitsy. Cine stie, poate mutati blogul Frustratilor Zelosi din Romania acolo. Mare parte din istoria Romaniei a fost dictata de la Moscova, dar pentru un istoric ca tine nu este ceva nou, nu?
Vorbeste ciob de oala sparta…LOKOMOTIV MOSCOVA.

Catalin,
Din pacate Mutu nu a dat satisfactie la echipe mari (Inter, Chelsea, Juve). Reusitele lui au fost la Parma, Fiorentina. La acestea din urma a fost precum chiroul in tara orbilor, imparat.
Asa si jocul lui. Bun cu echipe medii si slab cu echipele mari. Nu va asteptati la minuni in jocul cu Italia, hai sa ne bucuram de fotbal.

vamananc  •  12 iunie 2008, 9:42

tolontane de mult nu ti-am mai citit capodoperele si bine am facut….singur cred ca esti si tu…si liber, de vreme ce scrii in continuare!!!!????
cu articolul acesta ai atins apogeul carierei tale jurnalistice!!!!
asemenea banalitati pot scrie la minut ,intrebarea mea este imi pui si mie o pila sa scriu la gsp????
iar cand voi ajunge directorul tau promit sa nu te dau afara……..

Ovidiu Miron  •  12 iunie 2008, 9:58

Vom invinge Italia.

FuckYouTovarasi.blogspot.com  •  12 iunie 2008, 10:33

Felicitari ! Geniala comparatia !

ioan plischi  •  12 iunie 2008, 10:53

nu stiu de ce am avut senzatia ca pe rat l-a ajutat mai mult chivu. in fine…

montezuma  •  12 iunie 2008, 11:01

cRapidB esti culmea frustrarii frate. Sincer acuma cunosc o multimed e rapidisti pe care ii respect si care ma respecta dar tu esti sub orice critica. Mai bine sub forma de protest nu te-ai mai plimba cu metroul, ca tot e o clona a metroului din moscova, si ti=ai dona apartamentul comunist in care locuiesti. De asemenea ar trebui sa propui daramarea tuturor constructiilor din romania si fostele state comuniste pentru ca-s niste clone comuniste.
AAAAAAA si era sa uit, legat de fotbal, cum s-au nascut UTA? Ripensia Timisoara? si altele? Hai sa iti spun, si daca nu pricep iti fac un desen. Cativa bogatasi ai vremurilor respective, incantati de echipele de fotbal din vest, le-au copiat, adica le-au clonat si in romania. De ce e mai bun rapidul tau decat steaua? Pentru ca rapidul a fost clonata dupa o echipa din vest si steaua dupa o echipa din est? Sau vrei sa spui ca Rapidul e o echipa originala? S-au gandit niste romanasi pe la 1800 toamna sa faca ei echipa feroviarilor?
Dupa ce termini cu mancatul mierii mai gandeste-te ca arcul de triumf din buc e o clona a celui din paris, opera teatrul national samd sunt clonate dupa cele din franta sau germania si in principiu, nici in sport nici in alt domeniu, nu exista decat CLONE si un singur inventator care sigur nu e negru la piele;)
P.S. si comentariul meu se potriveste ca un …. cu articolul lui tolo si imi cer scuze pentru asta dar nu pot lasa toate ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) sa-si exprime frustrarile fara sa raspund.
HAI ROMANIA

Radu  •  12 iunie 2008, 11:20

„Rapidistul” ramane „rapidist” si-n ziua de Paste. rapidb, esti un „rapidist”.

Infiintati de komintern, condusi de evrei bolsevici, ati facut campanie electorala in toamna lui 46 purtand semnul electoral bolsevic pe stadioane, l-ati avut presedinte pe Gheorghiu-Dej, Aposol i-a adus, amenintandu-i cu puscaria, pe V Stanescu si B Marian, pentru reeducare la voi, si tot voi cu gura mare? ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

Imi cer scuze pentru abaterea de la topic, insa acesti ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)trebuie pusi la locul lor, nesimtirea lor nu cunoaste margini.

cip  •  12 iunie 2008, 11:29

Domnule Tolontan

De ce nu initiati dvs campania Un Euro pentru MUTu. Romanii vor sa plateasca chiar si pt greselile Briliantului. Doar ca presa romaneasca e buna doar la critici si barfe in aceasta perioada.
Dati un exemplu bun! Daca intrati pe prosport.ro si stiu ca intrati veti vedea la articolul „abramovici ma distruge” comentariile cititorilor si nu veti mai sta pe ganduri

Cu stima

Un admirator al dvs si al lui MUTU

lazar.dan  •  12 iunie 2008, 12:25

Tolo draga,ai tinut cont de opiniile celor ce fac comentarii la adresa ideilor exprimate de tine in articole ?

Marian  •  12 iunie 2008, 12:42

Poporul român nu este curajos şi este lipsit de ambiţie, deoarece se poate mulţumi cu puţin. Are o capacitate de a suferi în tăcere, fără a se revolta. Toate aceste caracteristici se găsesc în jocul echipei naţionale”

A afirmat Boloni. Antrenorul a continuat să caracterizeze naţionala lui Piţurcă şi a atenţionat Franţa pentru meciul de pe 9 iunie:
,,România se află în poziţia care îi convine cel mai mult: cea de outsider. României îi place să avanseze pe furiş. Şi, din această poziţie, românii adoră să meargă înainte, pe burtă, ascunzându-se!”

Asta spunea ungurul Boloni inainte de meciul cu franta, si viitorul o sa judece daca a avut dreptate sau nu.
Parerea mea e ca ar trebui sa ´murim´ frumos ca, pana la urma tot murim (EURO il castiga doar o echipa)si dupa, ramane doar impresia pe care o lasi.
Vazand meciurile Olandei si Spaniei m- am rusinat un pic ca sunt roman.
Sa nu vorbim de Mutu sau de Chivu sau Piturca ci de Lucescu ale carui indemnuri pentru trcolori( sa joace la fel si cu italienii, sa foloseasca armele pe care le avem- ca pe timpul turcilor- si ce daca am jucat urat?) ma surprind f. mult.
Suntem pierduti!!!!!!!!!!

L.E.  •  12 iunie 2008, 13:00

Romania nu are nevoie de fotbal, ci de Dumnezeu.

Tolvaj Marius  •  12 iunie 2008, 13:11

Buna ziua,in primul rand va felicit pentru munca dumneavoastra cat si pentru calitatile de jurnalist pe care le aveti,in al doilea rand am o nelamurire mare legata de acest EURO 2008,desi presupun ca cei implicati s-au gandit la toate posibilitatile,dar vreau sa va intreb pe dumneavoastra: ce s-ar intampla daca toate meciuriel dintr-o grupa s-ar termina 0-0 sau 1-1..indiferent dar egalitate la acelasi scor?? se mai joaca inca o data grupa? se prelungeste turneul cu inca o sapt,doua? si daca si a doua oara se intampla la fel ce se intampla? sau se aleg doar cate 2 meciuri din grupa prin tragere la sort si castigatoarele merg mai departe? Va multumesc anticipat si nu stiu daca multe lume s-a gandit la acest lucru tinand cont ca este o probabilitate de 0,0001% sa se intample asa. O zi buna.

sably  •  12 iunie 2008, 13:41

De data asta trebuie sa recunosc ca in cea mai mare parte, articolul Dvs’ D-le.Tolontan mi-a placut, minus motivatia „only” din bani/salariu a lui Mutu!
Chiar credeti ca NUMAI din si cu bani poate cineva sa se dedice pana la sacrificiu intr-un meci?…Eu unul, mai cred inca si ca sub drapel, auzind imnul, ar putea fi arhisuficient sa te faca sa dai totul, sa-ti sacrifici orgoliul personal in favoarea echipei, etc…
Dar, sunt de acord, Adrian trebuie lasat un pic singur, chiar „ascus” italienilor si atunci cand drapelul, imnul si…si salariul se vor combina fericit si miraculos, „mamaliga” noastra draga se va activa intr-o bomba letala ptr. adversari !
Succes nationalei si Dvs’…poate reincepeti sa ma faceti sa cred ca v-ati despartit de aerele de Seneca al presei sportiva romane si…eu unul n-am nicio problema sa ma redescopar citidu-va cu placere…
Numai de bine va doresc !…

titi  •  12 iunie 2008, 13:44

@gogu:

mai draga gogutza,
mileniul 3 ar fi mult mai placut fara tine, ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat) … esti, stimate prietene si nobile domn, esti factorul epsilon care impiedica romania sa progreseze … ***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat), dar noi, cei normali, te iubim neconditionat asa cum esti tu

in traducere libera,***(cuvinte banate din cauza limbajului necivilizat)

fucherul  •  12 iunie 2008, 13:51

Marian – fa o comparatie intre o Dacie si o Lancia (asta ca sa nu zicem Ferrari) si vei constata diferenta si mai fa o comparatie intre o armata de 100.000 de turci si una de 20.000 de romani poate vei ajunge si tu la concluzia ca in aceste situati trebuie o tactica foarte buna.
Cu siguranta Piturca va folosi tactica meciului cu Franta si va forta pe final pentru a inscrie cu toate declaratiile lui referitoare la o posibila formatie ofensiva, pana la urma un rezultat de egalitate ne mentine in carti iar Piti nu va risca , ca la table(ma refer sa se descopere in casa)

Cormoran  •  12 iunie 2008, 13:54

PT DOMNUL TOLONTAN AM O INTREBARE LA CARE NU CRED CA S-A PUS PROBLEMA SI AS DORI SA NE LAMURITI! CE SE INTAMPLA IN CAZUL IN CARE, PRIN ABSURD, VOM AVEA PUNCTE SI GOLAVERAJ(GOLURI MARCATE/PRIMITE) LA FEL CU FRANTA SI NE VOM LUPTA PT UN LOC LA CALIFICARE? SE VA REJUCA MECIUL?? AVAND IN VEDERE CA MECIUL DIRECT S-A JUCAT. MULTUMESC.

clarobscur  •  12 iunie 2008, 13:58

@rapid…
si care-i problema? rapid ce minune a fost dupa razboi; nu tot din comunisti facuta? sloganul: galeria lui Rapid / n-a fost membra de partid e un moft… nici comunistii nu primeau pe oricine in partid

Alladin  •  12 iunie 2008, 14:19

Cred ca o sa ii batem pe italieni 😉

lamuriri pt Cormoran  •  12 iunie 2008, 15:06

@Cormoran:
In cazul in care 2 echipe sunt la egalitate perfecta (puncte – -rezultat in meciul direct – golaveraj) exista 2 variante de departajare:
– in cazul in care egalitatea se inregistreaza in ultimul meci (meciul direct este ultimul….asa cum se poate intampla daca Cehia face egal cu Turcia) => se recurge la lovituri de departajare imediat dupa terminarea meciului (fara cele doua reprize de prelungiri).
– in cazul in care meciul direct s-a disputat deja (cum ar fi cazul Romaniei si Frantei) atunci se ia in considerare coeficientul FIFA ceea ce in mod evident ne dezavantajeaza.

Sursa: site-ul UEFA.

Bogdan

fan mutu  •  12 iunie 2008, 15:18

parerea mea este ca nu trebuia schimbat mutu la meciul cu franta (mutu este singurul jucator ofensiv din nationala care poate da gol din jumatate de ocazie)… la meciul cu franta daca n-a „mers” mutu n-am contat in atac…

@ fan Mutu  •  12 iunie 2008, 15:34

Imi aduc aminte o declaratie a lui Pele dupa meciul Camerun – Romania (2-1) de la CM 1990 din Italia
Hagi lipsise de la meciul cu rusii din cauza unui cartonas rosu si au fost nu putine voci care au sustinut ca nu trebuia introdus in meciul cu Camerun pe principiul ca „echipa castigatoare nu se schimba” (dupa cum se vede contestatari au fost, sunt si vor fi, indiferent despre ce e vorba).
Ei bine la meciul cu Camerunul Hagi a fost schimbat la un moment dat.
Iar Pele a declarat dupa meci: „Cand ai un jucator ca Hai in echipa nu il schimbi nici daca e intr-un picior pt ca nu se stie cand face ceva extraordinar <>.”
Insa in situatia de atunci noi aveam nevoie de gol in timp cu Franta Piturca isi dorea (cel putin) pastrarea rezultatului asa ca nu putea introduce un atacant decat in locul altui jucator cu sarcini ofensive (ofensive mai mult pe hartie ce-i drept). Ori Mutu ce-i drept nu a jucat stralucit (nici nu prea avea cum avand in vedere tactica adoptata si cat de putine mingi utile a primit). Desi nu se stie niciodata…
Pe de alta parte cred ca Piturca a vrut si sa arate cine e seful si ca „nimeni nu e de neinlocuit”…ceea ce in definitiv nici nu e asa de rau.

Bogdan

serghei  •  12 iunie 2008, 15:38

pai tolontane, sa le luam pe rand > 1. dc tu ai vazut ca rat a jucat bine si datorita lui mutu, in mod sigur vad si cei de la fiorentina si cei de la alte echipe importante din europa (cei care nu se pricep la fel de bine ca tine sa scrie articole, dar care in mod sigur stiu sa vada mai bine un jucator) > 2. dc toti jucatorii ar juca numai ca sa demonstreze orice oricui, probabil ca s-ar alege praful (ca de aia e joc in care se joaca 11 contra 11 si nu 1 contra 1 pe 11 terenuri simultan). Parerea mea. Respect.

Din State  •  12 iunie 2008, 15:42

rapidb
Excelenta postare.Sa stie si mucosii din ROmania cu ce echipa avortata tin.Eu desfiintam si Steaua cand au fost desfiintate Victoria si Fc Olt….

MM  •  12 iunie 2008, 15:44

Romania a facut anti fotbal.Cine nu vrea sa vada asta e.Ma intreb SCOTIENII cum au batut de doua ori Franta?Tot cu antifobal????

Comentează