S-au schimbat suporterii, schimbaţi-vă stilul!

Şefii FRF şi antrenorul Piţurcă au ocazia să arate că au învăţat ceva din Euro 2008

duminică, 22 iunie 2008, 5:52

Şefii FRF şi antrenorul Piţurcă au ocazia să arate că au învăţat ceva din Euro 2008

Niciodată n-au fost atît de mulţi şi de duri. Niciodată nu au criticat feroce echipa naţională după un turneu onorabil, dacă ne uităm strict la rezultate şi la adversari.

Să fie un tsunami monomaniacal al suporterilor? Sau, mai cald şi mai uman, să fie acel „românii sînt greu de înţeles”, exprimat civilizat şi ferm de Paul Codrea. Băiatul ştie ce vorbeşte, pentru că a mărturisit ieri, într-un interviu în ProSport, că „pînă şi bunica de 80 de ani mi-a zis că dădea gol în locul meu în meciul cu Olanda”. 🙂

Dar mai e ceva. Jucătorii, antrenorii şi oficialii FRF s-au bucurat atunci cînd au văzut cei 15.000 de români care au însoţit echipa în Elveţia. De fapt, au fost mai mulţi, pentru că unii n-au asistat decît la un meci şi au fost schimbaţi de alţii. Ei bine. Galeria civilizată, tînără şi prosperă a „naţionalei”, „i-a impresionat şi pe elveţieni” ( Lupescu), e compusă din oameni exigenţi. În primul rînd cu ei. Sînt români care muncesc mult, în ţară şi în străinătate, oameni cu şcoli, joburi şi răspunderi. Oameni care înţeleg nu doar ofsaidul, ci şi valoarea banilor şi oameni care acceptă regulile lumii în care trăiesc. Una dintre reguli: fotbalul nu e doar rezultat, ci şi spectacol, participare şi o bucurie. Cînd îţi iei soţia şi copiii şi dai mii de Euro pentru un meci asta nu mai e o treabă de „cunoscători” sau de „specialişti”. Devine o chestiune simplă, frumoasă, pe care trebuie să o joci pentru familiile din tribună.

Să nu înceapă iar Piţurcă sau Naşul cu teoria că i-a trimis cineva acolo pe suporteri şi apoi i-a pus să posteze criticile pe siteuri! Să nu apară iar pe la emisiuni cu figurile acelea acrite de „nerecunoştinţa pe care o arată fanii”! Ştiţi cine i-a trimis? Fotbalul! Ca să spună, cînd încă mai e timp, „Faceţi ceva!”. Faceţi ceva pentru că nu ne mai interesează doar tabela de marcaj, ci şi posibilitatea de a-ţi cumpăra un tricou al naţionalei tale înainte de meci, ceea ce nu s-a putut la Zurich!, şi mîndria de a nu fi arătat cu degetul la final pentru că echipa ta a jucat meschin.

S-au schimbat suporterii, trebuie să ne schimbăm şi stilul. Altfel, vorba unui suporter pe blog, „cînd va cădea zidul înălţat de Piţurcă, veţi vedea că n-a mai rămas nimeni în jur”.

Comentarii (155)Adaugă comentariu

coco  •  22 iunie 2008, 18:05

Poate ca si voi, ziaristii, ar trebui sa va schimbati ! Incetati cu cacanurile si scrieti de FOTBAL sau de SPORT !

Hai ROMANIA !

eu  •  22 iunie 2008, 18:05

tolontane, acuma ai zis-o curat de tot ! in sfarsit cineva intelege si explica ce simtim noi, suporterii nationalei !

Dorin Spoaller  •  22 iunie 2008, 18:06

Niciodata nu mi-a placut cand jurnalistii imi baga vorbe-n gura…Cum voua nu va place cand se zice:”toti jurnalistii sunt fsdfds”, asa nici noua, suporterilor, nu ne place cand spuneti:”toti suporterii sunt jffsda”…

Cătălin Tolontan  •  22 iunie 2008, 18:07

coco: nu ai citit gazeta in editie tiparita in ultimii 5 ani, asa-i 🙂 nu exista cancanuri. nu mai confunda ziarul cu cele peste 20 de siteuri ale gsp. au publicuri diferite

Cătălin Tolontan  •  22 iunie 2008, 18:09

eu: m-am gindit ceva timp, sint mai greu de cap, imi scapa ceva, nu intelegeam de ce s-a strins atita nemultumire. esential, pt k suporterii sint pretntiosi fata de ei insisi, fata de joburile lor, fata de viitorul lor. nimic nu i impedica sa fie pretentiosi si fata de echipa nationala. si e foarte bine!

Eddie  •  22 iunie 2008, 18:10

Bun articolul Cataline. Sa stii ca, cel putin pentru mine, au fost indicii si inainte de EURO ca Pitzurca nu e destul de barbat pentru meciuri cheie… vezi meciul de la Sofia din calificari, unde o tzara intreaga astepta victoria pentru a le inchide gura definitiv bulgarilor. In loc de victorie, am vazut cu totii ce a jucat nationala in acel meci. Asta e Pitzurca, din pacate.

ph  •  22 iunie 2008, 18:10

Generalizarea ca semn al indiferentei.
Am fost la Euro. Si in tribune am simtit un usor regret , insa si mandrie ca am ajuns sa ne batem cu marile puteri fotbalistice. stiti ca italienii iesisera in strada de parca castigasera euro ?
Am purtat cu mandrie tot drumul steguletele tricolore. Cand am ajuns in tara..am fost intrebati de ce le mai purtam !?
Va rog sa nu-i amestecati pe cei de pe situ-ri cu noi cei ce am fost acolo, care am sustinut echipa si am ajuns sa ne identificam cu ea…cu bunele si relele ei. Va rog..ne insultati sentimentele si inteligenta.

eu  •  22 iunie 2008, 18:18

este trist faptul ca acei care contesta nationala sunt confundati cu oameni carora nu le pasa de destinul nationalei. Daca nu noi, suprterii ar trebui sa ridicam nivelul cerintellor, atunci cine? Piturca? jucatorii? FRF? In plus, mai vezi si Turcia si Rusia ca isi dau duhul pe teren ! EU, personal nu am timp in viata asta sa astept schimbarea de la sine a mentalitatii romanului! asha ca o sa pretind in continuare si o sa critic in continuare ! nu va deranjeaza pe nimeni ca italia sau germania si atunci cand joaca prost se califica? dar de turcia si rusia ce sa mai spunem? macar tupeul lor de l-am avea !
Respecte suporterului roman care a fost intotdeauna la inaltime !

ARBITRU  •  22 iunie 2008, 18:19

DA-DA-DA!!! CA BINE ZICI…

bujika  •  22 iunie 2008, 18:19

suporterii nu criticau asa virulent si in numar asa de mare nationala la un turneu final, nu neaparat pentru ca nu avut motive(desi nu prea au avut:d) ci in primu rand pentru ca nu aveau posbilitatea… ca acum.

Mihai  •  22 iunie 2008, 18:19

Numai asta aud”Suporterul nu conteaza”. Pai domnule Piti, mr. Rat, mr. Sandu&Lupescu si restu, unde ati fi voi fara suporteri ? Ati mai invarti voi banii cu lopata fara suporteri? Macar diplomatie in declaratii daca respect nu aveti de unde sa scoateti.

neghinita  •  22 iunie 2008, 18:20

stilul tine de mentalitate, cultura, civilizatie, pregatire permanenta, dialog si comunicare, disponibilitatea de accepta si opinii contrare conceptiilor proprii.piturca nici in 100 de ani nu va avea aceste calitati. e doar pastorit de sandu cel care nu l/a vrut nicidata, dar niciodata pe mircea lucesxcu la nationala, dar e mina in mina cu triunghiul bermudelor, cei 3 becali.caracatita romineasca nu se va incheia cu euro 2008 cit timp bricheta, sacosa, mobilul si valiza decid rezultatele, campionatele si conducatorii frf si lpf.peste 2 ani vom relua aceste subiecte cu aceleasi personaje, plus radulescu.ne trebuie un chirurg nu numai la primarie, ci si la frf si nationala.

vladytom  •  22 iunie 2008, 18:22

pitzi are marele merit ca a adus la nationala ceea ce lipsea nationalei la acel moment: DISCIPLINA.
in privinta abordarii meciurilor, eu personal nu il vad pe domnul „nea Pitzi” un mare strateg…

viscabarca  •  22 iunie 2008, 18:23

la acest campionat european,vis a vis de echipa nationala a romaniei m-au impresionat cu adevarat 2 lucruri:felul in care au cantat imnul si acei suporteri care cu adevarat m au facut sa ma simt mandru ca sunt roman.pana la urma am ramas doar cu acei suporteri care au cheltuit f multi bani ca sa vada o echipa nationala care dupa cum a cantat imnul national pareau sa vrea sa moara pe teren ,bineinteles la figurat vorbind,pt a face fericiti acei oameni,si pe cei de acasa sau din strainatate care nu au reusit sa ajunga in elvetia sau austria.acum stau si ma gandesc dupa ce am vazut si sferturile imi dau seama ca istoria tarilor conteaza enorm.iata ca in semifinale au mers mai departe numai foste mari imperii,rusia,turcia si germania,nu stiu inca ce va face italia,dar iata cat de mult conteaza mentalitatea si puterea de lupta care iti este data de istoria pe care o porti in spate.iata de ce cred eu ca echipa noastra nationala nu a reusit sa treaca de o echipa flamanda formata din rezerve.pana nu o sa ne schimbam mentalitatea nici nu o sa putem sa avem ceva rezultate.

jan viola pitesti  •  22 iunie 2008, 18:31

ai perfecta dreptate asa este dar mai adaug ceva trebuie schimbata mentalitatea federatiei sa avem un kampionat puternik si korect

Ovidiu Miron  •  22 iunie 2008, 18:34

Romania este o echipa nationala cu potential. Cu mare potential. Aseara, in timp ce Rusia calca Olanda in picioare, mi-au venit in minte cuvintele rostite de catre Guus Hiddink la conferinta de presa de dupa Romania-Rusia, 3-0:”eu nu am jucatori precum aveti dumneavoastra. Aveti o echipa nationala cu jucatori talentati, experimentati si validati de campionate teribile”.

Acum un an Romania invingea Turcia cu 2-0.

Selectionarul si cei de la FRF ii tot dau inainte cu „prestatie onorabila” si „atat se putea”.

Mai corect ar fi sa spuna: „de atat suntem noi in stare. Incapabilitatea noastra de a ne schimba si de a visa ne-au eliminat de la Euro”.

Acesti oameni nu vor fi respectati pana cand nu vor intelege ca „demisia de onoare” nu este un balaur. Ci o forma de autorespect.

P.S. Noaptea inca il mai visez pe Mutu cuprins de disperare: „Nea Piti, jucam si noi fotbal macar o repriza?!” .

mosh Califar  •  22 iunie 2008, 18:34

Tolontane confunzi suporterii de pe stadioanele din Elvetia cu cititorii blogului tau. Diferenta e de vreo 100 de ani lumina. Si pe situl GSP mai comenteaza azi si Iancu, fi mandru : are aceleasi idei ca si tine. Cine se aseamana se aduna.

sorin  •  22 iunie 2008, 18:37

Postul e in stilul in care ne ai obisnuit insa pasajul ‘nu ne mai interesează doar tabela de marcaj, ci şi posibilitatea de a-ţi cumpăra un tricou al naţionalei tale înainte de meci’ e de undeva de mult mai sus, face tot postul. Ma bucur ca sunt unii ca pun punctul pe I. Felicitari!

ozzy osbourne  •  22 iunie 2008, 18:46

Buna dupa amiaza
Mi se pare ok postarea lui Catalin. Cat despre cei care inca ne mai indeamna sa incurajam „baietii”, sa trimitem mail-uri de incurajare pentru Mutu ( ca vai, e descumpanit „briliantul” dupa ce a aflat ca nemernicii de englezi ii cer 12 milioane inapoi), sa fim aproape de Banel ca nu mai poate saracul de cat a alergat si alte idiotenii din astea, le spun doar atat: de ce Grecia a reusit, de ce Rusia joaca cum joaca, de ce turcii mor pe teren dar nu se dau batuti, iar noi jucam ca niste pui de avicola?
Hai sa asteptam si meciul din seara aceasta si, daca si Italia va pleca acasa, asta va insemna ca „celebra grupa a mortii” a fost de fapt cea mai slaba grupa, toate echipele plecand acasa inainte de faza semifinalelor.
Cam atat, ca la fotbal se pricep multi…Ii las pe ei sa se exprime.
Salutare taica si noroc

Gigi Frunza  •  22 iunie 2008, 18:46

Ati vazut ce faceau rusii la 3-1 ? Atacau! Ce faceam noi cind trebuia sa invingem, la 0-0 si la 0-1 ? Eram cu oile la pascut pe Wankdorf Stadion. Antrenor strain ne trebuie. Unul de calibru. Dar nu face Sandu asa ceva. Doar noi nu ne vindem tara. Se sparge cooperativa. Cu asa conducere nici un strain nu razbeste. Ia uitati-va la turci: acum 15-20 de ani ne urcam dimineata in avion, zburam la `Stanbul, le dadeam un 3-0 si seara eram din nou acasa. Eeeh…si-au adus turcii in liga lor , mai multi antrenori germani si unii cu renume , nu de duzina. Adica i-au cam luat pe cei care au si in Germania un titlu. Si acuma lupta de parca e pe viata si pe moarte. Schimbare de mentalitate. Mai mult: ai nostri cica nu mai puteau sa alerge in minutul 15 cu Olanda. Auzi bre: minutul 15, nu 85! Terim si-a adus preparator fizic din USA! Na si, ve-ti spune! Klinsmann si-a adus tot stafful din USA si la nationala si acuma la Bayern. Toti rideau de exercitiile ce le faceau nemtii pe vreamea aia, in 2005-2006. Piturca dupa ce metode face pregatirea fizica de astia erau terminati in minutul 15-20 ? Cantonament la munte sau unde?

Gigi Frunza  •  22 iunie 2008, 18:57

Si inca ceva: asta cu tricoul Nationalei e buna. UEFA a fost total nepregatita si nu au pus in vinzare articole pt. suporterii romani.Adica au pus ei ceva acolo, dar putine si la meciul cu Franta a fost totul „sold out”. Penibil fularul ala tiparit gresit. Dar ma intreb ce face FRF-ul? Ca numai ei si federatia din Congo nu au un Fan-Shop pe site, unde sarmanul fan al nationalei sa-si cumpere un tricou, o sapca, un fular sau stegulete pt. masina. Incredibil. Alo domnilor si aici ma adresez celor tineri in special lui Lupescu ca in el imi pun sperante: se numeste merchandising si e foarte raspindit pe tot globul. Ce inseamna merchandising gasiti pe net. Unele cluburi isi finanteaza vedetele cu vinzarea acestor articole. Puneti si voi un Fan-Shop sa cumpere si romanul(capsunarul) din strainatate un steag sau un tricou original.Macar de mai ciupiti si voi ceva, asa de o vila sau un SUV. Sper ca citeste careva de la FRF. Sa nu-mi spuneti ca romanul nu are bani pt asa ceva ca va aduc niste vamesi elvetieni care s-au ofticat rau de tot cind au vazut cu ce „rable” intrau romani in Elvetia.

eftimie  •  22 iunie 2008, 19:00

Mda, aceste opinii vin din partea unui om care il baga in seama pe Iancu de la Timisoara. Spune Tolo, cine este acest Marian Iancu si de ce i se ia parerea atat de des in ziarul pe care il conduci? Miile de suporteri ai nationalei sunt la fel de jigniti de atitudinea federatiei cat sunt si de faptul ca alaturi de ei sunt Marian Iancu sau Mitica Dragomir.

Spune tu cu mana pe cord cam ce mare lucru au facut aceste fecale pentru fotbalul romanesc? A scos Timisoara capul in Europa atat de mult? Este liga I considerat un campioant corect? E Piturca un antrenor slab… o fi, dar pe cine pui in loc? Toti suporterii maro de tip Iancu ar trebui sa isi construiaswca o casa sa invete si ei cum e cu radicalitatea asta. Dam afara pe meseriasul Piti pe cine punem in loc? Stam cu casa neterminata pana ne gasim pe cineva competent?

Hai mai luati-i un interviu lui Iancu, dar de data asta faceti un supliment. Nimicul are ce spune, pagini intregi de maro

David  •  22 iunie 2008, 19:02

1. Romania nu are scoala de PR. Romania, nu echipa nationala. Nu te poti astepta sa vezi de la FRF vreo comunicare coerenta, pt ca n-are cine sa o faca.
2. La cat de nesimtiti sunt ziaristii (creaza zanzanie din orice, uita care e misiunea lor etc.) normal ca au generat o reactie pe masura comportamentului si calificarii lor: exagerata si nesimtita…
3. Mostenit de la trustul Pro, dl Tolo are un comportament obsesiv. Ati remarcat ca la TV Sport/ProTV nu se mai spune Divizia A ci Liga lui Mitica? Cam asa si Tolo: de 4 articole incoace, vrea ca Piti si nationala sa aibe ca preocupare principala relatia cu presa…
In consecinta, Tolo, poate ar fi cazul sa incerci sa intelegi ca si cititorii tau au citit si altceva decat Libertatea sau pe tine si sa incerci sa ridici nivelul. Tu si colegii tai pe care ii aperi atata… Sa deosebiti si voi stirile de monden etc. Sau probabil ca nu puteti pt ca, fie v-ati obisnuit asa, fie asta va e nivelul. Exact la fel e si la FRF

MARIO  •  22 iunie 2008, 19:11

eu unul nu vreau sa ne schimbam stilul ,nu vreau sa jucam frumos si sa pierdem cu 3 sau 4 la zero avem acelasi stil ca al italiei dar italia are 60 milioane iar noi 20 nu e vina lui piti ca banel nu a explodat ca petre e la apus de soare ca goian a fost suspendat ca radoi sa lovit asta e viata iordanescu antrenorul secolului avea aceeasi tactica dar astepta totul de la hagi din pacate ROMANIA nu are antrenori de valoare ,alte tari au inteles repede si s-au orientat anglia la echipele de club si la nationala ,rusi la fel la noi se practica rotirea cadrelor de la un club la altul la centrele de copii se practica spaga iar pustii valorosi nu pot ajunge sa se exprime

Lu, Lu, Lu-ci-fer  •  22 iunie 2008, 19:20

bine, tolontane.
desi nu sint exagerat de mindru nici cu ‘generatia de aur’ (imi amintesc citeva sferturi pe la europene pierdute la fel de jalnic de catre romani, cu o lipsa de nerv si vina ca si acum), atunci cel putin era in echipa zeul hagi, care stia ce face cu mingea. cum, necum, romanii erau mai ofensivi si mai spectaculosi. comentam mereu ca sintem mingicari, un fel de portughezi, dar acum jocul steril al nationalei nu a mai aratat nici mingicareala aia, ci doar o lipsa crunta de orizonturi, determinare si inteligenta in joc.
da, as vrea ca nationala sa joace macar mai spectaculos, in dauna rezultatelor. turneul asta a fost al rusinii. cu exceptia meciului cu italia, unde mutu, goian, dica si lobont au sclipit, in restul meciurilor din grupa romania s-a tirit, la figurat, prin noroi.

gabidegiulesti  •  22 iunie 2008, 19:27

Am spus raspicat pe acest blog, dupa meciul cu Franta: mai bine o infrangere la scor cu atitudine generoasa, decat un egal meschin! Imi mentin parerea!

red baron  •  22 iunie 2008, 19:31

tolo,da pt noi suporterii de ce nu spuneti si voi presa, cat de mizerabila a fost organizarea elvetienilor, cu blocaje in trafic interminabile pana la stadion, cu lipsa de parcari pt suporteri, cu lipsa de indicatoare catre stadion sau chiar restaurante inchise la ora 2:30 in Zurich, eu am fost acolo, am trait aceste mizerii, pai la Euro 2000 a fost incredibil fata de aici,si voi chiar nu scrieti nimic?si te rog scoate reclamele astea nu se mai poate citi blogul tau de ele

1q  •  22 iunie 2008, 19:33

perfect adevarat ce sustii,dar nu il mai gazdui pe iancu in ziarul tau,daca spui ca parerea suporterilor conteaza!

Jan  •  22 iunie 2008, 19:34

Bine, Tolontan are acum o idee fixa: Romania a pierdut pentru ca Piti e un tip necomunicativ si nu s-a deschis in fata presei. Si, mai cu seama, in fata adunaturii asteia de la Gazeta. Ce sa spun…

dj thror  •  22 iunie 2008, 19:38

Sa se schimbe si presa sportiva daca e nevoie de schimbari.Numai supozitii,informatii „pe surse”,procese de intentie,partizanat dur,diletantism…Ce spui Tolo,voi cand va schimbati ?

Nyhasa  •  22 iunie 2008, 19:39

Chiat si dupa dezamagiri noi tot nu invatam nimic.Romanul de astazi s-a schimbat,a mai iesit din tara,a vazut alta cultura si civilizatie si isi doreste si el sa atinga asa ceva.Croatia echipa aceea care nu are reprezentanta in Champions League uite unde a ajuns(oare ce au in plus,iar la un moment dat comentatorul TVR al meciurilor se intreba cum de ajung sa coste atatia bani acesti jucatori:eu cred ca se vede clar de ce).Trebuie sa criticam si asta vom face pentru ca vom reusi sa schimbam,TREBUIE sa facem asta,nu mai putem sa avem asemenea persoane in conducerea FRF.Oricum ar trebui schimbata si modalitatea de alegere a persoanelor ce conduc acest fotbal romanesc,pentru ca ei vor face schimbul intre ei,doar se cunosc.Dorim daruire,dorim sa putem cumpara tricouri,fulare,etc.Vreau sa ma duc la un meci de fotbal in tara asta si sa fiu in siguranta chiar daca stau intre suporterii adversarei(avand normal un comportament civilizat,fara sa-i instig la violenta),sa vad spectacol si chiar daca o fi sa piarda echipa eu sa fiu fericit ca am vazut un meci frumos si sa pot lauda castigatoarea.Vom ajunge oare la asa ceva?

Gretty  •  22 iunie 2008, 19:46

Banal…

marco  •  22 iunie 2008, 19:54

Bineinteles ca au criticat echipa cand au vazut cum joaca ,parca ziceai ca o fac expre ca nu joaca ,pai bine ce inseamna un profesionist sa fii tare sa rezisti fizic,sa ai curajul raspunderii sa ai moralul ridicat si etc,dar ei parca au fost paralizati ca aproape nu ne venea sa credem ce se intampla ,de asta si suporterii au fost dezamagiti si au fost duri cu echipa ,acuma sa uitam ce a fost si sa incercerce sa dea totul pe teren sa aiba curajul de a juca sa nu aiba frica ,si sa capete increderea in suporteri,pentruca atunci cand au jucat erau foarte bucurosi jucatorii cand au vazut asa o masa mare de oameni imbracati in galben,sa faca totul impreuna cu antrenorul ca sa joace cu sufletul si nu asa ca sa ne aflam in treaba,eu sper si astept o schimbare la propriu si la figurat de exe (fizic,curaj si raspunderea morala fata de tara).

Gretty  •  22 iunie 2008, 19:55

P.S.: ce ne facem cu nevoia urgenta de schimbare din lumea presei sportive? Atata timp cat semi-analfabeti si cvasi-infractori sunt scosi la inaintare cu unic jalnic reper banul (tiraj=bani,presa sportiva nu are cum sa joace rolul taberei adverse.Sunteti parte a acestei clici gretoase, pe alocuri chiar portavocea ei. Asadar, inainte de a vedea paiul din ochii altora, draga Cataline,cred ca n-ar fi rau sa te concentrezi un pic pe barna din ograda proprie…No offense!

Bogdan  •  22 iunie 2008, 20:01

In meciul cu Franta am jucat la egal, in meciul cu Italia chiar am luptat si echipa a jucat bine, dar in meciul cu Olanda ii invinovatesc pe jucatori in egala masura cu Piturca. Ce daca Piturca le-a zis sa se apere pana in minutul 75 ? Asta inseamna sa nu aiba intrari decise la minge, inseamna sa nu alerge sa recupereze baloane, inseamna ca atacantii sa nu incerce sa ajunga si pasele gresite ? N-am vazut pic de vointa la jucatorii nostri, ba mai mult … mi s-au parut nesimtiti prin faptul ca cel mai frumos moment trait de mine pe un stadion de fotbal, inmul ala izbucnit in minutul 70 si ceva, pe care l-am cantat cu lacrimi in ochi, nu a parut ca-i misca cu ceva, pe niciunul dintre ei. In rest, organizarea mi s-a parut execrabila, intrarea pe stadion s-a facut mai rau ca pe Steaua, Giulesti sau fostul stadion lia Manoliu. Inaintea primului meci am umblat 2 ore sa gasesc doua tricouri cu Romania si steaguri, iar steguletele de pus pe masina le-am luat intr-un orasel de la granita dintre Austria si Elvetia. Mi-as fi dorit ca dupa meciul cu Olanda sa ma intorc prin oraselul ala in drum spre Viena (ce vis!) si sa flutur steguletele pe sub nasul doamnei care a exclamat dispretuitor cand a vazut pt ce tara flutur, cum as fi vrut sa trec de 10 ori dus si intors granita dintre Germania si Elvetia unde vamesii opreau numai masini de Romania la control. Din pacate mi-a fost prea rusine de atitudinea de roman pe care au aratat-o ai nostri pentru a mai pune in practica gesturile de revolta.

t.rex  •  22 iunie 2008, 20:04

subscriu celor spuse de Gretty. presa sportiva din romania merge in directia „mult si prost”. opriti-va pana nu invatzam toti italiana/spaniola/engleza si citim numai gazzetta.it sau marca.com

marius  •  22 iunie 2008, 20:10

SALUT!DORINTA CEA MAI MARE DIN VIATA MEA E SA AJUNG FOTBALIST.PROBLEMA MEA E CA AM VARSTA DE 20 DE ANI!MA CONSIDER UN JUCATOR FOARTE BUN.NU MA SANSE SA DEMONSTREAZ PT CA IN LIGILE SECUNDE DIN ROMANIA E O MARE NESIMTIRE.VA INTREB D-LE TOLONTAN CUM AS PUTEA SA DAU O PROBA LA UN CLUB DIN ROMANIA?CE TREBUIE SA FAC!VA MULTUMESC FOARTE MULT!

dan1672  •  22 iunie 2008, 20:23

am mai spus asta si o repet: In Romania nu exista Antrenori. In Romania exista antrenori cu mentalitatea…luam campionatul, cupa si sa dea dumnezeu un tur doua in UEFA. Asta este mentalitatea imprimata si jucatorilor. Cine este coordonatorul acestor antrenori demodati, cu tactici invechite (vezi cazul CArtu si nu numai) ?! Cumva acest Radulescu Mircea?! Ce poate invatza un Vladoiu, un Dorinel Munteanu, Dan Petrescu de la el?! A fost un om de fotbal ca orice chibitz din Cismigiu…acolo ii si este locul. DAr nu spune nimeni nimic despre asta ( cu aluzie la Mircea Sandu)..niciun ziarist. De ce?! Respect?? Respect pt. ce? Avem nevoie de antrenori moderni inca de la centrele de juniori si nu este nevoie sa_i iportam, doar sa_i spacializam pe cei care vin acum si_i pomeneam mai devreme. Performanta incepe de jos!!

Carlsberg  •  22 iunie 2008, 20:24

Eu unul m-am dat batut , nu am mai calcat pe vreun stadion de vreo 2 ani de zile. O sa spuneti ca nu sunt suporter adevarat , dar cum pot fi atunci cand sunt convins ca 99% dintre suporteri gandesc ca mine si nu se ia nici o masura. Iata cateva exemple :

1) Daca tot suntem un popor lipsit de originalitate si tot copiem pe altii , atunci hai sa copiem ca stil de joc pe Olanda
(chiar daca au fost eliminati) , nu pe Italia.
2) Gata cu Mircea Sandu si Mitica Dragomir. Mitica nu e deloc simpatic … mie imi face greatza „experienta lui de viata”. Nu ma intereseaza ca Mircea Sandu este in comitetu UEFA … AFARAAA !!! nenorocitule.
3) Ce poti spune despre Lupescu in momentul in care s-a aliat cu dracu gol. AFARAAA !!!
4) Despre Prunea am auzit ca are sula lunga insa creier cred ca-i lipseste cu desavarsire.
5) Piturca trebuie sa ramana antrenorul nationalei pentru ca este al dracu si este respectat de jucatori , pe alti facea Mutu pipi. Insa … sa ne lase cu Banel , Florentin , Razvan si alti din astia si sa joace pe atac asa cum era si ca jucator.
6) Pana acum ceva timp l-am sustinut pe Becali pentru ca am zis ca inebuneste fraierul si baga vreo 100 de milioane. De la o vreme il tot aud ca nu are bani sa dea 500,000 sezon. Asa ca din partea mea si-a pierdut si ultimul lucru care-l tinea la Steaua. AFARAAA !!!
7) Gata domne cu Gheorghe Constantin ala ca zici ca doarme pe el sa moara michael. Am pe la mine pe la tzara cateva exemple d’astea. Ii pui o ie si o sticla de vin in mana si zici ca e de la satul Carapancea.
8) Vreau sa pornesc o campanie , si anume : NU-L MAI LASATI PE VOCHIN SA FIE COMENTATOR LA MECIURI ca ma scoate din pepeni cu statisticile lui inutile si cu vorba lui lenta si fara vlaga. Urmariti un meci in Argentina sa vedeti comentarii adevarate.
9) Nu-i mai cereti parerea lui Marian Iancu sau a lui Gigi Becali dupa fiecare meci al nationalei.
10) Avem stadioane de TOT RASUL treziti-va baaaaa. Daca faceti altele noi intrebati pe cineva care are simtul esteticului sa iasa drak frumoase.
11) De ce nu s-a facut stadionul national in alta locatie. Asa aveam 2 stadioane frumusele ca pe ala vechi il restauram noi alta data. Baaaaa prostilor baaaa. Nu aveati pamant ? Gaseati voi ba prostilor ba.
12) Care generatie de aur ? Rusia tocmai a facut aseara o performanta mai mare si e de abia in semifinale.
13) Nu ne intereseaza nunta lui Chivu cu Adelina. Daca Romania era in finala euro … da ma interesa si poate ma si duceam sa arunc cu orez la primarie.
14) Zeul fotbalului nu mai este interesat de mult ca Banel a plecat din Faurei iar Codrea s-a antrenat la capita cu fan. Nu-mi garanteaza nimeni ca daca erau bogati erau jucatori mai buni. Asta e felul lor. Nicolita fuge dar zici ca fuge prin aratura.
PS: 50% dintre suporterii nationalei au stat pe langa capita cu fan prin copilarie. Asta nu ia oprit sa cante imnul romaniei mai resunator decat toate galeriile de la euro.

AS CONTINUA DA NU MAI POT…

ultras98  •  22 iunie 2008, 20:39

BRAVO !! Frumos articol. Sa fiu sincer nu sunt un simpatizant al Dn`lui Tolontan.. dar articolul asta, k si alte kteva, a fost cu adevarat reusit. Dar citeste cineva? il citim tot noi suporterii, tot noi oamenii care ne uitam din c in c mai scarbiti cum o echipa de neputinciosi ne reprezinta tara :(:(

ultras98  •  22 iunie 2008, 20:42

frumos comentariu dar… nu ne aude nimeni… tipam degeaba, nu suntem ascultati de nimeni :|:|

cipilica  •  22 iunie 2008, 20:45

ne-am hranit ani de zile cu singurul lucru care ne facea fericiti,singurul lucru care ne facea mindrii ca sintem romini sportul!si nu numai fotbalul,de la cel mai putin vizionat si nestiut de nimeni sport,orice infruntare aducea in sufletul rominilor o stare de liniste si multumire.problema este ca ne-am saturat!de la meciul de handbal cu norvegiencele s-a rupt totul.amfost bunidoar la dat din gura,si toata lumea se astepta la mai mult din partea nationalei de fotbal,mai ales ca se si putea.i-am adulat tot timpul si niciodata nu am avut curajul sa ii huiduim.sa le atragem atentia ca joaca si pentru noi,restul.si atunci ind voci razlete si-au ridicat glasul,ba au intrat in siletio stampa,ba au ales sa joace pe nu stiu unde,mai rau,au declarat ca nu mai vin la nationala.dar eu chiar m-am saturat!sa plece unde vad cu ochii si sa-i lase pe altii sa vina din spate.pot fi platiti cu sute de milioane,daca n-au cap si suflet tot degeaba.decit sa ma fi uitat la meciul cu OLANDA mai bine trageam un pui de somn caci a doua zi trebuia sa merg la servici.despre partea cu suvenirurile,in cinci tari nu am gasit nimic cu ROMANIA,romanii din germania ne-au rugat sa le aducem steaguri cu romania.toti doreau sa arate ca sint romini.pe traseul romania,UNGARIA,AUSTRIA,GERMANI,ELVETIA,doar intr-un magazin din zurich am gasit DOAR TRICOURI cu nationala,60 euro/buc.am in schimb suveniruri EURO2008 cu AUSTRIA,ELVETIA,GERMANIA,SPANIA,PORTUGALIA,TURCIA,CROATIA,ITALIA.RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.craiova4all.ro  •  22 iunie 2008, 20:54

Piturca si Sandu numara bani acum si astepata sa
mai vanda si Becali un jucator sa le dea si cota
lor ca nu degeaba i-a vazut Europa pe Banel , Dica , Ghionea …..***(spam publicitar)

Danone  •  22 iunie 2008, 21:20

cam ai dreptate. locuiesc in Londra, foarte central, good job, etc., asa cum spui tu. sunt relativ putini romani pe aici, insa am iesit si noi catziva prieteni sa vedem meciul cu Olanda. eram doar vreo 3-4, inconjuratzi de o gramada de portocalii, francezi si italieni (se dadeau meciurile impreuna, intr-un loc popular pentru astfel de distractzii de aici). in sfarsit, am racnit si noi putzin la inceput, faceam glume pe seama portocaliilor, insa pana la urma ne simtzeam cam penibil asa ca am lasat-o mai moale. in repriza a doua mi-am luat o bere, am baut jumate, n-am mai zis nimica, am tras vreo doua injuraturi la final, dupa care am shters-o repede sa luam niste aer si sa ne mai treaca melancolia – pe usa din dos cum ar veni. mi-a fost RUSINE. nu e vorba ca am pierdut, ci ca am jucat ca niste handicapati si ca niste loseri! ne-am facut de toata rushinea. vorbesc sincer, de acum inainte nu-mi mai pierd vremea urmarindu-i pe blegii astia cum ishi trag chilotzii aia galbeni pe teren. le doresc noroc si reforme fericite, I am OUT!

dr. b  •  22 iunie 2008, 21:26

Sunt in plin semestru la universitatea unde tin cursuri in Germania. Totusi am facut trei drumuri de cate 1400 respectiv 1800 de km la Zürich si la Berna pentru meciurile echipei nationale. A costat bani, energie si timp. Am trait, mai ales dupa meciul cu Italia, cu speranta. Nu m-a suparat faptul ca am pierdut cu Olanda ci mai ales ca nu am aratat atitudine. Nici echipa, nici Piturca. A fost primul turneu cand suporterii tricolori au fost deasupra echipei lor. E suficient sa judecam prin prisma momentului in care la meciul cu Olanda s-a cantat imnul pe la mijlocul reprizei a doua. De eram pe teren in acel moment ma ceream afara de rusine fata de neputinta mea. Excelent articol, domnule Tolontan!

sportplusbraila  •  22 iunie 2008, 21:37

Se vor mai face comentarii pe tema participarii Romaniei la Euro. Atitidinea tuturor ar trebui indreptata catre invatamintele ce pot fi trase din Elvetia. Lasati-i pe triclori ca ne-am mandrit cu ei cateva zile intr-o vara infierbantata de Rusia, Turcia…
Vom vedea in preliminarii la CM daca se schimba cate ceva in teoria lui Piti despre modelul jocului, plecand de la selectionare si ajungandu-se la tactica.

comentariul 42  •  22 iunie 2008, 22:07

BRAVO FRATEEEEE!!!
M-AI UNS LA SUFLET.
FOTBALUL ROMANESC ESTE CONDUS DE INCOMPETENTI.
PRESA ESTE PRINCIPALUL VINOVAT !!!
NU VREAU SA VAD IN ZIARE NIMIC DESPRE IANCU, BECALI, DRAGOMIR, BORCEA, ETC.
D-LE TOLONTAN AVETI DREPTATE…. SUPORTERII S-AU SCHIMBAT… SCHIMBATI-VA SI VOI MODUL DE A FACE PRESA….AVEM ALTE ASTEPTARI… NU VA MAI CITESTE TATA CA ARE 60 DE ANI!!!

john  •  22 iunie 2008, 22:08

Lasa sa nu mai luam „foc” asa ca se intimpla si la case mai mari. Am urmarit meciul Brazilia-Argentina acum 2 zile si n-am vazut mai nimic, cu mici exceptii tot un fel de Romania – Franta. Ma asteptam sa vad spectacol si a iesit un „fis”. Iar in teren nu erau oricine: Gago, Cruz,Anderson, Adriano, Burdiso,Messi, Robinho & Co…Tot asa s-a jucat majoritatea timpului, cind se aparau 10 in careu, cind viceversa. S-a jucat sa nu piarda nimeni. Totusi nu il iert pe Piturca pentru tactica cu Olanda. HAI ROMANIA

jan viola pitesti  •  22 iunie 2008, 22:22

se se schimbe mentalitatea fotblistilor asta este si kampionatul nostru

joy  •  22 iunie 2008, 22:27

de fapt s a schimbat sportul asata si noi deabia ce am observat.fotbalul se joaca in ziua de astazi pt spectacol si implicit pt sprctatori pt ca ei aduc banii.insa noi nu prea vedem si asta inca de la noi de casa pt ca si in campionat se joaca la fel totul pe aparare .toti noii antrnori buni pe care ai avem sant defensivi ex ;dan petrescu olaroiu .pana si lacatus un veritabil atacant aplica aceeas metoda iar cel mai mare antrenor roman pe care il avem mircea lucescu e un mare „distrugator”.pare se ca toti au facut scoala italiana a fotbalului zgarcit .victoria e totusi a celor indrazneti asa ca indrazniti domnilor si noi o sa fim langa voi.neconditionat

Comentează