Emoţie şi justiţie

Protestele timişorenilor atestă loialitatea faţă de o cauză nobilă, dar atît

duminică, 14 septembrie 2008, 8:14

Protestele timişorenilor atestă loialitatea faţă de o cauză nobilă, dar atît

Evit persoana întîi în articole. O folosesc acum ca să pot fi uşor identificat ca obiect al criticilor ce vor veni.

Cu Mircea Sandu şi cu FRF sînt într-un război care peste puţină vreme va împlini 20 de ani. Poate facem o agapă 🙂 Povestim despre blaturile pe care prin ’91-’92 nu le accepta nici un oficial, iar astăzi fac savoarea snoavelor lui Dragomir şi ale Naşului.

Conflictul va continua. Dar ce se întîmplă azi nu e normal! Sandu e înjurat pe stadioane într-un moment în care FRF aplică o decizie luată de TAS, instanţa sportivă supremă a lumii. Poli Timişoara are dreptate în unele chestiuni legate de cazul pierderii palmaresului, dar nu poate forţa emoţional limitele legii fotbalistice! Nu are dreptul, nu are spor, e un demers fără orizont.

Da, FRF a greşit atunci cînd a licenţiat practic două echipe cu aceeaşi marcă sportivă, actuala Poli a lui Iancu şi cea a lui Zambon. Da, Zambon e, după cum scria şi „Times”, un speculant al derizoriului.

Numai că, în ultimul deceniu, ca şi alte cluburi, „Poli”  a fost de două ori beneficiara confuziei şi micii înţelegeri fondate de Federaţie şi de Ligă, care au permis fuziuni, cumpărări de locuri şi alte trăsnăi. Azi se întorc împotrivă.

Sigur că e impopular să spui că o cauză atît de frumoasă trebuie să se supună deciziei TAS. Dar aşa stau lucrurile. Asta nu-l va face mai simpatic pe Sandu, ci doar mai antipatic pe mine, însă nu e nici o pierdere şi nici nu schimbă verdictul tribunalului sportiv.

Comentarii (64)Adaugă comentariu

Razvanica  •  14 septembrie 2008, 20:43

Thanks Tolo. Am asteptat mult parerea ta, dar a meritat

Arcadie  •  14 septembrie 2008, 20:45

Salut Catalin,

Timisoara are dreptate si, din pacate, nu sustineti in niciun fel demersul lor, chiar daca exista si argumentele pe care le-ai amintit in articolul tau.

Timisoara este cel mai frumos lucru care i se poate intampla campionatului romanesc.

Daniel Stoenciu  •  14 septembrie 2008, 20:55

Pai da Tolo, da’ uiti o chestie. TAS-ul a dat aceasta decizie datorita FRF. FRF a gresit, nu Poli. Poli doar a executat ce i-a zis FRF.
Nu, nu e frumos sa se strige pe TOATE stadioanele impotriva lui Sandu si Dragomir dar unde suntem aici? In nuvela lui Negruzzi – Alexandru Lapuseanu? Daca noi nu-i vrem, ei ne vor pe noi si raman in functie? Sa se simta si sa demisioneze. Ce atata? S-au lipit de scaun? Sa lase si pe altii sau care e problema? De ce nu vor sa plece? Si-o merita cu varf si indesat.
Oricum, in acest ‘razboi’ singurii care pierdem suntem noi, fostii spectatori de rand care nu mai mergem pe stadioane pentru ca suntem scarbiti de aceste scandari. Mai bine vedem la televizor, prin vecini ca nu prindem toti GSP dar e mai bine asa.

TV  •  14 septembrie 2008, 20:57

Totul se plateste !
Din demisia d-lui Iancu si vanzarea clubului altui patron am inteles ca de fapt isi recunoaste vina ! Aceea ca a crezut ca se mai pot aranja afacerile cu implicare internationala aici in ro. tot cum se faceau inainte de a fi in UE ! Probabil cand a „tratat” cu FRF ( d-l MS) revenirea oficiala la culorile alb-violete inca nu eram in UE ! Ori iata ca trebuie tinut seama si de alte tribunale peste cele romanesti care se pare nu vor sa inteleaga legalitatea afacerilor „romanesti” !

petcu  •  14 septembrie 2008, 21:00

asa e, esti baiat destept, ca de obicei.

swim.ro  •  14 septembrie 2008, 21:05

vinovati sunt si cei care s-au asociat cu zambon. nu-mi place ca iancu profita de emotiile timisorenilor, erijindu-se in erou. nu e cazul.

tiesto  •  14 septembrie 2008, 21:09

Bine punctat Cataline !

bibi  •  14 septembrie 2008, 21:11

Catalin, este un punt de vedere. IHai mai bine sa asteptam sa vedem ce ne rezerva viitorul.

didlr  •  14 septembrie 2008, 21:12

sunt timisorean, dar sunt de acord!

Cristi S.  •  14 septembrie 2008, 21:14

Unii chiar nu au despre ce sa scrie, si atunci isi astern „piticii” pe hartie.

Pana scriati articolul acesta in care sustineti faptul ca verdictul a fost dat si nu se poate face nimic, mai bine ati fi rascolit mai mult prin acte ca sa vedeti cum au fost induse in eroare instantele de la Laussane.

Cu respect, un microbist

Bogdan  •  14 septembrie 2008, 21:14

D-le Tolontan,
Regret sa va spun, dar articolul dumneavoastra este lipsit de logica.
E adevarat ca Timisoara si-a cumparat de mai multe ori locul in primele doua ligi(ex.International Pitesti, AEK Bucuresti) datorita complicitatii LPF&FRF. E adevarat ca Poli e partasa la marsaviile din fotbalul romanesc (vezi blatul de sezonul trecut cu Ceahlaul). E adevarat ca Iancu(mahalagiu si hot de cea mai joasa speta)@Chivorchian reprezinta o pata de noroi pe obrazul Timisoarei … dar acestea nu inseamna ca Sandu&co nu merita acuzele care li se aduc. Dumneavoastra vedeti in hotararea federatiei o simpla eroare, cand, de fapt, ea este singura cauza a acestui scandal. Daca era luata decizia corecta si nu se savarsea niciun fals, Zambon nu ar mai fi avut ce face si eram cu totii scutiti de un spectacol grotesc si dureros pentru timisoreni.
Adoptarea unei atitudini corecte nu inseamna sustinerea mizeriilor pe care le-a facut si Poli alaturi de celelalte echipe, ci doar condamanrea unor indivizi care retrogradeaza Sportul Studentesc in mod abject, nedreptatesc participarea Otelului intr-o cupa europeana sau permit mentinerea la carma echipei nationale a unui hot ordinar(Apropo de acest lucru, mi se pare incredibila lipsa de reactie a Gazetei si a ProSportului in acest caz. Dumneavoastra, ziaristii sportivi, ar fi trebuit sa cereti imperativ in secunda 1 demiterea lui Piturca dupa aparitia scandalului, fara ca aceasta sa insemne ca il sprijiniti pe Dragomir in nebunia si abjectia lui.)

mahavishnu  •  14 septembrie 2008, 21:15

E bine ca Poli nu are dreptul, sau poate nu are drepturi, in schimb evident ca Mircea Sandu si echipajul din conducere au toate drepturile. Inclusiv sa-i doara undeva de justitia romana.

didle  •  14 septembrie 2008, 21:17

Tot eu! Am scris nickul gresit mai sus. Mai am ceva de adaugat. Tolo, Sandu scandalul Poli e doar evenimentul ce a declansat (inca o data) ura impotriva lu Sandu si ceea ce reprezinta el. E injurat azi si pentru matrapazlacurile facute pana acum. Ma asteptam sa vazi asta! La fel se va intampla si cu Dragomir, in curand.

PS: Cartea de la Craciun inca n-a ajuns la mine!!!

sut bara gol  •  14 septembrie 2008, 21:34

ok….dar pe sandu cine il judeca?

jules  •  14 septembrie 2008, 21:38

Are dreptate Tolontan

Marius  •  14 septembrie 2008, 21:41

Foarte corect! Cu toate ca sunt un suporter al Poli Timisoara printre altele, nu pot sa nu remarc ca, ne place sau nu, tribunalul a luat o decizie bazate pe informatiile primite, si carer fara indoiala dau dreptate lui Zambon!!! Cand Iancu a preluat o asa-zisa noua Poli Timisoara (AEK???) s-a bazat, ca si suporterii pe vechea zicala romaneasca „las ca merge si asa, le-om descurca noi cumva…” Numai ca Zambon nu-i roman, si stia el foarte bine de partea cui e legea, de aia a incercat sa vanda palmaresul Poli pe bani buni. Nu s-a gasit nimeni sa-l cumpere si sa se intre in legalitate si s-a ajuns aici. Sper sa fie o invatatura de minte celor care cred ca in lume se poate face ceea ce se face in Romania, adica orice, legal sau nu. Hai Poli, sau Stiinta, sau orice, dar Timisoara! Batem in UEFA si ne facem palmares nou! Sa trecem peste ambitiile unui Iancu sau Zambon!!!

panucci  •  14 septembrie 2008, 22:00

oricum mi se pare ca si voi marii campioni ai prese sportive din romania va complaceti in mizeria fotbalului romanesc si nu faceti nimic sa schimbati situatia asta.maine -poimaine o sa ne ceara frumusetea aia de italian sa schimbam si scaunele de la stadion c sunt violet si scrie POLI TIMISOARA.MULTUMESC

milici  •  14 septembrie 2008, 22:12

Logica obisnuita a lui Tolontan.Iancu si actuala Poli 19… AU DREPTATE in cauza,asta o stiu ziaristii,FRF SRL (se deduce printre randurile declaratiilor) ,chibitii , probabil si Zambon.TAS a luat o decizie , poate pripita, pe baza unor ACTE MASLUITE cu consursul interesat sau din incompetenta fundamentala a FRF SRL.Nu putem sa cerem FRF sa nu respecte decizia dar e absolut obligatoriu ca Sandu si gasca lui sa incerce imediat SA-SI REPARE GRESEALA prin mijloace specifice si sa nu-l lase pe Iancu sa duca o lupta inegala de unul singur.FRF SRL nu e un ciolan de ros pentru proprii membrii autoalesi ci REPREZINTA INTERESELE FOTBALULUI ROMANESC si a tuturor actorilor jucatori,antrenori,arbitrii cluburi etc.
In alta ordine de idei nu am intrat in lumea civilizata ca sa ne SUPUNEM NECONDITIONAT DECIZIILOR la nivel european atat timp cat acestea sunt evident ABERANTE.
In mod normal FRF SRL ar trebui sa-i dea lui Iancu o hartie in care sa-si recunoasca greseala care adeterminat TAS sa ia decizia.
Pentru ca UEFA se bazeaza pe caprarii organizate identic cu FRF SRL si SANDU al nostru e bine infipt in filiera ar fi cazul ca Nashul sasi consulte prietenii suspusi si sa gaseasca o solutie prin care sa indrepte situatia. Asta inseamna cel putin ABNULAREA PENALIZARII de 6 puncte.
A inceput Sandu demersuri in acest sens?
Iata de ce suporterii sunt impotriva lui Sandu , pe langa motivele vechi si cunoscute.
Intrebare pentru Tolo:Poate Sandu sa rezolve problema corect daca vrea?Rspunsul e unul singur DA.Iata de ce s-au permanetizat huiduielile.

Colea  •  14 septembrie 2008, 22:16

Sa zicem ca ai dreptate si Poli trebuia sa fie mai atenta cu TAS. Mai grav este cum sa ajuns la situatia ca Poli sa fie depunctata. Miroase de la o posta a rea vointa + razbunare din partea celor care sant huiduiti acum in FRF. FRF este purtatorul de cuvant al clubului Poli la FIFA iar FRF a dorit depunctarea lui Poli prin faptul ca a aprobat noul echipament dar la FIFA a ajuns altceva. Ceea ce afirma Sandu ca a informat clubul „ca nu e in regula” este o scuza patetica a acestuia.

Daniel Padurean  •  14 septembrie 2008, 22:21

Timisoara a mai emis judecati in momente cruciale, cand foarte putini in acest tinut mioritic ii adordau vreo sansa! Ceea ce pamfletari cu buze grose pun in taste nu este altceva decat rastalmaciri emotionale ale unor realitati! Nu trebuie neaparat sa poti scrie editoriale ca sa simti ca opinia ta, violeta, mov, galbena sau alba, ar putea sa coincida cu opinia altor mii de oameni de o normalitate probata in societate! Nu toti trebuie sa castigam din fotbal bani, domnule Tolontan, dar toti avem obligatia sa-l privim ca pe un spectacol de bun simt! Daca credeti ca bunul simt in sport inseamna ceva care se face si desface in birouri si pe sub tejghele, atunci iertati-mi indrazneala, dar sportul nu mai exista! Poli Timisoara reprezinta o lectie de iubire (alb violeta sau in alte nuante!) predata intereselor obscure, care nu au nimic de-a face cu sportul! Nu are importanta cum s-a ajuns la decizia de depunctare? Nu are importanta spititul competitiei si artizanii ei? Nu conteaza ce simt spectatorii unui spectacol, fie el si sportiv, si cum isi fac treaba regizorii si masinistii? Cum sustineti dumneavoastra spiritul competitiei, frumusetea spectacolului sportiv si cum il aparati de furia zambonilor orbiti de castiguri exorbitante? Daca ati fi sinceri cu voi insiva, macar cat este negru sub unghie, ati admite ca simtire sportiva nu este altceva acum, decat spiritul Timisoarei! Va multumesc ca ati avut rabdarea sa parcurgeti aceste randuri!

Oli  •  14 septembrie 2008, 22:26

Tolo,
Problema de fond e clara si urmeaza sa fie descurcata pe cale civila. FRF a grasit si nu isi recunoaste vina sperind ca procesul sa fie unul de durata si … sa scape…
Ce e deranjant e modul in care Poli a pierdut cele 6 puncte. FRF nu a avut curajul sa dea rezolutie daca echipamentul corespunde sau nu. Exprimari evazive „am luat la cunostiinta” sau telefoane in loc de adrese oficiale („l-am sunat din Beijing”, ” eu i-am spus lui Chivo”)… ne arata ca cei din FRF nu au coloana vertebrala si mai mult LE E FRICA DE RASPUNDERE! Sunt cel putin la fel de vinovati ca au acceptat ca echipa sa inceapa campionatul: NU AU DUS LA INDEPLINIRE DECIZIA FIFA! Sandu tot zice ca ei nu sunt legisslativi, ca ei sunt executivi in acest caz. Ei bine, AU FUGIT DE RASPUNDERE. Mi-ar place ca in penultima etapa Poli sa aiba 3 puncte de lider (hai sa zicem steaua, ca sa fie mai emotionant) si cei de la TAS sa le dea cele 6 puncte inapoi… Sa vezi atunci presiune pe nasu’… Niste neica nimeni isi bat joc de fotbal…sandu, dragomir, kassai, prunea, lupescu,iancu, piturca, becali, becali, becali, iar noi cascam gura, punem botu si ce-i mai grav… punem SUFLET!

LOCOTM  •  14 septembrie 2008, 22:27

Mai antipatic nu cred ca potzi fi decat erai ,doar ca esti MAI confuz si MAI rupt de realitate decat oricine in aceste zile !
In atitudinea de sfant justitiar care se sacrifica pe sine insusi(nu e cazul aici)doar ca justitia sa fie facuta esti insasi acel speculant al derizoriului .Speculantul derizoriu al unei hotarari luate in lipsa de cunostinta a realitati ,a probelor .Deoarece ai ochii deschisi crezi ca poti vedea (?),adevarul care este sau nu hotarat de justitie, de acest suprem detinator al adevarului TAS ,pe care noi muritorii de rand nu avem dreptul de al contesta.
Am mai fost odata fara drepturi ,nu am avut spor ,am fost lipsiti de orizont!
Domnule am fortat un sistem totalitar intai emotional si apoi prin alte mijloace doar ca sa ne poti spune ca nu avem dreptul sa fortam o lege nedreapta!

sorin  •  14 septembrie 2008, 22:33

D-le Tolontan,din pacate continuati aceiasi linie de mijloc cu jumatati de adevaruri pe care a-ti adoptato in ultimul timp.Spun din pacate ptr ca va apreciam,dar probabil d-voastra nu mai tineti cont de parerea cititorilor ci trebuie sa le serviti anumite”chestii”.Apropo TIMISOARA nu are dreptate numai in anumite,dupa cum le ziceti,chestii ci dupa legea romana are de partea sa toata dreptatea dar de ce sa recunoasteti cand mai simplu e sa dezinformati.Si oricum,decat sa sufere echipele din Bucuresti mai bine calcam TIMISOARA pe cap chiar daca legea e de partea ei.

alex  •  14 septembrie 2008, 22:35

cataline…un alt editorial lipsit de logica si care nu isi avea rostul…
nu se astepta nimeni sa iesi acum cu un articol in care sa iei apararea Timisoarei (pt. ca asta nu o sa se intample niciodata), dar nu stiu ce te-a determinat sa-ti dai si tu cu parerea..acum cand chiar nu era nevoie…sincer nu ai facut decat sa te expui si sa creeze noi suspiciuni…
nu mai scrie de ploi..te rog frumos…ca nu ai nici o treaba…scrie de steaua, dinamo, rapid si..evident lupescu…
daca in momentele astea te gasesti tu sa sustii FRF/ul, intr-un moment in care toata tara se striga „Timisoara”…inseamna ca tu-i faci pe acei microbisti prosti in fata…in loc sa incurajati demersurile remarcabile ale acestor suporteri formidabili..voi ii deconsiderati si-i mistocariti…pacat
in rest va doresc numai bine..si poate pe viitor o functie calduta, gen ofiter de presa la FRF…unde sa-l ridicati in slavi pe vesnicul sandu…
p.s…intr-o democratie adevarata, oamenii au dreptul la opinii, iar dumneavoastra nu ar trebui sa condamnati curajul oamenilor de a-si spune nemultumirile…

victor L  •  14 septembrie 2008, 22:40

Si eu sint de acord ca s-a gresit de catre conducerea clubului Poli Tms. Dar de greseala federatiei cine da socoteala? Explicatia ca si Poli ar fi avut ceva bube favorizate de legile federatiei nu tine, si nu are legatura cu ce se intimpla acum.
Cumparari de locuri n-a facut doar Poli T., ci si multe alte cluburi. Dar la niciun club nu exist doua palmaresuri.

dan mihai  •  14 septembrie 2008, 22:44

Se striga impotriva lor?nu-i adevarat!dc mintiti?sunt ocarati,injurati,***!Asa s-a intamplat si la Ploiesti,cand din patron alede bercik,luca&co au ajuns din sponsori-patroni!au fuzionat echipa,o societate non-profit,pe care au dezafiliat-o,cu o sc cu vechime de peste 10 ani!iar bercik in 2006 declara:”LA FUZIUNE AM FACUT TRANSFER DE PALMARES!”
Ce ai facut ma?(vb lu Mircea Badea)Numai in Romania vedem d-astea!Sa fuzioneze si Otelul cu Dunarea,U cu CFR,atunci cine a mai castigat
titlul anu trecut?U,ba nu CFR,ba nu amandoua
***

blabla  •  14 septembrie 2008, 22:49

Voi tot nu intalegeti ca protestele actuale au fost doar declansate de depunctare (care intradevar , este legala conformregulamentelor ) , aceste proteste sunt realizate pentru a se face odata lumina in cazul Palmaresului si nu neaparat pt 6 puncte. Se protesteaza pentru palmares culori si pentru POLI TIMISOARA.

gelu  •  14 septembrie 2008, 22:53

Nu pot sa fiu de acord cu acest punct de vedere pentru ca greseala e a federatiei. Ei NU AU VRUT sa trimita TAS-ului actele care dovedesc ca echipa lui Zambon nu e detinatoarea palmaresului. SUNT VINOVATI! SA REZOLVE PROBLEMA SAU SA PLECE.

Petrol si Gaze  •  14 septembrie 2008, 22:53

nu prea inteleg, daca FRF a licentiat doua echipe cu aceeasi marca sportiva, asa cum se descrie in articol, atunci de ce numai una are dreptul de a folosi licenta respectiva ?
nu prea se intelege mare lucru din articolul de mai sus si informatiile sint forte putine.
si nu este asa ca in fond FRF ar trebui sa administreze fotbalul in rominia si sa nu se intimple asa ceva. dealtfel sint de felicitat luptele date de dl.tontolan cu FRF, dar pe cine intereseaza asta ? sint atit de multi care injura FRF poate ar tebui gasit altceva. cu asta nu inpresionezi pe nimeni.

paul  •  14 septembrie 2008, 22:55

ce nu inteleg eu. de ce timisoara nu s-a aparat singura la tas ? de ce frf trebuie sa o apere in loc sa fie impartiala? a existat cumva o complicitate intre frf si iancu care nu a tinut la tas?

flavius  •  14 septembrie 2008, 23:45

sa fiu mai clar: expresia Politehnica Timisoara in aceasta formula este inregstrata la OSIM ca apartinand Universitati Politehnice din Timisoara! asta inseamna ca nimeni in nici un domeniu inclusiv fotbal nu poate folosi aceasta formula fara acordul U.P.T. zambon nu are acest acord! dar TAS si FIFA vin si spun ca Zambon il poate folosi in competitiile organizate de ei si fara acordul UPT, ceea ce e o incalcare flagranta a legii romane in domeniul protectiei marcilor inregistrate! deci timisoreni nu mai puneti botul **i! pana si mircea sandu a declarat ca decizia TAS e ciudata , dar ca nu poate face nimic! ce vreti mai mult de atat! Fifa si frf sunt stat in stat! adica daca ai un litigiu cu ei si nu esti de acord cu pozitia lor si ii dai in judecata te dezafiliaeaza, te da afara, chiar daca ai dreptate si castigi in instantele nationale!

TM  •  15 septembrie 2008, 0:02

daca te-ai fi aplecat putin asupra cazului …ai fi vazut ca a fost o ‘executie’ marca sandu pt ca …pt diverse chestii .
zambon a fost doar cuiul …daca nu era ,s’ar fi inventat altceva .Dintre echipele de liga 1 anti-sandu,doar dinamo a scapat …pt ca ‘s prea „tari” administrativ.
***

Un Cunoscator  •  15 septembrie 2008, 0:06

D-nule Catalin,
Noi cei de afara nu putem stii cine are dreptate.Dar in cazul Timisoara nu mai e cazul de dreptate.Dupa cum stim cu totii ne place sau nu in zilele astea dreptatea e relativa.Ceea ce ma mira pe mine este ca presa nu pune mai mult accent pe a demonstra complicitatea sau necomplicitatea la fals a FRF.Daca ce zice d-nul Iancu e adevarat ca a instiintat FRF in nenumarate rinduri ca nu au tinut cont de acea decizie definitiva a tribunalului din Timisoara atunci FRF este complice sau chiar conspirator impreuna cu D-nul Zambon impotriva Timisoarei.FRF daca nu ar fii conspirat in cirdasie cu D-nul Zambon ar fii trimis la TAS o hirtie oficiala prin care sa spuna ca a omis din diferite motive acea hotarire si roaga TAS-ul sa ia acea hotarire a deciziei tribunalului de la Timisoara in considerare in vederea luarii deciziei finale asupra cazului.Daca FRF facea asta in urma cu 10-16 luni cred ca acel tribunal ar fii luat o alta decizie.Dar cum probabil FRF nu a facut acest lucru din motive doar de ei stiute atunci exista o conspiratie a celor interesati ca Timisoara sa ajunga aici.
TIMISOARA NU VA MURII, SE VA SCULA DIN CENUSA SI VA LUPTA PETRU TIMISOARA.
Totusi de un lucru ar trebuii tinut cont, daca Timisoara nu ar fii stat neclintita in ’89 AZI nici D-nul Sandu si nici D-nul Dragomir nu mai stateau pe acele scaune acum.

mihai  •  15 septembrie 2008, 0:24

scrii ceva…dar ce conteaza salcia in vant.o pana smulsa.o echipa de provincie cu un presedinte mototol,un patron zgarcit si un primar de o varsta cu Napoleon.un oras muncitoresc populat cu sateni in anii 60 care au acumulat in timp constiinta civica a unei bovine.BRAVO TIMISOARA.prizonier al urbei,galatean fiind,ma simt ca Don Quihote.sigur,furat etapa de etapa,depunctat,cu terenul suspendat.ar trebui sa lupt cu morile de vant.cu Sandu hangiu.iar TU,presa in general,scrii despre ceea ce ar vrea altii sa citeasca:in ce parc se plimba nu stiu cine,sotia lui niculescu,ce declara toti parvenitii din fotbal.un pic de etica????astia mai au putin si ne retrogadeaza direct.NIMENI NU SE SESIZEAZA.SOMN USOR GALATENE.

Dumitru  •  15 septembrie 2008, 0:27

Daca eu maine merg s-a inregistrez la FRF F.C.Politehnica Stiinta 2008 Timisoara ,in culorile alb-violet-galbel-negru,si FRF nu imi accepta inregistrarea face discriminare sau nu conform legilor U.E.(Timisoara nu a facut uz de palmares,dar pentru culori nu cred ca a gresit)

dante  •  15 septembrie 2008, 0:33

Tolo, mi s-a parut ca ai incercat prea mult sa te scuzi pentru faptul ca emiti o parere pertinenta. Spre surprinderea mea, care credeam ca Iancu a reusit sa-i manipuleze pe toti cei din Timisoara am surpriza sa constat ca sunt cativa oameni extrem de lucizi si pertinenti (in special Marius, mai sus). Iancu, in mod evident, a incercat printr-o tactica mai putin cunoscuta in Banat, dar foarte uzitata de jmecherii de Dambovita sa distraga atentia publicului de la practicile lui si sa o indrepte impotriva FRF, Zambon si mai stiu eu cine. In mod normal singurii pe care trebuia sa-i conteste era TAS si asta prin posibillitatile legale. Daca Timisoara scapa de acest om e un mare castig pentru oras. Tender este banatean si in schimb are ceva ce lui Iancu ii lipseste: bani si bun simt.

vali  •  15 septembrie 2008, 0:51

Domnule Tolontan,
Va apreciez ca ziarist si, in general aveti o optica buna. De data aceasta insa cred ca gresiti. Cu respect, ati dat dovada de superficialitate. Daca am privi FRF-ul doar ca un executant al FIFA, ati avea dreptate. Dar stiti ca nu e asa. FRF este cea care, prin incompetenta ei a adus Timisoara in aceasta situatie de ” a trebui” sa fie depunctata. Sigur ca nimeni nu-si doreste sa fie afectate celelalte echipe romanesti. Totusi ( sigur ca la o scara cu totul alta) daca Timisorenii ar fi actionat la fel de „responsabil” fata de ceilalti romani la revolutia din „89, nu am fi avut noi acum ce discuta.
Deosebirea fata de acum e ca atunci, revolutia a fost continuata si la Bucuresti…

robert  •  15 septembrie 2008, 1:33

sigur ca palmaresul e al lui zambon mai gelu. nu are cum sa fie cel al lui iancu doar pentru ca voi v-ati mintit singuri ( si inca o faceti), echipa acuala este fara nici un dubiu fostul aek rocar fulgerl. orice ziceti voi, asta e purul adevar. adevarul e sumbru si timisorenii nu-l recunosc pt simplul motiv ca astfel ar recunoaste ca si-au abandonat echipa, fapt de necontestat. din pacate „minunatii” suporteri timisoreni exista doar prin mintile ziaristilor

gheo  •  15 septembrie 2008, 1:56

@Marius ma indoiesc ca tu tii cu Poli
referitor la editorial, e fara logica, ceva de genul „accepta sa fii furat, stai in banca ta, ce daca cei din frf sunt corupti si incompetenti”
Doare tare cand ti se face o asa mare nedreptate, dar nu ai de unde sa stii pana nu simti pe propria piele draga tolo.

papageno  •  15 septembrie 2008, 2:55

***Si in fond si la urma urmei de ce sa nu se strige impotriva lui Sandu si a FRF??? Se stie ca excrocherii fac acestia de aproape 20 ani,vezi acoperire de transferuri a jucatorilor in strainatate,vezi decizii ale comisiilor FRF,vezi aspecte legate de faptul ca ,campioana si retrogradatele sant stabilite dinainte sa inceapa sezonul,etc.,etc.,etc…Sacndarile impotriva lui Sandu de pe multe stadioane din Romania nu sant neaparat facute pentru cauza Timisoarei asa cum vrei tu sa insinuezi ci pentru alte aspecte care au asteptat un moment prielnic sa rabufneasca,I-a gandeste mai atent si ai sa vezi si alte motive pentru care se striga impotriva lui Sandu in Galati de exemplu sau in Regie.Si apoi mai este si problema aceasta a performantelor obtinute de FRF ma refer la performantele echipelor nationale toate de la juniori pina la seniori.Oare tu nu stii ce inseamna cuvantul renastere???Sau un nou inceput??? Nu ma refer aici la termeni religiosi sau psihologici.Ci la aspecte legate de social,cultural,economic si sportiv,ca de el vorbeam.Oare nu este sanatos sa mai vedem si pe altii ce pot face??? Sa se schimbe ceva sa se i-a de la inceput totu??? Oare oamenii acestia sant legati de scaune??? Iar legat de cazul Poli Timisoara,aici s-a vazut clar o razbunare si o lipsa de respect impotriva fenomenului de acolo si s-a incercat distrugerea lui atat a echipei cat si a spiritului.Unii inca nu inteleg ca totul a fost premeditat.Zambon a lucrat impreuna cu FRF.Iar FRF i-a emis documente italianului desi emisese si membrilor fondatori.Iar italianul intre timp s-a retras de la echipa care a continuat fara el aproape un tur.Si o logica de bun simt ne zice ca nu poate ca un strain sa detina ceva ce generatii intregi au creat.Plus ca singura institutie sa detina numele de Politehnica este Institutul Politehnic care a infiintat echipa.Numai pentru faptul ca FRF a pierdut o lupta dusa de o echipa afiliata impotriva unui strain ar face ca in orice tara membrii respectivei federatii sa-si de-a demisia.Ganditi-va ve ar insemna ca o echipa din Italia sa piarda palmaresul in fata unui venetic arab sau chinez.Cred ca acolo imediat federatia si-ar da demisia deoarece nu a aparat interesele clubului respectiv.Dar haide-ti sa-l lasam pe Sandu sa tina conferinte ca si Ceausescu si sa mai conduca vreo 15 ani aceasta federatie.Care apropo este privata si la o adica nu reprezinta interesele tuturor romanilor.

Stelistul  •  15 septembrie 2008, 3:15

Cum spunea cineva pe-aici, „poli este o lectie de iubire”, si cum iubirea cam orbeste, avem ocazia sa asistam la un spectacol cu orbi, fraieri si sharlatani. Stiu ca din iubire se nasc crime, iar aceasta „lectie de iubire” nu se da nici ea indarat de la asa ceva. Dovada o face multimea de mesaje care mai de care mai fioroase si instigatoare la crima la adresa lui Zambon.
Pe scurt, acesta de „lectie de iubire” este una oarba, criminala si talamba.

Adrian Valeanu  •  15 septembrie 2008, 8:36

Pe fond, Tolo are in mare parte de dreptate. Cei care ii contesta pctul de vedere sunt atasati trup si sflet lui Poli, deci subiectivi. S-a mers pe principiul „lasa ca merge”, lucrurile n-au mai mers conform acestui stil pur-romanesc, Sandu si clica lui sunt la fel de vinovati si pana la urma a invins legea. Problema mare e ca Poli plateste cu 6 pcte, spectatorii platesc cu dezamagire iar Nasul si al lui scapa, ca de obicei bazma curata. Era bine daca Tolo ar fi insistat 2 randuri si asupra acestui aspect si atunci lumea era ceva mai impacata.

Ovidiu Miron  •  15 septembrie 2008, 8:52

Dincolo de simpatii si antipatii, adevarul trebuie spus.

Si nu cred ca este cel din articolul tau, Cataline. Uite de ce.

1)Pentru ca FRF a gresit grav. Grav de tot. Iar cei care au gresit trebuie sa plateasca. Mircea Sandu ofera(ca de obicei)declaratii pline de retinere(el numeste asta „diplomatie”). Cineva a comis o eroare grosolana si impardonabila. Fie din prostie, fie la ordin. Orice ar spune ei, le e teama acum. Mai mult decat le-a fost vreodata. Atunci cand vezi pe strazi 10 mii de oameni care iti cer capul, nu ai cum sa ramai linistit.

2) Eu am 24 ani si nu are rost acum sa fac pe expertul in perioada de dinainte de 1989. Dar, nu cumva asa vorbeau si reprezentantii familiei care conducea Romania? Ca nimic nu ii poate inlatura? Ca orice tentativa va fi destinata esecului?

3)”Federatia doar aplica o decizie luata de TAS.” Gresit. FRF aplica o decizie pe care a influentat-o prin propria neghiobie sau coruptie. Daca nu repara cumva aceasta situatie, Sandu&paharnicii de pe langa el ii vor avea intotdeauna pe constiinta pe acei oameni din strada. Pentru ca pana si asemenea indivizi au constiinta.

4) Mi se pare dubioasa rapiditatea tranzactiei dintre Marian Iancu si Ovidiu Tender. Ceva nu miroase bine aici. E limpede ca reprezentantul BKP e un tip dur care manipuleaza multimile fara niciun fel de retinere. E clar ca are partea sa de vina pentru faptul ca Dusan Uhrin si elevii sai au fost privati de 6 puncte castigate prin munca.

Dar mai e clar ceva, Cataline. Ca dupa atatia ani in care voi ati luptat la baioneta impotriva federalilor, in subconstientul vostru a aparut putin cate putin ideea ca putine lucruri pot fi schimbate.

noway  •  15 septembrie 2008, 9:09

In loc sa aratati in presa mizeriile facute de frf sunteti deranjati ca sandu e injurat!? Acum poate era momentul sa sustineti acest demers nu neaparat pentru Poli, pentru a intra si fotbalul romanesc in normalitate. Dar voi caltoriti cu sandu in acelasi avion si e mai important sa fiti acolo la vreun eveniment decat sa spuneti ca sistemul asta e unul murdar si corupt.
De 20 de ani ne zbatem in medocritate in cupele europene si la nivelul nationalei ***!
Cei 10000 de suporteri din centru si cei ai galeriilor care ne sustin se pare ca sunt prea putin pentru a-l da jos pe sandu, voi presa trebuia sa loviti acum facand front comun la un loc cu investitorii tuturor echipelor din campionat.
In ’89 v-a scos acelasi tel in strada, acum lumea s-a schimbat si fiecare e interesat de binele lui. ***

Targoviste  •  15 septembrie 2008, 9:22

Desi nu sunt un sustinator al lui Sandu sunt de acord ca el nu a facut decat sa aplice decizia tribunalului. In acest caz nu vad de ce este acuzat FRF pentru ce i se intampla Timisoarei care, altfel consider ca i se intampla ceva nedrept.

Blindatul  •  15 septembrie 2008, 10:30

Vina federatiei este evidenta si Bragadiru altoit in Banat s-a ofilit.Sportul cu tot ce tine de el nu reprezinta o prioritate a statului roman si nicidecum una a unei primarii prafuite.Firesc microbistii au nevoie de o imagine a orasului dar ei sunt truditorii si ca orice truditor nu reprezinta mai mult de doi bani in Romania si probabil in lume.Pana jeg.ul moral produs de comunism nu dispare fizic in mod natural nu se poate vorbi de nici o activitate doar de tunuri smenuri si alte categorii economice care subsumeaza activitatile oamenilor (constiente sau nu)si din sport.Nu cred ca managementul sportului dar mai ales al fotbalului este mai sus decat victoria exceptionala impotriva reprezentativei frizerilor ,pompierilor de prin insule de aiurea.Paradoxul este ca performantele sunt in regres taman decand sportivii formati in comunism au agatat pusca in cui.Se pare ca avem o forma de capitalism care nu produce valori,elite ci doar clovni care sunt buni pentru contracte cu zambonii care „INVESTESC” in bantustan.Orice performanta ( si contraperformanta ) a echipelor de club in afara este meritul exclusiv si total al barosanilor din frutea lor,uneori performantele fiind obtinute in contra curentului oficial.Decizia TAS nu face decat sa spuna ca nu avem federatie ci doar o stransura care poate fi inlocuita cu rezultate mai bune de un sergent cu diagonala care sa tina in registrul SSC evidenta sentintelor care conduc fotbalul romanesc.Chiar asa, de ce ne mai trebuie federatie si Ligi?

iQ666  •  15 septembrie 2008, 10:53

tolo, frf a gresit, ei sa descurce situatia. punct. ekipa din timisoara ar putea eventual sa caute mostenitorii celor care aveau drepturile asupra numelor ripensia sau kinezul si sa-si boteze asa ekipa, s-ar pomeni si cu ceva titluri in palmares. dar nu asta vor ei, ci pe poli, pe care incompetentii de la frf au oferit-o unui bandit. uneori legea e aplicata eronat si singura solutie pentru a face dreptate e cu fortza

RELU  •  15 septembrie 2008, 11:30

IN SFARSIT AI AVUT CURAJ SA SPUI. RESPECTELE MELE CA RAMAI ASA CUM TE STIU, IMPARTIAL CHIAR DACA UN PIC MAI TARZIU

Dinny  •  15 septembrie 2008, 12:18

Este clar,ca….nu enimic clar in disputa Timisoara-FRF….
Ambele pareti au gresit in diferite etape ale acestei afaceri….asa ca pozitia de fata mare(mai ales a lui Iancu) este penibila pentru ambele parti….
Totusi un 51 % vinovatie ptr.FRF,cred ca se poate spune….si asta pentru simplu fapt, ca FRF este…..SEFUL….si daca in curtea „sefului” se greseste ceva,seful nu se poate exonera de raspundere…

Vasile Alexandrescu  •  15 septembrie 2008, 12:19

PUNCTELE NU SE MAI POT INTOARCE IN SCHIMB SA PLATEASCA CEI CE AU CREAT HOAS IN FOTBALUL ROMANESC:MANAGER-II FRF-ULUI.AS VREA SA LE SPUN INCOMPETENTI,DAR DIN PACATE NU-S.SUNT DOAR NISTE HOTI,PROXENETI DEALER-I DE STUPEFIANTE CARE ISI FAC FOARTE BINE TREABA ADUNAND AVERI URIASE.ASTIA NU-S INCOMPETENTI.SUNT INFRACTORI.

Comentariile sunt închise.