Le-am dat mandat să ne omoare

Nu doar că nu avem un stadion, dar nici nu vom avea. Pentru că, după reconstrucţie, fostul „Naţional” va deveni exclusiv o arenă pentru fotbal. Primăria, condusă pe atunci de Adriean Videanu, şi FRF au crezut că păcălesc atletismul, dar, de fapt, au executat o comunitate de 2 milioane de oameni, răpindu-i un stadion fără s-o consulte. Greu de crezut că Sorin Oprescu va avea voinţa şi puterea de a schimba ceva!

luni, 29 septembrie 2008, 8:39

Nu doar că nu avem un stadion, dar nici nu vom avea. Pentru că, după reconstrucţie, fostul „Naţional” va deveni exclusiv o arenă pentru fotbal. Primăria, condusă pe atunci de Adriean Videanu, şi FRF au crezut că păcălesc atletismul, dar, de fapt, au executat o comunitate de 2 milioane de oameni, răpindu-i un stadion fără s-o consulte. Greu de crezut că Sorin Oprescu va avea voinţa şi puterea de a schimba ceva!

După o documentare care a durat mai bine de două luni, Gazeta lansează astăzi primul episod al unui serial despre potenţialul sportului românesc. Am început cu stadioanele şi vom merge mai departe.

Este o ofensă la adresa civilizaţiei româneşti şi un atentat la sănătatea publică. Sportul ca temă de interes naţional este ignorat de politicieni, complici cu dezvoltatorii imobiliari.

Acum o săptămînă, un mare muzician concerta la Bucureşti. Iată ce spunea Leonard Cohen pentru Jurnalul Naţional: „În anii ‘60, muzica era la modă, fiind cea mai importantă metodă de comunicare. Cred că, în prezent, locul acesteia a fost luat de sport. Figurile sportivilor sînt mai atractive şi mai interesante, iar vieţile lor mai palpitante decît cele ale vedetelor rock. Ei reprezintă modelul eroului modern”.
În privinţa României, lucrurile sînt simple: liderii de la Cotroceni, din Parlament şi din Guvern au decis că trebuie să murim mai repede şi să îmbătrînim neputincioşi, fiind singurul popor din cele 27 ale UE fără un stadion-magnet, care să tragă înainte povestea sportului.

„Sportul este cea mai importantă metodă de comunicare a lumii moderne”
Leonard Cohen

Citeşte articolul scris de Luminiţa Paul şi Mirela Neag şi vezi lista celor mai importante stadioane din tările europene

Comentarii (180)Adaugă comentariu

andrei5685765  •  30 septembrie 2008, 2:26

eu zic ca stadionul ar arata mult mai bine fara pista de altetism.

hai sa fim seriosi, nu are sens sa chemam spectatorii la meci cu binocluri doar ca sa le dam atletilor ocazia ca o data pe an sa alerge pe un stadion de 50.000 de locuri plin pe doar 10%, in loc sa alerge pe un stadion de 5.000 de locuri.

e total irational sa faci un stadion cu pista de altetism atata vreme cat oricum nu avem nici o sansa sa organizam o Olimpiada in urmatorii 50 de ani.

ioan tiimisoara  •  30 septembrie 2008, 3:18

sunt 2 subiecte diferite, care ar trebui tratate separat altfel nu are nici un sens.

1 ca nu avem stadioane (national, in multe orase). Asta e corect.

2. Subiectul pistei de atletism. Dupa parerea mea pista de atletism nu are ce cauta intr-un stadion de fotbal. Uitati-va la stadioanele Angliei, Spaniei, Germaniei. In Germania pista de atletism a fost eliminata din stadioane aproape peste tot unde era inainte sau dupa CM2006. Imi pare rau pt comunitatea de atletism, insa atletismul nu are nevoie de tribune cu 20.000 de locuri (in provincie) sau 50.000 de locuri in bucuresti. Cati spectatori platitori a avut atletismul in ultimii 50 de ani? Dar fotbalul? Cati spectatori platitori va avea atletismul in urmatorii 50 de ani? Dar fotbalul? SStadioanele sunt folosit e in proportie de 95% pentru fotbal, si platite de un public sau un contribuabil interesat in proportie de 99% de fotbal.

Deci microbistul are dreptul sa ceara si sa primeasca un stadion fara pista de atletism, pt ca pista de atletism distruge atmosfera inegalabila a unui meci de fotbal asa cum e ea pe un stadion fara pista.

Atletismul sa primesca un stadion mai mic altundeva, si Lia Manoliu sa fie fara pista, asta e solutia. Idea de aa avea un stadion pt toate e profund gresita.

TAViX  •  30 septembrie 2008, 3:19

Toate decizile care se iau in romania sunt coordonate de mafioti care-si urmaresc doar propiile interese. Sandu e sclavul lui gheara, al becaliotilor, etc. Ce dovada mai buna, cand cel mai mare rtisor al tarii, barbutistul 6-6 satana este la conducerea nationalei de fotbal. Mi-e si rusine ca roman, va spun sincer, cu asemenea oameni care ne reprezinta tara…

marius din iasi  •  30 septembrie 2008, 3:55

Pe Dinamo abia poti vedea ceva din meci din cauza pistei…. asa incat nu sunt de acord cu combinarea asta, teren de fotbal cu pista de atletism. Plus ca o arena olimpica nu prea e rentabila decat daca organizezi o olimpiada, dpdv al numarului de spectatori.

Tony  •  30 septembrie 2008, 4:28

Pentru a se incadra in buget si in conditiile contractului…se fac unele compromisuri.E vorba doar de bani si interese.

Racul  •  30 septembrie 2008, 4:33

Ce sa caute pista de atletism pe un stadion? Pt asta tre stadion de atletism separat. Wembleyul (fie el vechi sau nou) are pista de atletism? Dar Stade de France? Sa fim seriosi…

F bine a facut Videanu.

julia  •  30 septembrie 2008, 6:46

zi le cataline

Mihai  •  30 septembrie 2008, 8:20

Ironia e ca in poza aceea care aduna toate exemplele de stadioane ati pus mare si albastra tot poza unui stadion de fotbal, nu multifunctional.

arh. Gheorghe Petresciu  •  30 septembrie 2008, 8:38

Stadionul 23 AUGUST a MURIT cu amintirile lui frumoase. Dobitocii si incapabilii, l-au…. demolat. Nu am luat exemplu de la nemti, ce, au remodelat vechiul stadion din BERLIN. La noi dirijeaza nepriceputii in domeniu. Au puterea, cutitul si painea. N-ai ce sa le faci, decat sa vezi pana unde merge TAMPENIA.
Noul STADION VA FI GATA IN 2015, daca vom avea bani, de nu, poate in 2017. PA SI HAI STEAUA SI CLUJ IN LIGA CAMPIONILOR.

CSB  •  30 septembrie 2008, 8:44

Ce sa mai vorbim de investitii si bani unde stim cu totii cat se fura. Dar am descoperit cu uimire anul acesta ca nu se mai da voie copiilor sa se joace in curtile scolilor in afara orelor. O sa platim asta mai tarziu, in bonuri de boala… Asta nu mi se pare furt, mi se pare rea vointa, prostie sau ingustime a vederii a celor care au decis asta ( sunt din Sibiu ).

iQ666  •  30 septembrie 2008, 8:52

tolo, nu mai pricep nimic, voi parca militaserati pe vremuri pt. stadioane fara pista, sa fie fanii mai aproape de oameni. sau era concurentza? in fine, nu mai stiu, cert e ca pt. nationala nu cred ca-i nevoie de un stadion,poate juca peste tot.ce, italia are stadion national??

liviu  •  30 septembrie 2008, 9:09

DE LA VIRSTA DE 4-5 ANI DE CIND AM INCEPUT SA STIU CE E VIATA MI-AM DORIT SA AM 1 MASINA SI MAI TIRZIU CIND AM PRICEPUT CIT DE CIT CE E FOTBALUL,SA VAD PE VIU UN MECI DE FOTBAL PE UN STADION CUM VAZUSEM LA CAMPIONATUL MONDIAL DIN 70 DIN MEXIC.M-AM STRADUIT CU MASINA DAR PINA AZI NU AM REUSIT.MA APROPII DE FINALUL VIETII SI NU AM REUSIT SA REZOLV NICI A DOUA PROBLEMA CU STADIONUL.CITIND IN ZIAR SI VAZIND LA TV. CE SE INTIMPLA CU STADIONUL LIA MANOLIU A INCEPUT SA INCOLTEASCA GINDUL CA MAI E O SPERANTA CA PINA SA INCHID OCHII MI-AS PUTEA INDEPLINI VISUL.CA DE OBICEI CIND NOI ROMANII NE PROPUNEM SA INCEPEM CEVA TREBUIE SA APARA SI PARERILE DE RAU SAU REGRETE CA NE-AM GINDIT SA INCEPEM CEVA.E PAREREA MEA.ASA SI CU STADIONUL CEL NOU.CU PISTA SAU FARA PISTA STADIONUL TREBUIE FACUT.E CU PISTA VOM VEDEA JUCATORII CA SI PINA ACUM MICI SI NEINSEMNATI,OAMENI CARE FUG DUPA O MINGE SA O POATA LOVI.CU PISTA POTI VEDEA DE MAI APROAPE MARII ATLETI CARE AR PARTICIPA LA VESTITELE CAMPIONATE NATIONALE UNDE AN DE AN SE DOBOARA CITE UN RECORD MONDIAL (OARE CUM AR FI COMENTERIUL LIVE AL DOMNULUI ANDI VILARA LA DOBORIREA LA BUCURESTI PE STADIONUL NOU A RECORDULUI LA SUTA).DACA E FARA PISTA AR FI MAI APROAPE TRIBUNA DE TEREN SI STRIGATELE DE LUPTA AL SUPORTERILOR PENTRU ECHIPA NATIONALA AR FI AUZITE MULT MAI BINE SI POATE LUPTA PENTRU MINGE AR FI MAI APRIGA SI REZULTATELE IN FAVOAREA ECHIPEI PE CARE ORIDEUNDE AI FI O IUBIM CA NE REPREZINTA TARA SI PE NOI.CUM VA FI SI CE SE VA FACE E DEJA HOTARIT.NU VA MAI CERTATI CI FACETI.TOTI NE DORIM UN MARE EVENIMENT SPORTIV IN ROMANIA,DAR DACA VA CERTATI SI VA MINCATI UNUL PE CELALALT O SA FIE INCA UN VIS PE CARE NU L-AM PUTUT EU INDEPLINI SI MA VOI DUCE PE LUMEA CEALALTA FARA A VEDEA EVENIMENTUL MAJOR IN TARA NOASTRA.POT SPUNE CA SUNT UN RATAT SI NU AM REUSIT SA-MI INDEPLINESC VISELE SI MA GINDESC SA MA DUC LA ALTII SA VAD SI SA MA BUCUR DE……………………………

Phill Benett  •  30 septembrie 2008, 9:20

Stadionul „National” a fost distrus tocmai din dorinta de a-l reconstrui fara pista, ca vezi doamne nationala ar fi mai bine incurajata din tribune(suporterii mai aproape de terenul de joc).Cred de fapt ca au fost alte interese-castigul constructorilor si al altor „baieti destepti”.
Orice capitala europeana civilizata are un stadion cu pista de atletism pe care sa poti organiza un concurs atletic sau se poate juca si rugby(sportul gentlemanilor-vezi turneul celor 3 din emisfera sudica sau al celor 6 natiuni-in care n-am ajuns noi ci Italia!).Exemple? Stadioane olimpice: Roma, Berlin, Atena, Kiev etc.Pe care se joaca fotbal si s-au disputat si finale de cupe europene.
Oricum Comitetul Olimpic Roman doarme.Dl.Murariu tace complice alaturi de altii care ar putea face ceva.
Oricum loc de alt stadion in Bucuresti nu mai e.Si reconstructia lui DINAMO singurul cu pista se va face la calendele grecesti…

gilos  •  30 septembrie 2008, 9:35

Stadioanele de fotbal cu pista de atletism sunt oribile. De fapt cred ca sunt o struto-camila inventata de comunisti.
Eu spun ca Videanu a facut foarte bine ca a scos acea pista ( va place cum arata stadionul Dinamo care are pista de atletism modernizata ? ?
Ce , Wembley are pista de atletism ?
Cine-l opreste pe Oprescu sa gaseasca un teren si sa construiasca un complex atletic ultramodern in colaborare cu Federatia Romana de Atletism ?
Cataline, iarta-ma, dar pui problema in modul cel mai populist si comunist posibil …
De-abia au demarat astia lucrarile si hai sa ne sucim, sa le punem bete-n roate, piste de atletism sau ce-or mai visa altii si sa o taraganam pana-n 2030 !!!

rhodococcus  •  30 septembrie 2008, 9:36

Eu cred ca incepand cu copiii si adolescentii de astazi – (care au ajuns sarmanii sunculosi ca purceii de te sperii ),si pana la pensionarii de 80 de ani ,toti pot face sport foarte bine si fara pista de pe” National ” ,cu conditia sa existe parcuri si mici terenuri de atletism ,cat mai multe si asta in fiecare cartier . E de dorit sa avem stadioane cu piste de ateltism dar pt marea masa a populatiei nu conteaza daca exista sau nu stadion olimpic ,decat legat de posibilitatea de a vedea un concurs de atletism la fata locului . Orice actiune se dezvolta ,si capata aploare PANA in momentul in care intampina REZISTENTA ori in romanica noastra ,tocmai asta e problema ….populatia e pasiva ,nu are exercitiul actiunii ,pasiva si frustrata ….nu apare reactiunea …..deocamdata …..”rechinii” de orice fel sunt bine organizati ,isi urmaresc interesele in colaborare cu mai.mut.oi.i din consiliile locale ,primarii ,parlament si guverne ….(mai.mut.zoi.. alesi de noi…chipurile …reprezentand interesul nostru ….) Ii numesc la categoria rechini pe :vanzatorii de gun.oaie alimentare care au imbolnavit o generatie de copii de obezitate ….,mass media care le-a tampit mintile si i-a transformat in „consumatori „docili , ideali, de :orice oricum ,oricand ,oriunde. Traitori cu si din mareata iluzie ca nimic nu e mai bun decat ceea ce se poate cumpara si ca de altfel totul se poate cumpara si lista poate contiua ….

alex  •  30 septembrie 2008, 9:39

** iQ666, orice stadion din Italia poate sa fie stadion national, datorita conditiilor. Imi pare rau, dar nu ai inteles nimic din acest articol. Bravo Catalin, bun articol…scris intr-un moment in care suntem mandrii ca suntem romani datorita unei femei formidabile…o femeie care a castigat un maraton, pentru care nu a avut unde sa se antreneze in Romania.

ARIANUL  •  30 septembrie 2008, 10:03

Reluam o idee ce am convenit deja ca este proasta ! Daca facem un stadion de fotbal ….pai de fotbal sa fie . Dupa ideile unora si dupa interesele lor de ce sa nu-l facem multi-functional ?
Duminica sa-l transformam pt fotbal , luni pt atletism , martzi pt hochei , miercuri pt rugby s.a.m.d.
Cum n-avem hipodrom putem sa-l folosim pe acesta , inainte sau dupa meciurile de fotbal , iar biletul va fi ceva de genul doi intr-unul !!!
Tolontan a baut shi el o cafea cu D-na Balas a fost convins ca ar fi o idee buna , dar nu e .
Luati mana de pe stadionul de fotbal !

TAViX  •  30 septembrie 2008, 10:07

Cataline eu nu inteleg o chestie, te rog frumos sa mi-o explici si mie si restul „fraierilor” din tara.
De ce s-a demolat fostul 23 August/ Lia Manoliu? Care a fost ratiunea logica pentru asemenea lucru????
De ce nu a putut fi construit un alt stadion de la 0 intr-un alt loc dedicat 100% fotbalului? Pe cuvantul meu, noi suntem o natie de retardati, iarta-mi franceza. Adica noi nu avem stadioane, dar demolam pe cel mai mare, nu avem bani sa construim stadioane, dar avem bani sa le demolam pe cele existente, si apoi sa construim la loc „aceasi Marie cu alta palarie”….Cataline, adica la noi timp de aproape 2 ani cati bani si cat timp s-au bagat pana acum in demolarea fostului stadion? Iti spun eu, numai pentru demolarea integrala a acelui colos s-a cheltuit cam jumatate din pretul unui stadion construit de la 0 + timpul pierdut de pomana.
Te rugam Cataline, explicane sa nu murim prosti inca o data, de ce s-a demolat fostul stadion?????
Gandeste-te numai ca daca nu se demola, aveam deja 2 stadioane in 2010, unul 100% olimpic de capaciate mare 60.000 de locuri, plus inca unul de capacitate medie pentru fotbal de numai 50.000 de locuri.
Asa noi ce am facut. Am demolat un stadion de 60 de mii polivalent, pe care se puteau sustine concursuri olimpice, fotbal, rugby, concerte, etc, si facem in loc unul mai mic DOAR pentru fotbal…care probabil va fi folosit doar de 3,4 ori pe an si in rest costuri si mai mari de intretinere, etc…
Cataline, iarta-ma, dar prostia este prea exagerata la noi in tara, desi eu cred ca la mijloc se afla interesele mafiotilor de guvernanti, dar si ale hotilor de la FRF si LPF, care, nu-i asa, trebuie sa-si ia si ei comisioanele adegvate…
Incredibil in ce tara m-am nascut!!!

merlin  •  30 septembrie 2008, 10:12

mda foarte amuzant articolul….hai sa te intreb eu ceva tolontane…..dinamo a bagat cateva milionae in pista de atletism, imi poti spune cate competitii atletice au avut loc in stefan cel mare? dap e adevarat avem o mare problema cu sportul si asta nu din cauza faptului ca nu avem stadion de 50000 de locuri cu pista de atletism sau alta tampenie debitata de voi ziaristii vis a vis de nr. jucatorilor straini din campionatul notstru….marea problema e ca nu se mai face sport… de ce? pt ca nu sunt terenuri pt sportul de masa (de ex. in germania daca vrei sa joci fotbal pe un teren cu gazon nu tre sa platesti 800 de mii pe ora ba din contra e gratis..moka…) pt ca tinerii, copii de acum nu sunt indrumati spre sport, pe vreamea mult iubitului conducator nu exista un copil care sa nu faca sport si asta pt ca nu avea nici o alta optiune nu exista internet, TV…sau alte tentatii din ziua de astazi, maidanele erau pline de copii care bateau mingea de dimineata pana seara…….daia am avut gimnastica, canotaj, atletism….si lista poate continua, e adevarat cei de 18-20 de ani nu stiu lucrurile astea dar tu tolontane ar trebui sa stii

+ voi ziaristii nu ar trebui sa vb de moralitate, voi ati creat liga 1 a patronilor de fotbal, voi creati circ in presa scrisa si la tv profitand de „inteligenta” binecunoscuta a „specialistilor” din fotbal, voi trimiteti reporteri** sa intampine echipele oaspete cu celebra intrebare „va plac fetele din romania?” devenita deja clasica……..crezi ca toate astea atrag oamenii catre sport?

e adevarat avem o mare problema in romania cu infrastructura sportiva si nu numai dar de aici pana la tampeniile scrise de tine e cale lunga

P.S

de „profesionistii” veritabili care lucreaza cu juniorii nici macar nu mai amintesc

okechuku  •  30 septembrie 2008, 10:23

Legat de fotbal: cind o sa avem stadion nu o sa mai avem Nationala, noi totdeauna am fost anapoda. Legat de sport: e trist, sanatatea romanilor e destul de precara, lumea din marile orase e stresata sa supravietuiasca, asta nu iti mai da timp sa faci sport. Si nici nu prea ai unde. Dar oricum, nu cred ca daca stadionul asta avea pista de atletism rezolva problemele sportive ala bucurestenilor.

cristi  •  30 septembrie 2008, 10:23

EU nu zic ca un stadion modern fara pista de atletism nu e frumos si mult mai eficient in cazul meciurilor de fotbal.
Dar pista de atletism isi are si ea rolul ei.Mai ales in tara asta plina de suporteri scapati de la nebuni.
Cu pista de atletism,ar fi mult mai greu sa arunci diverse obiecte in capul jucatorilor sau arbitrilor,lucru care la noi a devenit ceva normal si nelipsit de la meciuri.
Te uiti afara ca se bea bere pe stadion si se cinta.la noi iti confisca si o amarita de sticla de apa si tot degeaba.Se intra cu petarde si alte aiureli.
Nu vom avea niciodata un stadion ca in Anglia,unde spectatorii sa fie despartiti de teren doar de reclame.La noi tot timpul va fi gardul de 2 metri ,eventual cu sirma ghimpata,ca asa am fost invatati.sa stam in cusca.Ati avut vreodata bilete la meci pe rindurile de jos?sa va uitati prin gard si sa nu vedeti nimic?e jenant.
Dar ,asa cum am zis,astia sintem.si nu o sa ne schimbam niciodata pentru ca asta intelegem noi din asa-zisa democratie din tara asta .CA avem voie sa facem ce vrem.O fac din scoala cei mici,invatati de parinti care au bani mai multi decit profesorii.
Tipam ca guvernantii nostri nu fac nimic pentru tara ,ci doar pentru ei.CAre dintre noi ar face altfel?Pe oricine am alege, tot asta s-ar intimpla.
Asa ca…nu mai e nimic de zis.
Macar sa faca un stadion.Si om vedea.Mai ales daca baga preturi la bilete ca pina acum.Nu o sa aiba nici spectatori.
Am zis.Salutari.

corneliu popa  •  30 septembrie 2008, 10:48

Drobul de sare!! Nu ar fi mai simlu ca niste oameni angajati ai Cosiliilor Judetene pentru Sport sa construiasca niste PROGRAME VIABILE< CREDIBILE, ARGUMENTATE si cu fonduri europene doua trei judete sa purceada la construirea de stadioane si sali de sport? Nu sa fure, nu sa deturneze fondurrile!!! Nu! Sa puna creerele la munca sa puna pe hartie initiativele oamenilor si procure fonduri europene!! Hai ca nu-i greu! Si sa nu ne mai lamentam atata!! Tulai Doamne nu avem stadioane!! Nu avem sali si bazine olimpice!! Hai tu Presedinte de Federatie de Consiliu Judetean, Prefect si oameni de bine din sport sa facem o data aceste PROGRAME SI SA LUAM CAT MAI MULTE FONDURI EUROPENE PENTRU SPORT, nu pentru burtica noastra! Si sa facem stadioane pentru fotbal, dar si pentru atletism sau rugby, sali, intr-adevar multifunctionale – astea, da! Fondurile se elibereaza acolo unde sunt PROIECTE CREDIBILE si nu cele personale pentru vile si masini bengoase! Nu credeti ca numai actiunea poate aduce ceva pentru sportul nostru si nu lamentarile!

maiorescu  •  30 septembrie 2008, 11:02

erea bun stadionul douastrei august ca erea comunist! trebea mondenizat si gata, luam piuiala ieropei! orisicatusi erea cel mai cel..toti ne invidiau!

Phill Benett  •  30 septembrie 2008, 11:04

„Stadioanele de fotbal cu pista de atletism sunt oribile. De fapt cred ca sunt o struto-camila inventata de comunisti….” citat din cel cu nick Gilos.
Comunistii au construit si stadioanele din vest?
„Olympiastadion” Berlin sau „Olympiastadion” Munchen sunt oribile?!

edi  •  30 septembrie 2008, 11:06

Un stadion de fotbal fara pista de atletism ese bine sa avem. Marile succese s-au obtinut pe Steaua, nu pe 23 August. Motivul: lipsa unei piste de atletism facea ca publicul sa fie mai aproape de teren, iar presiunea asupra adversarului era mult mai mare. Totusi, in baza unor proiecte si cu finantare internationala, este bine ca sa se construiasca separat si o pista de atletism. Deci daca am avut Stadion cu pista de atletism, este bine sa le reconstruim, mai mari, mai moderne, dar separat.

Racul  •  30 septembrie 2008, 11:06

Misto faza, cica te antrenezi pt maraton pe stadion…

Toni Cufran  •  30 septembrie 2008, 11:08

Fotbalul e fotbal si atletismul atletism. Stadioane precum demolatul Lia Manoliu si Dinamo sunt o idee comunista, multifunctionalitatea fiind o forma de pacaleala a multimii. Ati uitat de stadionul Arcul de Triumf, proiectat special pentru atletism? Sa fie acesta modernizat si pregatit special pentru atletism. Fotbalul este prost receptionat de pe un stadion cu pista de atletism. Cel putin mie nu imi place absolut deloc. Nu este o aberatia faptul ca a fost demolat un stadion. Si englezii au demolat stadionul Wembley si au construit in locul lui altul. Doar prostia e eterna…

iQ666  •  30 septembrie 2008, 11:13

@alex: n-ai inteles ce-am zis: ca stadionul national nu e nevoie sa devina o arena exclusiv pt. fotbal, pt. ca practic nu e nevoie de asa ceva, nationala poate juca peste tot. italia era un exemplu

dragon73  •  30 septembrie 2008, 11:26

si eu cred ca stadionale trebuie sa fie fara pista de atletism.pentru atletism trebuie sa facem alte stadioane.

Phill Benett  •  30 septembrie 2008, 11:31

Chestia cu publicul aproape de teren ca sa impulsioneze echipa nu tine.Valoarea si forma sportiva e principalul.
Romania -Italia(campioana mondiala) 1-0 in 1983 pe 23 august
Dinamo-SV Hamburg(campioana europeana) 3-0 in 1984 tot pe 23 august.
Dar romanilor cred ca le place ** aruncatul cu brichete,petarde,fumigene etc.-toate s-au intamplat stadionul Giulesti.

marx  •  30 septembrie 2008, 11:49

cohen e un batranel ramolit. sportul inseamna azi doar fotbal si e foarte bine asa.

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 11:52

toni cufran, dynamite, redddog:da, stadionul cu pista este un obicei comunist. de exemplu, puteti gasi in gazeta de azi, urmatoarele tari comuniste care au un stadion multifunctional: Anglia, Austria, Belgia, Finlanda, Germania, Italia 🙂

Ilie  •  30 septembrie 2008, 11:53

Tolo,

Ca gazetari de sport sunteti in egala masura responsabili de trecerea atletismului pe ultima pozitie in ceea ce priveste interesul zero manifestat de autoritati. Lumea vrea paine si circ, iar la noi painea se traduce prin fotbal ce si l-au primit cu varf si indesat, iar de circ v-ati ocupat voi. Demersul vostru mi se pare in aceasta clipa o jignire la adresa bunului simt.

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 11:54

edi: e bine sa avem si un stadion fara pista, dar tb sa avem si unul mare, modern, cu pista. Am dat nenumarate exemple azi. Intelegeti? Romania este singura tara din cele 27 din UE care nu are un stadion modern pentru mai multe sporturi!

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 11:57

ARIANUL: Prietene, tu spui : „Luati mina de pe stadionul de fotbal!”. Care stadion? Mircea Sandu nu a primit din partea bucurestenilor mandat sa se faca un stadion de fotbal IN LOCUL celui multifunctional. Acest lucru il decide comunitatea, nu eu sau tu aici, nu Mircea Sandu in Casa Fotbalului. Esti de acord cu principiul ca bucurestenii decid atita vreme cit fondurile sint EXCUSIV de la primarie, adik banii lor? Dc nu, inseamna ca avem notiuni diferite despre democratie.

lemnTanase  •  30 septembrie 2008, 11:57

Cine spunea ca stadioanele de fotbal cu pista de atletism SUNT ORIBILE ARE PERDFECTA DREPTATE. EXCELENTA IDEEA FRF , acceptata de Videanu (care chiar a facut ceva pentru orasul asta in numai 3 ani si ceva de mandat).
PUR si SIMPLU stadioanele care sunt si de fotbal si de atletism sunt monstruoase si obositoare. Cel mai bine simt asta fotbalistii asa ca cine nu stie ce vorbeste (si ca de obicei sunt multi pe aici incepand cu Tolontan) sa taca! E foarte bine (si s-a avut asta in vedere) sa seconstruiasca separat un stadion…sa-i spunem universal, care sa fie folosit pentru atletism dar si pentru Rugby de pilda!

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 11:58

marx: „coehn e un batrinel ramolit”. sigur, iar nickname-ul tau e al unui tip care a facut mult bine in istorie si e proaspat ca un prunc 🙂

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 11:59

lemn Tanase: de ce sa tacem cei care nu sintem de acord cu tine? asta e geniala. o dezbatere ideala dupa teoria ta: unii vorbesc si altii tac 🙂

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 12:03

racul: uite stadioane multifunctionale din europa: Olimpico (Roma), Stade de France (Paris), Roi Baudouin (Bruxelles), Olympic (Londra), Estadio Olimpico (Sevilla), Ataturk (Turcia), Silensian (Katowice), Crvena Zvezda (Belgrad). ORICE TARA CIVILIZATA ARE UN STADION MODERN MULTIFUNCTIONAL!

Mos Califar  •  30 septembrie 2008, 12:06

Doar nu credeai ca ii pasa Videanului de sportul romanesc Cataline…Conturile lor conteaza.

astrid  •  30 septembrie 2008, 12:12

faci stadion de fotbal pentru ce? organizam cumva vreun campionat european sau mondial? sa joace nationala de fotbal din cand in cand, ca sa poata sa fie scuipata de aproape, de spectatorii din bucuresti? as prefera sa vad un campionat mondial sau european de atletism . faceti special una de fotbal cum vreti voi dar trebuie stadion care sa serveasca si altor sporturi pentru ca avem nevoie. nu este fotbalul unicul sport din lume!

lemnTanase  •  30 septembrie 2008, 12:25

Tolontane,

Te rog sa nu faci ceea ce faceti voi ziaristii in general (nu toti dar in general): sa o dai dupa cum iti iese tie bine
la argumentatie. Eu am spus ca e cazul sa taca cei ce NU STIU ce vorbesc referitor la un asa zis stadion struto camila (precum a fost 23 august) si nu am spus sa taca cei ce nu sunt de acord cu mine. Cine nu e de acotrd cu mine sa vina cu argumente si nu cu chestii tip: „pai si nemtii si italienii au asa ceva”. De acord dar un stadion PENTRU fotbal era ceea ce ne trebuia noua in primul rand si abia in al doilea rand cel de atletism sau multifunctional sau Olimpic sau cum vrei sa-i spui. Este trist dar asta e adevarul. Atletismul este la coada fie ca place unora sau nu. Am tot discutat in urma cu 1 an doi ca nu avem un stadion de fotbal modern. S-a luat in sfarsit decizia de a se construi unul cu adevarat meserias (judecand dupa proiectul prezentat) toata lumea a fost multumita iar acum ce face mussiu Tolontan in criza de idei: „ia hai sa scormonim un pic *** si sa-i punem pe rumani sa-si mai dea cu parerea.
Daca esti jurnalist sportiv nu inseamna ca esti chiar priceput la fotbal Tolontane caci daca stiai cum e sa joci pe un teren precum 23 august nu ai mai fi deschis subiectul. Daca esti interesat de soarta atletismului atunci dai tare cu necesitatea si unui stadion de atklestim **

BOGDAN  •  30 septembrie 2008, 12:30

DOMNULE TOLONTAN DVS REPREZENTATI PRESA IN NUMELE NOSTRU AL TUTUROR SUPORTERILOR DUCETI O CANPANIE MACAR UN STADION ULTRA MODERN SA AVEM.LUATIL PE OPRESCU LA INTREBARI DATI IMAGIN SAPTAMINA CU STADIUL LUCRARILOR DIN (ZONA X)LIA MANOLIU…HAI SA FACEM CEVA CA INBATRINIM SI STADION NU O SA AVEM,AUTOSTRAZI NU, LOCUINTE PT TINERI NU, SALARI NU.DAR NOI MILIOANELE DE SUPORTERI VREM SADION, MACAR UNUL!!!

cld  •  30 septembrie 2008, 12:31

Dupa ce s a strigat ani de zile ca n avem stadion de forbal, acum le reprosam ca de ce il fac. E aberant. Atletii pot foarte bine sa alerge pe Dinamo sau pe Ion Oblemenco, nu vad care e problema. Sau 15000 respectiv 27000 de locuri sunt prea putine pentru „sutele de mii” de fani ai atletismului…?

adrian  •  30 septembrie 2008, 12:32

da de cand astept eu o dezbatere de genul asta…ati stat 15 ani si ati bodoganit despre penalty-uri, cornere, off-side-uri si toata banalitatile si magariile posibile si in timpul asta terenurile de sport s-au transformat in parcari, orele de sport in ore de informatica, cluburile sportive scolare in scoli de sudori si zidari. Politicienii pe care ni i-ati bagat pe gat…in primul rand tu tolontane, au declarat la 2 zile de la alegeri ca sportul nu e prioritate si , vai, asta e singurul lucru de care nu s-au dezmintit…pai mai nene, dupa ce 15 ani tu si restul presei sportive, cu mici exceptii, ati dezonorat meseria asta vorbind despre iancu, porumboiu si becali..acu o faceti pe fetitele virgine care descopera ca n-avem stadioane?????????? aloooo..nu mai avem nimic…n-avem scoli de sport, n-avem competitii de juniori, n-avem sport de masa, n-avem sali de sport, am ajuns rasul lumii la volei, atlestism, basket, tenis..**

sergiu23  •  30 septembrie 2008, 12:36

cld ai dreptate

sergiu23  •  30 septembrie 2008, 12:38

***…stadionu din dortmund se numeste Westfalenstadion **

Minge  •  30 septembrie 2008, 12:39

pai e loc de foileton pentru ca lipsa la inventar se mai afla: BAZIN, PATINOAR, SALA DE SPORTURI

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 12:47

adrian: reprosurile tale sint excesive… „ati stat 10 ani fara sa faceti nk”… ai auzit despre ancheta piatra arsa? sau despre campania „strandul tineretului”?… sau despre investigatiile cu bazele sportive desfiintate? tot presa le-a facut! tu de unde stii ca s-au distrus baze? nu cumva din media ? 🙂

Cătălin Tolontan  •  30 septembrie 2008, 12:48

BOGDAN: corect, un stadion modern nu e un lux. Un stadion modern e un concentrat de mindrie comunitara!

Comentariile sunt închise.