Fibra şi organizarea

Rezultatele Clujului şi ale Stelei şi contraperformanţele din Giuleşti şi din Ştefan cel Mare stau în diferenţa dintre proprietate şi falanster. CFR şi Steaua sînt cluburi private, cu cîte un patron bun sau rău, lăudăros sau liniştit, pasionat sau lucid, dar cert! Angajează, dau afară, delegă sau dau din mîini.

joi, 2 octombrie 2008, 11:08

Rezultatele Clujului şi ale Stelei şi contraperformanţele din Giuleşti şi din Ştefan cel Mare stau în diferenţa dintre proprietate şi falanster. CFR şi Steaua sînt cluburi private, cu cîte un patron bun sau rău, lăudăros sau liniştit, pasionat sau lucid, dar cert! Angajează, dau afară, delegă sau dau din mîini.

În schimb, la Dinamo şi Rapid situaţia este neclară. Lipsa de autoritate se transmite în organizare şi, mai departe, în teren. Veţi spune: lasă-ne, dom’le, cu aiurelile pentru că, dacă Dănciulescu nu dădea în bară, atunci ziceai altceva. Dar uitaţi-vă puţin! Uitaţi-vă că, de ani de zile, cam de cînd s-a instaurat acest directorat al palavrelor, Dinamo nu mai face nimic în Europa! O fază se mai nimereşte, dar anii nu mint.

Ei spun: fotbalul e o industrie. Care are reguli. Cine îl face după ureche pierde. Cine respectă managementul are o şansă.

Pînă la urmă, ştiţi cine a fost cel mai bun aseară în Ştefan cel Mare?  Victor Becali, impresarul care, împreună cu fratele său, l-a transferat pe Mitea la Ajax. Văzîndu-l pe fostul „lăncier” cum pierde toate baloanele în faţa unor jucători care nici n-au visat să ajungă la clubul din Amsterdam, înţelegi de ce e nevoie de organizare. Pentru că, la fibra noastră laşă, e singura şansă.

Comentarii (155)Adaugă comentariu

UEFAlitii  •  2 octombrie 2008, 23:14

lipsa de valoare e de vina..si mentalitatea.

UEFAlitii  •  2 octombrie 2008, 23:17

dinamo a jucat ca o echipa de divizia C, cum se poate sa fie lider?
Bravo CRF..parca nu erau romani asa mentalitate aveau…de fapt nici nu sunt 🙂

andrei  •  2 octombrie 2008, 23:18

Vai de capul nostru cu fotbalu de 2 parale practicat in uefa..In liga ne-am descurcat bine:D

jack  •  2 octombrie 2008, 23:19

deci la istoria lui dinamo se mai adauga un nume ciudat…. 17 nentori, kantufsss…pescarii aia ca mi se stilceste limba elfsborg, si astia acum neica nimenii

Adrian  •  2 octombrie 2008, 23:19

Astia nu stiu ce inseamna aia determinare… Mai mult de Hamburg, Wolfsburg9nush dc am scris si nici nu ma intereseaza pt k asta e o echipa pe kre Steaua o elimina in preliminarii CL) si NEC astia nu stiu sa joace!!!
RESPECT STEAUA si CFFR!!!

bbusoi  •  2 octombrie 2008, 23:20

corect, exemplele de genul steaua si cfr pot continua: urziceni, vaslui, putin si timisoara si chiar si amaratii de olteni de la Craiova care rezista la un nivel acceptabil in liga 1 fara transferuri si cu bani putini.

Sebastian  •  2 octombrie 2008, 23:21

Scurt si la obiect.Dinamo e eliminata an de an din primul tur,Rapid la fel(parcursul de acum cativa ani s-a dovedit a fi o intamplare).
Steaua nu a fost eliminata in ultimii 15 ani din primul tur.Tot timpul a adus puncte.CFR a inceput bine,trebuie sa confirme in urmatoarele sezoane,daca o va face.Insa singura constanta,singura raspunzatoare pt 7 echipe in cupele europene e Steaua.Fara Steaua,Romania avea maxim 2 echipe in cupele europene.

Marius Balaci  •  2 octombrie 2008, 23:22

Catalin, Iti dau dreptate in cele spuse. Cei de la CFR au inteles primii si cel mai repede ca fotbalul este o afacere. Chiar si patronul Stelei a inteles asta.

Diferenta dintre ce le 2 e ca la CFR se face o afacere in adevaratul sens al cuvantului. In esenta o afacere este despre profit (material) si CFR iese pe profit foarte repede.

Pe de cealalta parte … si patronul Stelei a incercat / incearca sa obtina avantaje de pe urma fotbalului. E adevarat ca nu in forma materiala, ci la nivel de crestere a popularitatii „managerului”. S-a tradus in capital electoral.

craca_giulesti  •  2 octombrie 2008, 23:24

Da, Catalin! Managementul celor de la CFR ar trebui sa fie exemplu pentru tot fotbalul romanesc. La Steaua doar imensa putere financiara a ciobanului face diferenta, insa paranoia este de-abia declansata la personajul respectiv.In rest , tacere!Vom plinge peste 2-3 ani , cind vom juca la tururi preliminare de o sa ne saturam!

ge0rgian  •  2 octombrie 2008, 23:25

In moment din astea imi dau seama cat de bine e cu Becali la Steaua.O fi el nebun,certaret sau cum vreti sa-i mai spuneti dar macar el taie,el spanzura.N-are nevoie de nicio AG,de nimic pentru ca el e unicul patron.

vlad  •  2 octombrie 2008, 23:26

Barcelona nu e club privat, si nu o duce tocmai rau.
Ca peste tot, e vorba de bani.Ai bani, faci treaba. Nu ai….

adris  •  2 octombrie 2008, 23:27

Mi se pare corecta analiza dumneavoasrta. Totodata ma intreb cum sunt posibile asa rezultate meritorii ale lui Dinamo in campionatul intern, in conditiile in care in Europa nu sunt in stare sa bata pe nimeni?

Razvan  •  2 octombrie 2008, 23:29

Management dupa ureche si multa vorbarie…cu vorbele ramanem.

caprarosie  •  2 octombrie 2008, 23:30

Astia de la NEC in viata lor nu au trecut de turul 1 al cupei UEFA!!! A trebuit sa-i intalneasca pe Dinamo…Ati vazut cum se bucurau la final…!? Ziceai ca au castigat Liga Campionilor!
Ma intreb ce mai cauta echipa asta comunista in campionatul Romaniei!!! Vor sa joace in Liga Campionilor!??? Pt. ce???

TO-ON  •  2 octombrie 2008, 23:30

Superb articol D-le Tolontan….Felicitari !!

craca_giulesti  •  2 octombrie 2008, 23:31

„Ciobanul ” a deranjat?

adi  •  2 octombrie 2008, 23:31

Borcea a ordonat echipei sa nu se califice in UEFA!!!
Meciurile din grupele Uefa ar dauna antrenamentele pentru Champions League a lui Dinamo.

Dati lui Borcea ce-i a lui Borcea!

Stelist  •  2 octombrie 2008, 23:37

Dinamo se califica la scor … daca arbitra Corpodean!=))

suporter  •  2 octombrie 2008, 23:37

nu avem valoare si suntem plini de rautate si de invidie. acum un an atat suporterii cat si actionarii de la dinamo, rapid si timisoara ii luau la misto pe cei de la steaua fata de parcursul lor in liga campionilor. cum naiba se face ca ei ani de ani nu realizeaza nimic si totusi au tupeul de a-i blama pe altii. au o singura grija: aceea de a-si gasi scuze pentru incompetenta lor si asteapta ca steaua sa ia bataie de la cate o echipa ,,mediocra” din europa( real, lyon s.a.).

Costinvlad  •  2 octombrie 2008, 23:38

penibile echipele romanesti …

lord belial  •  2 octombrie 2008, 23:41

dinamo atit poate, ce sa le ceri hhehehe

Ple.shit.za 55  •  2 octombrie 2008, 23:41

Vai de capul lor, in afara de Vaslui si Urziceni, restul s-au facut de rusine si au injosit fotbalul romanesc.
Dupa aceste rezultate conducatorii lui Dinamo, Rapid si Poli (ala vechi) nu ar mai trebui sa apara la tv macar un an.
Iar jucatorii capul in pamint si munca pina la viitoarea campanie ca sa spele rusinea.
Sa ai 5 echipe si sa nu intre una in grupele uefa, toate 5 reprezentante ale unui fotbal despre care toti zic ca e in crestere???
Cum draku a putut Dinamo sa piarda cu Neica Nijmeni??? Dar Poli, care se lauda ca e pe locul intii, si sirbii le-au dat 3 boabe…???

werwolf  •  2 octombrie 2008, 23:46

Bravo Steaua! Bravo CFR! Felicitari Vaslui si Urziceni ,chiar daca nu v-ati calificat ,ati iesit cu capul sus.

deco  •  2 octombrie 2008, 23:47

@vlad, cum poti sa compari Barcelona cu Dinamo, nu exista termeni de comparatie din punct de vedere al organizarii, cu atat mai putin al nivelului fotbalistic. cand vad aceste meciuri ale lui Dinamo in europa ma intreb cum de nu se ascunde borcea 3 ani prin canale, sa nu-l mai aud vorbind de steaua si cfr. rusine dinamo, rusine rapid.

danyel77  •  2 octombrie 2008, 23:58

Aici se vede valoare echipei dinamo aici se vede cate meciuri a aranjat dinamo in acest inceput de campionat…nici nu-mi vine sa cred ca o asemenea echipa mediocra este pe locul 1 in Rpmania.Dinamo e o rusine pentru romania in europa.

flo  •  3 octombrie 2008, 0:02

articol bine de tot scris

ar trebui in momentul de fata unele echipe sa se retraga din lupta pt titlu…nu de alta dar nu au nici un rost in campionat…stiti bine la ce echipe ma refer…sa nu mai incurce cfr si steaua si fara nici un fel de mito urziceni sau vaslui…care d ealtfel sau comportat demn pt primele lor participari.

adi  •  3 octombrie 2008, 0:04

problema d-le Tolontan este ca peste o saptamana borcea o sa apara la tv sa ne zica ce ekipa si lot valoros are ce transferuri fenomenale a realizat(nu cred ca au platit ci au fost repatrieri gratuite)si cum dinamo va castiga titlul si va merge direct in c.l. ca rapidul il va gasi vinovat pe zota pt managementul dezastruos,uitand toate cererile de naturalizare ale componentilor lotului,si laudele ce au venit din partea comentatorilor dupa primele doua etape. „rapid este cu cel putin o clasa peste celelalte echipe”.ca becali declara ca interesul stelei este doar calificarea in grupe si restul nu mai conteaza. problema este ca fotbalul nu mai este pentru spectatori

CFR-ist  •  3 octombrie 2008, 0:07

Paszkany administreaza clubul ca pe o afacere, dar pune pe locul 1 performanta, nu profitul material. De aceea face investitii si nu vinde jucatorii imediat ce le creste valoarea.

Un alt aspect care merita evidentiat pentru ca nu prea se vede la alte cluburi din tara este ca a adus la Cluj o atitudine de respect si pretuire fata de jucatori si fata de club si asta se vede cel mai bine in starea de unitate a echipei din teren.

vali  •  3 octombrie 2008, 0:18

O reprezentare de 2 lei a fotbaluilui din tara unde dobrin si hagi au aratat lumii intregi k talentele se pot naste oriunde..dar pacat….
5 doamne si toate 5

daniel  •  3 octombrie 2008, 0:19

Dinamo a vrut sa nu castige azi,pentru a putea lua campionatul si sa se califice direct in liga.

lywyu  •  3 octombrie 2008, 0:24

Tolo, vz cat de periculoasa a fost victoria dinamovistilor la Bistrita?

mgr  •  3 octombrie 2008, 0:25

negru negru negru. m-am motivat greu ca suporter al Clujului sa tin cu Stioaia. 5 echipe in UEFA; splendid!!! Oracolul spune ca 3 pleaca mai departe! Cine pleaca? Pleaca P–a! Ce-a ramas? 5 puncte St + CFR si 5 pct din 30 restul… Hai sictir! Si nu-mi spune-ti ca nu sunteti de acord…

Moreni  •  3 octombrie 2008, 0:30

Diferenta o face atitudinea, in primul rand. La Steaua si CFR exista o singura atitudine: victoria. Aceasta atitudine este egalata de mandria apartenentei la un grup de elita. Dinamo si Rapid nu vor avea NICIODATA acest lucru pentru ca nu are cine sa le inspire chestia asta. Mai e un om ratacit pe la Dinamo, dar pe care 99% dintre angajati il considera nebun. Asta doar pentru ca el reuseste sa gandeasca.

bilu  •  3 octombrie 2008, 0:35

la fibra lasha nu exista leac.

Gellu  •  3 octombrie 2008, 1:03

Din pacate…
Am avut dreptate cand am scris pe 18 sept.,dupa articolul ”Linie grabita in noapte” ca nu se va califica nicio oechipa romaneasca in grupele UEFA. Atunci scriam ATENTIE!
Poli nicio sansa, Vaslui si Urziceni vor primi gol si nu vor da doua.
Pentru Rapid si Dinamo a fost penibil totul.
Dupa acest bilant NEGRU, CATASTROFAL am doar o intrebare:merita acesti fotbalisti atatia bani, atata atentie din partea media? Dar conducatorii lor?
Atata amaraciune ne poate trece doar cu un sfert de finala europeana Steaua-CFR!
Sincer, imi doresc enorm asa ceva,cine nu?
PS astept sa fiu contactat de ”oracolul de la Balcesti”,doar am avut 5 pronosticuri din 5 exacte, nu 2 sau 3.Daca ”ghicesc” si sfertul de finala ma fac”oracolul din Bucuresti”.

Beowulf  •  3 octombrie 2008, 1:03

Dude, nashpa situatia! De Rapid si Dinamo nu mi-e rusine. Stiam ca o sa iasa ca nu mai sunt in stare de mult de performanta. Sunt insa meseriasi la datul din gura. Poli nu prea merge dar a jucat cu o echipa buna. Unirea a fost buna in ambele meciuri; tot respectul. Vaslui a avut ghinion curat. Era singura care se putea califica. Steaua nu cred ca o sa faca mare branza iar CFR s-a imbatat deja cu apa ca a batut la Roma. O sa vedem in curand cat de bune sunt. Nu m-ar uimi daca nu vor mai face nici un punct.

ovyyy  •  3 octombrie 2008, 1:06

vad k multa lume se intreaba ce vrea sa faca dinamo in CL, va spun eu, Borcea are nevoie de banii aia sa mai platesca niste arbitrii ca doar nu degeaba e pe primul loc, primul loc costa scump pt dinamo care nu joaca nimik in afara tarii niciodata dar in campionat se bate mereu la titlu. De ce oare?

andy  •  3 octombrie 2008, 1:18

Stati linistiti, Dinamo a pierdut din neputinta, iar campionatul nu o sa-l ia niciodata atata timp cat sunt in aceeasi liga cu CFR si Steaua.

Suporter  •  3 octombrie 2008, 1:21

Lasati-i dom’ne sa se pregateasca in liniste pt. Liga Campionilor!

Stefan  •  3 octombrie 2008, 1:25

Astazi s-a vazut adevarata valoare a campionatului nostru , nu cea declarata de Dragomir ( fie vb intre noi e un papagal). Cat priveste dornita celor de la dinamo de a castiga titlui , nu le urez bafta, vor face romania de ras ( altii isi rup picioarele sa castige 1 pct in Cl iar dinamo nu e in stare sa elimine niste neica nimeni ).

Lord Mariacron  •  3 octombrie 2008, 1:52

Cataline,

Aculta la mine ce iti zic: Steaua si CFR au trecut mai departe datorita proportiei covirsitoare celor straini.Faceti comparatie cati straini au Clujul si Steaua.Si Rapidul are ceva straini dar cei mai multi ii gasesti la Steaua si CFR.
Noi daca avem 2 echipe ACUM cu sanse de calificare in Champions League este pentru ca avem jucatori straini cu alt spirit.Romania a avut cea mai buna perioada economica pe vremea cind era condusa de Carol,cetatean strain.Sibiul arata european pentru ca e condus de un neamt.Cind vom aveam ministru german,ministru de finante danez (nu rideti ca e posibil,sunt 2-3 cetateni danezi in Romania care indeplinesc conditiile de prim ministru)atunci ma voi intoarce in tara.
Pina atunci imi voi bea cafeaua linistit in Bundesrepublik Deutschland.

viola  •  3 octombrie 2008, 1:55

tolo,la aceasta ora m-am intors de la belgrad si primul lucru pe care l-am facut cind am intrat in casa inainte de a-mi saruta sotia,am deschis gazeta sa vad ce s-a intamplat cu echipele noastre.cu stupoare am constatat ca de echipa mea favorita (care a jucat si ea in cupe) nu am gasit nici un rind scria. sincer sunt stupefiat,indignat,revoltat. sau noi nu facem parte din ROMANIA?RUSINE,RUSINE,RUSINE !!!

magic_trix  •  3 octombrie 2008, 2:07

corect folosit cuvantul las… asta suntem niste lasi si degeaba acuzati doar pe cele 5 din uefa eu pot sa le bag pe toate la gramada deci o sa vb de cele 7 si care joaca si reprezinta stilul nostru acela al impotentei atacului si al jocului ofensiv…ci acela de a da pasa inapoi (vezi romania la europene)
steaua nu a marcat 0-1, 0-0;
cfr 2-1 – acesta este meritat si este doar o exceptie de la regula si 0-0;
dinamo – 0-1, 0-0;
rapid – 0-1, 1-1;
poli 1-2, 0-1;
vaslui 0-0, 1-1;
urziceni 0-0, 0-2;

tragand linie sunt 14 meciuri ale echipelor romanesti in c.e. in care au marcat 5 goluri.. asta spune tot… fricosi nu vor fi niciodata recompensati

romania inedit  •  3 octombrie 2008, 2:17

Pai nici nu are ce sa scrie despre FC Timisoara !
Suporterii FC Timisoara pot eventual sa aprinda o lumanare si sa se roage pentru salvarea de la retrogradare !

ionescu  •  3 octombrie 2008, 2:23

hai ca s-a scris o alta pagina de istorie in seara asta si cap de lista e iar dinamo. Rusine sa va fie. An de an va faceti de ras in europa si asteptati sa profitati de pe urma altora sa ajungeti in Champions league.

poate ca o sa ajungeti si voi acolo, nu e imposibil. dar elfsborg, nijmegen, pescarii aia… astea raman cu brio acolo in palmares.

jenant

obiectiv  •  3 octombrie 2008, 2:34

Pt viola: ce asteptai domnule? un rand despre echipa d-voastra? cate puncte a strans aceasta echipa anul acesta pentru coeficientul de tara la uefa al Romaniei? si mai aveti si tupeul sa cereti spatiu in ziar despre o echipa care este 0 in Europa. putina decenta n-ar strica si in banat.

Laurentiu  •  3 octombrie 2008, 2:38

@Lord Mariacro
Tu la ce echipe te uiti?

Steaua a inceput meciul de la Firentze cu 7 ROMANI in teren. Radoi, Goian, Ghionea, P.Marin,Ogararu, Lovin, B. Stancu. si a mai intrat si Sekely, iesind Semedo… adik 8. Rapid a avut 3 romani, sa nu mai spun ca in campionat joaca doar cu Maftei sau marius constantin, au fost meciuri cand aveau doar 1 jucator roman.
Nu e vb de mentalitatea jucatorilor romani/straini ci strict de valoarea lor si mai ales de cea a antrenorului.
Sa fim serioshi. Steaua si CFR fac parte dintr-o alta lumea a fostbalului, si nu vb aici doar despre jocul prestat(steaua nu ne-a incantat prea tare, poate doar cu galata) ci ma refer la tooot. de la infrastructura pana la echipe si lot. Unii se antreneaza pt CL, altii joaca acolo. asta-i diferenta.

PS: Respect pt vaslui. singura echipa care a terminat meciul atacand, singura echipa putin ghinionista. in rest, am vazut nishte ** de jucatori, mai ales la dinamo si rapid.chiar speram ca aceste 2 echipe sa se califice. RUSHINE!… oare cum o fi dinamo pe locul 1…. ramane o enigma. Acum ar trebui sa-i arda si arbitri in campionat sa nu mai ajunga nici in UEFA… ne-au umilit olandezii.

vasilicaalamicu  •  3 octombrie 2008, 2:41

cineva comenta: merita oare fotbalistii di Ro atata atentie? desigur e „painea” cu care baietii astia isi vand gazeta. fotbalul romanesc e mediocru plin de laturi si pitzurchisme, un andone face valuri din aburi, patronii se dau in „stampa” prin declaratii rizibile ( si taher care e de fapt un priceput om de afaceri crede ca „da bine ” sa iasa cu declaratii in presa:))
CFR-ul din divizia C acum cativa ani a ajuns pe frontispiciul gazetelor europene si cum „sic gloria mundi”, vor face ce vor face si uite-asa au gazetarii ce sa mai piguleasca si sa atraga atentia, sa-si vanda gazeta. just buisiness ! fotbalul ramane totusi supapa de siguranta a omului european de rand si mai re3fulam si noi in asta. mediocrii fac „poza” la minut !

dany  •  3 octombrie 2008, 2:52

dinamo+rapid = 0 batat din punct de vedere fotbalisic. Celelalte echipe macar au incercat sa joace, cu bugete net inferioare***, si au jucat mult mai bine k astea 2 echipe k mie scarba sa le scriu numele… avem o echipa fanion de 5 ani consecutiv in europa incluzand si UEFA, STEAUA e cel mai bun ambasabor al fotbaluilui romanesc, cfr vine puternic creand o buna imagine ROMANIEI in E#UROPA si 2 formatii ** k ne fac de ras… pt URZICENI, VASLUI, POLI, tot respectul, au incercat, au fost furate rau de albitrii, mai ales URZICENIUL, vasluiul mare ghinion, ca si poli ce a facut un joc frumos. BAFTA STEAUAAA SI C.F.R. singurele echipe adevarate ale ROMANIEI

cristian  •  3 octombrie 2008, 4:05

Dupa o seara neagra ramanem cu un gust amar. Care este valoarea campionatului romanesc: cea aratata de steaua si cfr sau cea aratata de cele 5 echipe din cupa uefa? Poate dl. Dragomir are un raspuns. Probabil va vedea jumatatea plina a paharului, ca de obicei.
Pacat, mare pacat pentru fc vaslui. Chiar ar fi meritat, dupa cum au jucat si au luptat, sa se califice. Dinamo si Rapid au jucat execrabil. De fapt, daca spui ca au jucat, indiferent cum, le faci un compliment. Unirea Urziceni a vrut, dar nu a putut. Liderul Germaniei a fost o nuca mult prea tare. Despre Timisoara nu pot spune nimic, nu am vazut meciul. Oricum, partida lor a fost ignorata de mass-media, desi pe teren propriu au jucat peste dinamo si rapid, chiar daca au pierdut.

Comentariile sunt închise.