TOLO.RO
De ce avem din nou un arbitru în UEFA Champions League
vineri, 24 octombrie 2008, 4:36
De ce avem din nou un arbitru în UEFA Champions League
Te uiţi la el şi, în afara cazului în care eşti scenarist în grevă la Hollywood, nu-ţi inspiră Brad Pitt. Pentru că Alexandru Tudor nu are charismă. Nu are pile. Nu are nici răbdare.
El îşi are propriul drum. Merge pe el de 10 ani numai în Liga 1 şi, pînă acum, a strîns meciuri bune, momente comice şi enervante, erori, dar niciodată o dîră grea în urma sa.
Tudor nu e singurul arbitru român corect, dar e cel care a rupt decisiv, inclusiv prin imaginea sa patetică uneori, tradiţia fluieraşilor killeri. A fost serios. S-a pregătit. A luptat inclusiv cu stilul introvert, care îl dezavantajează. „Băiatul ăsta e înfumurat sau izolat?”, a întrebat un oficial UEFA la unul din turneele internaţionale, văzîndu-l pe Tudor stînd aproape ostentativ de unul singur.
De o vreme, a dispărut din atenţia publică. În teledemocraţie, lumea crede că ai murit dacă nu apari pe tv. Tudor s-a antrenat şi şi-a văzut de meciuri. Iar acum a fost anunţat: „După 6 ani, un arbitru român va conduce un meci din grupele Champions League”. Va afla atunci, care. Dar nu numele echipelor sînt importante. Ci numele acestui bărbat de 37 de ani care crede în forţa propriilor convingeri.
Jan • 24 octombrie 2008, 16:41
Un capos, dar corect. Cel mai bun arbitru roman.
Claudiu • 24 octombrie 2008, 16:50
Nu cred ca se va face de ras.Sper sa arbitreze in spiritul jocului,gen Anglia!
BABILONUL IMOBILIAR • 24 octombrie 2008, 16:58
Tudor, desi si el a mai gresit (chiar lamentabil, uneori) a demonstrat ca e un arbitru serios, nepatat, incoruptibil…Si a avut constanta in asta!
Uitati-va la Corpodean>! Cata diferenta!
FRF are vina in a nu avea Romania arbitru atatia ani in competitia princeps intercubluri din Europa!!
Oricum, felicitati pentru Tudor! Si…mai sus campioante europene, mondiale, olimpice…!
nu conteaza • 24 octombrie 2008, 17:02
Oare nu-si aduce aminte nimeni de Urziceni – steaua cand Tudor a dat penalti pt steaua, desi atacantul care a cazut era la 1m de portarul care s-a presupus a-l fi faultat ? Oare nu-si aduce aminte nimeni de CFR Cluj – steaua cand „maretul” tudor a refuzat 2 penaltiuri pt Cluj ? De unde si pana unde tudor arbitru corect ? Pt. mine acest fluieras este si va ramane stelist. Mi-e scarba de el.
iulian • 24 octombrie 2008, 17:06
imi place seriozitatea lui. si o impune si altora. este atit de serios, incit morga sa a stirnit deseori zimbete. dar de cele mai multe ori comentarii. niciodata nu am suspectat in alexandru tudor atunci cind a gresit, altceva decit erorile unui om care vrea sa demonstreze ceva: ca merita sa fie acolo. poate mai multi oameni ar trebui sa stie de ce a. tudor s-a apucat de arbitraj. de ce piciorele nu il mai ajuta sa practice performanta intr-un sport pe care pare ca il iubeste mult. si in care a gasit modul de a-si impune profesionalismul. pare ca singurul compromis benevol facut de arbitrul tudor este la meciul corectitudine vs. incorectitudine. si a favorizat intotdeauna pe cea dintai.
Ducu • 24 octombrie 2008, 17:06
In mod sigur ca un rol il are modul in care isi petrece multe duminici, cand nu arbitreaza!
eusebiu camilar • 24 octombrie 2008, 17:10
Cataline, tu chiar crezi ca ce a facut Tudor la Steaua-CFR anul trecut au fost simple „greseli” ? Chiar poate un arbitru de talia lui sa nu vada faze ce se petrec in fata ochilor lui ? Hai sa fim seriosi !
Da’, tudor nu se complica cu nimicuri… Tudor e un rechin care musca doar cand pestele e mare, mare, mare.. nu se complica cu pestisori
Ducu • 24 octombrie 2008, 17:13
@nu conteaza
noi oamenii mai gresim!
tu nu gresesti niciodata?
sau de fapt la ce faci tu nu conteaza daca gresesti sau nu!
okechuku • 24 octombrie 2008, 17:15
Stai sa macelareasca un meci in CL sa vezi pe urma ce-l mai laudati. A tras cu Steaua mai rau decit Corpodean cu Dinamo (pe gratis, normal, ca el e cinstit) si nici macar nu are puterea sa recunoasca greselile.
Red • 24 octombrie 2008, 17:29
Foarte interesant ca un arbitru din Liga lui Mitica ajunge direct in CL. Probabil ca Mitica il va ruga sa-si tina ciocul si va declara ca e meritul Ligii ca a ajuns el acolo.
fan fotbal • 24 octombrie 2008, 17:36
Probabil ca cineva incearca sa spele imaginea arbitrajului romanesc si, implicit, pe a lui Tudor. Daca nu ar fi fost acel meci Steaua-CFR, nu ar mai exista acum controverse in urma acestui articol, ci doar felicitari.
Oricum, e bine ca mai avem si noi arbitri prin CL…
rwe • 24 octombrie 2008, 17:40
Tudor e un arbitru OK ! Nu-i grozav, comite greseli, dar e acelasi tot timpul…
Vad cativa insi care ii reproseaza meciul Steaua-CFR Cluj dar uita de meciul Dinamo-Steaua din aceeasi editie de campionat…e acelasi Tudor baieti…don’t forget it!
ceva extraordinar • 24 octombrie 2008, 17:58
in spiritul romanesc, „greselile” pe care o tara intreaga le’a numit furturi ostentative sunt premiate. felicitari tarii acesteia ***
ovidiu • 24 octombrie 2008, 18:34
Bravo Alexandru Tudor.Ma bucur ca ai luptat si ai revenit.
mihaic3001 • 24 octombrie 2008, 18:35
alooooooooooooo, vad ca majoritatea il acuzati pentru „favoruri” acordate Stelei la meciul de 3-1 cu CFR Cluj din sezonul trecut.
Ok. Dar de ce nu-l acuzati fratilor si … de „defavoruri” atribuite tot Stelei in meciul capital din penultima etapa de la Dinamo, acolo unde Bratu pana sa dea golul 2, treebuia sa ia vreo cateva cartonase : galbene, rosi, albatsre, maronii, etc. Si n-a fost singurul dinamovist din acel meci. Plus cateva meciuri de Rapid – Steaua si invers cand a „tras” vadit cu Rapidul….ca sa numai zice-ti ca-i al Stelei… Nustiu ce va face in Liga Campionilor, nici nu ma intereseaza, doar ca pentru el,m e un pas inainte. Succes Tudore !
sfn • 24 octombrie 2008, 18:50
Tolo, tu cam ai un fix: Tudor. Abia astepti sa vina vorba de el, ca hop si tu cu laudele. Doar constat, nu te acuz fiindca si eu mai am simpatii si mi-e drag sa vorbesc de ele, cu sau fara cusururi :). Avem doua echipe in UCL, asa ca era musai sa avem si un arbitru. Acesta e motivul pentru care a fost ales Tudor. Daca il creditam cu impartialitate inseamna ca nu e un arbitru bun fiindca nu poate duce un meci tare (un meci al Stelei mai exact :D). Daca acceptam insa ca mai are si el unele simpatii, ca tine sau ca mine (:)), atunci da: stie sa arbitreze un meci in care nu e subiectiv implicat. Oricum, atitudinea lui ca om il ajuta extrem de mult si ii da credibilitate. Ca un exemplu: voi ii faceti praf in presa pe cei cu gura mare, de pe urma carora castigati bani. Asta cred ca spune totul. Asa ca…in vremurile noastre, e destul sa ai ciocu’ mic, nu neaparat carisma :).
ZORRO • 24 octombrie 2008, 18:50
Sincer mi se pare ca fiind cel mai parsiv dintre arbitrii nostri, cel care incearca cel mai mult sa fie vedeta meciurilor arbitrate de el, si cel care intotdeauna greseste nu din vreun plasament nefericit, ci pur si simplu intentionat! Cred ca deviza lui in viata e de la Dalli: „…E important sa se vorbeasca intotdeauna de tine, fie chiar si de bine…”
shmo • 24 octombrie 2008, 18:52
Nu merita !
pedagogu’ • 24 octombrie 2008, 18:55
…singurul arbitru roman corect?
de unde stim ca e corect? s-a dat vreun dec ret in sensul asta?
redandblue • 24 octombrie 2008, 19:21
e varza , nu avem nici un arbitru de CL
fifi • 24 octombrie 2008, 20:09
TUDOR nu intelege ca corectitudinea trebuie aratata prin modul in care arbitrezi,nu conducand o Dacie.nu inseamna ca daca eu conduc un MERCEDES sunt hot.A gresit la fel de mult ca si Coltescu sau Augustus.E fals si repet;pt un arbitru corectitudinea e o stare de normalitate,deci TUDOR,nu mai poza si sa nu ne faci de rusine precum la URZ-STEA,STEA-CFR,CONST-CFR,OTEL-VAS,camp EURO U21 din GERM…etc.te rugam si BAFTA.TOLO exagerezi
george • 24 octombrie 2008, 20:26
Sunt convins ca nu se va face de ras.Pai fata de croatul care a condus Bordeaux-Cfr..Tudor e Collina fratilor.Dar cand arbitrezi intr-un campionat in care sunt 2 ocazii pe meci,si dupa care meci ies patronii de cluburi pe la televiziuni care balesc dupa ei pe la colturi,si se leaga de nu stiu ce fault neacordat la mijocul terenului…astia ar fi in stare sa-i gaseasca nod in papura si lui Collina.Amintiti-va doar derbyurile arbitrate la noi de straini cunoscuti si apreciati…vi s-a parut ca au avut prestatii ca de UCL?Ca unii din ei erau arbitrii de UCL…Nu poti sa arbitrezi bine niste gloabe,care nu stiu decat sa simuleze,pentru a-si masca conditia fizica precara…
jiji • 24 octombrie 2008, 21:55
na..na… acel meci steaua – cfr se va uita greu!
vio • 24 octombrie 2008, 22:38
sunt multi arbitri buni la noi in tara dar nu sunt ,,ajutati,,sa promoveze pt ca nu au bani eu sunt unul dintre acestia…felicitari Tudor…era si timpul pt un arbitru in cl.
timis • 25 octombrie 2008, 0:02
imi place mai mult naturaletea si stilul de arbitraj liber a lui BALAJ,meciurile lui sunt mai spectaculoase,e mai talentat.amandoi sunt corecti,si mult mai buni decat croatul care a arbitrat pe CFR.
arh. Gheorghe Petresciu • 25 octombrie 2008, 5:15
SA FIE CU IERTARE, ROMANIA DE AZI, NU ARE UN ARBITRU DE TALIE EUROPEANA, CUM AM AVUT IN TRECUT. HAI STEAUA ! HAI ROMANIA !
ciupi • 25 octombrie 2008, 6:49
asa cum este el, desi nimeni nu stie de fapt cum este, merita toata consideratia…
Collosal • 25 octombrie 2008, 8:01
Cataline, tii minte de penaltyul acordat de Tudor la un meci Urziceni-Steaua de acum doi ani parca? Ai scris si un articol foarte bun atunci. Tudor iesise in presa sa justifice penaltyul: „A fost contact”. Mai bun decat atunci Tudor nu e.***
MARINOS • 25 octombrie 2008, 10:29
Tudor e singurul arbitru care ma poate face sa nu ma uit la un meci datorita stilului sau de discoteca(tine fluierul in numai gura ca pe muzica house). Balaj e mult peste, cu un stil care nu strica niciodata spectacolul din teren. Eu insa, ii urez succes!
nicushor • 25 octombrie 2008, 10:51
Atîtea răutăcisme de prisos. Există în sfîrşit un arbitru de talie europeană. Altceva nu mai contează. De acum este important să reziste. Comentariile se fac la meci nu pe blog. Pateticilor 😀
Remus • 25 octombrie 2008, 11:30
Domnule Tolontan,
Il cunosc pe Tudor Dan (Danny), de 30 de ani.
Am facut primele 8 clase impreuna, si urmatoarele 4, in clase paralele, in acelasi liceu.
Dinamovist convins, dornic sa iasa in evidenta, pozeur, pasionat de sport si mereu pe terenurile de sport.
Este si infumurat si izolat. Iar ca inteligenta este in nota obisnuita a liceului Jean Monnet
Parerea mea este ca este un om mult mai corect decat multi dintre colegii lui.
Totusi, va intreb, cat de corect a fost la meciul Steaua-CFR Cluj, din Ghencea de acum 2 ani, cred, in care a defavorizat clar si inexplicabil CFR-ul?
behemot • 25 octombrie 2008, 12:10
Remus, de ce ar avantaja-o pe steaua un „dinamovist convins”? come on…
n00dles • 25 octombrie 2008, 12:20
Care este cel mai bun arbitru roman? Din pacate nu exista unul. Cred ca ar fi fost unul cu talentul lui Corpodean si cu echidistanta si seriozitatea lui Tudor.
Major Eugen • 25 octombrie 2008, 14:57
de „corectitudinea ” lui tudor sunt convins !atolo uitate la meciul Steaua-Cfr,unde a ” gresit ” nu odata ci de trei ori ! ine l-a propus la UEFA,ca cel mai bun arbitru, face parte din categoria „spunem cu cine te aduni si iti spun cine esti ” !***
Dan • 25 octombrie 2008, 21:05
Felicitari pentru el si sper sa mai urmeze si altii in viitorul nu prea indepartat.
Florin • 25 octombrie 2008, 22:49
merita sa o faca!
om normal • 26 octombrie 2008, 9:46
Foarte bine spus „nu e singurul corect”;sa nu neindreptatim aritrii care inca nu au iesit la stiri dar care isi risca securitatea pe terenuri din ligile inferioare in credinta si visul lor de a ajunge in top.Nimeni nu e perfect , cel mai bine este sa incurajam valorile care nu fac erori clar intentionate si sa le propulsam acolo unde le este locul. Si asta e valabil in toate domeniile.
CHIALEX • 26 octombrie 2008, 10:23
** Nu va erijati in atot-cunoscator in ale fotbalului! Ati uitat de meciul Steaua-CFR? Oare, de cine o fi fost arbitrat acesta? O fi fost si Tudor pe acolo?
dan vlad • 26 octombrie 2008, 11:57
ma bucur ca in sfirsit iese ceva si din arbitraju romanesc
Ion de la Chiuiesti • 26 octombrie 2008, 13:17
Arbitru bunicel. Cat despre corectitudine, nu as baga mana in foc. Cunosc lumea aceea care se invarte in fotbal si stiu ce „performante” are.
Webmonkey Land • 26 octombrie 2008, 14:20
Deci se poate ajunge sus de tot şi prin curaj şi demnitate. Felicitări!
tavi • 26 octombrie 2008, 14:39
de cite ori lați făcut vraiște domnul TOLONTAN și acuma veniți sa îl lăudați .Tot timpul a fost un arbitru bun. dar ce ma mira ceea ce faceți voi pentru ca tot voi presa romanească ați fost în stare sa scoateți un alt arbitru de pe lista UEFA. BRAVO TUDORE AI DEMONSTRAT TUTUROR CA EȘTI UN ARBITRU DE VALOARE>
miska • 26 octombrie 2008, 19:54
Daca va arbitra la fel cum a facut-o la Steaua-Cfr din primavara asta atunci va fi primul si ultimul meci arbitrat in C.L.! Asta ca sa amintesc doar un episod recent. Parerea mea e ca nici un arbitru roman nu are ce cauta deocamdata in C.L.deoarece ritmul este mult mai rapid decit la noi iar asta din pacate ii face sa greseasca pe majoritatea arbitrilor romani. Daca analizati atent fazele la care se greseste cel mai des sint cele desfasurate in viteza! De aici fragmentarea jocului( cica ca sa nu scape jocul din mina). In C.L. daca faci asa omori jocul iar daca lasi jocul sa curga foarte probabil vei gresi nefiid obisnuit sa judeci corect la asa viteza. Dar asta se refera si la alti arbitri proveniti din tari cu fotbal mai slabut.
Dan • 26 octombrie 2008, 20:00
Tudor arbitru corect ?!?! Sa fim seriosi, amintiti-va Steaua 3-1 CFR. E un arbitru compromis pe viata, in ochii mei.
GFM • 26 octombrie 2008, 21:00
Tolo, nu ar fifost rau sa iti amintesti si tu de Dobrin. Inca o data Geambasu te depaseste in timp ce tu scrii de eternul *** subiect : arbitrii….
albedo • 26 octombrie 2008, 23:27
felicitari!
sper sa nu prinda un joc rapid, in viteza…
ca aici este cam in urma
si daca mai are si un plasament prost ADIO CL…
dar oricum FELICITARI si BAFTA.
amator • 27 octombrie 2008, 0:49
***
Tolontan ,cel care si-a facut un crez in a spune adevarul ,semneaza asa ceva ?
Se poate ,daca nu a citit articolul .
Hai ca se duce totul de rapa daca nici in Tolontan nu mai putem crede !
iubitor de fotbal nu de mizerie • 27 octombrie 2008, 1:44
aiaiai ce reportaj. auzi tu. tudor albitru de cl. ma apuca plansul. domnu reporter nu a vazut arbitraju ceferist al domnului tudor din meciul poli – cfr si nici acel steau – cfr monumental. sa fim seriosi. eu zic sa ii facem o statuie la asta si sa punem un ecuson in piept: blatutz.
costica zis valcea • 27 octombrie 2008, 9:01
D-le tolontan nu vedeti cine e in fruntea arbitrajului romanesc?? este un spagar pe nume costica zis valcea. el promoveaza arbitrii cica tineri fara valoare ca sa aiba in fata presei un a;ibi-n-au experienta. pai cum vrei sa ai experienta cand la varsta de 35 de ani , cand un arbitru atinge deplina maturitate tu ii scoti afara din arbitraj (dex. la liga 3)??? referitor la tudor el a rezistat acestui nenorocit de om cu eforturi maxime, la urma urmei tudor e tudor pe langa jigodia asta de costica care impreuna cu toti fii, rudele, cumetrii(aici vreau sa-i enumar ca sa vedeti cati are acest nesimtit-augustus, constantin florin liga 2, demetrescu, neagu ionut, comanescu, busi catalin , paunescu, dobrica si multi altii) nu fac cat tudor!! tudor a fost chemat la cca sa i se explice cum sa arbitreze, sa se orienteze… de la cine sa invete ?? de la augustus care nu poate alerga?? sau dela tatine-su costica spagarul ??? asta-i romania si nu avem ce face !! pai costica a ajuns arbitru datorita fratelui sau care era la securitate de aici si metodele securiste ale lui costica. numai e mult pana io se tmina mandatul acestui mascarici din fruntea arbitrajului. la anul o sa se duca la mamica lui in pintece…
viola • 27 octombrie 2008, 9:20
ha,ha,ha…tolo cred ca nu cunosti personajul.L-am vazut pe jandaruml brad aseara,arogant,uracios,suparat ca trebuie sa arbitreze un meci,agent de circulatie dupa gesticulari.**** cred ca l-a facut cu fluierul in gura,fluiera tot,orice contact,daca se **** o vrabie pe un jucator fluiera.Nu a fluierat in schimb cele doua penaltyuri pentru cfr in ghencia.A dat unul foarte usor pentru steaua la urziceni,cind steaua a luat campionatul.Dca arbitra asa undeva afara cum a arbitrat aseara,astazi era linsat.Numai ca cineva care a profitat de serviciile lui acum il rasplateste.TU tolo,ca si altii incercati sa-i faceti o imagine,numai ca singura imagine pe care o poate avea este aceea de agent de circulatie…ca de valoare nici nu poate fi vorba.