TOLO.RO
Banda anunţurilor prin sms ameţeşte telespectatorii A1 în timpul meciurilor
luni, 3 noiembrie 2008, 8:52
Banda anunţurilor prin sms ameţeşte telespectatorii A1 în timpul meciurilor
„Călcaţi-i pe cap!”, spune GICĂ STelistu din Focşani, pentru ca, peste numai cîteva minute, să vină şi replica: „Voi, vorbiţi, mă-i aurolacilor?!”. Semnează Marius G, dinamovist din Băicoi.
Aceste mesaje şi alte cîteva sute, mai puţin radicale, au defilat în subsolul ecranului transmisiei Antenei 1 la Dinamo – Steaua. Pentru cel mult 2.500 de euro de meci, nu se strîng mai mulţi bani din sms-uri, A1 îşi minează munca de a transforma meciul-vedetă într-un eveniment.
Nu e vorba doar de violenţa sublimată a mesajelor. Asta se poate rezolva printr-o moderare mai atentă. Dar linia aceea de anunţuri, croll în terminologie TV, curge fără întrerupere şi dă senzaţia de vertij, de parcă meciul s-ar disputa pe o bandă rulantă, la mall.
Antena 1 a investit enorm în transmisiile sportive. Reluările sînt excelente. Datorită unghiurilor clare, fazele controversate şi-au pierdut potenţialul de deturnare a spectacolului. Comentariile sînt inspirate şi competente în marea majoritate a situaţiilor. Pachetul grafic participă şi el la fizionomia civilizată.
În aceste condiţii, e pur şi simplu lipsit de respect, în primul rînd pentru public şi apoi pentru propriile eforturi, să manelizezi cadrul pînă la a ajunge să semeni cu „televiziuni seeenzaţionaleee”, după cum observa Răzvan Boanchiş în „7 plus”.
Nici o televiziune europeană nu face aşa ceva. Dacă dai zeci de milioane de euro, încerci să duci pînă la capăt conceptul de produs premium. Banda de sus cu „ZU” la meciul „naţionalei” a fost o idee haioasă şi agreabilă prin intermitenţă. Banda de jos, monotonă şi derutantă, e altceva!
Pînă la urmă, meciul e experienţa oferită oamenilor din faţa micului ecran. În acest caz, ne trebuie o pastilă pentru rău de mare.
Vlad • 3 noiembrie 2008, 22:31
Un articol bun, de bun simt.
Sunt de aceeiasi parere!!!
Cit • 3 noiembrie 2008, 22:32
Pai si gsptv au acelasi sistem idiotizant; daca tu care esti in interior nu ai alta modalitate de a protesta decat de a scrie pe blog, ma intreb ce am mai putea face noi…
brebu • 3 noiembrie 2008, 22:33
Dle Tolontan, apropo de „ma-i aurolacilor”, ce parere aveti despre confrati de-ai dvs, angajati ai ziarului pe care cu onor il pastoriti – in speta daniel sendre, care folosesc agramatisme gen „sant” pe blogul personal? V-am trimis screenshoturi exemplificative insa bag seama ca standardele duble SUNT sau SINT la ele acasa la gsp.
Poate ar fi cazul sa luati masuri si sa incercati sa educati publicul pornind din ograda proprie…parerea mea:)
iaka • 3 noiembrie 2008, 22:34
…articol interesant,opinie obiectiva,chiar daca in fond,laudele depasesc cu mult critica.Bine ca totusi,va mai obositi sa scrieti si despre altceva decat despre SDR…
swim.ro • 3 noiembrie 2008, 22:34
subscriu. enervant !
belea • 3 noiembrie 2008, 22:35
ii puppi in qur pe astia de mi s-a luat mie. mai bine is ottv transmitea meciurile si comentariu mai prost si pro-dinamo nu am vazut
albedo • 3 noiembrie 2008, 22:35
oare transmisiile voastre cum or fi?
ca eu nu vad gsp nspele vostru…
asa ca pana nu avem ce compara nu ne da tema de comentarii
Sarpele • 3 noiembrie 2008, 22:36
Si ai facut o mica reclama la ZU :))…SMECHERE!
ionut • 3 noiembrie 2008, 22:39
ai dreptate,dar sa sti k eu unul chiar nu am obs nici unul.eram foarte atent la meci.si cred ca nu sunt singurul care a facut asa.cei care dau astfel de sms nu cred ca sunt persoane carora le place sportul;vor sa apara si ei acolo pe ecran.asta e mergem inainte!!!
zuzulica • 3 noiembrie 2008, 22:40
acum am picat pe aici si nu stiu ce sa cred.pe de o parte parca am scris eu art asta pe de alta am inca un resentiment fata de trustul asta desi sunt un consumator de tolo si de nea ovi de multi ani
red baron • 3 noiembrie 2008, 22:42
corect e cazu sa se opreasca chestia cu smsurile,dar tu ai putea f bine sa le spui asta celor de la antene, in fond sunteti colegi
Victor Gheorghe • 3 noiembrie 2008, 22:42
Eu personal fac zoom la televizor si nu se mai vede banda.. asa scap de o chestie enervanta
mihai • 3 noiembrie 2008, 22:47
Salut! Incep prin a spune ca te respect poate cel mai mult dintre toti jurnalistii de sport. Dar nu imi dau seama daca glumesti sau nu in legatura cu calitatea transmisiilor TV. Eu tot sper ca e o gluma… Reluarile de la offsaiduri nu te lamuresc deloc, sunetul e foarte prost,atunci cand exista, reclamele intra la nivel mult mai tare decat comentariul, reluari se dau cand au loc faze incinse, comentatorii se scuza mereu ca au incurcat jucatorii… Vreau sa cred ca opinia tu nu e o lingusire, ci o eroare. Inca cred in tine, dar daca continui sa negi realitatea, incep sa imi pun semne de intrebare. Tu unde vezi meciurile, Cataline?
coco • 3 noiembrie 2008, 22:54
adevarate multe lucruri relatate…dar partea cu „Comentariile sînt inspirate şi competente în marea majoritate a situaţiilor” ar fi exact inversa. in marea lor majoritate sunt neinspirate.daca s-ar putea lasa doar sunetul de fond si as putea sa pun pe „mute” doar comentariul, de multe ori as proceda asa…din pacate 🙁
IQ • 3 noiembrie 2008, 22:54
Pentru mine, la un asemenea meci era de ajuns un sfert de ecran si numai p’ala il vedeam;) De ar fi toate meciurile transmise k mesaje jos nu asta ar fi problema. Dak meciul e captivant si nu te uiti dupa muste, k tine, nu conteaza cat de incarcat de alte mazgalituri este ecranul tv_ului. Intreaba un suporter stelist sau dinamovist, dak au vz mesajele de care spui tu, iti spun k toti iti vor raspunde nu. aaa…, dak joak rapid-craiova de exemplu probabil le vad k nu pun atata patos in meciul respectiv. Deducem de aici k nu esti nici stelist nici dinamovist:P:P
durden • 3 noiembrie 2008, 22:55
:)) mda…frumos si adevarat articolul…
alex_blue • 3 noiembrie 2008, 23:00
Si ar mai fi ceva, Cataline…Sper sa semnalezi unde trebuie si asta…E vorba de diferenta enorma de volum intre transmisiunea in direct si spoturile publicitare din timpul partidei. Volumul la care se efectueaza transmisiunea este unul redus, ceea ce te face sa dai volumul televizorului undeva aproape de maximum. Iar volumul reclamelor (Cosmote, aia cu ciocanitoarea si altele) din timpul meciului este foarte ridicat. Pe langa faptul ca eu, unul, ma sperii, mai exista si posibilitatea stricarii difuzoarelor…Sunt curios, oare se pot cere despagubiri pentru asa ceva? Ca garantia televizorului cu siguranta ca nu acopera aceasta defectiune.
oinaoinaoina • 3 noiembrie 2008, 23:02
adevarata faza cu banda penibila, dar de smileyurile din ziar, cred ca mai multe ca intr-o conversatie de messenger, care au ajuns recent sa apara si pe prima pagina, nu zici nimic?
romania inedit • 3 noiembrie 2008, 23:12
Este penibil ca A1 incearca sa faca niste bani de seminte , intr-un mod jalnic !
matelito • 3 noiembrie 2008, 23:13
si pe gsp, cum este?
eu fac comparatii cu eurosport2.
oricum, mi-am facut un carton care sa acopere comentariile care apar.
si daca fac o petitie la cna?
kristalina • 3 noiembrie 2008, 23:13
mda interesant, nu stiu dc pe unii acest lucru ii deranjeaza, in fond la ce va uitati la sms-uri sau la meci, eu m-am uitat la meci, nici n-am bagat de seama banda pt sms-uri. si probabil ca mine sunt destui. dar e bine… ca in timp ce la meci nu sunt faze imp…poti arunca o privire spre sms-uri si sa va amuzati de asa zisii suporteri care in loc sa se uite cum joaca echipa favorita, mai da cate un sms cu injurii la adresa altora care si-au spus spus punctul de vedere..si asa…. si dea aici tot tamtamul de care pomeniti in articol. asta inseamna ca nu exista caracter, spirit de fair-play, educatie.. nimic intr-un cuv…si ne miram de ce se intampla atatea in tara asta … hahahaha ….
Cristi_Ploiesti • 3 noiembrie 2008, 23:17
scoate-ti bre panarama aia de banda , este foarte adevarat ca transmisia s-a imbunatatit clar fata de anii trecuti insa totul se strica cu banda voastra !
Camford Oxbridge • 3 noiembrie 2008, 23:20
De ce trage Tolo in propriul trust ? E simplu, suntem in campanie electorala. Prietenii stiu de ce ! In alta ordine de idei pe dl.Tolo il macina grija ca ne deranjeaza mesajele idioate, dar nu-l doare ca de fapt 70 % din cei doritori nu vad meciurile.
Doctorul • 3 noiembrie 2008, 23:21
Chiar si GSP are croll dar acolo apar declaratii si evenimente din ziua respectiva di in general sunt informatii care tin de sport, nu constipatiile mentale ale unor giboni.
Tolo eu ma intreb ceva …
Cum pot eu sa zic de X ca e aurolac daca eu nu stiu ce inseamna sa fi aurolac? Ca daca stiu, inseamna ca si eu am fosst, sau mai grav, inca sunt.
Peace,
Doctorul
cfr • 3 noiembrie 2008, 23:23
MARE DREPTATE AI TOLO…M-AU DISPERAT CU BANDA AIA…AM LATIN IMAGINEA DAR JUCATORII NU SE MAI VEDEAU PREA CLAR…ASA CA FARA SA VREAU AM CITIT INEPTIILE ALEA
George • 3 noiembrie 2008, 23:24
Corect! Banda de jos aduce o senzatie de ieftin care afecteaza serios placerea de a urmari un meci. Si cand involuntar mai citesc cate un mesaj, atunci chiar imi vine sa lipesc ceva in partea de jos a ecranului.
cristi • 3 noiembrie 2008, 23:45
eu zic k ar fi necesar sa transmiteti si sa comentati mai bine meciurile pe care le transmiteti dumneavoastra k sunt jalnice
SuPerPake • 3 noiembrie 2008, 23:46
Victore, poate ma inveti si pe mine s afac zoom la Tv meu alb negru…
dan • 3 noiembrie 2008, 23:56
Amatorism complet in lumea mass-media romaneasca. NICIODATA nu va fi altfel in Romania.
Articol penibil, intii putina raclama pozitiva apoi, cu grija, ca sa nu suparam, putin comentariu negativ.
Eterna presa libera?. NICIODATA.
Edward • 4 noiembrie 2008, 0:04
Ai dreptate cu mesajele dar nu si in cea ce priveste comentariile.Sunt jalnice si asta pentru ca nu prea mai sunt oameni profesionisti in domeniul asta.Comentariile sunt tendentioase de multe ori nu au treaba cu meciul.Am impresia ca e chat acolo si nu comentariu sportiv……in opinia mea.
gica • 4 noiembrie 2008, 0:09
Sa lase smsurile si sa bage scorul!
floyd • 4 noiembrie 2008, 0:20
mai multe puncte de vedere:
1. un simplu ‘typo’ si anume ‘croll’ in loc de ‘scroll’ a general cel putin 10 comentarii. non sens
2. marius draga (comentariul 6): exista majoritate mare si mica, nu e pleonasm. ex: 99% e o majoritate mare, 51% a o majoritate mica.
3. comparatia intre sky sports si antena 1 e cel putin hilara. hai sa fim seriosi oameni buni.
4. comentariul nu e nici de calitate da’ nici foarte rau. e doar mediocru.
5. transmisia s-a imbunatatit fata de anul trecut. mai exista o problema cu stadioanele care nu au o tribuna suficient de inalta pentru o imagine de panorama de calitate (a se vedea cel din stefan cel mare). o solutie? poate o macara inchiriata.
6. banda cu sms-urile ca despre asta era vorba pana la urma in articol: doar un pretext pentru a lauda transmisia. imaginati-va cum ar fi putut fi altfel scris un articol care sa faca acest lucru fara a porni de la ceva negativ.
7. reclama din timpul meciului e intr-adevar enervanta. mai ales cand astepti 5 minute pentru o reluare si cand se intrerupe meciul iti intra reclama dar traim (cica) in capitalism. antena 1 este o televiziune comerciala.
8. lipsa scorului de pe ecran la gsptv… nu merita comentat, desi si aici se poate incerca o explicatie logica. daca nu ai scorul afisat, trebuie sa ramai cu tv-ul pe canal pana il zice un comentator sau este afisat din regie (pe jumatate de ecran – iarasi enervant. macar puneti o transparenta pe sigla sponsorului transmisiuni sa vedem si noi ce e in spatele ei).
cam atat… peace out
releu • 4 noiembrie 2008, 0:32
superpake – la teleul tau as pune o fasie opaca de hartie de-a lungul benzii de mesaje pe durata meciului.
vali • 4 noiembrie 2008, 0:44
ca trimit romanii mesaje, nu-i nimic, dar ar trebui sa nu le dea pe cele care nu sunt scrise corect gramatical. Chiar daca, in situatia asta, nu ar mai aparea decat vreo 2-3 mesaje pe meci. Suntem un popor cretin si incult din pacate, manelizat pana-n prasele.
xxx • 4 noiembrie 2008, 0:46
chiar nu conteaza banda neagra in ecomnomia transmisiei meciurilor pe gsp tv/ antena1.. comentariul este atat de prost incat eu ma uit cu sonorul pe mute.. calitatea imaginii este execrabila iar de sunet (in cazul in care chiar vrei sa auzi) nu mai vorbesc – 10 minute se aude, 10 mai incet, 10 deloc..
sincer dle tolontan, este mai mult decat penibila prestatia trustului..
a nu se interpreta ca sunt un fan pro tv – din contra, trustul „capitalist” ma scoate din sarite la culme.. dar profesional sunt 10 clase peste antena sau orice alt trust de media din tara..
atat am avut de spus..
fan Timisoara • 4 noiembrie 2008, 0:54
Cea mai enervanta chestie e ca lipseste scorul si ceasul. Nu toti stau lipiti de ecran sa vada toate meciurile si sa stie scorul pe moment, e o lipsa de respect fata de telespectatori sa nu afisezi scorul si ceasul. A, si inca o problema, din cand in cand dupa reclame sunetul intra cu volum minim si nu se intelege nimic vreo 30 de secunde.
oltean • 4 noiembrie 2008, 1:26
romanu tot roman e si va fii mult timp de acum inainte.asta si datorita vietii care o au ca am ca cea mai mare bucurie a lor e sa se injure ca sa se descarce psihic.FOARTE BUNA OBSERVATIE.FORZA STEAUA
dinamovism cronic • 4 noiembrie 2008, 2:04
Bravo Tolo, parca mi-ai pus un pansament pe rana ! Culmea, lucrez si eu de vreo 12 ani in televiziune, si – probabil din cauza asta – ma deranjeaza „croll-ul” la patrat… Veniturile dintr-o astfel de gaselnita comerciala sunt infinit mai mici decat deserviciile pe care ti le aduci ca post cu o astfel de mizerie. A1 lasa senzatia ca incearca disperat sa stoarca profit din fiecare secunda, alterandu-si blazonul… Inca odata, felicitari !
dinamovism cronic • 4 noiembrie 2008, 2:10
pentru gica: scorul nu este afisat pe ecran, tot datorita unei strategii de marketing (daca nu ma insel, lansata in Germania). Prezumtiv, mai bine de 50% dintre telespectatori fac „zapping” – adica pur si simplu schimba succesiv posturile, in cautarea unui program interesant. Daca tu (iubitor de fotbal) faci zapping si ajungi pe A1 cand e meci, sunt sanse mari sa ramai acolo 30 de secunde – 1 minut, pana vezi cat este scorul. Cand se calculeaza rating-ul, este punctat un minut de audienta pentru 20 de secunde in care telespectatorul nu schimba canalul. Acum intelegi de ce nu vezi scorul 😉
drakoo • 4 noiembrie 2008, 2:10
pai prosti sunt aia care platesc sume imense pt reclama pe stadion, in partea de dinspre camerele tv.
la orice out, corner, sau chiar in timpul meciului, acele panori nu se mai vad din cauza benzii nenorocite. o sa ajungem sa ne uitam la tv ca intr-un vizor mic, incojurat de reclame si spoturi.
p.s.
blogul tau Cataline nu e departe de ceea ce critici. Partea „citibila” a blogului e 33% din latimea ecranului…rotesc de scroolul mousului de-mi vine rau pana ajung in josul paginii…dar ma rog, tu stii mai bine, eu n-am blog 🙂
gabilondo • 4 noiembrie 2008, 2:14
Comentariile sint excelente?Serios?Las-o incolo de seriozitate.Comentatorii sint prost alesi,fac pereche proasta,nu se completeaza,se intrerup si spun in general banalitati.Sau,in cazul lui Buzarin glume de colt de strada.Apropo de meciul vedeta.Intreaba si tu pe altii daca n-ai vazut tu inca ce inseamna in spania el clasico si cum se vede el la televizor
AdrianTIM • 4 noiembrie 2008, 2:37
Dle Tolontan,
in ce priveste smsurile vad ca suntem cu totii de acord, nu au ce cauta.
Daca tot ati deschis subiectul va propun o alta dezbatere si anume: zoomul. Pentru mine (vorbind usor exagerat) ZOOMUL E CENZURA.
1. Zoomarea bancii tehnice, a lojii patronului, suporterilor asta in timp ce mingea e in joc.
2. Sau zoomarea pe un cuplu de jucatori, sau o parte restransa a terenului, cand mingea e in joc.
Un microbist vrea sa vada cat mai mult din teren, vrea sa vada cum sunt asezate echipele, cum se misca chiar jucatorii departe de minge. Iar Zoomul fura informatia, e ca si o cenzura.
Un alt aspect legat de transmisiuni, tot o parere subiectiva: comentatorii ar trebui sa comenteze mai mult „ca la radio” adica sa numeasca jucatorul care se afla la minge, si sa evidentieze jucatorii care fac fazebune/rele. Si sa limiteze avalansa de informatii (recitarea Cvului jucatorilor, alte fapte diverse din trecutul lor) care nu au de-a face direct cu meciul
Alex Khan • 4 noiembrie 2008, 3:04
domnule Tolontan am si eu o intrebare: „Dar noi, cei cu rau de steaua?”
De ce a trebuit sa avem imagini din 5 in 5 minute cu Dorinel Munteanu, si abia in momentul golului sa-l vedem si pe Rednic?
De ce comentariul tine intotdeauna sa se orienteze in favoarea stelei? Stiti ca inainte de golul egalizator, unul din comentatori nu dadea nici o sansa egalarii… chiar nu s-ar putea abtine de la preziceri?
Daca vreau sa-mi spuna cineva ce se intampla pe viitor, ma duc la ghicitoare, daca vreau comentariu de meci.. sa mi se prezinte faptele din teren.
De ce au ajuns sa fie difuzate la Antena 1 meciuri precum Steaua – CS Otopeni sau Steaua – Gaz Metan, cumva pentru ca profesionalismul si dorinta de a arata oamenilor fotbal fara frontiere ingenuncheaza in fata banilor?
***
australianu • 4 noiembrie 2008, 5:38
Cataline, calitatea nu e chiar cum ai laudat-o tu.
Comentariile nu sunt deloc profesioniste, din moment ce sunt extrem de subiective ***
Cat despre sms-uri A1 s-a coborat la nivelul clasei a 5-a ca se vede clar ca erau doar mesaje de la prunci care si asa nu au ce face cu creditul cumparat de taticu’.
nimeni altu • 4 noiembrie 2008, 7:37
Legat de materialul lui Tolontan,dar in alt registru:
De cand ma stiu meciurile Nationalei au fost produse de Televiuziunea Nationala ca o inlantuire logica a cuvintelor din aceeasi familie lexicala si tot de cand ma stiu departamentul de promo al TVR surclaseaza toate sectiile omoloage din Romania.Clipurile de promovare ale meciurilor importante aveau cuvinte asezante-n metafore,aveau analogii potrivite,aveau farmec.A1 nu stie decat „joaca tare”,”meciul secolului” si „meciul mileniului”;e drept,la ultimele 2 au renuntat,dar tot agasante raman.Promovarea partidei Romania – Franta a fost o „propaganda iresponsabila”,vorba celor de la Parazitii.In saptamana premergatoare meciului am aflat tot ce se putea afla,de la meniul din zilele de cantonament pana la starea vremii din seara meciului,de la locul unde au urinat fotbalistii francezi pana la posibilele scenarii in cazul oricarui rezultat.Un singur lucru au uitat:FOTBALUL. Elocventa din acest punct de vedere este intrebarea pusa de Alex Sabau,cu un usor tremur in glas:”Va intereseaza sa stiti ceva si despre tactica?”
Camford Oxbridge • 4 noiembrie 2008, 7:44
Nu mai cenzurati – Mai incerc o data.
De ce trage Tolo in propriul trust ? E simplu, suntem in campanie electorala. Prietenii stiu de ce ! In alta ordine de idei pe dl.Tolo il macina grija ca ne deranjeaza mesajele idioate, dar nu-l doare ca de fapt 70 % din cei doritori nu vad meciurile.
balaurul • 4 noiembrie 2008, 7:52
Sunt de acord cu observatia ta. Mai ales pentru cei care au avut vertij pozitional este imposibil sa stai atent zece minute la meci, fara sa ai probleme de echilibru. Noroc cu zoomul, insa se pierde din calitatea imaginii. Sincer, am pus un carton in partea de jos a ecranului, si nu mai urmaresc toate meciurile. Mereu ma gandesc la costuri si la faptul ca eu pot sa vad GSPTV, insa la o asa oferta, te lipsesti. Prefer un +1leu la abonament si sa ne lase in pace cu reclamele si gaselnitele de prost gust.
SEXUS.RO • 4 noiembrie 2008, 7:56
Nu te inteleg. Lucrezi in acelasi trust cu ei. Presupun ca ai si ceva autoritate. Sau macar un fir scurt cu Voiculeasca, sa-i dai in gat pe calicii de la A1. Dar sa faci chestia asta in public, mi se pare, stii, poate gresesc, dar nu cred – mi se pare ipocrizie.
Pe de alta parte, calicia e problema intregului trust*** Ma intreb de ceva vreme: chiar nu-si dau seama ca in felul asta isi demonetizeaza canalul ?!
Ce-i mult strica. Ce-i prea evident, la fel.
P.S. Super miscarea UPC-ului de a baga Eurosport 2. Eu, unul, avand Premier League, abia daca ma uit la singurul meci dat din campionat. Si mi-am zis ca asa e normal. Un meci din campionat, restul fotbal. Pana cand ati luat voi campionatul, nu credeam ca pot trai fara Liga 1. Acum, cu ajutorul vostru, am vazut ca se poate ! 😀
Dinny • 4 noiembrie 2008, 8:11
De acord cu punctul tau de vedere.
Stupiditatea si agramatismul celor care vor „sa apara la TV”…scot inevidenta ideea de prost gust a celor de la A1..dar eu am mai retinut inca un aspect :
=Nu te-ai dezis nici de aceasta data ***…adica, mesajul cu greseli gramaticale trebuia alocat-neaparat-unui dinamovist…cand este lucru stiut ca – in majoritate – suporterii dinamovisti sunt net superiori celeilalte majoritati…si uite asa ai dat cu maciuca-n balta !
dan • 4 noiembrie 2008, 8:30
ma bucur k va-ti dat seama in sfarsit k e o mare magarie,ceea ce fac cei de la A1 si cei de la GSP…pai credeti k intereseaza pe cineva ce spun niste frustrati?mai spuneti k dak vrem sa vedem meciurile sa platim,pai pt ce sa platesc?k sa vad niste idioti cum injura?eu vreau sa vad fotbal..nu e de ajuns k injura suporteri pe stadion mai tre sa citesc si prostiile unora?
Comentariile sunt închise.