Steaua oarbă

Steaua n-a pierdut doar partida de la Lyon, ci şi meciul din nervul optic al telespectatorilor. Este pentru a doua oară cînd meciul clujenilor face audienţă mai bună în Ligă. Întîi a fost Chelsea şi era explicabil. Acum, raportul dintre adversari nu mai e circumstanţă atenuantă, ci dimpotrivă.

joi, 6 noiembrie 2008, 5:11

Steaua n-a pierdut doar partida de la Lyon, ci şi meciul din nervul optic al telespectatorilor. Este pentru a doua oară cînd meciul clujenilor face audienţă mai bună în Ligă. Întîi a fost Chelsea şi era explicabil. Acum, raportul dintre adversari nu mai e circumstanţă atenuantă, ci dimpotrivă.

Ani de zile, Steaua a fost magnetul suprem al audienţei în fotbalul, ba, nu!, în sportul românesc. De aceea, din 30 de opţiuni întîi, televiziunile alegeau Steaua în 20 dintre situaţii.
Senzaţia de neputinţă a produs însă blazarea telespectatorilor. Nu înseamnă că Steaua are mai puţin suporteri activi, oricum rămîn cei mai mulţi, ci că se subţiază coada cometei pasionaţilor de fotbal care au simpatii steliste. 

Cifrele nu mint. Undeva, în zona temporală a fundului ochiului, există o zonă pe care medicii o numesc Pata Oarbă. Acolo nu există receptori optici, acolo nu se percep imagini. Pe acolo au început să curgă fazele simbolice, aceleaşi de la an la an, cu antrenori resemnaţi şi jucători neputincioşi. De acolo trebuie să iasă Steaua dacă vrea să mai fie ceea ce a însemnat în istoria acestui sport.

untitled-1.jpg

Comentarii (117)Adaugă comentariu

milici  •  6 noiembrie 2008, 19:52

Studiul anatomic e un moft si o vrajeala tipica.. (nu spun cui ca risc medierea…). CFR a adunat mai multa audienta pentru ca a creat iluzia ca are sanse pe cand Steaua e clar o echipa nepregatita,in impas fara sanse in CL;nu mai are nimic comun cu Steaua anilor 87 din mintea suporterilor.Pe undeva articolul sugereaza acelasi lucru dar vizita la IOR e nereusita.

popy  •  6 noiembrie 2008, 20:00

Ciobanu’ asta nu are si el 1-2 consilieri de imagine, un psiholog ceva ? Daca i-ar asculta ar reda Steaua romanilor, cat de grandoman ar fi, ar realiza pe ultima suta de metri ca ar fi mai bine pentru el !

romanu  •  6 noiembrie 2008, 20:10

imaginea stelei pe nervul optic, clamata de voi, asa-zisii ziaristi de sport, nu exista. exista in creierul vostru neted, nu al suporterului de fotbal. mizeria de echipa si conducatori, care provoaca greata pana si suporterilor ei, nu are cum sa faca audienta. si va mirati ca va scad vanzarile la ziar! pai, suporterii je_gului asta de echipa sunt manelistii, boschetarii, capsunarii si, in general, scu_rsura societatii. oameni prin excelenta, fara bani. astia nu vor da nicidata bani pe fituica voastra. dar aveti ceva in comun: lipsa de creier. de asta va intelegeti asa de bine! voi scrieti de steaua, iar ei ating orgasmul tantric! chiar merita gun_oaiele astea asa ceva? merita sa te prostituezi pentru audienta/rating? eu cred ca nu, dar e parerea mea. a voastra e imaginea site-ului, care e fara comentarii…

montainbear  •  6 noiembrie 2008, 20:12

crizele trec si vin …oamenii deopotriva.
daca unii traim din amintiri altii judecam din prezent.
pt. mine a fost un meci…frumos daca ma lasati sa zic. nu a fost o victorie,dar a fost un meci in care am uitat de Miorita,Mesterul Manole,cei vitezi cei batrani sau cei buni si nu am judecat istoria sau geografia unei tari ci pur si simplu am invatat dintr-o infrangere cat nu lasa sa se inteleaga o victorie…cand clasa si banii sunt mai presus decit ambitia mioritica a unui cioban care peste noapte a visat ca branza poate avea gust de cascaval daca ii pui eticheta unui vin vechi uitat intr-o hruba veche a destinului.
in cer scuze daca in incoerenta mea mi-a placut acest meci…

daeron  •  6 noiembrie 2008, 20:18

s-a intamplat. si grecia a castigat campionatul european. si ce-i cu asta? nu inteleg ce vrei sa scoti in evidenta cu acest articol. steaua oricum are cei mai multi suporteri, cfr-ul nu e nici macar in primele 4 in tara, si va avea mereu cel mai mare rating. poate ca vor mai fi exceptii, dar asta nu va schimba cu nimic alegerile televiziunilor de acum incolo. sunt curios care vor fi prioritatile de difuzare ale antenei 1, cate meciuri va da cu steaua si cate cu cfr cluj.

fan fotbal  •  6 noiembrie 2008, 20:49

Explicatia este simpla: CFR-ul joaca mai spectaculos decat Steaua, avea sanse mai mari sa castige, sperantele microbistului roman se legau de acest meci. Oricum, la ora actuala Steaua are clar cei mai multi suporteri in Romania, insa daca „proiectul CFR” va continua pe aceeasi panta ascendenta, in cativa ani va creste simtitor si numarul fanilor echipei clujene.
FORZA CFR!!!

Americanu  •  6 noiembrie 2008, 21:40

Unde sunt aia care urlau ca pe toate blogurile ca Steua face cel putin noua puncte, ca Bayern sunt terminati ca Lyon nu mai sunt ce au fost etc..Eu sincer cred ca multi din cei care citesc gazeta habar nu au de fotbal. Sa spui ca Steua ii bate pe Bayern si pe lyon cu lotul care il are trebuie sa fii ori inconstient ori idiot ori sa nu ai nici o idee de fotbal. Unde sunteti acum vreau sa va vad comentind.

Campioana CFR  •  6 noiembrie 2008, 23:27

E evident ca CFR-ul e in crestere de popularitate iar steaua in scadere. cauzele sunt atitudinea echipei in cazul CFR-ului si “calitatea” patronului in cazul stelei!…

albrosu  •  7 noiembrie 2008, 0:31

Sunteti penibili cu Steaua voastra. Cum noi suntem penibili cu Dinamo al nostru. CFR nu e un proiect, pur si simplu nu exista. Asta e realitatea. Pacat de o natie blestemata de microbism. Avem ce meritam, adica nimic.

David  •  7 noiembrie 2008, 1:53

cand jucam total club manager mi se parea o utopie ce se intampla acolo; luai o echipa care nu exista si construiai cel mai tare brand in 10-20 de ani.
paszkany a realizat cea mai mare performanta a fotbalului romanesc:
a construit un stadion de 24000 de locuri pt o echipa „inexistenta” (asa cum o numea cineva) si l-a umplut cu spectatori…

dupa_razboi  •  7 noiembrie 2008, 3:07

E incredibil cum dupa un esec, apar **** sa atace. Ma refer la Dinamo, care au fost batuti de o echipa de pescari din Olanda. D-l Borcea are tupeul **** sa spuna ca Steaua face Romania de ras in Europa, dar Dinamo ce face? Sa terminam cu chestiile astea tipic romanesti – sa moara capra vecinului – si sa ne vedem fiecare lungul nasului. Sunt stelist de mic, dar am tinut si cu CFR-ul cand a jucat in LC. Sa va fie rusine ca ganditi asa!

arh. Gheorghe Petresciu  •  7 noiembrie 2008, 3:53

Domnilor, am jucat fotbal in scoala primara cu Niki Dumitriu si Titi Dumitriu. Am fost colegi. Eu le dadeam lectii la matematica si ei la fotbal. Ba frate, cand fotbalul devine pasiune, joci 14 ore pe zi, FOTBAL. AZI, fotbalistul ROMAN, se ganeste la bani, **** si bautura. La Steaua trebuie un regim sever ca pe vremuri, sa nu sufle unu in fata antrenorului si a patronului. La treaba, si multa daruire pentru FOTBAL. HAI STEAUA !

toulalan  •  7 noiembrie 2008, 4:05

Ce se intampla la Steaua poate fi definit de o lege din economie: placerea (sau marimea intensitatii unei placeri) descreste pana la saturare daca e satisfacuta continuu ai neantrerupt-Legea lui Gossen. De 3 ani Steaua se califica constant in LC, dar oamenii vor mai mult pentru ca s-au saturat de rutina calificarilor in grupe…si atat! E placut sa joci cu bogatii, dar dupa ce s-au „deschis granitele”, dupa ce s-au „ridicat vizele”, parc-ai vrea si niste drepturi in noua „tara”! Ei, de 2 ani Steaua isi cere dreptul la optimi, dar destinul sau in Liga pare desprins dintr-un alt film…ZIUA CARTITEI…

dan88  •  7 noiembrie 2008, 5:28

CFR merita respect,insa e chiar mai limitata in exprimare decat Steaua.Iar despre acest Muresan, pe vremea cand jucam la juniori(acum vreo treizeci si ceva de ani!) un astfel de antitalent,lent si rudimentar ar fi fost util doar in divizia C!Dar acum avem rezultate, ca fotbal am jucat mai demult si cine stie cand vom mai juca!Apropo, cand vom mai avea si noi romanii vreun fotbalist care sa mai si dribleze,sa mai si stie sa traga la poarta?In afara lui Mutu(pacat ca s-a nascut in aceasta generatie de loseri) nu avem ami nimic.
In Liga trebuie alt ritm,alta technica,TREBUIE FOTBAL!Aviz asa zisilor patroni!

maistor kokir  •  7 noiembrie 2008, 6:56

bree tolontane****, cfr-u avea sanse de calificare inainte de meciu cu bordeaux ,steaua nici una insa inainte de meciu cu lyon

gsp comun  •  7 noiembrie 2008, 7:04

nu stiu daca studiile astea ajuta la ceva
Cum nici pozitia CFR-ului pe orbita interesului nu cred ca valoreaza ceva (atata timp cat echipa asta romaneasca are 101 dalmatieni)
Oare cum ar fi mai bine sa emigram Steaua intr-o tara cu mai multi ochi de sticla sau sa importam toti jucatorii straini ca sa nu ne mai facem de ras ca natiune si sa avem retina umflata de dispretz
oooo Si inca ceva…chiar ca cifrele nu mint
55 milioane euro investiti (sau pe aproape)
toti jucatori de clasa si cu gamba de import
si tot romaneste se poarta…
adica bat roma si egal cu chelsea si le scoate fotbalul din cap Bordeaux (nu stiu daca eticheta de fobalul e valoroasa dar cea de vinuri de acolo e mai renumita
traiasca retina romanului si canalul dunare- marea neagra GSPTV

nimeni altu  •  7 noiembrie 2008, 8:01

DESPRE INCREDEREA IN FOTBAL
Suntem al doilea an consecutiv in Liga,nu mai conteaza cum,suntem.Asta inseamna recunoasterea valorii?Probabil,dupa mintea unora.Ce inseamna valoarea?Cine ti-o confera? Cum o obtii?Noi nu stim asta inca,pentru ca ne multumim sa ridicam in slavi accidentele fericite pe care ne grabim sa le catalogam drept excedent de valoare.La ei nu e asa.La ei,la occidentali,la ceilalti,la ;cuvantul asta a inceput sa-mi mai antipatic decat serviciilor secrete americane care s-au ocupat de Area51.Nu sunt extrateresti,sunt doar oameni cu capul pe umeri care au habar de fotbal,dar raportand la ce se intampla la noi,intradevar par din alta lume.Steaua e deja la al treilea antrenor,iar Dinamo si Rapid la al doilea si toata lumea se intreaba cum au ajuns CFR si Unirea pe primele 2locuri sau cum de am ratat sezonul european.Continuitate in rezultate nu am avut niciodata asa ca,contra-performanta din aceasta stagiune nu ne va stirbi din imaginea internationala.Singurul lucru care ne lipseste,este o piesa din colt fara de care tabloul fotbalului romanesc se vede ciuntit din cealalta parte a Europei.Acea piesa,aparent fara nicio insemnatate,poarta ciudatul nume de „incredere”.Increderea in proprii jucatori,increderea in staff-ul administrativ si mai ales increderea in antrenor.Ce-o mai fi si asta se vor intreba profanii fotbalului autohton.Increderea sta la baza oricarei relatii indiferent de natura ei.Atata timp cat nu exista acest sentiment de incredere,mai devreme sau mai tarziu,relatia se va prabusi sub propria greutate.Impresiile de conjunctura sau gesturile de complezenta sunt aparente inselatoare.Pentru a castiga increderea cuiva este nevoie de staruinta si continuitate,de tatonare si rabdare,intr-un cuvant de timp.De fapt aici sta si paradoxul legat de aceasta senzatie de incredere:se castiga in timp indelungat,insa poate dura doar cateva clipe. Dat fiind caracterul fragil si volatil al sentimentului de incredere tot mai multe persoane refuza sa investeasca timp pretios in ceva imaterial si care nu aduce satisfactii rapide,pentru ca trebuie spus ca va mai trece o perioada destul de insemnata din momentul in care ai castigat increderea cuiva si pana in momentul in care vei ajunge sa te bucuri de beneficii palpabile de pe urma relatiei noi infiripate.In secolul vitezei nimeni nu mai este dispus sa piarda timpul analizand in detaliu caracterul celui de langa el asa ca impresiile de suprafata sunt cele dupa care se face clasificarea.Astfel,increderea pare o notiune relativa al carei sens s-a ratacit pe undeva prin plutonul de sentimente inutile si irelevante,pentru ca in fata s-au distantat banii si faima;castigatorii acestui maraton ar trebui sa primeasca,in mod sarcastic si ironic,o carte despre relatiile interumane.
Astazi Alex Ferguson a implinit 21ani pe banca lui ManchesterUTD.O viata de om.Vine pe OldTrafford ca la serviciu.Daca ar fi trait in Romania cu siguranta cineva s-ar fi gandit la bietul scotian si l-ar fi scutit de aceasta rutina.Dupa vreo 2luni,probabil!Dar la ei e altfel.Ferguson a ramas la conducerea „Diavolilor” fara a avea autoritatea stirbita,chiar si dupa ce ManUTD a terminat ultima in grupa sa de CL,in urma cu 2sezoane.Daca am translata aceasta situatie pe plaiuri mioritice antrenorul ar fi fost decapitat in piata publica,iar jucatorilor li s-ar fi pus capat carierelor. Dar Ferguson a ramas si in sezonul urmator a dus pe Manchester in Semifinalele CL,iar acum zdrobeste tot si mai ales pe Dinamo Kiev singura echipa din Liga care o bate pe Steaua la numarul de antrenori schimbati.Surprinzator,nu?Pana in seara asta Liverpool era ultima in grupa sa cu doar 1p, dar si Benitez a ramas si a doborat toate recordurile Ligii si ale umilintei:i-a dezintegrat pe turcii de la Besiktas cu 8-0 si este .Arsenal nu a mai luat campionatul in Anglia de-o eternitate,dar tot de-o eternitate e si Wenger pe banca „Tunarilor”.Si el a ramas pentru a creste generatii intregi de jucatori si pentru a uimi Liga cu trupa lui de adolescenti(7-0 cu Slavia Praga cade pe locul 2,in topul celor mai mari diferente din istoria CL).Daca ii voi intreba pe patronii din Liga I care este morala acestui material,imi vor raspunde in unanimitate:”Ii aducem pe Ferguson,Benitez si Wenger si daca termina pe ultimul loc in grupa,nu bat pe nimeni timp de 3etape in Liga sau nu iau campionatul 12ani la rand ii dam afara in secunda 2.Pai,cine sunt ei sa-si bata joc de echipele noastre?”

nimeni altu  •  7 noiembrie 2008, 8:02

P.S.:randuri scrise pe data de 08/11/07 in amintirea celei disparute dintre noi

seboc  •  7 noiembrie 2008, 8:37

draga jurnalist – acuma ca si in calculele matematice steaua a pierdut in fata cfr-ului poate o sa va opriti in a scrie numai despre o singura echipa care este in cadere libera.
incercati sa alocati mai multe spatii si celorlate echipe din provincie ca mai multi oameni traiesc in provincie decat in „marea capitala”
*** VREM SA FACEM O STRANGERE DE FONDURI NOI SUPORTERII SA MAI VEDEM SI PE ALTUL LA TV.SAU IN ZIAR

calin  •  7 noiembrie 2008, 8:37

CFR inseamna SPERANTA.
Speranta ca mai putem bate si noi ceva prin Europa. Referitor la nr de suporteri cred ca statisticile care dau Steaua cu un nr. imens de spectatori sunt irelevante. Exemplu:
in copilarie eram stelist ca majoritatea copiilor din clasa. Restul 4 sau 5 erau dinamovisti dar in timp ce noi stelistii nu stiam sa spunem mai mult de 6..7 jucatori din lotul stelei , dinamovistii stiau pe din afara primu 11 a lui dinamo, citeau Sportul si erau suporteri adevarati

madgino  •  7 noiembrie 2008, 8:56

Asteptam sa se vada aceasta diferenta si in continutul GSP. Din pacate asteptam cam de mult si cam degeaba.

Pacat, pentru ca Steaua a inceput sa ma plictiseasca, iar daca Steaua plictiseste atunci si GSP plictiseste.

daniels  •  7 noiembrie 2008, 9:27

e normal ca si publicul asta vai mama lui sa se sature de neputinta ! am ezitat sa pun la pariuri pe Lyon doar pentru ca sunt stelist dar toata fiinta mi-o cerea ! cel mai probabil scor pus la pariuri a fost 2-0 cel cu care s-a si terminat de altfel meciul ! deci Romania a prevazut neputinta stelei si uite de aia raitingul va fi din 13 cat e acu 12 la meciul cu Fiorentina si tot asa ! nu mai ai ce sa vezi la ai nostri ca sunt asa cum sunt si nu vor sa se schimbe!

requiem  •  7 noiembrie 2008, 9:44

D-le Tolontan, puteti sa ne spuneti si noua cate echipe a eliminat ‘neputincioasa’ asta Steaua si cate echipe a eliminat CFR-ul, sezonul asta? Si mai ales cum vor sta lucrurile in continuare?

Iar despre suporteri si audiente, DEX-ul are cu siguranta nevoie de un neologism care sa defineasca pe acei indivizi care suporta o echipa in functie de cum le canta presa si sa-i distinga de cei care o suporta neconditionat.

Cu toate ca va consider un adversar al Stelei (miracolul fotbalului romanesc) trebuie sa-mi exprim aprecierea ca sunteti un gropar desavarsit. Nimeni din presa nu poate sa ia pleava cu lopata si sa o puna in alta groapa mai bine ca d-voastra. In numele Stelei va multumesc!

mido  •  7 noiembrie 2008, 10:32

Iar ai dreptate. Asta este adevarul gol golut. Si ti-o pot confirma din propria-mi traire. Dupa primele 20 de minute, am comutat pe meciul Fiorentinei cu Bayern si m-am uitat la meci, mai comutand la Lyon din cand in cand. Asta e adevarul: Steaua joaca acelasi fotbal an de an, indiferent cine sunt jucatorii, antrenorii sau conducatorii clubului (si au fost destui de-a lungul acestor ultimi trei ani). Ceva trebuie schimbat…
Oare patronul ?!?

nebunu’  •  7 noiembrie 2008, 10:58

Este simplu de explicat aceasta diferenta de 0,4 procente la rating; CFR-ul chiar aveau sanse sa faca un meci bun pe cand la Steaua lumea se astepta sa piarda sau spera la un miracol;
Probabil cativa taximetristi nu si-au mai luat 2 ore libere si si-au vazut de serviciu sau pur si simplu s-au cuplat pentru a vedea un meci; Daca marti, eu fi finul meu ne-am uitat la CFR de la 2 televizoare , la Steaua ne-am uitat impreuna;
Ideea este ca poate fi doar o intamplare iar in viitor cifrele vor confirma daca ai avut dreptate sau ba.

dan tanase  •  7 noiembrie 2008, 11:02

cam scurtute articolele.
nu-s idei sau ce?
de fapt de multe ori ma intrebam pt cine sunt scrise articolele? oamenii inteligenti inteleg ce se petrece in teren iar pe ceilalti nu-i intereseaza …

requiem  •  7 noiembrie 2008, 11:18

Pai la cat fotbal inteleg unii. Cum adica Steaua joaca acelasi fotbal? Da ce vrei sa joace fotbal american? Cum vrei tu ca o echipa de Liga 1, oricare ar fi ea, sa mearga in CL si sa joace ceva total diferit de ce joaca in Liga 1? Lyon, Bayen si cine mai vrei tu joaca si ele tot acelasi fotbal, fotbalul care se joaca in Ligue 1 sau Bundesliga. Unii zau ca sun pe langa, cred ca echipele au vreo 3-4 viteze si nivele de fotbal, pe care le folosesc in functie de competitie. Aberatii. Este un singur nivel, cel al Ligii in care se antreneaza. Daca in Liga 1, va creste nivelul si viteza de joc si se vor imputina echipele venite sa ‘scurteze cele 90 de minute la minim’ atunci vor progresa si reprezntantele din CL la nivel si viteza, duh!

Cătălin Tolontan  •  7 noiembrie 2008, 12:04

requiem: am insistat pe ideea ca nu e vorba de suporterii loiali ai stelei, ci de cei care soar simpatizeaza cu echipa. Cei care se uita la fotbal de dragul spectacolului, nu pentru ca ar fi implicati emotional.

leonard  •  7 noiembrie 2008, 12:57

„La cat fotbal inteleg unii” – asa a scris stupidul de mai jos.Wow fotbalul e sportul mintii, e logica matematica…e greu sa-ti dai seama cum sta treaba cu mingea.Degeaba am facut scoala…
Ma lasi..?! cat de greu e sa intelegi acest sport stupid in care galeriile se omoara pt. nimic ca tot acasa se intorc, la acelasi servici merg, tot sclavi raman…jucatorii tot isi iau banii…si mingea aia trebuie sa intre intr-o poarta…nu tata hai sa facem din fotbal ecuatii diferentiale…

bogdan tei  •  7 noiembrie 2008, 12:58

ziaristi din franta ne fac praf cronici frumoase despre meci etc iar voi ziaristi din romania mergeti pe burta si sa nu mai zic sunteti penibili cu unele articole realitatea trece pe linga voi la derbiul dinamo steaua ati fost pe linga.vrem in ziar o cronica frumoasa despre un derbi rapid-steaua,timisoara-dinamo.nu sa ne spuneti prosti despre patroni sau despre mitica dragomir ca parerea lui nu ne intereseaza.Vrem fotbal,Vrem stadioane!!!

Eugen din Timisoara  •  7 noiembrie 2008, 13:03

Se vede treaba ca sunt nevoit sa revin la ceea ce am scris si ieri despre a juca fotbal.
Eu personal nu cred ca latinii de la CFR CLuj sunt mai diferiti decat latinii de la Steaua.
Problema este ca latinii de la Cluj chiar au valoare pe cand eu cred ca latinii de la Steaua sunt cei fara valoare. Altfel de ce credeti ca l-au cedat pe Semedo cei de la Cluj. Pentru ca au luat pe el cat nu face acum. A avut ceva rezultate DAR ELE AU VENIT CU UN SEMEDO JUCAND PE BANDA DREAPTA SI CU MINGI ARUNCATE IN VITEZA DE UN TRICA SAU DUBARDIER. Fara lansatori si jucand pe banda stanga Semedo pare un alt naiv jucand un fotbal banal pe terenuri romanesti de Liga I.
NU JOACA CEEA CE STIE. JUMATATE DIN ECHIPA STEAUA NU JOACA CEEA CE STIE. SI ACEASTA JUMATATE ESTE CEA DE LA MIJLOC IN SUS.SI ATUNCI CUM SA DAI GOL DOMNULE?
Si asta este problema ca nici nu incearca sa se acomodeze, de aceea Semedo a fost inlocuit de Dorinel dupa 35 de minute!
Eu cred ca Dayro Moreno chiar are valoare ca si Tiago. Problema este ca ei sa fie folositi jucand ceea ce stiu sa joace. ADICA DORINELE NU INCERCA SA FACI DIN DAYRO UN JUCATOR DE CREATIE CAND EL ESTE UN MARCATOR OPORTUNIST GEN GIGEL BUCUR.Eu jucam cu Kapetanos varf si Dayro acolo al doilea varf din spate sa sara la oportunitati. Nu-l obliga sa creeze. Si atunci cine sa creeze. Pai il ai pe Radoi care poate sa creeze, pe Tiago care ar putea sa creeze daca i s-ar cere si ar fi lasat, il ai pe Abel Moreno care nici macar nu e epe lista UEFA, il ai pe Ionescu de la Craiova si nefolosit deloc. Sunt peste Arthuro, Semedo si Toja de n ori si trebuie sa li se dea o sansa sa joace ceeea ce stiu. Daca si Dayro ar fi folosit la ceea ce stie el mai bine adica sa speculeze nu sa creeze.
In plus Dayro nu face faza defensiva pentru ca nu a cerut nimeni de la el treaba asta. Dar cred ca poate. Pentru ca valoare are.
Ce are CFR-ul in minus sunt doi trei jucatori de atac. Nu poti sa participi in CL si sa te rogi la Dumenzeu sa nu se accidenteze singurul tau varf care oricum se stinge dupa 75 de minute ca are o varsta Kone nu-i asa?
Si mai am o sugestie: oricum suntem ciuca batailor in CL asta e clar. Macar dati-le o sansa celor ca Ochirosii, Ionescu, Stancu, etc sa joace in CL si sa acumuleze. Nu-i reprosati imediat lui Stancu ca asteptati mai mult de la el , ca nu stiu ce. E la a doua repriza de CL domnilor care dati repede cu parul. Lasatii sa joace pe pustii nostrii si sa acumuleze experienta din CL si cautati pustii valorosi de 16 ani din Argentina si Brazilia mari domni impresari cu gura mare si atat. Ne aduceti anonimi ca Arthuro, Toja, Semedo, etc la Steaua in loc sa aduceti doi atacanti din Brazilia ca Rubinho care la 18 ani era titular la Real Madrid.
Cam atat despre CFR si Steaua astazi.
In rest cele bune la toata lumea.

astrid  •  7 noiembrie 2008, 14:01

pentru prima aparitie a lui cfr in liga campionilor nu a dezamagit. am visat frumos noi clujenii si nu numai ei ,cat si eu personal. am fost la ambele meciuri pe stadion si a fost frumos. dar atat se poate.si aici nu merge faza cu mentalitatea si altele.. pur si simplu atat e nivelul echipei . acest nivel va creste sunt sigura dar nu uitati unde era cfr acum 5 ani .

requiem  •  7 noiembrie 2008, 14:05

mai leonard, daca asta e ritmul, viteza cu care o echipa joaca 30-34 de meciuri pe sezon si se muleaza pe stilul de joc si viteza cu care se joaca in Liga 1, cum vrei tu sa se duca intr-o competitie ‘extrateresta’ cum e CL si sa joace cu totul altceva. Pe langa bugete si alte chestii esentiale, poate cel mai important pentru felul in care se exprima o echipa in CL este viteza si calitatea si competivitatea ligii interne si rutina care se dezvolta acasa.

Eu raman perplex cand vad ce pretentii au unii ca sa ne calificam intre ultimele 16 echipe din Europa, cand Steaua si CFR reprezinta o liga asa ridicola ca nici in ultimele 32 echipe ale Europei nu merita sa fie daramite ultimele 16. Daca CFR nu avea acces direct sunt convins ca nu se calificau. Steaua e singura care depaseste conditia ligii 1, pentru ca s-a calificat de 3 ori la rand si chiar s-a batut si se bate pentru locul 3 de fiecare data. Deja asta e prea mult pentru ceea ce ofera Romania fotbalului romanesc, la nivel de: infrastructura, fiscalitate, investiti, organizare, hartuiri pe la DNA, etc.

Cat de depasit trebuie sa fii, sa te umflii in pene ca o echipa romaneasca nu se poate califica in optimi astazi, ca echipe care domina super-ligi vestice ca Lyon sau Bayern daca se streseaza pot sa-ti ia 6/6p? O fi Romania vreo super forta fotbalistica sau economica si nu o vedem noi. Pai in Germania si Franta sunt 50% din meciuri pe etapa care se joaca la nivel de CL, si in Liga 1 noi nu avem nici macar un meci pe sezon. Lasati-o mai usor cu pretentii aberante si intelegeti ca Steaua prin simpla prezenta cu calificare si orice punct/puncte obtinute este deja duce fotbalul romanesc la un nivel mult mai inalt dcat are fata, din moment ce in UC pierdem 3/3 sau 5/5 echipe in primul tur, din moment ce fotbalul care care lanseaza echipele romanesti in CL (in speta Liga 1) este la un nivel care nu are nici o legatura cu ce se joaca in Europa in anul 2008. In Liga 1 trebuie sa faci eforturi sa tii mingea in joc macar 30-40 de minute din 90, daramite sa dezvolti o rutina si niste relatii de joc si viteza care sa te califice in optimile CL.

Camford Oxbridge  •  7 noiembrie 2008, 14:28

Chestia asta cu rating-ul o sa omoare gazetaria sportiva (scrisa si vizuala). Din pacate intr-o societate de consum (care se duce de rapa) nu creatia conteaza ci rating-ul. Pacat domnule Tolontan, am avut mare incredere in echipa dv. dar ma deziluzionati zi de zi. Din pacate sunteti cei mai buni dintre cei slabi. Un pic mai sus decat genunchiul broastei.

Agamitza  •  7 noiembrie 2008, 14:32

Tolontane baiatu’ nu ne-ai spus noua astora mai saraci in materie cenusie care-i problema daca la meciul Stelei s-ai uitat cu 0,4% mai putin telespectatori decit la meciul CFR-ului.
Ne-ai umplut de admiratie ca ai auzit despre „nerv optic” si „pata oarba” dar ai uitat ca scrii la o fituica sportiva. Hai pa

requiem  •  7 noiembrie 2008, 14:39

Mare valoare au ‘latini si strainii’ aia de la CFR! Ei n-au eliminat nici o echipa in Europa si nu o sa o faca nici sezonul asta, da sunt valorosi rau, zburda armatele de impresari si scouteri ai Milanului dupa ei. Doamne Doamne! Motivul? 1 meci bun in 2 sezoane, adica 2 sclipiri ale unui latino care s-a stins imediat in stil sud-american. Steaua macar a facut 5p la debut si si-a eliminat adversarul la locul 3, Dynamo Kiev, nu glictch-uri de genul AS Roma – CFR 1-2. Iar Chelsea nu s-a stresat ca juca in deplasare si castigase cu 4-0 primul meci in fata unei echipe care a surclasat-o pe CFR. Ce mare branza! Pot sa ai intr-un meci 2 bari sau 3 goluri (Steaua stie) si sa pierzi. Poti sa ai intr-o grupa 4p si termini pe ultimul loc, important e ce se intampla dupa ce tragi linie nu puncte dobandite in mod circumstantial. Fotbalul romanesc nu poate sa faca meciuri de genul ‘Steaua – Dynamo Kiev’ sau ‘AS Roma – CFR Cluj’ ma mult de 1 meci la 1-2 sezoane, alea sunt accidente, o zi buna-excelenta, te subestimeaza sau nu te cunoaste adversarul.

requiem  •  7 noiembrie 2008, 15:09

Tot despre uber-latinii CFR-ului, mi se pare mie sau sunt cam timorati cand joaca cu Steaua? Daca nu ar mai fi ‘non-latini’ gen Trica sau Gabi Muresan sa mai prinda cate un sut de la 20-30m nu prea s-ar mai agata CFR nici macar de 1p. Ma rog cine sunt eu sa pun sub semnul indoielii latino-CFR-ul, care-l vedem cu totii cat de viguros e? Poate scoate si Paskany ceva pe ei, ca au deja un sezon la echipa + titlu + 12 penalty-uri + acces direct + locul 4 in CLGS.

Ca sa fac o trimitere la titlul editorialului: CFR-ul astmatic. Bine ca s-a construit Viena si s-a inventat accesul direct. Mai vedem noi CFR-ul in LC cand o sa-i creasca pletele lui Paskany.

stelistu’  •  7 noiembrie 2008, 15:16

sincer va zic ca miercuri am vazut doar o repriza din meciul cu steaua. eu care de obicei ma uit la meciuri si la reluare, ca astazi dimineata cand am urmarit reluarea meciului dinamo-steaua.

pur si simplu nu mai suport sa vad cum steaua e umilita in liga.

prefer sa merg la un film sau sa fac ceva util.

requiem  •  7 noiembrie 2008, 15:44

@stelistu’

Daca ar face toti fanii ca tine, s-ar alege praful de echipe si de fotbal.

Doar imagineaza-ti fanii lui Real sau MU, plecand cu sacul in spinare dupa ce aceste echipe terminau pe 4 cu 0p in GLGS, chiar in trecutul apropiat.

Imagineaza-ti fanii Romei lund-o la sanatoasa dupa umilinta 7-1 cu Manchester United. Fanii Slaviei sau ai lui Fenerbahce, dupa infrangerile cu 8-0 si 7-0 la Liverpool sau Arsenal.

Echipe cu zeci de milioane de fani in Europa, ca Rangers, Anderlect eliminate de prin primele tururi echipe ca Bate, Kaunas, etc.

O echipa cu 18 milioane de fani, ca Galatsaray absenta de vreo 4 ani la rand din CL si elimnata in fine de o echipa cu buget de 3 ori mai mic.

De fapt, nu am vrut sa zic nimic, uita-te la filmele tale. Fotbalul cum ziceam si mai devreme nu e pentru cine se nimereste. Cum ziceau cei de la CFR ‘alaturi de voi de 2 ani de zile’. Adica ei sunt in Liga 1 de 4 ani si au galerie de 2 ani… lol

nebunu’  •  7 noiembrie 2008, 16:43

Haideti sa fim oameni seriosi si sa analizam lucrurile; – Steaua – Bayern, primul meci din liga, nemtii ne domina, inscriu, fac pasul putin inapoi dupa care urcam incet incet pe ei, ne creem ocazii, chiar si bara si se gata 1-0 UN MECI RELATIV ECHILIBRAT – Fiorentina – Steaua, un meci echilibrat cu putine ocazii de-o parte si de alta, totusi un plus pt Steaua pe finalul meciului; 0-0 UN REZULTAT REALIST SI ECHITABIL; – Steaua – Lyon – avem un inceput extraordinar si reusim sa inscriem 2 goluri, suntm egalati dupa care reusim sa conducem la pauza cu 3-2; In repriza a doua Lyon se dezlantuie ***rezultat final 3-5; N-am avut capacitatea sa mentinem avantajul; – Lyon – Steaua, un meci pe care francezii SUNT NEVOITI SA-L CASTIGE, o prima repriza in care Lyonul are posesia si incearca sa inscrie, noi ne aparam binisor pana in min 44, unde vine gafa zidului si a lui Zapata; A doua repriza , la fel ca si prima, nereusind sa facem nimica pe atac iar pe final vine golul 2 care nici nu prea mai conteaza; Concluzia MEA : n-au fost meciuri rele, Steaua a jucat de la egal la egal cu toate echipele din pacate diferenta a facut-o valoarea individuala a jucatorilor adversi; Steaua , la ora actuala este o echipa „urata” pt ca nu stiu sa paseze intre ei la mijlocul terenului pentru a-si creea posesie iar cand aceasta problema se va rezolva, adica aducerea a 2 mijlocasi buni, sunt convins ca vom putea juca un fotbal bun si vom reusi sa tinem de rezultate (acel 2-0 cu Lyonul); SINGURA CALITATE A STELEI ESTE APARAREA, care nu poate rezista la infinit; PROBLEMA URGENTA A STELEI E MIJLOCUL, NU ATACUL -aici trebuie lucrat prima data

requiem  •  7 noiembrie 2008, 17:21

E ok analiza facuta mai jos. Problema principala a Stelei e la mijloc care nu tine mingea, nu leaga serii de pase si pierdem multe baloane. Acest esec, produce 2 efecte vizibile: atacantii raman izolati in fata, au putine baloane dand impresia ca sunt in plus, iar al doilea este ca apararea si Zapata sunt suprasolicitati, avand de a face cu mult mai multe actiuni ale adversarilor decat ar trebui in mod normal. Ma refer in special la meciurile cu Bayern si Lyon, care au jucatori senzationali la mijloc si castiga majoritatea duelurilor 1 la 1. Solutia ar fi sa aducem mai multi jucatori la mijloc, dar dupa ne descoperim prea mult in spate si trebuie sa facem fata unor sprinturi mortale gen Benzema si Keita si sa lasam aparatorii fara dublaj.

BABILONUL IMOBILIAR  •  7 noiembrie 2008, 17:54

Nimic surprinzator. Orice om educat se scarbeste la un moment dat de scandaluri etc, ce se intampla in curtea Stelei, la nivel de conducere etc. Mai ales la performantele echipei, la jocul ei.
Iar copii, cei care (de)vin suporteri sau simpatizanti pe stadion ori in fata micului ecran…vad, simt, simpatizeaza, sustin…

radu-raul  •  7 noiembrie 2008, 18:49

ti-am zis domnule ziarist,sa mai lasati lumea-n pace cu steaua voastra1o fi cea mai iubitaechipa de catre ziaristi si oficiali,da sigur e cea mai urata de catre suporteri!confirmarea ca n-are suporteri,e faptul cadesi are un stadion micut(18000 locuri),nu a reusit in viata ei(echipa,steaua)sa umpla acest stadion ,indiferent cu cine a jucat!acum se confirma inc-odata ca nu se uita lumea nici gratis la meciurile stelei!eu,craiovean(stiinta da,e cea mai iubita si are cei mai multi suporteri),ma uit la meciurile stelei,obligat pt ca n-am de ales!cum televiziunile ne baga pe gat steaua,ma uit si ma distrez de dizgratiile stelei!la cetastepti de lao echipa facutadupa chipul si asemanarea patronilor(ceusestii si becali)decit la suporteri cae iau aceiasi conduita cu echipa si patronul:manelism(au imn o manea),aroganta ,prostie ,incultura!rusinea romaniei,aceasta echipatrebuie desfintata!

alex  •  7 noiembrie 2008, 19:13

Radu Raul,***! Stadionul are 28.000 de locuri, nu 18.000, si chiar daca nu esti stelist, puteai macar sa dai un search pe google si aflai. Si in al doilea rand, acele 28.000 de locuri au fost de foarte multe ori ocupate, sau ma rog, or mai fi ramas vreo 1000 libere, conform legii. Dar de unde sa stii tu asta ***tu, ca si alti romani „de bine” te consideri detinatorul adevarului absolut si vii aici sa dai verdicte, gen „nu iubeste nimeni Steaua”. *** nu mai vorbi tu in plus daca nu ai nici macar decenta sa te informezi. Voi pareti multi doar pe bloguri, si stii de ce? Pentru ca stelistii au cu ce sa se mandreasca, si nu au nevoie sa isi exprime frustrarile pe net. Spre disperarea voastra, noi vom fi intotdeauna cei mai multi. E prima si ultima oara cand postez, dar trebuia sa o fac, ***

CHIALEX  •  7 noiembrie 2008, 19:17

Este explicabil pentru ca tot facea referire „regele Becali” la rating! Lasa ca o sa porneasca ea, „Becali Tv” si atunci sa vezi rating la… Luna!

requiem  •  7 noiembrie 2008, 19:23

***. Nu te mai tine tu de desfiintari de alte echipe. Vezi-ti de mititeii tai. Oricum pomenirea Craiovei o echipa venita de la matineu, bunicica asa facuta cu chilipiruri (gen Costea luat de la Valcea cu 20.000 de euro) care se descurca asa bine in Liga 1, ne da inca un indiciu fata de cat de slaba este aceasta competitie, Liga 1, mai ales dupa aceasta infuzie de fitosi de alta nationalitate care joaca din parti si chiar si atunci numai daca au chef.

DRAGOSH  •  7 noiembrie 2008, 20:57

Domnule ,aveti perfecta dreptate…sintem inca o familie de stelisti,,dar de o bucata de timp,ne-am saturat sa fim luat la misto de toti,datorita lui gigi si a prapastioasei lui managerieri…o sa mai sufar pentru STEAUA,cind nu o sa mai depinda de nesimtitul acela…fac apel la toata suflarea stelista…LASATI-L SA SE SCUFUNDE…si la toata mass media…NU-L MAI BAGATI IN SEAMA DELOC,..IGNORATI-L,si doar asa va disparea din fotbal,acest valutist escroc,care isi bate joc de sute de mii de oameni…rusine la toti pupincuristii din jurul lui

jiji  •  7 noiembrie 2008, 22:47

tolo ceea ce constati tu era logic inca de luni.accidentele lui cfr in liga ii dadadeau mai multa sansa de calificare in liga si de aceea ne am uitat toti microbistii indiferent de simpatii,la steaua sansele fiind mai mici era si normal sa se uite doar suporterii ei sau cei neutrii,microbistii altor ekipe aveau altceva de facut ,nu sa priveasca rivala care nu avea nici o sansa reala.sincer tolo daca scrii doar ca sa ocupi spatiu si sa iti iei banu,mai bine te apuci de altceva.pana la urma steaua pierde teren pt ca joaca cu adversari de calibru,iar cand a avut accidente a ajuns pana in semifinalele cupei uefa.apropo stii ce rezultate are in ultima vreme nec nijmegen sau elfsborg?nu de alta dar sunt branduri in fotbalul european si au eliminat pe dinamo.

Paul  •  7 noiembrie 2008, 23:29

Ce legatura are articolul tau cu sportul?! Si daca nu are nici o legatura (asta e clar), ce cauta articolul pe site-ul unei publicatii sportive?! Din cate stiu eu exista o institutie care face astfel de rapoarte de audienta si daca este cineva interesat de asa ceva poate verifica direct acolo! Cei care acceseaza acest site sunt interesati de sport. Daca nu sunteti in stare mai bine va retrageti sau va schimbati domeniul de activitate.

Gianini  •  8 noiembrie 2008, 10:08

****
CAUTI ACUM SA PUI PAIE PE FOC INAINTE DE MECIUL CU RAPID.
AI UN MOD JOSNIC DE A FACE PRESA
ESTI O MARE RUSINE

Comentariile sunt închise.