Ciobănaşul, domnule

4x5z9707.jpgDespre Becali şi suporterii Stelei. Ce uită fiecare

miercuri, 3 decembrie 2008, 10:01

4x5z9707.jpgDespre Becali şi suporterii Stelei. Ce uită fiecare

De ce sînt rezonabili oamenii mai ales cînd pierd? De ce, după ce în cîteva săptămîni i s-a înjumătăţit averea, încrederea de 37% din august s-a transformat în doar 15% voturi, iar Steaua a ajuns din „mergem în primăvara Champions League, vedeţi voi!” pe locul 4-5 în campionat, de ce, aşadar, abia acum vedem un Becali cumpănit?

Schimbarea la faţă
Luni seara, după victoria in extremis cu Urziceniul, apare la sport.ro. E nebărbierit şi îmbrăcat pe grabă, mult mai uman decît în momentul în care închidea magazinele la Monte Carlo ca să cumpere „tot raftul ăsta!”. Deşi, în materie de excentricităţi vestimentare, nu-l poate egala pe vărul său Giovanni Becali.

Coborît în holul unui hotel din străinătate, impresarul a realizat că e cam frig afară. „Nu mai urc în cameră, îmi e lene”, a zis Giovanni şi şi-a cumpărat o haină de piele de cîteva mii de euro din buticul hotelului.

În studioul sport.ro vorbeşte Radu Banciu, jurnalistul pe care acum cîţiva ani Becali l-a făcut jidan, asta după ce mai avea puţin şi-l alerga prin platou. Acum, patronul din Ghencea îi observă calităţile, iar Banciu punctează corect: „Dumneavoastră aveţi o problemă sportivă, nu politică sau de alt gen, cu suporterii Stelei”. Dar suporterii Stelei au o problemă?

Istoria de dinainte de el
Becali este al treilea administrator civil din istoria clubului. Pînă în 1996 Steaua e condusă de militari şi obţine cele mai mari performanţe ale sale şi, totodată, ale fotbalului românesc. În 1996-1998, manager vine Marcel Puşcaş, care adaugă în palmares două titluri şi o cupă.

În 1998, Viorel Păunescu preia clubul şi, pînă în 2003, în Ghencea ajung un singur titlu şi o cupă. Echipa ratează de două ori participarea în Liga Campionilor. Datoriile cresc, se discută despre sechestru şi în Ghencea miroase a friptură gătită pe gazonul unui trecut preţuit.
Începe perioada Becali.

„Pleacă acasă!”
Din patru campionate complet disputate, Steaua cîştigă două, merge de trei ori în grupele Champions League, joacă o semifinală de Cupa UEFA şi, într-o seară ceţoasă de 1 decembrie, 15.000 de oameni strigă „Ciobane, pleacă!”.

„Cum vă simţiţi cînd îi auziţi?” e întrebat Becali. „Eu?”, întoarce el capul,  derutat. „N-am nici o problemă, mă duc acasă”, spune, iar acel „nici o problemă” nu sună deloc maybachian, e mai degrabă resemnarea tîrzie a cetăţeanului Kane, care se întoarce la sanie după ce a stăpînit lumea.

Iar „casa”, o simţi din voce, nu e palatul de la Şosea, poate nici vila din Pipera, ci vechea odaie părintească, unde îl cuprindea frigul cînd se trezea ca să meargă în piaţă şi să vîndă brînză.

Mielul fără lacrimi
Becali nu va accepta niciodată ceea ce cineva numea „enorma condescendenţă a posterităţii”. Oamenii care, după înjumătăţirea averii, rămîn cu 500 de milioane de euro se pot descurca. Nu trebuie compătimiţi, dar pot fi priviţi. Şi, privindu-i, pe ei şi pe cei 15.000 care îi cer plecarea, revezi versurile melodiei lui Florian Pitiş si Mircea Vintila, pe versurile lui Adrian Paunescu.

La întrebarea „Cin’ te mînă, mielule?”, răspunsul e: „Ciobănaşul, domnule!”.
La întrebarea „Cin’ te taie, mielule?”, răspunsul e „Măcelarul, domnule!”.
Ceea ce e o altă meserie.

PS: Melodia mai conţine şi întrebarea „Plîngi de frică, mielule?”, cu răspunsul în două versuri. „Nu plîng, nu plîng, domnule / Eu n-am lacrimi, domnule!”. Merge şi „Eu sînt Steaua, domnule!”.

Comentarii (171)Adaugă comentariu

Daniel-Ionut  •  3 decembrie 2008, 9:57

Frumos articol!

puiu  •  3 decembrie 2008, 9:59

BRAVO. esti bun tare. daca renunti la senzational ai fi cel mai bun gazetar de sport….. cred ca e prima data cand laud un articol….

Alecu  •  3 decembrie 2008, 9:59

Usor fortate metaforele insa per ansamblu este un articol just. Felicitari.

Alex  •  3 decembrie 2008, 10:01

Becali nu este si nu va fi nicioadata Steaua. Becali o sa ramana un om care a bagat niste bani si a incercat sa profite de imaginea Stelei.

TAViX  •  3 decembrie 2008, 10:02

Bravo Cataline, frumos articol. Sa nu uitam totusi un lucru. Cibanul a facut si face in continuare Steaua de ras prin comportamentul lui. Sa stii ca pentru unii onoarea de a avea o echipa curata si cinstita e mai presus de titlurile cu cantec si participarile din C.L. Nu toti suporterii sunt „golani” sau analfabeti cum crede prostul tarii…

Liviu  •  3 decembrie 2008, 10:05

In antet sunt atatea de aflat ca nici nu le mai poti tine minte, totul e „cel mai …”. Dar cum ramane, nea Tolo,cu alea sase -sapte procente care pana la urma le ia in fata Alianta sau a fost numai raspunsul la o comanda? Vineeeee!!! Daca-i asa cine-i ciobenu’ si cine mielu’?

andrei  •  3 decembrie 2008, 10:05

becali.a facut multe pentru steaua.a facut multe pentru tara.cand guvernul impreuna cu presedentia, cu tiriac, verii becalii, popescu si hagi la un loc au facut impreuna 10 case pentru sinistrati, el a facut de unul singur o comuna.lumea uita si asta si performantele stelei.pe el il strica insa trufia si gura mare.e genul de om care face multe, dar si laudaros din cale afara.ar trebui sa lase faptele sa vorbeasca pentru el, intrucat face destule lucruri bune

dede  •  3 decembrie 2008, 10:06

Induiosator, Tolo – mai sa ma podideasca plansu de mila sarmanului baietel. Daca Becali e ciobanu, Steaua e mielu – suporterii sunt macelaru’? EU as zice ca EI sunt Steaua 😉

Cătălin Tolontan  •  3 decembrie 2008, 10:08

dede: pot sa-ti spun ca am fost eu neclar sau mai bine iti spun direct ca ai inteles exact invers ? 🙂

Syndrom  •  3 decembrie 2008, 10:08

Excelent articol domnule Tolontan, tacerea lui George poate fi interpretata drept tacerea mieilor.

ockiu  •  3 decembrie 2008, 10:09

interesant si placut articol … mai ales „p.s.-ul”

bravo cataline!

fotbal  •  3 decembrie 2008, 10:12

am amutit, daca poti sa-ti imaginezi asta! foarte frumos

Ultras*  •  3 decembrie 2008, 10:12

Un articol care vizeaza coarda sensibila prin metafore care nu se pliza decat fortat la personajul in cauza!
De asemenea , articolul e mult prea mult descriptiv(istoria administratorilor, haina lui Giovanni etc)pentru a mai avea timp sa fie si esential!;)

Ovidiu  •  3 decembrie 2008, 10:13

Sunt suporter stelist pana in maduva oaselor si consider ca sunt destul de echilibrat, asa incat masurile extreme nu-mi stau in fire de obicei. Insa cand vine vorba de Becali, am senzatia ca as fi in stare sa fac orice pentru a-l determina pe cioban sa plece din Ghencea. Nu spune nimeni ca Becali nu are principalul merit pentru scoaterea Stelei din mocirla in care se afla atunci cand a preluat-o, ca a dus-o in semifinalele Cupei Uefa si in grupele Champions League, dar el mai mult de atat nu poate face, sunt convins de asta. Noi, de vreo 3 ani de zile nu mai progresam deloc ca valoare a lotului, ca randament in cupele europene. Si sa nu indrazneasca cineva sa zica faptul ca Becali e stelist, ca e o mare idiotenie. El a stat, sta si va sta (atat cat va mai sta) la Steaua pentru a-si face imagine, si doar atat. Fara Steaua el n-ar fi acum asa de cunoscut si n-ar avea acum averea care se spune ca o are. Asadar, cred ca pretul platit de el pentru astea nu e deloc mare, mai ales ca Steaua in ultimii ani se autofinanteaza (bani din CL, de la sponsori, drepturi TV, bilete, magazine oficiale). Iar la intrebarea „cine vine daca pleaca Becali?” raspunsul e simplu. Eu nu mi-as face griji pentru asta, pentru ca orice afacerist isi da seama de potentialul pe care clubul il are prin numarul mare de suporteri, prin istoria clubului si mai ales prin numele brand-ului. Eu de cateva meciuri bune n-am mai fost pe stadion, desi am abonament si bilete de CL. Asta e protestul meu, de a nu mai merge la stadion, si cred ca asta ar trebui sa faca toti, ca sa vada ciobanul cat de „bine” e fara suporteri, si atunci nu ma va mai face vagabond, desi singurul lucru la care el e mai bun ca mine este furatul. Dar daca as fi mers pe stadion as fi facut si eu acelasi lucru: as striga impotriva lui Becali cat de tare as putea, pentru ca eu sustin Steaua, iar cel mai bine pentru Steaua e sa plece ciobanul acum.

Sebi Raducu  •  3 decembrie 2008, 10:13

Foarte bun si la obiect articolul. Bravo Tolo.

niki  •  3 decembrie 2008, 10:13

Becali cel mai bun conducator de club din Romania dupa care s`au laut multi pt a face performantza.Pacat de asa zisii suporteri care daca nu se cearta cu cineva nu arata ca is suporteri..de ce ii mai primesti ma pe statdion..sunt sigur ca si cei de la trib 1 si 2 vorscanda si vor sustine echipa poate chair intr`un mod mai frumos decat ratatii din peluze..s`ar mai risca si lume din provincie sa vina daca nu ar fi aia care vin numa pt bataie..si care numa ei is suporteri adevarati.***si bv pt articol..de udne sa stie aia de 17 ani din peluze de paunescu si de ce titlrui o fost??care ei tin cu steaua de 2 ani si nu mai pot de suferinza..de 20 ani nu a mai avut steaua performantele care le are acum cu Becali..***el cica e oier…dar ei prezinta spiritu de turma in adevaratu sens al cuvantului..***

motanu spania  •  3 decembrie 2008, 10:14

FRUMOS ARTICOL.ASA E BECALI A FACUT MULT PENTRU STEAUA.COMPORTAMENTUL IL STRICA.GURA MARE SI TRUFIA.DAR OARE SUPORTERI DIN ROMANIA SUNT DE NOTA 10.DACA AR LASA ANTRENORI IN PACE SI AR VORBI MAI PUTIN IN PUBLIC DESPRE JUCATORI AR FACE MAI BINE.SI IAR MERGE MAI BINE.

Cosmin  •  3 decembrie 2008, 10:15

Catalin, acum nu pot sa te laud. Orice comparare a lui Becali cu orice de valoare mi se pare mult exagerata.
Orice s-ar intampla, ramane tot un incult, un semianalfabet ridicat la rang de „vededta” de catre presa din Ro, avida de senzational si de circ ieftin, promovat pana la starea de voma, inoculat mintilor slabe drept model de urmat in viata. Un asemenea personaj nu are cum sa fie laudat decat intr-un singur moment: atunci cand se va retrage in anonimat, de unde a venit, lasand o parte din avere pentru chestiuni cu adevarat valoroase. Atat.

***

Spataru  •  3 decembrie 2008, 10:16

GENIAL ARTICOL !

niki  •  3 decembrie 2008, 10:18

pt alex: a bacat bani sa isi faca imagine la steaua..El nu e steua..da tu ce reprezinti la steaua..cine esti tu?***…cu tine fara tine steaua tot acolo ar fi.Porumboiu pot iamgine a bagat bani?Muresan pt imagine.Iancu pt imagine?toti pt iamgine?? da oricare venea si baga bani la steaua o face apt iamgine?***

Cristiano Steaua  •  3 decembrie 2008, 10:19

Tolontane pe undeva ai dreptate dar ai uitat sa scrii de felul cum aia 15.000 de oameni au stat`n in ploile cu Liverpool si Valencia in zapada si viscolul de la meciul amanat cu Villareal cantand si incurajand echipa..uiti de aia 15.0000 prezenti pe Bernabeu sau cel mai recent exemplu aia 21.000 kre au stat la meciu de infarct cu Lyon knd jucatorii dupa ce au dat dovada de`o nepasare crunta in repriza a2a n`au avut nici macar bunul simt sa vina sa ne salute si becali a zis ca ce treaba au jucatorii cu golanii din peluze… ….care sunt acum numiti derbedei si vagabonti pentru ca numai suporta jocul penibil si nepasarea unor jucatori si de cate ori ne exprimam frustrarea suntem jigniti…asta unde apare`n articol ??? dk vrei sa fi obiectiv data viitoare uita-te si din ochii nostrii nu incerca sa-i REFACI IMAGINEA MIORITICULUI PRINTRE NOI !!!

sharpe  •  3 decembrie 2008, 10:19

cel mai slab articol pe care l-am citit. speram ca macar un jurnalist de „dimensiunea” ta sa inteleaga ca ceea ce inseamna Steaua nu are cum sa se potriveasca vreodata cu valorile ciobanului sau smarandestilor. crezi ca performantele sunt motivele injuraturilor? te inseli. injuraturile vin pentru felul in care a fost calcat in picioare Hagi, felul in care a plecat Lacatus, felul cum Smarandescu a intrat in peluza, pentru fularul lui dinamo infasurat ostentativ la gat al lui gigi. astea sunt adevaratele motive. si sunt sigur ca le stii, dar ai primit ordin sa dezinformezi putin

Cătălin Tolontan  •  3 decembrie 2008, 10:23

cristiano steaua: ti-a disparut din mesaj trimiterea la moartea cuiva… in rest, poti sa ma critici, nu tb sa avem aceeasi parere 🙂

Ovidiu  •  3 decembrie 2008, 10:23

Ca o completare la ce am scris mai jos… imaginai-va ce tara avem daca inca mai sunt unii care se lasa prostiti de ce zice/face Becali, luandu-i chiar apararea. Ganditi-va doar la faptul ca noi, acum, nu avem nicio fosta legenda in conducerea clubului. Ganditi-va ca cei care au fost pe la Steaua (Hagi, Lacatus) au plecat cu coada intre picioare fiind jigniti de cioban, fiind fortati sa plece. Dati-va, fratilor, seama de cat de ipocrit e si de cat de murdar actioneaza…

mircea  •  3 decembrie 2008, 10:24

Tolo , tu ai scris prima oara despre gigi si a inceput sa se creada mare barbat de stat si acum tot tu incerci sa-l scoti.Nu stiu ce sa zic.

trecator  •  3 decembrie 2008, 10:24

Bun, foarte bun articolul. Felicitari domnule Catalin.
Dar e inca un articol scris, care se va uita curand pentru ca nu va schimba nimic. Este si va fi un alt motiv de uimire in fata indemanarii unui bun editorialist

TURISTUL  •  3 decembrie 2008, 10:25

Inca o data felicitari Tolo.
Articolul asta ajunge pe la inimile suporterilor stelisti ,aceia care vin cu sufletul la stadion,cei care vin cu copii in brate intr-un cuvant „suporter Steaua”
Citind acest articol ma pun in pielea celui care la scris…ai un dar, sa scrii frumos.Multa sanatate Catalin

Cătălin Tolontan  •  3 decembrie 2008, 10:26

mircea: sa zici ca nu e nici o rusine sa remarci si partile bune ale oamenilor si faptele lor care schimba ceva. cel putin initial, o spune statistica fotbalului, venirea lui becali in locul lui viorel paunescu a fost benefica stelei

victor  •  3 decembrie 2008, 10:26

DA!DA!DA! GENIAL ARTICOL!!!! FARA INJURIISI LA OBIECT!FE4LICITARI TOLO!!!!! PE LOCUL 2,DUPA BECALI,ESTE IANCU! CE ZICI TOLO?

zegras  •  3 decembrie 2008, 10:27

HAHA…ce articol prost!…dar ma bucura ca se intampla la oi….cine stie, cu ajutorul lui Dumnezeu, poate o sa retrogradeze si geoarsa asta de echipa (fc valiza cu brichete aka steaua)macar pentru 2-3 ani

ceva extraordinar  •  3 decembrie 2008, 10:29

pacat.. tocmai ai aratat ca nu meriti nici cel mai minuscul premiu, tolontane. la intrebarea cu ce te mana mielule, raspunde’ti singur cu „numarul de unitati vandute, domnule”. Slab, slab, slab..Cred ca supoerterii Stelei preferau o onoare nepatata in dauna mojiciei cu care Steaua a ajuns in CL sau a luat titlurile.
Iar tonul patetic al mesajului.. haha.. esti subtil ca un buldozer 😉

MAKO  •  3 decembrie 2008, 10:29

Gigi a facut rau Stelei dar si bine.Vinde cui?Sa patim ca Rapid?Sau ca la Dinamo, sa vina 5-6 care sa se bata pe vanzarea de jucatori si sa nu mai pupam Liga never? E ciudat…si eu il vreau plecat de la Steaua dar decat altii rai si fomisti…mai bine el.Paunescu de unu singur nu a fost in stare de nimic.Steaua e altceva, nu e Poli, nu e CFR si nici Dinamo sau Rapid e greu sa „tii” Steaua.”Tii” si ISTORIA si clubul, e f greu.Important e sa nu crezi ca iti apartine pe deplin.STEAUA ESTE A SUPORTERILOR IN PRIMUL RAND, cand spui Steaua spui si Romania, spui echipa cea mai iubita si cu cei mai multi suporteri si cea mai valoroasa,trecut,prezent…viitor.Gigi sa aiba grija totusi…Cu Steaua sau cu suporterii ei nu te joci…poate odata dar atat 😐
Bun articol… 😐

margareta dil clejeni  •  3 decembrie 2008, 10:30

tolo pacat ca tu un mare ziarist de altfel zic eu ai inceput sai faci compuneri unui *** din contra toti ar trebui sa fiti cu suporteri ei sant alaturi de fotbalisti istoria acest cioban va fi doar o adiere a unui zer de branza prin ghencea

Shadow  •  3 decembrie 2008, 10:32

A da nu ma intelegeti gresit valoare artistica si „propagandistica” in acest articol sunt foarte ridicate, se vede ca domnul e cult si nu face greselile care le-am mai intalnit pe site-ul gsp… in fine pentru articol nota 10…pentru mesaj o nota de trecere…

Beni  •  3 decembrie 2008, 10:34

Excelent articol, ca de obicei. Da, nu are cum sa plece Becali. Sau, daca va pleca, va lua si Steaua cu el. Si suporterii, oricat i-am aprecia, sunt doar suporteri. Am vazut la Cluj, cum il huiduiau pe Stancioiu. Toti sunt buni pina gresesc. La ceea mai mica eroare, ai zburat. Asa e peste tot, nu doar la Steaua, si, mentalitatea becaliana, e si mentalitatea suporterilor, chiar daca nimeni nu recunoaste asta. Suntem o tara de becali fara bani. 80% din aia 15.000, daca ar avea banii lui Becali, s-ar comporta ca si el, probabil muuult mai rau. Asta e partea trista. Si daca ar pleca, ar lua cu ei si Steaua si bideul.

nelu  •  3 decembrie 2008, 10:35

Tolontane nu te-ai gandit sa te faci poeata:))

suporter roman Bremenworde  •  3 decembrie 2008, 10:36

cea ce nu subliniaza tolo stelistul e ca clubu asta ”steaua” e de fapt unul dintre ultimele lucruri care au supravietuit comunismului steaoa a fost si a ramas o echipa comunist cu satelitii de genu GL Buzau mica stelutza ;)) sau Unirea Urzicenii :> in fine nu vad dc nu s-ar vb dp trecutu stelei o echipa cu care se mandresc multii deji miar fii rusine sa mai merg pe strada daca as fii stelist MANDRIA DE STELIST =))) deci e prea tare ce-mi aud lucrurile copii nestiutorii :-J sper sa mai deschideti si voi ochii si poate fara blaturi fara steaua si fara dinamo Romania si echipele din Romania pot face performanta 😉

mircea  •  3 decembrie 2008, 10:39

Fotbalul inseamna mai mult decat statistica , e un sport adica implica respect , spirit corect de competitie , puterea de a pierde demn , placerea de a veni la stadion si nu BANI , BANI , BANI …

MAKO  •  3 decembrie 2008, 10:39

Acum am aflat de demiterea lui Uhrin de catre Iancu 🙁 Tur f bun facut de Poli,sanse la locul 2, chiar titlu…Mizerabil! Exact ce spuneam…Iancu=Gigi? Nu prea cred…n-am ajuns in halul asta totusi?!! 😐 Sa vina unu ca Iancu? Mai bine o alta revolutie…

Bwana  •  3 decembrie 2008, 10:40

Din pacate ptr Gigi Becali..s-a tras linie! Cred ca undeva in cotlonul ascuns al mintii lui unde sta neuronul realitatii s-a primit un impuls care-i spune..opa!Desi s-a speriat ca i s-a desumflat averea si nu mai e nr 1 in top forbes romania sunt sigur ca el crede ca tocmai asta e cauza ptr care lumea a inceput sa „dea” in el. Nu va cauta niciodata sa descopere sau macar sa asculte ceea ce-i spun cei bine intentionati din jur despre adevaratele motive. El este limitat la a crede ca numarul banilor ofera suprematia si uite ca razboinicului luminii i-a venit factura de la Renel si pac-pac a sarit siguranta la tablou ptr ca fara sa-si fi facut hidrocentrala din bun simt a terfelit tot ce a putut prin jur si chiar acolo unde a pupat ca sa obtina ce voia, a depus un pupat fals de Iuda.
Daca ar fi cu adevarat un bun CD…din finalul lui PNG ar sti ca luarea in deradere a numelui Domnului…se pedepseste!
Si acum incepe sa ispaseasca. Abia incepe!!

Alex  •  3 decembrie 2008, 10:43

Un articol de nota 10. Intradevar, Gigi becali a facut multe pentru steaua, insa trufia lui lasa urme adanci in caracterul stelei. Sunt suporter stelist de la 5 ani si pot spune ca atunci cand aveam 6 ani, prindeam finala cupei campionilor europeni de la Sevilla 1986. Bine nu intelegeam atunci prea multe si insemnatatea acelei finale fiind prea mic. De atunci pot spune ca m-am indragostit de jocul echipei steaua. Foarte multi injura steaua , foarte multi nu stiu exact ce reprezinta steaua. Steaua reprezinta sufletul galeriei. Reprezinta sufletul fotbalului romanesc, pe care steaua il reprezinta in cupele europene. Fara steaua, fotbalul romanesc nu era cunoscut, un hagi, ad ilie, ilie dumitrescu, dan petrescu, au venit de la steaua, cei care ntat prin jocul lor. Toti acesti oameni de caracter, au facut performante la steaua.Toti cei care au venit de la alte cluburi, au facut performante la steaua. Intrebarea: de ce? Pentru ca steaua era singura echipa pe care un alt manager din alt campionat romanesc o urmarea. Becalii nu reprezinta steaua, Becalii isi face imagine cu palmaresul stelei si in acelasi timp murdareste imaginea acestui club si il face de rusine. Respect pentru toti cei care au postat comentarii pe acest site si Tolo’ felicitari pentru articol.

Ovidiu Miron  •  3 decembrie 2008, 10:43

Se impune o precizare aici. O fi Steaua pe locurile 4-5, dar la fel ca si Rapid, CFR Cluj sau Timisoara se afla foarte aproape de locul unui Dinamo care in nici un caz nu a demonstrat ca poate accelera.

Si daca Steaua va castiga meciul cu Fiorentina? Daca va fi(din nou) singura echipa care nu inchina steagul in Europa? Nu sunt stelist, dar nu pot sa nu observ niste lucruri. Reprezentantii altor echipe doar ironizeaza parcursul european al Stelei. Vorbesc in timp ce stelistii fac an de an performante. E o diferenta uriasa de mentalitate, personalitate, atitudine si istorie.

Eu vad Steaua principala favorita la titlu. CFR-ul mai are putin si seamana cu Dinamo in privinta schimbarilor de antrenor. Dorinel nu cedeaza asa usor,i-ati vazut luni seara spiritul de campion.

Cat despre Gigi Becali… ma indoiesc de faptul ca se va schimba. Si asta pentru ca foarte putini oameni se schimba cu adevarat. Restul e mai mult fum.

Dirlosan Gheorghe  •  3 decembrie 2008, 10:43

Bun!Greselile trebuiesc taxate,si poporul l-a taxat pe Becali!Acum daca Becali nu a inteles mesajul poporului si anume:nu cu pomeni si smarandesti conduci aceasta tzara,atunci inseamna ca are o problema mare la cap!Daca nu lasa profesionisti(dar nu aceia care-i are acum) sa-si faca treaba o sa dispara cu totul si din fotbal si din politica!Dl.Becali nu poti face de toate,numai ceusescu putea si uite ce bine a ajuns!Fa dumneata bani si lasa-i pe altii sa faca politica,deocamdata!Adu jucatori de valoare si lasa antrenorul sa LUCREZE!

Chefere  •  3 decembrie 2008, 10:43

Exceptional scris! Felicitari! Ma doare cand vad cat de multi nu pricep… Ma rog, este greu sa scrii pentru toata lumea.
Frumos si adevarat, putea fi probabil mai radical, dar este un articol foarte reusit!
A…Cataline..ma tot tanguiam sa te intreb de ceva vreme: iti place fotbalul sau fotbalitatea? 😉 Sau amandoua?
Numai bine si spor!

neamtu’  •  3 decembrie 2008, 10:44

Dupa ce am citit articolul,ma pregateam sa ma imbrac sa merg sa-l votez pe Becali,dar mi-am adus aminte ca stau in sectorul trei…si se terminase si votarea.Eu cred ca Becali a patit ceea ce a patit Ceausescu.Cum a crezut Ceausescu ca este iubit de popor,tot asa si Becali a crezut ca-i poate cumpara pe romani cu cadouri,implicit voturile lor.El nu a inteles un lucru,ca poporul roman,in prostia lui,are unele rabufniri de inteligenta.

corneliu popa  •  3 decembrie 2008, 10:45

Ce nu-mi este deloc clar este faptul ca EU nu inteleg de ce mass-media vine si „ia apararea” unor huligani care se bat cu FORTELE DE ORDINE? Sa stabilim clar un „principiu al proprietatii”: este ciobanasul cu acte patronul Stelei? Ca se incearca sa se demonstreze ca este corect sau nu, de aceea avem Justitie. Pai se pare ca ciobanasul nu-i Argaseala. Daca cere vulgul sa plece Argaseala, se prea poate, este un angajat! Insa asa cum arata domnul Tolontan se distig trei „grupuri de interese” in jurul celui mai puternic bred din fotbalului romanesc: STEAUA. 1. Grupul fostilor ofiteri din fostul MAN (vezi cazul generalui(lilor)… Otelea) care aveau jucaria lor si aveau si ei cum sa mai viziteze o tara straina pe banii nostri, sa mai faca o cumparatura pentru odrasle sau amante si sa para in mass-media (pe sticla sau ziare) in postura de „mari invingatori”. 2. Grupul Marcel Puscas o fosta promisiune a Stelei care si-a incheiat cariera prematur din cauza unor accidentari. un manager bun? Hai sa vedem a dat faliment una din firmele care le-a condus? In vidios? Da. Frustrat? Da. „Daca aveam eu banii ciobanasului asa fi facut sia as fi dres”. Eroare. Intai se face „o capitalizare” (adica strangi bani multi), pe urma ii investesti cu cap si faci profit (nu faliment) si, un lucru destept investesti profitul! Ceea ce a facut ciobanasul si NU PUSCAS. Are un discurs frumos „pe diversele sticle” numai ca nu prea are banii lui, i-ar dori peai… altora! 3. Grupul Paunescu completat cu fostele glorii ale Stelei ’86 (inclusiv Iordanescu si Jenei) care mai jinduiesc dupa acest brend minunat Steaua si-l trateaza pe ciobanas cu un aer de superioritate, avand in vedere „studiile… de drept) pe care le au (parca in MI se facea „dreptul”… obligatoriu) Si daca mai adaogam si diversii adversari politici pe care din prostie sau nestiinta (poate fi si lipsa de educatie) i-a jignit sau le-a „stata in cale” avem o radiografie a ciobanalui care a vrut si EL la masa bogatilor din politica romaneasca, dar n-a fost acceptat pentru ca numai exista un ** care sa fie atat de generos cu oamenii sarmani si sa dea bine la „societatea civila”… Un singur lucru trebuie sa-l faca ciobanasul SA DEA FALIMENT si atunci nu vor mai exista invidiosi si frustrati care sa-l puna la punct! SA MOARA CAPRA VECINULUI! Este sintagma care se potriveste pentru fiecare dintre romanii care se duc la stadion*** EU sunt mai destept si mai frumos decat oierul asta! si ce daca a facut bani? as fi facut si daca…

chupac  •  3 decembrie 2008, 10:45

@suporter roman,poate deschizi tu ochii,”steluta” buzau are 3 puncte,unu luat in ghencea,unde e blatu?anu trecut i-a luat 2 puncte stelei care au contat enorm,steaua-urziceni a fost blat?s-a chinuit mult sa rateze din 2 metri,si apropo la reluare,vezi reactia celor 2 jucatori ai urziceniului din spate cand se duce mingea peste poarta.nu zic ca nu au fost blaturi,dar vezi si dinamo-cfr si cfr-rapid de anu trecut,de exemplu.daca steaua face blaturi,nu e singura si nu e nici cea mai rea.

cristi  •  3 decembrie 2008, 10:46

Ce articol frumos!!!!????
Mereu gasiti de comentat de Steaua. Daca nu era Steaua poate acum scriai pentru ziarul Compact. Mai lasatiti-ne in pace ca nu voi erati pe stadion cand dupa un meci din campionat toata peluza a ramas si la injurat pe Zisu pentru ca atunci gigi era singur si ni se lua stadionul. Nu voi ziaristii ati stat 2 ore in zapada cu Villareal si nu voi sunteti legitimati la intrarea pe stadion (vezi meciurile cu dinamo si rapid).
Luati multi bani pentru a comenta ceva ce voi nu intelegeti! Adica STEAUA.
„Huliganii” nu sunteti voi, suntem noi cei care avem un loc de munca, o familie de intretinut si care platim milioane pentru Steaua. Voi sunteti ultimii ziaristi, de scandal, cu o facultate la fara frecventa vorbiti de STEAUA. Toti muciosii fac emisiuni sportive despre STEAUA.
Mai lasati Steaua si ce e in Ghencea nu e treaba voastra .
*****

danel  •  3 decembrie 2008, 10:46

Frumos articol. Becali e intai de toate un om, un om care crede prea mult. Daca ar evita la inceput de sezon acele afirmatii cum ca Steaua va castiga tot s-ar evita aceste situatii. Cine la adus ca antrenor pe Lacatus? sau pe Munteanu? Lacatus iubeste mult Steaua, dar nu e un antrenor mare. Munteanu e bun la echipe de la locul 10 in jos. Vrei performanta? Iti faci o echipa tehnica(antrenor + staff) care sa iti garanteze acest lucru. Sunt de parere ca trebuie sa se mearga pe antrenori italieni, ei stiu ce inseamna sa castigi chiar atunci cand nu esti favorit, sunt cei mai buni in ale fotbalului, unul scolit la Coverciano e peste orice antrenor roman. CFR-ul la Roma a reusit ce a reusit datorita antrenorului care s-a dus sa joace si orice s-ar zice, CFR a jucat mult mai mult fotbal ca Steaua, macar au avut ocazii, au luptat pana la sfarsit. Steaua a fost absenta. Dle Becali, daca citesti acest articol, ai grija la oamenii de langa tine! Fa o echipa tehnica si manageriala puternica si se va face performanta. Si Tolo, daca mai vorbesti cu Gigi pe la emisiuni sa ii transmiti ceea ce ai scris azi si ceea ce spun aceste comentarii.

stelistu’  •  3 decembrie 2008, 10:48

intradevar argumentele dumneavoastra sunt bune Domnule Catalin.

performantele nu au fost deloc de neglijat. steaua de cativa ani a trait momente destul de bune.

dar va rog sa imi raspundeti la o simpla remarca: aseara intr-un show televizat gigi si lacatus au fost pusi fata in fata. lacatus efectiv il desfiinteaza pe becali reporsandui pe un ton simplu si respectuos perioada dezastruoasa de transferuri si multe alte marlanii pe care gigi le facea.

de asta ce puteti sa spuneti?

de demiterea lui hagi si lacatus ce puteti sa spuneti?

intradevar tema articolului e alta si scoti mai mult rating cand aperi un animal ranit. dar mereu trebuie sa vezi ambele jumatati ale paharului.

dumneavoastra ne rugati sa vedem si sau doar partea plina a paharului. ok atunci ne intoarcem la 86 si ramanem acolo ca asa se faceau performante. il reinviem pe ceausescu si ne tragem fesu rosu pe cam.

somn usor si vise placute.

Comentariile sunt închise.