TOLO.RO
miercuri, 3 decembrie 2008, 10:01
Despre Becali şi suporterii Stelei. Ce uită fiecare
De ce sînt rezonabili oamenii mai ales cînd pierd? De ce, după ce în cîteva săptămîni i s-a înjumătăţit averea, încrederea de 37% din august s-a transformat în doar 15% voturi, iar Steaua a ajuns din „mergem în primăvara Champions League, vedeţi voi!” pe locul 4-5 în campionat, de ce, aşadar, abia acum vedem un Becali cumpănit?
Schimbarea la faţă
Luni seara, după victoria in extremis cu Urziceniul, apare la sport.ro. E nebărbierit şi îmbrăcat pe grabă, mult mai uman decît în momentul în care închidea magazinele la Monte Carlo ca să cumpere „tot raftul ăsta!”. Deşi, în materie de excentricităţi vestimentare, nu-l poate egala pe vărul său Giovanni Becali.
Coborît în holul unui hotel din străinătate, impresarul a realizat că e cam frig afară. „Nu mai urc în cameră, îmi e lene”, a zis Giovanni şi şi-a cumpărat o haină de piele de cîteva mii de euro din buticul hotelului.
În studioul sport.ro vorbeşte Radu Banciu, jurnalistul pe care acum cîţiva ani Becali l-a făcut jidan, asta după ce mai avea puţin şi-l alerga prin platou. Acum, patronul din Ghencea îi observă calităţile, iar Banciu punctează corect: „Dumneavoastră aveţi o problemă sportivă, nu politică sau de alt gen, cu suporterii Stelei”. Dar suporterii Stelei au o problemă?
Istoria de dinainte de el
Becali este al treilea administrator civil din istoria clubului. Pînă în 1996 Steaua e condusă de militari şi obţine cele mai mari performanţe ale sale şi, totodată, ale fotbalului românesc. În 1996-1998, manager vine Marcel Puşcaş, care adaugă în palmares două titluri şi o cupă.
În 1998, Viorel Păunescu preia clubul şi, pînă în 2003, în Ghencea ajung un singur titlu şi o cupă. Echipa ratează de două ori participarea în Liga Campionilor. Datoriile cresc, se discută despre sechestru şi în Ghencea miroase a friptură gătită pe gazonul unui trecut preţuit.
Începe perioada Becali.
„Pleacă acasă!”
Din patru campionate complet disputate, Steaua cîştigă două, merge de trei ori în grupele Champions League, joacă o semifinală de Cupa UEFA şi, într-o seară ceţoasă de 1 decembrie, 15.000 de oameni strigă „Ciobane, pleacă!”.
„Cum vă simţiţi cînd îi auziţi?” e întrebat Becali. „Eu?”, întoarce el capul, derutat. „N-am nici o problemă, mă duc acasă”, spune, iar acel „nici o problemă” nu sună deloc maybachian, e mai degrabă resemnarea tîrzie a cetăţeanului Kane, care se întoarce la sanie după ce a stăpînit lumea.
Iar „casa”, o simţi din voce, nu e palatul de la Şosea, poate nici vila din Pipera, ci vechea odaie părintească, unde îl cuprindea frigul cînd se trezea ca să meargă în piaţă şi să vîndă brînză.
Mielul fără lacrimi
Becali nu va accepta niciodată ceea ce cineva numea „enorma condescendenţă a posterităţii”. Oamenii care, după înjumătăţirea averii, rămîn cu 500 de milioane de euro se pot descurca. Nu trebuie compătimiţi, dar pot fi priviţi. Şi, privindu-i, pe ei şi pe cei 15.000 care îi cer plecarea, revezi versurile melodiei lui Florian Pitiş si Mircea Vintila, pe versurile lui Adrian Paunescu.
La întrebarea „Cin’ te mînă, mielule?”, răspunsul e: „Ciobănaşul, domnule!”.
La întrebarea „Cin’ te taie, mielule?”, răspunsul e „Măcelarul, domnule!”.
Ceea ce e o altă meserie.
PS: Melodia mai conţine şi întrebarea „Plîngi de frică, mielule?”, cu răspunsul în două versuri. „Nu plîng, nu plîng, domnule / Eu n-am lacrimi, domnule!”. Merge şi „Eu sînt Steaua, domnule!”.
Christian • 3 decembrie 2008, 13:56
Adevarul e ca aveti dreptate, dar lucrurile nu sunt prea roz acum. Becali a facut in ultimul an doar tampenii la echipa, inclusiv achizitii, declaratii, jucatori trimisi la echipa a doua etc. Poate ca daca nu s-ar ocupa cu nimic altceva decat de dat bani, suporterii nu i-ar mai zice nimic. Dar cand el vine si face pe antrenorul, pe managerul, pe preparatorul fizic sau pe secundul echipei, mi se pare normal ca suporterii sa fie frustrati
Stelist • 3 decembrie 2008, 13:57
Daca vb de perioada becali in care Steaua a castigat campionatul, a jucat in CL, a jucat semifinala…hm, sa nu uitam ca atuncia era la echipa Mihai Stoica caruia eu ii atribui un rol foarte important in acele rezultate dar mai ales un rol important in faptul ca a reusit sa-l tina pe becali in frau. Cum a plecat MM s-a ales praful.
Stelist • 3 decembrie 2008, 14:01
Mai mult…
Becali datoreaza Stelei un miliard de euro!!!
de ce?
atat valoreaza imaginea si notorietatea pe care a castigat-o becali datorita Stelei.
Daca nu era Steaua, becali era un nimeni, un papitoi, un circar, era zero barat.
psycho • 3 decembrie 2008, 14:26
ce uita fiecare? suporterii stelei cu siguranta nu uita momentele in care jandarmii calcau in picioare atat fete cat si baieti la un derby dintre steaua si dinamo. suporterii stelei nu uita maimutele care intra in peluza si incep sa loveasca tot ce prind pentru ca doi tampiti au aprins torte. asta cu siguranta nu se uita. la o echipa ca steaua suporterii vor daca nu performante iesite din comun macar un joc care sa le dea sperante, dar din moment ce la steaua vin jucatori de mana a treia care nu stiu sa dea in minge mi se pare normal sa il critice pe becali care se da atatcunoscator si priceput. nu se pricepe si ar trebui sai lase pe altii sa isi faca treaba.
virgil… • 3 decembrie 2008, 14:30
sunt in anglia de ceva timp si primul lucru care-l fac in fiecare dimineata trezindu-ma cu gandul acasa,e sa citesc gsp-ul pe net.sunt deacord ca becali este un om fara viziune,care a pierdut contactul cu realitatea de ceva timp…si mai cred ca acum a venit momentul,in care razboinicul luminii isi da seama cat de mic este in ochii nostrii si cat de mult costa sa fi arogant cu gura mare.pe de alta parte cred ca ar fi etic din partea jurnalistilor sa nu amestece copilaria omului{de care e mandru}cu mizeriile cotidiene,pt ca nu au nici o legatura.***
bula • 3 decembrie 2008, 14:34
@ BECALI TREBUIE SA DISPARA DIN VIATA STELEI!!!
Ciobanenko NU mai are credibilitate, iar ce-i mai grav, si-a batut joc de cel mai mare si iubit Club din Romania; nu mai exista compromis, cind cineva greseste platesste, indiferent cine este el, Ceausescu, Stalin, sau Hussein. In serile cu cer senin, sa se intrebe ce-a gresit, si poate se mai poate indrepta, macar in sinul familiei.
john • 3 decembrie 2008, 14:39
Ma doare sufletul si mintea cand vad ca exista indivizi care spun ca vai, doamne, steaua se va duce de rapa daca pleaca becali, ca n-o sa vina nimeni dupa el. Sa fim seriosi, Steaua este cea mai cunoscuta marca din Romania (nu imi place sa-i spun brand), asa ca se vor gasi suficient de multi si de bogati, care sa investeasca. In plus, Steaua este si cea mai iubita echipa din tzara, asa ca n-am nici o grija.
aAlex • 3 decembrie 2008, 14:41
N-am inteles ce-ai vrut sa spui cu acest editorial. Ce ai scris tu stie toata lumea. Dar care-i mesajul, de fapt?
De acord. Dupa ce s-a dus MM, s-a ales praful de Steaua. Pacat
fotbaliatoru • 3 decembrie 2008, 14:50
Nu inteleg de ce, brusc Becali vi se pare mai uman. La el nu este decat un moment de luciditate temporara. Steaua este un simbol de care si-a batut joc. El a ales sa cumpere echipa pentru ca nu aparea deloc la TV, in timp ce verii sai erau pe toate televiziunile. Problema lui este ca lumea s-a saturat de el. Performantele echipei nu prea i se datoreaza decat in mica masura. El a preluat o echipa buna in care nu a fost nevoit sa investeasca foarte mult. Iar prin participarile in Liga Campionilor, jiji si-a scos banii, iar clubul s-a autofinantat in ultimii 3 ani. Scaderea lui din sondaje este datorata si modului cum s-a purtat cu Hagi si Lacatus. Un om care nu are respect fata de niste legende ale fotbalului romanesc, nu poate avea respect fata de cetateni. Un alt motiv este ca a cerut banii inapoi de la Patriarhie, oamenii tragand concluzia ca toate donatiile, nu le face din suflet ci pentru a avea televiziunile motiv sa-l dea pe sticla. Concluzia mea este ca jiji nu merita nici cea mai mica urma de compatimire din partea noastra, a suporterilor. Doar mila, pentru ca suntem invatati sa avem mila de cei saraci cu duhul.
cos • 3 decembrie 2008, 14:52
sponsori ar veni o gramada…dar se tem de becali.Va garantez io ca vin oameni cu bani care vor fi mai darnici ca becali si vor lasa achizitile pe mana celor care stiu sa faca achizitii…vin 3-4 sponsori puternici si speram si la sferturile CL si asa mai departe
BABILONUL IMOBILIAR • 3 decembrie 2008, 14:58
„Rezonabil cand pierde”… Da, asa i s-a intamplat lui Becali. Si, dupa toate aparentele (si nu numai), e bine. Si lui, si noua!
Dar, „cand castigi”?
Poli Timisoara e adevaratul LIDER. Cu Uhrin. Iancu l-a demis!
Culmea, cehul e demis tot dupa un *ultim 4-0 in favoarea echipei sale, ca si la Mlada Boleslav…
Prostie sau…? La Iancu, desigur.
requiem • 3 decembrie 2008, 14:59
Media a muncit din greu incepand cu 2005 la crearea unei echipe fictive, comerciale, Steaua. Steaua mediatica. Aceasta echipa functioneaza intr-un univers paralel cu cel real, este versiunea comnerciala a echipei reale, cea de fotbal si functioneaza intr-un univers in care regulile sunt total diferite, la fel si meritele, la fel si fanii. O sa identific cateva in continuare:
1. Steaua in umbra trecutului. Cum Steaua a inregistrat cea mai mare performanta din istoria fotbalului romanesc, media stie ca aceasta performanta nu mai poate fie egalata si nici gadilata, nici daca fotbalul si piata muncii s-ar intoarce in acea perioada, pentru Europa nu se mai intoarce, iar UEFA 2008 ar arunca FRF 86-89 ca o masea stricata daca ar greva fotbalisti si cluburile membre de asemnea drepturi fundamentale si competitionale. Nebeneficiind de avantajele epocii de aur suflat si de indobitocirea microbistului, Becali va pierde intodeauna din postura de patron la aceasta Steaua fictiva-mediatica, care cum se sugereaza in presa nu mai poate atinge acele performante, numai si numai din pricina diluari spitritului stelist.
2. Steaua care nu-si respecta simbolurile. O alta componenta a acestei echipe fictivo-mediatice, pe care presa pune un accent deosebit. Realitatea e putin diferita, in sensul ca aceste simboluri majoritatea nu respecta nimic din Steaua care nu este comunist si o spun cu mandrie in toate emisiunile care le aduc rating tot pe spinarea Stelei contemporane, nu pe spatele cele antice. In realitate, multora din generatia de aur a Stelei li s-a oferit posibilitatea de a participa in activitatea clubului, la nivelul profesionist care il presupune un club de fotbal dupa anul 2000, si foarte putini au confirmat ca au inclinarea si abilitatile necesare de a se ridica la standardele de competenta ale unui club profesionist de talia Stelei. In Steaua fictiva, singurul vinovat pentru aceasta inabilitate, este bineinteles Becali si modul sau de lucru, pentru ca fostele glorii (Hagi imi vine imi minte) sunt niste somitati in orice cariera si-ar alege.
3. Dictatura lui Becali. Steaua fictiva nu este doar o dictatura, un regim dupa caz, sclavagist, feudalist, fanariot, comunist, ci singurul din Romaina 2008. Restul cluburilor si societatilor, zburda pe pajistea democratiei, avand suporterii ca proprietari de drept si 1-2 ‘fraieri’ responsabili cu administrarea, asigurarea bugetului in general aplicarea politicii populare a fanilor consumatori de presa. Ei bine la Steaua fictiva angajatii sunt de fapt slugii. Angajatii dinainte de 89 aveau libertati nelimitate desi oaradixal vorbeam despre un regim cazon.
4. ‘Valiza’ si ‘butoanele’. Pentru ca Steaua reala are totusi niste performante superioare in Romania si in Europa comparativ cu celelate echipe (un neinformat ca mine ar indrazni sa sugereze ca Steaua 2006 a jucat mai multe meciuri ca sa ajunga in semifinala decat Steaua 86 sa castige ECC si a intalnit adversari chiar mai grei in contextul 2006), iar Steaua fictiva este o caterinca mediatica, lipsea o chestie care sa justifice aceaste performante si sa-l coboare pe Becali la statul comercial de interlop. Asa au aparut ‘valizele coruptive’, ‘butoanele imaginare’, ‘stelutele darnice’. Titlurile se pierd, punctele se pierd, dar aceste smecherii si scenarii raman in folclor si in constiuinta mediatica, pentru ca Steaua fictiva este atat de slaba, ca nici cu toate aceste trucuri nu poate castiga. Intrebati un fan adevarat al acestei echipe fictive si va va vonsfirma ca asa este.
momo • 3 decembrie 2008, 15:07
In primul rand, felicitari pentru articol.
Apoi, raca dintre suporteri si Becali are un istoric destul de vechi. Daca ne amintim acu’ ceva timp, Becali a dat in Jean Pavel cu Zmarandescu, iar Jean Pavel nu cred ca a mai pus piciorul in Ghencea de atunci. Pe de o parte il inteleg si pe Becali pentru ca pe banii lui este greu sa ii dicteze cineva. Becali este vinovat ca s-a inconjurat de non-valori, de oameni care nu fac altceva decat sa toace bani, fara rezultatele scontate. Greseli manageriale? Cu duiumul. In primul rand, lipsa unui om de fotbal in conducere, atasat culorilor. S-ar gasi, Slava Domnului. Acesta ar trebui in primul rand sa il protejeze pe antrenor de imixtiunile lui Becali, cam cum facea MM Stoica. Apoi sa isi asume politica de transferuri a jucatorilor, cheltuirea bugetului samd. Sa analizam putin evolutia echipei? Ce se vede? Schimbari foarte dese de antrenori, instabilitate la nivelul lotului, jucatori cu salarii mari, nemultumiti, rezerve de lux. Ce rost avea de pilda aducerea lui Semedo sau Toja, cand il ai pe Neaga? De ce Andrei Ionescu prinde atat de rar echipa, desi in meciul de cupa cu Sportul, chiar daca am pierdut, a fost cel mai bun? De ce au fost ladsati sa plece in vara Pepe si Mendoza desi isi aratasera valoarea? Cati jucatori au fost adusi in locul lor si cati sunt capabili sa ii inlocuiasca? De ce a fost vandut Nesu? Exista un inlocuitor in lot pentru Petre Marin?Poate face fata Petre Marin la varsta de 35 de ani in campionat, CL, Cupa? Antrenorul este multumit de cum face faza de atac Petre Marin? In zona centrala – suparare mare. Cum sa construiesti cu doi recuperatori? (Lovin, Ov. Petre). Constructia este greoaie si in orice formula cu Radoi sau Tiago. O solutie ar putea fi Andrei Ionescu, dar are nevoie de timp si rabdare. Daca se va pune presiune pe el (e cel mai bun, face 70 de milioane etc. si apoi il trimit la Buzau sau pe cine mai stie unde)va claca. Concluzia: trebuie un mijlocas central de valoare, capabil sa faca jocurile la mijloc si sa participe si la faza defensiva. Asa ceva costa insa. Am citit acum despre campania de achizitii a Stelei care se pregateste, 8-10 jucatori, insa cred ca putini pot da randament. E necesara revenirea jucatorilor de la Buzau (de fapt doar Bicfalvi si Tudose), in rest un fundas stanga, un mijlocas si un atacant pentru ca daca se accidenteaza Kapetanos nu stiu cine poate juca. Si ar mai fi foarte multe de spus
chris • 3 decembrie 2008, 15:10
e trist ca lumea nu recunoaste , dar Becali a ridicat mult fotbalul romanesc de club !…pana sa vina el la steaua , toate echipele isi vindeau tot lotul de jucatori cu tot cu rezerve !…becali n-a vandut niciun jucator bun si le-a marit salariile ca sa-i tina la steaua pt a face performanta !…si astfel steaua a ajuns pt 3 ani consecutivi in CL si a jucat aproape o finala UEFA.Tin minte , in anii `90 echipele romanesti nu reuseau sa treaca nici macar de grupele preliminare pt a putea juca in UEFA , iar de CL nici nu se visa !…Becali bun,rau , asa cum e el a facut totusi enorm pt fotbalul de club in tara,nenorocirea e ca-l strica GURA !…daca Becali era mut ar fi avut numai de castigat !…iar cei care-l contesta o fac pt ca e mai usor sa zbieri si sa dai din gura decat sa tii o echipa de fotbal precum e steaua !…..asa ca ciocul mik pt contestatari….fara becali , steaua n-o sa mai straluceasca !!!
requiem • 3 decembrie 2008, 15:15
Mai sunt si alte chestii: la Steaua fictiva nici un antrenor nu vrea sa antreneze; Becali trimite echipa, formula, tactica de joc si schimbarile prin fax antrenorului; pe langa ca e hoata, Steaua fictiva e si deosebit de norocoasa; e ciuca batailor in CL chiar daca termina pe 3 in grupa ei si isi indeplineste obiectivul. Noroc cu peluzele, ca altfel nu am putea gasi nimic pozitiv la Steaua fictiva.
paul • 3 decembrie 2008, 15:22
Nu merita nici-o compatimire. Lasati-l sa se duca unde a intarcat mutu iapa. Asta peste 2 luni o ia de la capat cu timpenia si idiotenia.
Nu trebuiesc incurajati astfel de ****
Sa se duca cu banii lui cu tot. Nu merita nimic, decat o TOTALA INDIFERENTA !!!!!!
milici • 3 decembrie 2008, 15:22
Tolo nu stiu daca sunt sau nu dezgustat citindu-ti opera dar cred ca intai ar trebui sa-ti analizezi articolele tinand cont de:
1.Te bazezi pe fapte incerte si presupuse
2.Articolele nu au o logica interna, sunt ambigue si adunand entitati disparate ce nu duc la nici o concluzie
3.Inciti cititorii la replici tragicomice generand o risipa inutila de energii.Stiind ca citesti aceste replici ma intreb ce simti dupa ce citesti intreg ansamblul de replici atasat unui articol? Esti multumit , razi , plangi , esti fericit?***
In rest ti-as da niste sfaturi:
1.Sa scrii mult mai putin
2.Foloseste-ti energia in mod constructiv cu sportul in general dar si cu cititorii activi
3.Nu-ti da cu parerea despre toate ca nu esti Nea Nicu
4.Respecta deontologia meseriei de jurnalist sportiv si blogger.
Rog moderatorii ca inainte de a sterge aceasta replica sa tina cont ca este un raspuns la o intrebare a lui Tolo in zona comentariilor.
Sa auzim de bine.
3.
Deciq • 3 decembrie 2008, 15:23
Ce prostie!, MacBeth, Cetateanul Kane, Pittis, ca sa patrunzi „dedesubturile subtile” ale unui cioban ****
SIMONA • 3 decembrie 2008, 15:34
FANII CARE-L JIGNESC CREIER 0000000000000-AU SA PLECE EI NU EL.
qfdf • 3 decembrie 2008, 15:39
TOTI II CERETI LUI BECALI Sa PLECE, DAR V-ATI GANDIT O CLIPA CINE ALTCINEVA AR CUMPARA_O?
sevilla86 • 3 decembrie 2008, 15:51
Acest om…TREBUIE sa plece din Ghencea ! Se vor gasii…sute care ar dori sa investeasca in STEAUA.Becali HABAR nu are ce inseamna fotbalul…Daca dupa 3 anu de UCL,vine si spune ca STEAUA se va multumi cu Tudose,Bicfalvi,Ionescu…inseamna ca nu a inteles nimic.Nici din politica nu a inteles nimic…si a vazut ce s-a intamplat…!****…BECALI…pleaca din GHENCEA !
pit • 3 decembrie 2008, 15:55
pleaca ciobane ! ai facut de ras culorile stelei
Dreamer • 3 decembrie 2008, 16:13
Becali nu e cel mai prost conducator al Stelei…ala e de departe Paunescu. Becali are nevoie de un antrenor sau presedinte de club care-i sa tina piept. Ceea ce nu a avut in ultimul an jumate. Ca orice om simplu crede ca se pricepe la toate, dar ii respecta pe cei care stiu sa-l invete. Steaua in era Becali a stralucit cat timp de echipa s-au ocupat Piturca, Zenga, Protasov si partial MM. Restul e tacere. Steaua joaca prost si urat de la Oli incoace…Hagi si Lacatus si-au atins nivelul lor de incompetenta in Ghencea.
florin • 3 decembrie 2008, 16:13
dl. Tolontan, in general consider ca scrieti bine. **** Eu va spun ca pe majoritatea cititorilor nu-i intereseaza rafuielile dvs. Ne intereseaza sportul ceea ce dvs. intelegeti din ce in ce mai greu. in stilul acesta, ramaneti fara cititori.
Eugen din Timisoara • 3 decembrie 2008, 17:04
Buna ziua din nou tuturor,
In special pentru Corneliu Ciobanu.
Sunt Timisorean dar tin DOAR CU MANCHESTER UNITED.
Veti intelege din simpla demitere a lui Dusan.
Cand proprietarul demite antrenorul celei mai in forma echipe din Romania, atunci chiar daca sunt Timisorean nu pot sa tin decat cu Manchester. Sau Barcelona, Sau…
gabonne • 3 decembrie 2008, 17:13
Banu nea Gigi ! Baga banu, cumpara jucatori de valoare! Angajeaza la Steaua manageri buni, antrenori , jucatori buni ! Si sa vezi dumneata ce-o sa strige suporterii!Eu fac parte din galerie! Iti mai aduci aminte de conflictul cu Sebastian Bodu ?!!!!!! Pe vremea aia , Steaua mergea CEAS! Ce Strigau suporterii????? ****Asadar Baga banul , nea Gigi nu mai fii chitros! Si Steaua va redeveni STEAUA!
Gica stelistu • 3 decembrie 2008, 17:23
Da Paunescu era mai rau, cu asta sunt de acord; dar de ai pana a spune ca fara jiji steaua ajungea pe drumuri e cale lunga…
Steaua ca marca e super cunoscuta are multi suporteri in tara si e cunoscuta in Europa si in lume, deci intotdeauna s-ar gasi un invesdtitor care sa vrea sa profite de imaginea asta.
Becali nici macar nu a bagat cine stie ce bani la club, el a facut imprumuturi care sunt platite din banii de la Liga campionilor si UEFA drepturi de televizare si bilete si abonamente…
Tot ce imi doresc e sa plece si sa nu si mai bata joc de un club ca Steaua de jucatori antrenori si fostele glorii care, ele, au facut ceva pt clubul asta…
Marius • 3 decembrie 2008, 17:24
MAi sa fie!! ati inteles gresit.. Noi nu trebuie sa bagam in seama astfel de **** cum e Jijiii sau cum i-o mai zice lu asta. Daca nu l-ar mai mediatiza atat si l-ar face sa para atat de mic precum este si la propriu si la figurat, s-ar simti in plus ar lasa fotbalul si s-ar duce la mititica. Poate ca abia atunci ar veni oameni cu intentii serioase si cunostinte despre fotbal care sa fiu sincer nu prea mai vor sa apara…
mavix • 3 decembrie 2008, 17:27
problemele stelei nu sint cauzate de implicarea lui becali ci de modul in care se implica.cand iti asmuti bodyguarzii asupra suporterilor,cand te bagi peste antrenori,cand ii ataci si pe antrenori si pe jucatori in public si in general,cand toate declaratiile tale sint o sfidare la adresa celor ce au alta parere decat tine,atunci lucrurile nu pot merge bine.nu te poti lupta la infinit cu toata lumea,e o nebunie.
daca becali ar fi mai cerebral,mai modest si mai corect in relatiile cu subalternii sai si cu suporterii si daca ar incerca sa aiba mai multa rabdare,probabil ca lucrurile ar incepe sa mearga iarasi la steaua si probabil ca si becali ar avea mai multe de castigat,si nu numai in plan sportiv,dar asta e alta discutie.
steaua de acum e o echipa depersonalizata,fara orgoliu,o echipa haituita si debusolata.si o parte din acest „merit” se datoreaza actiunilor si declaratiilor publice ale lui becali.
nu conteaza • 3 decembrie 2008, 17:34
Domnule Tolontan, sincer si eu sunt furios cateodata pe Becali, dar daca as fi pus sa aleg intre: Borcea, Badea, Copos, Taher, Mititelu, Iancu, Porumboiu si Becali, sigur l-as alege pe ultimul. Sincer chiar cred ca vrea binele Stelei urmarind cu disperare sa faca performanta spre deosebire de ceilalti care cred ca urmaresc in primul rand interese comerciale. Becali vinovat e de faptul ca nu stie sa se inconjoare de profesionisti. De vina e si media cateodata, pentru ca vede specialisti si acolo unde ei nu sunt,doar de dragul de a-l ataca pe Gigi Becali.Si mai e un lucru important Steaua nu face blaturi spre deosebire de ceilalti. Vezi cel putin ultimele speculatii in cazul lui Dinamo, CFR, Rapid, Timisoara.
mavix • 3 decembrie 2008, 17:56
foarte multi indivizi apar cu declaratii de genul:sa plece gigi,sa ne lase,ca se pricep altii mai bine decat el la fobal si pot face treaba mai bine decat el.
din pacate,fotablul romanesc e infestat de prostie,aroganta,mediocritate si tupeu fara limite.cine-i mai bun si mai priceput?copos?taher?turcu?iancu?porumboiu?toti sint facuti din acelasi aluat,toti isi rezolva frustrarile si problemele in public,tiganeste,cateodata chiar birjareste.
de unde sa iei conducatori cu decenta si cu simtul masurii?
cand o sa invatam si noi sa nu ne mai spalam rufele in public,cand o sa invatam sa-i respectam pe ceilalti si in consecinta cand o sa invatam sa ne respectam pe noi insine,atunci o sa meritam ceva mai bun si poate o sa si avem parte de ceva mai bun.
mikka • 3 decembrie 2008, 18:08
Hmm, ce uman a devenit becali… ce lacrimi de crocodil am cand vad ca el se duce la casa parinteasca, cum saracu a pierdut 500000000000 de euro, si cum niste *** nerecunoscatori care iubesc Steaua ****, nu?! il injura si il huiduie.
Si cand te gandesti ca el din pura placere a „imprumutat” Steaua si profitul scos e al lui iar datoriile sunt ale clubului, ce poti sa spui? curat inimos acest samaritean fara e care ar fi fost vai de Steaua noastra. Nu domnule Tolontan, Becali e doar incununarea lungului sir de samsari neaveniti (i-ati numit bine pe toti 3) care asemenea miliardarilor de carton au luat un NUME ( a se citi ISTORIE) si au facut bani cu el dupa care s-au sters la cur cu el cand buzunarele doldora de bani ii facea sa grohaie de fericire.
**** as vrea sa va vad scriind un articol cu o foaie impartita in 2 si in afara de cupe si campionate sa vedeti ce a mai ramas din Steaua? Nimic, doar campionatele blatuite din ultimii ani – oare e o coincidenta ca la Steaua ultimii antrenori au printre ei oameni care au fost decisivi in accederea in CHL? Hmmm, domnule chiar nu se vede? iar umilinta suporterilor indurata cand alerga cu bani prin oras dupa alti jucatori? Oare ce a insemnat terfelirea unor mari jucatori care au antrenat Steaua?
***
Pentru ca becali se duce, dar Steaua va ramane, chiar si fara banii lui.
****
masterolon • 3 decembrie 2008, 18:11
un lucru spun si cred ca e suficient…STEAUA ARE NEVOIE DE BECALI SI BECALI ARE NEVOIE DE STEAUA:)a facut si mult rau clubului la capitolul imagine dar a facut si f f f mult bine;)dk le punem in balanta gigi a facut mai mult bine dekt rau;)DACA AR FII SA ALEG INTRE COPOS,TAHER,IANCU,PORUMBOIU,TURCU,PENESCU,BORCEA SI GIGI cu siguranta ca l as alege pe cel din urma;)si pe aceasta cale ii transmit lui gigi sarbatori fericite un an nou fericit si multa sanatate!!!!!! si sa ramana incontinuare la STEAUA K AVEM NEVOIE DE EL;)
Mama Omida • 3 decembrie 2008, 18:19
Eu nu cred ca Becali va pleca de bunavoie de la Steaua, **** A facut foarte mult rau Stelei si va face si mai mult rau cu gura lui pacatoasa si cu deciziile luate sub influenta impulsului de moment!
luli • 3 decembrie 2008, 18:48
de ce toata lumea compara perioada lui Becali cu cea a lui Puscas sau Paunescu???E adevarat, fata de ultimii doi sunt unele progrese,dar domnule Tolontan, de ce nu amintiti nimic in articol si de perioada lui Ion Alexandrescu, atunci cand Steaua era o forta(nu numai o prezenta) in Europa…
pleaca din Ghencea ciobane!!!niciodata nu vei reprezenta Steaua…
…si incearca sa iei si toata mass media din Romania cu tine…
FORZA STEAUA, TRUP SI SUFLET PENTRU CULORI!!!
optuser • 3 decembrie 2008, 18:54
N-o sa plece Catalin,pentru ca Steaua e tot ce i-a mai ramas,daca lasa Steaua nu va mai auzi nimeni de el niciodata! Si nu numai cei 15 mii de pe stadion au strigat sa plece,doar ei s-au auzit la tv.Mai suntem cam o jumatate de tara care ii cerem asta de multa vreme,POPORUL STEAUA e mare,mult mai mare ca neamul lui si aia pe care ii plateste ca sa-l preamareasca si care vad ca se baga in seama si pe blogul asta.Si inca ceva,Catalin:daca acum ti s-a parut calm,e doar linistea dinaintea furtunii,va reveni mai turbat ca inainte,pt. ca omu’ e clar bolnav psihic. IUBIRE ETERNA STEAUA!
scorpio • 3 decembrie 2008, 19:16
am si eu o intrebare, cataline! incearca sa fii in pielea unui fan stelist care doreste clubului iubit tot ce este mai bun. pleaca becali, da? ok. foarte bine. de multe ori este de-a dreptul penibil, ne face de ras in tara si in afara cu gafele sale. e infatuarea intruchipata. ok. sa plece!!! dar aici apare problema. cine vine in locul lui?!?! oameni precum borcea, turcu, copos, taher sau iancu?!?! mai bine nu. sa vina fratii negoita sau cum i-o chema?!?! sa spuna ca e stelist de vreo trei saptamani de cand nu mai tine cu dinamo ca nu l-au acceptat?!?! asta ar fi peste puterea noastra. un investitor de afara?!?! ce sa caute? care sa fie rostul. cei buni investesc in cluburile din occident unde castigurile sunt mai mari si au si parghiile pentru a se evidentia, nu sa conduca steaua, o echipa din estul europei, chiar daca este cea mai titrata. si atunci ce facem?!?! il injuram pe becali. si ce rezolvam?!?! hai sa sustinem steaua asa cum stim noi cel mai bine, pentru ca si noi avem o vina in situatia prin care steaua trece acum. PANA LA MOARTE!!! CU STEAUA PANA LA MOARTE!!!
done • 3 decembrie 2008, 20:14
pfiuuu,
desi nu il suport pe omul asta…de becali
nu pot sa nu spun ca este probabil omul care a bagat cei mai multi bani in aceasta echipa.
si unele lucruri se vad:
stadion, fotbalisti….si mai nou academia de fotbal.
la mine la firma daca un angajat ma injura
a 2-a zi este afara…
la fel ar trebui sa faca si becali cu suporterii care il injura pe stadion
sa-i dea afara.
suporterul de fotbal trebuie sa sustina echipa
nu sa injure patronul….
dar asa este romanul…. „de ce sa nu il injur pe ala ca a facut bani multi furand???? (bani pe care io mor ca nu ii am…mor de invidie…”
sunt suporterul Stelei
sustin Steaua, merg pe stadion, fluier ma manifest in toate felurile….dar nu injur patronul, nu ma iau la bataie cu jandarmii….
sunt un om normal,
cum ar trebuie sa fie toti suporterii…
ii rog pe cei care merg la stadion…sa faca un mic exercitiu, dar unul foarte mic…sa mearga si ei odata, dar o singura data la stadion cu prietena lor, sotie, sora, mama….
si poate asa se vinde si galeria asta odata…
in rest numai bine
Stelistul • 3 decembrie 2008, 20:30
Sa zicem Doamne Fereste ca Jiji sa vrea sa se razbune pe noi si sa vanda echipa unui dinamovist sau mai stiu eu cui.
Stiti vorba aia – Rau cu rau, dar mai rau fara rau
robert • 3 decembrie 2008, 21:18
NICI MIE NU IMI PLAC IESIRILE LUI…OMU E UN PIC PREA PLIN DE EL…DAR CE AR FI STEAUA ACUM FARA BECALI? ATI UITAT LOCUL 5 DIN 2000?SAU FAPTUL CA PANA ACUM NU TRECEAM PRIMUL TUR PRELIMINAR?
PAI VREM SA NE COMPARAM CU BAYERN?EU ZIC CA E SI VINA NOASTRA A SUPORTERILOR….AIA VIN 30000 LAUN MECI CU O ECHIPA DE LIGA A DOUA IN CUPA….LA NOI 13000 LA UN MECI DE LIGA CAMPIONILOR…..NUMAI DE AICI AR FI BANI DE LUAT JUCATORI …DACA TOT SUNTEM MILIOANE SA VENIM 30000 LA FIECARE MECI,….SI ATUNCI SA CRITICAM CA NU AVEMECHIPA TARE…..ACUM AVEM ECHIPA PE MASURA SUPORTERILOR….IAR GIGI A CAM LUAT CE ERA MAI BUN DIN ROMANIA…CU CE E DE VINA CA STANCU NU JOACA NIMIC?SAU SZECHELI?SAU SEMEDO?
kiki • 3 decembrie 2008, 21:33
hai sa vedem daca-l publicati!gigi e inca bun
barbubobby • 3 decembrie 2008, 21:46
Nu o sa incerc sa conving pe nimeni ca personajul care crediteaza in aceste momente Steaua este probabil cel mai rau lucru care i se putea intampla acestui mare club. Gasesc de asemenea, pe cat de inoportuna, pe atat de logica interventia „antepostatorului” meu „done” pentru ca fara oameni ca el Steaua ar fi acum condusa de orcine altcineva. Dar nu pot sa nu ii atrag atentia dlui done ca rationamentul sau este departe de a avea macar o minima argumentatie in spate si absolut niciun fel de logica. Astfel:
1. Facand un calcul cu sumele facute publice (i.e. transferuri, incasari din bilete, bani de la UEFA) si o estimare de bun simt pentru celelalte sume ce tin de un club de fotbal veti constata ca Steaua este un business foarte bun (lipsa de spatiu nu imi permite sa detaliez)
2. Eu ma duc pe stadion, dar surpriza!!! nu sunt angajatul celui care conduce clubul (nu cred ca este necesara o detaliere a rationamentului)
3. Suporterul de fotbal trebuie sa faca tot ce ii sta in putinta sa ajute clubul pe care il sustine. A limita utilitatea acestuia la a canta si a aplauda mi se pare chiar putin jignitor.
4. Atitudine pur becaliana… NU CONTEST PERSONAJUL PENTRU CA ARE BANI!!! ci pentru ca face de ras, isi bate joc, umileste, calca in picioare etc. un lucru pe care multi dintre noi il divinizeaza.
5. In incheiere pot spune ca am facut acel mic, minuscul, infim, insignifiant exercitiu propus de dvs. si nu am avut absolut nicio problema in a striga, alaturi de prietena mea.
Thanks, I’m done…
claudiu • 3 decembrie 2008, 21:52
la aparitie am considerat ca era nevoiie si in fotbalul nosru de o aparitie pitoreasca, iar daca aparitia avea si bani …iar o buna parte din ei ii vira catre STEAUA, sa traiasca ..si la multe aparitii…dar vremea a trecut si din omul cu aparitii fericite, am ajuns omul a carui aparitii il macinau ii acaparau tot spatiul destinat recreeri…apoi dintr-o data aparitia sustinea ca de fapt eu suporterul sunt de fapt creatia lui, sunt iremediabil obligat sa cersesc mila ei…pacat
DOMNULE BECALI FOTBALUL S-A NASCUT PT SUPORTERII IMPREUNA CU ACESTIA …FARA NOI APARITIA D-VOASTRA IN FOTBAL SE VA REZUMA DOAR LA LUCRURI PE CARE NIMENI NU LE TINE MINTE…BANII…. INTREBATI SUPORTERII DIN TOATA LUMEA CATI BANI AU INVESTIT AMERICANII LA LIVERPOOL…SAU INTREBATII MAI BINE CE IMN AU SUPORTERII…IMTREBATI IN ROMANIA CE ESTE STEAUA…CARE SUNT SCANDARILE SUPORTERILOR…DAR NICIODATA…NU II INTREBATI DACA STIU CAT ATI INVETIT PT CA NU NE INTERESEAZA!!!
cristi • 3 decembrie 2008, 21:57
Mai Robert.Tu nu te gandesti la Istorie?Sau ai mentalitate de mercenar ca multi de-aici?Cand suporterii stelei i-au reprosat la nivel de peluza faptul ca nu a adus jucatori buni la Steaua? Nu te gandesti cum s-a cimportat cu legendele echipei noastre?Cu Hagi si Laca?Nu te gandesti la incidentele din meciul cu Poli?Numai la noi s-a intamplat asta si dupa parerea mea el a spus ca indiferent daca se arunca sau nu o tarta in teren la momentul aprinderii ei ratatul de zmarandescu sa intervina.Numai la noi se intampla asta si stii de ce?Mentalitate de comunist…Nu vezi ca a iesit si a facut galeria ca fiind plina de huligani,vagabonzi,etc. , oameni care se dedica acestei echipe,cheltuiesc bani pt. ea si isi sacrifica timpul liber tocmai pentru a face acest spectacol care se pare ca ciobanului ii displace…Uita-te la rugamintele lui Dorinel de inainte de meciul cu Urziceni:”Nu ne injurati din minut!”.Galeria nu injura antrenorul,jucatorii ci il injura doar pe cioban.Jucatorii au nevoie de fani, iar daca protestele nu vor continua vom ajunge cu Istoria si palmaresul calcat in picioare. RESPECTATI ISTORIA SI TRADITIA SI NU MERCENARII !
malasuerte • 3 decembrie 2008, 22:05
as fi gustat mai mult un articol despre porc ,daca tot vine Craciunu`
pana la Pasti mai este si steaua va fi pe primul loc , nu?
cel mai mult pierd alti jucatori de la alte echipe, din indirecte
pe ei ii va afecta criza
Vio • 3 decembrie 2008, 22:34
eu nu il apar pe Becali dar nici nu imi place. Sunt un stelist infocat si chiar daca nu mai traiesc in Romania, merg acasa si in deplasare pentru a vedea meciurile Stelei. Chiar daca suntem pe locul 4-5 asa cum spuneti voi, suntem la 6 puncte de lider, asta inseamna 2 meciuri reamintind ca liga1 e abea la jumatate.
neamtzu • 3 decembrie 2008, 22:41
Trebuie sa mentionez inca o data:
Prea multa atentie pentru acest personaj, o sa il aduceti din nou in starea de dinaintea alegerilor….Lasati-l in pace, dc nu il bagati in seama, totul e mai bine…Si ma refer atit la presa cit si la suporteri…..
Si va spune unul care are abonament pe ghencea de foarte multi ani…..
Un suporter adevarat trebuie sa sustina echipa indiferent de vremuri, patroni, etc..Lasati prostiile de genul punem bani si cumparam clubul, formam altul de la 0…etc….
Avem o echipa si trebuie sa o sustinem…..
requiem • 3 decembrie 2008, 23:29
@barbubobby. Detaliaza te rog. Hai sa vedem cu cat s-au vandut drepturile TV pentru ultimele 3 sezoane si cat a revenit Stelei. Banii din noul contract se dau banuiesc proportional la finalul fiecarui sezon in functie de locul ocupat. Desi suma curenta este mult mai mare, bani reveniti Stelei nu vor depasi 1,5-2 mil in conditile in care ocupa locul 1 sau 2, conform planului de distributie a presedintelui Ligii 1. Eu retin ca atunci cand Dinamo a luat titlul a incasat 645.000 E si Steaua cu locul 2, 550.000 E, acum 2 sezoane, iar sezonul trecut distributia s-a facut pe acelasi contract. Nu stiu daca acesti bani sunt considerati inainte sau dupa impozitare. Vanzarile de bilete si abonamente se cifreaza pe la 1,3-1,5 mil E pe an conform informatilor oferite de club, Liga 1 + CL, iar incasarile din merchendising pe la 1 mil de Euro pe sezon. Sunt si bani dati de UEFA sub forma de drepturi de televiziune in caz de calificare, dar care intra in bugetul clubului prin luna Decembrie deci nu pot fi luati in considerare in calcularea bugetului initial (care asigura calificarea in CLsi pozitionarea in campionat) ci in bugetul viitor. Desigur ca acesti bani (6-8 mil impozabili) depind de suma incasata de UEFA de la trusturi TV si sponsori si stabilita ca premiu pe sezonul respectiv. Vanzari de jucatori, foarte putine. Singurii jucatori vanduti de la Steaua fie din motive disciplinare (Neaga), sentimentale (Ogararu, Dica, Paraschiv, Nesu), lipsa de adaptare (Thereau) sau de lipsa de randament (restul, nu foarte multi). Nu s-au urmarit oferte avantajoase pentru club, au fost refuzate oferte importante pentru jucatorii cheie, iar la cei vanduti s-au mai mult interesul jucatorului decat banii intrati in club: vezi sumele incasate pe Dica, Nesu, Ogararu mult sub valoare de piata a jucatorilor. Foare bine, hai sa calculam. Becali a zis ca 500.000 E pe luna sunt salarile jucatorilor, asta inseamna 6 milioane E pe an (fara bonusurile si primele oferite jucatorilor, fara salariul si bonusurile oferite antrenorilor si staffului tehnic si administrativ), la care adunam cca 10 milioane E / sezon buget de transferuri pe ultimele 3 sezoane. Mai punem inca 4-5 mil E restul de cheluieli, cu deplasari, cazari prin toata Europa, baremurile arbitrilor, cheluielile cu intretinerea bazei sportive, contractele cu firmele care asigura securitatea, etc. Se ajunge usor la 20 de milioane pe sezon buget efectiv al Stelei si incasri pe la jumate, asta intr-un an in care Steaua obtine calificarea in CL, pentru ca sa ajungi de 3 ori la rand in cele mai bune 32 echipe din Europa nu iti garanteaza nimeni. La banii investiti de Becali la Steaua se adauga si cca 10 milioane E in baza sportiva si 1,5 in Academia de Juniori. Iata ca nici atunci cand Steaua un are un sezon de CL, Becali nu-si recupereaza mai mult de 50% din bugetul pus la dispozitie initial, iar ajungerea asta in CL (care aduce un plus de buget), fara sa vreau sa te jignesc pe tine si pe ceilati experti finaciari, i se datoreaza numai viziunii lui Becali si poticii sale manageriale, la care au contribuit pe rand, si Piti, MM si Adi Ilie, dar totul pe baza proiectului initial initiat de Becali. Ce vreau sa zic, e ca accesul in CL (iar Steaua e singura echipa romaneasca cu forta si coeficientul sa se califice si nu cu acces direct) este si un efect al investitilor facute progresiv in anii precedenti 2001-2006, in care nu am beneficiat de venituri din drepturi TV de la CL, si nu il garanteaza nimeni la inceputul competitiei. Faputul ca noi il punem prin default la buget nu e tocmai corect, pentyru ca el in facto nu constituie buget utilizabil ci amortizeaza pierderile. Nu sunteti voi la curent cu mediul investitional, dar sa stiti ca investitile nu functioneaza asa, ci investitori incearca sa-si recupereze pe parcurs parte din investitie, nu investesc din ce in ce mai mult (cum face Becali) intr-o piata care nu-ti ofera garantii, intr-un fenomen aflat sub o fiscalitate ingrozitoare in care staul descurajeaza investitile.
adi • 3 decembrie 2008, 23:55
nu pot sa nu observ ca lumea se cramponeaza in suma investitiilor facute de catre gigi becali la steaua… este singurul personaj ce isi calca in picioare investitiile… chiar daca acestea se fac cu bani castigati de echipa (drepturi de televiziune, abonamente,transferuri etc) nu are ce cauta in fotbal,nu-l intereseaza performanta ci castigul material,nu are respect pentru nimic si de aceea nu va avea respectul nostru…
requiem • 4 decembrie 2008, 0:11
Concluzia logica e ca unii nu vor la Steaua INVESTITOR (inestitie=afacere) ci vor un donator, prost si mut, nici foloase de imagine sa nu obtina (doamne fereste!).Romania e criza si de investitori, daramite donatori de astia utopici de care vreti voi! Voi stiti oare ca Abramovici (marele donator rus) si-a recuperat pana acum un procent bun din investitia initaiala? Un Chelsea, din ce scoate ca drepturi din EPL, vanzari si un traseu de vreo 15 meciuri de CL is permite sa iasa pe plus si nu plange nimeni, pentru ca Chelsea nu ar fi ajuns niciodata la acest grad de profitabilitate si performanta fara investitia INITIALA a lui Abramovici.
Hai sa va explic eu cum sta treaba, Romania e o tara cu infrastructura la pamant, in care statul nu ofera avantaje fiscale celor dispusi sa investeasca (cu doasare la DNA). Este o politica a statului roman sa redirectioneze acesti oameni cu bani catre alte domenii economice, pentru ca sportul nu a fost o prioritate pentru nici un cabinet dupa 89. Nici vorba sa se ofere facilitati oamenilor care investesc in sport si in special in infrastructura in sport, in schimb li se ofera facilitati daca investesc in alte tipuri de infrastructira sau in campanile lor electorale. Asta e Romania, tara in care contrar culturii maselor investitori in sport nu cresc in copaci, iar la Steaua nu e coada de investitori, cum nu a fost nici cand Paunescu la coptat pe Becali la ‘finantare’ (pe modelul Copos-Taher).
Trebuie sa fii cel putin inconstient si cel mult bolnav cu capul in aceasta situatie sa vrei pe altcineva la Steaua, Becali fiiind mai mult donator si mai putin investitor.
Sigur ca s-or gasi cativa zeci de pispirici de astia care vor sa ia o echipa de CL gata facuta si impachetata frumos cu 2-3 zeci de milioane, pentru ca sa-i vanda rapid aseturile si sa faca si ei un banut, dupa care sa transforme Steaua in CFR2, aduma 30-40 de nulitati din toate colturile lumii din care pe 3-4 mai rasariti cerem 12 milioane dupa nici macar un sezon (vezi cazul lui Dubarbier). Pai asta e echipa de fotbal? E un business ordinar, talcioc de jucatori, nici o politica pe termen lung. Asta vreti voi sa devina Steaua. Ei bine nu merge asa, facem un audit, o expertiza finaciara si vedem ca, clubul Steaua o sa aiba o valoare de piata pe la 80-100 de milioane. Cine nu da banii astia pe Steaua nu are ce cauta la acest club. Pai cine mai asigura buget de 20 de mil pe sezon, can el vrea sa cumpere tot clubul cu 20-30 de milioane cu 10 internationali in lot si jucatori care au cca 30 de meciuri de CL in lot in ultimi 3 ani. Vai de capul nostru!
Comentariile sunt închise.