Ghyka despre brandul de tara

Mihai Ghyka, fost CEO la InBev Romania, scrie un articol despre perceptia brandului de tara in mediile universitare americane. Textul se refera la Romania si nu numai.  Stiti ce e paradoxal? In timp ce un om care a lucrat in marketing la cel mai inalt nivel publica insemnari interesante cu un ton echilibrat, lipsit de orice sententiozitate, in culisele guvernului se pregateste licitatia pentru zecile de milioane de euro ale Ministerului Turismului care vor sustine campania noului brand de tara. Cind o sa aflam cine o va cistiga, care este filiatia agentiei respective, totul ne va fi clar, foarte clar!

joi, 23 aprilie 2009, 10:57

Mihai Ghyka, fost CEO la InBev Romania, scrie un articol despre perceptia brandului de tara in mediile universitare americane. Textul se refera la Romania si nu numai.  Stiti ce e paradoxal? In timp ce un om care a lucrat in marketing la cel mai inalt nivel publica insemnari interesante cu un ton echilibrat, lipsit de orice sententiozitate, in culisele guvernului se pregateste licitatia pentru zecile de milioane de euro ale Ministerului Turismului care vor sustine campania noului brand de tara. Cind o sa aflam cine o va cistiga, care este filiatia agentiei respective, totul ne va fi clar, foarte clar!

Comentarii (7)Adaugă comentariu

toni  •  23 aprilie 2009, 11:08

Ghyka e baiat destept, am citit si eu articolul.

vioviod  •  23 aprilie 2009, 12:10

Asta ne mai lipsea… Nina la 21 de ani!
Cata infatuare…
Hristos a inviat, Domnule Tolo!

explorish  •  23 aprilie 2009, 12:25

pana una alta, guvernu’ a pus niste conditii in acel brief de care zici pe care nu le-a putut indeplini NICI O agentie. asa ca mie de pe-acum mi-e clar… 🙁

Takeda  •  23 aprilie 2009, 13:51

Ma gasesc din nou in postura de a ma intoarce catre mass-media si a-i spune ca goana isterica dupa senzational este in mare masura responsabila pentru propria noastra perceptie fata de identitatea romaneasca. A propos de acel pilon al branding-ului de tara: mandria nationala.

Domnule Tolontan, stiti mai bine ca mine, cu siguranta, care sunt catalizatorii audientei. Nu am vazut inca trustul care sa ia in calcul cresterea stirilor pozitive in calupurile de la diversele ore.

Am observat un lucru: trusturile (presa sau TV) organizeaza campanii punctuale pentru a pune in evidenta probleme sociale reale sau a scoate in evidenta lucruri bune care se intampla, chit ca noi vrem sau nu sa credem, sau sa acceptam. As concentra pulsul stirilor pe intamplari pozitive, sau macar neutre, si as genera anchete/ campanii pentru magarii, absurditati, coruptie… Am auzit argumentul asta in multe randuri: „daca aratam multe accidente TV, sensibilizam vitezomanii sa o lase mai moale”… aiurea! e plin youtube-ul de isterici pe patru roti! Eu pe astia i-as ignora. Nu sunt relevante. Pentru ca omul obisnuit, daca le vede zilnic le va considera normale. Si atunci, orice incercare, deliberata sau accidentala, de a fi altfel, va esua.

Imi pare rau ca gasesc mereu site-ul dumneavoastra ca sa ma leg de presa. Dar, asa cum am vazut si opiniile multora tot aici pe blog-ul dumneavoastra, multe din comportamentele abuzive, intruzive, agresive, injuste, de mahala, de forta, etc. sunt datorate amplificarii vizuale, scrise, auditive, via mass-media. Cum zicea un cititor de aici „voi i-ati pus microfonul in mana”.

Astea sunt valorile promovate si, asa cum spunea dl Ghyka, consumam mult prea multa energie pe a corecta perceptii, decat a promova cu adevarat ceva de referinta: un munte, o delta, o ramura sportiva, etc. de exemplu: http://botiblog.ro/?p=474.

Presa este o forta. Insa pana acum a fost mai degraba pragmatica.

Ţara fără de brand | bucurenci.ro  •  26 aprilie 2009, 19:26

[…] semnează o meditaţie pertinentă despre brandul “România” în ZF. Tolo are şi el un comentariu despre […]

Mano  •  1 mai 2009, 11:49

Foarte interesant comentariul lui Ghyka. Pana la urma asta e calea/ sa invatam de la cei care au reusit. Nu trebuie sa inventam roata, trebuie doar sa vedem cum o confectioneaza altii, sa angajam specialisti pentru asta, sa consultam in permanenta elite din toate tarile, incepand cu Germania, Franta, Anglia, Austria etc… O strategie coerenta de tara, dezvoltarea in turism sau brandingul de tara, se pot construi impreuna cu mintile stralucite din Europa, America etc. Asta ar trebui sa fie prioritatea nr 1 a guvernantilor.

Brandul de tara « Frauda Imobiliara  •  8 mai 2010, 18:25

[…] cruciat in varf. Efectul era formidabil si cred ca astfel de locuri ar trebui colindate de “strategii” experti atoatestiutori in branduri nationale sau […]

Comentează