Ancheta GSP la ora Ridzi-Vântu-Voiculescu-EBA-TV

[tab:Capitolul 1]

luni, 29 iunie 2009, 10:24

[tab:Capitolul 1]

Capitolul 1: GUVERNUL ne vrea PROSTI tv

RIDZI NU VREA SĂ PLECE PENTRU CĂ SE CONSIDERĂ NEVINOVATĂ

Ea n-a făcut decît să aplice modelul brevetat de superclasa care îşi cumpără imagine pe bani publici, minţind telespectatorii. Şefii ei se tem că, dacă o demit, va vorbi şi va dezvălui sistemul.


t00Nu e nevoie de conspiraţii.
Holul clădirii luceşte vineri după-amiază. Ultimii funcţionari MTS pleacă spre casă. La doi paşi, magazinele de bijuterii de lux din zona Sala Dalles îşi aprind vitrinele. Din reflex, oamenii duc mîna spre biroul vecin, ca să-şi ia la revedere de la colegi. Se opresc la timp. Uşile sînt sigilate. Multe uşi sigilate.

Portarul de la baschet
Construit de Petre Cişmigiu, campion european de tir şi arhitect, sediul tradiţional al sportului românesc a văzut multe ciudăţenii în peste jumătate de secol.
cladire

La începutul anilor ’80, România mănîncă bătaie la baschet. Adversarii ne usucă, pur şi simplu. 30 de coşuri mai mult ca noi! A doua zi, analiză la sînge în Vasile Conta. Se închid uşile. Şeful numit de PCR peste sport îşi compune o figură marţială.

Cei de baschet încearcă să explice, „au fost mai buni”… „ne vom pregăti de acum înainte”…  La care tipul le-o taie, spre stupoarea generală: „Păi, bine, măi tovarăşi, toate le înţeleg, dar cine e portarul ăsta care a luat atîtea goluri?!”.

„Să vină aviaţia cu piţulele!”
Alta, înainte de un meci al „naţionalei” de fotbal. Patron politic ajunsese unul dintre generalii trecuţi pe linie moartă. Discurs mobilizator şi tematic:

– Ştiţi cum trebuie să jucăm, tovarăşi?
-…
– Infanteria să meargă înainte peste adversar. Iar fundaşii, ca artileria, să bombardeze cu centrări.
– (Intervine Cornel Dinu, căpitanul echipei) Tovarăşe general, dar mai lipseşte ceva.
– Ce?
– Aviaţia care să zboare şi să ne arunce piţulele!

După 30 de ani, povestea seamănă. Bani şi şefi politici. Dar au apărut sigiile. Uşile se închid şi se marchează una după cealaltă, pe măsură ce încăperile se golesc. „Se întîmplă asta de o săptămînă, cam la cîteva zile după ce a început ancheta în presă. Au impresia că de aici se scurg informaţii”, şopteşte unul dintre funcţionari.

anca

t01Cum a început totul
De ce se întîmplă asta? De ce un minister îşi protejează de proprii angajaţi documente la care orice cetăţean, în faţa calculatorului său, ar trebuie să aibă acces?

De ce e atîta frică în clădire, „tu ai fost chemat la Comisia Parlamentară de anchetă?”, „nu, numai directorii care au semnat contractele”? De ce? E, totuşi, un minister care derulează nici 0,3% din PIB-ul României şi cheltuie doar 9 milioane de euro pe lună. Doar. Cum au ajuns sportul şi tineretul în epicentrul interesului public?

Ce s-a întîmplat în această clădire din anii ’50, renovată cu greu, de a răbufnit una dintre marile dezbateri ale anului?

Şi de unde senzaţia că totul se rostogoleşte pînă în inima unui sistem prin care cei puţini, o superclasă de elită, din Guvern, politică, publicitate şi televiziuni, iau decizii cu impact profund asupra vieţilor noastre? Nu e nevoie de nici o conspiraţie.
[tab:Capitolul 2]

Capitolul 2: BUGET DE SPĂLAT CREIERE

Firma Loco e intermediara care lipsea din afacere » Ea nu spune cîţi bani a plătit televiziunilor pentru spoturile politice pentru Monica Ridzi » Vizionarea sutelor de ştiri difuzate de 1 şi de 2 mai şochează însă » Cum s-a ajuns la ele? » Cine a fost creierul care a gîndit operaţiunea?

t003Loco, veriga lipsă
Ioana Manea e deşteaptă şi roşie la faţă. A fost şefă de creaţie la nume mari, Grey şi Leo, „apoi am ars, ştii cum se întîmplă, şi am vrut să fac ceva pe cont propriu”. Conduce Loco, firma de publicitate full-service şi veriga lipsă între televiziuni şi firmele care au luat banii de la MTS. Pînă acum, nimeni n-a ajuns în acest apartament de la parter de lîngă Piaţa Rosetti.

local_foto_37„Greţos şi slugarnic”
Pe 22 aprilie 2009, două firme cu acţionariat comun, Artisan şi Mark, primesc bugetul princiar de 630.000 de euro, fără licitaţie, prin trei contracte semnate de Monica Iacob-Ridzi.

OBIECTIVUL? Declară ministrul: „Să organizăm cu ocazia Zilei Tineretului de 2 Mai cel mai mare eveniment organizat vreodată în România şi să scoatem 100.000 de oameni în stradă”.

EFECTUL? Declară Christian Mititelu, fost jurnalist BBC şi membru în CNA: „Cel mai greţos şi slugarnic lucru pe care l-am văzut pe televiziuni în ultimii ani”.

CIFRELE: Sute de ştiri, reportaje video şi informaţii pe crawl, cu o repetiţie de una la 7 minute, sînt difuzate pe 5 posturi TV pe 1 şi 2 mai. Desfăşurare fără precedent ca intensitate, în istoria media din România, în favoarea cîtorva personaje.

banda2

40% dintre ştirile video o conţin pe Monica Iacob-Ridzi şi aproape 20% pe Elena Băsescu

Mesajele de pe mailul lui Boc
„Ştiu de scandal, dar noi ne-am făcut doar treaba”, spune Ioana Manea.

Scandal înseamnă o investigaţie de presă iniţiată de gsp şi dezvoltată în toate titlurile, milioane de accesări pe siteuri, dezbateri pe tv, un concert live al lui Florin Chilian şi lansarea unui hit on-line al HappyFish, prin care cere demisia ministrului Ridzi.

Plus cererea de demisie din parte ONG-urilor. Plus 8.000 de mailuri de protest pe mailul premierului Emil Boc. „Am văzut şi noi mailurile, am văzut şi calitatea lor”, mărturiseşte, cu un aer preocupat, Sever Voinescu, fost jurnalist, azi coleg de partid cu premierul.

Plus reacţia statului, prin CNA şi Parlament, care a dat verde la 11 noaptea intervenţiei DNA în cazul ministrului Ridzi şi a înfiinţat o comisie de anchetă cu o viteză nemaintîlnită în istoria reprezentării democratice a cetăţenilor români.

Ca şi propagarea mediatică a evenimentului, 2 Mai a avut parte de un răspuns fără precedent din partea publicului şi societăţii civile. Dar în sens invers

Cît s-a dus la televiziuni?
Ce rol deţine Loco? „Noi am cumpărat doar spoturi publicitare”, spune Ioana Manea. „Pe cîţi bani?”. Şefa agenţiei se ridică şi iese din birou. „M-am uitat pe acte. Doar spoturi. Nu vă pot spune acum cît sînt sumele cumulate. Poate săptămîna viitoare. Îmi repugnă să dau informaţii vagi şi nu ştiu dacă Artisan, partenerul nostru, ar fi de acord să le facem publice”.

„100.000 pentru Antena 3, 90.000 pentru Realitatea TV şi aproximativ la fel pentru ProTV şi MTV sînt cifrele pe care Gazeta le-a obţinut din surse de piaţă. Ceea ce înseamnă că aproape jumătate din suma de 630.000 ar fi mers pe ceea ce în contracte figurează ca „Asigurarea Notorietăţii Evenimentului”.

banda3

Loco nu a luat întîmplător banii de la Artisan şi Mark pentru a cumpăra mai departe spaţii publicitare. „De fapt, doar de la Artisan, pentru că nu avem contract cu Mark”, spune Ioana Manea. Nici o surpriză.

Firma-pui
Cum poţi cîştiga trei contracte cu două firme din care una iese în faţă

Mark a fost fondată în noiembrie 2008 ca pui al lui Artisan, aşa cum reiese şi din corespondenţa oficială dintre gsp şi firme. „Mark a fost înfiinţată la finalul lui 2008 pentru a deservi segmente de clienţi diferite faţă de cele cu care lucra Artisan”, scrie un mail Răzvan Nica pe 17 iunie, în numele ambelor firme!

E o practică acceptată în publicitate ca agenţile să-şi conceapă firme pui, pentru a putea derula contracte cu clienţi din aceeaşi categorie fără a intra în conflict cu clienţii pe care îi deţin deja firmele mamă.

Dacă ai, de pildă, un contract cu un brand de maşini, acesta nu va accepta să reprezinţi o altă companie de maşini. Îţi construieşti o nouă agenţie, mai mică. Dar aceste asocieri sînt cunoscute de piaţă şi, niciodată, mama şi puiul, nu participă la pitchuri pentru acelaşi client, aşa cum s-a întîmplat în cazul MTS, cînd Artisan şi Mark şi-au împărţit cele trei contracte.

Apoi, cel puţin ca aparenţă, Mark s-a lăsat reprezentată de Artisan. „Nimeni de la Mark nu ne-a contactat. Nu am vorbit cu nimeni de la acea firmă”, declară pentru gsp directorul DJT de la Iaşi, unul dintre cele 40 de judeţe care au organizat ceea ce în contractul semnat de MTS era prevăzut să facă Mark.

Înapoi la Loco, acolo unde Artisan şi Mark au trimis banii pentru televiziuni!

Loco Branding & Communication, veriga lipsă pînă azi, e o agenţie foarte mică, dar cu un avantaj foarte mare: e legată de grupul media şi de afaceri controlat de familia Voiculescu

Iacobescu, la Artisan – Mark şi la Loco
Legătura dintre Artisan – Mark şi Loco o face Bogdan Iacobescu. El este acţionar al ambelor companii care au primit contractele de la MTS şi, în acelaşi timp, „director de media la Loco sau cel puţin aşa îl prezentăm noi clienţilor”, spune Ioana Manea. De fapt, lucrează cu contract de colaborare pe firmă. „Lui i-am dat toată partea de media pentru că eu mă pricep mai mult la creaţie, nu la media”, adaugă şefa Loco.

Iacobescu a adus clientul MTS, confirmă Manea. El a negociat mai departe cu televiziunile expunerea acestuia. „În acest moment e în concediu, dar ne putem vedea după ce se întoarce, poate are detalii pe care eu nu le stăpînesc”, spune Manea.

O firmă aproape de familia Voiculescu
Acţionar cu 85% la Loco este Şerban Barbato, şef al unora dintre revistele Intact şi partener în alte afaceri cu cel despre care se spune că ar controla Loco: Radu Tănăsescu. Blocul în care îşi are sediul Loco îi aparţine lui Tănăsescu.
Personaj cu profil discret, dar cu un simţ dezvoltat al afacerilor, Tănăescu este fostul soţ al Cameliei Voiculescu. A rămas în business atît cu cea care conduce executiv grupul, cît şi cu alţi oameni din zona trustului.
Ioana Manea infirmă că Tănăsescu ar controla Loco. „Nici vorbă! Eu conduc executiv, am şi 15% din acţiuni şi mă mai sfătuiesc cu Şerban Barbato doar la chestiunile strategice. Radu n-are nici o treabă!”.

banda4
Loco este firma de publicitate care are in portofoliu si medicamentele „care contin lactoferina”, un alt business apropiat lui Voiculescu. Cei de la Mark au produs spoturile pentru aceste produse, spoturi care apar pe televiziunile grupului. Artisan-Mark si Loco sint intr-o legatura substantiala de afaceri, nu doar in cazul MTS.

„Dacă a comis ceva ilegal…”
Şerban Barbato întăreşte versiunea Ioanei Manea. „Loco e a mea şi a ei, nu a lui Radu Tănăsescu”.

Barbato spune că nu a ştiut pînă acum că banii de la MTS au trecut prin compania pe care o deţine. „Ioana e mare, e vaccinată, e administrator legal, ea conduce şi dacă a făcut ceva ilegal va răspunde. Oricum nu ştiu cît mai ţin firma asta că nu facem bani”.

Contractele care nu-i lasă să dormă
Cuvîntul „ilegal” a fost introdus în mod neaşteptat de Barbato. Pentru că circuitul banilor e uzual. Să recapitulăm. Clientul MTS angajează, fără licitaţie, două agenţii de publicitate cu acelaşi sediu social într-un apartament şi în mare măsură cu aceiaşi acţionari. Ele se duc mai departe la Loco, o agenţie de media specializată în cumpărarea de publicitate pe tv.

De la Loco banii migrează către televiziuni, fie direct, cazul ProTV şi MTV, fie prin regiile care deţin exclusivitate, pentru Antene şi Realitatea TV. Din acest punct, actele sînt, probabil, perfecte. Doar sumele sînt neobişnuite. Şi, evident, contractul iniţial, semnat între MTS şi Artisan – Mark, prin care firmele se obligau să difuzeze:

A. Ştiri şi reportaje care nu apar în contract ca fiind marcate cu publicitate

B. Spoturi publicitare

t004

La unison: „Nu am vîndut ştiri”
Televiziunile au rulat, în total, un număr de 46 spoturi şi reportaje publicitare pentru campania de 2 Mai. Luînd în calcul audienţa şi preţurile acestui an, pentru cele aproximativ 30 de GRP-uri, MTS ar fi trebuit să plătească cel mult 15.000 de euro. Aceasta e suma contractată cu posturile tv sau ea e, de fapt, mult mai mare? Răspunsul se găseşte la Artisan – Mark şi la Loco.

Şi explică eventuala diferenţă de sute de mii de euro sutele de ştiri şi reportaje nemarcate? „Nici vorbă!”, spun televiziunile. Toate televiziunile. „Decizie pur editorială”, au declarat ele în şedinţa publică a CNA. O decizie editorială care, după expresia lui Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a transformat ziua de 2 Mai într-un eveniment mediatizat „la nivelul mediatizării invaziei aliaţilor în Irak”. Cu precizarea că nici un oficial nu a aborbit la fel de multă imagine ca ministrul Ridzi.

Televiziunile şi-au mai pregătit o explicaţie dacă cineva va putea proba diferenţa de sumă: „Am consumat doar o parte a bugetului cu 2 Mai Restul sumelor ar fi fost pentru alte evenimente ale MTS”. Alibiul ar putea deveni public în cîteva zile.

banda5

Cel mai scump reportaj ever?
23 de spoturi au mers pe RTV, 22 pe Antena 3, iar ProTV a difuzat un singur reportaj publicitar, pe 3 Mai, ora 19:47. Dacă sumele aflate de gsp sînt corecte şi corect e şi ceea ce susţin televiziunile, că n-au primit bani decît pentru publicitate clasică, atunci cele 9,6 puncte de audienţă de pe ProTV ar fi cele mai scumpe din istoria televiziunii din România.

„Una e ce putem dovedi cu acte şi alta e ce simţim. Monitorizările şi vizionarea acestor aşa zise ştiri ne confirmă ceea ce simţim noi şi orice cetăţean. Să nu ne mai ascundem după proceduri! E pur şi simplu ruşinos ce s-a întîmplat pe 2 Mai la televiziuni”
Dan Grigore, membru CNA

Dialog cu un insider din tv
Poftim, intraţi! Ele pătrund în casă în fiecare zi, puteţi să păşiţi măcar o dată în intestinele televiziunilor. Spre deosebire de MTS, „care a comis o gafă in-cre-di-bi-lă cînd a trecut acel media plan în contracte”, după expresia unui om de vînzări de publicitate, documentele televiziunilor sînt în marea majoritate inatacabile. Sistemul însă funcţionează pe lîngă actele oficiale. Iată dialogul dintre un jurnalist gsp şi un om din interior.

– Nu mai căutaţi degeaba acte în televiziuni! Nu sînt. Nu aşa se face.
– Dar cum?
– Simplu. Contractul e pe publicitate curată. Apoi, fie un om de la vînzări, fie chiar reprezentantul clientului, discută direct cu unul dintre şefii postului. În general cu managerii, nu cu oamenii de conţinut. Îi aleg pe cei despre care se ştie că acceptă discuţii de acest gen.
– Mai exact, te rog!
– Adică pe cei care vor să facă bani pentru post vînzînd ştiri, vînzînd prezenţa unor politicieni în platou sau vînzînd un tip de bunăvoinţă, nu neapărat făţişă. Nu toţi din tv acceptă asta, dar destui o fac.
– Şi mai departe?
– Mai departe, şefii comunică sarcina unor responsabili de conţinut. Ei programează filmările şi difuzarea ştirilor. Atenţie! Nu toţi şefii de conţinut şi nu toţi reporterii fac asta. Unii pur şi simplu refuză. Dar sînt ocoliţi încăpăţînaţii pentru că e vorba de milioane de euro, cumulate, după care televiziunilor le arde buza mai ales pe criză.
– Stai să înţeleg, te rog…
– Gata, ultima oară: bugetul se sparge în publicitate clasică, cel mult un sfert, şi restul PR. Adică ce aţi observat de 2 Mai.
[tab:Capitolul 3]

Capitolul 3: Apăraţi-vă STATUL!

Sîntem capabili să răspundem provocării lui SOV?

T005O veche anchetă şi acelaşi sistem, rafinat
Se ştia că televiziunile acceptă, de la firmele de PR, bani pentru prezenţa politicienilor pe sticlă. A arătat-o ancheta Hotnews coordonată de Dan Tapalagă. Jurnaliştii au sunat, undercover, la televiziuni şi au difuzat înregistrările şi tarifele.

Acum, un minister a comis eroarea de a trece acest lucru în trei contracte. De a-l recepţiona şi de a-l plăti. Încă n-am ajuns la capătul jocului. Puţină răbdare! Cum de se simt ministere libere să facă asta, atît de libere încît devin lipsite de prevedere?
Pentru că înţelegerile de acest gen se iniţiază şi se protejează la un al nivel. Deasupra statului. Si pentru ca au ajuns aproape o norma. De aici uluiala lui Ridzi, care nu intelege de ce a gresit. In sistemul lor de valori, n-a gresit cumparindu-si imagine.

BANDA6

Cum se comit „bugetele de PR”
„Am aflat şi eu cum se procedează”, poveşte un şef de mare agenţie. „Partidele cîştigă alegerile. În acest caz, PSDĂPC şi PD-L fac guvernul. Partidele au oameni de scos în faţă. De promovat pe tv. Dar nu cu banii lor. Cu banii publici, bineînţeles”, explică el.

O altă sursă, vînzător, spune că „sistemul de cumpărat PR pentru politicieni s-a rafinat incredibil”. De fapt, nu e PR, ci un PR malformat. Aşa cum spoturile nu sînt spoturi, ci campanie politică, condamnată de CNA. Aşa cum ştirile nu sînt ştiri. Pe acest fir, dispar profesii, concurenţă liberă pe piaţă, totul se duce naibii!

Revine şeful de agenţie. E de 20 de ani în publicitate şi spune că e uluit. „Practic, aşa cum marile coroporaţii fac commitmenturi la începutul anului, angajîndu-se la televiziuni că vor face un consum ca să primească un preţ, la fel au ajuns să facă partidele prin ministere”.

Se opreşte o clipă. Îşi adună frazele. „Se duc la televiziuni şi le spun: «Vei avea ţî milioane. De la ministerele coordonate de oamenii noştri. Şi le defalcă: atîtea de la ministerul X, atîtea de la ministerul Y. Acesta e cazul MTS! Şi de aici vine şi senzaţia de revoltă a lui Ridzi: «Alţii fac de 10 ori mai mult şi vă luaţi de mine?!»”.

Umbra lui Vântu pe holuri
Pe holul de pe Vasile Conta a început totul. Pe hol, nu în birouri. Pentru că pe hol au văzut-o venind pe cea care pînă acum a lipsit din poveste.

1De fapt, oamenii i-au remarcat geanta. „Diplomatul cu miracole” îi numesc, cu un zîmbet invidios, cei din MTS. Ioana Vârstă (foto) este acţionar la firma de PR Red Apple Communication, împreună cu Horia Mihălcescu. Mihălcescu a fost angajatul lui Liviu Luca la Petromservice. O investigaţie jurnalistică a Emiliei Şercan, Mihai Munteanu şi Cătălin Prisacariu a relevat că Red Apple e în zona de influenţă a lui Sorin Ovidiu Vântu. Între timp, grupul de investigaţie a fost desfiinţat.

Mai clar. Red Apple este firma de PR care a lansat-o pe Elena Udrea, vă amintiţi celebrele interviuri în care-i ataca pe duşmanii preşedintelui Băsescu. Prin Udrea, Vârstă a ajuns apropiată a Monicăi Iacob-Ridzi. Acum, Vârstă este angajată de către MTS, pe post de consilier al ministrului. Se ocupă de imagine.

„Nervozitatea politicienilor şi a băieţilor deştepţi care cumpără imagine cu bani publici vine tocmai din faptul că Ridzi a fost atît de incompetentă încît să treacă asta în contract. Ştiţi ce spun ei? «Pentru un rahat de sumă descoperită, se compromit bugete mult mai mari!» Voi le ameninţaţi nu cîteva sute de mii, ci un sistem”
sursă gsp

Dincolo de politică, deasupra statului
Din acel diplomat miraculos a ieşit ideea de 2 Mai. Din care s-au deşirat Artisan – Mark, Loco şi, cu voia dumneavoastră, televiziunile.

Un creuzet neverosimil, dar perfect funcţional, de oameni şi firme care ştiu că autoritatea nu înseamnă în primul rînd bogăţie, numere sau mulţime, ci acces la pîrghiile puterii.

Sinteza intregului caz poate suna astfel: consiliată de o specialistă de PR apropiată de Sorin Ovidiu Vântu, şefa MTS semnează contracte cu două firme care trimit banii unei companii din apropierea afacerilor familiei Voiculescu, iar aceasta repartizează aproape frăţeşte bugete de promovare la televiziunile lui Vântu, Voiculescu şi la ProTV, obţinînd o imagine copleşitoare pentru Monica Ridzi şi Elena Băsescu.

„Veţi observa la mai toate bugetele de minstere această împărţire aproape egală a banilor către marile trusturi TV. Ca să nu supere pe nimeni”, spune un om de PR.

Au trecut cîteva zile. Anca intră pe unul dintre blogurile gsp. Scrie: „O vreme am crezut că tragedia constă în faptul că ramîn mizerii nedescoperite. Acum văd că sentimentul de neajutorare e muuuult muuult mai nasol cînd se descoperă şi vezi cu cît cinism ţi se rîde-n faţă, cu dovezile pe masa. Undeva trebuie sa se înfunde toate astea. Şi repede”

Cine are nevoie de conspiraţii?
„Apăraţi-vă statul!”, aproape că striga Sorin Ovidiu Vântu acum cîteva luni, la o emisiune televizată, explicînd că treaba oamenilor de afaceri şi a patronilor media e să facă profit, iar treaba ziariştilor şi cetăţenilor e să-şi apere statul „pentru că e slab”.

De asta nu e nevoie de conspiraţii. Priviţi încă o dată numele! Nici o coloratură politică reală, nici o alianţă secretă sub clar de lună, doar grupări şi regrupări ale oamenilor care impun cursul evenimentelor în România.
Unii sînt decidenţii banului public. Alţii îl iau şi îl scurg prin firme către televiziuni. Iar ele bagă ştiri în capul românilor, minţindu-i şi alinîndu-le fustrările, blazîndu-le curiozitatea şi transmiţîndu-le mesajul că, în fond, nimic nu poate schimbat.

Unii sînt extrem de bogaţi, alţii sînt doar executivii acestora. Unii sînt cunoscuţi, alţii preferă anonimatul. Împreună, alcătuiesc o guvernare neoficială, cu majoritatea membrilor nealeşi de nimeni, dar care foloseşte resursele publice şi care, atunci cînd sesizează că statul se poate apăra, pune sigilii pe uşi, să nu se scurgă piţulele, ca-n vechea glumă din vremurile crude şi romantice ale sportului.

BANDA7

[tab:END]
Daca aveti informatii relevante despre acest caz, le puteti trimite pe
catalin.tolontan@gsp.ro
mirela.neag@gsp.ro cristi.scutariu@gsp.ro

Comentarii (111)Adaugă comentariu

Sire  •  29 iunie 2009, 10:51

deocamdata e pe langa subiect articolul…speram la mai bine

Daniel  •  29 iunie 2009, 10:53

Important este sa nu slabiti tirul, domnule Tolontan. Respectul meu si multa bafta!

bebe18nov  •  29 iunie 2009, 11:06

„Şefii ei se tem că, dacă o demit, va vorbi şi va dezvălui sistemul.”..
dupa aceasta fraza…ai respectu meu!!!!

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 11:13

bebe18nov: in Capitolul 2 vei vedea si cum merge sistemul si de ce tace

Horhe  •  29 iunie 2009, 11:17

Din pacate nu va vorbi. Se intampla la fel ca in fotbal. Pana nu vor aparea primele condamnari nu va vorbi nimeni. Presiunea nu e suficient de mare. Dinspre justitie vin semnale proaste. Procurorii nsunt legati de maini si de piciare, nu pot pune suficienta presiune cat sa ii faca sa vorbeasca.

blue forever  •  29 iunie 2009, 11:18

In fine, incepe sa miroasa a PRESA ADEVARATA in Romania! Felicitari, domnule Tolontan si da-i, ca ai unde da!

Agamitza  •  29 iunie 2009, 11:25

Badie, bag seama ca ai nimicit coruptia din fotbal si acum vrei sa faci curat
si in guvern. Badie esti mare! Sper din toata inima ca cei ce ti-au redat
libertate in a scrie, ma refer plin de respect la famiglia Voiculescu, sint deacord cu demersurile lu’ matale. Sa nu iesi din cuvintul lor ca stiu ei bine ce ne trebuie.

daniel v.  •  29 iunie 2009, 11:31

tolontane, eu zic sa schimbi profilul revistei in unul general si sa te tii numai de investigatii tata… poate asa vom afla ce e si cu platoul marii negre „daruit” de tariceanu in ultimele zile de mandat, ce e si cu miliardele incasate de printul duda de la acelasi guvern, care e adevaratul motiv pt care si-a dat demisia liviu dragnea de la mira etc…

unknown  •  29 iunie 2009, 11:33

Mizerie mare, nu pot sa zic ca nu ma asteptam. Ce sa mai, ma cuprinde o
greata de gunoaiele astea …

sa nu ii slabiti deloc  •  29 iunie 2009, 11:37

sper ca toata munca dvs sa nu fie in zadar, sa vedem in sfarsit cum hotii astia care ne-au
mancat timp de 20 de ani ajung acolo unde le e locul, la puscarie
felicitari ptr modul in care ati abordat acest caz, si inca o data nu va lasatati!
daca va fi demisa ridzi ca urmare a acestei anchete gsp va avea tiraj cat toate celelelate ziare la un loc
bafta in continuare

cato  •  29 iunie 2009, 11:49

va doresc mult curaj.
si inspiratie in continuare.
o vara placuta, torida si cat mai putin linistita.
pentru cei care-i vizati.
succes

petre  •  29 iunie 2009, 11:55

am tot respectul pt dvs domnule Tolontan.
tot ce va rog este sa nu ii slabiti din priviri sub nici o forma.
sa nu ii lasati sa respire, sa nu ii lasati sa scape, din nou, basma curata.
va sustin 100% in ceea ce faceti, doar asa poate ajungem si noi sa avem
conducatori adevarati in tara asta, nu hoti de prima mana care sa ne jefuiasca zi de zi…

cer demisia lui ritzi ritzi ritzi !!!

spor in continuare!

Yangtze  •  29 iunie 2009, 12:01

Sistemul e simplu : banii publici stransi din taxele si impozitele platite de contribuabil alcatuiesc bugetul tarii dintre care , o parte, se duce spre a fi administrat de MTS . Din aceasta „placinta a MTS ” fiecare federatie are cota parte pe baza unor criterii bine stabilite !Teoretic ar trebui ca primul criteriu sa fie rezultatele „aduse” de respectiva federatie , recte performante . Insa ,practic , cei care conduc destinele federatiilor sunt sustinuti ori provin din „umbra politicului” care-si cere „tainul numirii”. Tot acest sistem de para’n’darat este dus la rang de arta , azi , de catre actuala conducere a MTS . Asa-i ori ba ?

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 12:04

Yangtze: nici o arta, dimpotriva, au facut o eroare ulitoare trecind in contract, repetionidn si platind cumpararea de stiri. E interzis!

Cipri  •  29 iunie 2009, 12:04

Nu va lasati!
In voi avem toata speranta de a schimba ceva in cacata asta de tara!

soarta  •  29 iunie 2009, 12:06

Ma bucur ca nu-i slabiti chiar daca nu aveti nimic nou in ancheta. Pana la urma trebuie sa cada sistemul asta mafiot. Sper sa mai gasiti dovezi sa scrieti in fiecare zi despre acest caz. Felicitari.

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 12:10

soarta: noi in ancheta sint numele Vantu si Voiculescu prin oamenii lor. Si faptul ca radiografiem intreg sistemul

adrian  •  29 iunie 2009, 12:11

Anca, who the *** is Anca? … ce stil de mare regizor 😉

dz  •  29 iunie 2009, 12:31

pana la sfarsit!

donvirgillo  •  29 iunie 2009, 12:43

e foarte buna ancheta … insa sistemul e atat de bine sedimentat incat
toata ancheta e o adiere usoara de vant!

numai o democratie bine inchegata poate starni FURTUNA! si noi mai avem mult 🙁

gelu  •  29 iunie 2009, 12:59

Nu sint surprins ca e mare hotie acolo si ca e acoperita de sefii cei mari. Sa stiti ca e la fel la toate nivelurile pina la baza.Doar noi cei de jos nu avem de unde sa furam si ne uitam in fiecare zi cum fura ei.

bulangiul69  •  29 iunie 2009, 13:04

Acesta este nu un razboi GSP vs MTS / Monica IR ci unul GSP vs SISTEM!
Sunt chiar curios cine va castiga acest razboi. Sa fie GSP ? Ma indoiesc ! Inca nu s-a nascut in Romania omul / firma care sa doboare un sistem.

potoleanu  •  29 iunie 2009, 13:04

EXCELENTA ANCHETA!

nu putea fi scrisa decat la voi, un ziar de sport care – poate – nu a fost
bagat in negocierile pre-campanie cu candidatii, la fiecare alegeri. cine a
lucrat la politic in presa centrala sau locala stie despre ce e vorba – exact
ca in materialul vostru se lucreaza de la primele alegeri „libere”, cred ca
din ’92. si banuiesc ca a inceput cu alegerile locale.

BRAVO!

ps – dar fara incompetenta si inadecvarea lui ridzi, cu diplomele ei luate la
gramada cu tot si cu toti banii lu’ taticu’, n’ati fi reusit. sa fii ditai ministru,
dupa ce ai fost pe la tot felu de foruri europene, si sa nu’ti dai seama ca pute

Pirlo  •  29 iunie 2009, 13:09

Domnule Tolontan, felicitari pentru investigatie. Aceasta dovedeste profunda
putreziciune a asa-numitei clase politice romanesti, in frunte cu…
Cristofor Columb. Dar, o intrebare: cum va mai tine Mogulul,
daca tot il atacati?

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 13:15

donvirgillo: probabil ca ai dreptate, dar inclusiv episoade precum acesta duc, greu, dar duc, spre un alt nivel democratic. Oamenii isi constientizeaza drepturile, vad ca sint lipsit de putere, care le-a fost furata, si se misca

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 13:15

potoleanu: multumim! intelegem ca vine de la un jurnalist

lidun  •  29 iunie 2009, 13:24

Din nefericire, ceea ce se intimpla la ministere se intimpla peste tot in tara.
Aceeasi schema, numai ca banii provin din bugetele locale si judetene. Sau
poate direct din buzunarul personajului interesat, urmind ca acesta sa isi
recupereze investitia ulterior. Si sa nu crezi ca sint sume mici. Dar, asa cum
spui, nimanui nu i se pare anormal, a devenit o banalitate a raului. Si se
cumpara imagine, in perioadele (pre)electorale, iar in rest se cumpara liniste.
Oricum, ma bucur sa constat ca ai ramas acelasi ”rebel”, pentru care meseria
bine facuta conteaza mai mult decit linistea in trustul Voiculescu.

Ionut Pitesti  •  29 iunie 2009, 13:33

Tine-te de ei Tolo. Ca sa plece trebuie sa devenim mai nesimtiti decat ei, altfel nu inteleg. O impertinenta asta e*** asta mica.

Ionut Pitesti  •  29 iunie 2009, 13:36

„Să cultivi viitori campioni, să-i creşti pentru performanţă, este o misiune care presupune un efort susţinut. Tinerii trebuie sprijiniţi pentru a deveni caractere puternice. În această competiţie acerbă e nevoie de solidaritate. Împreună putem construi o viaţă mai bună pentru tinerii de astazi şi cei de mâine.”

Monica Iacob-Ridzi
Ministrul Tineretului şi Sportului

Ce ziceti fratilor de asta, a ajuns sa dea si maxime.
AFARA CU IMPOSTOAREA.

Milan  •  29 iunie 2009, 13:37

Bravo! Incepusem sa cred ca nu exista presa in Romania. Bravo dle Tolontan.

2smart4u  •  29 iunie 2009, 13:40

Tolo dragule te stingi incet, cand a aparut articolul era cel mai comentat de pe GSP, acum nu mai se afla in TOP TEN, cred in continuare ca ar trebui sa ne limitam la d’ale sportului, bine nu o sa cazi in nici o varianta, varianta buna deja incepe sa te ocoleasca, cu cat sapi cu atat te ingropi mai tare.
Facerea de bine stii bine ce inseamna.
Sper sa ramai un popular.

schmoukiz  •  29 iunie 2009, 13:40

De ce nu mergeti pana la capat? Mi-ar placea sa vad o campanie „Banii inapoi”, care sa indemne trusturile media sa returneze banii murdari incasati de la MTS pentru publicitate politica. Sigur, asta e deja idealism si naivitate, presa e revoltata doar selectiv si cand e nevoie.

Ionut Pitesti  •  29 iunie 2009, 13:40

# Doctor în ştiinţe inginereşti, Universitatea din Petroşani (2007) # Licenţiată în ştiinţe juridice, Universitatea 1 Decembrie, Alba Iulia, Facultatea de drept (2003) # Licenţiată în ştiinţe economice, Universitatea din Petroşani, Facultatea de Ştiinţe, Specializarea Finanţe-Bănci (2000) Scrie in CV-ul ministrului de la MTS. Ce ziceti a luat si diplomemele pe bani io cred ca da. Ar fi interesanta si o astfel de ancheta. Cum ** poate geniul asta neinteles sa faca finante-banci, dreptul si apoi isi da doctoratul in stiinte ingineresti. Ba dar nu ma lasi. E jenant.

PussyCat  •  29 iunie 2009, 13:50

pai daca ea se considera nevinovata voi chiar asa credeti ca este ?

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 13:52

Ionut Pitesti : da, siteul mts este un exemplu jenant de cult al personalitatii

Pürkel  •  29 iunie 2009, 14:04

Bravo !
In sfarsit un articol care nu mai arata a atac la persoana comandat, ci ca o
adevarata investigatie jurnalistica.
Inca o data bravo !

Anca  •  29 iunie 2009, 14:21

Ma bucur ca toata lumea sustine initiativa GSP.
Pe fundalul asta de constanta presiune si frane trase
din partea autorilor tunurilor astora financiare,
cred ca pana si jurnalistilor le prinde bine incurajarea publicului.

Nu in ultimul rand, cred ca cel mai important lucru
scos la iveala de ancheta aceasta
este nu atat faptul ca cineva ne fura fara rusine —
ca asta stiam/simteam cu totii, fara dovezi–
cat faptul ca incepem sa constientizam ca suntem multi.
TOT MAI MULTI SI MAI PE-O SINGURA VOCE.

cezar  •  29 iunie 2009, 14:26

cine e seful ala de agentie care e de 20 ani in publicitate si se declara uluit?
e ridicol, tati. lucrurile astea le stiu si civilii de pe strada. mai sapa ca subiectul e zemos.

Adrian  •  29 iunie 2009, 14:29

Toti simteam ca pute…ca vine un miros de sub pres….de acolo unde s-au inghesuit politicienii patriei. Ne mintim mereu noi romanii…lasa ca o sa fie bine , o sa dispara cei batrani si vin tinerii….cei cu idei noi, marete , care scot tara din impas. Si au venit. Cu idei noi de a fura. Toti simteam ca pute , dar voi ne-ati aratat de unde vine mirosul. Ati ridicat covorul sa vada lumea rahatul imbracat la Milano si Paris. Intrebarea mea este: ne invatati cum sa maturam mizeria? Ne oferiti o solutie? Sau va multumiti cu titlul de „noi am spus primii”?

IULIAN  •  29 iunie 2009, 14:33

Pai asa nene…..ASTA INSEAMNA GAZETARIE! iti multumesc ca existi nene
gazetar! foarte subtil!tine-o tot asa!

joe  •  29 iunie 2009, 14:34

Dle Tolontan . Un ordonator de credite , in speta dna ministru sau orice alt ministru care semneaza pentru cheltuirea banului public este obligat sa respecte mai multe principii printre care legalitatea , respectarea destinatiei fondurilor ( nedeturnarea lor )si oportunitatea cheltuielii ordonate . In cazul dnei ministru daca nu se gasesc elemente penale de furt,deturnare sau delapidare atunci doamna trebuie doar demisa pentru ca nu a respectat pricipiul oportunitatii efectuarii unor cheltuielilor . Acest principiu desi nu pare este foarte important deoarece doamna ministru nu cheltuie bani din buzunarul ei ci din banii contribuabililor , care contribuabili cred eu sunt mai interesati ca banii sa fie convertiti in lucruri mai importante decat concerte si fete in pantaloni scurti . Este criza dna ministru , iar banii pe care ii cheltuiti cu atata iresponsabilitate sunt facuti cu munca multa si sacrificii de catre contribuabilul roman onest !!! AR TREBUI SA VA CRAPE OBRAZUL DE RUSINE DNA MINISTRU !

Andrei  •  29 iunie 2009, 14:36

va da felix motanu afara pe toti, daca nu il scoti din titlu…..

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 14:43

cezar: tu stiai k partidele negoiciaza bugetul defalcat pe ministere cu televiziunile? Si k apoi fiecare ministru care apare in commitment tb sa cheltuiasca bugetul la trustul respectiv? si ca de asta au grija oameni si firme care se afla in aria de influenta a lui vantu sau voiculescu?

ADIDAS  •  29 iunie 2009, 14:43

asteptam cu nerabdare sa privim

marcela  •  29 iunie 2009, 14:47

Sa vedem ce vor mai zice toti latraii de serviciu in frunte cu Tolontan, atunci cand Parchetul(institutia statului abilitata) va arata ca Ridzi este nevinovata. Sa speram ca la acel moment doamna ministru va da in judecata si va cere bani pt prejudiciile aduse, in frunte cu Tolontan.
Succes dna Ministru! Si multumim pt tot ceea ce faceti pentru tinerii din ziua de astazi cu ocaziile zilelor tineretului.

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 14:56

marcela: asa si sa mai faca si la anul ziua tineretului. Cind PIB-ul va scadea cu 9%, cind nu vor fi bani de salarii! bravo, mirela!

virgil burla  •  29 iunie 2009, 15:01

Aceste dezvaluiri arata, din nou, ca mogulii se inteleg foarte bine intre ei.Atacuriel Attacurile sporadice in unele publicatii apartinand acestor indivizi nu au decat rolul de a arata pisica concurentei. Intr-un cuvant, suntem niste fraieri cu principii.

Yangtze  •  29 iunie 2009, 15:05

Pt. „marcela” : „multumim d-na ministru pt. grija care-o purtati acestei tinere generatii . Exemplu dvs. este demn de urmat ” … Halal ! Fetito esti patetica !

Multumiri GSP  •  29 iunie 2009, 15:07

Multumim Domnule Tolontan!

Directiile pentru sport din judete au inceput sa primeasca bani (deocamdata
numai in scripte) pentru finantarea structurilor sportive la nivel local.
Credem ca d-na Ridzi nu vroia sa dea nici un ban in judete pentru anul acesta
Acum vrea sa scape cat mai repede de bani si sa nu afle jurnalistii faptul ca
tinea la dispozitia ei intreg bugetul MTS ptr chestii d’astea cu 2 mai…
Va inchipuiti ce tunuri publicitare urmau sa se dea pe banii MTS?
Ganditi-va la campania „Lasa-ti copilul sa devina legenda”. Ce fel de
campanie e asta in care d-na ministru nu a trimis un fax macar in judete ptr a
implementa in teritoriu obiectivele ei? Cum sa-si indrume parintii copii sa
faca sport daca saracii nu stiu unde sa-i duca. Poate stie d-na ministru…
O campanie fara finalitate, ca multe altele… Spotul cu acele admirabile
personalitati: Nastase, Hagi, Nadia etc. era probabil inca un pretext de a
plati publicitate mascata in programele de stiri de la televiziuni. Pacat ca
s-au folosit de putinele personalitati sportive pe care le mai avem.

Cătălin Tolontan  •  29 iunie 2009, 15:09

Multumiri GSP: le cerem prea mult! le cerem o coerenta in gindire „ii dau la sport si care e strategia de comunicare si mai apoi de aplicare”. Sint niste incompetenti pusi acolo politic. E jenant!

Comentează