Albă de frică, Ridzi şi-a angajat avocatul lui Băsescu

CP_3471Monica Ridzi

[tab:Capitolul 1]

luni, 20 iulie 2009, 12:52

CP_3471Monica Ridzi

[tab:Capitolul 1]

CAPITOLUL 1 / „Ridzi e speriată”

echipagsp11Fostul ministru al sportului şi-a luat doi avocaţi, dintre care unul este Cristian Ene, apărătorul lui Traian Băsescu în mai multe procese, dar şi reprezentantul PD-L în Biroul Electoral Central la euroalegeri

Au văzut-o albă în minister
„Am văzut-o pe Monica Ridzi cînd şi-a predat mandatul noului ministru şi mi-e clar: jocul aparenţelor s-a încheiat”, spune un funcţionar din MTS. El povesteşte cum „Ridzi era pur şi simplu speriată, înţeleg că fusese chemată la DNA”.

Oamenii au copii şi probleme în familie şi nu mai cred în bull-shit-ul că partidul îi va apăra! Au descris toată schema de 2 Mai, cine i-a pus să falsifice documentele, cine a semnat. Nu vor să plătească cu închisoarea ceea ce au decis alţii”
angajat al MTS

Ce i-a spus ea lui Boc
Timp de o lună, Ridzi a crezut că-şi scapă postul şi cariera politică. Acum, miza s-a translatat pe un plan acut: libertatea.

În primele zile ale dezvăluirilor gsp, la jumătatea lui iunie, ministrul şi-a alcătuit o dublă apărare. Refuzînd să explice cheltuirea celor 730.000 de euro, în faţa opiniei publice a căpătat o mască inflexibilă, care a sfîrşit rapid prin a deveni iritantă. Dar în culise, în faţa premierului şi a partidului, ea a construit teoria unei „lovituri de forţă a presei, în căutare de bani”.

Minciuna care n-a ţinut
PD-L a făcut propriile verificări. Şi a realizat că, cel puţin în privinţa Gazetei, Ridzi minte. A fost uşor să se afle că ziarul sau orice angajat al său sau ruda vreunui angajat nu a luat şi nici nu a cerut vreodată publicitate de la MTS. Sau bani, servicii sau avantaje, în orice altă formă.

La un moment dat, pe mailurile pedeliştilor apăreau tot felul de informaţii venind dinspre grupul protector al lui Ridzi, care ar fi urmat să calomnieze gsp şi echipa de jurnalişti. Numai că ele erau evident însăilate. „M-am săturat ca în fiecare dimineaţă să primesc pe mail ce trebuie să răspund în cazul Ridzi!”, a izbucnit public Cezar Preda.
Apoi, s-a aflat că Ridzi ascunde lucruri mult mai grave.

Organigrama PD-L refăcută în MTS
Practic, de la venirea în minister, Monica Ridzi şi-a adus cu ea zeci de colegi de partid la Bucureşti şi peste o sută în teritoriu, reconstituind o organigramă politică în interiorul MTS.

Pe măsură ce zilele treceau, cei de bună intenţie din PD-L realizau miraţi că „Monica apare tot mai înfricoşată în faţa Comisiei Parlamentare de Anchetă”. Era îngrijorată pentru că ştia ce a făcut. În culise, se refăceau documentele. A doua oară, pentru că o mai făcuseră o dată! O parte a publicului credea că are în faţă o incompetenţă poleită. De fapt, cei care mergeau pe varianta extremă a faptelor aveau dreptate.

„La ora 4 după-amiază la minister nu mai e nimeni”, afirma Ridzi în faţa parlamentarilor. Fals, pentru că există probe că s-au lucrat nopţile, una după alta.

A clacat nervos
Săptămîna trecută, Ridzi a demisionat din mai multe motive. Sondajele de opinie arătau că PD-L şi Traian Băsescu scad din cauza acestui dosar, şocant pentru opinia publică.

Apoi, au venit informaţii potrivit cărora nu e vorba doar de risipă, ci şi de ceva mai grav: organizarea deturnării banului public de către o reţea alcătuită din oameni din fruntea tinerilor PD-L. Palatul Victoria şi Cotroceniul au reacţionat violent. „Timpul şi cercetările vor arăta dacă ei chiar nu ştiau”, spune o sursă.

În fine, Ridzi însăşi a clacat nervos în momentul în care o angajată, extrem de implicată în afacere, i-a spus că a fost prinsă de anchetatori. „Îmi pare rău!”, a fost prima reacţie a şefei sportului, potrivit unor surse.

N-a semnat auditul
Situaţia la zi e dură pentru cei căzuţi în capcană. Pînă azi, Ridzi a refuzat să semneze auditul intern, care a scos la iveală neregulile. Pentru că gesturile sale au început să fie consiliate de avocaţi. Nu se mai mişcă de capul său.

Avocatul elitei PD-L
Şi-a angajat doi avocaţi, iar cel care îi conduce apărarea este Cristian Ene, apărătorul lui Traian Băsescu în dosarul „Flota” şi în cazul acuzei de discriminare, „ţigancă împuţită”. Ene a fost reprezentantul PD-L în BEC la mai multe rînduri de alegeri, inclusiv acum două luni, la europarlamentare.

Potrivit propriului site, 100% din „clienţii VIP din politică”, aşa îi numeşte, sînt pedelişti de frunte: Videanu, Mantale, Murgeanu sau Berceanu.

„Reţea infracţională”
Ene a realizat imediat, cînd a însoţit-o la audieri, în ce e băgată Ridzi. Şi, prin el sau prin alte canale, informaţia a ajuns la şefii partidului. Care, de cîteva zile, sînt într-o fierbere invizibilă. El a văzut o probă judiciară care arată implicarea la vîrf a lui Ridzi. Şi a îngheţat.

Acesta este unul dintre motivele pentru care cazul a intrat într-o zonă tăcută. PD-L are nevoie de timp de gîndire. Alţi politicieni, aparent rivali, sînt şi ei speriaţi pentru că recunosc sistemul, acelaşi şi în alte ministere. E un tremur pe care Gazeta îl va explica în zilele următoare.

Ene admite că e o chestiune de săptămîni, nu de luni, pînă cînd plasa pedelistă care a parazitat ministerul va ieşi la iveală. „Reţea infracţională” e tot ce poate auzi mai rău un avocat în această situaţie. Plus că fiecare apărător al acelor aproximativ 20 de oameni îşi apără propriul client. Unii i-au sfătuit să vorbească şi destui au făcut-o.

Frica lui Ridzi şi spaima hoţilor naţionali
Ridzi va plăti pentru faptele sale, dar PD-L va fi nevoit să explice propriului electorat cum a fost posibil ca un network de partid să ia prizonier un întreg minister ca să deturneze bani publici. Cine i-a protejat, cine le-a dat ideea şi de ce nu sînt un caz unic, nici pentru PD-L, nici pentru actuala coaliţie?!

Acestea sînt întrebările pe care românii şi media şi le pun şi în faţa cărora conducătorii se vor diviza dramatic. Cine e parte în mecanismul de furat bani publici şi cine e de partea statului se va vedea în scurt timp.

[tab:Capitolul 2]

CAPITOLUL 2 / Ştiri plătite de două ori

MTS a plătit acelaşi lucru de două ori, în contractele nr. 13 şi 14 cu Artisan

Plată dublă la ştiri
Guvernul nu doar că a achiziționat ştiri şi reportaje, lucru interzis prin lege, dar a şi făcut-o plătind de două ori pe bucată.  Atît în contractul pentru “Bucu¬reşti”, cît şi în cel pentru “Ţară”, prestatorul a trecut, folosind “copy” şi “paste” aceleaşi text, respectiv acelaşi media-plan pentru ştiri şi reportaje, difuzate în aceeaşi zi, la aceleaşi ore. Practic, ştirile difuzate pe TV cu ocazia Zilei Tineretului difuzate pe 2 Mai, au fost plătite de două ori, prin două contracte diferite.

Astfel, 270.000 de euro au fost plătiți de Artisan firmei Loco, apropiată afacerilor Voiculescu, dar la televiziuni a ajuns mult mai puţin.

13 copy

Udrea dă bani şi e huiduită
Siguranţa ministrului turismului se clatină: documentele arată că a dat bani jurnaliştilor

Sîmbătă noaptea, Elena Udrea a fost huiduită minute în şir de miile de iubitori de muzică prezenţi la fesivalul de jazz din Banat, de la Gărâna. Apariţia ei prin faţa scenei a înfuriat mulţimea, estimată la peste 5.000 de oameni. Fluierăturile şi reproşurile au fost atît de numeroase încît cîntăreţii trioului american John Abercombie Group şi-au oprit recitalul, pe care l-au reluat după ce publicul i-a aplaudat în picioare ca să le semnaleze că nu ei sînt ţinta huiduielilor.

Elena Udrea a devenit, alături de Monica Ridzi, simbolul unei notorietăţi căpătate rapid cu orice preţ, uneori prin finanţarea media prin metode interzise de lege. Ridzi a cumpărat ştiri şi reportaje, iar Udrea a fost silită să dezvăluie, la o întrebare publică a Jurnalului Naţional, că a dat incusiv diurne jurnaliştilor luaţi într-o deplasare la Paris.

Subiectul e delicat şi a fost ocultat în ultimele zile, tocmai pentru că implică mai multe redacţii. Aproape 30 de jurnalişti au primit diurne de la Ministerul Turismului, deşi legea nu permite unei instituţii publice să ofere diurnă unui nonangajat, iar regulile presei interzic şi ele acest lucru. Practic, conform codurilor profesionale, aceşti bani constituie mită de la un minister.

Comentarii (110)Adaugă comentariu

Cartofil  •  20 iulie 2009, 12:18

Ce spune legea, daca un avocat afla lucruri ilegale despre un client sau descre cei din jurul lui are sa nu are obligatia de a informa politia? (sau procuratura sau DNA-ul). Daca se dovedeste ca acest avocat tainuieste probe e complice sa nu este?

Bogdan  •  20 iulie 2009, 12:23

@ Justitiarul

Observ. Legatura e simpla. Scandalurile si mai ales, dovezile publice, duc la scaderea increderii in marinar. Cum locurile 2-3.. mai ales geoana, sunt oricum de candel, cresc ceilalti in sondaje. In ce am spus eu, era singura legatura.

Cat despre „excelenta sa”, prefer sa merg la sensul strict..

cosmin  •  20 iulie 2009, 13:05

Sunteti fantastic, domnule Tolontan, va admir curajul.
Mult succes!

Bogdan  •  20 iulie 2009, 13:09

Subscriu afirmatiilor lui cosmin. Si din respect pentru dl. Tolontan, reamintesc cuvintele lui (cu aproximatie): a fost o munca de echipa. Respect si colegilor.

Epigonul  •  20 iulie 2009, 13:20

@blackman
Pe oricare blog, cei care comenteaza interactioneaza intre ei. Daca doreai raspuns privat de la Tolo, ii puteai scrie pe mail.
Oricine poate invoca abaterea de la norma pentru o greseala, nu? Ar fi o sugestie buna si pentru Ridzi!
Se vede treaba ca posezi un ego foarte dezvoltat din moment ca iti inchipui ca GSP ar avea ceva sa-ti demonstreze tie, inclusiv buna-credinta. Si pentru ca probabil nu ai absolvit si matematicile, ai exagerat cu sutele de milioane. Daca am aduna TOATE sumele pe care TOATE primariile din tara le aloca cluburilor de fotbal, n-am ajunge nici macar la 100 de milioane anual.
Fara a face parada de cunostinte, ca tine, am sa incerc sa-ti explic de ce pretentia ta de ancheta jurnalistica „oriunde si oricand” este utopica. In primul rand faptul ca primariile sustin cluburile cu sume de la buget nu este ilegal. Iar GSP nu poate descoperi din senin ca unii primari ar escamota unele sume, fiindca nu este organ de control. Jurnalistii actioneaza „la pont”. Daca ai urmarit cazul Ridzi, stii ca a existat o sursa („M”) care le-a furnizat ziaristilor o pista. Restul a tinut de perseverenta. Eu zic ca ar trebui sa-i apreciem pentru ce au facut, nu sa-i apostrofam pentru ca n-au facut ceea ce li se nazare unora…

lordy  •  20 iulie 2009, 13:28

draga tolo, poate poti sa verifici cum cei doi subprefecti de dolj ai pdl-ului,cristian sovaila si eugen georgescu,au fost facuti consilieri ai ministerului tineretului pentru cateva zile, pentru a fi declarati functionari publici,inainte de a ajunge in functia actuala!
cat despre cazul de fata iti spun ca visan a inteles ca a cazut de prost aparand-o pana la sfarsit pe ritzi-pitzi!
merci!

Justitiarul  •  20 iulie 2009, 13:50

@Bogdan
Mda, ma rog. Avand in vedere ca suntem reprezentati in Parlamentul European de un manunchi de borfasi in frunte cu EBA, Becali si Vadim, iar in fruntea tarii e un securist, nu vad cum am putea ajunge mai rau.

P.S.: Nu cred ca Vadim va mai candida la presedintie.

blackman  •  20 iulie 2009, 14:16

@ epigonul,
in loc sa bati campii, puteai revedea raporturile de coordonare in fraza. Ai fi aflat, cu surprindere, ca acolo chiar trebuia o virgula. E gramatica de gimnaziu! Daca „nu faci parada de cunostinte”, de ce te apuci de corectura fara sa ai habar despre ce vorbesti?
Sutele de milioane sunt chiar sute de milioane. Adunate, e drept, in cativa ani. Calculeaza cati bani au bagat doar primariile din iasi, cluj si timisoara in echipele de fotbal. Si eu nu vorbeam despre ilegalitate! Cat de oportune sunt aceste cheltuieli, mai ales ca echipele respective nu sunt (in totalitate) proprietatea municipalitatilor?
Cat despre Ridzi, nu trebuie s-o apar eu! Am intrebat doar daca, dupa o luna de ancheta, se stie daca a furat banii. Daca doar i-a cheltuit aiurea, atunci se afla in situatia primarilor care sustin echipe de fotbal private (si care cheltuie aiurea bani publici).
Lasa ego-ul meu in pace, ca esti iar pe dinafara! Este normal ca GSP sa demonstreze cititorilor ca e de buna-credinta, pentru ca un ziar serios are in vedere, in primul rand, CREDIBILITATEA. La fel, este normal sa pretind corectitudine lingvistica in textele scrise de redactorul-sef al GSP.

raul  •  20 iulie 2009, 14:50

Buna ziua.Multumiri pentru ce faceti.Succes si sa nu renuntati.

Radianu Mihai  •  20 iulie 2009, 14:53

asa traienele tata!
pe unele fa-le consilieri sau ministri si daca nu le pica bine dupa ce
fac functia si tara de ras,da-le un avocat bun sa le scape de puscarie,
asa cum ai facut si tu cu casa pe care ti-ai data-o in buricul targului!
doar nu era sa lase matrozul fata la nevoie!

Marc  •  20 iulie 2009, 14:53

Felicitari! Sunteti fantastici si ati devenit eroii mei! In sfarsit o raza de soare dinspre Romania.

boozy  •  20 iulie 2009, 15:09

citeam in presa de azi declaratiile dlui Bogdan Olteanu, care afirma ca dupa comisia ridzi e cazul sa vina comisia udrea. foarte bine, si sustinem aceasta idee. dar, poate ar fi cazul ca inaintea comisiei udrea sa vina alte cateva zeci, poate sute, de comisii. incepand cu nastase (adrian), comisia tariceanu, comisiile ministrilor transportului de la revolutie incoace, comisiile privatizarilor abuzive, etc.
nu de alta, dar poate dl bogdan olteanu nu stie…multi din astia au o alta coloratura politica, in special rosu, pe ici pe colo galben si portocaliu.

dar, bag de seama ca toate atacurile din ultimul timp impotriva pdl-ului au un singur scop: eliminarea portocaliului de la putere, si inlocuirea acestei culori cu ceva mai putin batator la ochi…sa zicem galben!

undo  •  20 iulie 2009, 15:13

@Justitiarul
BRAVO! ai pus punctul pe „i”. din pacate aceasta „minunata” populatie care se scalda in mediocritate si credulitate i-au ales. oamenii care ar mai putea remedia ceva din situatia dezastruoasa in care se afla tara noastra sunt foarte putini, si nu ar reusi fara ajutor din exterior. romanilor trebuie sa li se faca bine cu „forta”, ca de capul nostru nu ne descurcam. cand alegem 2 analfabeti si un paranoic as ne reprezinte in Parlamentul European.

gaga  •  20 iulie 2009, 15:23

Sa dea Dumnezeu sa inceapa a se face lumina in politica romaneasca si cei veniti numai pentru **** a profita sa fie dati la o parte. Ma ingrozesc cand vad INVERSUNAREA unora ca Boureanu sau Codrin Stefanescu si multi multi alti reprezentanti ai fiecarui partid care parca nu au nimic comun cu politica ci doar cu mahalaua.
Vom mai avea oare politicieni cu prestanta si conduita morala a unui Coposu, Diaconescu sau Titi Dumitrescu?
Dar astia indiferent de la ce partid sunt nu fac politica decat pentru a fura si a parveni.
Vazandu-i figura Monicai, cat de speriata este, ti se face intr-adevar mila! Dar din pacate nu toti cei vinovati vor suporta consecintele pe masura vinovatiei.
Oare atat de copii ne crede tovarasu marinar sef sa nu-l banuim ca nu este strain de tot ce s-a intamplat?
Tare ma tem ca vor cadea doar cateva capete marunte, dar balaurul cel mare va deveni tot mai tare ca intr-un joc strategic in care capeti puterea tuturor celor pe care-i dobori.

pe  •  20 iulie 2009, 15:41

cazuri de astea se intampla din 90 incoace,insa nu stim noi si nu ne-am dat interesul sa aflam.se cheama manipulare,si a fost facuta prin intermediul mass-media si a altor institutii.va felicit pentru aceasta investigatie si va urez la mai multe, caci cazuri sunt cu siguranta,doar trebuie descoperite.

Epigonul  •  20 iulie 2009, 15:41

@black(magic)man
Amice, tu chiar ai probleme! Inclusiv cu logica. N-am aflat nimic „cu surprindere”, eu scriam ca ai invocat abaterea de la regula ca sa-ti acoperi o GRESEALA. Pe urma o intorci ca la Ploiesti si cu sutele de milioane, aducandu-ti aminte ca ar mai trebui adaugata si o perioada de timp considerabila ca sa devina cat de cat credibila suma aia gogonata.
Iar fracturile de logica se insiruie ca margelele pe ata… Cica gsp ar trebui sa investigheze OPORTUNITATEA finantarii cluburilor din bugetele primariei! Adica un ziar de sport sa militeze pentru taierea unei surse de bani pentru sport!!
Hai ca am treburi mai importante decat sa polemizez cu unul care sustine ca formularea „fluieraturi copioase” e incorecta!

tartari.  •  20 iulie 2009, 15:44

Cum zicea profesorul Traian Tomescu: „Se stringe latul, Miroane”? E… ca se pare ca si banditilor politici li se poate spune: „Se stringe latul, tilharilor”. Ca ne-au napadit mafiotii politici. Pina si slujba de gunoier se da dupa criterii politice. Ce sa mai vorbim de administratia locala, centrala, companiile de stat s.a. unde se respecta „algoritmul” politic de distribuire a posturilor de ajung nulitati profesinale pe posturi de director, sefi de birou, sefi de sectie…

Alter Ego Blog  •  20 iulie 2009, 15:59

Aceasta e culmea nesimtirii in Romania… 🙁

costi  •  20 iulie 2009, 16:05

m b a declarat vineri seara, pe un ton care mie nu imi prevesteste nimic bun, ca l-ati sunat…lasand la o parte ca era o discutie confidentiala, eu cred ca pasul pe care trebuie sa-l faceti este sa parasiti acest trust asfel incat sa deveniti 100% liber, asta si in contextul in care declarati ca nu ati primit niciun ban pt publicitate de la nimeni…este o decizie pe care cred ca o puteti lua si pe care, sigur, n-o veti regreta, ba din contra…o spun cu toata convingerea, cunoscandu-va ca om cu caracter si cu bun simt…

cu stima

dany  •  20 iulie 2009, 16:16

daca unul dintre noi,omeni simpli luam ceva ce nu este al nostru de la locul de munca, a 2 zi suntem da-ti afara si eventual penalizati si politia anuntata, cel putin 4-5 ani de puscarie ar trebui sa ia aceasta duduie …nu are pic de rusine cand tara asta nu are bani pt salari,pt pensi,pt parcari,pt sosele,pt trotuare,pt profesori,pt elevi ,pt autostrazi!!! nu ii este rusine romani simpli plec sa se faca de rusine prin strainatat ,italia,franta,spania … muncesc sa castige un ban cinstit sa aibe sa le trimita la familiile din tara ca sa poata trai si ele….iar aceasta duduie ce face ia la misto un POPOR INTREG …. inchisoare domnule ….iar in viitor sper ca toata constitutia tari si legiile acestei tari sa fie schimbate numa la noi in romania legile lasa loc de intrepretari….adica daca un om simplu nu are „PILE„ lege e clara PUSCARIE , iar daca un altul a gresit si este prins si acesta are „PILE„ ce sa faci scapa…pt ca legea permite lasa loc de intrepretari ….dincolo nu este asa ceva….noi nu furam pe alti noi ne furam noi intre noi suntem un POPOR DE SALBATICI!!!! suntem animale nu oameni!!!!!!!!

Mosu.  •  20 iulie 2009, 16:43

Acesta este sistemul implementat dupa 1990 incoace. Abia acuma stirile au acel impact care sa determine demisia unui ministru.Din pacate daca nu se schimba sistemul, Romania se va indrepta tot mai mult spre o democratie de tip mafiot, acolo unde cei ajunsi la putere fac ce vor ei.

basescu  •  20 iulie 2009, 16:44

RITZI, DRAGA AI CAM INCURCAT-O.
vEZI DACA TYI-A TREBUIT POLITICA ACUM CULEGI ROADELE.

sibianul pur  •  20 iulie 2009, 16:45

cinste voua ziaristilor. Dl- Tolontan si echipei de la gazeta…ati dovedit profesionalism si inca odata neati dat exemplu ca putem avea incredere in voi.bravo voua si curaj de acum inainte.toti sant cu ochii atintiti inspre voi si va tinem pumnii.orice ar fi un popor intreg va e alaturi si clasa muncitoare din care fac si eu parte va multumeste si va doreste ca bunul Dumnezeu sa va calauzeasca pasi si sa va ai in paza Lui pe voi si familile voastre

Vreti o campanie Gratis? Cu clip-uri video Mocca? Iata solutia de criza… @ Fish Eye  •  20 iulie 2009, 17:41

[…] & GSP & Happy Fish –  va ramane in istorie drept cea care, prin linsarea in public a unei hoate puse de Basescu sa fure, a dus la demascarea si eradicarea completa a Marii Coruptii din Romania. VN:F [1.5.5_825]Rating: […]

Cristina  •  20 iulie 2009, 17:48

Ridzi… Udrea… Antonescu… Oare cate „balbe” vor mai urma din partea membrilor acestui guvern? Si cum vor fi ele sanctionate (daca vor fi sanctionate…)?

rochiri  •  20 iulie 2009, 18:24

Ar fi frumos sa vedem acest tip de anchete si in alte ministere.
Daca la MTS unde nu sunt asa de multi bani s-a intamplat asemenea furt, imi imaginez ce poate fi in altele.

mari  •  20 iulie 2009, 18:59

Nu o sa mai vedem asemenea „anchete”!
Ceilalti,ca: de’alde videanu, boureanu,…….etc. si multi altii din esalonul 2, care niciodata nu au aparut in prim plan, au deja ramificatii oameni de incredere peste tot, e greu pentru jurnalisti sa „patrunda”/descurce itzele.
Ridzi, n-a apucat sa prinda cheag, n-a avut pe nimeni, decat pe Basescu si Eba, iar presa a lucrat repede, informatiile au venit rapid, colaborarea a fost vadit buna iar pe fondul antipatiei fata de monica ridzti, lucrurile s-au succedat si mai rapid, desi nu fara greutate.
S-a incercat apararea cazului,a vrut sa sara direct la DNA, PDl a incercat si era gata sa-i reuseascaera manevra de acoperire daca nu era presa cu ochii pe ei, plus toata suflarea romaneasca interesata.

Revin la ideea de baza, ridzi plateste din cauza ebei! si pentru ce a afcut pentru ea si urma sa faca la alegerile ce urmeaza.
Eu nush de ce, dar am urat-o pe „fata” asta pentru „astasamentul” ei fata de Eba, implicit basescu, daca nu era ea, Eba statea acasa, o vedeam si noi mai des cum vorbeste.

asa  •  20 iulie 2009, 19:19

voi ziaristii sportivi ati gasit nereguli in ministerul sporturilor? ceilalti ziaristi de alte specialitati ce fac ? precis ar gasi acelesi moduri de operare si de cheltuire a banilor publici. aceste nereguli au fost gasite acum in anul 2009. oare in 20 de ani citi bani s-au pierdut ? acum pd-l s-a fript, dar in 20 de ani toate partidele aflate la putere au facut aceleasi treburi. cei care au fost la putere inaintea pd-l ului au fost siguri ca pd-l ul va actiona si i-a dat in git furnizind informatii ziaristilor. ziaristii au actionat la comanda.
sa se comande si actiuni ale ziaristilor la alte ministere. sa vedem cu cine votam. cred ca d-l BRUCAN a avut dreptate imediat dupa revolutie privind clasa politica si ce ar trebui facut cu ei

mihai  •  20 iulie 2009, 19:57

vreau sa multumesc domnului tolontan pt ca a deschis ochii unei tarii intregi

eu  •  20 iulie 2009, 20:00

tolo imi place ca te ocupi de asta, dar ar trebui sa scrii mai mult de sport in sine. Sa nu ne crestem singuri infractorii. O zi frumoasa si numai bine

Babu  •  20 iulie 2009, 20:31

Domnule Tolontan,FELICITARI,de la un cetatean onest cu toate taxele catre stat platite la zi.Va multumesc ca existati dumneavoastra si colegii dumneavoastra.Succes in continuare si CURAJ.

Jhonny  •  20 iulie 2009, 21:05

Ca si comisia PSD+PNL, care „da sentinta”, cum nicaieri in Europa nu exista ca alta institutie, fie ea si Parlmentul, sa se substituie judecatii justitiei, incepeti din ce in ce mai pregnant si dvs sa dati sentinte dupa sentinte, care mai de care mai…

Sa stiti ca si dvs, uneori, rositi la TV sau in redactie. Asta nu inseamna ca sunteti „condamnat” sau conduceti o „retea infractionala”…, daca sunteti alb/rosu/negru etc.

Vom vedea ce va zice judecata institutiilor abilitate. Mai ales CINE a luat banu’ (parca Antenele au luat 125.000 euro, parva firme gen LOCO etc ale dlui Voiculescu s-au infruptat „la greu…” etc).

tenu  •  20 iulie 2009, 21:26

tolo felicitari cu Ritzi dar sunt curios Voiculescu cam cum a facut atata banet din 90 si pana acum ? TU nu esti curios ???
Sunt curios daca incepi o investigatie.

anti  •  20 iulie 2009, 22:16

Bravo Tolo !!! Daca ai info si despre alte smecherii baga la greu. Fa ceva sa mobilizezi oamenii, poate manifestatii de protest. daca ai pornit scanteia nu te lasa, asta este un foc ce trebuie sa arda permanent.

mariusab  •  20 iulie 2009, 22:27

Cu tot respectul pentru munca depusa, dar cand o sa-i dati in vileag si pe ceilalti din celelalte ministere? IN SPECIAL MINISTERUL TRANSPORTURILOR? Ca acolo se invart SUME cu adevarat MARI…pentru 2 BORDURI si alea EXPIRATE…
Astept raspuns.
Va multumesc anticipat

acicnav  •  20 iulie 2009, 23:00

Draga Tolo, te deranjeaza rugamintea celor care te roaga sa faci publice contractele gsp cu statul roman? E nasol daca vede romanul cam cat a contribuit statul in publicitate in paginile gsp. Tu nu simti o obligatie morala sa aduci la cunostiinta cititorilor cam ce fel de contracte a incheiat statul cu gsp? Te rog, daca nu raspunzi, fa bine si posteaza mesajul. Altfel procedezi asemeni lor…cei pe care dumneata ii hulesti. Cu consideratie, astept…

simona  •  20 iulie 2009, 23:05

Va rog din suflet, dati-mi o adresa de yahoo – messenger, sau ce folositi pentru a comunica cu sursele dumneavoastra.
Lucrez in MT…. trebuie sa vorbim despre subiectul „Ritzi-Udrea”
Multumesc.
[Administrator: Adresa de email a lui Cătălin Tolontan este catalin.tolontan@gsp.ro].

Liviu  •  20 iulie 2009, 23:19

Stimate Tolo, te rog sa imi raspunzi la cateva intrebari daca este posibil:
1. Esti asociat intr-o firma care a pierdut o licitatie la Ministerul Turismului?
2. Daca tot pomenesti de cei 30 jurnalisti mituiti prin diurne, poti sa ne dai si numele lor?

Nu as vrea sa cred ca ceea ce faci este un fel de vendeta personala si pozezi intr-un soi de justitiar datorita faptului ca inca n-ai facut si tu ceva milioane de pe urma golanilor alora. Vezi cazurile Tinu, Chireac, Nistorescu, Rosca Stanescu etc…. Baietii aia s-au ajuns urmand exact ce faci tu acum.

Astept raspunsurile
Multumesc,

Cojones  •  20 iulie 2009, 23:35

Oameni nebuni, va dau eu 730.000 de euro si cu ei veti plati 0.11 euro, o singura data, celor 6.180.000 de pensionari din Roamania (adica ~4.000 lei vechi, adica aproximativ o guma de mestecat de cea mai proasta calitate)

Eu sunt de acord ca Ridzi sa faca cea mai mare puscarie posibila, dar nu o mai prezentati ca pe cea care a saracit Romania. Sunt curios ce vom afla peste 2-3 ani, ce ADEVARATE furturi de sute de milioane de euro s-au mascat in perioada aceasta, aruncandu-se poporului cazul Ridzi … terenurile din Pipera, oamenii din Liga 1, FNI, Nastase, daca mai adun cativa ajung la miliarde intregi delapidate … si cand zici 7 miliarde de euro, abia atunci zici 1.000 de euro pe cap de pensionar … nu 0.11 centi …

In fine, aceiasi Romanie … crucifica un biet pestisor, se duc fericiti acasa se imbata si se culca, in timp ce adevaratii rechini le mananca ficatii cu adevarat …

catalin  •  21 iulie 2009, 2:50

Dl Tolontan & Co.

Demersul dvs. jurnalistic este laudabil prin independenta sa. Se pare ca ati redat intr-o mica masura demnitate unui segment al societatii romanesti care a devenit un esantion reprezentativ de coruptie si lipsa de etica.

Cele de mai sus fiind spuse, nu pot sa nu remarc, cu dezamagire, ca ati inceput sa scrieti neprofesional. Expresia „alba de frica” nu ar trebui sa existe in vocabularul unui jurnalist de ancheta. Lucrurile are trebui sa fie deloc centrate pe o persoana si exclusiv pe cazul respectiv. „Alba de frica” este o metafora si metaforele nu au ce cauta intr-o ancheta jurnalistica. Este si o expresie prea colocviala si aproape triviala pentru seriozitatea pe care ancheta dvs. o pretinde. Astfel de expresii nu le veti intilni in nici o publicatie serioasa din lume.

In concluzie, stay professional. It’s the only way to maintain your integrity in this situation.

Catalin

simplu suporter  •  21 iulie 2009, 9:30

sunt extaziat ca in romania se developeaza in sfarsit golania si furtul clasei politice. iar noi muncim sa le dam lor taxe sa isi faca magariile astea. si ce e mai tragic e ca cu cat sunt mai tineri politicienii astia afaceristi cu atat sunt mai venali.

„E un tremur pe care Gazeta îl va explica în zilele următoare”
sper sa fie un CUTREMUR pe care sa il declansati si toti romanii sa ii sanctioneze. incepem cu grupul basescu, dar trebuie toti luati la rand si psd si pnl ca nici nii nu-s mai breji. poate se mai curata macar de frica.

sper ca ridzi si reteaua ei sa intre la puscarie, sa fie exemplar.

Codrin  •  21 iulie 2009, 10:03

Eu vin cu o propunere: Catalin Tolontan, sa dea nastere unei organizatii finantata in totalitate de catre romanii de buna credinta,care sa se ocupe cu strangerea de dovezi in toate cazurile de coruptie la nivel inalt( pe care le stim de altfel, le stie toata lumea!).Va asigur ca ar fi FANTASTIC! 🙁 Evident ca nu cred ca se poate!Dar vedeti ce inseamna justitia in Romania?! Tre’ sa le pui pe masa dovezile, in fata hotul, si sa speri ca vor face dreptate!
CATALIN! Daca ar fi macar la fiecare cotidian 3-4 oameni ca voi….!
FELICITARI!

Cătălin Tolontan  •  21 iulie 2009, 13:06

catalin : am reluat declaratia cuiva care a vazut-o. Aceste lucruri descriu atmosfera.

Cătălin Tolontan  •  21 iulie 2009, 13:08

Liviu: am raspuns in articol. nu, nu sint asociat in nici o firma care sa fi facut vreodata vreun contract cu statul sau sa fi participat la vreo licitatie! Sint jurnalist.

dan_tm  •  21 iulie 2009, 13:36

Jos palaria!
Bine lucrat!

respecte domnule jurnalist

Liviu  •  21 iulie 2009, 15:33

Multumesc,

Personal am ramas siderat cand mi s-a spus ca pentru a intretine o relatie buna cu presa trebuie sa le dai cadouri. Am crezut ca nu e adevarat dar se pare ca e o practica indelungata. Marile companii plimba jurnalistii ca acestia sa scrie de bine despre ele, statul a preluat aceasta politica de la ei. Intr-un fel inteleg de ce singura ancheta de acest gen care a dat si rezultat a aparut intr-un ziar de sport si iti multumesc pentru acest lucru. Voi aveti in spate cititorii. Gazeta e unul dintre putinele, daca nu singurul, ziare care au inteles puterea pe care le-o da numarul mare de cititori.

Mi-ar placea sa continui acest demers publicand si listele cu jurnalisti care iau cadouri, atentii de la agentiile statului asa cum au fost cei 30 plecati cu ministrul udrea. Mi-ar placea sa vad cum acel club de presa ia masuri impotriva acestor practici ca atunci cand basescu a scos perla cu tiganca. …
Multe lucruri mi-ar placea, dar ma multumesc cu ce ati facut pana acum si astept si altele.

Impresia mea e ca v-au crezut prosti pe cei de la presa sportiva si, obisnuiti cu alt timp de jurnalist roman, nu au crezut ca sunteti in stare sa va ganditi si la altceva decat la sport.

Felicitari pentru ce ai facut pana acum si tine-o tot asa.

aitistul  •  21 iulie 2009, 18:09

Bravo Tolo! Felicitari pentru munca depusa!

indiferent  •  21 iulie 2009, 18:44

ar trebui anchetata si licitatia pentru modernizarea infrastructurii, care a avut loc anul acesta, o ,,vrabiuta” de pe langa domnul flutur a ciripit ca se stia castigatorul dinainte, incredibil, cel putin la suceava banii se cheltuie extraodinar de prost, sunt si dovezi.

A lu Gheorghe  •  21 iulie 2009, 23:30

Aştept să văd aceeaşi meticulozitate şi perseverenţă în demascarea cazurilor de deturnare de fonduri sau utilizare necorespunzătoare a banilor publici ce vor apare în viitor la suprafaţă şi din alte zone şi culori politice româneşti. Ajutoarele potrivite pe viitor pentru slujirea idealurilor naţiunii române şi răsplăţile meritate pentru aceste eforturi!

rezervatu’  •  22 iulie 2009, 4:04

Mai oameni buni va rog frumos treziti-va si nu mai sperati atata, si acest caz, precum multe altele, va ramane in ceata, NIMENI nu va face o ora macar de inchisoare, tentativa asta de ministru isi va tine pliscul – pretul libertatii – nu va divulga pe nimeni din cei care au conceput schema, o sa mai iasa ceva fum la anchete si apoi ni se va distrage atentia cu alte cazuri, e metoda clasica, cati pesti mari ati vazut la racoare ? cate anchete au fost finalizate cu condamnare ? presa si de data asta si-a facut datoria dar …mai departe numai in tarile civilizate se lasa cu verdict acolo unde justitia si politia nu sunt sugrumate politic, cum credeti voi ca exista interes sa mearga lucrurile cum trebuie intr-un stat condus de mari infrctori ?? daca politia ar fi eficace atunci arestarile ar incepe de la varf ; prin urmare sa fim realisti privind in jur la atatea cazuri care au fasait in timp, e rept ca fiecare spera ca maine sa fie mai bine dar cum ??? nu se poate pur si simplu nu e posibil, nu poti schimba tot sistemul administrativ/judiciar este noapte, de unde sa iei oameni necorupti ??? stim cu totii ca cei care au un dram de coloana si moralitate NU intra in politica, nu se baga in mocirla. Bravo presei si ….atat

Comentează