Nu e obligat nimeni să vă înţeleagă

Ce vreţi nu puteţi explica. Legiuitorii, psihologii, sociologii, antrenorii, jandarmii, jucătorii şi ceilalţi suporteri, mereu majoritari şi mereu ostatecii violenţelor voastre, toţi aşadar încearcă să vă înţeleagă.

joi, 20 august 2009, 11:19

Ce vreţi nu puteţi explica. Legiuitorii, psihologii, sociologii, antrenorii, jandarmii, jucătorii şi ceilalţi suporteri, mereu majoritari şi mereu ostatecii violenţelor voastre, toţi aşadar încearcă să vă înţeleagă.

Se cheltuiesc bani şi energii ale unor oameni care, pe bune, au şi alte lucruri de făcut. Sînt fraţi, părinţi şi copii. Sînt femei şi bărbaţi care de dimineaţă se duc la serviciu. Şi se întreabă: ce vreţi?!

Ce vreţi de opriţi un joc pe care nu-l înţelegeţi?! Şi nici nu vă pasă că echipa voastră riscă să fie eliminată pe ani buni din Europa. Ce vreţi? Asta nu e gherilă urbană, nu e nihilism social, e pur şi simplu furie lipsită de inteligenţă.
Pînă la urmă, putem gîndi şi aşa. Cine sînteţi voi de vreţi să vă înţeleagă mereu alţii şi voi să nu înţelegeţi pe nimeni?! Nu am nici o simpatie pentru Vasile Turcu, dar ce drept aveţi voi să-i vopsiţi gardul şi să-l ameninţaţi?! Acţionarii, jucătorii şi ceilalţi tremură în faţa voastră.

Incidentul de aseară pune punct unei epoci. Dacă cineva din fotbalul românesc mai acceptă să pălească în faţa forţeiînseamnă că-şi merită soarta. În mod normal, soluţia e simplă: băieţi, nu vă mai  înţelege nimeni!doye

Comentarii (280)Adaugă comentariu

Sorin81  •  21 august 2009, 18:29

@Dinny

Nu vreau sa ma intelegi gresit. nu vreau sa dau in cap la nimeni. dar daca a intra pe gazon reprezinta singura metoda de a schimba ceva, atunci as fi primul care ar face-o. crezi ca daca vom sta toata viata in fata televizorului, fara sa facem sau sa spunem nimic, se va schimba vreodata ceva in tara asta?
nu sunt de acord cu huliganismul. nu il sustin. vreau si eu sa avem stadioanele ca in anglia sau spania. sa mergem impreuna imbracati in culorile echipei si sa ne bucuram si sa suferim alaturi de ea. dar treziti-va. asta nu o sa se intample cat timp toti ne simtim furati si jupuiti de catre cei care ne conduc. fie ca e vorba de fotbal, politica sau tot ceea ce inseamna tara asta.

doar facand ceva, chiar si condamnabil la prima vedere, mai poti sa le atragi atentia celor care ne privesc ostentativ acolo de sus ca noi ii suportam pe ei, nu ei pe noi.

atat aveam de spus.

A.C.A.B  •  21 august 2009, 18:30

Tolontane dar cine am fost noi de ne-am permis sa rasturnam comunismul in ’89?????Noi suntem suporterii adevarati care traiesc o saptamana doar pentru a fi prezentti etapa viitoare in peluza(acasa sau deplasare)..Ei sunt doar oameni de afaceri pe care singurul lucru care ii intereseaza mai presus de familie sunt banii(becali,turcu,borcea etc…)..singurii care pot lua o initiativa de a scapa de aceste fecale care va mananca zilnic 4-5 pagini din editoriale suntem noi suporterii din peluze(steaua,dinamo,rapid…) si crede-ma ca asa va fi pe stadioanele din romania se va forma HAOS TOTAL.Respect tolo;)

tavi  •  21 august 2009, 18:45

tolo, ai ratat(ati – presa) poate cel mai important aspect: in calitate de primate, copiem „imagine”; manelistii si baietzasii ‘bambuini’ care au intrat aseara pe teren sunt imaginile miniaturale ale celor de la loja, adevaratele lor modele sociale. iar cei din urma ar trebui sa fie primele tinte in care sa dea astazi, cu toata ‘ura’ jurnalistica necesara, o presa normala intr-un stat normal.daca borcea, turcu, dinu, becali, trica, etccccc isi permit sa balacareasca jumatate din natia asta, de ce n-ar face-o si cei care stau in tribuna?in fond, sunt egali in valoare, singura diferenta e contul bancar.

Bogdan  •  21 august 2009, 18:49

Ati primit in acest topic o gramada de mesaje in care sunteti acuzati ca instigati la violenta si ca promovati prea mult niste personaje gen Becali, Borcea, Mitelu .. care fac doar rau fotbalului romanesc. De ce nu puteti renunta la aceste lucruri?
Daca nu puteti……. macar renuntati la deviza: „Noua ne pasa de sport, poate prea mult”.
Din afara, pare ca va pasa doar de buzunarul vostru.
Sunt sigur ca voi fi ignorat ca restul…

dan  •  21 august 2009, 18:49

@Dinny
Sunt sigur ca Sorin ar fi intrat pe teren!
Asa cum as fi facut-o si eu dealtfel! Umilinta trebuie sa inceteze!
Cei care conduc Dinamo sunt obligati sa inteleaga.

N3lu  •  21 august 2009, 19:07

Tolo, de ce nu scrieti ce se intampla cu adevarat in fotbalul romanesc? Au ce cauta: Borcea, Sandu, Dragomir in fotbal? Unde este DNA-ul? Daca te tine, acum sa vedem anchetele tale!

Alex  •  21 august 2009, 19:10

in toate galeriile exista cate o mana de re.tardati care ii fac de ras pe ceilalti suporteri si isi fac de ras si echipa, pe care se mai si lauda ca o iubesc mai mult decat oricine.. sper sa se faca si la noi legi dure ca in tarile civilizate, unde era exact asa, daca nu mai rau, inainte sa se ia masuri.. la astfel de incidente sunt de vina si organizatorii, in acest caz dinamo.. avand in vedere ca dinamo e echipa militiei si securitatii, stau cam prost cu securitatea..

jus  •  21 august 2009, 19:11

dupa evenimentele din ultimii ani am ajuns la concluzia ca toti „ultrashi” sunt niste retardati cu tendinte animalice.. si tipic animalic formeaza turme. ultrashi nu vin la meci pt fotbal ci pentru scandal si bahaos. legea ar trebui sa fie mult mai severa.. si sa se lase cu ani de inchisoare pentru toti.. animalele oricarui club ar fi. jalnicul situatie iese la inveala cand, dupa un act de o inconstienta execrabila, toti baga capu in pamant… nicicare nu are curajul si moralitatea sa isi recunoasca faptele. intotdeauna altu’ e de vina… eu sunt niste ingeri nevinovati etern nedreptatiti si provocati. **** astea isi fac de ras cluburile „mult iubite”, orasul si tara. a devenit oare titlul de ultras o fatada pentru huligan, vandal si infractor?

Dinny  •  21 august 2009, 19:13

@dan si Sorin
Daca voi credeti ca mie imi sunt dragi Borcea si mai ales Turcu,va inselati,DAR….sa rupi gardul si sa patrunzi IN MOD REPETAT pe terenul de fotbal,ESTE DE NEIMAGINAT…sunt atatea mijloace de protest…

io  •  21 august 2009, 19:18

puscarie ar fi trebuit sa scrie pe cei care au intrat pe stadion, minim 3 ani pentru cei care au rupt gardurile, se vad foarte bine pe inregistrari. Nu pentru asta au murit unii la revolutie, ci pentru civilizatie si democratie. nu pentru cretinism. Daca nu poti sa te abtii, stai acasa si sparge ce vrei la tine acasa. Bun articolo Tolo

Dinny  •  21 august 2009, 19:19

@N3lu
Cam scurta lista…pe Turcu,Mititelu,M Iancu si mai ales Berbecali….cui ii lasi ?!?

John-Lip.  •  21 august 2009, 19:24

Cu tot respectul pentru competenţa şi profunzimea analizelor D-vs pe
teme sportive şi nu numai,urmare violenţelor de aseară din Ştefan cel
Mare,vin cu următoarele nedumeriri.
1.Consider nepotrivit spaţiul exagerat acordat echipelor din Bucureşti
(GSP-ul de marţi ne amintea de meciul din Timişoara abia în pag.10,in
primele 9 în afară de recordul lui USAIN tot spaţiul era oferit lui
Steaua şi Dinamo,deşi ele nu jucau în acea zi)iar acest lucru se repetă zilnic cu echipele din provincie aruncate în ultimele pagini.
2.GSP-ul de azi este blocat tot de cele 2 favorite şi de mutrele huli-
lor care s-au războit şi între ei,dar nu scrie nici un cuvânt de exe-
mplul tot de la Timişoara de civilizaţie şi SPORTIVITATE când la finalul meciului terminat cu 2-0 ptr. oaspeţi când publicul cânta şi
aplauda deopotrivă pe gazde şi pe oaspeţi,iar marele BECKENBAUER
aclamat pe acelaş stadion.
3.Oare Spaţiul exagerat acordat acestor echipe şi huliganilor lor nu a
încurajat violenţele care aduc o pată pe obrazul tuturor echipelor din
ţară
4.Dacă GSP-ul este un cotidian de nivel NAŢIONAL,nu ar fi normal ca
spaţiul acordat să fie în funcţie de valoare şi locul în clasament,atât pentru echipele din provincie sau capitală ?
5.Faţă de nedumeririle mele,aştept D-le Tolontan punctul D-vs de vedere întrun editorial viitor.Cu respect John-Lip.

PussyCat  •  21 august 2009, 19:25

excelenta poza. suporterii au dreptate. dar nu trebuiau sa invadeze stadionul…

Sire  •  21 august 2009, 19:26

pt A.C.A.B.: daca esti asa de tare precum zici de ce nu dai si tu bani la echipa? de ce nu cumparati si voi, „SUPORTERII”, actiuni la club? cu ce drept sari tu la bataie? PS: nu ai rasturnat tu comunismu’si stai linistit ca numai la voi in haita e haos si e haos pt ca v-a tot aparat Borcea…cand ia mana de pe voi infundati puscaria baiete

Zion  •  21 august 2009, 19:28

Chiar as vrea sa prind si eu ziua cand voi putea merge pe un stadion la noi si sa vad un meci ca in Anglia..fara garduri,fara jandarmerie,fara ..nimic.ma tem ca visez prea departe…cu asa suporteri n-avem decat sa ne zbatem in mediocritate.Fara masuri drastice se va ajunge si mai rau.Pacat ca suntem multi care iubim sportul acesta si nu ne putem bucura de el din cauza unor astfel de primate.Trist…

Sorin81  •  21 august 2009, 19:40

@Dinny Numeste tu una care functioneaza si maine mergem impreuna. @io cum era cu campania cu vopsit masinile cu mesajul noua de pasa de sport inceput de gazeta. era instigare la cultura nu? si la ce democratie si ce civilizatie faci tu referire? basescu, nastase, udrea, cocos,videanu, becali etc? pentru ei s-a murit la revolutie? pentru ei platim noi taxele? crezi ca o sa schimbam ceva prin vorbe? esti naiv daca inca mai crezi asta. crede-ma, sper sa ai dreptate si sa se schimbe toate in bine scarpinandu-ne la ceafa. dar eu nu mai cred asta.

Cristina  •  21 august 2009, 19:42

Debandada nu este o solutie. Sunt si alte metode de protest care sa nu duca la excluderea unei echipe dintr-o competitie. In fond, nu cred ca jucatorii ar avea vreo vina…

vali12  •  21 august 2009, 19:46

201 A.C.A.B Says: August 21st, 2009 at 6:30 pm Tolontane dar cine am fost noi de ne-am permis sa rasturnam comunismul in ‘89?????Noi suntem suporterii adevarati care traiesc o saptamana doar pentru a fi prezentti etapa viitoare in peluza(acasa sau deplasare)..Ei sunt doar oameni de afaceri pe care singurul lucru care ii intereseaza mai presus de familie sunt banii(becali,turcu,borcea etc…)..singurii care pot lua o initiativa de a scapa de aceste ****** care va mananca zilnic 4-5 pagini din editoriale suntem noi suporterii din peluze(steaua,dinamo,rapid…) si crede-ma ca asa va fi pe stadioanele din romania se va forma HAOS TOTAL.Respect tolo;) VOI ATI FACUT REVOLUTIA????? VOI CEI CARE POPULATI PELUZELE SI VA REFULATI FRUSTRARILE PE STADIOANE VA JUCATI *** IN TARANA IN URMA CU 20 DE ANI,BA MAI MULT,MULTI DINTRE VOI NICI MACAR NU ERATI NASCUTI,ASA CA …CIOCU MIC ***

alex  •  21 august 2009, 19:53

un pic mai dur tolo.esti prea bland cu ei.***apropo,stii ce ma deranjeaza cel mai mult? 90% din scandalurile astea cu suporteri le fac doar galeriile echipelor din Bucuresti.Foarte rar mai apare Craiova sau Timisoara.In rest doar Dinamo,Steaua,Rapid.Nu conteaza din ce oras sunt,dar ma duc si eu in fiecare etapa la meciurile echipei mele favorite si sunt si eu disperat dupa fotbal,dar nu fac asa ceva si nici restul spectatorilor nu fac.pe alocuri mai huiduim arbitrul sau cate o injuratura(ca pe orice stadion din lume),dar ce fac cei din Bucuresti e deja bataie de joc.o rusine.Sper sa se i-a masuri drastice si sa-i vedem dupa gratii.

steauademic  •  21 august 2009, 20:00

– patronii sunt oameni de afaceri. lor nu le pasa de steme, simboluri, lor de pasa de rezultatele echipei, adica de buzunarul lor. voi credeti ca e vreun patron in lume care pune mai presus dragostea fata de averea personala ? dati un exemplu !! toti sunt pe profit mai, pe imagine. daca pleaca becali cine vine ? la rapid se bate lumea sa vina sa preia afacerea de la copos ? nu cred !! steaua e mai presus ? nu cred…
– chiar nu aveti viata personala, in afara de bataile de la metrou si distrugerile de pe stadion ? pai cum vreti oameni ca patronii si jucatorii sa presteze la nivel de anglia spania, cand voi sarbatoriti incendieri de peluze, spargeri de autocare cu pietre, batai intre suporteri. nici macar nu va bateri ca barbatii, aruncati cu scaune si va luati la bataie pe strada doar cand sunteti in superioritate. rusine, lasilor. ce credeti ca rezolvati mai daca se suspenda terenul echipei ? ca nici nu vedeti meciurile, iar becali sigur nu pleaca niciunde.

inca ceva vreau sa fac si eu niste consideratii si sa adresez cateva intrebari redactiei gsp si domnului tolontan:

1. presa sportiva din romania este deosebit de slaba. eu citesc si presa straina si acolo, cand se vorbeste despre un meci, se vorbeste descriptiv, narativ, nu se emit opinii personale si nu se fac judecati bazate pe opinia personala. pur si simplu se descrie jocul. oamenii aia nu vorbesc prea mult, lor le plac rezultatele. nu se intervieveaza patronii imediat dupa meci, nu se emit informatii false. vorbesc de presa civilizata, nu de albania sau ucraina. voi de ce faceti asa ?

2. de ce promovati violenta ? de ce aratati in amanunt incidentele de pe stadioane ? directivele uefa parca spuneau clar ca nu e voie sa se dea pe post torte aprinse, intrari pe teren, acte de huliganism. in timpul unui meci nu se filmeaza si se arata incidentele, apoi sunt descrise cu lux de amanunte in ziare si TV. aratand lucrurile astea, implicit le validati ca fiind comportament normal, si lumea face ce vede, in lipsa de repere.

3. de ce vorbiti doar despre fotbal ? dintre toate sporturile de echipa romanesti, fotbalul nu ne face cinste in mod deosebit.

4. unde credeti ca duce goana dupa rating ? toata ziua steaua, ca are cei mai multi suporteri, toata ziua becali. unde duce asta ? nu cumva la un popor lipsit de constiinta nationala si simt al valorii ? citeam toti in liceu ziarele de sport, voi, ca vreti sau nu, cresteti generatii, voi sunteti formatorii de opinie. slava domnului ca am cei 7 ani traiti in alte vremuri.

5. de ce nu vorbiti de fotbalul strain, de performanta adevarata, daca tot nu stiti decat fotbal ?

unom  •  21 august 2009, 20:02

„somnul ratiunii naste monstrii”…ei sunt produsul nostru dle Tolontan…Al celor multi care platesc abonamente la preturi de 3, 4 ori mai mari decat „protejatii” de la peluze..vezi Doamne sunt mai saraci.
Al celor care ii vedem pe strada dupa meciuri,agresandfizic si verbal trecatorii, calatorii, „cetatenii” si nu facem nimic.
Al Jaandarmeriei, care asteapta sa se produca o „situatie conflinctuala” pentru a interveni…ei nu au sarcini in prevenirea conflictelor ci in stingerea lor..
Al conducatorilor cluburilor…sunt prea multe argumente ptr a-mi alege unul
Al Presei…
PROPUNERE PTR PRESEDINTII DE CLUBURI:
LASATI INTRAREA LIBERA PTR COPII PANA LA 14 ANI…
FIXATI PRETUL ABONAMENTELOR LA PELUZE MAI MARI DECAT CELE DE LA OFICIALA
NU MAI FINANTATI DEPLASARI,RECUSITA..ETC

rac68  •  21 august 2009, 21:45

Sunt suporter rapidist si, nu vreau sa fiu gresit inteles, dar nu pot sa nu fiu de acord cu suporterii dinamovisti. Cand o echipa manageriala rateaza, de fapt clacheaza, de maniera in care a facut-o Borcea&com. si nu are bunul simt de a-si da demisia, cand are tupeul sa continue ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, cand pur si simplu, prin deciziile haotice si prin reactiile necontrolate, dovedeste ca nu a invatat nimic, ce iti mai ramane de facut, in calitate de suporter dinamovist? Daca ai putina demnitate si daca ai in spate gloria si palmaresul unui club ca Dinamo, nu poti decat sa recurgi la gesturi extreme, chiar de natura celor de aseara… E umilitor sa fii condus de „specimene” precum Borcea, Turcu sau Porcu, Badea si alti mameluci (vezi procuratorii lui peste, alde Becali…) Pentru a renaste, acest club trebuie mai intai sa „arda”, ceea ce „dinamovistii de ocazie” aflati azi la conducerea acestui club nu vor fi dispusi sa faca niciodata, pentru ca nu au urmarit si nu urmaresc decat profitul….

bogdan  •  21 august 2009, 22:02

un raspuns pt Tolo si restul dinamovistilor:

Ne-ati intrebat ce vrem; pur si simplu, VREM FOTBAL, acel fotbal de care ne-am indragostit cu totii cand eram pustani. Vrem esenta lui: spectacol prin daruire si sacrificiu, respect pentru tricoul purtat. Nu cerem cupe si campionate, le cerem doar vremelnicilor ce poarta tricoul echipei favorite sa nu pateze prin indolenta si lipsa de respect, istoria si traditia unui club, oricare ar fi el. Le cerem conducatorilor ce gestioneaza clubul sa nu ne mai tarasca in mocirla caracterelor lor.

Minutul 88 de aseara este rezultatul a 20 ani de umilinte si frustrari administrate suporterilor dinamovisti. 20 ani in care ceea ce am socotit a fi „Printesa noastra” a fost transformata in centurista obosita a unor camatari, securisti, incompetenti, zugravi si analfabeti. Trimisa la produs an de an de catre aceste personaje, am acceptat rolul de oameni inselati si ne-am reintors de fiecare data la Ea si la promisiunile facute. Cu acelasi entuziasm si pasiune, cu aceeasi dragoste, cu acelasi gand ca va deveni o Doamna eleganta si rafinata. Am fost naivi 20 ani iar aseara am realizat ca Doamna noastra, bolnava de sifilis, ne-a parasit. La propriu cat si la figurat, ascunzandu-se de furia noastra legitima undeva sub tunelul unui stadion macinat si el de batranete si alzheimer. Aseara NU am lovit. Doar i-am aratat ca nu o mai acceptam, ca 20 ani de ani ne-au fost de ajuns. Am aratat si „pestilor” ei ca nu-i mai vrem. Fara a imparti ceea ce merita ei cu adevarat, doar lovindu-i acolo unde ii poate doare mai tare. Si ce poate lovi un „peste” mai tare decat pierderea „clientelei”, in cazul nostru participare in cupe europeene aducatoare de profit.

Domnule Tolontan, suporteri dinamovisti ce infierati fatidicul min 88 de aseara, credeti ca nu am incercat dialogul atat cu si cu pestii? Cate mesaje facute, cate articole scrise pe site-urile suporterilor dinamovisti, cate cereri de dialog refuzate? Timp de 20 ani am scris, am plans, am sperat, am plecat si ne-am reintors, am plans din nou, ne-am amagit si am plans iar. Pana cand?
Domnule Tolontan, ii puteti explica toate lucrurile acestea lui Ousmane N’Doye care apare sugestiv intreband parca „CE VRETI” in poza din articolul Dvs? Puteti explica ultimii 20 ani ai lui Dinamo fara a cauta senzationalul, violenta, anarhia. Puteti sa ne redati Printesa alungand pestii ? Daca da, aveti tot sprijinul nostru. Daca nu, va rugam sa nu ne mai judecati dupa 3 imagini si un minut, fie el si 88.

Cristina  •  21 august 2009, 22:48

3 imagini si un minut, fie el si fatidicul minut 88, nu rezolva nimic din problemele cu care se confrunta fotbalul romanesc, mai mult le poate accentua. De ce? Pentru ca, oriunde s-ar fi petrecut, creeaza o imagine absolut dezgustatoare fotbalului, sportului in general, tarii…
Nu cred ca Europei, lumii, ii pasa de nemultumirile suporterilor fata de mafia fotbalistica. Pentru cei din afara, acel minut 88 nu a reprezentat decat violenta, o imensa violenta ce nu-si are locul in ceea ce ar trebui sa fie fair-play-ul sportiv. Si acest aspect va fi interpretat si sanctionat ca atare. Iar sportul romanesc, imaginea tarii in lume, nu vor avea decat de pierdut… Si asta pentru a nu stiu cata oara… si sa speram ca va fi si ultima…

unu  •  21 august 2009, 22:59

tolo te doare adevarul??? de ce nu afisezi si commentu meu?? sau am folosit cumva cuvinte obscene??? sau din cauza ca am folosit cuvantul sclav??? dar tolo acest cuv se gaseste in dex deci nu este un cuv obscen sclav= persoana care satisface orbeste si servil vointa altuia commentu asta o sa-l afisezi???

mihai  •  21 august 2009, 23:03

iar pentru ceilalti „specialisti” care comenteaza aici despre cum ar trebui sa protestam si cine suntem noi si ce am merita noi, va spun doar atat: noi nu mai suportam umilinta care dureaza ani buni fara intrerupere la Dinamo. NOI NE DORIM excluderea echipei din europa pt vreo 3 ani de zile. DE CE ? pentru ca asta este singura speranta, ultima carte pe care mizam. sa le facem neprofitabila afacerea hotilor care ne conduc (apropo tolo, cum te simti cand turcu trece pe langa tine intr-un bentley sau ce are ?) pentru ca poate doar asa o sa plece. DA ! noi NU (mai) acceptam compromisurile. NU mai vrem sa fim mintiti ! preferam 3 ani de suspendare pentru binele pe termen lung, decat strategia capului in pamant si asteptarea sezonului viitor ( „noi sa fim sanatosi”)…

Cristina  •  21 august 2009, 23:52

@mihai: Crezi ca excluderea in aceasta maniera a echipei Dinamo din toate cupele europene rezolva problema? Cum v-ati simti cand veti constata, poate, ca gestul vostru nu va schimba nimic in conducerea clubului? Pentru ca acest lucru e posibil sa se intample. Si gandeste-te ca in primul rand vor suferi jucatorii, care vor iesi practic din circuitul competitional. In plus, se vor pierde puncte pentru fotbalul romanesc in clasamentul general. Asta vreti de fapt? Consecintele, trebuie sa intelegeti, se rasfrang nu numai asupra conducerii clubului, acea conducere corupta de care va plangeti… Si poate ca tocmai acea conducere se va sinchisi cel mai putin de gesturile voastre disperate…

Tudor  •  21 august 2009, 23:59

Pt Sorin 81.
Sunt de acord cu rationamentul tau. In situatiile de criza cand tot ce s-a incercat pana atunci a dat gres, e nevoie de solutii noi – desi aici nu sunteti primii, si din pacate nici ultimii care sa adopte astfel de masuri – radicale. Insa in aceasta chestiune e foarte important scopul, anume, aceasta solutie radicala adoptata de voi – invadarea terenului – se valideaza daca rezolva problema – eliminarea „murdariilor” de la dinamo. Ce se intampla daca problema ramane. E simplu, miscarea voastra se dovedeste total gresita, mai mult, in loc sa rezolve o problema creaza altele noi. Daca pana acum vorbeam de un club care mai mult nu joaca fotbal si e jenant in cupele europene, acum s-ar putea ca indiferent de valoarea jucatorilor, Dinamo sa nu mai aiba aceasta posibilitate – de a juca in europa – plus, voi suporterii sa nu mai puteti fii alaturi de echipa – ceea ce, din cate vad, pare sa fie pentru unii telul suprem in viata. Deci spune-mi mie Sorine, daca lucrurile nu se schimba,dimpotriva, situatia se inrautateste, in ce masura, invadarea terenului ar trebui INTELEASA de noi ceilalti, care suntem microbisti, apreciem fotbalul, dar mai avem si alte pasiuni in viata ?

Concis, decent si la obiect post-ul lui Tolontan. Imi place.
Cu respect,
Tudor

bogdan  •  22 august 2009, 0:08

Cristina, si mai bine lasam nemernicii sa-si bata joc de totul doar pt a nu afecta imaginea Sfintei Romanii? sa fim seriosi…imaginea lui Dinamo ca si management e fix imaginea Romaniei ca si management..adica falimentara

hai sa punem batista pe tambal ca asa am facut dintotdeauna..no offence dar cam asa suna ce ai zis tu…

Marcel Ghita  •  22 august 2009, 0:13

In opini mea ,a incerca acum sa deturnam atentia de la jocul mizerabil al echipei Dinamo si sa consideram ca sunt de vina suporterii e o eroarae grava ! Dinamo nu mi reuseste de 3 ani sa treaca de primul tur preliminar si asta inseamna ca vina aprtine in exclusivitate jucatorilor antrenorilor si conducerii acestui club. intrarea suporterilor pe teren reprezinta doar puinctul culminant nu poti sa asisti pasiv cum echipa cu care tii este umilita an de an de niste echipe de care auzi ptr primaa oara in viata ta sau de echipe care nu mai disputa meciuri in cupele europene de peste 25 de ani dar care o bat pe Dinamo si acasa si in deplasare!Suporteri nu pot fi acuzati,ei nu au nici o vina.

mihai  •  22 august 2009, 0:16

Draga Cristina,

Putin imi pasa de jucatori ! Acesti cersetori- eu nu folosesc cuvantul „mercenar” pentru ca mercenar inseamna cineva care primeste bani si-si indeplineste o misiune ! Deci acesti cersetori care nu fac nimic in schimbul banilor primiti, ba mai au tupeul sa mai si ceara bani- vezi cazul cristea, cazul tamas si alte cazuri din echipa, sunt in momentul de fata unde le este locul. Bine, nu toti sunt asa. Unii pur si simplu atata pot. Dar si ei sunt unde le este locul. Acesti indolenti n-o sa reuseasca niciodata sa ajunga la un club din afara, pentru ca n-au valoare pentru asa ceva.
De romania si de punctele aduse acestei tari mi se rupe. Efectiv ! nu-mi pasa ! Ma intereseaza doar Dinamo si performanta acestei echipe. Oricum, n-am mai adus puncte de cand era bunicu’ copil.
Iar daca nici acest lucru nu va avea niciun efect- macar am incercat. Altceva oricum nu mai este. Sa-mi para rau pentru ce ? Sa-mi para rau pentru o alta umilinta ? Pentru o noua calificare ratata din primul tur, eliminati de niste neica nimeni. Nu, tata, ia mai bine stam noi linistiti acasa, acolo unde ne este locul la ora actuala, fara alte pretentii.

Cristina  •  22 august 2009, 0:20

Ok… De ce sa nu starnim si suporterii celorlalte echipe (Steaua, de pilda…); poate nu mai cheltuim deloc cu deplasarea echipelor prin cele strainatati? Ce spuneti dragi suporteri? Le facem economia asta dragilor nostri patroni de cluburi?

daniel  •  22 august 2009, 0:44

hai la meciul craiova/dinamo.tribuna 2,scaune rupte,la toata zona o singura tasnitoare de apa,apa plata 50 lei,jeg si mizerie.mitica stie.da dor suporteri sunt vinovati,toti suntem huligani.hai cu mine la craiova sa stam pe stadion…..acum cu bistrita,sa intelegeti si voi umilinta de a fi suporter.

Bogdan Anderko  •  22 august 2009, 0:52

http://blog.mysport.ro/anderko/2009/08/21/dinamo-timisoara-fotbalului/

Mihai  •  22 august 2009, 1:02

Jandarmeria e primul vinovat, politia, etc. „Oamenii” astia trebuiau scosi demult din „joc”(Anglia cum a reusit ???) Dar nu, ei doar asculta ordine. Dati. GO! Stati. GO! ETC. Pt ei nu conteaza ce si in cine dai (sau nu). Ideea e ca is condusi de mult mai sus, si dinamo a fost mai mereu protejata. Pe toate fronturile. Aici e buba. Care trebe sparta.
Si nu, nu ii apar.

clodd  •  22 august 2009, 2:57

tolo,ce ar fi daca ai lua ca bun urmatorul scenariu…Borcea pune 800.000 euro la pariuri undeva prin asia pe dinamo…cehii fac 2-0,asa ca da ceva telefoane in galerie si urmeaza invazia…dupa cum stii , se anuleaza pariul, borcea isi ia banii inapoi si viata merge mai departe. Lupescu trage si el ceva sfori, dinamo scapa doar cu amenda si cu terenul suspendat 5 etape ( nicio nenonorocire :)) ) .Daca vrei mai multe, da-mi un E-mail…

Vali_B  •  22 august 2009, 7:36

Nu sunt de acord cu actiunea suporterilor si cred ca printr-o minune in retur se putea reveni de la 0-2 sau sa zicem de la 1-2. Totusi, suporterii s-au saturat de nesimtirea si atitudinea batjocoritoare a unor asa-zisi jucatori care isi bat joc de traditia, de culorile si de suporterii lui Dinamo. Majoritatea au jucat prost, poate ca nici antrenorul nu e ceea ce-i trebuie lui Dinamo, dar m-a enervat la culme jocul lui Torje, al lui Niculae, al lui Pulhac si al altor cativa pseudo-fotbalisti. Barem Zicu are o scuza, inteleg ca are probleme, divorteaza, dar ceilalti? Torje si-a batut joc de toate cornerele si loviturile libere ale lui Dinamo, executandu-le aiurea pe toate, as zice intentionat. Nu stiu ce-a vrut sa demonstreze, nu stiu cu cine a vrut sa se razbune, dar mai bine se cerea afara decat sa-si bata joc de interesele echipei. M-am saturat sa aud ca atata putem! Altii, atunci! Si conducerea are o mare vina ca le-a cautat in coarne acestor panarame de fotbalisti si a organizat prost securitatea meciului. Ce-a fost cu bodyguarzii aia aerieni si de ce n-au intervenit jandarmii mai devreme? Un club recunoscut ca avand legaturi cu MAI nu e in stare sa asigure securitatea la un meci? S-ar fi terminat totul mult mai repede daca s-ar fi intervenit la timp.
Pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca Slvan Liberec e o echipa buna, dar nu se poate compara cu Milan, Manchester, Barcelona etc. Daca nici cu astia nu putem juca de la egal la egal, ce pretentii sa mai avem. Pun pariu ca daca Dinamo juca cu St Patrick’s ii bateau si astia, la cat de slab ne-am prezentat. Cred ca o mare vina o are si antrenorul care nu a pregatit bine meciul, desi fusese avertizat asupra fortei de atac a cehilor. Poate trebuia sa jucam mai prudent, la tatonare, la un 0-0 care ne-ar mai fi oferit sanse in retur. Asa, nici nu ne-am aparat, nici n-am atacat (cehii au mai avut vreo 3-4 ocaziii singuri cu portarul iar noi doar vreo 2 faze amarate) si s-a terminat cum s-a terminat. Credeam ca dupa dezamagirea din primavara se va crea o alta atmosfera la Dinamo si va fi o altitudine, dar m-am inselat. Nu-mi mai doresc acum decat sa scapam doar cu un 0-3 la masa verde si sa-i vad mancand pamantul pe fotbalisti, incercand sa rastoarne acest rezultat printr-un 3-0 in retur in deplasare. Doar asa cred ca mai pot fi iertati!

Vali_B  •  22 august 2009, 7:40

PS. Scuze. Am vrut sa spun atitudine…

danSteaua  •  22 august 2009, 7:59

Tolo,

Urat si total opus notiunii de sport, ceea ce s-a intamplat pe „Dinamo”. Totusi, vazand atat de multi ziaristi condamnand „cu manie proletara” suporterii dinamovisti, nu pot sa nu observ ca media are partea ei de vina. De ce? Pentru ca intretine si incurajeaza mediul pestilential din fotbalul romanesc. Daca ar fi mai multi ziaristi ca tine, cu coloana vertebrala, multe din problemele de azi ale fotbalului si ale societatii romanesti ar fi istorie. Poate ar trebui sa vedem o analiza obiectiva in care sa fie considerate toate fortele care au dat „rezultanta Dinamo”. E usor sa aruncam vina in carca „unor nebuni”, dar nu inseamna ca e si adevarat. Nu poate sa fie doar atat si ar fi o coincidenta fantastica sa se adune toti nebunii din tara la un meci al lui Dinamo. Sa auzim numai de bine!

danSteaua  •  22 august 2009, 8:12

Tolo,

Imi aduc aminte de strigatele multimii la ultimul discurs al lui Ceausescu. Au fost nebuni? Poate, pe moment! Dar la momentul ala de „ori la bal, ori la spital” au contribuit din plin anii de umilinte si teroare pe care „nebunii” ii traisera. Respect si sa auzim numai de bine.

Craioveanu  •  22 august 2009, 9:39

Tot am stat si m-am tot gindit daca merita sa scriu si eu pe aici. De ce ? Pentru ca nu sint sigur ca ar citi cineva ce am scris, dar mai ales, daca voi fi inteles. Dar uite ca risc…
Am facut sport de performanta in tinerete. De aceea, zic, ca stiu cite ceva despre sport. Era pe vremea anilor ’73 – ’74 … Atunci facea sport cine vroia si cine demonstra talent si avea performante putea accede in sportul de performanta.
Banii, in cea mai mare parte, veneau de la stat, prin cluburi ….
Asa ca, si atunci isi dadeau cu parerea tot felul de neaveniti.
Tot in acea vreme era si o revista „Fotbal”, in care se scria numai de fotbal, in formatul paginii A3. La mijloc, in partea stinga un fotbalist pe cea dreapta alt fotbalist, amindoi de pe acelasi post cu caracteristicile fiecaruia: rezistenta la efort, lovirea mingii, tehnica, tactica, etc. ….. Numai si numai fotbal, nimic de viata lor personala casatorit, copii … si in nici un caz bautor, toxicoman, sau petrecaret ….
Si meciurile erau prezentate cu schemele jucate, timpi de posesie …. si asa mai departe. NICIODATA CU CE S-A INTIMPLAT SAU NU IN TRIBUNE. NICIODATA NU ERA UN MECI PE VIATA SI PE MOARTE. Si absolut niciodara: i-am BATUT ci i_am invins, am cistigat, am pierdut …. Doar nu era un razboi ci UN SPECTACOL sportiv. Ca orice spectacol, cu actori si spectatori. Si ce era impotant ? Spectacolul, actorii, regizorul … Niciodata spectatorii.
Pe vremea aceea era curios ca la unele echipe straine, mai ales din vest, stiam noi, ca si spectatorii aveau un cuvint de spus la echipa. Din colegii care au fost si au activat in tarile din vest am inteles ca echipele, mai ales de fotbal, sint societati private, un fel de intreprindere ca la noi pe vremea aceia, si sint conduse prin votul actionarilor, iar UNII spectatori erau actionari la aceste societati sportive. Votul era, si acum sint convins, proportional cu actiunile pe care fiecare le avea la capitalul social al „echipei”.
De aceia la Real Madrid, Arsenal si alte echipe, erau INTREBATI si „spectatorii”. Si nu toti, numai reprezentantii lor, pentru ca la nici o echipa „spectatorii” nu aveau mai mult de 10 % din capitalul echipei. Ceilalati nu aveau nici un drept in conducerea echipei.
Si treaba mergea si inca mai merge.
Nu inteleg de ce, domnule Tolontan, nu aveti specialisti pentru a explica ce drepturi au spectatorii, chiar permanenti, in a-si expune punctul de vedere in ceea ce priveste mersul echipei lor preferate.
Nu am inteles si nu am sa inteleg niciodata de de presa sportiva foloseste cuvinte tari in articolele despre sport.
Cred, si cu asta inchei, ca si in presa este o mare incompetenta care genereaza fapte ca cele petrecute la meciul lui Dinamo.
Microbistii nu au de unde sa stie cine a zis sau ce- facut decit din ziarele dumneavoastra. In fuctie de asta microbostii iau atitudine. Cum ? Ati vazut.
Nu cer intelegere, ei ASA VOR !
Nu le explica nimeni daca au sau nu dreptul de a influienta politica de dezvoltare a unei echipe. Nu cine e antrenor, ce jucatori sa se achizitioneze (pe banii cui), ce jucator sa plece.
Iar in presa NUMAI FOTBAL si atit.
Mingea e la dumneavoastra domnilor ziaristi ….

Sibelius  •  22 august 2009, 9:44

Indiferent care a fost scopul actiunii suporterilor dinamovisti efectul va fi acelasi: ZERO.
In continuare vom afla zilnic tot ce au facut cei din tribuna oficiala, ii vom vedea invitati in toate emisiunile de dragul ratingului, chiar cu riscul de a fi scuipati in injurati live.
Huliganismul nu poate fi motivat INDIFERENT de ce spun unii sau altii, la fel cum niciun patron nu va renunta la echipa si niciun lider de galerie nu va deveni finantator…sau odata devenit se va purta exact ca cel pe care-l contesta pentru ca au un nivel de inteligenta egal.
Iar cei care se bat in piept spunand ca au suferit 20 de ani de umilinte sau care isi cer clubul inapoi daca se uita la fetele colegilor de invazie sau banner o sa constate ca 50% nici nu erau nascuti cu 20 de ani in urma, iar un procent si mai mare nu stiu nici macar primul 11 de acum 5 ani….dar ei sunt aceasi care dau cu pietre in autocarul Stelei, se bat cu jandarmii la Constanta, invadeaza terenul la Pitesti. Ei nu au nimic comun nici cu fotbalul, nici cu istoria cluburilor pe care le „sustin”, sunt doar copiile fara bani ai lui Borcea, Turcu, Iancu, Becali, Mititelu.

floradi  •  22 august 2009, 9:48

domnule Tolontan. stiu ca d-voastra mai cititi ce va scriu cititorii, va rog sa faceti publica cerinta unui grup de suporteri dinamovisti de a schimba denumirea peluzei “Catalin Haldan”. pt ca asocierea acestui nume cu ce se intampla in acea zona este complet nepotrivita. va multumim

danaros  •  22 august 2009, 10:06

@Sorin8 (201)
Subscriu total acestui comentariu… Cu unele remarci:
– derbedei si huligani au fost numiti si cei care s-au revoltat impotriva unui sistem, in Decembrie 1989..
– la fel si aceia care au ramas in Piata Universitatii, dupa ce securisto-comunistii si-au adjudecat puterea..
– intotdeauna un sistem corupt nu a putut fi inlaturat (schimbat) decat prin forta (de buna voie nimeni nu pleaca de la „ciolan”)
– asta e valabil si pentru afara, pentru Occident (a trebuit sa existe tragedia de la Heysel pentru a se lua masuri radicale)
Si in concluzie: Nu veti schimba nimic prin indiferenta, luati Atitudine in orice faza a vietii, in orice situatie..

batranul_singuratic  •  22 august 2009, 10:34

Pentru acei suporteri care sufera pana intra pe teren:
Vreti sa schimbati ceva? OK,dar asta nu va da dreptul sa incalcati legea si sa credeti ca sunteti nevinovati…Acesti conducatori de la Dinamo v-au luat apararea de nenumarate ori iar acum primesc ce au cules…Sunt afaceristi,le pasa de bani?Pai cum credeti ca se tine o echipa de fotbal?Cu seminte?Sper ca Badea sa se tina de cuvant si sa depuna plangere impotriva voastra,a celor care credeti ca voi reprezentati acest club,dar care reusiti sa faceti mai mult rau decat cel mai mare dusman…Desi nu-l simpatizez pe Giovani Becali,sunt de acord cu el…daca va prindea la saftica altfel stateau lucrurile la dinamo…poate va prinde data viitoare!

SONI  •  22 august 2009, 11:04

Primii vinovati pt. aceste incidente sint conducatorii care atunci cind suporterii mai ,,blinzi ca niste mielusei”erau batuti pe drept sareau ca si arsi plingindu-le de mila.Asta una la mina,a doua la mina pt. acei *** care si-o tot bat cu libertatea pt. suporteri.*** si libertatea are limite bine stabilite.Ar trebui reintrodusi jandarmii pe stadioane pt. ai captusi pe acesti nenorociti care nu tin cont de faptul ca mai sint si oameni care vin la meci si care platesc la intrare nu ca si voi care sinteti niste profitori.Mi-e sila de *** ca si acelea care au intrat in teren.Bipezi ca si aceia merita sainfunde puscaria si acolo sa stea in celula cu baieti din aia care iar face sa regrete ca sau nascut.I-as intreba dupa aceea daca mai au chef de revolte.

Andu  •  22 august 2009, 11:15

Fratilor , am o propunere … nu stiu daca merge dar macar ar trebuii sa incercam poate reusim … [Cum aceste „animale” care se autointituleaza ultras, hooligans.. ne rapesc placerea de a merge pe stadion si care ne iau un drept ce ni se cuvine si noua doar pt ca ei au senzatia ca sunt mai deosebiti (chiar sunt , dar in sens negativ)] SA NE UNIM SI NOI SI PRIN VOCEA NOASTRA COMUNA PE STADION SA II DETERMINAM SA INCETEZE SI SA II ELIMINAM DINTRE NOI … cand ei urla si jignesc ca animalele noi sa cantam mai tare ca ei sa ii acoperim.
Toata lumea e consternata si debusolata de acesti huligani, nimeni nu stie ce sa faca … toti vorbesc de revolutie (majoritatea nici macar fiind nascuti pe vremea aia ), niste copii tampiti care refuleaza pe un stadion de fotbat doar pt ca viata lor se rezuma la computere si droguri… (poate de aceea si frustrarea asta … normal ca pe PC e foarte simplu fotbalul si de aceea au si asteptari deosebite, dar majoriatea dintre ei poate nici nu au pus piciorul pe mingie ca sa aiba habar cat e de greu)…
Deci parerea mea ar fii ca restul (cei care chiar iubim sportul si il luam ca atare) sa facem front comun si sa ii eliminam noi de pe stadioane pe acesti „distrusi” . Si nu prin violenta cum fac ei , ci prin acoperirea lor vocala (noi chiar suntem mai multi, NU?)
P.S. oameni buni … chiar nu v-ati saturat de golanii si de jegurile acestea ale societatii care ne rapesc una din putinele bucurii???

alex  •  22 august 2009, 11:28

O SOLUTIE SIMPLA NU MAI INTRATI PE STADION..NU MAI PLATITI BILETUL TRATATI CU INDIFERENTA ECHIPA NU MERITA ATETIA VOASTRA SI EFORTURILE VOASTRE DE A VENI LA STADION. VOI SUNTETI CEI CARE ALIMENTATI CONTURILE PATRONILOR FIE DE PE STADION FIE DIN FATA TELEVIZORULUI..

Cristina  •  22 august 2009, 11:53

Poate ca si presa este de vina pentru situatia creata. Atentia (pozitiva) aproape excesiva acordata unui numar redus (2-3-4) de cluburi-vedeta a dus la cresterea increderii in sine atat la nivel de club cat si la nivel de jucatori sau suporteri, incredere adesea nejustificata, ceea ce a dus la actiuni intinse peste orice limita a bunului simt.

marius  •  22 august 2009, 12:08

tolo,

cred ca si voi ziaristii aveti partea voastra de vina aici, citeste un pic gsp si vezi ca de fiecare data cand e un incident alocati spatiu mult sa relatati tot, dar lucrurile bune le ignorati sau la treceti undeva intr-un colt. Exemplu: dupa meciul cu stuttgart la aproximativ 25 de minute de la terminarea meciului in care Poli a luat bataie sunt inca suporteri in tribuna si canta: http://www.youtube.com/watch?v=0dx4Nt-sOCM

daca era insa o samanta de scandal erati primi care ajungeau acolo cu Tv, ziare etc si erau pline paginile de gazeta cu acel scandal. Asa ati scris doar ca galeria a fost la inaltime…Ce va opreste sa scrieti si desre lucrurile bune??!!! inteleg ca tara asta traieste doar din senzational..de aia suntem unde suntem
Si voi puteti schimba ceva..trebuie doar sa vreti sa o facet

Comentează