TOLO.RO
Marţi vom vedea cum gîndesc oamenii din spatele fotbalului european
luni, 24 august 2009, 2:41
Marţi vom vedea cum gîndesc oamenii din spatele fotbalului european
Zile imaculate. Zile în care ne-am îmbibat de puritate şi de un extaz al severităţii. Zile în care degeaba condamni invazia suporterilor pe pista stadionului din Ştefan cel Mare dacă nu ceri şi suspendarea, raderea, euroostracizarea şi consemnarea lui Dinamo în carantină pe ţî ani.
Teoria asprimii maximale ca măsură antiviolenţă are ceva din inocenţa momentelor în care credeam că o injecţie e cu atît mai eficientă cu cît e mai dureroasă şi îţi face fundul vînăt. De fapt, dacă vrei să diminuezi brutalitatea pe stadioane nu loveşti în echipe sau în publicul nevinovat, ci încerci să-i îndepărtezi din fenomen pe cei care n-au ce căuta acolo.
Nu cred că, marti, UEFA o va exclude pe Dinamo din competiţie pe mai mulţi ani. Nu cred că europenii sînt străini de observaţia elementară potrivit căreia izolarea e distructivă şi că abia atunci faci jocul celor care au năvălit pe pistă în timpul jocului Dinamo – Liberec şi care au dorit, după expresia lor consemnată pe gsp.ro, „să resetăm clubul şi să facem istorie”. Aruncînd-o pe Dinamo la coş, UEFA legitimează succesul ultim al năvalei: scrum, frate, şi totul de la zero, dă-i în gîţii lor!
O echipă jefuită de capacitatea de a obţine răsplata performanţei sale din cauza incapacităţii clubului de a se proteja aduce deservicii campionatului şi fotbalului. Dacă punctele naţionale nu se pot converti în puncte europene, atunci ele vor ajunge pe piaţa neagră internă. Nepermis, desigur, dar previzibil.
Ştiu că trăim zile interesante, zile în care e cool să fii intransigent plin de pietate, dar pronosticul, recunosc, afectat de colaboraţionismul făţiş cu ideea că vai de fotbalul ajuns din mîna nebunilor în cea a inchizitorilor neprihăniţi, pronosticul aşadar e că UEFA va înţelege exact cazul Dinamo şi nu va exclude echipa din Europa.
Rammstein • 24 august 2009, 15:52
@Sky
Daca tu compari cazul Heisel cu ce s-a intamplat pe Dinamo inseamna ca ai pierdut simtul realitatii.
Acolo au murit 39 de oameni domnule Sky.
ilarionciobanu • 24 august 2009, 15:53
catalin, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste traficul punctelor. nu m-am gandit la asta pana acum.
ma gandeam ca daca vor fi suspendati se va face o triere in randul actionarilor, dar ceea ce ai spus m-a facut sa-mi dau seama ca e posibil sa fie mia profitabil pt actionari sa fie suspendati.
din pacate uefa nu poate interveni in organizarea interna a unui club, nu poate decide cine detine respectivul club si cine actioneaza in cadrul lui.
solutia este cea care a functionat in anglia.
am fost pe stadion la meciul din 2006 cu tottenham. in timpul meciului 2 persoane au fost evacuate pt ca nu s-au limitat la a canta si aplauda.
sunt sigur ca multi dintre cei care au fost pe teren joi au fost prezenti si la meciul de la londra. acolo, in afara de cateva fluieraturi in momentul in care cei doi au fost evacuati, nu s-a intamplat nimic pt ca toti stiau ca exista consecinte serioase in cazurile de indisciplina.
la bucuresti, cand a fost retinut cel care intrase pe teren au avut curaj „sa-i sara in aparare” pt ca stiu ca nu se intampla nimic.
Bogdan • 24 august 2009, 15:57
Eu sunt stelist si sunt cu totul de-acord cu cele afirmate in acest articol.
Nu sunt de-acord ca 100 de insi sa decida pentru 1-2 milioane de dinamovisti si pentru alte milioane de romanai daca Dinamo mai joaca sau nu in Europa.
Acesti „indivizi” s-au comportat ca niste copilasi rasfatati de 5-6 anisori, care zbiara pana obtin ceva. Asta nu inseamna ca noi toti ceilalti sa le facem pe plac.
Sunt complet impotriva suspendarii.
Am vazut mai sus comentarii legate de activitatea actionarilor … nu se dezbate asta aici. Pentru intrarea suporterilor pe teren, nu se cade suspendarea lui Dinamo.
true • 24 august 2009, 15:59
De ce oare atata mila si implorare pentru Dinamo? Cumva unii ziaristi se simt cu musca pe caciula ca au incurajat asemenea atitudini ale suporterilor dinamovisti? (vezi ce s-a intamplat la meciul Farul-Dinamo, cand au intervenit fortele de ordine, si era un planset si o vaicareala in toata gazeta, sau alte incidente unde gazeta lua la greu apararea asa zisilor fani, sau interviuri cu niste nulitati umane autointitulate SEF DE GALERIE!!!oAUUU!). Si de aia s-a ajuns aici. Pericolul asa zisilor suporteri dinamovisti, incurajati de unii conducatori de cluburi si sustinuti de ziarele de sport si nu numai este inca foarte mare si numai masuri drastice atat impotriva clubului, care nu stie sa-i stapaneasca si mai ales masuri impotriva lor ca indivizi sunt foarte necesare. Cred ca suspendarea macar pe un an poate fi o lectie nu numai pentru dinamovisti ci si pentru ceilalti asa zis fani. Legea Dragomir a fost luata la misto de toata marea presa sportiva si iata rezultatele. Si daca esti sincer spune-mi un stadion din Liga I din Bucuresti unde poti sa te duci ca simplu spectator cu nevasta si copiii sa vezi un spectacol fotbalistic fara sa-ti fie frica ca iei o piatra sau o sticla in cap (nu mai vorbesc de injuraturi si alte cele!). Asa ca o atitudine corecta a presei cred ca ar fi tocmai sustinerea unor masuri drastice atat ale UEFA cat si ale Jandarmeriei si Politiei.
Cristi • 24 august 2009, 15:59
Catalin, cu siguranta ca indepartarea suporterilor exagerat de radicali este masura ideala. Borcea vad ca le ia apararea, deci o sa fie f greu sa „cerni” intreaga galerie si sa alegi uscaturile dintre ei. Sa presupunem ca UEFA ii sanctioneaza cu 20.000 de euro amenda, clubul o plateste si viata merge inainte. Peste 2 luni, scenariul se repeta si respectivii nu se mai opresc la limita pistei de atletism. Baietii aia nu se afla la prima abatere si cu siguranta nu este nici ultima. Cine o sa fie tras la raspundere? Este ca hotul ala care, din omenie ori altceva, este iertat si eliberat, iar el face primul drum la vecina de la 4 pe care o jefuieste.
bogdan • 24 august 2009, 16:10
of, ce se mai rascoala Romania puritana…ce repede pune etichete pe cei ce incearca sa inteleaga gestul celor ce au intrerupt meciul ala blestemat. Intelegeti o data pt totdeauna : trecand peste cliseele cu „drogati” , „beti” , „huligani” prezentate obsesiv de media, oamenii aia au incercat sa exprime CEVA. Ati incercat macar sa intelegeti ceea ce au vrut cu adevarat sa exprime??? Nu vor victorii mincinoase, trofee de carton. Nu vor nici macar sa va sperie din inaltul scaunului vostru. Vor doar sa se traga linie si sa se reinceapa totul de la zero. Maniera v-a socat? Credeti ca buboiul sta sa erupa de ieri, de azi? Nu, oameni buni…min 88 = manifestarea a 20 ani de hotie, minciuni, fotbal furat de catre clanurile mafiote: becali, lepefe, ferefe, etc…si culmea, in timp ce fraierii aia sunt linsati mediatic de o tara intreaga, media noastra pmomoveaza in continuu tocmai cei ce ne-au furat fotbalul curat.
Avem ceea ce ne meritam.
Cristina • 24 august 2009, 16:14
Oare asa-zisii suporteri nu tocmai asta vor:suspendarea? Oare rezolva ceva aceasta sanctiune? Daca sanctiunea ar fi suficient de drastica pentru a se lua o masura impotriva tubulentilor de pe stadioane, atunci „Jos palaria!”
CPU • 24 august 2009, 16:15
@Catalin :”izolarea lui dinamo de europa nu face un serviciu luptei impotriva violentei” dar FRF sau LPF suspenda stadioane…..:D
Mark • 24 august 2009, 16:21
Curioasa atitudine d-le Tolontan.Eu cred ca neluandu-se acum niste masuri drastice se va ajunge foarte curand la evenimente si mai dramatice.Caci de-abia asta ar insemna sa intinzi o mana huliganilor,care vazand ca nu se iau masuri,vor fi incurajati,o sa creada ca actiunea lor a fost regulamentara,si o sa mai repete.Dinamo(si nu numai Dinamo) trebuie sa inteleaga o data ca trebuie sa-si asume intreaga masa de suporteri(si buni si rai)si sa ia masuri,sa-i educe,sa-i disciplineze,eventual sa-i izoleze pe huligani.Nu sa vina (ca Becali,Mititelu si ceilalti)sa ne abureasca,ca nu aia sunt adevaratii suporteri,aia sunt niste huligani.
Am o intrebare:cand ati scris acest articol patetic v-ati gandit cumva si la tatal lui Torje?Sau in razboi exista si victime colaterale care nu conteaza?
de30deanidinamo • 24 august 2009, 16:22
Domnule Tolontan, în principiu aveţi dreptate. Dvs. nu sunteţi însă suporter dinamovist. N-aveţi cum să percepeţi senzaţia de umilinţă (evident, subiectivă şi unidirecţionată) la care chiar conducătorii acestui club ne supun pe noi, suporterii. N-aveţi cum să dispreţuiţi, aşa cum dispreţuim noi, mă rog, unii dintre noi, aroganţa agramată a unor personaje precum Borcea sau Turcu, care au coborât nivelul public de manifestare al acţionariatului în pragul manelei generalizate (gândiţi-vă, spre exemplu, cât de bine seamănă manifestările celor doi cu infatuarea tembelă a maneliştilor: când sunt „în bani”, a se citi în cărţi pentru vreun trofeu, nu le mai ajungi nici cu prăjina la nas; când suferă, de vină sunt „duşmanii” şi soarta cruntă).
Intrarea suporterilor în spaţiul de joc, dincolo de actul huliganic în sine, cu care n-am cum să fiu de-acord, a însemnat şi o speranţă. Culmea, pentru noi, cei ceva mai mulţi şi cei cu un bun-simţ care nu ne-ar permite să facem un asemenea gest. A însemnat totuşi speranţa că, prin sancţiunea ce părea inevitabilă, Borcea et al. vor părăsi acest club, deoarece vreo trei ani departe de Europa milioanelor de euro ar fi însemnat falimentul lor. Noi eram dispuşi să aşteptăm aceşti trei ani, cu toată umilinţa aferentă, dar cu un dram de speranţă: poate, am fi gândit, poate vor veni alţi investitori, poate va fi altceva. Dacă UEFA nu va sancţiona Dinamo, iată ce-am ajuns să spun, până şi această speranţă va dispărea! Aceiaşi agramaţi, turbulenţi ei înşişi prin desconsiderarea adversarului, prin infatuarea dincolo de limitele ridicolului (de genul: „Lăsaţi-ne să ne pregătim de C.L.!”), vor conduce un club care, în ciuda unor prejudecăţi ale altora, are o mulţime de suporteri oneşti, care chiar îşi permit să viseze. Sau şi-au permis, căci a vorbi la trecut începe, din păcate, să devină un imperativ când vorbim despre clubul nostru… Din perspectiva asta aţi privit vreodată lucrurile? În rest, felicitările mele pentru profesionalism.
Ultra • 24 august 2009, 16:40
Tolo, cand ai timp,hai la o discutie cu ultrasii (dinamovisti) sa auzi si partea noastra?Ce zici?
toma • 24 august 2009, 16:42
Corect
teo • 24 august 2009, 16:42
Corect
Cătălin Tolontan • 24 august 2009, 16:45
de30deanidinamo: ai dreptate si nu doar in principiu 🙂 dinamo a fost un club deposedat de bani si glorie de catre actionari. Inclusiv in procesul impotriva celor care au facut transferurile anchetate de dna, dinamo nu se apara! Dar violenta nu are ce cauta in sport.
Ultra • 24 august 2009, 16:50
Violenta o vedeti voi si televiziunile in goana dupa bani.La Craiova s-a aruncat o torta (una bucata) iar Protv-ul a aruncat-o dintr-o parte in alta la montaj pana am ametit.
speedofmind • 24 august 2009, 16:51
Vad p’aici o gramada *** care explica in toate modurile pe care le suporta „hartia” (indiferent de logica sau bun simt) ca nu s-a intimplat nimic grav si ca intrarea huliganilor pe teren a fost o simpla defilare inocenta; la fel de inocenta ca la Pitesti, sau in Olanda, sau Bulgaria …
Domnilor, cred ca v-au adormit neuronii sau sunteti orbi! E adevarat ca la Heyssel au murit 39 de oameni fata de numai unul in „groapa”, dar nu e destul?
tim • 24 august 2009, 16:51
Dinamo nu trebuie exclusa din europa, ci trebuie desfiintata de tot, pentru ca ei au intrat cu tancurile pe terenurile de fotbal din romania in 1948. Dinamo e un monument al rusinii istoriei romanesti comuniste: furt, minciuna, golanie, traucaje, limbaj de mahala,fals!
zack 1012 • 24 august 2009, 16:52
Felicitari Domnule !!!
Esti din ce in ce mai bun si mai echilibrat.
Se pare ca anii si experienta isi spun cuvantul.
Fara a face nicio comparatie mentionez ca – „gregoar ecrivant cartianu” infiera si tuna cu manie proletara aseara pe un post TV cele intamplate pe DINAMO.gregar. Nu intelege nimic (in general). saracul.
Nu a inteles ca suporterii lui Dinamo (si unii romani in general) inca mai au „idei si pasiuni revolutionare” (A.T.)(intrun alt plan si la o alta scara „revolutia” au facut-o niste „huligani”, iar „Piata Universitatii ” niste golani” care au invadat centrul – se pare ca s-au uitat aceste lucruri) si nu din cele „democratice” ale „oamenilor de bine”.
Fara a incerca sa gasesc o scuza pentru ce s-a intamplat, sunt atatea explicatii si acestea tin de asteptarea suporterilor, entuziasmul acestora, increderea pe care au acordat-o echipei (pana la golul doi intreaga arena a sustinut frenetic echipa asa s-a trait si simit si de la trib.O) si dezamagirea traita dupa ce impertinenta unui jucator „emblematic” a facut posibil golul doi al oaspetilor.
Parafrazand „timpul nu a mai avut rabdare” si nici unii suporteri nu si-au mai gasit linistea si au inteles sa se manifeste asa – iar stadionul a fost invadat. fluier final.
vasile • 24 august 2009, 16:54
poate ca acea campanie ca va pasa prea mult de fotbal ar trebui sa aiba loc ACUM
acum este momentul de o schimbare
-in mentaliatea ziaristilor care prezinta stiri din orice, ;
-in mentatlitatea patronilor care considera ca ei sunt echipa si pot supravietui fara suporteri;
-in mentaliattea jucatorilor care au egoul mult dezvoltat ;
-in mentalitatea suporterilor care considera vin la meci pt refulare;
Acum ar fi momentul sa facem un punct zero in fotbalul romanesc,
poate ca acum ar trebui ca toate echipele sa fie excluse pe o periada de citi va ani din toate competitiile internationale , la fel cum s-a intimplat cu formatiile englezesti.
Ca sa putem ajunge la nivelul meciurilor din campionatul britanic , atat la nivel de jucatori cit si la nivel de spectatori
INTREBARE: ca cind preconizati ca se va putea disputa un meci de fotbal iar terenul sa nu fie imprejmuit de garduri ?
robitza • 24 august 2009, 16:55
aberant articol. de ce sa nu le acorde uefa o derogare de la lege pe termen nelimtat a? daca merge acu, de ce nu si data viitoare? tre sa nu fie „inchzitori” adica, in traducere libera, dupa mintea unora, de ce sa aplice legea asa cum trebuie cand pot sa o ocoleasca? de-aia se duce nabii tara asta, ca-s prea multi care gandesc precum tolontan. afara din europa cu rusinea asta de echipa!!
catalin • 24 august 2009, 16:57
multumec pentru mesaj Octavian Marin
DINAMO nu inseamna BORCEA< TURCU BADEA
Ei sunt cancerul acestui club
NE VREM ECHIPA INAPOI!!!
" dinamo echipa tuturor" – acesta este sloganul cu care ne-au mintit ani de zile
Bogdan • 24 august 2009, 17:03
Poate ca aveti dreptate cu suspendarea. Dar in cazul acesta macar ar trebui motivati actionarii clubului cu o amenda pe care sa o simta, nu 20.000 euro, o amenda astronomica pentru a-i face sa se ocupe mai bine de securitate, nu sa lase niste asa zisi suporteri sa faca ce vor pe stadion
red_s • 24 august 2009, 17:03
Ceea ce s-a intamplat joi este o lipsa de organizare din partea clubului gazda – Dinamo. N-ar fi nicio nenorocire sa suspende echipa din cupele europene. Asta ar trebui sa dea gandit conducatorilor(in ceea ce priveste organizarea) si suporterilor (in ceea ce priveste comportamentul).
Mi s-a scarbit asa de mult de Badea si Borcea incat il regret pe Gigi Netoiu. Grav, nu?
666 @bogdan • 24 august 2009, 17:09
Cine te aude vorbind si nu stie despre ce e vorba, ar putea crede ca se discuta despre democratie, libertate si alte valori. Era un meci de fotbal. Adica o manifestare sportiva. Sport. Stii ce-i ala? Sport? Exista o mie si una de modalitati de a protesta. Dar astea nu au ce cauta sa intrerupa o manifestare sportiva.
Geo • 24 august 2009, 17:18
F bun articolul!
Sa ne amintim ce masuri au luat englezii dupa Heysel: stewards, supraveghere video si cam atat… Ei, cei mai de temut huligani ai Europei, continua sa nu aiba garduri de protectie.
Hosty • 24 august 2009, 17:26
Pana una alta stimabililor… Dinamo iar si`a batut joc de munca altora.
Din respect pentru punctele aduse de alte echipe – Steaua, Rapid si mai nou CFR Cluj si Vaslui – Dinamo ar trebui sa se autosuspende din competitiile europene.
Este al n`lea an in care Dinamo se pregateste de UCL si nici macar nu ajunge in grupele Europa League.
dragos • 24 august 2009, 17:30
Sa speram, Cataline.
Semneaza un dinamovist de 25 de ani (din 32 de viata), care tare ar vrea sa apuce sa-si duca copii de 4 ani si, respectiv, de 7 luni la meci pe dinamo.
Si sa-i invate sa aplaude.
maigret • 24 august 2009, 17:34
Sunt de multi ani in sinistrul Occident…Ne vor lua banii mai intai,maximum posibil probabil,apoi ne vor suspenda ,la fel de probabil ,terenul…Pai,nu le convine sa suspende echipa,mai ales ca n-au fost raniti…Poate mai intra astia o data si la anul si la mai multi ani,iar ei isi umfla visteria!PROSTIA se plateste,asta-i regula capitalismului!Altceva NIMIC.Ei nu analizeaza ca noi,dintr-un motiv simplu:dau in gropi,numai noi credem ca-s destepti,si nu-i intereseaza decat un singur lucru:Lovelele indiferent de mijloace
Ultra • 24 august 2009, 17:40
Vreti suporteri ca in Anglia?Dati-ne fotbal ca in Anglia!
scarface • 24 august 2009, 17:55
Ii place cuiva ca sa i se interzica intrarea in Italia fiindca niste sc.ursori din Romania violeaza, fura, ucid? Toti zicem ca nu asa sunt romanii. Este vorba de o judecata globala si, in acest caz, gresita. Imi pare bine ca asist la o discutie civilizata despre un eveniment pe care Alin Buzarin l-a perceput partinic si patetizat excesiv. Exista si printre suporteri sc.ursori, cum exista si pe blog pareri hilare (ca avem presedinte traficant de arme si e normal sa fie violenta pe stadion !!!) Atata pricep ei, asta pot comenta ! Sunt satisfacut ca descopar logica si lipsa de ura in parerile celor care apreciaza pozitia lui Catalin. Cred ca asemenea articole fac lumea mai buna si, parca se realizeaza o solidaritate a oamenilor relaxati. E ca atunci cand privesti zambind un grup de copii jucandu-se, dupa ce ai vizionat o infruntare de mahala cu injuraturi si obscenitati.
jan pitesti • 24 august 2009, 18:04
trebuie sa avem fotbal de calitate pe viitor fara arnjamente acum se vede valoarea fotbalului romanesc cind dam piept cu echipe straine orcum galeriile din bukuresti sint mai violente de fel asta e
sony • 24 august 2009, 18:17
E cool si sa fii altfel decat majoritatea. E posibil sa fii intrat pe o coregrafie dinainte organizata ca sa ofere flori echipelor si arbitrilor. Din pacate nu au fost intelesi… Asa ca Dinamo trebuie sa se astepte la un premiu fair-play.
marian gutiu • 24 august 2009, 18:19
Cataline, eu cred ca in aceste situatii nu ar trebui sa aparam clubul vinovat – in cazul asta dinamo, dar poate fi oricare – nu facem decat sa confirmam si sa fim de acord cu ce s-a intamplat. Oare stim noi cei de afara care e relatia actionarilor cu galeria, ce intelegeri aveau ei intre ei? e ca si cum ai invinovati pe unul sau pe altul intr-un divort, fara sa fi cunoscut familia respectiva… Eu sunt de acord cu sanctiuni dure in aceste situatii… toti spun ca nu a fost nimeni agresat… pai asta asteptati, sa moara cineva??? mai bine acum, cand nu a murit nimeni… ca si in cazul de la Scanteia cand au murit 14 oameni in accident… daca autoritatile faceau controale adevarate nu dastea de ochii lumii, poate nu s-ar mai fii petrecut nenorocirea… asa ca mai bine dinamo suspendata decat oamnii la gropa (nu groapa din stefan cel mare)…
Hosty • 24 august 2009, 18:20
Vreti fotbal ca in Anglia, bagati bani ca in Anglia, mentalitate ca in Anglia si o sa aveti suporteri ca in Anglia
MARIUS • 24 august 2009, 18:29
INAINTE DE A FI ROMANI SA NU UITAM CE AU FACUT FANI LUI DINAMO. ANUL TRECUT FEYNOORD A PATIT LA FEL SI 2 ANI ESTE AUT DIN EUROPA, EI NU AVEAU AVERTISMENT. DINAMO VA STA CEL PUTIN DOI ANI AFARA DIN EUROPA. NU VEDETI CA DEJA BORCEA VISEAZA CAI VERZI PE PERETI TITLUL, 4-1 IN DEPLASARE, oameni fara pic de rusine si cuvint sunt cei din conducerea lui dinamo. Ii bate Steaua de nu se vad duminica si Slovan joi daca vor mai juca. Teatru ieftin pentru 1000 de suporteri ca atit are dinamo la un meci derby din campionat
root • 24 august 2009, 18:51
Si cum credeti voi ca UEFA ii va exclude din fenomen pe cei care n-au ce cauta acolo altfel decat pedepsind cluburile/federatiile fortandu-le practic sa ia masuri pentru ca pe viitor sa nu se mai intample astfel de lucruri pe stadioanele respective? De ce nu s-au luat masuri dupa meciul cu Arges, de exemplu? Pentru ca s-a musamalizat totul, incepand de la conducatorii clubului, ai federatiei si cei din comisii. Sa fim seriosi, oricat am incerca sa bagam rah.atul sub pres fara niste masuri luate de catre UEFA va iesi din nou la suprafata cu prima ocazie. Se pare insa ca noi si pe cei de-acolo am incercat sa-i corupem stand cu ei pana pe la 4 dimineata dupa meci incercand sa-i „induplecam” sa nu scrie ADEVARUL in rapoartele lor federale! Astia suntem si basta! Macar nu mai scrieti despre adevar, minciuna si hotie despre altii ca deveniti ridicoli, penibili, sau interesati ca tot aia este.
PussyCat • 24 august 2009, 18:51
poate va fi exclusa dinamo. ca sa fie dat un nou exemplu echipelor din europa. gen „asa nu”
Emiru • 24 august 2009, 19:11
Catalin
Incerc sa admit punctul tau de vedere, insa nu pot sa nu pun o gramada de alte intrebari:
1. Ai amintit de incapacitatea unui club de a se proteja. In acest caz normal ar fi fost ca cei ce au autorizat disputarea meciului pe stadionul Dinamo sa faca un raport de neconformitate. Cine a facut raportul? Nu cumva acel comisar e un incompetent? Sau poate a fost mituit. Cine stie?
2. In cazul in care clubul si-a dovedit incapacitatea sus-amintita corect ar fi ca Dinamo sa nu mai joace in Stefan cel Mare vreo 2-3 ani. Nu crezi?
3. Nu e cazul ca si cluburile romanesti sa vanda bilete nominal, cu randul si locul, ca pe vremuri la cinema, pentru a fi mai usor de indentificat cu ajutorul camerelor? Raspunderea pentru respectarea locului este a beneficiarului biletului.
4. De cand este interzisa amplasarea tunurilor cu apa pe stadioane? Pt ca daca ar fi fost folosite tunuri cu apa impotriva suporterilor, nu s-ar fi ajuns aici.
Insa de acord cu tine. Violenta nu poate genera decat violenta, iar o masura excesiv de severa ar putea atrage urmari mai grave decat cele de saptamana trecuta.
4.
tricks • 24 august 2009, 19:17
Comisiile sunt de vina,pentru ca daca luau masuri drastice dupa ce sa intamplat cu galeria lui Dinamo la Constanta,in meciul cu Rapid din groapa,si mai nou la Pitesti,si cu galeria Timisoarei din finala cupei (sunt cateva exemple clare,mai sunt si altele) probabil ca nu se mai ajungea aici,dar interesul poarta fesul…un fes crosetat de multe maini dibace in ale fotbalului.
Cătălin Tolontan • 24 august 2009, 19:28
Hosty: Si atunci ne vom numi Anglia 🙂 Nu despre asta e vorba
Cătălin Tolontan • 24 august 2009, 19:29
dragos: o sa-i duci. Nu cred ca vor fi exclusi decit poate pe acest sezon care e, oricum, compromis.
Ultra • 24 august 2009, 19:58
D-le Tolontan stiti de ce s-a intrat in teren?
Pentru ca ne-am saturat sa venim la un stadion unde intrarea de pe Barbu Vacarescu de face pe o poarta (care nu este pentru masini,e mai mica).Pentru ca ne-am saturat ca atunci cand ploua sa ne mocirlim prin curtea clubului Dinamo.Pentru ca ne-am saturat de mirosul de transpiratie combinat cu seminte atunci cand ne inghesuim sa intram cateva mii de oameni prin 4 turnicheti.Pentru ca ne-am saturat de stadionul neprietenos pentru vizionarea meciurilor.Pentru ca ne-am saturat de jucatorii nesimtiti care an de an se fac de ras in Europa.Pentru ca ne-am saturat de conducerea care a facut bani alaturi de samsari pe spinarea clubului.Pentru ca s-a stricat tabela noua.Pentru ca acele garduri firave au permis.Pentru ca vrem sa jucam mai mult de un tur in UEFA.Pentru ca Borcea&CO sa nu se bucure de o calificare directa in UCL pe munca altora.Pentru ca aceiasi paraziti sa nu puna mana pe banii la care viseaza de ani.Ar mai fi cateva dar nu le am in minte momentan.
Ultra • 24 august 2009, 20:04
Pentru ca nu avem week-end-uri.Pentru ca ne alegem serviciul care sa ne permita sa mergem sa cantam pentru Dinamo oriunde.Pentru ca ne sacrificam familiile.Pentru ca ne sacrificam concediile.Pentru ca nu avem stadioane acoperite si trebuie sa induram ploaie frig ninsoare.Pentru ca am fost prea rabdatori.
Duda • 24 august 2009, 20:39
Hai termina cu fasolismele astea, te rog eu.
Vorbesti din stana lui Jiji si tai frunze la caini.
Te-a prins mila ptr. capra vecinului.
Mai baiatule!
dinu alex • 24 august 2009, 20:56
desi regretabil gestul, se pare ca doar astfel „conducatorii” si „jucatorii” isi amintesc intr-un tarziu echipa pentru care „joaca” Orbiti de mirajul transferului afara si al salariilor vulgare „actorii „-si pastreaza fatarnicia doar prin interviurile banale si astfel epuizati cu greu reusesc sa-si aminteasca cate ceva despre orgoliul clubului si al traditiei, mimand prin iarba fotbalul. Sportivii raman vinovatii fara voie, iar lor mereu li-se alatura mercenarii -camatari ce deseori roiesc in ceata asemeni unor vulturi famanzi, dornici de praduiri rapide prin fapte machiavelice. Nu am solutia salvatoare, caci acum totu tinde spre hazard , dar as avea rabdarea sa astept un cincinal fara nici o performanta sau obiectiv preenuntat aidoma UCL, incat sa vad la lucru un grup de tineri talentati romani ,provinciali umili ce dornici vor sa urce treptele fotbalului sub culorile alb rosii, fara a gusta din tentatiile bahice de prin plimbari nocturne in colturi citadine.
marcel • 24 august 2009, 21:16
salut, catalin!
in afara victoriei cu hamburg, dinamo n-a facut nimic pentru fotbalul romanesc! bravo, parcalab, bravo, lucescu, bravo, dumitrache! DAR NU-MI SPUNE CA GHETELE DE AUR MINJITE CU MINCIUNI ALE LUI DUDU GEORGESCU SAU CAMATARU reprezinta valori autentice ale soccer-ului mioritic! in rest, cine-i dinamo? netzoiu?! borcea?! bushca? turcu?! badea teleaga?! hai sa fim seriosi! merita cu prisosintza sa fie out of europe.
dinamotel • 24 august 2009, 21:17
daca la concertul pe care-l va sustine Madona la bucuresti,citiva nebuni,betivi fluiera,injura,arunca bolovani spre ceilalti spectatori,incearca sa urce pe scena,atunci Madona si celelalte formatii care umplu programul vor trbui suspendati din viata artistica (pastrind proportia sau referindu-na la o piesa de teatru,un film,nu-i asa ca suspendam regizorul,scenograful).haideti sa instituim premiul campionatului pt cel mai timpit suporter.ce galerii se inscriu?
Florin • 24 august 2009, 21:28
Cateodata nu te inteleg tolo, de la niste articole superbe la prostii de genul asta. Astia care au intrat la stadion merita bagati in puscarie. Si daca pozeaza in victime, voi presa ar trebui sa-i ignorati.
laur • 24 august 2009, 21:40
Sunt dinamovist de 30 de ani din 37 , citesc unele comenturi de pe aici , sau dupa alte bloguri din cele 2 ziare de ” sport ” din Romania si raman uimit de ceea ce cer unii. ” Desfintarea clubului Dinamo ” fratilor Dinamo nu inseamna doar borcea, turcu , sau cei 100 care au intrat pe pista de atletism , echipa asta pe vremea comunismului , si nu a buteliilor , a batut totusi pe Hamburg care era campioana Europei , a batut Inter Milano , a fost prima care a ajuns in semifinala cupei campionilor , gazeta de maine va avea un dvd cu unul dintre cei mai buni atacanti care a avut Romania , acel nr 9 DUMITRACHE , etc,etc
Nu sunt de acord cu ce au facut cei 100 , poate v-a fii o masura drastica in defavoarea clubului Dinamo , vom vedea , sa zicem ca v-a fii 3 ani suspendare , fac pariu ca multi din Romania , nu vor fii de acord cu verdictul , fiind vorba de Dinamo – trebuia mai mult.
Totusi si timisoreni au avut o iesire asemanatoare in cupa , e adevarat , din alte motive, dar este la fel de grav , pana si cei ai stelei , in ultima vreme au avut iesiri din astea , asa ca pt 100 de oameni nu ar trebui judecati toti suportrii dinamovisti
ionut.aurel.popescu • 24 august 2009, 21:41
Nu as fi de acord cu suspendarea din cupele europene, dar as fi de acord cu o curatenie la echipa. Nu consider actionariatul vinovat, decat in prisma faptului in care tine „in brate” jucatori de 2 lei si renunta la antrenori foarte usor.Aceasta este MAREA PROBLEMA la Dinamo.