Un rezultat foarte bun şi un regret de măsură: nu mergem la Mondiale
duminică, 6 septembrie 2009, 1:03
Un rezultat foarte bun şi un regret de măsură: nu mergem la Mondiale
Da, avem o nouă atitudine, dar am fost pe punctul de a inventa şi un nou sport. Acela în care tragi pe poartă abia după ce înscrii.
Cu onestitate, care nu e duşmanul bucuriei, să admitem că am avut noroc şi că am scos din minţi fotbalul, în special în prima repriză, cînd Ribery zîmbea amar pe bancă în faţa neputinţei alor noştri de a ieşi măcar din propria jumătate.
Observaţia nu anulează jocul foarte bun, pînă la durere, reuşit de echipa motivată de Răzvan Lucescu şi condusă de Ghioane, Chivu, Coman, Rădoi şi poate în primul rînd de Raţ, care a luptat cu spatele la zid pe tot flancul stîng. El a avut luciditatea unui mare fotbalist, calculîndu-şi mereu timpii, deposedările şi intercepţiile. Avea parcă în el temporizatorul pe care-l pun pe pian chiar şi maeştrii interpretării, ca să nu devieze ritmul concertului.
Final neaşteptat, final cu satisfacţie, final greu de suportat şi de obţinut, final cu un 1-1 care confirmă că lupta e condiţia esenţială a fotbalului.
O ultimă observaţie în miezul unei nopţi în care e dificil să discerni bucuria de regret. Am fost aparte, dar nu eroici, ci doar martiri. Diferenţa e că eroii se califică la Mondiale, în timp ce martirii fotbalului îi dărîmă pe francezi în beneficiul indirect al sîrbilor. Ne-am ajutat vecinii şi nu ne-am ajutat pe noi.
Romania ratează calificarea şi redescoperă lupta împreună. Rămîne viitorul.
milan6 • 6 septembrie 2009, 1:11
va pare rau ca n-am pierdut!
bravo,cataline!
noi,astia mai prosti,am tinut cu ROMANIA!
arh. Gheorghe Petrescu • 6 septembrie 2009, 1:14
1-1 CU FRANTA E UN REZULTAT BUN. NU NE AJUTA REZULTATUL LA CALIFICAREA MONDIALULUI AFRICAN, E O ALTA POVESTE AMARA, DAR, AVEM CEL PUTIN LA ORA ACTUALA O SPERANTA SPRE MAI BINE. O ECHIPA INTINERITA SI FACUTA CU CURAJ SI UN ANTRENOR LUCID CE DA SPERANTE. HAI ROMANIA!
Pekarovic • 6 septembrie 2009, 1:14
In afara de numele antrenorului eu n-am vazut alta schimbare. Ca si inainte, am trecut de maxim 5 ori de mijlocul terenului si fara a pune in pericol poarta in afara de o singura ocazie (ratata evident). Autogolul a fost complet norocos si nu a venit ca urmare a unei presiuni puse de noi sau ceva. In rest acelasi lucru ..jucatori mediocrii de 28-30+ ani …asta da reconstructie pe fondul unei calificari ratate inca dinainte de a o incepe. Rezultatul de care ne cramponam atat n-are nicio legatura cu ce s-a intamplat pe teren. Si oricum am da-o, tot prost iesim fiindca daca eram doar pe rezultate, macar aveam acum mai multe puncte chiar daca mereu am jucat mizerabil. Sarbii ne vor arata cum o tara mica, macinata de razboaie nu tine cont de cota de piata a jucatorilor francezi si cum se vor califica in fata lor si eventual ii vor bate si in meciul direct. Si cred ca ne vor arata si cateva talente intr-adevar tinere, de pana-n 22-23 de ani fiindca ei au …noi nu.
radu • 6 septembrie 2009, 1:14
nu aveam cum sa mergem la mondiale cu un presedinte penibil care se numeste mircea sandu…omul care nu l-a demis pe acelasi penibil piturca dupa euro2008 si nici dupa dezastrul cu lituania…nu o sa ne facem bine niciodata, fotbalul nostru o sa fie mereu in umbra acestor incompetenti gen sandu, mitica de la liga, piturca samd…probabil peste vreo 10-15 ani daca reusim sa scapam de aceste caracatite si sa incepem sa nu ne mai batem joc de cei care mereu au sperat ca avem si noi un cuvant greu de spus in fotbal…in fotbalul european si mondial
Bula • 6 septembrie 2009, 1:17
Asa e cind antrenorul are ca prim scop propria imagine! Luce jr. antreneaza nationala ca sa-si faca firma lui, nu fotbalului romanesc!
Egomanii n-au ce cauta in viata publica! Un efort national nu trebuie folosit numai in favoarea unei persoane! Au fost martiri nu eroi! Bine ca n-a jucat Ribbery de la inceput! Ne-am fi scufundat rau!
bogdan-m • 6 septembrie 2009, 1:18
Am facut trei egaluri in ultimele trei meciuri cu Franta, dar acest egal a fost obtinut in meciul care a parut cel mai dezechilibrat. Parerea mea este ca trebuie sa asteptam meciul de miercuri cu Austria ca sa vedem daca Romania lui Razvan Lucescu stie si sa atace…
Mark • 6 septembrie 2009, 1:19
penibil atat jocul echipei nationale cat si acest articol care spune nimic. exact ca si jocul nationalei….
Sunimuni • 6 septembrie 2009, 1:19
Corect.Romania va creste daca va avea de unde. Astept o reactie in ceea ce-i priveste pe detractorii(care abia asteptau la colt) lui Razvan Lucescu. Opinia unora, pe care GspTv ii baga prea mult in seama,a fost ca si cum am fi facut egal cu Faroe.Pur si simplu mi-e scarba.
Luka • 6 septembrie 2009, 1:21
Imi place Razvan Lucescu insa in seara asta si-a cam dat cu stangu-n dreptul!!!!Surdu,Mara si Max Nicu au fost absenti total din joc.Poate sunt subiectiv dar Marius Niculae,Adrian si Andrei Cristea ar fi fost niste solutii viabile in jocul nostru.Niculae nu cred ca ar fi rata la faza geniala facuta de Marica iar Adrian Cristea ar fi fost intradevar un coordonator de meserie pentru echipa Romaniei,tehnica lui putand face diferenta.Nepotismele ne fac mult rau(doar Surdu e finul lui razvan),asta fiind valabil in toata societatea romaneasca…Pacat,pentru ca puteam scoate un rezultat mare astazi.Per total,nu ai cum sa nu fii multumit,e un rezultat onorabil,obtinut si cu sansa(mie mi s-a parut clar faul in atac la golul francezilor),insa va conta mult pentru viitor…Mi-a placut ca am luptat,dovedind caracter,nepierzand un meci atunci cand egalul nu ne ajuta.
hehe • 6 septembrie 2009, 1:23
right……si tot „loseri” pe vecie ramanem..ce consolare!
Sandu Popa • 6 septembrie 2009, 1:24
Ai dreptate: n-a fost nimic eroic in evolutia noastra cu Franta. M-am saturat de salturile noastre de pinguini pe banchiza, facute de aparatori care lovesc mingea la disperare (si nu eroic) timp de 80 din cele 90 de minute. M-am saturat de tactica „pustiim fantanile si ardem lanurile” in fata dusmanului, continuata acum cu consecventa de noul selectioner, prin intermediul unor Surzi si Apostoli care alearga si ei in disperare, fara pic de viziune, asemeni aparatorilor masati in popriul careu. Vreau vreo doi jucatori de creatie la mijloc, vreau mai mult de trei pase schimbate coerent si in viteza in terenul advers. Vreau o echipa care joaca ceva si nu o alta forma a aceluiasi joc la disperare, lipsit de eroism si mai ales de viziune. Oricum, am vizionat Piturca reloaded!
de ce sunteti penibili • 6 septembrie 2009, 1:24
toate ziarele din romania, toate declaratiile dinainte de meci au fost cu „mergem la victorie, mergem sa castigam”. chiar nimeni nu a avut simtul realismului si sa zica, vedeti-va de scurtimea nasului. dar aseara, francezii ne-au dat o lectie de fotbal pe cinste. desenau pe teren ce sa mai vorbim, niste artisti. sa fim multumiti ca nu am fost umiliti si la scor. dupa parerea mea, daca vrei circ faci echipa cu mara, maftei, pepsi max nicu, apostol, surdu si bucur. poate unii ziceti da s-au zbatut, au alergat au muncit..asta facea si nicolita si nimeni nu a fost multumit de el.sunt jucatori care meritau sa fie cel putin rezerve. din pacate nationala a ramas tot nationala de interese personale (promovarea jucatorilor patronati de impresarii becali). daca tot se vrea reconstructie, sa ase promoveze mai multi jucatori de la tineret, macar sa fie adusi in cadru echipei chiar daca nu joaca…
Felix • 6 septembrie 2009, 1:24
Acestea sunt notele mele parerea si opinia mea personala.. Coman 5 – Rat 9 – Radoi 8 – Chivu 7,5 – Maftei 4 – Max Nicu 4 – Apostol 6 – Ghoane 6,5 – Mara 3,5 – Surdu 6 – Marica 7…. Roman 7 – Bucur 6,5 – Codrea 0 . Sapunaru in locul lui Maftei Iar in locul lui Mara ,un Andrei Cristea,Torje sau Banel erau mai indicati si in acelasi timp mai eficienti. Max Nicu si el putea fi inlocuit cu ceva mai bun.Coman nu mi-a placut chiar daca D-zeu la ajutat destul de mult
bogdan • 6 septembrie 2009, 1:26
da…un comentariu lucid, care confirma realitatea si care totusi doare prin prisma „fotbalului” jucat de ai nostrii tricolori!
termometru • 6 septembrie 2009, 1:27
Foarte corect titlul si explicatia lui. Subscriu 100%.
Din pacate, jocul declaratiilor Juniorului nu va putea tine locul jocului de fotbal. Este foarta periculoasa perceptia ca „daruirea” aduce rezultate. „Daruirea” va limita doar proportiile scorului, nu va aduce calificari.
Singura surpriza reala din acest meci a fost Roman, despre care am crezut ca a venit la nationala in calitate de nepot. E bun, dar prea tanar, prea putin viclean. Important este ca ARE un viitor.
Trompeta meciului a fost antitalentul Surdu. Nici in Liga 1 nu este permis sa ratezi o astfel de ocazie.
Per ansamblu, impresia finala a fost aceea ca Franta a jucat cu prima echipa, iar noi cu juniorii. Fiecare contact era disproportionat. Nici macar odata nu a cazut vreunul de-al lor intr-un duel direct. Pe langa gabarit a fost si o diferenta mare de viteza…
alb-rosu_in_VN • 6 septembrie 2009, 1:30
In alte circumstante ar fi fost un rezultat exceptional. Asa, cu un ochi rad si cu altul plang. Cred ca trebuia sa riscam mai mult macar pe final, cand francezii cautau victoria mai mult decat noi. Am facut o paralela, la un nivel mai inalt totusi, cu egalul reusit de Mircea Lucescu in Elvetia in 1981, cand am ratat calificarea dar s-a nascut o echipa buna. Tot asa si tot cu Elvetia am facut un egal in deplasare in 1991 (0-0), cand Mircea Radulescu era la primul meci ca antrenor la nationala, rezultat care i-a dat credit lui Radulescu ca antrenor, dar care in final ne-a costat calificarea. Egalul de azi da moral echipei si lui R Lucescu, care n-ar fi patit nimic nici in caz de infrangere. De-aia cred ca trebuia sa atacam mai mult, macar pe final, cand nu mai aveam nimic de pierdut. Asa, le-am facut jocul sarbilor. E un rezultat de prestigiu pentru R Lucescu, si chiar pentru echipa Romaniei, dar nu ma pot bucura. Speram sa mai pastram ceva sanse de calificare la mondiale, desi calificarea nu s-a pierdut azi ci cu Lituania si Austria, daca nu cumva cu Serbia si cu Franta acasa. Am ratat prea multe meciuri intr-o singura campanie. Defensiv stam bine, sunt curios cum vom aborda meciul cu Austria de acasa. Si asa, de amorul artei, sper sa-i batem pe sarbi in deplasare. La rece vorbind, la cum a aratat meciul in seara asta nu cred ca puteam spera la mai mult, dar nu pot sa ma bucur. E un rezultat trist acum, dar poate aduce o speranta pentru viitor. Lucescu are ochi buni, fler in selectie si merg pe mana lui.
Gicakontra • 6 septembrie 2009, 1:31
In afara de aparare, am facut un meci foarte slab….Sa nu poti sa legi mai mult de trei pase, sa nu ai nici o constructie de joc, e deprimant…
Ziceati de Piturca, dar si Lucescu joaca la fel de defensiv, deci poate ca mai mult nu se poate face cu jucatorii pe care ii avem.
Oricum am fost penibili ca stateau 10 minute pe teren zvarcolindu-se la cel mai mic fault, trageam de timp de parca la meci egal obtineam ceva…
Singurul punct pozitiv e ca am vazut un spirit de echipa bun, nu au fost speriati, atitudine buna. Poate o sa aratam si noi vreodata altceva decat antifotbal
george • 6 septembrie 2009, 1:32
Apropo de sarbi, ca spuneai ca indirect i-am ajutat pe ei, ne lipsea rautatea lor, darzenia cu care ne-au obisnuit in tott ceea ce fac, nu doar pe plan fotbalistic.
Sutul „romanesc” a lui Surdu, impotent , reprezinta dovada lipsei de rautate, de curaj, abilitati pe care ,din pacate, nu le-au avut niciodata jucatorii nostri, indiferent de generatie.
Sper ca Razvan sa schimbe mentalitatea jucatorilor, si sa vad si eu o echipa a Romaniei animata de rautate, care, atunci cand joaca pe un stadion ca cel din seara asta sa arate multa incredere, si, de ce nu, putina aroganta.Nu vreau sa mai vad acele fete palide, timorate, speriate de prezenta celor 70.000 de oameni.
rose • 6 septembrie 2009, 1:32
Avem o noua atitudine? Imi pare rau, insa e aceeasi atitudine ca sub mandatul Piturca: toti in aparare, nu luam gol, vedem noi cum dam unul la nimereala. Nu zic ca e rau, nu zic ca nu era de asteptat. Lucescu e asa cum e: omul lui 1-0 sau 0-1. Azi, Escude a fost el mai capos si a vrut sa-i strice rezultatul drag. Oricum, martiri n-am fost. Fie si pentru simplul fapt ca a fi martir nu e simonim cu a pierde (si noi am pierdut calificarea), dimpotriva.
radmos • 6 septembrie 2009, 1:33
cate suturi pe spatiul porti am avut?dar macar spre poarta?sau poate de la distanta sa fi fost mai multe?…nu…din pacate a avut dreptate petit…nu am avut,nu avem si nici nu vom avea prea curand mentalitate de invingatori…ne multumim cu putin…la mica ciupeala…putin astepti ,putin obtii…da’ nu vrea nimeni sa vorbeasca sau sa scrie de asta…din pacate !!!
Doctorul • 6 septembrie 2009, 1:33
Tolo,
„Sa tragi pe poarta abia dupa ce inscrii”
Eu cred ca usor usor GSP incepe sa puna umor in articole. Si nu cred ca e rau deloc. Fraza de mai sus e tare buna, dar sa stii Tolo ca Sendre iti da clasa oricand la umoristice. Are omul ala niste dume de nici nu pot sa mai scriu de ras.
Cartile de dezvoltare personala spun ca nu incetam sa radem pentru ca imbatranim, ci imbatranim pentru ca incetam sa radem.
Sa lasam la o parte regretele si sa avem incredere in Razvan. Oricum alta carte nu avem de citit. Poate doar de scris. Numele astea noi care vin din urma…. sunt doar niste jucatori care au ajuns mai tarziu la nationala. Din vina cui? Sa lasam trecutul in urma si sa privim spre viitor.
Peace,
DOC
mihai • 6 septembrie 2009, 1:33
Meciul a fost ca Unirea Urziceni vs Olympique Lyon. Diferenta de cel putin doua clase valorice a fost evidenta.
Ai observat ca cele mai bune rezultate le facem in mod sistematic in deplasare ? Iar acasa pierdem calificare dupa calificare.
Nu e o mare taina. E suficient ca baietii sa ia contact cu atmosfera romaneasca din jurul terenului (Mitica, clanul Becali, Nasu’ si compania) ca ideea de performanta sa se distruga. Cum sunt mai rare contactele cu ‘specialistii’, cum ne cresc sansele de reusita.
Ma rog, e o discutie lunga, dar asta e cauza lipsei de competitivitate.
In ce-l priveste pe Razvan, e un castig, e bun, e peste baieti. Este un om de constructie si o sa se vada.
Despre martiraje, sa (ne) lasam in durerea noastra… Martiri sunt sarbii.
escude, salvatore de la patria • 6 septembrie 2009, 1:34
Astazi ne-am convins cel putin ca desi am schimbat antrenorul nu am facut in practica nici un pas inainte. Am schimbat liniile si cam atat. Jucatorii s-au zbatut dar nu avem ceea ce ne trebuie pt. a ne pune adversarul sub presiune. Rezultatul este f.norocos, la fel ca si cel de la Constanta. Singurul meci in care francezii nu au avut ocazii impotriva noastra a fost de fapt cel de la Euro…
Rezultat mare, joc de echipa mica cam asta ar fi de spus despre meciul nostru. In loc sa ma bucure, pe mine ma ingrijoreaza acest meci pt. ca am dovedit pt. a nu stiu cata oara ca NU SUNTEM IN STARE SA ATACAM SUSTINUT CA SA CASTIGAM MECIURILE DECISIVE… Desi nu mai aveam decat sanse pur teoretice de calificare as fi vrut sa vad ca obtinem o victorie sau macar un punct printr-un joc convingator si eficient nu calarind orb pe bafta. In fine sa speram ca Razvan reuseste sa indrepte lucurile ca sa nu fim nevoiti sa asteptam autogolurile adversarilor pt. a spera la urmatorul turneu final!!!
Albusibiu • 6 septembrie 2009, 1:34
Maine dimineata cel mai bine se va cumpara DVD-ul meciului in Feroe. Apoi, la o bere si niste mici profesionistii feroezi vor urmari meciul spunandu-si “uite, trebuie sa jucam si noi cu francezii, la ei acasa, exact ca aia in galben”. Trebuie sa ne strangem pe ei, cate 3-4 pe unul singur, astfel incat daca un Henry trece de 2-3 al patrulea sa blocheze. Sa nu ne pierdem vremea cu pasele, cu constructia. Avem si noi vreo cativa Banel Nicolitzason, pe flancuri, le-o dam lor si-i trimitem ca “puiul santinela” in teritoriul inamic. Apoi, daca tot apuca sa ne conduca, fiindca prind gustul golului aruncam mingea la ei in careu, poate-poate confunda poarta… Iar daca reusim si noi un 1-1, tragand de timp pe final, caci rezultatul conteaza mai mult decat sansele de calificare, ne vom bucura teribil ca am pus bete in roate unora care poate nu vor ajunge la Mondiale…”…
Asadar, dragi romani, sunteti multumiti cu echipa reprezentativa a sportului national? Sunteti multumiti cu frica aratata, cu jocul tip Pandurii Tg. Jiu practicat azi? (no offence dl. Cartu!). Oare doar atata putem, sa interpretam o partitura de Albania, Estonia sau Azerbadjan in compania unei echipe puternice? Oare noi nu vrem sa fim cei mai buni in acest sport? Oare noi ne propunem doar sa fim egalii unora pe care ii sicanam in a juca fotbal? Oare noi meritam sa ajungem la Mondiale? Oare acolo, daca tintim performanta, nu ar trebui sa jucam NUMAI cu echipe de genul celei intalnite asta seara? Oare decat sa fim la turneul final iarasi o echipa smulsa din transeele primului razboi mondial nu stam mai bine acasa si nu ne mai simtim mici, umili, fricosi? Oare n-ar fi mai bine sa ridicam statui handbalistelor, pentru ca macar acolo, izolat, macar reprezentam ceva? Oare vor fi multe voci care vor glorifica evolutia nationalei in aceasta seara si daca da, OARE CHIAR NU LE ESTE RUSINE?
denieru • 6 septembrie 2009, 1:38
mai avem mult de muncit… sa vrei sa te califici si cu greu sa treci de mijlocul terenului e imposibil… ne trebuie jucatori, sa speram k vor creste corespunzator
Iulian • 6 septembrie 2009, 1:39
Poate nu ma pricep la fotbal indeajuns incat sa ma bucur pentru acest rezultat si sa vad un viitor mai putin mediocru. Sincer, eu unul as fi preferat un 5-3 pentru francezi, dar in care echipa Romaniei sa isi creeze ocazii, sa poata sa puna presiune, sa conteze… sa joace.
Nu cred ca e vina lui Razvan, cum nu stiu cat a fost vina lui Victor Piturca. Pe cine ar putea selectiona? Cu cine sa alcatuim linia noastra de mijlocasi? Ce echipa de club din Romania are mijlocasi romani de valoare? Mara a pierdut toate mingile si nu stiu daca a reusit vreo recuperare, iar Max Nicu a aparut doar la o repunere de la margine. Chiar ma intrebam daca e pe teren. Poate Roman sa schimbe ceva pe viitor, dar si el s-a stins repede.
In plus, in seara aceasta, Chivu a fost total in afara meciului si si-a pus deseori colegii in dificultate. Parca era mai sigura apararea fara el.
Permiteti-mi sa nu fiu prea entuziasmat pentru viitor.
explorator • 6 septembrie 2009, 1:40
Offf…
ip s • 6 septembrie 2009, 1:42
nu mai conteaza ceea ce spui; ne-a explicat, deja, Marele Gigi. L-au invitat colegii tai, Geambasu si Naum (apropo, stii ceva despre vreun contract GSPtv-Gigi? pentru ca pare ca lucreaza acolo). L-au tinut vreo 30 de minute. Stim tot: Lucescu e nimeni, Mara e antifotbal, trebuia Nicolita. Vai de vietile noastre, au ajuns geambasii formatori de opinie!
Leo B. • 6 septembrie 2009, 1:42
Adica daca ne aparam in disperare si fara sut pe poarta suntem buni. Unde e progresu ? Fotbal mic, meschin, cu spatele la zid. Dar tb sa ridicam in slavi marea familie lucescu ca altfel nu se poate.
alin • 6 septembrie 2009, 1:43
Bula ai dreptate suta la suta! Subiect pt Catalin, acum. Hai sa socotim citi jurnalisti romani au vazut meciul pe cheltuiala Lucescu si Lupescu ezact de la Paris. Surprizele vor fi MAJORE
Cornel • 6 septembrie 2009, 1:44
Echipa Romaniei este limitata, nu se poate apara si ataca in acelasi meci; fie cei 11 galbeni se string ca puii de gaina in jurul closii (Chivu)speriati de uliu, fie fac magarusul cu vreo echipa mica. Amindoua fazele, aparare si atac, sint cu neputinta. Cei 100 de metri ai terenului sint prea mult pentru aceasta echipa, care nu se simte in largul ei decit 20-30 de metri; ce e peste, intra in categoria necunoscutului plin de spaime, in care se pot intimpla lucruri socante, precum autogolul francezilor sau ratarea din 5 metri a lui Surdu. Sa ne amintim echipa pitzurchiana de la Euro: aceiasi disperare de a bloca fotbalul, de a nu-l lasa sa duca la cosecinta lui fireasca, victoria celor mai buni. In ciuda unui PR mai bun si a unor schimbari de personal, micul Lucescu nu a trecut peste nivelul sumbrului Pitzurca, e aceiasi echipa care a fost fluierata la Euro si care isi cauta un loc mai primitor pe la Constanta sau Piatra Neamt. In curind va cere azil la Lehliu Gara.
Luci • 6 septembrie 2009, 1:46
Care e noua atitudine ? Nu inteleg, daca nu-l mai cheama Piturca si a inlocuit niste mediocrii cu altii trebuie sa ne facem ca vedem alt meci ? 3-0 era un scor normal.
aziz • 6 septembrie 2009, 1:48
… lasa ca si Portugalia ratează calificarea si nu este nici o tragedie …
cfrescu • 6 septembrie 2009, 1:48
asa-i romanul! scoti 1-1 la Paris, dar el tot are ceva de comentat!! Toti – mai ales ei, marii cunoscatori de fotbal – se asteptau sa primim azi de la 3 in sus, dar dupa razboi ei gasesc rapid mii de erori de selectie!!! Analizand cotele jucatorilor, daca-l ignoram pe Chivu, era o lupta intre soricel ei elefant, dar dupa meci „specialistul” roman e suparat ca soricelul nu i-a dat si niste picioare-n gura… O echipa care joaca doar al 3-lea meci impreuna (!?!?!) e rapid categorisita de romanasi experti ca fara viitor! Da, intelegeti acum de ce Romania a fost si este la coada Europei! Din fericire, exista si oameni ca Razvan Lucescu si echipa lui de caractere din aceasta seara, deci mai exista o speranta pentru un viitor!
Savag3 • 6 septembrie 2009, 1:51
Frumos articolul, despre o realitate care in sfarsit prinde contur. Totusi trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant, caci a fost, totusi o un meci al frantei inca din secunda 1. Degeaba ne asumam merite pentru ceea, ce nu am reusit noi personal sa realizam, si anume sa inscriem. Si da, echipa arata de la meci la meci o maturitate diferita fata de „era” Piturca, dar asta si pentru ca fiecare antrenor impune propria mentalitate. Cu toate acestea, nu mentalitatea ne face invingatori, ci talentul, si posibilitatea exploatarii acestuia. Degeaba avem echipa matura, daca nu avem si talente in echipa, oameni care sa se lupte cu 1, 2, 3 oameni de odata pe teren, si sa poata iesi din clinci. Pana atunci vom ramane o echipa de talie „mijlocie” oricat ne dorim sa spulberam toate echipele din calea noastra. ASTA ESTE REALITATEA NOASTRA!
veron24 • 6 septembrie 2009, 1:53
superb articol.felicitari
Itza • 6 septembrie 2009, 1:55
Dezamagitor…ma simt tradat ca roman,sa luptam pentru un egal cu trageri de timp pe state de france? chiar suntem atat de mici? atat de insimnificativi?mentalitate face diferenta iar mentalitatea noastra se claseaza intre aprozar si carciuma? Aveam inca o shansa…Razvan credea in ea…de ce am tras te timp? sa fim eliminati cu capul sus? sa facem un palmares bun? sa nu riscam k sa mentinem seria fara infrangeri? sau doar pentru ca nu am crezut cu adevarat in victorie? am vazut in pararel meciul austria-ins.feroe…si bucatarii feroezi au fost cu 3 clase pentru noi chiar dk au luat bataie la un scor de handicap au jucat cu onoare cu bucurie in fata unui adversar pe care noi l am privit de sus…selectia mi se pare o mare greseala…apostol inca nu e de nationala…surdu se zbate dar e lipsit de talent …radoi e inca in arabia sub palmier…max nicu are emotii..matei nu stie sa pasese decat in aparare…iar roman are valoare de franta-romania???…urat din partea lui razvan cu nepotismele..codrea merita o sansa …andrei cristea merita o sansa…sapunaru merita o sansa…ffff urat meci…suntem o natiune plina de talente dar ratata din pdv al mentalitatii…o seara neagra!
bebe • 6 septembrie 2009, 1:55
Un articol extraordinar!
CiP • 6 septembrie 2009, 1:56
Asa e, nu am fost eroi dar ce diferenta intre risul relaxat al lui Ribery de pe banca de rezerve si grimasa de neputinta dupa (inca) o minge pierduta cind era pe teren. Nu stiu, mie cel mai mult mi-a placut ca am reusit sa revenim dupa ce am fost condusi in deplasare, ca am avut determinare, ca avem norocul curajosilor si inca ceva…nedefinit…dar atit de important pentru orice echipa, cu oricite talente: un inceput de incredere si de nebunie, de echipa care nu mai joaca pentru a salva o calificare, nu mai joaca pentru trei puncte, ci numai joaca. Va mai amintiti de calificarea Rusiei la ultimele europene? Totul a inceput cu un meci pe care l-au intors la Moscova si cred ca in seara aceasta noi am avut ceva din starea aceea de spirit. Ramine sa vedem in ce masura vom reusi sa nu distrugem ci sa cultivam acest lucru atit de pretios!Pentru mine, el exista si poate nu sunt singurul.
Bravo baieti si la mai mare!
resemnatul chivu • 6 septembrie 2009, 2:00
Sincer, ma indoiesc ca afisam o noua atitudine, atata timp cat al nostru Chivu apare mereu cu aceeasi atitudine de „capitan” si de „invingator” cu care ne-a obisnuit de atata timp.
In timp ce francezi se lupta cu sarbii si implicit pentru calificare, noi ne luptam pentru egaluri nesperate si norocoase si pentru a salva aparentele.
Oameni buni, mentalitatea si atitudinea nu s-au schimbat! Ca sa obti mai mult, trebuie sa iti doresti mai mult. Asta e primordial, inaintea scuzelor si a (auto)aprecierilor asupra valorii celor doua echipe, asta trebuie sa isi insuseasca capitanul echipei, antrenorul… Antrenor care a ales aparentele, a ales o lupta de echipa mica cu spatele la zid, in locul asumarii riscului de a castiga si a fi in carti pentru calificare.
E totul vorba de o alegere, un risc pe care trebuie sa ni-l asumam toti, publicul, voi presa, si evident antrenorii si jucatorii.
Este vorba de mentalitatea de invingator…
Ramane intr-adevar daruirea si lupta de pe teren… dar ea trebuia canalizata altfel.
dimitris • 6 septembrie 2009, 2:02
ce dracu laudam suficienta si umilinta?! franta trebuia sa ne bata cu 3-o …nu am trecut centru terenului..si nu am avut un sut pe poarta ,,rusine! saudam suficienta si non -valoarea!
Alex • 6 septembrie 2009, 2:03
NU ne-am ajutat pe noi? Dar pe cine am ajutat, domnule „jurnalist” Tolontan? Un rezultat excelent obtinut de o echipa aflata in plina reconstructie, chiar daca se reconstruieste cu jucatori de 30 de ani.
Asa este, nu ne ajuta deloc in privinta moralului si a imaginii.
Nu am jucat bine? Ce inseamna pentru tine, sa joci bine? Compara cele doua loturi si observa mai bine maniera de joc. Cand esti atacat cu 10 jucatori, printre ei aflanduse Benzema, Ribery, Anelka, si Gourcuff, la ce te astepti? Sa ataci? Cu ce jucatori sa ataci, domnule Tolontan? Ne-am aparat bine, cand s-a putut am iesit din aparare cu pase pe jos, am incercat si noi…Daca in momentul asta nu se poate mai mult, ce doriti?
Avand in vedere valorea actuala a Romaniei si adversarul de astazi, am jucat foarte bine. Noapte buna!
popa cosmin • 6 septembrie 2009, 2:06
Buna,
Am si eu o intrebare pt Dl.Tolontan,
Daca a facut vreodata sport in viata lui????,ca vad ca comenteaza prea mult pe transpiratia altora.
La revedere
alb-rosu_in_VN • 6 septembrie 2009, 2:07
Teoretic mai avem sanse la locul doi chiar si la acest rezultat! Noi ar trebui sa batem tot, iar Franta sa piarda cu Serbia si acasa cu Austria (teoretic posibil, au mai pierdut cu Israel acum 16 ani) si sa bata Feroe cu un scor mic. In aceasta situatie noi am face 17 p iar Franta tot 17, iar diferenta s-ar face la golaveraj. Asta ne face sa regretam si mai mult egalul din seara asta, dar mai mult meciurile pierdute cu Lituania, Austria, Serbia! Chiar si in acest caz fantezist, tot nu stiu la ce ne-ar ajuta locul doi, pentru ca am ramane in afara barajului datorita punctajului slab. Cine stie, poate bate Feroe in Franta! Ha ha!
ADRIANO • 6 septembrie 2009, 2:07
asa e …foarte frumos vorbit 🙁 pacat de acesti jucatori minunati pt k meritau mai mult…dar cand la nationala sunt antrenori precum piturca care joaca cu banel nicolita…care e rezerva la steaua ce pretentii sa ai?? cand il tii pe max nicu si ghioane in afara lotului…iti bagi joc de 23 de mil de oameni 😉 piturca in locul tau nu as mai iesi din casa de rusine…da cum esti un om fara scrupule…oltean dala obosit…tii capu sus;)k domnisoarele dupa….;) in fine ..e prea dureros sa mai vb de niste oameni care nu merita pomeniti;)pakat de acesti jucatori minunati inca o data!!! bafta multa in continuare razvan :X:X ati vazut ce echipa frumoasa a creat acest baiat !!! pe viitor suntem o mare echypa …veti vedea …cine auzise… de apostol …razvan l’a adus si s’a vazut in joc…ghioane la fel….e un mare fotbalist de care piturca isi batea joc 😉 !!! RUSINE pt un”antrenor” de ……. bn k am scapat de el ;)FZ ROMANIA
Guga • 6 septembrie 2009, 2:13
Si Radoi sau Coman aveau zâmbetul pe buze la un moment dat. Si mai bine martiri, decât lasi.
dimitris • 6 septembrie 2009, 2:14
ce sanse avem in viitor ca am ajuns sa jucam si sa ne bucuram ca san-marino ptr un egal in urma unui autogol si a nici macar a vreunui sut pe poatrta,,,ne mmeritam soarta de ratati ai europei….
neamtu • 6 septembrie 2009, 2:17
in mare parte de acord,o echipa a romaniei bine organizata dar ca de obicei fricoasa,parea ca ne arde mingea.Avem jucatori tehnici dar nu avem mentalitate de castigatori.Eu in seara asta am vazut o echipa a romaniei care nu vroia sa piarda nu una care vrea sa castige si asta se intampla la toate echipele romanesti cand intalnim adversari puternici.Preferam sa ne aparam cu 11 jucatori si sa asteptam o minune si cand ne iese bine suntem eroi sau martiri dar continuam sa pacalim fotbalul si sa ne multumim cu acelasi nivel scazut.Eu as fi preferat cel putin in seara asta ca nu ne jucam mare lucru,(sa fim seriosi calificarea era aproape imposibila) sa vad o echipa curajoasa chiar daca pierdeam la scor decat acest egal.Memtalitatea noastra e sa nu pierdem nu sa castigam si asa nu o sa crestem niciodata.
Ionut`hd • 6 septembrie 2009, 2:18
Despre ce viitor vorbesti oare?
Am scos un egal pentru ca francezii si-au dat autogol si au ratat cu nonsalanta cateva ocazii pe care scria GOL.
Pi si Piturc a reusit meciuri eglae contra francezilor, si asta unde ne-a dus? NICIUNDE !
Un joc modest al nationalei noastre. N-am castigat NIMIC cu egalul asta.
N-avem nici un viitor.
Cor • 6 septembrie 2009, 2:19
Vin vremuri grele cu fricosu lucescu la carma si cu gloabe harnice gen mara si surdu. Fundu’ la poarta cu echipele mari, joc de-a latu cu celelalte ca poate iese ceva. Traiasca nashu !