Diferenţa dintre eroi şi martiri

Un rezultat foarte bun şi un regret de măsură: nu mergem la Mondiale

duminică, 6 septembrie 2009, 1:03

Un rezultat foarte bun şi un regret de măsură: nu mergem la Mondiale

Da, avem o nouă atitudine, dar am fost pe punctul de a inventa şi un nou sport. Acela în care tragi pe poartă abia după ce înscrii.

Cu onestitate, care nu e duşmanul bucuriei, să admitem că am avut noroc şi că am scos din minţi fotbalul, în special în prima repriză, cînd Ribery zîmbea amar pe bancă în faţa neputinţei alor noştri de a ieşi măcar din propria jumătate.

Observaţia nu anulează jocul foarte bun, pînă la durere, reuşit de echipa motivată de Răzvan Lucescu şi condusă de Ghioane, Chivu, Coman, Rădoi şi poate în primul rînd de Raţ, care a luptat cu spatele la zid pe tot flancul stîng. El a avut luciditatea unui mare fotbalist, calculîndu-şi mereu timpii, deposedările şi intercepţiile. Avea parcă în el temporizatorul pe care-l pun pe pian chiar şi maeştrii interpretării, ca să nu devieze ritmul concertului.

Final neaşteptat, final cu satisfacţie, final greu de suportat şi de obţinut, final cu un 1-1 care confirmă că lupta e condiţia esenţială a fotbalului.

O ultimă observaţie în miezul unei nopţi în care e dificil să discerni bucuria de regret. Am fost aparte, dar nu eroici, ci doar martiri. Diferenţa e că eroii se califică la Mondiale, în timp ce martirii fotbalului îi dărîmă pe francezi în beneficiul indirect al sîrbilor. Ne-am ajutat vecinii şi nu ne-am ajutat pe noi.

Romania ratează calificarea şi redescoperă lupta împreună. Rămîne viitorul.

Comentarii (156)Adaugă comentariu

alb-rosu_in_VN  •  6 septembrie 2009, 2:21

Un cuvant bun si despre arbitraj. N-am mai avut de mult timp un arbitraj atat de corect in deplasare! Sa fi arbitrat asta si meciul nostru cu Danemarca din deplasare in locul lui Urs Maier! Jos palaria, mi-a placut, n-a dat nici 1% in plus Frantei. De tusier, ce sa mai vorbim, putea lejer sa lase gol valabil la Henry. Sunt suparat rau pe Surdu, ala nu e sut de atacant. Cred ca daca era Marica in locul lui nu rata de acolo, trebuia tras tare cu siretul nu cu latul aiurea cum a dat-o Surdu. Daca deschideam scorul nu cred ca francezii ne mai egalau, la cum ne-am aparat! Imi pare rau ca nu l-am testat mai mult si pe portarul lor, parea speriat rau la inceputul meciului. Cred ca un Andrei Cristea, chiar si Marius Niculae, s-ar fi descurcat mai bine in locul protejatului Surdu, macar am fi tras mai mult de la distanta. Chiar asa, n-am tras deloc de la distanta, desi se impunea. Jocul defensiv a fost aproape fara cusur (desincronizare de cativa mm a lui Apostol la golul Frantei), dar pe atac mai avem mult de lucru. Dar probabil ca nu putem sa facem amvele faze la fel de bine cu jucatorii pe care-i avem. Si-asa, la cat de de „sonore” sunt numele noastre, ma mir ca am putut tine piept Frantei la ce lot are.

Rica  •  6 septembrie 2009, 2:31

Ne au dominat tot meciul, nu eram capabili sa depasim mijlocul terenului si vad ca mai sunt unii care se bucura de „rezultat”???

Care e rezultatul ala mai? Ca cu egal nu mai avem nici o sansa pentru locul doi? Si cand o echipa e in reconstructie, important e jocul, nu rezultatul.

Si ce joc am avut? Ne am aparat tot meciul sperand sa facem ceva din plesneala.

Ce sa faca astia pe viitor cand nu pot sa lege trei pase, cand am avut trei suturi pe poarta in tot meciul, cand daca aveam un portar mai slab, primeam 3-4 goluri.

Si poti sa te aperi dar macar sa faci contratacurile bune, or la noi nimic, nimic

am jucat la fel ca sub piturca, numai ca acum e razvan lucescu care e mult mai modern….

marius  •  6 septembrie 2009, 2:47

nu inteleg de ce e asa o mare surpriza ca am ratat calificarea … chiar daca bateam …. sansele erau ff mici!

adi  •  6 septembrie 2009, 2:58

Mai bn pierdeam cu 4-3 decat 1-1 cu un gol cadou de la adversar.Lucescu merge cu numele tatalui sau inca…dar o sa i se infunde curand

Guv  •  6 septembrie 2009, 3:02

Este incredibil, nu am castigat nimic, nu am invatat nimic, traim pururea un vesnic cosmar. Am vazut un meci identic cu cel de la EURO. Nu mai inteleg de ce ne-am mai chinuit atat sa scapam de Piturca. Cu Piturca am fi putut obtine usor un 0-0.

ana maria  •  6 septembrie 2009, 3:04

Si uite asa noi, romanii, nu stim sa ne bucuram!

Oare domnul Tolontan era capabil sa scrie un articol pertinent doar atunci daca am fi pierdut???

Sa auzi strigand Romania si sa vezi tricolul imbracand romanii in marea albastra pe Stade de France, m-a facut mai bucuroasa decat 1000 de articole de acest gen!

Bravo ROMANIA din aceasta seara, bravo jucatorilor, antrenorilor si, nu in ultimul rand, suporterilor prezenti pe stadion! A fost o atmosfera deosebita, nu am plecat acasa cu gustul amar ca nu mergem la mondiale , ci am plecat cu bucuria ca am fost egalul unor fotbalisti care joaca in marile echipe din Europa!

Tricolorii m-au facut sa nu imi mai fie rusine ca cersetorii de pe Champs Elysées sunt romani, asa cum au avut geniala idee de scrie intr-un articol jurnalistii GSP.

Domnilor ziaristi, profesionalismul dumneavoastra imi lasa un gust amar rau de tot….daca fotbalistii nostri au fost la acelasi nivel cu francezii, ziaristii de la gsp inca mai au de lucrat pana cand ii vor ajunge pe cei de la l’equipe sau francefootball!

Nu avem nevoie de un campionat mondial ca sa strigam „HAI ROMANIA!”, o putem face oricand!

Escu  •  6 septembrie 2009, 3:10

pentru Catalin Tolontan
Martirii sunt mai sus decat eroii… nu invers
Asta pentru urmatoarele tale articole.
Numai bine

Hohohoho  •  6 septembrie 2009, 3:10

Plin de amatori aici. Avem o echipa de jucatari care e mult mai slaba decat cea a frantzei . Am jucat in deplasare cu o echipa foarte buna si ne-am aparat. Nu intzeleg ce e aici , plin de nemultzumitzi ca lucescu al mic nu a facut barcelona cu jucatori romani. De ce credeti ca doar Chivu si Mutu is evaluati peste 5 milioane? Ar mai fi vreo 2 – 3 dar din pacate ei nu au avut noroc , au ramas in fotbalul romanesc, si nu au fost constanti. Lucescu a facut tot posibilul , din pacate avem jucatori slabi . Nu e generatia de aur , desi si aia pierdeau in fata francezilor de nu se vedeau.

Vidi  •  6 septembrie 2009, 3:13

NE-AM SATURAT SA NE HRANIM CU PATETISM DESUET!!!

Mihai  •  6 septembrie 2009, 3:30

Hai sa fim seriosi.. Noua ne trebuia calificare nu un rezultat echitabil, si daca lua bataie cu 4-0 aceeasi impresie imi ramanea.Romania a marcat fara sa suteze pe poarta, iar noi trebuia sa avem principalul scop victoria. Nu sa mergem si la mica ciupeala…

Gabriel  •  6 septembrie 2009, 3:35

Catalin, o parere foarte buna!O pozitie demna si adevarata avand in vedere circul din tv in momentul de fata.Majoritatea moderatorilor bat campii rau si nu ma refer aici la „you know is marketing let’s make show”.

jiji jeep  •  6 septembrie 2009, 3:37

ar trebui ca acest element destabilizator,pe numele din C.I victor piturca ,cunoscut cu nume de cod :barbugica sa fie tras la raspundere de institutile statului pt.subminarea fotbalului romanesc !ne-a mazilit si vedem mondialele la terasa in fata plasmelor vara viitoare din cauza lui si a altui personaj dubios ,pe numele de mircea sandu .suntem suparati ca am avut in loc de antrenor un cap de crima care in loc de antrenamente le explica cum este sa joci barbut .imi permit sa spun ca oriunde in lumea civilizata,dupa un esec cu lituania orice antrenor isi dadea demisia ! numai la noi sa mers pe o mana moarta din cauza lui mircea sandu .la mijloc a fost cascavalul oferit in mod nejustificat acestui bagabond smecherit !ar trebui sa existe o lege data de mai marii puterii in care daca ti-ai batut joc de natiunea fotbalistica sa raspunzi in fata romanilor !cum este posibil sa nu te autosesizei ca federatie si sa nu demiti astfel de figuri anoste si reprobabile .sunt de acord ca fotbalul este doar un joc ,dar cand vezi ca este luat la misto trebuie sa aplici o corectie ,macar de ochii lumii .la noi dupa principiul lasa ca merge,sa ajuns unde sa ajuns !bravo razvan,bravo baieti !iar tu mai tolontane ,scrie despre fotbal si panaramele astea care au facut avere de pe urma indolentei si pierd calificari ce trebuiau castigate .nu vrem sa fim campioni tot timpul/dar sa fim acolo unde ne este locul in ierarhia mondiala fotbalisica !

mieusa  •  6 septembrie 2009, 3:56

Aveti dreptate. Sa le fie rusine ca n-au batut Franta cu 5-0 si n-au luat 12 puncte ca sa ne califice. Sunt niste … (i-ati numit deja voi, astia „dershteptzi”)

timi  •  6 septembrie 2009, 5:23

Francezii au fost peste noi tot meciul, a fost un meci intre o echipa cu super-jucatori si o alta care pare venita din ultima grupa valorica.Sa ai doar doua atacuri in tot meciul, sa fii calarit in halul asta si sa crezi ca esti pe drumul cel bun, poate fi culmea absurdului.
Romania s-a prezentat mediocru, singurul care putem spune ca s-a salvat a fost Dani Coman.In rest, incepand cu Maftei si terminand cu Marica, jucatorii romani au fost penibili.Viitorul suna nu rau, ci catastrofal.

alameda  •  6 septembrie 2009, 5:37

Ce atitea laude Am pierdut calificarea ati facut o favoare sirbilor Pacat ca francezi au inscris pt Lucescu Daca ROM face acelasi rezultat cu Austria? Va trebuie 100de ani sa va dati ca sitem driblati

Tudi  •  6 septembrie 2009, 5:41

Plin de carcoteli pe aici.

Recunoasteti, majoritatea ziceati inainte de meci „luam 4, cum sa nu luam cand aia ii au pe Henry, Anelka, Ribery, Gorcouff si Gignac?”.

Aveam putine sanse sa facem ceva, orice, pe Stade de France, impotriva unei Frante montata, care avea nevoie de victorie ca de aer.

Dar iata ca am facut ceva iesit din comun noua, romanilor: de data asta nu am stat chiar capra. Nici nu i-am pus noi capra pe frantuji, dar nici nu ne-am lasat dominati fara lupta, cum am facut de multe ori.

Iar voi, carcotasilor, sunteti aici, mereu aici, cu comentariile voastre acidulate ca un soft drink scuturat.

Recunosc, nici eu nu sunt de acord cu unele decizii de selectie (spre exemplu, desi sunt rapidist, mi s-ar fi parut mai potrivit un varf bataios, precum Marius Niculae langa Marica). Dar trebuie sa intelegem ca nu prea avem de unde sa scoatem jucatori de calitate, nu putem trage iepurele din joben cand vrem noi. Poate reusim sa crestem unul-doi mijlocasi tehnici, care stiu temporiza si proteja mingea, dar pana atunci trebuie rabdare.

Si nu inteleg de ce nu aveti rabdare si voi, carcotasilor. Va grabiti undeva? Ca tren spre mondiale nu mai avem oricum.

Bogdan  •  6 septembrie 2009, 5:50

Mi-a placut comentariul spre deosebire de cel al Mariei (care ridica in slavi noua nationala in ciuda faptului ca e doar cu putin diferita fata de cea a lui Piturca). De asemenea o alegere foarte buna in a nu-l ataca mai pe fata pe Razvan care merita in continuare sanse. Pe de alta parte trebuie sa fim corecti si sa spunem lucrurilor pe nume, adica ca nu am facut nimic in aceasta partida si ca am avut un noroc imens sa terminam cu un egal.

Luc  •  6 septembrie 2009, 6:17

Razvan a pus autobaza in poarta cala Brasov si a practicat antifotbal. Cirtzu mai face asta cu Pandurii tirgu-jiu si cistiga puncte. Oare cit trebuie sa fii de egomaniac sa declari ca ramin neinvins de trei meciuri? Nu as fi regretat daca ne bateau francezii azi cu o nationala in constructie , cu tineri de perspectiva. Echipa cu finii orgoliosului razvan e doar pentru a pune ceva pe CV lui. Nu reprezinta Romania noastra. Am pierdut calificarea si ce mare bucurie ca nu sintem batuti!!! Ca si tatal lui tot razbunator este si plateste polite in stinga si in dreapta. Cu jucatorii care au jucat azi nu invingeam nici echipa peste 85 ani a Frantei, cu toate ca unii ca virsta se calificau!

ciupi  •  6 septembrie 2009, 7:16

daca virgula capitanul echipei declara ca franta a fost mai buna decit noi, care franta a jucat ceva intre bambilici si pitzurchici, inseamna ca mai este loc pina departe. consistenta, numele tau este fotbal. asta trebuie sa le ceara razvan, incepind cu nazdravanul maftei, omul care era plans pana si de familie pentru ca a fost „aruncat” pe dreapta, iar acum pare sa-si fi gasit acolo locul de veci, si terminand cu obraznicul in sens pozitiv roman, care putea fi bagat de la inceput in locul limitatului de-acum mara, chiar cu riscul de a se fi numarat din finii selectionerului.finii.

trombonel  •  6 septembrie 2009, 7:16

Piti este vinovat in proportie de 2% ptr. ratarea mondialelor.
FRF in schimb este principalul vinovat ptr. ca nu a stabilit nici macar in contract un asemenea obiectiv. Va dati seama?!
Si jucatorii l-au boicotat bine, hai sa fim seriosi si sa spunem lucrurilor pe nume.
Piti ca Piti domnilor dar daca aveam Federatie
asta de amatori ar avea demnitate ar demisiona si ar lasa profesionisti.
Nu intelege nimeni inca ca FRF-ul este buba?

FRF amatori  •  6 septembrie 2009, 7:26

Amatorism grandoman la FRF!!!!!
Piturca nu a avut nici un obiectiv!!!!
Poftim????
Si ma rog de ce este el vinovat acum????
Poftim?????
Iar „meseriasii” de la FRF iasa basma curata cand in schimb ei ar trebui sa fie demisionati, urecheati si extirpati.
Nu va este clar care este problema la nationala?
Nu jucatorii, nu antrenorii, nu suporterul ci FRF-ul lui Sandel, astia sunt ciurucurile care ne ingroapa fotbalul national.
Cu cat veti intelege mai repede cu atat mai bine.
Vad ca nimeni nu vede problema in profunzime.

berzeliuss  •  6 septembrie 2009, 7:36

Da-mi un Hagi si ridic tot Pamantul. Cu un atacant bun si un adevarat nr. 10 am fi fost egalii lor{sau pe aproape}

andrei  •  6 septembrie 2009, 8:25

la constanta am fost la meci.in prima repriza am fost pe ei.nu au miscat.aseara daca era 3-0 la pauza nu se supara nimeni…

noe  •  6 septembrie 2009, 8:44

nu e un rezultat foarte bun e doar un rezultat foarte norocos…de restul sunt iluzii

adrian  •  6 septembrie 2009, 8:52

Din nefericire oamenii din federatie nu au avut curajul sa-l demita pe Piturca decat in momentul cand nu am mai avut nici o sansa de calificare, acum am incercat sa ne agatam de ultima sansa, dar timpul a fost scurt si nu suntem inca pregatiti sa invingem Franta. Felicitari jucatorilor si lui Razvan!

Jokerica  •  6 septembrie 2009, 9:04

Super. Am ajuns sa ne bucuram ca avem 1% posesie cu Franta si ca sare mingea din noi ca din lemn. La Romania se obsera o schimbare in bine cu Razavan Lucescu pe banca ? Ne mai mintim mult ? Tot meciul am vrut sa vad si eu 3 , 4 pase consecutive , macar in jumatatea noastra. Hai sa fim serios Piturca e peste Razvan si asta e parerea multora , dar asa ne place noua sa ne mintim singuri.

Cristina  •  6 septembrie 2009, 9:28

Oare pentru a cata oara nu reusim sa ne calificam? De ani de zile nu am mai reusit performante notabile in sport (nu doar in fotbal). Nu suntem poate motivati sa luptam. Nu suntem motivati sa ne creem conditiile necesare. Nu suntem motivati pana sa ne si creem o atmosfera fair-play pe teren.

NamNumE  •  6 septembrie 2009, 9:37

„Observaţia nu anulează jocul foarte bun, pînă la durere, reuşit de echipa motivată de Răzvan Lucescu şi condusă de Ghioane, Chivu, Coman, Rădoi şi poate în primul rînd de Raţ,” ce e asta? eu pana in minutul 80 nu am stiut ca joaca si Radoi …1 data i-am auzit numele in tot meciul da dar vine de la steaua si are nevoie de pblicitate nu?..asa e Romania…..

dragos b  •  6 septembrie 2009, 9:40

are dreptate cel care spune ca articolul nu spune nimic. ce-ati fi vrut, domnule tontolan, sa jucam ca si cum aveam in fata i-le feroe? jucam cu franta, daca ati uitat. cine a batut franta usor la ea acasa si cum puteam face noi asta? daca aveti un raspuns la asta, va propun selectioner!!! voi, unii ziaristi, parca va uitati la alte meciuri… in afara de max nicu, care nu s-a prea vazut, toti au dat tot ce-au putut. Stiti ca aseara a jucat si Chivu? pe Coman l-ati vazut? a intrat si un baiat la un moment dat, parca roman ii zice…

stelistul100  •  6 septembrie 2009, 9:42

Da „ramane viitorul”, oricum Razvan le-a inchis gura la multi, calificrea nu a pierdut-o el, calificarea am pierdut-o de mult…

decebal 89  •  6 septembrie 2009, 9:45

Parca am fost Andorra!!!

Adrian  •  6 septembrie 2009, 9:48

Vad ca multi sunt numultumiti de joc, nici mie nu mi-a placut prima repriza, am avut mult noroc insa ati vazut si finalul meciului? A doua repriza, in a doua parte, s-a jucat altceva. A, si mai uitam niste lucruri:
1. am pierdut acasa cu Lituania
2. am pierdut acasa cu Serbia
3. am pierdut cu Austria
4. ne-am chinuit cu Feroe
5. am facut acasa egal cu Franta dupa ce am avut 2-0
diferenta a fost acum ca dupa ce am primit un gol am jucat mai bine, cred ca de prea putine ori am vazut lucrul asta la echipa nationala. Nici nu prea mai avem jucatori si asta nu mai e vina antrenorului echipei nationale (oricare ar fi el).

adyatac  •  6 septembrie 2009, 9:51

sa fim sinceri si mai ales obiectivi cand citesti linia de mijloc a Frantei si faci comparatie cu cea a noastra si asta intr-un meci disputat in Franta e clar ca rezultatul e onorabil.Dar de la rezultat la joc…. ORICUM PREFER SA PIERD CU RAZVAN DECAT SA CASTIG CU PITURCA si stiti de ce?
Pentru ca baietii chiar au luptat si chiar daca luam bataie nu aveai ce le reprosa . Bravo baieti

dar  •  6 septembrie 2009, 9:51

Am aratat aseara ca o echipa mica din liga lui Mitica, venita pe stadionul unei echipe candidate la titlul ca sa ajute o terta echipa. Noi, aseara, nu am incercat sa ne ajutam singuri, sa ne agatam de sansele minuscule pe care le mai aveam, ci doar sa-i incurcam pe francezi si, indirect, sa-i ajutam pe sarbi.
Se spune ca prin rezultatul de aseara se poate construi o noua echipa. Fals. 70-80% din cei aflati pe teren aseara cu siguranta nu vor face parte din viitoarea campanie de calificare: unii sunt fara perspectiva, altii fara valoare etc. Iar daca vrem sa nu ratam si viitoarele preliminarii, e nevoie sa interpretam si alta partitura. Altfel, jocul la mica ciupeala ne va arunca din nou sub locul 2.

alex c  •  6 septembrie 2009, 9:52

Catalin, tuturor ne place Razvan! Alt discurs, alta deschidere fata de suporterim alta educatie…DAR HAI SA PUNEM PUNCTUL PE I!
Romania lui Razvan nu a jucat nimic….NIMIC!Nu a fost alta atitudine in joc pt ca jocul nu a aratat ca echipa ar avea vreuna.am stat inghesuiti in propria jumatate( de ei, nici macar nu am avut o tactica defensiva, am fost incapabili de vreo tactica)am tremurat la fiecare atac si i-am facut eroi pe chivu si pe rat care au respins la disperare mingi.Daca si noi si Razvan avem curaj si luciditatate trebuie sa recunoastem ca e un rezultat absolut mincinos si nemeritat!L-am injurat cu totii pe Piturca si ne-am bucurat sincer cand a plecat dar uita-te atent si nepartinitor la egalurile lui cu Franta….Altceva,din pacate….Razvan greseste, ce face el nu e reconstructie…e problema lui si a federatiei, dar sincer mai are multe de invatat despre meseria asta…e o caciula prea mare pt el…il asteptam cu totii in costumul lui impecabil, cu discursul lui perfect si civilizat sa ne explice ce rezultat mare am obtinut aseara, ce joc tactic perfect am facut etc…si voi veti scrie toti cum s-a nascut o mare echipa la Paris….

sorinache  •  6 septembrie 2009, 9:58

Chivule, ai avut dreptate cu generatia lui Hagi dar si voi sunteti la fel: toti cuu cu.rul in poarta si mingea la Mutu.

decebal 89  •  6 septembrie 2009, 9:59

Sfert de finala de cupa uefa, 0-0 in Ghencea mi erau 15-20 min. de joc, scor la care Rapid era eliminata si antrenorul ei nu risca aruncand un varf in plus pe teren. Deznodamantul: Rapid eliminata fara infragere!!Chiar conteaza asta?In afara de niste suporteri fanatici care o sa fie mandrii de acest lucru? Sloganul „Am pierdut cu fruntea sus” e pentru looseri.Un meci in care 2 pasa era invariabil data la adversar, este vazut ca un mare meci!1
Pentru toti looserii de Romania. Steaua Bucuresti a aratat in 86 ca se poate sa invingi echipe mult mai valoroase.Era un meci pe care trebuia sa-l castigam si nu l-am castigat. Cum sa fie un meci mare!
Atitudinea jucatorilor printre care a lui Coman a iesit in evidenta cel mai mult, aceea de a trage de timp la egal!!, ne dezvaluie ca in vestiar Lucescu jr le-a spus ca si un egal e un rezultat bun.

Dorian  •  6 septembrie 2009, 10:04

Cat de mici si de nepretentiosi suntem… 🙁 Daca asta a fost un meci bun…eu chiar nu mai inteleg nimic. Suntem atat de slabi…ajungem sa ne bucuram atunci cand scapam cu un egal, pt. noi asta e lupta crancena – sa stam cu fundul in careu propiru 80 de minute din cele 90. 🙁 Sunt profund dezamagit, in special de presa sportiva…macar din partea lor ma asteptam la un „Am ratat calificarea, dupa un meci in care n-am intrat sa invingem, desi trebuia.”
Nu-i nimic, vom mai urmari un CM la televizor, incepem sa ne obisnuim. Si vom continua sa ne bucuram atunci cand echipa adversa inscrie de 3 ori, pt. o tabela de 1-1.
Suntem mici, si ne prabusim. Pacat. Sa nu uitam ca marile nume ale lor au jucat vreo 25 de minute…Ribery+Benzema… Mi-e si frica sa caut statisticile partidei. 🙁 Sunt trist. Pt. ca ne-au umilit. N-am jucat absolut nimic, n-am vazut decat un Sahtior, in finala cu Barcelona. Un meci slab, la finele caruia ar fi perfect romanesc sa acuzam arbitrajul. Nu e vina lui Razvan…desi ar fi trebuit sa atacam, mai ales pt. ca aveam nevoie de victorie, nu de egaluri de palmares! Avem jucatori slabi, din care „sare mingea”. Asta e tristul adevar. N-am avut si n-o sa avem niciodata un Henry, un om care OPRESTE mingea cand ajunge la el, n-o scapa afara, nu sare din el la adversar… Am plonjat acum cativa ani buni in mediocritatea fotbalistica europeana, si e place tare mult sa ne balacim acolo. Deci…sa continuam linia asta, „baieti”! BRAVO, Romania! Un meci bun! 😐

ovidiu  •  6 septembrie 2009, 10:05

matematic, sanse mai sunt. noi trebuie sa ne castigam toate meciurile, iar francezii sa piarda in serbia si sa faca doar egal acasa cu austria. nici nu e chiar asa de neimaginat.

ovidiu  •  6 septembrie 2009, 10:11

„egal acasa cu feroe si austria”

PIF  •  6 septembrie 2009, 10:12

Singurl dribling facut de romani a fost cel al lui Roman. In rest? Pina cand nu jucam cu Franta cu aceeasi dezinvoltura pe care o aratam in jocurile cu Albania, nu ne putem gandi la calificari si chiar mai sus.
Daca scopul nostru a fost un punct atunci l-am atins. Daca scopul a fost inceperea reconstructiei, atunci poate l-am atins.
Hai Romania!

petrusm  •  6 septembrie 2009, 10:31

Razvan Lucescu a inceput selectia alegand oameni devotati si truditori ,dar nu neaparat mai buni decat cei dinainte.Mara se lupta ,stie ceva fotbal dar nu cat sa faca fata unui meci intreg nationalei Frantei.Cu Austria sau Feroe merge.La fel si Surdu alearga mult,are incredere ,dar nu are putirinta,adica mai trebuie sa munceasca mult fizic si mental.Nici el nu este inca la nivelul la care spera Razvan.Max Nicu a fost tot meciul timorat. Razvan este inteligent ,stie ca trebuie sa schimbe pe unii dintre jucatorii care nu confirma.Nu este atat de incapatanat incat sa parieze pe maini moarte.Cu siguranta doi , trei, sau mai multi din cei care au jucat nu vor mai aparea pe lista de inceput a urmatoarelor meciuri.Este bine sa stii ca te poti baza pe anumiti jucatori dar trebuie sa ai si jucatori care sa faca diferenta .Oricum la ce echipa am prezentat mai mult nu se putea.Se vede lipsa unor Mutu,Sapunaru,poate Dananae ,poate Costea si altii.
Si oricum ECHIPA NU ESTE PENTRU VIITOR ,sunt multi jucatori la sfarsit de cariera.

danicu979  •  6 septembrie 2009, 10:33

in Anglia toata lumea se bucura de necazul nostru. fraza cea mai intalnita; Fotbalul nu poate fi pacalit la nesfarsit. E aceeasi fraza pe care o foloseau si in timpul europenelor. romania este o echipa care nu stie fotbal iar tinta principala este sa nu te lase sa joci si poate cu noroc „foarte mult” iese ceva. Vremea cand Hagi & co gandeau ceea ce faceau a trecut. O echipa mediocra care se indreapta spre dezastru. Dar avem pretentia ca suntem o forta , de unde cand cei mai buni jucatori din Romania sunt portughezi , nigerieni, brazilieni, argentinieni si unguri mediocri. Iubesc jocul de fotbal indiferent de cine e pe teren dar daca am ajuns sa adorm la meciurile nationalei este cam nasol.

nu am fost roman  •  6 septembrie 2009, 10:53

pentru prima data in viata mea,odata ce am vazut convocarile am stiut ca ne facem de ras.nu putem juca la infinit doar prin daruire sperand ca vor rata adversarii iar noi din 1/2 de ocazie sa dam gol.piturca intelesese acest lucru dupa euro dar a dat in bara cu selectia.oameni buni,in afara de chivu care era fundas nu aveam un singur jucator ce stie sa faca mai mult de un dribling..de aceea am cazut in clasamentul fifa de pe 12 pe 40.razvan are apucaturile lui nea mircea din tinerete si este un om ranchiunos si invidios pe jucatorii cu personalitate,altfel nu imi explic de ce nu este convocat florin costea asa fitos cum este este cel mai bun jucator din campionat si golgheterul ligii 1.avem nevoie de jucatori tupeist in atac ce stiu sa faca diferenta nu de omenii muncii,nu mai suntem pe vremea raposatului.asadar:aseara nu am fost roman si nu voi mai fi pana cand nu va venii un antrenor strain care sa nu aiba veleitati de gorki si afinitati de marxx.

rammstein  •  6 septembrie 2009, 10:59

daca asta este fotbalul vazut de Lucescu jr.,vai de mama ei echipa nationala.n-avem nici un merit pt rezultat,Francezii si-au stricat singuri meciul,sa nu uitam ca putea fi 3-0 la pauza sau chiar 3-1 ,din moment ce ratezi intreaga poarta din 10 metri cu o pasa pe tava,ce pretentii putem avea?.nu vad bine nici urmatoarele calificari.

razvan  •  6 septembrie 2009, 10:59

sarbii, care de altfel sunt ca fratii nostri, nu cred ca au nevoie de ajutorul nostru.un lucru e sigur: razvan e antrenor bun.la europene ma uitam la un meci si discutia de la masa ajunge la piturca;la care un prieten imi zice „cum sa ne calificam din grupe , tu n-ai obsertvat ca Piturca e singurul antrenor de la europene care se imbraca in trening”.atitudine, asta nu are deocamdata Romania, dar sunt sigur ca asta o sa ne invete razvan.
pentru prima data din ’94 „Hai Romania!”

daniel  •  6 septembrie 2009, 11:02

Bai fratilor, cand va aud ca francezii desenau pe terne, lectii de tactica si nu stiu cate, dak erau atat de buni artisti ar fi castigat. Acei francezi sunt doar o adunatura de vedete(nu l-ati vazut pe Ribery cum a luat din fata unui coechipier mingea doar ca sa se duca el spre poarta). Franta e o mare dezamagire, un esec total. Cu jucatorii care ii ai esti in primele 3 nationale din lume si ajungi sa te chinui cu Romania si Ins. Feroe, sa speri ca poate mai pierd sarbii un meci. Asta e rusine, sunt vicecampioni mondiali si se fac de ras pe unde merg. Romanii au jucat cat au putut, s-au straduit, au muncit. E adevarat ca au fost unii jucatori care puteau juca mai bine(acum serios, avem mari vedete lasa-te pe dinafara? toti sunt cam de aceeasi valoare). Imediat dupa europeanul din 2000 am jucat un amical cu franta si in echipa era toata generatia de aur, va amintiti ce am facut?? au maturat cu nationala romaniei, se distrau. Singurul lucru pe care l-as face in locul lui lucesci ar fi sa investesc in tineri, cat mai multi tineri, ei cu adevarat sunt viitorul. Sa va amintesc ca nationala lu piturca a facut 4 puncte in 5 meciuri, piturca ala atat de laudat de becali? Macar razvan a facut 4 puncte in 2 meciuri, inca nu a pierdut si merge inainte. Aseara de rusine s-au facut francezii, nu noi. Cand il vedeam pe Ribery cum pierdea mingea si lu’ Benzema ii luau mingea din fata, incapabil sa dea macar un sut pe poarta.

jiji bec  •  6 septembrie 2009, 11:04

bai hahalerelor, rominii au jucat ca si sahtioru cu barcelona,si la fel a fost si diferenta de valoare ,adica francezii erau pisica iar rominii soarecele,E evident ca lucescu al batrin a facut tactica asta falimentara doar ca el cu barcelona nu a avut norocul unui auto gol.Bai Lucescule unde e victoria si calificarea?ti-ai batut joc de bunul simt al nostru,esti cam increzut ***.Deci operatia e reusita iar pacientul e mort.

Vlad_AR  •  6 septembrie 2009, 11:04

N-am vazut meciul(din motive obiective), asa ca nu pot comenta maniera de joc, insa e mai bun acest 1-1, care cred eu ca ne ofera liniste.Asa am scapat de „presiunea calificarii” si putem reconstrui echipa. Intrebarea care se pune:Avem cu ce?.Si a doua intrebare: Ce putem construi? o echipa de vedete , ca cea a Frantei sau o echipa de muncitori, care sa se impuna mai mult prin efortul depus decat prin sclipiri individuale?

Dinny  •  6 septembrie 2009, 11:07

Nimic nou sub soare…..
Cand ma uit cum joaca astia din fosta Jugoslavie,mor de ciuda!Iata de ce este plina lumea de fotbalisti „Jugoslavi” si noi ne laudam cu 2 „italieni”….
Putea fi rau…foarte rau.
Asa…..am obtinut un egal…si posibilitatea de a ne minti in continuare….”Mama ce talentati suntem „…La ce dracu ‘om fi…nu se stie….!!!
Probabil suntem f tari la jucat „fotbalul vorbit „…fiindca,la noi…un meci se joaca mai inainte la TV…3/4 zile la rand,inainte si 2/3 zile,dupa….asa incat meciul propriu-zis,trece de cele mai multe ori,aproape neobservat…sau n-il prelucreaza si livreaza mass-media asa cum ii dicteaza si interesele ei…

Comentează