TOLO.RO
Din cauza conflictului dintre patron şi suporteri, emoţiile fotbalistice vor fi dublate azi de cele organizatorice
miercuri, 21 octombrie 2009, 11:01
Din cauza conflictului dintre patron şi suporteri, emoţiile fotbalistice vor fi dublate azi de cele organizatorice
„Angajăm lunetist!” e o glumă doar pentru angajator, nu pentru fişa postului celui angajat. Vizat de mesajul suporterilor, Becali s-a enervat just. Îndemnurile la violenţă, fie ele şi scrise din bravură, sînt inutile; cauzele bune se molipsesc de la mijloacele rele. Fanii au greşit!
Dreptatea nu l-a însoţit însă prea mult pe Becali. Pentru că oamenii lui s-au apucat să elimine ameninţările din tribună fără să gîndească prea mult înainte. Şi, pentru că, dincolo de lista Jandarmeriei, care e singura clară şi legală, le e imposibil să discearnă cine a greşit, şefii clubului au apelat la pedepsirea tuturor abonaţilor de la peluze. Peste o mie de oameni s-au trezit deposedaţi de dreptul de a intra pe stadion, drept pe care îl achiziţionaseră contra-cost.
Conducerea a inversat normele juridice esenţiale. Argăseală a recunoscut-o, printr-o frază de dictator în miniatură: „Dacă vor să-şi recapete abonamentul, să-şi probeze nevinovăţia!”. Din clienţi fideli, abonaţii au devenit culpabilii de seviciu. Sînt răi toţi şi sînt răi din principiu.
Decît să scape cîteva zeci de vinovaţi, conducătorii stelişti au lovit în libertatea a sute de nevinovaţi.
Ca reacţie, suporterii plănuiesc pentru azi să intre totuşi pe stadion şi să însceneze manifestări rasiste. Vor să arunce coji de banane şi să imite ciorile, gesturi adresate jucătorilor de culoare ai lui Fener. Obiectivul: Steaua să fie suspendată din Europa.
Dacă vor face asta, vor proceda exact cum a procedat Becali cu ei. Întrucît nu pot să-l determine în nici un fel să-i respecte şi nici nu pot ajunge la el, ei vor lovi nevinovaţii: echipa şi pe ceilalţi fani ai Stelei.
Argumentele dispar în spirala ostilităţii. S-a ajuns prea departe şi ar trebui ca oamenii care lucrează pentru club să se gîndească la faptul că, spre deosebire de masa de oameni, o organizaţie are obligaţii, exigenţe şi responsabilităţi sporite. Fără un pas ferm, dar şi înţelept dinspre club, Steaua poate traversa eventual seara de azi, dar pericolul rămîne.
Lucas • 21 octombrie 2009, 23:42
Steaua a ales singura solutie viabila de a ne scapa de injuraturi si amenintari cu moartea ! Credeti ca eu nu m-am saturat sa ascult doar injuraturi ? De unde atata violenta ? Sigur este alimentata de cineva ! Atentie , nu ceva , CINEVA !!! Trebuia sa se termine! Mai ales ca cererea lor este absurda din start ! De unde credeti ca va apare un fraier care sa-si bage banii in gaura neagra numita STEAUA ?!
gen.danescu • 21 octombrie 2009, 23:45
mda…meciul asta va avea prelungiri,nu de alta,dar intarzie mai mult ca fluierul arbitrului dintr-un meci al Stelei la oradea de prin 80 si ceva
veron • 21 octombrie 2009, 23:47
excelent!!!
jocker12 • 21 octombrie 2009, 23:51
suporterii ar trebui sa actzioneze clubul steaua in instantza…..
iar clubul steaua, dupa ce plateshte daunele stabilite de judecator, sa ishi intareasca securitatea pe stadion….
simplu
chris • 21 octombrie 2009, 23:51
nu inteleg de unde solidaritatea asta cu huliganii a gesepe`ului cand motto`ul vostru parca era “noua ne pasa de sport” !!!???….dar se pare ca voua va pasa de instigari si mahala si prea putin de sport !…eu unul salut incercarea lui Becali de a matura din Ghencea si de a face posibil accesul oamenilor normali pe stadion , insotiti de copii , neveste , prietene , nepoti , fara teama de a fi lovit sau asaltat fizic sau verbal de acestia !….Ghencea din cauza huliganilor a devenit cel mai suspendat stadion din….Europa !!!….asta nu va spune nimik !!!???
steaua_florin • 21 octombrie 2009, 23:53
Nu le mai dati atata atenti la toti guralivi care se intituleaza suporteri sau „mai glorii”.Cand a luat Becali echipa de pe locul 7 si a bagat zeci de milioane de euro in ea sa o duca iar sus unde ii este locul nu a mai zis nimeni nimic,toti il idolatrizau,ii strigau numele si il felicitau.Acum cand vrea sa puna si el ordine in galerie sa ii europenize si pe ei nu mai e bun,in italia seminte mananca doar pasarile,iar bilete cu buletinul la ei se cumpara de ani de zile,daca te duci la meci sa cumperi bilet fara buleti nu cumperi si nu intrii.Asa ca nu le mai dati atata apa la moara acestor huligani.
gabi • 21 octombrie 2009, 23:56
statul roman ar fi trebuit sa ia masuri dar asta se va intampla doar peste 20 de ani.
nu sunt fan becali dar omul trebuie sa isi apere bunul (echipa si banii).
banii de pe bilete nu ajungeau pentru plata amenzilor. UEFA nu se joaca cu acte de huliganism.
imi pare rau ca multi nu inteleg dar asta e ca nu vor sa vada societatea in care traim.
Sunt profesor la universitate si daca ati vedea comportamentul tinerilor cred ca ati fi surprins neplacut.
intrun amfiteatru cu 200 de studenti cand incerci sa explici sunt unii care vorbesc si fac zgomot si atunci pentru a incerca sa-i faci pe cei care ii intereseaza trebuie sa-i dai afara dar nu ii poti identifica fiindca se acopera si dai tot coltul respectiv . cam asa si cu suporterii . ati auzit ca au fost suporteri care au condamnat acele benere sau acte de huliganism? a fost vreun huligan predat de suporteri fortelor de ordine cum am vazut in spania? din punctul meu de vedere toti cei cu abonament la peluze sunt complici si spun asta de multi ani.
Suporter • 22 octombrie 2009, 0:00
De ce ii amagiti pe suporteri, Cataline? De ca nu le explicati ca este o cauza pierduta in a-i cere lui Becali sa plece? Ei trebuie sa inteleaga ca voi sunteti de partea celui despre care scrieti cel putin 10 articole zilnic, castigandu-va astfel painea. Voi nu-l vreti plecat! Nu mai intaratati suporterii in acest razboi care nu se castiga asa. Altfel ajungeti la lucruri aberante ca si scrisoarea lui Boloni de acum doua zile in care il acuza pe Becali ca a reactionat tarziu la un baner porcos (facut, banuiesc, de suporteri) iar in fraza urmatoare continua in a-l acuza ca ii face golani pe suporteri. Ma indoiesc ca banerul respectiv a fost facut pentru a-i face rau lui Becali, asa cum vad ca tot lansati idea de catva timp.
manu71 • 22 octombrie 2009, 0:08
domnule Tolontan sa fim realisti……nu e nimeni perfect si curat dintre cele doua grupe…suporteri si becali…eu tin cu Steaua de 34 de ani,pt mine clubul asta inseamna fotbal de clasa si multe reusite memorabile,ce se intampla acum e un scandal de prost gust,eu il injur si il desconsider pe becali,de acasa,pt ca este scarbos sa mergi pe Steaua(nu o sa uit cu care a scumpit managementul biletele in LC,al doilea an de participare si de atunci am zis,pas bagat munca cinstita in buzunar),sunt multe persoane care nu mai merg pe ghencea din cauza acestui comportament ,pana una alta,multi dintre cei care suntem stelisti adevarati nu ni-l amintim pe acest exemplar venind pe stadion la un meci al Stelei pana sa fie patron,noi nu ne putem compara cu el,noi suntem Steaua dpdv uman,reprezentam clubul pt ca impartasim mai departe copiiilor nostri dragostea pt rosu si albastru,daca acest considera ca spiritul inseamna nimic,intr-o zi cand viata ii va trage o alta palma financiara o sa planga dupa suporteri.
pt suporteri,galeria sud si nord…..pe onoarea mea,nu aveti ambitie,lasati-va de bagat munca voastra in buzunarul ,lasati-l sa dea bilete gratuite,lasati-l balta,sunt sigur ca toti care merg pe stadion,sunt scarbiti de atitudinea incetul cu incetul fiecare pasare moare pe limba ei,credeti ca o sa rezista multi fara suporteri,va spun eu ca nu…..la anu pe vremea asta o sa planga pe la tv,ca a gresit si ca isi cere scuze pt a merge lumea pe stadion.
dR3am3R • 22 octombrie 2009, 0:14
Ar fi bine inainte sa rostiti numele Stelei sa va ganditi ce inseamna Steaua. O mana de acte, un stadion inchiriat, o echipa de mercenari angajati pe o perioada determinata ? Dar asta veti gasi la orice echipa din lumea asta, in orice liga.
Atunci ? Ce face Steaua sa fie acel club care are cele mai ridicate audiente si va umple dumneavoastra, celor din presa, buzunarele chiar daca e vorba de cea mai neinsemnata stire ? Noi o facem speciala, noi care venim cu trenul mai mult de 500 km ca sa vedem un meci in Ghencea; noi, care am indurat ninsoarea de la meciul cu Villareal rugandu-ne sa nu fie amanat meciul, iar cand s-a intamplat am revenit in peluza in urmatoarea saptamana; noi, care barbati in toata firea am varsat lacrimi la meciul de la Trondheim sau Middlesbrough; noi, „huliganii” cu si fara facultati, care simtim rosu-albastru; noi, fara de care Steaua nu ar insemna nimic, ar fi unul dintre miile de cluburi din lumea asta, cu acte, mercenari si atat.
Atunci cand prin forta, pe baza unui drept de proprietate gresit inteles si ilegal insusit incerci sa ne indepartezi pe NOI ce mai ramane ? Nu mai ai decat un stadion inchiriat si niste contracte pe perioada determinata, pentru ca sufletele noastre nu mai sunt langa echipa.
Deci ar fi bine ca atat dumneavoastra, cat si toti ceilalti „binevoitori” sa va revizuiti teoriile. Noi nu vom putea face rau niciodata Stelei, pentru ca Steaua fara noi nu e Steaua.
ALEX TRIBUNA 2 • 22 octombrie 2009, 0:18
BRAVO D-LE TOLONTAN SI SPER DIN SUFLET SA VA IMPLICATI SI DUMNEAVOASTRA PRINTRO SCRISOARE TRIMISA LA FIFA SI SPUS TOT CE SE INTAMPLA LA CLUBUL STEAUA ,DICTATURA ,VALIZA ,GLORILE CALCATE IN PICIOARE ,SA SPECIFICATI CUM ACEST PUNE LUPTATORI DIN K1 SA BATA SUPORTERI PT CA IL CONTESTA PT DICTATURA CARE O FACE LA STEAUA ,VA RUGAM DIN TOT SUFLETUL SA VA IMPLICATI D-LE TOLONTAN ATI REUSIT SA DATI JOS UN MINISTRU VOM REUSI IMPREUNA SA DAM JOS SI UN DICTATOR !
gabi • 22 octombrie 2009, 0:25
vad ca nu sunt singurul care este de acord ca in sfarsit se ia o masura de a curata stadioanele de huligani. si vad ca mai sunt si altii care va fac responsabili ca intretineti acest conflict
o pozitie corecta era sa va declarati impotriva acestor acte huliganice si sa cereti organelor statului sa-si faca datoria (oricum nu o fac)
gen.danescu • 22 octombrie 2009, 0:26
ma uimeste cantitatea asta de oameni,, rationali,, ce condamna huliganismul de pe Ghencea si in general..cand cei din,,loja,, si cei ,,rationali,, nu pot manipula,ajung la chestii perfide si intoxicari gen..nu putem venii cu copiii si sotia,de ce sprijiniti ,,golanii,,….noroc ca ii monitorizati voi ziaristii pe cei din fruntea fotbalului,ca de cei multi se ocupa ei
Vlad • 22 octombrie 2009, 0:29
Incredibil cate mesaje PRO – Becali :)). INCREDIBIL!!! Se vede ca a inceput campania electorala. As fi foarte curios care dintre cei de mai sus, care probabil nu au mai fost la un meci al Stelei de ani de zile, ar avea tupeul sa se duca in fata omului ala in scaun cu rotile si sa-i spuna ca este huligan, sau ca trebuie sa se sacrifice pentru binele echipei. Cel mai usor este sa generalizezi, sa acuzi de huliganism sau mai stiu eu ce, sa arzi etapele legale, insa cu fiecare actiune de tipul asta, ne pierdem toti cate un pic din libertate. Cel mai dureros este ca nu se poate face absolut nimic impotriva patronului, ca sa i se limiteze ilegalitatile astea. PS: acum 5 ani eram 10 prieteni care mergeam la meciuri, anul trecut mai ramasesem vreo 5, iar anul asta, am fost singurul care si-a mai luat abonament (la peluza evident). Si cand ma gandesc ca ma laudam in fata lor cu cartela aia magnetica… eh, permis nepermis, eu nu mai calc in Ghencea
geo • 22 octombrie 2009, 0:31
stelistilor, asta-i afacerea lui becali. ceea ce vreti voi e un fel de nationalizare? ati iesit vreodata cu bannere impotriva buticurilor din mol pt preturile pe care le au? ati cerut vreunei firme de alcool sau tigari sa se mute ca dauneaza sanatatii? nu mai mergeti pe stadioane, cind auziti de becali la tv schimbati canalul si cind televiziunile vor vedea ca le scade ratingul, il vor evita si abia atunci va pleca el singur.
cfr • 22 octombrie 2009, 0:33
mie imi pasa de fotbal, mie imi pasa de CFR. succes echipelor romanesti !
gabi • 22 octombrie 2009, 0:35
Vlad , nu ai timp sa faci toti pasii pe care ii vrei tu fiindca UEFA nu iarta. daca se va intampla ceva la meciul cu turcii atunci puteti spune ca ati ucis steaua. voi , nu becalii.
becali poate doar sa nu o duca pe un drum bun, in timp ce voi o puteti ingropa.
teodor • 22 octombrie 2009, 0:43
Nu sunt un suporter radical si multa vreme m-am certat cu prietenii care militau pentru astfel acte de huliganism. Nu am mai fost in Peluza de ani de zile.
Becali a ajuns insa prea departe. Comportamentul lui este patologic.
afara_cu_ciobanul_din_fotbal • 22 octombrie 2009, 0:49
hehehe…nu suporterii ci becali a adus Steaua in pragul suspendarii din cupele europene. Voi credeti ca UEFA si FIFA sunt adunaturi pe care becali poate sa-i abureasca cu celebrul:”am glumit”? FIFA si UEFA l-au trecut de muuult pe becali pe lista celor care se fac vinovati de discriminare si rasism. Ce a spus becali cand l-a cumparat pe semedo? „Mie nu-mi plac negrii astia dar pe asta l-am luat ca-i bun”. Ce a zis cand l-a dat fara pe Yesilova? „L-am dat afara pe musulmanul ala, yusuf sau cum naiba ii zice” I-a numit pe rapidisti pe suporteri huligani. Nu exista persoana in fotbalul romanesc care sa fie in contradictie cu europarlamentar si care sa nu fi fost balacarit si ocarat in mod public de catre acesta. Comportamentul duhneste de intoleranta. FIFA si UEFA l-au monitorizat atent si au ajuns la urmatoarea concluzie: manifestarile rasiste din tribune sunt urmarea rasismului din LOJA si de aceea CLUBUL trebuie sanctionat. Daca in locul lui becali asta era un patron civilizat si cu bun simt Steaua ar fi fost pedepsita mai putin drastic dar „il ciobandante” a patat blazonul celui mai glonat club din Romania prin manifestarile lui! Indivizi certati cu legea ca trebuie scosi DEFINITIV DIN SPORT SI POLITICA pt. a putea spera intr-o insanatosire a societatii romanesti!!!
Vlad • 22 octombrie 2009, 0:50
Pentru gabi: Ce drept as fi avut eu, spectator din peluza, sa prind pe cineva si sa-l duc cu forta in afara stadionului sa-l predau politiei??? Este exact aceeasi mentalitate pe care o condamnam mai sus, sa iei legea in mainile tale este inacceptabil. Pentru asta avem forte de ordine, pentru asta platesc biletul/abonamentul in Ghencea, pentru asta am fost de acord sa-mi presonalizez abonamentul, sa semnez un contract, sa fiu fotografiat … societatea Steaua, ca toate celelalte cluburi este responsabila sa identifice pe adevaratii huligani! Nimeni, absolut nimeni, spectator normal sau membru in galerie nu este impotriva eliminarii acestor elemente. Insa de ani de zile clubul nu a facut absolut nimic, niciun efort sa prinda pe cei CATIVA nebuni, avea toate parghiile, cele mai bune camere de filmat din Romania, etc. Sa spui ca acum clubul vrea sa elimine huliganismul este o copilarie, il incurajeaza, radicalizeaza oameni normali. PS: nu-mi plac cliseele dar: „Decat sa condamni un nevinovat, mai bine lasi in libertate 1000 de criminali!!” asta este principiul democratiei, al unei societati libere… nu va place, mutati-va in Belarus sau Transnistria!!!
AdiC • 22 octombrie 2009, 1:04
ce simplu e sa condamni violenta din fotoliu…poate ca seara de maine va fi pur si simplu o seara a decontului, o seara in care mai multe persoane vor incepe sa primeasca exact ceea ce merita…un pas mai aproape de puscarie…o doza in plus de adrenalina cu sechele…ce acuma cand lucrurile nu mai sunt sigure si controlabile gata incepem sa ne lamentam in stanga si in dreapta?…pentru cei ce si-au pierdut simtul umorului,nu va fie teama, soarta e mult mai ironica decat ne inchipuim noi…
politikk • 22 octombrie 2009, 1:06
ha-ha, intelepciune? ha-ha, din partea cui? a lu’ gigi?, a lu’ suporterii? ca-despre cine vorbim?
Sergiu • 22 octombrie 2009, 1:08
Apologia violentei este facuta intr-adevar doar de o mana de oameni cu nume de suporteri,insa actiunile ABSOLUT dictatoriale ale lui becali,aceasta si-a gasit prozeliti si printre cei multi si pasnici dar indubitabil revoltati!
Cand UNUL SINGUR lupta cu o energie demna de o cauza mai buna impotriva celor multi,ca sa le confiste acestora orice fel de drept legal si constitutional- acela de acontesta -e normal ca ”argumentele sa piara in spirala ostilitatii”.
”Angajam lunestist”…domnule se poate sa nu mai fim paranoici in interpretarea unui gest simbolic ? Pe becali atat il duce mintea atat intelege,dar voi? Individul asta,care e o pacoste pt. suflarea stelista,prin actiunile lui repetate si inversunate se face SINGURUL VINOVAT DE SITUATIA CONFLICTUALA EXISTENTA si de aceea este perceput ca PRINCIPALA TINTA…dar aici nu vorbim de o tinta a mortii ci de o actiune concertata a CONTESTARII unui individ intolerant si recalcitrant !! Orice om cu scaun la cap renunta la o afacere care devine nerentabila si stanjenitoare…NUMAI becali NU !
In virtutea logicii lui schioape cine are o afacere nesanatoasa pt. cei din jurul lui trebuie lasat in pace DOAR PT. CA E VORBA DE BANII LUI !!! Dar la sanatatea noastra,la sentimentele noastre,la sperantele noastre nu se gandeste nimeni…? Sau noi nu avem dreptul la ele pt. ca nu avem banii lui becali…?
In conceptia aceluiasi individ mare patron,orice companie,firma,societate de afaceri,spuneti-i cum vrei,poate sa desfasoare activitate productiva ingorand orice norma de protejare a mediului sau a sanatatii celor din jur,adica in virtutea banilor si puterii pe care o are becalii noi sa acceptam ”poluarea” actiunilor sale…PT. CA ASTA FACE:NE POLUEAZA,NE INTOXICA,NE FACE RAU !!
Daca legea nu ne ajuta,daca presa nu ne sustine,daca pt. genul asta de indivizi ca becali,protestele civilizate nu au nici cel mai mic efect,daca fiecare gest de contestare este interpretat in genul ”cine nu este cu mine este impotriva mea”(si se stie f. bine ce masuri punitive s-au luat si se iau in continuare),atunci cine este incitatorul la violenta,cine este cel care escaladeaza neincetat si neabatut ”spirala ostilitatii”,doar din dorinta de a arata lumii ca el este UNICUL,el este cel mai tare si restul protilor din jurul lui pot sa zbiere cat vor ca el netulburat…TREBUIE SA INTELEAGA ODATA PENTRU TOTDEAUNA !!!
danyel77 • 22 octombrie 2009, 1:09
gabi, steaua a murit in 2003 cand a fost preluata de acesta, cel putin pentru mine, iubesc steaua de aproape 25 ani, de cand aveam 7 ani, acum am aproape 33 ani si crede-ma, asta nu e steaua pe care eu o iubesc, asta e o echipa patata, pana nu dispare din fotbal, eu nu am ce sa mai caut pe vreun stadion din romania.
Hai Flacara Moreni! • 22 octombrie 2009, 1:20
Astept de 30 ani sa vad Steaua sau Dinamo rapusa.Ma rog la Dumnezeu ca Becali sa nu renuntze la Steaua. Numai cu el la conducere milioanele de romani care urasc Steaua si Dinamo pot avea bucuria ca macar una din ele sa ajunga in „B”. Bravo Becali! Nu te lasa amagit de o gloata! Bravo suporterilor Stelisti! Nu va lasatzi amagitzi. Luptatzi pana la capat! Victoria este aproape! Nu cedatzi! Cu drag semnez in numele Craiovenilor, Timisorenilor , clujenilor care uraseste Steaua si Dinamo. Hai Unirea Urziceni!Hai Poli! Hai Stiintza! Hai CFR!
Sergiu • 22 octombrie 2009, 1:20
Gigi Becali a precizat apoi şi principala măsură de securitate pe care o va lua în viitorul apropiat:
„Voi angaja 100-200 de băieţi selectaţi de mine, personal, luptători de K1, care vor sta între suporteri. Vor spiona şi apoi îi vor lua pe cei care fac ceea ce fac, îi vor scoate afară din stadion, unde Jandarmeria îi va umple de sînge şi îi va arunca în gurile cîinilor. Bătuţi ca pe vremuri, la Miliţie, la tălpi, la palme. Veţi vedea, va fi ca în arenele romane. Mîine, la meciul cu Fenerbahce, va fi arenă de gladiatori. Am aprobări de la toate organele abilitate, aşa că am voie să fac tot ceea ce am făcut pînă acum în relaţia cu suporterii.”
POFTIM !!! Mai bine ai comenta DECLARATIILE OFICIALE SI PUBLICATE DE VOI ale lui becali…astea sunt vorbe care sa linisteasca spiritele SAU RAZBUNAREA FATA DE UN AMARAT DE BANNER ??? Ce este mai periculos banner-ul incriminat sau declaratiile belicoase de mai sus…?
SPUNE TU CATALINE, ca eu unul mai uit aiurit si neputincios,cine face ca ”argumentele sa piara in spirala ostilitatii”…?
Aici mai poate fi vorba de un afacerist care isi protejeaza afacerea SAU UN ABUZ IN NUMELE DENUMIRII DE PATRON ? Ani de-a randul sistemul comunist a demonetizat intelesul a unui nr. mare de cuvinte din dictionarul lb. romane,datorita limbajului de ”lemn” folosit in cuvantari,becali si dragomir terfelesc conceptul de patron !! Eu unul daca as fii membru al vreunei asociatii patronale as solicita sa se publice o scrisoare de protest impotriva felului in care inteleg cei doi sa prezinte statutul patronului ,in Romania si de pretutindeni.
acelas • 22 octombrie 2009, 1:22
Asa, domnule Tolontan, in sfarsit … cate ceva.
dar va spun eu, este putin, incredibil de putin.
v-am mai scris in legatura cu faptul ca toata presa reproduce tamp, mecanic, ba chiar de multe ori si cu „spume” viscerale, toate dejectiile preluate de la asa-zisii suporteri ai Stelei, mizerii, scarbe, flegme, injurii si hule de nici macar o secunda nu poti sa starui cu mintea la ele. Chiar asa, am ajuns o tara de nebuni? in care reproducem si publicam orisice, numai „profit sa iasa!” , atat de mercantilisti ama ajuns cu totii ? mercenari, ca cei din tribune ? Iata da, ca raul se infrateste si el, cand intra in toate madularele, tine loc de „conspiratie”, de care nici nu mai e nevoie, caci raul se sustine de acum „pe sine”, isi da mana ca intr-o panza de paianjen, de la suporteri – in mintile si inimile multora dintre ziaristii sportivi, asa-zisi suporteri si asa-zisi ziaristi de sport. Unde le e adevarata deontologie. Nu mai exista nimic in mintile si in sufletele lor. Banu’ sa iasa, scriem si reproducem orice, numai „de interes” sa fie, ca sa fie cu captare de public (ce, mai conteaza justetea, normalitatea? ). Si Becali capteaza, e adevarat. Mizerabil. Si marsav, pt multi dintre ziaristi.
luati atiutudine mai des. va multumim, asta e un inceput.
si astept o adevarata luare de atitudine din partea presei (care isi va mai spala cata de cat pacatele) fata de gloriile Stelei, dar care ei declara sus si tare, si nu am vazut nici o reactie brava a vreunui jurnalist de marca, care isi iubeste meseria si deontologia ei, ca te poti numi glorie sau orice vrei, in momentul in care sustii niste huligani de o moralitate mai mult decat indoielnica, cu flegmele. injuriile, scarbele si magariile lor la nesfasit, nu mai esti „glorie” si nici nimic. Esti un baiat de cartier, sau mai decazut decat acela. Esti o poveste trista, si atat.
oricum, va multumesc domnule Tolontan
cu adevarat Steaua, ca si organizare de club, trebuie sa faca un pas mai hotarat,
dar,
nu poate sa-l faca chiar singura, impotriva tuturor, si mai ales a PRESEI. Deci in momentul in care vezi lua atitudine si mai onesta si mai ferma, voi cei din presa sportiva, care trebuie sa sprijine si sa incurajeze fair-playul, si MAI ALES, sa nu le mai suflati in panze, sa nu mai tineti trena mizeriei (doar pt cateva click-uri numerotate pt publicitatea paginii? va spun eu, NU FACE ! s-a asjuns prea departe) toata ziua pe net din 5 in 5 min, cu stiri care mai de care mai belicoase, escaladansu-se cote inimaginabile in mod de cele mai multe ori toatal „gratuit”.
va rugam deci, sa avem ceva mai mult discernamant. Sa incepem, dar de la fiecare. Numai impreuna putem realiza cu adevarat ceva.
va multumesc. o zi frumoasa.
Ion • 22 octombrie 2009, 1:24
mesajele astea pro-Becali sunt dubioase. Cel sau cei care le scriu sigur nu o fac gratis. Iar Steaua nu este „afacerea lui becali” asa cum scrie cineva, este un club vechi de zeci de ani cu o mare traditie, cu rezultate exceptionale, care a fost luat prin mijloace clar ilegale de Becali. Si mai lasati-ne cu mesajele astea. O persoana care are acces la Internet si stie sa posteze un mesaj nu poate sa fie de partea lui becali.
florin • 22 octombrie 2009, 2:12
Este clar ca Becali are un comportament odios.de ce s a ajuns aici este simplu.a inceput de la primele meciuri cu bodyguarzi sa faca ordine printre acei suporteri care i cereau lui Paunescu sa mai bage bani in echipa.A crescut apoi ca un tantar laudandu se si bravand cu reusitele unor angajati, care la inceput au fost lasati sa si faca munca.cu cat aceasta echipa a evoluat,acest om cu mari complexe a dorit sa si insuseasca tot.dar chiar tot.cersind in tinerete prietenia generatiei Sevilia,cand a ajuns mare ,fara sa si propuna dar cu un subconstient proaspat a platit si a aratat cine este el.sigur ca a dorit sa i fie bine lui Hagi,dar din complexe si micime la dat afara ca nu a jucat cu Radoi la Cluj asa cum dorea el.
Altadata ca sa se aproprie de fani,il aduce pe Lacatus,in care nu crede de loc si mai mult de atat si declara stafului parerea lui.
Tot din complexe dorea 12 pct in grupa cu Real Madrid si Lyon.nu ptr motivarea echipei vedea Arsenal de Ghencea si Dumnezeu in Bergodi.
Milioane de declaratii doar pentru frustrarea si micimea lui.
A RAPORTAT VIATA SI EVOLUTIA ACESTUI CLUB LA PROPRIA PERSOANA VIRUSAND SI DEPERSONALIZAND TOTUL IN JURUL SAU.si am ajuns in zilele noastre.UNDE PE FOND, NOI SUPORTERII AVEM DREPTATE,,,DAR SUNTEM DOAR VULGARI,,,,.DE ANI DE ZILE II SPUNEM DE FULARUL dinamovist,DE GENTI CU BANI,DE JIGNIRI DE JUCATORI.
Arogantele care le a facut atatia ani au facut sa nu mai fie cale de dialog.sigur ca nu pleaca maine…este nimic fara Steaua.
La revolutie auzeam ca s a otravit apa,ca se inunda orasul de la baraje aruncate in aer.
sa stii un lucru,pe stadion nu poti intra nici cu masline dar cu banane.sau poti intra cu torte,cand tu conducere faci intelegere cu peluza nord ptr sustinere la meciul cu dinamo,dupa care esti suspendat.
VRMURI GRELE CONDUSE DE OAMENI MICI.
fuller • 22 octombrie 2009, 2:32
Din pacate a riposta din ce in ce mai violent nu e solutia care va rezolva situatia – violenta atrage mai multa violenta, iar suporterii Stelei se vor dovedi la acelasi nivel cu Becali. Daca ei doresc sa puna restul lumii sa aleaga intre injosirile lui Becali si violenta lor, asta nu le va face dreptate, desi si eu doresc din toata inima sa plece Becali. Insa solutia e mai simpla: Becali e doar un om de afaceri, nu un stelist – cum majoritatea banilor inca vind din imaginea Stelei, cel mai bine e sa fie izolat. Cand meci dupa meci stadioanele vor fi goale si nimeni nu va mai sustine „turma de oi” care a devenit acum echipa, atunci el va fi in pierdere. Insa daca suporterii adevarii suporteri ai Stelei se injosec si folosesc aceleasi arme, care mai e diferenta dintre ei si Becali? De ce nu mai degraba schimba atitudinea si sustine o echipa ca Unire atunci cand joaca pe Ghencea, lasand stadionul gol la meciurile Stelei? Ce echipa vrea sa joace in fata unor stadioane goale?
Lari • 22 octombrie 2009, 2:55
Dupa ce Becali a fost contestat civilizat si a raspuns cu interlopi trimisi in tribune pentru A-L RAPI pe unul din liderii galeriei…
Dupa ce a transformat stadionul in puscarie ca raspuns la injuraturile contestatarilor…
Dupa ce a interzis accesul pe stadion pentru cateva mii de suporteri inventand un principiu periculos pentru o democratie ce inca se chinuie sa stearga amintirea unei dictaturi „esti vinovat pana la proba contrarie”….
Dupa ce a inteles sa calce in picioare orice simbol al acestei echipe…
Dupa ce a demonstrat ca orice ziarist, om din media si – mai nou – judecatori din aceasta tara, pot fi calcati in picioare si injositi live prin arogante transformate-n „glume” mai tarziu, doar pentru ca acest camatar este perceput a fi „o gura bogata”….
Dupa ce a anuntat in gura mare ca va transforma cea mai titrata arena fotbalistica a acestei tari intr-o „arena a gladiatorilor” incitand la violenta intr-un stadion pe care NU-L DETINE LEGAL…
Dupa ce avem in istoria acestui neam amintirile urate ale unei dictaturi inabusita in sange si finalizata cu asasinarea dictatorului….
Ce modalitate de protest sa folosesti impotriva unuia care se foloseste de bani si de putere folosind ACESTE METODE sperand ca vei indrepta ceva si ca vei readuce normalitatea?
emg • 22 octombrie 2009, 3:20
peste 3000 de abonati, nu 1000
marian • 22 octombrie 2009, 6:51
Bun articol! Poate isi da seama si Becali si galeria stelei ca Steaua nu apartine nici unora. Si Becali si Galeria vor sa ne confiste STEAUA. Injurii la nesfarsit, manifestari rasiste? Asta arata ca prostia nu are limite. De Becali aproape ca nu mai e nimic de spus, m-a obosit. Acum imi fac grji din cauza galeriei. Cand iubesti pe cineva sau ceva nu-l omori ca sa-ti arati afectiunea. Pacat. Galeria sa nu uite CA FARA SA VREA O SA-I IA LOCUL LUI BECALI si o sa-i uram pe ei.
moldovlahul • 22 octombrie 2009, 8:17
şi totuşi de ce a ajuns aşa de indezirabil acest om???(becali)
de ce a ajuns aşa de servil acel argat???(argăseală)
de ce mi se face silă când mă duc la stadion???(becali,argăseală)
de ce lucrurile merg într o direcţie ambiguă şi gri???(tolontane spune ne)
de ce nu putem să curăţăm fotbalul de ipocriţi???(ptr că şi noi suntem la fel)
tavi41tm • 22 octombrie 2009, 8:45
ar fi bine ca aceasta echipa steaua sa se desfiinteze si apoi sa apara alta cu alta denumire si alt patron ca oricum asta de acum a fost facuta la ORDIN, dupa cum la ordin a castigat atatea trofee mincinoase, inclusiv CCE castigata fara italieni si englezi
bimbi79 • 22 octombrie 2009, 8:56
Domnule Tolontan,
Voi încerca să fiu cât mai scurt.
La baza acestui conflict, fără sfârşit şi fără rezolvare stau 2 puncte esenţiale:
1. În urmă cu ceva timp, Jean Pavel, liderul galeriei la acea vreme, a fost interzis în Ghencea.
2. Gigi Becali a oprit sponsorizarea galeriei steliste (deplasări interne şi internaţionale, bilete la meciuri, bani pt. cazare, bani pt. materiale specifice galeriilor, bani de buzunar etc)
De puntul 2 a profitat Jean Pavel care i-a întărâtat şi aţâţat pe cei uşor de manipulat.
Asta nu înseamnă că Becali nu are şi el partea lui de vină.
Galeria stelistă ştie că nu vor mai vedea nici un ban de la Jiji şi prin acţiuni de intimidare şi şantaj vor să-l facă pe patron să vândă, să plece. Ţinta lor este ca, eventualul, nou patron, să le ofere acei bani care-i dădea cânva şi JIJI.
Vi se pare corect ?
Vi se pare corect ca aceşti suporteri să încerce să facă rău echipei prin orice mijloace ? (bannere cu inscrisuri indecente, fumigene, petarde, scandări injurioase, rasiste etc)
În aceste condiţii, vă rog să vă puneţi preţ de câteva secunde în postura lui Gigi, dvs. cum aţi proceda pt. a evita huliganismele ?
Gigi, a ales această măsură, poate nu este cea mai bună, poate, nici măcar nu va da roade, care, sigur, afectează şi persoane nevinovate…
Dar… măcar a încercat ceva, a încercat imposibilul.
Dacă nu ar fi luat nici o măsură ar fi fost de condamnat. Aşa însă…
Aştept un punct de vedere, cu măsurile pe care le-aţi fi luat dvs.
O zi bună !
Cătălin Tolontan • 22 octombrie 2009, 9:27
bimbi79: dupa cum vedeti, articolul nu ia partea nimanui. Sau macar incearca. ce as fi facut eu. In nici un caz nu m-as fi referit la suporteri ca la huligani in bloc. Nu i-as fi atitat. Nu as fi invalidat 1200 de abonamente si sa le cer lor sa dovedeasca faptul ca sint nevinovati. Ci as fi blocat, conform legii, accesul celor de pe lista Jandarmeriei. Pe de alta parte, am scris ca este intolerabila amenintarea cu violenta din partea suporterilor si ca cei care fac asa ceva risca legal in primul rind.
corneliu • 22 octombrie 2009, 9:42
Scriu de peste un an si sunt „aruncat afara de pe blog” pentru ca sustin ca „acest conflict” de la Steaua este rodul INSTIGARILOR SI MANIPULARILOR DIN MASS-MEDIA. Cine ne poate garanta ca toti cei de pe blog, care injura Steaua, vezi Doamne in numele democratiei, sunt toti suporteri stelisi? Un suporter adevarat isi sustine ECHIPA LA BINE SI LA GREU, nu vrea sa-l „alunge” pe finantator!!! Cu ce drept sa ma dati voi afara? Daca organele abilitate de stat, Politia si Jandarmeria, nu-si fac datoria,in mod gresit oierul vrea din nou sa-si faca dreptate. De cine sunt manipulati si finantati acesti „asa-zisi” suporteri stelisti? De ce nu este in stare Clubul Steaua sa afle cine-i finantaeaza, in afara de ura,pe acesti „DOMNI”? Cand mass-media a mai avut o „campanie comandata”, cea impotriva lu Mircea Sandu, cine a invins? Ce rost au scenariile pe care PRESA le PROMOVEAZA, vad cu stupoare, asa de intens? Cui foloseste daca Steaua este eliminata din competitiile internationale, daca nu contracadidatelor echipei Steaua? Daca se doreste indepartarea oierului, nu prin „aratatului muschilor a mass-media” sau actiunilor „unor DOMNI DE BINE… platiti” din tara si de pe „intreg mapamondul” TOTI „FOSTI JUCATORI, actuali demnitari si imbogatitit din fotbal si nu numai”,care sunt tare vocali, acum si „macane” pe margine, sa adune bani si sa se duca la negocieri cu oierul! Nu prin instigarea maselor, ei sa vina „la masa pusa de-a gata” si oferita cu atata dezinteres de PRESA SPORTIVA DIN ROMANIA! Eu nu ii iau apararea lui Becali, ci vin cu argumente, sper, pentru a apara doua principii: dreptul la proprietate si increderea in Justitie, care trebuie sa fie respectate intr-un stat de drept!!
bimbi79 • 22 octombrie 2009, 9:46
Vă mulţumesc pt. răspuns.
Este unul „diplomat”, evaziv şi fără consistenţă.
Aşa cum am spus, nici Becali nu este uşă de biserică. A comis enorm de multe greşeli, inclusiv aceea de a-i întărâta pe „suporteri”, jignindu-i public. (oare Becali s-a dus la TV şi, hodoronc tronc, i-a jignit pe suporteri?)
De ce omiteţi faptul că ei au început, ei au dat tonul, sau mai bine zis, oamenii lui Jean Pavel au dat tonul. De ce nu vreţi să înţelegeţi că nemaiprimind bani de la Becali, nemulţumirile (???) s-au transformat, încet dar sigur, în contestări, jigniri şi tot tacâmul…
Referitor la răspunsul dvs., v-aş întreba dacă aveţi garanţia că lista Jandarmeriei este completă şi dacă lipsa de la meci doar a acelor persoane ar asigura „liniştea” normală a acestui meci.
Sunt convins că, răspunsul dvs. este negativ, sau ar trebui să fie, şi atunci, conducerea Stelei a exagerat… cu riscul de a nemulţumi pe mulţi.
Nu ştiu dacă va fi posibil, dar aş vrea să ne vedem faţă în faţă şi să purtăm un astfel de dialog… simt că ceva (puteţi citi şi obligaţie) nu vă dă voie să fiţi obiectiv până la capăt.
În orice caz, vă mulţumesc.
Avorton • 22 octombrie 2009, 9:48
Decat o Steaua ****** de un cioban, care se zbate in campionat (unde are noroc ca nu sunt altii mai breji sa faca un sezon bun), prefer sa o vad in B.
Decat sa ma uit cu sila la aceasta echipa chinuita, cu niste ****** de jucatori ce nu sunt in stare sa lege 2 pase, prefer sa o vad in faliment, caci de renascut sigur va renaste, fiindca cei 4 mil de suporteri nu se pot dezice de tot de Steaua.
Asa ca imi doresc sa o vad suspendata etapa de etapa, an de an, pana va pleca ciobanul.
Decat o caricatura de echipa in prezent, prefer o istorie nepatata zi de zi de un analfabet incult.
con • 22 octombrie 2009, 9:52
Bannerul „Cautam lunetist” si cel de la meciul cu Ujpest nu sunt acte de violenta. Mai grav: sunt becalisme. Sunt acel gen de exprimare pe care dupa ce creaza reactii publice il retragi cu scuza: am glumit. Sau: ei, doar n-ati crezut ca vorbeam serios…
Dincolo de aceste derapaje de comunicare, peluzele au protestat o buna perioada in mod civilizat: celebrul de acum „Pleaca din Ghencea” nu e decat o batista alba sonora.
Probabil ca multi care ii numesc huligani pe cei din peluze o fac pentru ca se mai striga si „XXXX GIGI”. Asta e huliganismul peluzelor din Ghencea. O injuratura. Poate pentru din prea-civilizatii (tele)spectatori e mult, e de neiertat. Eu doar ma intreb: cati oameni injura: acasa, in trafic, la bere, la televizor? Evident, multi.
Nu fac apologia injuraturii. Ce vreau e sa se dea acestor lucruri dimensiunea lor normala. Daca asta e huliganism… inseamna ca am eu o perceptie deformata a realitatii… Daca un cuvant e motivul pentru care civilizatii nu pot veni la stadion cu sotiile…
Fapt este, si cei care merg la stadion stiu asta, ca Ghencea nu e un teatru al violentelor. Nu sunt batai frecvente, nu e violenta fizica.
Cat despre violenta de limbaj… daca a ajuns sa fie ciobanul victima… inseamna ca ne-am pierdut cu totii simtul realitatii.
PS. Vreau doar sa adaug pentru cei excesiv de pudici un indemn: sa citeasca. Cat mai mult. Daca nu literatura contemporana, macar un Henry Miller. Vor vedea ca huliganii care folosesc cuvinte monstruase nu sunt doar in tribune, ci si in fata masinii de scris.
Armanovici • 22 octombrie 2009, 9:54
Cat patos in incercarea de a apara asa zisa proprietate a lui becali!
Oameni buni, voi nu intelegeti ca el a preluat un patrimoniu, Steaua, abuziv si ilegal? A zis-o Mitica Dragomir, cel mai bun prieten al sau, a recunoscut ca l-a ajutat sa fure Steaua!
montezuma • 22 octombrie 2009, 10:08
singura solutie este ca lumea sa nu se mai duca la stadion. in acest fel becali nu va mai catiga bani din bilete si nici din publicitate.
pentru suporteri trebuie facuti 2 pasi: 1. obligativitatea respectarii locului de pe bilet. 2. cumpararea biletelor cu buletinul. In acest fel in orice moment se poate sti cine a stat pe randul x locul y si in caz ca acea persoana face o neregula poate fi usor amendata sau luata in evidenta de jandarmerie.
ghita1964 • 22 octombrie 2009, 10:10
Nu se mai poate asa!Cum sa vrei sa faci rau lui Steaua ca sa-l lovesti pe Becali?Poti sa te mai numesti suporter???Are dreptate Becali(desi el este cauza acestor vandalisme)s-a mers prea departe!Becali a actionat ca un papagal a lui Hrebenciuc!Stia ca vin alegerile,ce naiba o fi fost in capul lui ala sec sa se certe cu galeria?Oierule te-ai luat dupa cine nu te sfatuieste bine!Acum dupa valul de simpatie pe care l-ai avut,ai iesit iara-si din cursa!Asta era si este problema cu suporterii!Aia cu banerul sunt in slujba celor care vor sa iesi din cursa pentru prezidentiale!Au reusit Ciobane!Ai fost ******,ai pierdut!Dar gata!AJUNGE ACUM!ESTE VIITORUL LUI STEAUA IN JOC!NU NE PUTEM BATE JOC DE STEAUA!ACUM nu-i mai vorba de becali,ESTE VORBA DE STEAUA!
Armanovici • 22 octombrie 2009, 10:12
Cat patos pt a apara dreptul la proprietate dobandit ilegal. Mitica Dragomir a declarat ca l-a ajutat pe becali sa fure Steaua si voi il aparati!
Sa va fie rusine!
Steaua e un bun national, becali e doar administrator temporar!
Solo656 • 22 octombrie 2009, 10:12
RESPECT dR3am3R !!!
Sunt intr-u totul de acord cu ce ai scris! dar ceea ce este mai important este ca in acest moment cel care detine Steaua(dpdv legal)nu are capacitatea de a intelege ce inseamna Steaua(traditie, respect, demnitate, glorie).
Sper si trebuie ca ceva sa se schimbe!!!
nu il suport pe becali • 22 octombrie 2009, 10:23
tin cu steaua de cand ma stiu, au fost clipe bune la steaua si de cand a venit becali, dar fara a avea un mare merit in victoriile stelei din europa. si fara el steaua a avut multi ani consecutivi in europa, singuru lui merit a fost ca a bagat bani, dar nu a facuto cu scopul de a aduce glorie stelei ci lui, singuru lucru pt care lupta becali e pt el nu pt club sau suporteri. A si declarat ca lui nu ii pasa de steaua doar ca a bagat bani si vrea sa vada rezultate. Eu nu inteleg cum unii gandesc ca becali a bagat bani si are dreptu sa faca ce a facut, daca nu era la Steaua becalii era un nimeni un anonim, eu sincer nu am auzit de el decat atunci cand a venit la Steaua. Am ajuns sa se fereasca de Steaua multi antrenori sau jucatori si acest personaj ne-a indus, noua suporterilor o stare de SCARBA SI URA.
corneliu • 22 octombrie 2009, 10:25
Domnule Armanovici,
Te og citeste ce ma scris. Putea sa „zica Dragomir ca l-a in vatat pe oier cm sa fure”? Pa era partas i el la furt S-a pronuntat cumva Justitia din Romania? Nu. S-A ANTEPRONUNTAT, caz foarte grav, mass-media! Eu spu ca: Daca se doreste indepartarea oierului, nu prin “aratatului muschilor a mass-media” sau actiunilor “unor DOMNI DE BINE… platiti” din tara si de pe “intreg mapamondul” TOTI “FOSTI JUCATORI, actuali demnitari si imbogatitit din fotbal si nu numai”,care sunt tare vocali, acum si “macane” pe margine, sa adune bani si sa se duca la negocieri cu oierul! Nu prin instigarea maselor, ei sa vina “la masa pusa de-a gata” si oferita cu atata dezinteres de PRESA SPORTIVA DIN ROMANIA! Eu nu ii iau apararea lui Becali, ci vin cu argumente, sper, pentru a apara doua principii: dreptul la proprietate si increderea in Justitie, care trebuie sa fie respectate intr-un stat de drept!!
Crystyyy • 22 octombrie 2009, 10:36
Vrau sa propun un joc al imaginatiei pentru cei de il apara pe Becali:
Urmeaza alegerile. Sa spunem ca Becali iese presedinte. Dupa o perioada,lumea va fi nemultumita de stilu lui si incep protestele. Oare cum va proceda? Ii va trimite in Spania la cules de capsuni pe protestatari? Ii va inchide la Rahova, Jilava doar ca nu sunt de acord cu el? Administratia presidentiala ar fi formata numai din rude incapabile? Alta intrebare va fi daca se va ratoi la celelate echipe de fotbal ceva gen: ,,ba nu va e rusine sa nu lasati echipa presedintelui sa castige?”- asa cum a procedat cu Gloria Buzau (amintiti-va cum le-a batut obrazu ca au scos egal cu Steaua). Sunt simple intrebari, care se nasc legitim urmarind cum se comporta acest personaj.
afara_cu_ciobanul_din_fotbal • 22 octombrie 2009, 10:49
bey bimbi tu esti la fel de simplist in gandire ca si patronul tau interl0p!! Cei care iubesc Steaua cu adevarat s-au SATURAT de mojiciile becalioate si cu asta basta. Steaua nu e becali.s.rl ca sa-si faca mafi0tul asta de cap asa cum vrea el. Tu si ceilalti ****** ai lui becali sunteti manipulati, nu cei care-l contesta. Cand a vorbit vreodata becali adevarat? Tu esti chiar asa dus cu capul incat nu vezi ca „dictatorul casului” se jura ca spune adevarul astazi si recunoaste in direct a doua zi ca de fapt a mintit si a manipulat cu scopul de a denigra si a injosi adversarii fie ei politici sau de alta natura? Steaua nu are nici un viitor cu becali pt. ca el nu urmareste binele clubului ci binele sau personal. Acest parvenit e in stare sa vinda meciuri daca prin aceasta castiga el niste contracte care sa-l umple de bani sau isi face relatii care-i faciliteaza atingerea unor scopuri. Pt. acest ******* lipsit de bun-simt Steaua nu este o decat „jucarie” si o „afacere” si asta este INACCEPTABIL pt. noi SUPORTERII STELEI care nu vrem ca echipa noastra si gloriile ei sa fie injosite dupa bunul-plac al unui interl0p analfabet. Sa vanda si sa plece pt. ca nu va scapa de contestatii pana cand nu-si va lua DEFINITIV labele lui murdare de pe Steaua!!!