E puţin pentru că din puţin se fură mult

* titlu modificat dupa sugestia unui cititor

miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:43

* titlu modificat dupa sugestia unui cititor

Important şi iritant. Două întîmplări reale descriu starea ţării

1. Trei camere de la parterul Spitalului de Urgenţă Floreasca alcătuiesc zona UPU. Literele descriu Unitatea de Primiri Urgenţe şi locul unde strădaniile cîtorva zeci de suflete în alb, verde şi roşu se opun morţii. Fără trimitere şi fără şpagă, aici ajung prima oară oamenii care-şi caută salvarea.

Acum 10 ani, UPU era un miracol pentru România. Dacă poţi găsi frumuseţe în ştiinţă şi în lupta cu sursa umană a durerii, iată locul!

Ceva s-a dus. Curăţenia a dispărut, aparatele par mai puţine, au rămas doar o parte din oameni şi reflexele profesionistului a cărui reuşită e diminuată de la an la an de piedicile în a-şi face treaba. Ce s-a întîmplat e greu de spus şi răspunsul trebuie căutat la Poliţie şi Parchet, nu în Manualul de Anatomie al lui Gray.

O asistentă de elită a plecat pe post de babysitter, dublîndu-şi salariul de 13 milioane vechi. Medici cu mii de pacienţi salvaţi se roagă să primească fonduri vitale. Zeci de ani de şcoală şi de efort ai doctorilor stau la mîna unor oameni din ministerul unde banii se topesc. Deşi cheltuielile pentru sănătate, că tot se vorbeşte acum de buget, au crescut de la an la an, sistemul decade, iar disperarea tăcută a celor de la UPU e ceea ce se vede dintr-un dezastru naţional provocat de cei care fură!

2. Imediat după instalarea în poziţia de ministru al sportului, acolo unde bugetul federaţiilor s-a înjumătăţit pe 2010, Sorina Plăcintă a cerut zugrăvirea biroului.

Suma propusă era uriaşă, aproximativ 100 de milioane de lei, şi funcţionarii s-au speriat, mai ales că ecourile cazului Ridzi bîntuiau încă în Vasile Conta. “Nu facem asta!”, au avut ei curajul să spună, în ciuda insistenţei.

Pe furiş, aşa se fac lucrurile cinstite, pe furiş!, au găsit o variantă de a zugrăvi ei biroul, scoţînd în total 1 milion din buzunarul propriu şi lăsînd firma preferată cu buza umflată.

Întîmplarea e, desigur, meschină ca scară. Dar descrie contextul întregit care, pe de o parte, face să dispară banii şi, pe de altă parte, îl lasă acasă pe Ivan Patzaichin, după 18 ani, ca să nu mai urce la Piatra Arsă, pentru că nu mai e antrenorul lotului de kaiac-canoe. Dacă n-are bidinea!

Comentarii (58)Adaugă comentariu

Emil  •  6 ianuarie 2010, 10:36

Vezi Cataline, daca n-ai bidinea?! Ar trebui sa ne dea „stapanii” cate o bidinea la fiecare, in parte ca sa avem la noi, sa mai vopsim furaciunea, in urma lor sa nu se vada chiar asa de evident!

ciupi  •  6 ianuarie 2010, 10:45

ne poate consola macar faptul ca fiind putin, nu se poate fura cine stie ce?!

rapi  •  6 ianuarie 2010, 10:46

Cutremurator…Deznadejde e numele SPERANTEI noastre? Si ,ce-i mai rau,nu e vorba numai de sport ci ,dupa cum se anunta anul acesta,cam de tot…(Sper sa sa fi scris numai prostii…)

cetateanul_plictisit  •  6 ianuarie 2010, 10:48

Titlul mai corect este „E putin pentru ca din putin se fura … MULT”
Cu stima,

tudorica  •  6 ianuarie 2010, 10:53

Mai Catalin, n-o lua si tu ca e treaba politiei si parchetului…. Asta e placa generala a ziarelor din Romania. Ne-am transformat treptat toti intr-o natiune de acuzatori. Parca toti am avea o jumatate de norma pe la diversele parchete. Toata lumea acuza pe toata lumea. Nu e normal asa ceva. Fiecare sa-si vada de lungul nasului. Acolo nu mai e dotare din frica de altceva. Frica tot de politie, parchet, curte de conturi si alte mii de organe de control si acuzare care sugruma tot ce inseamna libera initiativa. Nu trebuie sa ai multa scoala ca sa-ti dai seama, ca sa cumperi ceva intr-o institutie publica trebuie sa urmezi procedurile OG 34 privind achizitile publice. Cum diversi sefi, directori, ministrii vor neaparat sa iasa anumite firme, saracii oameni care sunt in comisiile respective de licitatie tergiverseaza si ei lucrurile. Ca sa nu fie luati apoi la intrebari tot de politie si parchete ca de ce n-au facut asa sau ca de ce n-au facut altfel. E simplu ca buna ziua. D-aia si oamenii de la minister au pus cate un milion sa zugraveasca biroul. Nu de drag au scos banul din buzunar, ca de bani aveau nevoie, au si ei copii acasa, intretineri de platit etc. Dar decat sa trucheze de dragul sefului o licitatie si sa nu mai doarma noptile mai bine dau din buzunar. Mai lasati-o cu organele, ca mi se face greata de tot.
Cer scuze daca am fost deplasat.
Ce e mai important, va urez un an nou cat mai bun si cu cat mai bune articole.

robbie_mo  •  6 ianuarie 2010, 10:58

Buna ziua dle Tolontan,

citesc de multa vreme articolele dvs. Cu unele am fost de acord, cu altele mai putin. Articolul de mai sus este insa unul excelent. Din pacate, cei care ar trebui sa-l citeasca (pentru ca in mana lor sta puterea de a schimba) probabil vor trece rapid peste el, il vor ignora si il vor uita. Astfel, lucrurile vor ramane la fel.
Vreau sa va povestesc pe scurt cateva intamplari care mi-au marcat pana acum viata: sora mea a terminat „pe bune” 2 facultati, a incercat in tara sa se angajeze ca profesoara acum vreo 5 ani si pentru asta primea un salariu de aprox 5 milioane si jumatate. A gasit o oportunitate si acum preda la o universitate din Spania, unde este platita cu aproape 2500 Euro.
Al doilea caz, si cu asta inchei: sotia mea are o foarte buna prietena care a lucrat intr-un spital din Romania. Castiga 11 milioane acum 3 ani. A participat la un targ de job-uri si a gasit acelasi post la un spital in Barcelona. Acum a ajuns sa castige, fara sa punem la socoteala si orele in plus sau alte sporuri, cam 3300 Euro. Cam mare diferenta nu? Sincer ii inteleg si nu-i condamn pe cei care pleaca din tara (dupa o facultate facuta si ani multi de scoala) chiar daca se duc la o „munca de mai jos”, pentru ca in scoala am invatat ca „munca este bratara de aur”. Din pacate, la noi in tara majoritatea celor de la putere sunt hoti si pe langa asta mai sunt si analfabeti pe deasupra.
Inca o data va stimez pentru munca ce o depuneti si va indemn sa mai scrieti articole de genul asta.

Cu stima,

Robert Eugen

fotbal  •  6 ianuarie 2010, 11:01

nu mi se pare nici putin, nici meschin. dimpotriva, cred ca e enorm si esential dezvaluite in fresca ta de romanie moderna.
parlamentul anului de criza 2010 este in vacanta pana in luna februarie.
f frumos scris!

ps. UPU?

gilos  •  6 ianuarie 2010, 11:13

Ce se mai aude cu cazul Ridzi ? Se rataceste si asta printre tonele de dosare prafuite si pe veci nesolutionate ?

stelistul  •  6 ianuarie 2010, 11:20

mda… poate ca ar trebui sa reactionam. ma refer la noi prostimea. sa dupa sa vedem cine o sa mai aiba curajul sa faca marlanii.

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2010, 11:29

tudorica : da, ai dreptate, oamenii din MTS au zugravit de frica, ai dreptate. Dar Politia si Parchetul trebuie sa si faca treaba

gilos: asa cum gazeta a pornit cazul ridzi, asa cum am crezut ca se va intimpla ceva, asa cum am crezut ca DNA isi va face treaba, la fel credem si acum ca justitia isi va face treaba in acest caz.

fotbal  •  6 ianuarie 2010, 11:41

stiu ce inseamna UPU 🙂 l-am cunoscut personal

Doctorul  •  6 ianuarie 2010, 11:54

Stimabile,

La multi ani! Sa ai parte de sanatate, sa-ti implinesti toate!

Sa trecem la subiect.

Traim in Romania. Asta deja stim. Cadru medical cu 13 milioane salariu! Asta doare. Poate ca tara asta isi merita soarta. Romania a ajuns o tara de creiere, condusa de niste ******. Este uluitor cum inca se mai scot persoane competente. Din pacate nu prea apucam sa le vedem. Vezi tu, Dr. Mircea Beuran a fost schimbat din functie! Te-ai intrebat vreodata de ce? Ti-ai raspuns? Cu siguranta ca da. Si ai aflat cu stupoare ca domnul doctor, „nu mai corespundea anumitor criterii”.

Traim intr-un sistem mizerabil! Eu am noroc. Eu am unde sa sun. Cunosc elita medicala a acestei tari si nu ma laud cu asta. Ma mandresc si ma bucur! Ma bucur pentru ca am acces la ea si ca pot la randul meu recomanda.

Te-ai intrebat vreodata de ce ranitii sunt dusi prima data la Floreasca? Pentru ca acolo sunt cei mai buni medici. Sunt cei mai buni, pentru ca lucreaza cel mai mult. Au pe ce lucra, CHIAR DACA NU AU CU CE LUCRA!

Exista medici buni si la alte spitale, dar sunt imprastiati.

Pace,
Doc

alin  •  6 ianuarie 2010, 12:15

Mai Cataline,mai intai Politia ar trebui sa se ARESTEZE pe EA insasi si apoi sa inceapa de la PRESEDINTE IN JOS.

toto  •  6 ianuarie 2010, 12:18

problema e ca nu putem schimba nimic atat timp cat ne complacem in situatia asta. Si nu ma refer ca ar trebui sa iesim in strada sa facem o revolutie, asta ar fi degeaba, ba chiar ar dauna. Noi toti facem prin atitudine si mod de a actiona ca acest sistem politico-economic sa reziste. Noi platim spagi si ne facem micile noastre aranjamente, cumparam de pe piata neagra ca e mai ieftin, desi stim ca e de furat, mergem la ********, consumam droguri si alcool si tigari ieftine fara timbre fiscale. Mare parte din sistemul politic corupt este alimentat cu bani proveniti din spagi si de la grupurile infractionale. Daca am fi atenti si destul de tari ca sa rezistam tentatiei ar disparea aceste surse de venit pentru politicieni. Nu le-ar ramane decat licitatiile cu firmele prietene, dar macar acest mod de a trage bani este un pic mai constructiv, ca de voie de nevoie, tot trebuie sa se faca ceva vizibil de banii aia.

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2010, 12:29

Doctorul : da, sint doctori buni la UPU, tocmai de aceea am scris ca e inadmisibil ca proiectul acela sa sufere in loc sa se multiplice in Bucuresti si in tara si asta din cauza celor care pur si simplu fura banii din sanatate

vali  •  6 ianuarie 2010, 12:31

Cataline, este de remarcat „incapatanarea” cu care periodic abordezi genul acesta de probleme dar, dupa cum probabil ai observat, cainii latra ursul trece ! Exemple ca cele semnalate sunt cu miile in tara asta dar, dupa umila mea parere, ne meritam soarta ! Puteam schimba ceva in al 12 -lea ceas la alegeri doar ca majoritatea a decis
Si inca ceva: parchetul si politia pe care le tot invoci crezi ca nu fac parte din acelasi sistem? Diferentele salariale dintre un chestor de la noi si unul din Italia nu sunt la fel de semnificative ca cele din sanatate? Cum sa intervina politia in cazuri de furt la scara nationala cand ei nu intervin nici macar la cele de crima organizata, acolo unde e vorba de viata si de moarte!?
ASm si o solutie la toate astea, cruda dar adevarata: poate se va schimba ceva atunci cand tot mai multi romani vor alege sa cotizeze la bugetele altor tari asa cum deja a inceput sa se intample….Sa vedem daca vor avea curajul de a introduce si taxa pe respiratie ca sa aibe bani de zugravit birouri…..

sorin  •  6 ianuarie 2010, 12:37

Ba da, solutia e o revolutie. Eu unul nu am mai contribuit de ani buni la sistemul de mita si spagi, si personal nu vad nicio schimbare in bine. Si personal cred ca DNA s-a miscat in cazul Ridzi fiindca era an electoral si ar fi dat mai rau sa nu i se intample nimic.

Cea mai mare parte a justitiei e corupta. Cea mai mare parte a clasei politice e corupta. Marea majoritate a celor care au facut bani in Romania ultimilor 20 de ani i-au facut pe cai ilegale. Oamenii astia au acum puterea financiara de a se impinge pe ei sau pe cei convenabili lor in fata pe scena politica.

Lucrurile merg din rau in mai rau. Nu exista nicio sansa de intoarcere la normalitate atat timp cat oamenii nu reactioneaza. Nu zic sa iesim cu furcile in strada, desi poate ca pana la urma asta n-ar fi asa rau. Dar macar sa iesim. Sa existe proteste civilizate la care sa participe mai mult de 100 de oameni, cum participa acum. Sa nu mai comentam acasa sau pe la colturi, ci in fata ministerului, cu voce tare. Si sa fim multi.

Altfel o sa ne ia naiba si pe noi, dar mai ales pe copiii nostri.

Doctorul  •  6 ianuarie 2010, 12:58

Tolo,

Eu sunt fericit ca macar a aparut SMURD in astia 20 ani! E putin, e foarte putin, dar tot e ceva! Ti-as scrie un mail, dar asta ar insemna sa imi aduc aminte aspecte din trecut si sa ma enervez cand vad prezentul. Ma gandesc cu groaza ce fac cei care nu cunosc.

Imi aduc aminte de cuvintele unui prieten:

„Ma gandesc cu groaza daca vreodata am un accident sau vreo boala ceva, eu ce fac? Bine ca am numarul tau in telefon”. E atat de trist.

Pace,
Doc

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 13:12

De prea multa vreme Romania este o natiune sub asediu,un asediu nemilos si nimicitor din partea pradatorilor.De cand e lumea pradatorii exista si vor exista,tragedia este ca pe langa cei naturali,cam oricine ocupa o functie publica sau politica se metamorfozeaza in pradator!E tragic!Pt. ca pradatorii nenaturali sunt mai voraci decat cei naturali si coabiteaza impreuna!Pradatorii nenaturali ajung sa ii devoreze pe cei naturali,invers foarte rar!Astfel ca si cei mai cinstiti oameni ajunsi in posturi cheie isi pierd mintile cand isi infunda mainile in cufarul cu bani!Solutia?!Nu vine de la politic,ei sunt impotenti si in plus prizonierii propriilor tare!Cea care ne-a aruncat in mlastina asta pestilentiala este JUSTITIA si tot ea este singura care ne poate scoate din marasmul asta infernal.

Constantin  •  6 ianuarie 2010, 13:12

De ce autostrada Turda-Gilau a costat de 4 ori mai mult decat in Germania? De ce OMV-ul o companie austriaca mica a cumparat Petromul (care avea o cifra de afaceri de 5 ori mai mare)cu o parte din rezervele de titei? De ce dupa ce s-au investit 800 de milioane de dolari in romtelecom (pt fibra optica) ea a fost vanduta unei companii din Grecia la acelasi pret? De ce se va da drumul la exploatarea miniera Rosia Montana din care statul va primi un procent infim in comparatie cu exploatari de acelasi tip din alte tari -in ciuda protestelor Ungariei si a UE-cunsocut fiind faptul ca in locul celor 3 munti ce urmeaza a fi rasi de pe suprafata pamantului va ramane un lac de cianuri si un desert arid?
Raspunsul il gasiti in articolul D-lui Tolontan…

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 13:21

In America interbelica hoardele de bande isi facea de cap,politia era corupta,justitia era corupta,iar oamenii politici gestionau aceasta coruptie in sensul ca o faceau profitabila pt. ei!Lucrurile, la nivel de infractiuni economice, stau cam la fel!
Solutia pe timp de razboi este Curtea Martiala si epurarea fizica a pradatorilor la care am facut referire mai devreme…dar cum noi(Romania moderna)nu mai avem un comisar Moldovan si chiar daca l-am avea nu ni l-am permite(democratie,UE)!In locul epurarilor fizice,umplerea puscariilor cu ticalosi este o solutie imperios necesara,iar pt. asta avem nevoie de o JUSTITIE POTENTA SI INDEPENDENTA!

alin  •  6 ianuarie 2010, 13:23

Cataline:Eu cred ca nu numai autoritatile sau oamenii politici sunt de vina pt.ceea ce se intampla in RO.Si oameni de rand,prin faptul ca nu au un pic de orgoliu,asteapta sa li se faca totul gratis fara sa munceasca,accepta orice ijosire numai sa primeasca un leu fara sa puna osul la treaba si ex. sunt multe.
SI in alte tari coruptia la nivel politic este mare(Ialia)dar mentalitatea oamenilor este alta.
NUMAI BINE SI UN AN NOU BUN!

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 13:31

Justitia nu va fi potenta,iar independenta nici atat,daca nu va exista o alta institutie puternica in spatele acesteia:FISCUL!Ca Al Capone a fost ingenuncheat de Fisc nu e nici secret si nici legenda…
Cu un Fisc care sa vaneze averile ilicite,oamenii din justitie se vor simti tot mai mult atrasi sa-si faca datoria si sa nu fie aserviti diferitelor interese meschine.
Se stie ca banul ”miroase” si lasa urme,iar Fiscul trebuie sa fie institutia atotputernica si nu mai stiu eu ce serviciu secret!Fiscul nu are nevoie de telefoane ascultate,de inregistrari cu microfoane si camere ascunse!Vizeaza strict banii!Care trebuiesc IMPOZITATI!Iar daca sursa lor nu este licita TREBUIESC CONFISCATI INDIFERENT IN POSESIA CUI SUNT! Si asa dispar si transferurile hotilor spre rude cunoscute sau inventate!

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 13:42

Ani de zile oamenii din Romania au furat cu certitudinea la LOR nu li se poate intampla nimic,ca intotdeauna banii vor deschide ORICE usa si vor rezolva orice problema,iar furtul a fost girat de TOATE fortele politice fiindca lupta politica INGHITE FOARTE MULTI BANI NEGRI !!!
Puteti sa adunati banii de pe toate vilele si palatele construite dupa 1989,banii de pe toate masinile si bijuteriile de lux,cheltuielile facute in croaziere si turism politic si ve-ti vedea ca ei nu acopera nici macar o parte din ceea ce se cheltuie intr-o campanie electorala de catre toate partidele aflate in competitie(la asta nu se ia in calcul doar perioada stricta de campanie ci si CAT CHELTUIE UN PARTID INTR-UN INTREG MANDAT ELECTORAL!).Si ve-ti avea raspunsul DE CE NU EXISTA VOINTA POLITICA pt. a exista institutii independente si puternice precum JUSTITIA si FISCUL…

speedy  •  6 ianuarie 2010, 14:08

ieri s-a zis la sinteza zilei o chestie interesanta, cu care sunt de acord. nu tin sa le fac reclama, nici nu sunt de acord chiar cu tot ce se spune acolo, asa ca n-o sa spun cine ce anume a spus. Pur si simplu, cred ca de fapt asta este explicatia. oamenii acestia care ne conduc, sunt incompetenti si corupti. dar ei nu sunt exceptia. sunt pur si simplu o emanatie fireasca a coruptiei si incompetentei care se afla in toti romanii…sau macar in majoritatea. exemplele ca medicii de la UPU sunt exceptiile. imi place sa cred ca nu unicate, dar cu siguranta exceptii. Pana la urma, controlorul de ratb care ia spaga ca sa nu te amendeze (e un exemplu luat la intamplare), cum ar putea vota un candidat (la senat, camera deputatilor sau chiar presedintie) care sa fie cinstit si competent???????? nu si-ar taia singur craca de sub picioare???? sigur, la modul general, urla si controlorul ca justitia e corupta. dar ar vrea cu adevarat o justitie corecta? raspunsul e NU. si atunci, ce poate sa faca decat sa voteze cu cei care dau siguranta ca vor mentine sistemul? (nu vreau sa fiu inteles gresit, nu fac campanie electorala nimanui, nici nu vreau sa dau nume). Ideea e ca in felul asta, sistemul se perpetueaza. si creste. Cu adevarat, avem un sistem care functioneaza in Romania: sistemul coruptiei.

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2010, 14:15

speedy: cine a spus? de ce nu citezi k nu i nici o problema

speedy  •  6 ianuarie 2010, 14:30

daca imi amintesc corect, dl. Teodorescu si dl. Gadea erau porniti ca romanii ar trebui sa faca ceva iar d-nii Badea si Tudor sustineau ca de fapt majoritatea sunt asa si e pur si simplu firesc ceea ce se intampla. Exemplul cu controlorul imi apartine 🙂

Razvan  •  6 ianuarie 2010, 14:44

Noica se intreba „De ce noi, românii, etnic vorbind mai omogeni decât germanii, a trebuit să aşteptăm soarta, o mie de ani?”. Eu cred ca inca o mai asteptam. Ca poporul asta nu inca definit asa cum ar trebui. Nu inclin spre extremism, tocmai de aceea cred ca sita se va cerne in cele din urma fara interventii bruste. Dar va mai dura. Nu cred insa ca noi vom prinde schimbarea. Poate doar, in cel mai bun caz, o vom sesiza ca pe o adiere. Nu cred ca atunci cand vei merge cu nepotii ptr. vaccin, in sala de asteptare a clinicii construita din fonduri publice sa nu vezi urme de egrasie pe pereti. Asta in timp ce vei privi cu jind ca platitor de taxe la tv-ul chinezesc din hol unde curg reclamele cu vopseaua de un alb imaculat. Albul acela, fara coruptie, care la noi e inca la stadiul de maro. Fara pampers. Fara rusine.

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 15:05

Speedy daca mai ai naivitatea sa crezi ca alegerile vor rezolva aceasta plaga a coruptiei si a infractiunilor economice,inseamna ca cea mai buna solutie pt. tine este sa emigrezi…
PRESA este institutia care poate sa faca vocea romanilor sa fie ascultata,dar nu prin demersuri spectaculoase dar izolate ca cele ale lui Tolontan,nu numai substituindu-se organelor de ancheta abilitate si facand investigatii care mai mult dauneaza fiindca compromit probe judiciare ci prin CAMPANII CONCERTATE de depistare si promovare a personalitatilor care au proiecte ce vizeaza lupta impotriva coruptiei,EI PRESA ! Trebuie sa identifice anchetatorii care VOR SI STIU sa-si faca meseria si sa ii sustina prin campanii publice TOCMAI PENTRU CA ACESTIA SA FIE APARATI DE OPINIA PUBLICA IN ACTIUNILE LOR !
Sa ii identifice si sa ii sustina pe procurorii si judecatorii de caz,dar in special sa identifice UN EROU in cadrul Fiscului si atunci o sa vedeti ca OAMENI ONESTI SI CAPABILI exista EI TREBUIE SUSTINUTI in lupta lor cu balaurul cu sapte capete…

Sergiu  •  6 ianuarie 2010, 15:13

Daca presa nu ar mai urmari ”Elodii” si crime odioase ci EROI nationali impotriva coruptiei ar avea si tiraje mari si rating-uri si subiecte fierbinti !Iar oamenii care deservesc institutiiloe abilitate vor putea lucra la adapostul protectiei opiniei publice si NIMENI SI NIMIC nu ii va putea opri sa faca ordine si curatenie in tara asta !
Lasati politicienii in umbra,aruncati la lada de ***** becalii si dragomirestii si porniti revolutia personalitatilor oneste si capabile profesional…nu in strada se obtine dreptatea!
Invatati democratia si luptati cu armele acesteia CACI SUNT TERIBILE daca sunt manuite cu abilitate si daruire…

lupul moralist  •  6 ianuarie 2010, 15:43

Am citit toate postarile de pana acum si ma minunez . Auzi tu cine vorbeste de morala, domnu Badea! Crae domn Badea, anul trecut, in iarna, gonea cu auto propriu pe autostrada in Austria cu ceva in jur de 160 Km/h si cand a fost tras pe dreapta de politie a facut un circ ca vezi doamne cine este el si ce ***** este el in Ro de au trebuit sa-l duca pe sus la sectie sa-l potoleasca! Toata lumea a aflat de acest lucru dar vad ca au uitat la fel de repede daca inca il mai asculta ce debiteaza pe postul tv! Si atunci de ce **** mai vorbim de morala? Daca noi nu avem asa ceva de ce ar trebui sa o aibe conducatorii, cei din justitie, etc? Ei nu sunt tot din randul nostru, ma refer ca popor, nu ca rude de familie! In Italia, daca mergi ca nebunu pe strada, te vede cineva si suna la carabinieri si „te da in gat”, cati am facut asa cand am vazut „acrobatii” pe sosele sau nesimtiti care arunca ***** pe jos???? Cati mergem cu ******* in mana pana gasim primul cos de gunoi? Si credeti-ma, la noi cosurile de ***** sunt cel mai des intalnite! Totul porneste de la noi, de la fiecare, noi am inventat sistemul in comunism sa putem supravietui (nimeni nu ducea lipsa de bunatati cu toate ca acestea lipseau din magazine) si dupa 90 tot noi l-am ridicat la rang de LEGE!

gabidegiulesti  •  6 ianuarie 2010, 15:44

Referire fac doar la finalul articolului – mi-e teama ca nu e nici o paguba ca nu a mai urcat Patzaichin la Piatra Arsa. Dar in anii trecuti, cu ce finalitate(citeste performante) a facut-o? Haideti, va rog, sa nu dramatizam o situatie normala! Sa nu mai facem un fetis dintr-un sportiv exceptional, insa cu rezultate mediocre in antrenorat! E si cazul, chiar mai strigator la cer, al lui Cristian Gatu, cel mai incompetent conducator si MANAGER al vreunei federatii din Romania, in ultimii 20 de ani! Rusine! E bine sa avem masura si sa cuantificam realist adevaratele valori, si sa nu traim doar cu amintirea unor evolutii de acum 20-30 de ani sau mai mult! Nu de alta, dar ne furam singuri caciula si mai confectionam si false victime!

Andrei  •  6 ianuarie 2010, 15:48

Va salut!

Sciu si ma intreb ce trebuia sa inteleg din articol de fata. As vrea sa scrieti clar cine v-a informat, ce documente v-a prezentat si daca banii sunt RON sau ROL. Pare ceva ambiguu pentru mine si cred ca pentru toti cei care au citit, asta pentru ca nu cred ca avea v-un angajat de unde sa scoata din buzunar un milion RON. Ar fi bine sa demonstrati ca articolul este adevarat si nu doar o „tableta” de completat pagina. Eu va spun ca sunt adevarat si nu servesc interesele nimanui implicat in „poveste”. Raspunsul l-as dori in ziarul in cauza.

alexbv  •  6 ianuarie 2010, 16:15

legat de UPU….nu-i problema ca o asistenta s-a dus pe un post de babysitter afara (pacat ca nu s-a dus tot in domeniu ptr ca se cauta in draci asistente in EU)…vine alta si mai buna in locul ei…v-a pleca probabil si aceasta si v-a veni pe postul respectiv un doctor…in domeniul acesta suntem tari
legat de punct 2…cu banii ptr vopseli… hai sa fim seriosi…un birou il vopseste oricine gratis la acel nivel dar cum bine se spune in articol cineva a ramas cu buza umflata…nu cred domnule tolo…se v-a gasi o alta lucrare ptr dezumflarea buzelor)) stiti ca am dreptate)) hai sa fiti sanatosi si stati cu ochii pe ei

speedy  •  6 ianuarie 2010, 16:31

sergiu> prietene, ideea era tocmai contrara, deci cred ca nu sunt naiv. ideea era taman ca situatia de acum e normala pt. romania (sau ma rog, nu normala ci logica) si nu se poate schimba nimic pe cai „normale” ci numai prin forta. nu neaparat lovitura de stat, militara sau revolutie. dar trebuie ceva brutal, care sa scuture lucrurile. presa poate fi o idee :)…si emigrarea la fel :). dar nu am gasit post de baby-sitter pe nicaieri 🙂

vasim  •  6 ianuarie 2010, 16:41

Toata lumea fura in Romania asta e problema.
Vorba romanului doar prostul sau cel bine crescut nu fura la noi!
E greu sa schimbam ceva …
Ne-a omorat comunismul …

speedy  •  6 ianuarie 2010, 17:26

vasim, lupul moralist>exact despre asta e vorba. si Badea sustinea fix ca nu exista morala in Romania. e drept, nu s-a autoexemplificat :). dar ideea tocmai asta era: ca, daca majoritatea ar fi corecta si morala, s-ar putea schimba ceva si inca destul de simplu. ori, tocmai asta e problema: majoritatea nu e corecta. multi ar vrea sa-i vada legati pe alde Becali, Udrea, Videanu, Vanghelie, Nastase, Patriciu, Vantu, Voiculescu…ca sa nu fiu acuzat ca ma iau numai de unii moguli :). De ce? pai, e simplu…pt. ca au furat prea mult…nu pt. ca au furat. Intrebarea e alta: cati din majoritatea asta ar fi procedat altfel decat „mogulii”, daca aveau ocazia?
Stiti cum se defineste fidelitatea in cuplu? LIPSA OCAZIILOR FAVORABILE. cam asta este cu moralistii 🙂

florin.b  •  6 ianuarie 2010, 17:55

E bine asa ! E cel mai bine ,doar asta am vrut ,sa traim bine ! Si traim ,cum nu ? Nu-i bine ca vor creste iar preturile ,ca nu se mai maresc pensiile ,ca nu se vor mai acorda sucventii ,ca se maresc taxele ,ca vor fi dat-i afara mii de profesori ,de cadre medicale ,de politisti , ca vor da faliment si se vor inchide sute de inteprinderi mici si mijlocii,nu-i bine ? Ba da ,pentru ca asta am dorit ,pentru ca asta a votat tara,si ce a votat asta primeste .Eu locuiesc aic si din pacate pentru mine ,aici voi locui mereu ,dar imi doresc din tot sufletul ca in anul acesta Romania sa intre rau de tot cu ,,oistea-n gard” ,imi doresc un ,,cataclism” economic pentru ca asta merita aceasta tara in care 5,2 mil de oameni l-au votat pe Basescu .Nu stiu daca ceilalti ar fi putut face ceva ,dar sa-l votezi pe acelasi om care in 5 ani a fost ocrotitorul lui Udrea,Popoviciu,Cocos,Prigoana,Ridzi,Berceanu ,etc,etc.Ei bine, pentru asta ,ne meritam orice soarta ! pentru ca nimic nu mai poate salva Romania.

buba  •  6 ianuarie 2010, 18:15

La multi ani domnule Tolontan!
Frumos ati scris despre lucruri triste …
Felicitari ! Pacat ca ne impresioneza doar pe noi, cei care nu suntem nici macar „admiratorii”doamnei Placinta/Udrea/&Co, carora li se falfie… Cat de putin ar fi, ei vor incerca sa fure maximul din putinul care este ! Grele vremuri ne asteapta! Acum nu ne vom mai putea permite sa mancam nic la fastfood, l-au confiscat si pe asta. Bine ca isi permit ei sa manance in oras, noi sa ramanem la cratita !

mario  •  6 ianuarie 2010, 21:52

super cataline!
te-am sfatuit sa ramai departe de politic( nu pot uita cum te-a folosit cristian tudor popescu)dar uite ca m-ai contrazis si ai scris un articol excelent. felicitari!

gs(p)  •  6 ianuarie 2010, 23:18

@Catalin
o rugaminte ori poate o nedumerire: de ce nu vorbim despre unitatea de masura RON? avem tipicul de a zice de lei vechi cand vorbim de sume ce par mari si de lei noi cand ele trebuie sa para mici?
spre exemplu eu nu am inteles cat a costat respectiva zugraveala sustinuta din buzunarul angajatilor ministerului: 100 ron? doar atat? e, totusi, derizoriu
hai sa vorbim despre roni, sa uitam leul vechi cel ‘obosit’…

dinamovism cronic  •  7 ianuarie 2010, 0:28

Eu nu inteleg de ce iti faci atatea probleme, Tolo… Ai uitat ca Basescu lupta pentru noi ?! Se ocupa el, rezolva el, cu oamenii lui – UDREA, Ritzi, Placinta, Berceanu. Eroii salvatori ai unei natiuni fara simt civic, logica si orgoliu. Fara demnitate, fara creier, fara valori. Fara gramatica, fara idealuri, fara individualitati. Fara tot ce asteptam sa existe din belsug la douazeci de ani dupa Revolutie. Suntem un popor compromis genetic, moral si intelectual. Si nu sunt un pesimist nevrotic. Pur si simplu, am ochi sa vad. Si tu vezi, si multi altii, dar suntem foarte putini in ansamblu. Cantitate neglijabila… De-aia isi permite madam Placinta un mic ciubuc – prima de instalare. Pentru ca POATE !

Lywyu  •  7 ianuarie 2010, 0:33

Sal si La Multi Ani!
Buna observatia, dar sa stii ca in provincie serviciile spitalelor sunt mult mai proaste iar bidinelele cel putin la fel de scumpe.
Cu respect,

ciupi  •  7 ianuarie 2010, 10:40

pentru cititorul iritant: cum mama aia poti fura mult din putin?! exista vreo tehnica pe care oamenii obisnuiti n-o cunosc?!

alex m  •  7 ianuarie 2010, 10:42

este inacceptabil ceea ce scrieti dumneavoastra
asa ceva este inadmisibil
un birou poate avea maxim 25 de metri patrati ceea ce inseamna cam 400 de lei/metru patrat – sunt inginer nam ce face
sper sa fiti cu ochii pe ei si mai sper sa nu fie nevoie sa o apere si pe asta basescu asa cum sa intamplat cu ridzi
…cat despre sistemul de sanatate…totul…sau aproape totul e la pamant.
sper sa exixte macar fpnduri pentru mentinerea calitatii umane in acest sistem – pt k in multe cazuri e singurul lucru pe care il mai avem

robert50  •  7 ianuarie 2010, 11:10

Domnule Tolontan articolul este frumos ca poveste.Dar realitatea nu este chiar asa cum o descrieti dumneavoastra.M-am saturat sa aud mereu cum romanii se vaita de conditiile in care traim,ce saraci suntem etc.Daca vreti sa aflati cine suntem cititi cit e PIB-ul Romaniei si ce buget avem.Chiar ar fi bine sa-l si publicati sa inteleaga tot poporul de ce suntem in stare.PIB-ul nu este realizat de guvern,politicieni etc.Asta este valoarea noastra in acest moment.
Cit despre medici nu ar trebui sa plingem in halul asta.Imi aduc aminte de un filmulet postat inca pe net,prezentat si de catre televiziuni in cate un „celebru dr.Branea”cu functii de profesor la institutul de medicina din Timisoara pretindea ceva unei studente pt. marire de nota.Anul trecut tot in Timisoara doi studenti medicinisti au ucis si apoi transat(profitind de cunostintele de medicina)o persoana. .Acesti studenti urmau sa devina medici.SA ne feresca sfintul.Problema e de caracter si educatie.Cind noi vom fi mai buni si conditiile in care traim se vor inbunatati.Nu putem sa dam vina mereu pe altii pt.irealizarile noastre.
Prezentati si cazuri pozitive sa vada si romanul ca nu este totul pierdut si ca se mai poate face ceva.

val  •  7 ianuarie 2010, 11:28

La multi ani, domnule Tolontan!
Imi placa cand va ocupati de subiecte politice.
Aici sunt doua aspecte de remarcat:

1) Profilul omului politic roman
Desi, probabil, biroul fusese zugravit recent, prima masura a noului ministru a fost o cheltuiala spre rasfatul ei. (Poate ca urmarea instalatii de ascultare ascunse, dar trebuia sa o faca direct, transparent) Nu s-a uitat la costuri. Sau, mai mult decat atat, se supunea unei reguli.

2)Preturile artificiale care se practica in tara asta, umflate peste orice limita a bunului simt.

In Romania s-a practicat un jaf bine organizat al banului public si privat prin crearea acestui sistem de preturi umflate. Preturi acceptate contra comision de cei care ar trebui sa vegheze, comisioane pentru cei care plateau din banii statului aceste cheltuieli, studii de fezabilitate cu costuri uriase pentru lucrari care nu s-au mai inceput sau nu s-au terminat vreodata, licitatii trucate care ascund aceste masinatiuni. Toate acestea au condus la crearea unei categorii inavutite aproape stationare, unde banii se invart, fiecare rotatie lasand sume pentru buzunarele lor, subtiind banii tarii si ai cetatenilor de rand.
Este imposibil ca acest fenomen sa functioneze spontan. Cred ca exista deja o schema si participantii la schema stiu ce au de facut, sau sunt pusi in tema. Placinta s-a conformat.

val  •  7 ianuarie 2010, 11:45

@Sergiu

Toata admiratia pentru claritatea si precizia cu care descrii ce se intampla de fapt, in Romania!

Cred ca solutia cu confiscarea averilor ilicite este singura corecta. Oricealternativa, oricat de mestesugita i-ar fi justificarea, este ori o eroare, ori o diversiune.
Da, presa ar trebui sa-i sprijine pe cei destepti si incoruptibili. Dar nu numai atat: ei trebuie sa se organizeze. Nu intr-un partid, nici in vreo asociatie civica de fatada, ci in jurul proiectului serios de a salva Romania.
Trebuie creata o miscare de rezistenta, un fel de revolutie, dar fara larma si galagie in strada. O revolutie a mintilor limpezi, a onestitatii.

val  •  7 ianuarie 2010, 11:54

@vasim, 36

Ai dreptata, toata lumea fura in Romania.
Ca sa ne lecuim avem nevoie de legi clare, care sa nu lase nimic neacoperit, fara ambiguitati si cu pedepse severe, cu clauze agravante pentru cei cu functii inalte.
Nu si-ar mai permite nici judecatorii sa judece stramb, nici procurorii sau politistii sa musamalizeze.
Sa vezi ce repede s-ar vindeca romanii.

Catalink  •  7 ianuarie 2010, 12:10

Catalin, problemele din medicina de urgenta sunt multe si mari. Medicii din UPU trebuie sa trezeasca betivi in loc sa se ocupe de cazurile grave. O parte din bani sunt „aruncati” pe cazuri care nu tin de medicina de urgenta. Medicii rezidenti lucreaza pe 800-1000 de lei si sunt sfidati de minoritari care le spun: ba, tu stii cate proprietati am eu? Acei medici fac garzi de 24 de ore si sunt batjocoriti de guvern cu salarii umilitoare. Daca avea Min. Sanatatii un sef pedelist, lucrurile s-ar fi schimbat. Asa…

Comentează