O veste proasta

Ca nespecialist in politica, dar ca votant al dreptei inca din ’90, ma intreb cum au gindit liberalii atunci cind s-au facut frati cu PC, partid care a intrat de trei ori in Parlament in marsupiul altora si niciodata pe forte proprii?

miercuri, 5 ianuarie 2011, 3:01

Ca nespecialist in politica, dar ca votant al dreptei inca din ’90, ma intreb cum au gindit liberalii atunci cind s-au facut frati cu PC, partid care a intrat de trei ori in Parlament in marsupiul altora si niciodata pe forte proprii?

Si ce tip de strategie au ales aceiasi liberali de au decis sa se pregateasca de un parteneriat de lunga durata cu PSD?! In conditiile in care PD-L a scazut meritat, drum bun!, pina la cota unde nu mai poate colecta masa critica a votantilor traditionali de dreapta, PNL avea sansa sa devina principalul partid care sa-i reprezinte pe acesti oameni.

Intr-un moment in care se putea distinge, PNL alege sa se amestece in ambiguitatea aliantei cu PC si a parteneriatului cu PSD.  In loc sa se defineasca mai clar decit acum,PNL  isi pericliteaza atributul diferentiator.

Inca un loc gol lasat partidului care inca nu exista. Si care e putin probabil sa se nasca.

Comentarii (48)Adaugă comentariu

ovidiu  •  5 ianuarie 2011, 15:07

Din prea mult bun simt, Cataline.

fia  •  5 ianuarie 2011, 15:19

eu as fi un votant liberal, dar nu-mi plac oamenii din fruntea partdului.
nu-i inteleg nici eu de ce nu se lupta sa castige capital politic pe o campanie pozitiva, aducand solutii, si nu comentand orice face PDL-ul sau Traian Basescu.
Lideri mici, tara neansemnata.

bogdan  •  5 ianuarie 2011, 15:27

L din PNL este doar de forma. taranistii si liberalii au murit unii la propriu altii la figurat dupa 1947. stii si tu asta, asa ca…

Ce-o fi în mintea liberalilor să renunţe la liberalism? | La colţu' străzii  •  5 ianuarie 2011, 15:37

[…] oportunitatea de a avansa către poziţia de principal partid de dreapta, despre care vorbeşte Cătălin Tolontan, pe lângă alegătorii fideli precum Călin Hera, domnul Antonescu aruncă nonşalant deoparte […]

Ilie de la scularie  •  5 ianuarie 2011, 15:48

Dreapta inseamna reforme, individulaism, progres. Pentru care dintre acestea vi se pare ca luptat PNL. Actualul PNL este o aripa a PSD-ului menita sa-i prosteasca pe „unii”care se cred de dreapta. O sa mai treaca 20 de ani sa mai avem un politician cu „cojones”.

Nicu Panaitescu  •  5 ianuarie 2011, 16:35

Anomalii ale politicii romanesti care nu mai mira pe nimeni. Anomalie, dar in sensul cel mai pozitiv al vorbei, este si faptul ca Tolontan scrie asta in timp ce este, cumva, salariatul Voiculescului cu care PNL tocmai face alianta in discutie. Sa-l mai laud pentru asta? Nu, am mai facut-o si nu cred ca mai are nevoie. Dar cred ca alti ‘jurnalisti’ ar trebui sa vada ca se poate, iar scuzele cu ratele la banca sunt subtiri.

fotbal  •  5 ianuarie 2011, 16:40

dupa ultimele experiente sociale, marca pd-l, ma gandesc ca PNL vizeaza electorat de stanga, pe care-l presupune numeros si inflamat, format din asistati social ramasi fara ajutoare, bugetari fara sfert de salariu, pensionari dezavantajati carora daca nu le promiti eclipsa de pe cer, si le vorbesti de munca, aleluia! nu te voteaza. ei calculeaza ca in intimitate cu partidul antena 1 si in parteneriat cu psd victorie, vor avea ce imparti. nu m-as grabi cu masa aia critica pierduta de pd-l, sunt doar furiosi! la alegeri te intorci emotional la ai tai, cam asa e la romani. sau ne-om fi maturizat politic, vedem…cand apare alba ca zapada 🙂

cezar  •  5 ianuarie 2011, 17:29

E o stire buna ! Altfel as fi putut fi pacalit de PNL in ceea ce priveste intentiile sale. Asa lucrurile sunt mai simple, mai clare. Unde nu este, nu este !

alex  •  5 ianuarie 2011, 17:46

Daca nu te pricepi la politica,cum afirmi,(acoperimd o stangacie(?) de jurnalist sportiv), de ce iti pui o astfel de intrebare?
E un nonsens.

Bogdan  •  5 ianuarie 2011, 17:54

Ce au cautat liberalii in alianta cu PC? Sar ce a cautat PSD in alianta cu PC de atatea ori, domnule Tolontan?
Stiti foarte bine si dvs. raspunsul. Oricat ne-am invarti dupa deget, raspunsul e Antena 1, Antena 3, Jurnalul national. Asta au cautat toti.
Nu, nu e nimic rau, ilegal, imoral din punctul meu de vedere ca o institutie de presa sa sprijine un partid politic sau altul (modul in care o face e alta treaba), dar mi se pare o doza de naivitate (eufemism) sa sustinem ca aliantele pre electorale ale partidelor cu PC au alt motiv decat expunerea mediatica pe care o pot obtine.

Mult noroc, domnule Tolontan!

Marian  •  5 ianuarie 2011, 18:33

Tin sa multumesc pe aceasta cale domnului Patriciu, maharul care isi face ghetele pe grumazul lui Crin si Partidului National Liberal care, ca un adevarat partid democratic, liberal si plin de moralitate, a votat in unanimitate alianta cu partidul de buzunar al securistului Felix Voiculescu! Alianta de centru-dreapta (cine o fi de dreapta si cine o fi de stanga nu stie nimeni) e necesara pentru a strange in aceeasi hora hotii, demagogii si securistii tarii!
Patriciu, ai facut o mutare buna! Tocmai ai terminat un partid. Esti in stare de orice pentru a-ti salva capul, iar sclavul de serviciu, Crin Antonescu, va face din acest partid orice iti doresti!
Pentru Romania, unificarea PNL cu PC si ulterior cu PSD este benefica Romaniei prin faptul ca aceste partide, prin aliantele pe care le fac, dovedesc ca nu le pasa de doctrine sau parerea electoratului, ci doar de dosarele mogulilor si ale membrilor de partid. Asa, oamenii realizeaza cine sunt si vor vota ca atare!
Mi-e scarba!!!

Valentin  •  5 ianuarie 2011, 18:52

O alta veste proasta, Catalin, este ca cei mai multi dintre romani nu inteleg conceptele politice de „dreapta” si „stanga”, cultura lor in directia asta este inexistenta. Cea mai proasta veste este ca tu nu vei apuca sa vezi societatea romaneasca propagandu-si vointa de jos in sus, din strada inspre guvernare. Pentru ca sunt (mentinuti) ignoranti, romanii vor ramane o masa manevrabila, complet lipsita de parghiile necesare pentru a pune presiune pe clasa politica.

bai Tolo…  •  5 ianuarie 2011, 18:53

PNL nu avea sansa de a deveni principalul partid care sa reprezinte masa critica a votantilor de dreapta, pt ca nu are o figura care sa iasa in evidenta. romanii voteaza figuri, persoane, nu programe. ala hahaie mai frumos, ala i-a zis-o mai bine etc. asa macar au o televiziune de forta de partea lor. NU AVEA ROST CA EI SA SE DIFERENTIEZE, INTR-O TARA IN CARE IN CONTINUARE SE VOTEAZA POLITICIANUL TATUC ,ALA CARE NE DA PENSIE SI AJUTOR SOCIAL. Tolo, trezeste-te !! In Romania nu conteaza programul si doctrina !

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2011, 19:14

alex: ca alegator imi pot pune toate intrebarile care ma ajuta la vot

Un liberal, cred  •  5 ianuarie 2011, 19:42

Subscriu integral la textul lui C Tolontan. (In sinea mea sunt multumit ca, cel putin, am gasit pe cineva cu aspiratii politice foarte asemanatoare alor mele, persoana cu o credibilitate, probabil, imposibil de pus la indoiala.)
Asa vad si eu. N-avem partid de dreapta si nici pe departe unul cu ideologie autentic liberala. Inca nu avem dupa atatia ani de tranzitie neterminata. Asta este. Dar nu ne dam batuti. De aceea nu incurajez pe nemultumiti sa nu participe la vot. (Probabil, clasa politica actuala s-ar bucura pentru un absenteism mare.) Dimpotriva, sa vina la vot si sa-si puna pe vot expresia multumirii: ANULAT! Cat mai multe stampile pe acelasi vot pentru a nu lasa loc de intrepretare in favoarea vreunui partid participant. Asa sa faca cei nemultumiti de clasa asta politica. (M-ar interesa parerea lui C. Tolontan la aceasta propunere).
Multumesc pentru atentie.

coco  •  5 ianuarie 2011, 19:43

Mie imi place si de voiculescu, si de crin si cred ca vor face o treaba buna impreuna.

stefanucu  •  5 ianuarie 2011, 20:08

Tolo,
Sincer nu cred ca este o miscare gresita. Alaturarea PNL PC inseamna un plus mare pentru opozitie, care in sfarsit, isi da mana pentru gasii solutii pentru a scoate tara din haosul in care ne-au bagat cei de la PDL si Basescu. Este o mutare inteligenta pe scena politica si in beneficiul cetatenilor – vorbim aici de oameni competenti, profesionisti in diverse domenii, vorbim de echipe tinere si oameni nepatati. Eu unul, il felicit pe Voiculescu pentru ca a reusit sa adune in jurul lui oameni de calitate, competenti care nu sunt pusi pe furaciuni ci sunt concentrati pe solutiile de iesire din criza. Si mai important, de perioada de dupa.
Cu stima

Arici  •  5 ianuarie 2011, 20:26

Politica ADEVARATA este ARTA compromisului !!! … Cu doua conditii insa : sa nu fie nici injositoare , nici daunatoare ! Eu nu vad nici una din aceste conditii incalcata in cazul de fata … 🙂 Probabil ca sodomizarea unui intreg popor de catre un presedinte bautor , pardon – ” jucator” – este mai digerabila pt. unii … Eu unul nu ma numar printre ei , poate voi da …!

catalavenos  •  5 ianuarie 2011, 20:43

e foarte simplu. scena politica avea nevoie de o alianta de centru-dreapta viabila. pdl-ul zice ca e de dreapta dar de fapt e singurul partid fara doctrina. sau mai bine zis au doctrina furtului de voturi

pepperoni  •  5 ianuarie 2011, 21:15

Consider ca aceasta alianta PNL + PC + PSD reprezinta singura solutie pentru inlaturarea sistemului dictatorial impus de Basescu.

perroni  •  5 ianuarie 2011, 21:18

Aceasta alianta trebuie sustinuta deoarece este coordonata de doi politicieni capabili : Voiculescu si Antonescu.

Neica  •  5 ianuarie 2011, 21:33

Mie nu mi se pare o eroare. Mi se pare o miscare desteapta. Astfel PNL-PC pot prelua si electoratul de dreapta ramas de la PDL.

Lica Ciuvica  •  5 ianuarie 2011, 22:51

Oare vizita pe care i-ai facut-o lui mister Imre te-a facut sa vezi PNL-ul lui nea Patriciu ca pe un partid care a ajuns intr-un moment in care „se putea disctinge” ? Stiu ca nu-mi vei publica commentul, dar macar il vei citi tu, si vei afla care e parerea unora dintre cei care iti fac trafic frecvent pe al tau blog.
Cu stima dealtfel,
Lica

Rational Idealist  •  6 ianuarie 2011, 3:57

Problema nu e in sine alianta cu PC, oricat de dizgratioasa ar putea parea unora. Sa fim seriosi, vorbim totusi de politica romaneasca, iar PC a fost deja in toate combinatiile posibile si n-a lesinat nimeni de scarba; si vorbim de o situatie de criza. Puritatea doctrinara este si ea o pista falsa – nu avem partide cu adevarat doctrinare.
Adevarata problema este ca opozitia in continuare se preface ca lucreaza si continua sa ne ia de fraieri: http://rational-idealist.blogspot.com/2011/01/carul-inaintea-boilor-ro.html

Rational Idealist  •  6 ianuarie 2011, 3:59

Scuze, nu stiu ce s-a intamplat mai sus, link-ul corect este: http://rational-idealist.blogspot.com/2011/01/carul-inaintea-boilor-ro.html

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2011, 7:41

stefanucu: da, pc s-a remarcat prin oameni competenti de-a lungul timpului 🙂 cum ar fi Gratiela Iordache, trimisa in judecata de DNA de curind. Sa nu uitam ca ea a ajuns in Guvern prin PC! E doar cel mai recent exemplu.

adibo55  •  6 ianuarie 2011, 10:21

hai sa nu ne mai ascundem dupa cires: miza e promo la antene ce sa mai lungim aiurea in tramvai discutia…

lucian82  •  6 ianuarie 2011, 10:39

Alianta cu PC e pretul platit de liberali pt. accesul liber la antene( A3 in special) .In viata totul se plateste ,nu-i asa??!!!

mihai  •  6 ianuarie 2011, 11:01

serios vorbind,dvs chiar credeati pina la acest moment ca pnl era un partid de dreapta?ce anume va facea sa credeti asta,oamenii,programele,activitatea politica?nu inteleg ce poate fi in capu’ unuia care zice/crede ca pnl-ul e/a fost partid de dreapta.

takeda  •  6 ianuarie 2011, 12:16

Incep sa cred din ce in ce mai mult in teoria (conspirativa, altfel) conform careia logica ideologica nu a avut nici un moment acoperire economica si sociala (a avut eventual justificare electorala…) in Romania de dupa ’90 si ca, intr-adevar, clasa politica este doar o masa de fum, formata din oameni de categoria B, impinsa in fatza de „jucatori” cu patalama. Sunt momente in care mi se face paru’ maciuca.

Ceea ce nu inteleg, este cum ati avut dumneavoastra sentimentul ca PNL se poate distinge cu oamenii pe care ii are. Cel putin in primul esalon. Nu pot sa cred ca puteati pica in aceasta capcana. Nu dumneavoastra…

Marian  •  6 ianuarie 2011, 12:22

Ma apuca rasul cand ii aud pe unii ca PNL e de dreapta, cand miscarea liberala in Europa e asimilata stangii. PNL a luat in guvernarea Tariceanu doar masuri de stanga, salarii si pensii marite si cam asta e tot. Stiti vreo masura de dreapta a PNL luata de Tariceanu inafara celei de a-i da lui Patriciu resursele din Marea Neagra, cum te uiti in dreapta pe harta Romaniei?
Mi-e sila!

Politicieni care nu ştiu să cîştige. Alianţa PNL-PC. Şi PSD pe acolo « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET  •  6 ianuarie 2011, 14:20

[…] Badea sau Ciutacu) e un dezastru pentru alegătorii “liberali cu sufletul” (a se vedea Tolo). Dar Crin Antonescu nu a gîndit prost, a gîndit doar foarte meschin, contrar imaginii de inocent […]

cangrena portocalie  •  6 ianuarie 2011, 14:25

Care ar fi solutia, dle. Tolontan? Iti face placere cumva situatia actuala?
Ne convine sau nu PC reprezinta o parte a electoratului din Romania.
Daca as putea, nu as da drept de vot oricui.
Dar vei fi primul care ma va critica pt. acest lucru. Asta e democratia, cel mai imperfect sistem dupa nazism si comunism.

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2011, 14:54

cangrena portocalie: nu imi convine situatia actuala si am aratat-o in meseria mea, atit cit m-am priceput impreuna cu colegii mei. Cit despre electoratul PC, nu stiu care este el de vreme ce partidul n-a intrat NICIODATA in Parlament prin forte proprii!

N-avem doctrine! Ăsta e adevărul… | Journalism Blog – Gelu Florea  •  6 ianuarie 2011, 15:46

[…] Mai nou, PNL s-a asociat cu PC şi chiar ia în calcul o alianţă cu PSD. Deci, va rezulta un nou ghiveci doctrinar. Mă rog, nu e prima dată… Dar, se confirmă ceea ce spuneam eu despre absenţa doctrinelor reale. O paranteză: să nu credeţi că sunt subiectiv. Sau, dacă îl consideraţi pe Tolontan mai obiectiv, citiţi ce a scris el despre PNL, dând click AICI. […]

Catalin-Andrei  •  6 ianuarie 2011, 17:52

Asta nu este neaparat o veste proasta, prin aceasta alianta se incearca deschiderea PNL catre un electorat potential favorabil ideilor de dreapta promovate de ambele partidesi cred ca ar trebui macar sa dam o sansa acestei aliante.

cezar  •  6 ianuarie 2011, 18:36

Catalin-Andrei : Esti tare haios, am ras ceva. Despre ce „deschidere” PNL vorbesti ? Poate „inchiderea” capacului de la propriul sicriu. Oricum, daca te gandesti ca PARTIDELE astea 2 fac un parteneriat de la egal la egal, pai atunci PNL-ul a ajuns sus, poate chiar deasupra genunchiului broastei. Repet, esti tare haios. Sau tare tinerel.

zombu  •  6 ianuarie 2011, 20:12

Domnule Tolontan, e prima data cand intru( linkul lui rogozanu)aici, credeam ca daca esti in ograda lui felix esti de-al lui, scuze. Sunt de acord cu tine, pnl-ul acum avea o sansa SA CREASCA dar alege sa se vanda pt dragostea ciutacilor si gazilor

silvestru  •  6 ianuarie 2011, 23:17

as spune chiar ca e o veste buna. Intr-o tara in care incompetenta e in trend, doi oameni competenti sunt bineveniti.

Alexandru Mitache's Blog  •  6 ianuarie 2011, 23:18

[…] O VESTE PROASTĂ […]

Dan Voiculescu va fi presedintele Senatului? | Blogul meu  •  7 ianuarie 2011, 2:13

[…] Tolontan, Buddha, Simona Tache,  Moshemordechai, Raluxa, Calin Hera, Subiectiv. […]

Leo  •  7 ianuarie 2011, 16:43

Tolo,
stii cum se vede asta de la distanta de tara? O mare tristete!
Si imi amintesc ce manipulare a fost inaine de prezidentiale, un nou mod de a face politica, intrasigenta in politica, cate si mai cate titluri pentru un personaj lipsit de absolut orice continut. E doar un bun vorbitor al limbii romane!
Trist, foarte trist, desi nu mi se pare o surpriza! In felul asta poate o sa gandim mai mult cand votam. De fapt, mai avem ce sa votam?

Andrei  •  7 ianuarie 2011, 22:05

Tot Basescu ramane cel mai cinstit!

moneycenter  •  8 ianuarie 2011, 18:42

numai la noi mai vezi asa ceva, alianta tuturor impotriva unui singur om.
iar motivatia = un trust de presa drept „trompeta” de campanie

Luxandra  •  11 ianuarie 2011, 17:24

Uite de aia o sa votez tot PDL 🙂

petru  •  11 ianuarie 2011, 17:41

Mai Cata,
In perioada actuala prioritatea noastra, a tuturor celor interesati de politica intr-un fel sau altul, ar fi sprijinirea oricarei solutii care sa asigurea schimbarea managementului catastrofal al tarii.
Sprijinirea e usor de definit si nu foarte greu de realizat , presupunand printre altele sa alegem solutiile optime, accesibile si nu neaparat pe cele ideale.
Desi erodati in perceptia publica, PDL-ul si TB dispun inca de rezerve destul de eficiente in perspectiva electorala, incluzand aici si canale media sau lideri de opinie favorabili. In acest context faptul ca un lider de opinie cum esti tu , filozofeaza oarecum ostil in legatura cu o alianta care serveste cel mai probabil prioritatea de care vorbeam , mi se pare o abordare cam nerealista.
Prezenta PC (strict ca „forta politica” si nu ca trust de presa)in viata politica romaneasca nu are nici o importanta. Neavand nici o influenta notabila, PC nu exista de fapt, si, daca ne gandim bine, nu putem acuza parlamentarii/politicienii PC ca ar fi avut prestatii mult mai rele decat media clasei politice romanesti. Asa ca faptul ca PNL cauta sa-si creasca sansele electorale si sa-si asigure o buna vizibilitate in schimbul aliantei cu un partid mic si neinfluent, nu mi se pare ceva atat de grav incat sa merite ca un jurnalist ascultat sa faca din asta un prim comentariu la evenimentul care de fapt precede coagularea unei opozitii unite. Nu uita ca orice demers al opozitiei trebuie sa obtina si sprijinul unor politicieni din „arcul guvernamental” , altfel acesta fiind inutil chiar si in contextul scaderii puterii in sondaje. Iar influenta in opinia publica a unui trust de presa poate fi un bun argument pentru un politician neho-tarat”.
Ce voiam sa spun este ca poate ar trebui evaluat de orice jurnalist riscul de a face din obiectivitate si abordare pur deontologica un intrument cu doua taisuri. Riscul de a servi involuntar o cauza dubioasa e mare .

Petrut

DanT  •  1 februarie 2011, 21:02

Bravo Tolo, singurul ziarist cu „cojones” in trustul Intact. Cel putin eu nu cunosc altul. E o alianta ciudata iar eu ca fost votant PNL ma voi abtine la a vota noua alianta … dar la vot voi merge probabil … pe cine voi vota, voi vedea la momentul respectiv.

Încălziţi apa din piscina de la Vila Dante #2 | Marieta  •  17 august 2012, 10:32

[…] îi aparţin lui Cătălin Tolontan care şi-a permis să-i dea o pălmuţă patronului, poate pentru că la vremea aceea fusese […]

Comentează