Marina Almaşan premiată din banii atraşi de la sponsori

O descoperire parcă din alta lume! Comitetul Director al TVR din 20 aprilie 2011 a aprobat, potrivit documentului in posesia caruia am intrat, doua recompense acordate Marinei Almasan din contractele de sponsorizare pe care realizatoarea le-a adus pentru „Programul de Revelion” si pentru emisiunea „Ne vedem la TVR de 1 decembrie”.

vineri, 6 mai 2011, 11:28

O descoperire parcă din alta lume! Comitetul Director al TVR din 20 aprilie 2011 a aprobat, potrivit documentului in posesia caruia am intrat, doua recompense acordate Marinei Almasan din contractele de sponsorizare pe care realizatoarea le-a adus pentru „Programul de Revelion” si pentru emisiunea „Ne vedem la TVR de 1 decembrie”.

Contactati, sefii TVR care au aprobat premierea fac trimitere la Regulamentul de Sponsorizare si sint autentic intrigati, neintelegind care este problema. Valabil de un deceniu, Regulamentul prevede ca orice angajat al televiziunii publice care aduce sponsorizari pentru emisiuni sa primeasca un procent din acesti bani. „Nu e mult, aproximativ 5% din contract, iar contractele sint, in general, de citeva mii de euro, ceea ce  inseamna ca rezulta citeva sute de euro care revin respectivului”, a explicat o voce din boardul TVR.

Practica de la TVR era intilnita, dar nici macar atunci peste tot, la inceputul anilor ’90 in Romania, dar ea este interzisa explicit in strainatate si, de cel putin un deceniu, inclusiv in tara. In nici o redactie de televiziune sau de ziar nu se admite un astfel de contract dintr-un motiv simplu: jurnalistii sint platiti ca sa aduca stiri, nu publicitate, finantare  sau sponsorizare. Daca ei ar aduce publicitate sau sponsorizare s-ar crea un evident conflict de interese pentru ca ar relata despre subiecte, oameni, companii care le ofera, direct sau indirect, bani!  Marina Almasan nu e singurul realizator si jurnalist al TVR, plasat in subordinea Directiei Editoriale, care a luat bani conform acestui Regulament care incurajeaza conflictul de interese.

Iata cum arata pasajele din document:

„23. Direcţia Editorială a supus aprobării recompensarea doamnei Marina Almăşan Socaciu, realizator emisiuni în cadrul Redacţiei Divertisment – Direcţia Editorială, conform Regulamentului de Sponsorizare nr. 7/19.12.2001, art. 5, Anexa 1, pentru activitatea de atragere de fonduri externe la realizarea emisiunii „PROGRAM DE REVELION AL TVR!” transmisă pe Canalul TVR 1

Se aprobă recompensarea doamnei Marina Almăşan Socaciu, realizator emisiuni în cadrul Redacţiei Divertisment – Direcţia Editorială, conform Regulamentului de Sponsorizare nr. 7/19.12.2001, art. 5, Anexa 1, pentru activitatea de atragere de fonduri externe la realizarea emisiunii „PROGRAM DE REVELION AL TVR!” transmisă pe Canalul TVR 1,  conform notei Direcţiei Editoriale nr. 44786/19.04.2011.

24. Direcţia Editorială a supus aprobării recompensarea doamnei Marina Almăşan Socaciu, realizator emisiuni în cadrul Redacţiei Divertisment – Direcţia Editorială, conform Regulamentului de Sponsorizare nr. 7/19.12.2001, art. 5, Anexa 1, pentru activitatea de atragere de fonduri externe la realizarea emisiunii „NE VEDEM  LA  TVR DE 1 DECEMBRIE!” transmisă pe Canalul TVR 1

Se aprobă recompensarea doamnei Marina Almăşan Socaciu, realizator emisiuni în cadrul Redacţiei Divertisment – Direcţia Editorială, conform Regulamentului de Sponsorizare nr. 7/19.12.2001, art. 5, Anexa 1, pentru activitatea de atragere de fonduri externe la realizarea emisiunii „NE VEDEM  LA  TVR DE 1 DECEMBRIE!” transmisă pe Canalul TVR 1, conform notei Direcţiei Editoriale nr. 44785/19.04.2011″.

Comentarii (11)Adaugă comentariu

MB  •  6 mai 2011, 11:57

Intre timp sotul doamnei MA isi face de lucru si vrea sa impuna dublarea filmelor:

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=11992
Initiator: Deputat PSD Victor Socaciu

🙂 & 🙁

„Folosirea subtitrării introduce cuvinte noi, care ulterior vor fi asimilate de populaţie. Aceste cuvinte sunt apoi folosite din ce în ce mai des în limbaj şi ajung să fie considerate ca termini (sic) obişnuiţi. Din această cauzi, limba română se deteriorează, acest aspect conducând la afectarea identităţii naţionale.”

„Avantajul dublării faţă de subtitrare constă în faptul că, prin dublare, expresiile din limba străină folosite în film sunt înlocuite cu traducerea expresiilor în limba română, contribuind astfel la protejarea identităţii limbii.”

Expunerea de motive (24 kb):

http://www.cdep.ro/proiecte/2011/200/30/7/em237.pdf

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=11992

Radu Rosca  •  6 mai 2011, 12:32

Antenele, Protv-ul, si presa scrisa in general publica parerile lui becali, borcea, samd pentru ca sunt stiri si opinii demne de luat in seama sau are cineva un contract de sponsorizare cu ei? Intreb doar, nu dau cu parul..

Dan Duca  •  6 mai 2011, 16:34

Minunat. Sa ne amintim ce audiente a avut Revelionul-Eurovision, pentru a carui colecta a fost premiata doamna Almasan.

„TVR 1 a fost surclasat de Pro TV, Antena 1, Etno, Kanal D, Prima TV și Național TV. A fost cel mai slab revelion din istoria TVR 1. (333.000 de telespectatori) În vremurile bune, în 2002, de exemplu, la TVR 1 se uitau de Revelion aproximativ 1,6 milioane de români”. sursa: paginademedia.

Oare sponsorii de pe urma carora doamna Almasan a obtinut un mic comision, nu plang in barba?

Mircea Kivu  •  6 mai 2011, 17:27

E vorba despre realizatoarea emisiunii cu Udrea, Boc si Flutur? Atunci e simplu: plateste amenda CNA din banii de la sponsorizari

koll  •  6 mai 2011, 22:41

Un mic comision??S-ar putea sa avem surprize mari,mari de tot daca adunam toate comisioanele din ultimii…20 de ani!
Off topic:ce parere aveți domnule Tolontan de ultima propunere legislativa a deputatului Socaciu?

omar  •  7 mai 2011, 18:17

Almasan a fost premiata de zeci de ori dupa metoda asta. sunt lucruri care se pot verifica. TVR nu mai este demult televiziune publica. a fost privatizata in favoarea unor sinecuri.

Sărbătoare fără libertate de exprimare. Coca-Cola la aniversarea celor 125 de ani | Critic Atac  •  8 mai 2011, 19:24

[…] Mai are rost să anunţăm că la TVR s-a reinventat metoda “fă emisiuni şi adu publicitate” (vedeţi tolo). Dacă un jurnalist aduce publicitate, ia bani şi din comision. Ca pe vremurile “bune”, de la […]

Marcel  •  9 mai 2011, 13:59

Si sa fie oare numa „citeva sute de euro care revin respectivului”?
ma indoiesc pentru ca pe hartie sau in regulamente de oicei scrie una si in realitate a aproape intotdeauna ALTA.

betty fabric  •  11 mai 2011, 14:40

Marina Almasan & TVR nu sunt singurele ex. de felul acesta din presa romaneasca. Fara sa tina cont de faptul ca acest „conflict” dintre editorial si publicitate este sanatate curata pana la urma, unele publicatii isi trimit jurnalistii la vanatoare de subiecte&contracte. Iti dai seama ce tulburari de personalitate trebuie sa genereze toata treaba? Dar Marina Almasan nu prea e jurnalist, ce Doamne iarta-ma?

ionel  •  12 mai 2011, 23:54

http://www.florentindeac.weblog.ro
Domnnule tolontan, cititi articolul cu FCM Targu Mures si banii publici!!Sunt sigur ca va intereseaza ! Tot acolo gasiti si afacerea de 200.000 de euro pentru patinoar, afacerile de 200.000 de euro pentru iluminat un teren de sport, afacerile cu terenurile de sport, adica milioane de euro in an de criza si pe firme apropiate de pdl.

Pato Basil  •  16 mai 2011, 16:02

cine sa urmareasca…chestii din astea? banii sponsorilor ca banii sponsorilor. Dar TVR-ul e televiziune de stat si traieste pe picior mare pe banii mei, ai tai si ai altor cateva milioane de contribuabili. Plus ca trebuie sa platesc o taxa speciala pentru Tv alta petru TVR si mai platesc si cablu tv. Cred ca au facut averi aia din
TVR, CNA… iti dai seama daca or fi 2-3 milioane de gospodarii in tara asta inmultit cu 5 euro si adunat si cu ce le mai da operatorul de cablu si cu ce le mai dau statul:(…. pai e masinarie de tocat bani publici! La ei de ce nu se taie, zdravan ca tot bugetari s-ar numi!

Comentează