Bărbatul s-a întors acasă

Pe stradă e atît de cald că aerul stă și mergi prin el, un aer care capătă consistența aromelor și miasmelor orașului.

duminică, 10 iulie 2011, 12:01

Pe stradă e atît de cald că aerul stă și mergi prin el, un aer care capătă consistența aromelor și miasmelor orașului.

În sala de la Romexpo, hala unde se expuneau combine pe vremuri, 9.000 de oameni își fac vînt cu batiste sau evantaie improvizate. Această transpirație care nu se mai termină și care ne însoțește de cînd ne naștem și pînă murim, sudoarea muncii la cîmp, sudoarea din tramvai și cea de la nunți, sudoarea de la meciul de handbal Oltchim cu Viborg din ”Polivalentă” și apa sărată care curge pe noi la gala Bute – Mendy, ea este adevăratul brand de țară al României. Nimic nu facem fără chin.

La ProTV, comentatorii umflă evenimentul pînă îl sparg. ”80 de mii de oameni au strigat ieri BUTE la Montreal la un concert U2”. Și Bono, nu?! ”Niciodată imnul României nu a fost ascultat de atîtea milioane de oameni pe planetă”. Ba da, mult mai mult, de zeci de ori, de la Nadia la Campionatul Mondial de Fotbal și de la maratonista Constantina Diță la judoka Alina Dumitru sau înotătoarea Camelia Potec. Toate aceste evenimente au avut audiențe mult mai mari, dar nu mai contează asta, ne putem bucura și fără să hiperbolizăm canicular.

Începe meciul. Primele două reprize sînt prudente, dar Bute se distinge mai clar în lovituri. Mendy obosește vizibil în ultimul minut al celei de-a treia runde. Combinațiile lui Bute îl electrocutează. Românul amenință centrul ringului în postura sa legănată care l-a consacrat și din care pornesc torpilele scurte. Abia gongul îi alină suferințele francezului. Runda lui Bute! Limpede.

Repriza a patra începe neașteptat, cu Mendy făcînd mereu pasul în față și ocupînd el centrul ringului. Blindat cu o garda joasă, ca să nu fie surprins de loviturile la corp ale românului, francezul aruncă dreapta-stînga de cîteva ori și înșiruirea loviturilor îl tulbură pe Lucian. După ce cîștigase runda precedentă, Bute e acum în defensivă.

Momentul e simțit și de comentatorii TV, echilibrați în tratarea partidei. Mai sînt 20 de secunde pînă la gong cînd, neatent și preocupat să nu-și lase ficatul descoperit, Mendy își coboară prea mult garda și se expune letal! Dintr-un pas adăugat, Lucian lovește cu directa de dreapta și apoi scurt cu croșeul de stînga, mîna lui preferată, în falca și urechea ”cocoșului”. Își prinde adversarul pe jumătate întors și nestabil, în plină deplasare și asta e lovitura cruntă! Mendy cade ca-n filme cînd personajul e lovit cu lopata în cap, prăvălire țeapănă care anunță finalul cunoscătorilor și necunoscătorilor deopotrivă.

Lucian își dă seama că s-a terminat, zîmbește și dansează plin de adrenalină, ”l-am terminat” se citește pe buzele lui, Mendy dă să se ridice, dar nici măcar nu se poate aburca din genunchi, ca un halterofil prăvălit sub greutatea zecilor de kile de durere.

Arbitrul de ring face semn că s-a terminat, sala strigă și Bute își ridică buzele spre cupola de sticlă murdară dincolo de care se simte cerul fierbinte sub care puștiul din Pechea, ajuns bărbatul glorios din Montreal, a dorit să boxeze măcar o dată ca un campion mondial. Visul puștiului s-a împlinit. Bărbatul s-a întors acasă.

Comentarii (91)Adaugă comentariu

Leo  •  10 iulie 2011, 0:08

Frumos articol Tolo!

P.S. Ai dreptate cu comentatorii, sunt penibili. Bine ca nu au invitat-o pe Udrea la microfon.

delpi101  •  10 iulie 2011, 0:11

Intradevar este un mare CAMPION……insa tind sa ii dau dreptate si lui Doroftei…….NU asa ajungi in Istoria Boxului……ASA doar te realizezi financiar……DAR FELICITARI LUCIAN BUTE!!!!!!!!!

mihai  •  10 iulie 2011, 0:13

Bute PRESEDINTE!:(
madru ca sunt roman!
toti la universitate!

Sid  •  10 iulie 2011, 0:14

Primul articol slab, fara consistenta, pe care il citesc la Tolontan.

pandalicius  •  10 iulie 2011, 0:14

Super tolo ! ca de obicei fara adversar la editoriale!

c  •  10 iulie 2011, 0:14

tolo,fa o pauza de rocky………..

Stefan  •  10 iulie 2011, 0:14

Stiam ca romini sunt creduli si usor de manipulat ; dar chiar in halul asta ??? Bute n-a luptat in viata lui cu un boxior profesionist s-a luptat numai cu ciurukuri , a avut in fata doar crenvusti cu manusi ; iar meciul asta de la Romexpo a fost bomboana pe coliva , pina si tu mai Tolo ai fi simulat mai bine ko-ul din runda a patra !!!!

George  •  10 iulie 2011, 0:16

Meciul asta a fost impus de IBF , nu mai spuneti ca Bute si-a ales un adversar slab sau alte lucruri care nu-si au rostul.Sper ca in urmatorul meci sa boxeze cu unul dintre acesti boxeri : Andre Ward , Carl Froch , Stiglietz sau Kelly Pavlik.Daca nu o va face cu unul dintre acestia putem spune ca ceva e ciudat.

Tolontan despre campionul mondial Bute » Bărbatul s-a întors acasă – De toate pentru toti  •  10 iulie 2011, 0:18

[…] Reading: Tolontan despre campionul mondial Bute » Bărbatul s-a întors acasă Related Posts:N-a vrut să joace nimeni cu ei şi s-au întors acasă!Cătălin Tolontan despre […]

ionut  •  10 iulie 2011, 0:23

Felicitari Lucian! Un Mare Campion!

In schimb, la final am vazut o faza care m-a scarbit:
Campionul se bucura multumind publicului,familiei,antrenorului, Quebecului iar in spatele lui milogul Rudel Obreja in batea pe umar insistent si i-am citit pe buze zicand „Du-te si multumeste-i si lu’ Elena Udrea”…

motanul incaltat  •  10 iulie 2011, 0:27

O intrebare:De ce se practica vechile obiceiuri comuniste cu umflarea recoltei la hectar???Chiar ajuta pe cineva???? Stau in Montreal si aseara am fost la concertul U2 .Au fost cred 80.000 de oameni,dar nu s-a strigat Bute absolut deloc.De unde or stii oare repporterii PRO-TV???? In rest sper sa-l vad pe Bute batindu-se macar o data pe teren neutru…

RaduD  •  10 iulie 2011, 0:39

Foarte tare, Bute e fara indoiala unul dintre cei mai bunii boxeri din lume, are tehnica, explozie, viteza uimitoare, are rabdare nu se arunca daca este provocat, si este un baiat extraordinar mai presus de orice, de aia are priza la public in canada
Bravo Lucian, succes in continuare !!!

petre  •  10 iulie 2011, 0:39

Bai fratilor ,eu traiesc in Franta de 20 de ani….stiu cum se fabrica campioni..va spun pe drepte ca al nostrru LUCIAN isi merita victoria.Nimeni in Franta nu se gandea ca Mendy o sa piarda!!!si mai rau in Franta fratilor nu se practica campioni inventati..asa cum doroftei a declarat!!…ms doroftei pt toti romanii ce ai facut dar imi pare rca esti un frustat actual(incerci sa te bagi in seama cu tv. si cu ziarele de scandal)……..BUUTE o sa ne reprezinte cu onoare cum a facut-o Hagi,Nadia,Ilie!!!

mihai  •  10 iulie 2011, 0:48

ca sa va linistiti: Bute a anuntat la conferinta ca sunt sanse foarte mari ca pe 5 noiembrie sa lupte in SUA (Atlantic City, Las Vegas) cu Kelly „The Ghost” Pavlik, fost campion la mijlocie WBC, WBO: 37 victorii (32 KO) – 2 infrangeri. asadar, cu un boxer foarte tare! sa vedem ce mai zice frustratul de doroftei dupa ce o sa-l sparga si pe ala! bravo, BUTE! felicitari! PS foarte interesant ce spune petre(13)! ar trebui sa luam aminte!

gogu filozofu’  •  10 iulie 2011, 0:50

Felicitari Lucian !!!!! Sa ne mandrim cu el ! Lasand asta , cum se explica faptul ca avea 1,15 cota pentru victorie la casele de pariuri ? Pentru ca aia nu sunt fraieri sa piarda bani aiurea , se stia clar diferenta mare de valoare. Al doilea aspect….Tolo , hai sa lasam rautatile cu organizarea ! O tara intreaga s-a bucurat ca a boxat camponul nostru aici! Daca Udrea a fost in stare sa organizeze din bani europeni gala , de ce nu putem sa fim corecti ? Are bubele ei dar sa lasam antenele , ramai obiectiv. Cum a zis si Lucian la conferinta de dupa meci ca nu il intereseaza cine o organizeaza , important e sa lupte in tara lui. Daca ascultam meciul la radio la 5 dimineata tipau antenele ca guvernul nu e in stare sa faca si ei ceva! Am dreptate ?

Christiansen  •  10 iulie 2011, 0:52

Imi aduc aminte de un meci de „baraj” pentru o Olimpiada, cred ca Sydney, in care Lucian a fost invins dupa un meci de doi bani de unul din fratii Simion.
Meciul ala mi-a lasat un gust amar. Pe Simioni ii stiam pentru ca erau pline jurnalele de stiri cu ei, insa baiatul acela firav imi era necunoscut. Mi-a parut rau pentru el, deoarece il vedeam un om de calitate.
M-a bucurat trecerea lui imediata la profesionisti si i-am urmarit evolutia. L-am descoperit in interviuri. Un caracter frumos, asa cum am intuit.
Sper sa-si pastreze centura mult timp si sa fie un model pentru copiii care se apuca de sport, dar si pentru ceilalti.
Avem din ce in ce mai putine modele umane, astfel incat nu mai conteaza daca Mendy sau mai stiu eu ce gorila face figuratie in fata lui Bute.
E important ca avem un campion model. In sfarsit!

Cătălin Tolontan  •  10 iulie 2011, 0:56

gogu filozofu’: ce treaba au antenele aici? Ai citit o cronica de meci, asa cum m-am priceput. Vad box cam de 35 de ani, imi place, am scris despre box la mai multe turnee Centura de Aur, Olimpiade… Atit ma pricep. Nu-ti place, inteleg, dar ce e cu Antenele ca nu pricep.

Christiansen: asa e, lucian n-a ajuns din pacate la jo

Che Guevara  •  10 iulie 2011, 0:58

Unde sunt acum aia care i-au pus bete in roate la inceputul carierei lui Lucian Bute? Unde sunt „fratii Peste” care se credeau mari boxeri si din cauza lor Lucian Bute nu a ajuns la Olimpiada. Sa va fie rusine ca nu scrieti despre vremurile acelea. Poate mai facem putina lumina in coruptia din Romania. E distractiv cum a schimbat barca Rudel Obreja care in urma cu ceva ani ii sprijinea pe ceilalti si acum nu pierde nici o ocazie sa se fotografieze cu Bute. Respect sportivului imens care este Lucian Bute.

Cosmin  •  10 iulie 2011, 1:00

@motanul incaltat: antrenorul lui Bute a declarat asta cu faza de la concertul U2, iar reporterii PROTV au preluat informatia

porcul  •  10 iulie 2011, 1:08

ești tare

chris_gali  •  10 iulie 2011, 1:18

Tolo , comentatorii de toata jena care au comentat si care la sfarsit in loc sa-l aud pe Bute le auzeam aberatiile lor care il acopereau pe Bute cand vorbea , au spus si au mintit ca meciul este transmis pe …SHOWTIME !!!!…nu numai ca n-a fost transmis meciul Live dar nici macar inregistrat n-o sa se dea in America acest meci.Asa ca minciuni peste minciuni !!!…Sincer , sper ca acesta sa fi fost ultimul meci boxat de Bute in romania !!!….O transmisie care m-a umplut de ….SILA !!!…un amatorism si o tiganie in cea mai pura stare !!!…Hai sa facem niste comparatii !!!…In timp ce in Canada se boxeaza in fatza a peste 18.000 de spectatori in conditii mai mult decat civilizate , in romania s-a boxat in fatza a 9.000 !….la romexpo se murea de cald iar in Canada salile sunt aclimatizate !!!…daca au suferit specatorii de caldura iti dai seama ce-au suferit Bute si cu Mendy !!!???…Pe Showtime sau pe HBO unde s-au transmis meciurile lui Bute , in pauze se dadeau in reluare cele mai spectaculoase lovituri si indicatiile antrenorilor , plus statistici de lovituri dat si primite , scorul , comentarii pertinente facute de OAMENI DE BOX , nu ca la pro tv numai reclame in pauza !!!..Daca in Canada meciurile lui Bute erau comentate de Lennox Lewis sai Mikel Kesller in romania meciul a fost comentat de ….2 PENIBILI !!!!…In Canada dupa meciuri Bute era intervievat de OAMENI DE BOX !!!!….iar in romania a fost intervievat de…..alta PENIBILA !!!!…totul e numai AMATORISM si prost gust in romania !!!….daca Bute a spus ca e mandru ca e roman , eu o spun din inima ca …,mi-e SILA , ca sunt roman !!!…iar libidinosul ala de obreja si in romania ca si in Canada il sufoca pe Bute pe ring dupa meciuri !!!

Florin  •  10 iulie 2011, 1:23

@Christiansen
atunci l-am remarcat si eu pe Bute si tin minte ca Obreja l-a sustinut mult atunci si ii lauda lovitura de stanga..eu asa am aflat de Bute.

ma scoate din sarite in un lucru:
DE CE NIMENI NU ZICE DE DOROFTEI CA E UN FRUSTRAT?
Nu pierde ocazia sa vorbeasca aiurea. A boxat cu un singur artist pe nume Gatti si stim cum s-a sfarsit.

tot ii trage cu „Marele” Balbi, pe care l-a batut la SD.

pana una alta Bute si-a aparat de atatea ori titlul (Andrade si Miranda – cunoscatorii stiu ca nu-s din categoria „marelui” Balbi).
Ah….si Bute a invins de fiecare data cantarul.

este scandalos ce face Doroftei

uesc  •  10 iulie 2011, 1:32

frumos meci,bravo bute atat am de zis…in rest sanatate la toata lumea” ..la barbie:))”

teo  •  10 iulie 2011, 1:40

FELICITARI BUTE.ESTI MARE.
Cătălin Tolontan Says: „Atit ma pricep. Nu-ti place, inteleg, dar ce e cu Antenele ca nu pricep.”
Cu Antenele e fel ca si legatura dintre: supararea dumneavoastra pentru organizarea acestui meci pe bani publici cu faptul ca „umfla comentatorii pro tv evenimentul, cu faptul ca aerul in Romania e „poluat”, apa sarata…..
Credeam ca macar in aceasta seara, din respect pentru un mare CAMPION, nu mai legati numele Bute cu viata politica, intradevar urata, din Romania.
PS; Pt nea Doroftei – tu esti romanul adevarat,caracterul tau este acelasi cu al majoritatii oamenilor din aceatsta tara in schimb Bute nu pare a fi de pe aceste meleaguri.

Cătălin Tolontan  •  10 iulie 2011, 2:17

teo: dumnezeule, adica o descriere a atmosferei este un act nepatriotic dupa parerea ta. Ce viata politica vezi tu in cronica aceasta a meciului lui Bute? E o cronica de meci, asta fac, dar vad ca te pricepi infinit mai bine cum ar trebui scrisa. E doua noaptea, de ce nu iei tu un taxi de aeroport, da-l pe sofer jos ca e un bou, opreste la Urgenta si opereaza in locul medicului ca tot esti in drum si cind ajungi pe Otopeni vezi daca nu prinzi un avion pe care sa-l pilotezi in locul echipajelor pline de tipi mediocri. Si daca iti sta cineva in cale, da-i un pumn ca sint convins ca nici Bute nu e cine stie ce fata de tine 🙂

claudiu farcas  •  10 iulie 2011, 2:57

domnule Tolontan, unde va etica? sa nu amintiti domnia voastra de „martie din post” (Rudel Obreja) in tot articolul… personajul mi se pare dea dreptul ridicol cum vrea sa apara in orice cadru cu Bute..

sper ca in urma articolelor din gsp sa se sesizeze organele in drept si poate vedem un decont real al cheltuielilor si cu cat s-a inbogatit cuplul Obreja-Udrea

alkimist  •  10 iulie 2011, 3:05

9000 de fraieri care s-au inghesuit sa vada cum doi batausi isi cara pumni unul altuia. Si sa mai faca si un event national din asta!! Asta arata clar nivelul cultural si intelectual al multor romani, care se simt datori sa imite „protipendada”. Penibil

motanul incaltat  •  10 iulie 2011, 3:24

Pt.Cosmin:Mi-ai atras atentia ca- antrenorul lui Bute a declarat asta cu faza de la concertul U2, iar reporterii PROTV au preluat informatia.E foarte posibil sa fie asa ,dar n-ar trebui ca informatia sa fie verificata inainte??? Sau ,antrenorul daca e Canadian ,inseamna ca tot ce spune e adevarat???Tinind cont ca nu avea cum sa fie in 2 locuri in aceelasi timp o fi auzit-o de la altii(poate Bono de gelozie) sau a inventat-o.Ceva in genul-TELEFONUL FARA FIR-un joc pe care-l jucam la gradinita…Se pare ca reporterii PROTV nu numai ca n-ar fi reusit sa promoveze BAC-ul 2011 dar ar fi avut probleme sa fie acceptati in clasa 1.

adi  •  10 iulie 2011, 3:25

nu inteleg de ce un jurnalist de sport si dupa cum observ respectat de multi vede politicul din spatele unui astfel de eveniment si nu sportul,nu inteleg de ce ne legam de proasta pregatire a altor jurnalisti si nu se comenteaza ceea ce sa intamplat in ring si ce om este Lucian(ATAT). aruncam 2 cuvinte despre el si nu uitam sa mai dam si in adversarii de breasla si sa mai spunem si ceva de politica si fii sincer ca asta ai facut de cand s-a anuntat acest eveniment. oricum multe vorbe aceeasi oameni. ma rog si ii doresc lui LUCIAN in primul rand sa nu mai lupte niciodata in romania si in al 2lea rand sa unifice centurile pentru a da o palma celor care nu au incredere in valoarea lui si atunci cand o va face sa spuna ca e canadian si nu roman ca tot voi fi mandru de el ca si toti fanii lui.BRAVO BUTE

Andrei  •  10 iulie 2011, 3:54

In primul rand felicitari campionului nostru, multi spun ca a fost un adversar usor (ca a fost ales pentru a fi invins) dar din cate am inteles a fost un adversar obligatoriu oferit de IBF.

Cat despre articol imi place, cum imi plac majoritatea articolelor scrise de pe acest blog cu un singur amendament; nu trebuie amestecat ‘sportivul Bute’ cu metehnele romanesti, merita mai mult respect si macar acum cand suntem in sarbatoare sa il tratam cum merita (Doroftei probabil nu intelege ca nu il ajuta cu nimic daca murdareste cu noroi imaginea lui Bute, pentru ca la fel cum am avut emotii astazi pentru Bute tot asa tremuram de emotie la inceput si de bucurie la final cand juca Mosu; si cu toatea asta incepe sa devina insuportabil cand apare la tv)

Oricum banii se furau, daca nu se facea o gala puneau de un patinuar la de 4x pretul normal, de o sala de sport sau mai stiu eu ce.(din doua rele macar am ales una mai putin rea, suna a resemnare dar asta e realitatea)

Ma bucur ca l-am facut fericit noi ca popor pe cel care ne-a facut fericiti de atatea ori.

Die Engelmaschine  •  10 iulie 2011, 3:54

Traiesc in Franta, am vazut si m-am bucurat la meciul lui Bute impreuna cu niste prieteni din tara veniti in concediu la noi si cu alte doua familii de medici romani care locuiesc intr-un orasel in care lumea vorbeste de bine romanii – au cunoscut putini, dar buni: pe Gica Mihali si cativa doctori. Citesc comentariile despre meci si ma crucesc: in Franta toti il lauda pe Bute, un adevarat campion, iar in Romania, un (fost?) campion vede un meci trucat?!?, alti fac tot felul de contabilitati… Pacat, ca nu suntem in stare sa ne bucuram ca am avut un spectacol adevarat la Bucuresti – am multi prieteni care au fost acolo si am citit mesaje de-ale lor in care s-au aratat incantati, cu atat mai mult cu cat Lucian Bute si-a confirmat un statut recunoscut partout et par tous.
Iar apoi, peste ceva vreme fa-ne din nou o ancheta Ridzi-style draga Tolo, si arata-ne cum s-au fraudat banii, insa mai intai lasa-ne sa ne bucuram de sport si de campionii (putini) care ne-au ramas!

Bozilă  •  10 iulie 2011, 4:13

Inca un sac de box invins de Bute…mereu i-au ascuns adversarii…Pana la anul poate ca se mai accidenteaza unul,poate se mai retrage sau va mai fi suspendat altul si uite asa vom vedea o lupta cu un alt sac de box…

Mos Tagirtza  •  10 iulie 2011, 5:20

Doroftei, de mina cu antrenorul Prosop, care fac icter mecanic de invidie, vor face ochii mari cind Bute va da de pamint si cu Roch, tot in runda a patra. Ce povesteste Doroftei e o mare timpenie pt. ca pina si fratii Klichko au fost indrumati la fel, de Sauerland. S-au investit milioane inca de pe vremea cind de Lucian Bute nu auzisera decit Doroftei, Prosop si eventual Galeata! Dar ce sa stie Dosoftei asta!

Che Guevara  •  10 iulie 2011, 5:38

Am intrebat ceva mai sus si se fac toti ca ploua. Nu va mai aduceti aminte de fratii Simion? De faptul ca tatal lor era antrenor la Dinamo si ca a tras mereu sforile ca sa ii califice la Olimpiada. Stiti ca Bute l-a batut pe Marian Simion pe ring, dar arbitrii au dat castig dinamovistului? Asa e si in fotbal si in orice sport. Cand e vorba de Dinamo iau toti pozitia lui Puiu de la Onesti, Dumnezeu sa il ierte. Domnule Tolontan, apreciez faptul ca nu v-ati plecat in fata lui Mircea Sandu. Dar de ce o faceti in fata clubului militienilor din Romania? Daca in USA deviza politiei este „To serve and to protect” de ce in Romania aceasta nu este decat un aparat represiv? Stiu ca va depaseste subiectul, dar cum de acoperiti toate aceste mizerii de fiecare data?

sorin1986  •  10 iulie 2011, 5:59

Sunt de acord ca Bute, nu a boxat cu un boxer adevarat, chiar plusez, nu-mi place nici stilul lui, un stil foarte putin spectaculos, dar ce mai conteaza? atata timp cat face imagine buna pentru Romania…eu pot sa zic doar, BRAVO BUTE!! BRAVO CAMPIONULE!!

Van_Damme  •  10 iulie 2011, 6:06

Una dintre cele mai mari probleme ale acestei tari, provine, dupa cum era de asteptat de la oamenii care traiesc intre granitele ei..
Dovada fac si mai toate comentariile de la acest articol.
Din cate vad lumea nu stie sa se bucure, nu stie sa-si scoata palaria in fata unui campion. Este mult mai usor sa aratam cu degetul in stanga si in dreapta.. Noaptea trecuta Lucian Bute si-a aparat cu succes titlul mondial pentru a 8a oara de cand il detine si pentru prima oara in Romania.. Cu toate acestea „noi” o aratam cu degetul ba pe Udrea, ba pe Obreja, ba ca Tolo nu scrie bine, apoi Tolo la randul lui ii ataca pe contestatari…si astfel s-a scris povestea „obsesiei” campionului de a boxa in Romania. El se intoarce in Canada si noi ramanem tot aici cu gandirile noastre opace intepandu-ne si aratandu-ne in continuare cu degetul unul pe altul..
Ii felicit pe cei care au avut comentarii la subiect si il felicit incaodata pe campionul nostru mondial Lucian Bute!
Multa bafta si in continuare!

costi  •  10 iulie 2011, 6:26

1.eu cred ca nu am vazut toti acelas meci. bute daca nu lupta la bucuresti si nu avea emotiile de inceput il putea bate din prima runda.
2. cred ca ne-am grabit cu organizarea in romania. putea sa fie un meci mult mai tare poate peste 2 ani cu un nume mare din box. sau o unificare de centuri.
3.cred ca e cam mult pentru un boxer sa lupte de 8 ori pentru aceiasi centura. de ce? de ce sa satai 8 ani in clasa a 12 doar sa iei premiul I si sa fi cel mai tare din liceu? de ce sa nu incerci sa intri si la facultate? de ce sa nu lupti si pentru alta centura wbc wba?
p.s. cred ca andrade este peste mendy

Catalin-Montreal  •  10 iulie 2011, 6:27

Domnule Tolontan, fara nici o suparare, mie nu a venit nimeni pana acum sa-mi spuna ca in meseria pe care o fac, nu conteaza care, atat in Romania cat si in Canada, sunt un amator. Nu am decat 30 de ani si 8 ani de cariera, cea mai mare parte din ea in Canada.
D-voastra insa, unul dintre cei mai buni comentatori sportivi de la noi, daca nu chiar cel mai bun, sunteti f.f.f departe de ceea ce am vazut in vest. Intre d-voastra si ceilalti ziaristi din tara este, deasemenea, o distanta uriasa. Imaginati-va in acest tablou locul presei romanesti in lume. Sunteti penibili fratilor!!!

Bute este un campion extraordinar si e pacat ca s-a nascut in Romania. Imi spuneau muncitorii mei de pe santier ca vor cumpara meciul din Romania ca sa-l vada live, la ultimul sau meci din Montreal am avut surpriza sa-i intalnesc pe holuri la Centre Bell. Sunt oameni care stiu sa aprecieze valorile, care le respecta.
Noi nu meritam sa avem asemenea campioni ptr ca suntem o natie de cretini, in frunte cu mine. Sau, ma rog, cu Basescu ca el e presedinte, nu eu. Sau poate nu, in frunte cu frustratul de Doroftei ptr care ma trezeam la 5 dimineata sa-i vad meciurile, cand eu eram in Romania si el in Canada.

Acest popor al nostru nu mai are cultura, nu mai are nimic. In curand nu va mai avea nici campioni.
Si apropo, ca sa nu faceti comentarii rautacioase, visez si eu intr-o buna zi sa conduc santiere …in Romania si sa afirm precum Campionul Bute :mandru ca sunt roman!

romeo  •  10 iulie 2011, 7:05

domnule Doroftei ati luat bataie in repriza 1 si ati jucat cu un boxier terminat la ora aia, ati vazut ca dupa meciul cu dumneavoastra toti lau batut, tu nu ai fost in stare sa rezisti macar trei minute in fatza lui, ce ai fi facut cu Meywater? Bute are boxul in cap stie sa boxeze, boxul inseamna arta si creier nu bataie golaneasca, Bute e un adevarat artist al boxului, O SA UNIFICE SI CENTURILE SI O SA-TI DEMONSTREZE CA NU AI AVUT NICIODATA VALOAREA LUI , TU ESTI O SAMANTA MICA IN FATZA UNUI FALNIC STEJAR, RESPECT PENTRU CE AI FACUT DAR NU AI AVUT NICIODATA MAESTRIA BOXULUI ADEVARAT, NU AI BOXAT NICIODATA CA UN MARE CAMPION

radu  •  10 iulie 2011, 7:27

Bravo Lucian Bute.Meriti toate felicitarile pentru ca ai dovedit inca o data(oare cate dati mai trebuie) ca esti un sportiv desavarsit, constiincios de un caracter cum nu mai exista azi in arena.
Bravo Tolontan, pt ca ai reusit sa evadezi(macar si pt putin)din realitatea meschina romaneasca si ai putut sa scrii un articol care sa contina totusi informatii sportive adevarate si nu chestii dubioase despre culisele politichiei dambovitene care nu-si au locul intr-un eseu de gazetar sportiv.
„Bravo” Leonard Doroftei (a se vedea ghilimelele) ca esti un adevarat roman, chestia asta musteste in toate declaratiile tale pline de invidie referitoare la Bute.
El „mosul” a fost aici in Canada(chestie de care am fost mandru o vreme, dar care apoi m-a lasat indiferent, stiu ca acest fapt il lasa rece dar trebuie sa amintesc…)si am vazut ce a facut cu totii.Este stiut faptul ca a fost un neadaptat(nici macar nu vb franceza, ceea ce Bute o face foarte bine si din aceasta cauza iarasi este foarte iubit aici)dar se pare ca e un foarte adaptat in Romania si se pliaza perfect pe tiparulul romanului(cine-am fost si ce-am ajuns)
Ii multumim frumos pt ce a facut(stim cu totii banuiesc)dar as ramane indatorat totusi presei romanesti daca ar inceta sa-i mai ceara parerea.Sunt doar comentariile unui om frustrat care il vede pe altul mai bun ca i-a luat jobul si culmea,il face si mai bine decat el.Este normal as zice sa fi frustrat vazand cum altul mai bun iti ia locul, dar tot normal este sa taci si din gura.
In alta ordine de idei, sper ca Lucian si-a implinit visul si anume de a boxa inca o data in romania(de parca nu stia ce i s-a intamplat cand boxa pt ea) si sper ca a inteles ca acolo nimic nu se poate face fara circ.
As mai scrie dar mi-e deja lehamite, cand vad cum un campion care e foarte iubit aici in Canada este facut cu ou si cu otet in tara lui si aici ma refer la Romania, desi tara lui poate sa devina Canada foarte usor.

Cosmin  •  10 iulie 2011, 8:21

Cataline, mie imi place despre tine 🙂 si mereu „gust” cu mare placere comentariile acide si „duelurile” televizate care le ai cu marionetele de prin fotbal sau politica, dar acum, chiar nu isi au rostu astfel de articole si da-mi voie sa ma explic.
Poate ca pe vremea Nadiei Comaneci, multi oameni se uitau la gimnastica (mai ales barbatii) neavand la ce altceva sa se uite, programele tv nefiind atat de multe si diversificate ca acum, cu atata multitudine de programe. Eu personal nu m-as uita la gimnastica nici daca ar lua toata echipa 10 pe linie, nu imi place si sunt multi ca mine si mai bine ma uit pe Animal PLanet.
Cat despre mondialu in care Romania a facut senzatie, daca stam acum sa comparam fotbalul, cel mai gustat sport de catre toti oamenii de pe glob cu boxul care este „inteles” mai mult de americani, inseamna ca sportul rege, are o problema.
Evident ca si pro-tv exagereaza, aceasi comentatori ma scoteau din sarite la meciurile cu steaua cand urlau ca niste idioti la niste faze neimportante, dar la fel s-ar fi intamplat si la Antena 1 daca meciul ar fi fost televizat. Toti mai exagerati si umflati la astfel de evenimente :).
Cat despre organizare, tram in Romania. Sa zicem multumesc ca a avut loc, pe bani publici, europeni nici nustiu care din ele, dar sincer m-am bucurat ca a avut loc. Nu are rost sa comparam Antena 1 sau Pro-Tv cu HBO sau nustiu ce televiziune din America, nu are rost sa comparam salile de aici din Romania sau stadioanele cu ce este in afara. Este diferenta mare intre noi si ei, astfel de comparatii deja nu isi mai au rostu, sa ne bucuram ca a fost :).
Mie imi place enorm de Bute pentru ca inainte de a fi boxeor, este un baiat civilizat, cu un enorm de mult bun simt (nu a raspuns deloc la atacurile penibile ale lui doroftei), cu un vocabular si un mod de a se exprima total diferit fata de multi, pana si fata il tradeaza si pare mai mult un baiat frumusel, tinerel, mai degraba un model decat un luptator si mi-a placut enorm de mult ca a venit la Bucuresti in Romania sa boxeze si vreau sa il felicit, pentru mine este un mare campion si abea astept sa mearga in America, sa potoleasca gura la toate javrele care in loc sa il sustina vorbesc aiurea pe la tv.
Te salut cu mult respect, Cosmin din Constanta.

bogdan iasi  •  10 iulie 2011, 8:24

Pacat ca trebuie sa existe atataea rautati care sa puna in umbra meritul lui Bute;acest baiat a muncit sa ajunga aici,tot timpul s a mandrit de originele sale,s a mandrit ca are compatrioti rautaciosi ca noi.
Mai corect fata de el ar fi sa i multumim pentru ce a facut,sa i multumim ca exista.
Cat despre fustrati sa i lasam ,caci se pare ca e singurul mod de aparea in public.

PS:nu e vina lui ca asa a reusit sa boxeze in ROmania(cu ajutorul blondei si a lingaului de obreja)

Toata stima Lucian

Johnson  •  10 iulie 2011, 8:40

Bine ca s-a terminat circul asta ieftin toate aspectele fiind cu final asteptat inclusiv partea cu banii publici volatilizati…Deja vu total.

costy  •  10 iulie 2011, 9:12

dupa mintea celor care sunt obisnuiti cu blaturile sau cu orice numa cu un meci de box curat nu.Bai bratilor vad ca va pricepeti si la box {uni} am impresia ca ori bubue prostia ori e vorba de invidie.Ce va faceti sa credeti ca si acest Mendy a fost un adversar slab. nici odata nu va convune ba ca adversaru e slab ca asaa zis Mosu ba ca Obreja e un lingau. Daca nu box in tara era si mai rau acum ca a boxat nu e bine, faceti sport si apoi latrati sa vedeti ce inseamna sa asculti imnu si sa ai si publicu cu tine. sa comenteze cine a facut si cine se pricepe la sport catai sa latre la c…..

Cosmin Oradea  •  10 iulie 2011, 9:13

Buna!
Inca de la inceput vreau sa spun ca nu am ceva impotriva lui Bute, se vede ca el e un baiat simplu, care a muncit mult ca sa ajunga sus.
Insa…
1. Cum naiba poti sa ii dai lui Viorel Simion un tricou cu „il iubesc pe Bute” cand omul tocmai castigase o centura de campion mondial?
2. Cum poti sa dai o bursa de 2.000.000 de dolari unui boxer pentru o lupta cu un batranel care isi trage ciorapii pe picioare exact ca bunica de 675 de ani? Hai sa fim seriosi, a vazut toata lumea ca Mendy e facut figuratie
3. Daca Elena udrea nu a facut aceasta gala cu scopul de a spala bani si eventual de a castiga niste bani pt campania electorala, cum se face ca totul a respirat a comunism, inclusiv deja celebra multumire adresata ei de catre Bute la indemnul acelei basici umane pe nume Obreja?

Si nu uitati modul in care PRO TV filma ostentativ aproape oamenii care avea in mana acele pancarte cu „Bute, champ for Romania”.
Totul a fost o mascarada ieftina si oricine vede lucrurile obiectiv isi da seama de asta.

Multumesc.

Muhammad Dalí  •  10 iulie 2011, 9:15

Intr-adevar, organizarea de la Romexpo – tipic romaneasca. Combinele erau expuse in afara pavilionului central totusi :).Pe Youtube exista un filmulet de la concertul U2-Where The Streets Have No Name, Montreal July 8, 2011 si nici vorba de Bute ! Bute !
Nu stiu daca ati urmarit interventia lui Doroftei, mie mi s-a parut a unuia ros de invidie si under influence…E trist ca i se cere opinia unuia care, ca si Mutu, boxeaza mai mult cu ospatari profesionisti decat cu pugilisti profesionisti.
De asemenea, neinspirata intentia de a-i multumi Elenei Udrea stiindu-se potentialul de ostilitate fata de guvernanti acumulat de populatia tarii.De admirat calitatea spectatorilor prezenti la meci; pe cand asemenea oameni civilizati si la meciurile de fotbal ?
Nici mie nu-mi inspira prea mare incredere Obreja, cum bine a spus cineva mai sus, il sufoca pe Bute cu prezenta sa.
Poate sa-mi spuna si mie cineva (asteptam sa aflu asta din comentariile din media de dinaintea meciului) de ce e suspendat Obreja de catre forurile internationale ? Eu n-am urmarit constant fenomenul in ultimii 35 ani 🙂 si mi-a scapat amanuntul asta…
Concluzionand, felicitari Bute ! Felicitari Tolontan !

ile_calagioale  •  10 iulie 2011, 9:20

Catalin,esti singurul care are credibilitate dintre ziaristii romani. Ce fac ,Domnule,astia in fotbalul romanesc?! Au reusit sa distruga doua echipe care puteau aduna 50000 de spectatori intr-o singura etapa. Lucru pe care nu-l reusesc celelalte competitoare in 3 luni.Parca fotbalul este pentru spectatori nu pentru mafioti

DD  •  10 iulie 2011, 9:31

Ce sa spun ?! Am ceva indoieli, dar poate asa suntem noi romanii – suferim de teoria conspiratiei! Dar deh, asa am fost invatati…blat in fotbal, blat in handbal…de ce nu blat si in box?! Mendy este un boxer foarte bun cu 29 de meciuri la profesionisti si 29 de victorii! Si vine la Bucuresti si isi ia knock-out in runda a 4-a! Nu stiu ce sa spun ! Bute este roman si sunt mandru de el ! Vreau sa-l vad unificand centurile si boxand pt asta in America !

Cat despre Mosu Doroftei – cei ce il critica probabil nu i-au vazut meciurile! Doroftei boxa pur…..si s-a batut toata cariera lui la profesionisti numai si numai cu boxeri MARI ! Va amintiti de Spadafora ? Sa nu fim rautaciosi si sa-i lasam pe ei intre ei ! Oricum, avem doi campioni mondiali Doroftei si Bute ! Bute inca nu s-a batut in America si nici nu a unificat centurile ! Sa-i acordam timp ! Felicitari Lucian !

Tolo, bun articol !

michela  •  10 iulie 2011, 9:31

bravo.frumos.onorabil

Obama  •  10 iulie 2011, 9:32

Imi vine sa plang cand vad tot circul asta creat artificial doar pt a subestima performanta celui mai in forma SPORTIV ROMAN la ora actuala:Lucian Bute

Frustatii gen doroftei sper sa se taraie ca viermii atunci cand Lucian va unifica centurile!!

Bravo Luciane…Romanii adevarati sunt alaturi de tine!!!!!

Comentează