TOLO.RO
Foarte bun interviul cu Arpad Paszkany reușit de colegii mei Valentin Șchiopu și Marius Tuhuț! Ca niște profesioniști, jurnaliștii s-au pus în lumina soarelui de primăvară clujean și, prin transparența lor nepoluată de vreun orgoliu, se citește temperamentul autentic al patronului lui CFR.
miercuri, 4 aprilie 2012, 11:36
Foarte bun interviul cu Arpad Paszkany reușit de colegii mei Valentin Șchiopu și Marius Tuhuț! Ca niște profesioniști, jurnaliștii s-au pus în lumina soarelui de primăvară clujean și, prin transparența lor nepoluată de vreun orgoliu, se citește temperamentul autentic al patronului lui CFR.
Paszkany e și el foarte bun în interviu. Pentru că e sincer.
Nu dezvăluie în nici un caz tot, dar spune ceea ce crede. Egoul său e imens, egoul unui om de 41 de ani căruia viața i-a răscumpărat eforturile, făcîndu-l bogat, faimos, puternic și admirat. Și, desigur, invidiat, ceea ce, potrivit lui Mircea Lucescu, este prețul suprem al succesului în sport și în viață. Cu cît frazele lui Paszkany sînt mai reținute, cu atît personalitatea sa dominatoare iese mai bine în evidență.
În fotbal, milionarul clujean a reușit ceea ce n-au izbutit orașe sau echipe de mare tradiție. A dislocat definitiv monopolul Bucureștiului. Dacă Rapid ne-a scos pe toți din binomul plictisitor Steaua – Dinamo, CFR Cluj a oxigenat campionatul, ceea ce, în ciuda opiniei ferme a patronului din ”Gruia”, a convenit tuturor actorilor neutrali, de la sponsori la televiziuni și la media. Nu vreau să conving pe nimeni de nimic.
Obținîndu-și performanțele pe propriile forțe sportive, dar și pe o puternică falangă a culiselor și arbitrajelor, CFR uneori a convins, alteori a deziluzionat. Nu că i-ar păsa lui Paszkany. Se simte că nu-i pasă. Este exponentul unui gen de finanțator care își declară crezul: ”Cu bani poți cumpăra orice, așa e în lumea asta”.
Cum tocmai a devenit patronul oficial al unui trust de presă, informal era mai demult, sponsorizînd de ani de zile ziariști și publicații pe principiul enunțat mai sus, sper să descopere că vorba cu omnipotența banilor a făcut carieră tocmai pentru că există excepții pilduitoare, excepții care nasc mereu orizonturi. Niciodată, cei cumpărați cu bani n-au mișcat lumea înainte! Pasiunea, nebunia, frustrarea, solidaritatea, teama sau iubirea, acestea au mișcat lumea. Nu banii! Banii au urmat și au consolidat.
Dacă va descoperi și versantul nefiscal al firii umane, primul cîștigat ar fi, cine știe, chiar Arpad Paszkany.
Atunci și-ar da seama că dacă e adevărat că ”eu nu angajez antrenori ca să fie șefii mei”, nici el nu va fi niciodată, din punct de vedere profesional, șeful unui bun antrenor!
De ce? Pentru că n-a practicat această meserie și pentru că, chiar dacă patronul ar asista la toate antrenamentele, tot n-ar avea cum să facă schimbările corecte în echipă. Chiar și atunci ar fi un chibiț de lux, nu un meseriaș. Dacă mergi mult cu avionul, nu înseamnă că-l poți pilota! ”Bine ați venit la bordul aeronavei Airbus A340 a companiei Virgin. Sînt căpitanul dumneavoastră în zborul Londra – New York, patronul Richard Branson, și vă anunț că dacă ai bani poți cumpăra orice”. Cît timp i-ar lua lui Arpad Paszkany să coboare din avion?
Ca să ofere libertate antrenorului, Paszkany pune o condiție logică, populistă și teribil de mecanic formulată. ”Să vină cu o garanție de 3 milioane de euro dacă nu-și îndeplinește obiectivul. Altfel ce înseamnă că-și asumă răspunderea?!”. Cît de aproape e, pe fond, de adversarul său ireductibil, Gigi Becali! Ce apropiere care-i va enerva pe amîndoi! Ghinion!
Pentru ceferist, să formuleze astfel termenii dintre angajator și angajat este normal. Pentru că el gîndește astfel: ”Eu risc banii, antrenorul ce riscă?”. Așa e. Antrenorul nu riscă nimic din ceea ce se vede. Doar reputația, dar acesta e un concept inexistent conform viziunii lui Paszkany pentru că nu are corespondență financiară. Cît costă reputația și unde naiba se găsește marfa asta de cumpărat?! Peste tot, pare a spune, egal cu el și admirabil de deschis. Iată un om care nu are centrul aprobării în afara sa. Felicitări!
În fotbalul românesc, timpul l-a confirmat pe Paszkany. În fotbalul european, nu! ”E o chestiune de bani și de talie economică”, explică el, în linie cu propria credință.
Să așteptăm. Să așteptăm și să vedem dacă nu cumva capitalismul e un joc despre valoare, nu despre profit sau despre bani. Pînă atunci să mai citim o dată una dintre cele mai frumoase fraze spuse în ultima vreme despre România: ”Realitatea românească e mult mai colorată, mai vie și mai pozitivă decît cea decupată de percepția Occidentului”. Bun interviu făcut fără nici un ban!
xaba • 4 aprilie 2012, 12:00
Doare rau afirmatia lui Paszkany, referitoare la presa „de Bucuresti”, nu-i asa? Doare rau, pentru ca stii ca asa este…
Paszkany este mai nou proprietar de trust de presa. Stii ce inseamna asta? O sa va bata cu propriile voastre arme!
gyuszika • 4 aprilie 2012, 12:02
Omul acesta este jalnic….in locul tau m-as arunca in dimbovita !!!!! Ai luat fraza cu fraza, cuvint cu cuvint si ai analizat sa gasesti ceva cu care sa ataci !!! Paszkanyi nu este omul perfect, dar cu mult mai presus decit voi miticsicilor !!!!!!!
vasglo • 4 aprilie 2012, 12:02
Felicitari si un „dar” pentru patronul „luminat”, din partea unui angajat de frunte, Iuliu Muresan, la aniversarea a 10 ani de la preluarea „CFR-ului 1907 Cluj”: „…ca sa promovam in prima liga am mai stimulat si noi adversarele contracandidatelor (n.b. Jiul Petrosani), dar altceva n-am facut”:)))
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 12:07
xaba, gyuszika: probabil ca e foarte frustrant sa traiti, ca voi, doar din opinii binare: zero si unu. Uite ca mi-am permis luxul de a-l vedea pe Paszkany ca pe un om complex, cu lumini si umbre, ca oricare dintre noi.
Pina sa ne bata cu propriile arme a ales Gazeta ca sa dea acest amplu interviu in exclusivitate. Oare de ce?
Cata • 4 aprilie 2012, 12:09
Domnule Tolontan, e trist ca un ziarist care se vrea serios arunca astfel de acuzatii fara sa aiba dovezi. „falanga culiselor si arbitrajelor”.. atat ati mintit in ultimii ani, incat incepeti sa va credeti cu adevarat minciuna. Nu puteti sa acceptati ca acest club a luat titlurile pe bune. Va credeti inca in anii cooperativei, nu intelegeti ce inseamna un club bun. In fiecare emisiune ziaristii lauda lotul puternic al CFR-ului, zicand ca e printre cele mai bune loturi din tara, dar daca castiga CFR-ul, aceiasi ziaristi nu concep sa nu fie blat sau cu ajutorul arbitrilor. Absurzilor.
Fotbalul romanesc e la pamant, dar cu siguranta presa sportiva e la un nivel si mai scazut, dupa cum tocmai ne-ati demonstrat, si dupa cum ne veti demonstra si pe viitor, cu siguranta.
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 12:11
cata: ati luat pauza la madrasa si apareti toti pe blog? 🙂 Sinteti prea inversunati, fanatici si gata sa-i repeziti pe toti cei care se exprima altfel decit in ode sau in injuraturi
isti • 4 aprilie 2012, 12:12
Buna Tolo!
Iti citesc cu atentie articolele. De multe ori reusesti sa explici lucruri pe care un cititor oarecare nu le intelege.
In acest articol nu inteleg ce vrei sa zici. Poti sa explici esenta articolului intr-o propozitie?
Multumesc.
gyuszika • 4 aprilie 2012, 12:19
Asta daca ar fii o analiza venita de la un ziarist neutru, nu a-si zice absolut nimica !!!!!! dar vezi tu, …iti stim apartenenta anti CFR-sta !!!!opinii binare ???? voi o aveti,!! ne cintati intruna ca CFR-UL fura , umbla la arbitrii—-ADUCETI DOVEZI !!!! cu privire la trustul din Transilvania, mai asteapta un pic !!! fiidca nici voi nu ati ajuns aici in citeva luni !!!
Cristi • 4 aprilie 2012, 12:19
Hmm. Acum ca domnul Paszkany a devenit proprietarul unui trust de presa GSP o sa se duca incet incet la vale. O sa va bata cu propriile voastre arme. Ciudat cum se invarte roata nu? Va puneti bine acu pe langa el? Pana acu a fost dusmanul nr 1.
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 12:19
isti: nu pot, dar multumesc pentru intrebare. Nu pot sa-ti explic esenta articolului intr-o propozitie pentru ca un om, nici Paszkany si nici un alt om, nici un om nu poate fi rezumat intr-o propozitie. Si nici intr-un articol.
O zi buna!
Cata • 4 aprilie 2012, 12:19
Catalin, din pacate da, unii dintre suporterii CFR incepem sa fim inversunati, pentru ca nu ne respectati deloc. Din cauza campaniei voastre neobosite, bazata pe speculatii ieftine si plina de ura, atentati fara drept la imaginea unui club si a noastra, a suporterilor. N-as zice nimic daca ar fi investigatii serioase si dovezi cat de cat edificatoare. Dar totusi, nu pot sa cred ca un om ca dumneavoastra poate sa accepte si sa avizeze publicarea unor analize de genul clasicului „7-1” sau „spartul zidului”. Serios, uitati-va putin in oglinda si dati-va seama ce fel de jurnalist ati ajuns. Nu glumesc. Duceti-va acuma la oglinda, uitati-va bine, si puneti-va intrebarea asta.
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 12:21
gyuszika: „nu a-si zice”, „fiidca”
cata: daca esti inversunat, asta e pierderea ta, nu a mea. Nu fata de Gazeta, pierderea ta in general. Imi pare rau!
mircea • 4 aprilie 2012, 12:23
isti, articolul e explicat inca din titlu: Omul care crede in bani 🙂
Cata • 4 aprilie 2012, 12:30
Sunt inversunat pentru ca vreau sa-mi apar clubul de nedreptati. Daca pantru asta va pare rau, atunci imi pare rau.
Oricum, comentariul meu continua si dupa primele fraze, deci daca ati putea sa imi raspundeti cum puteti sa publicati analizele de genul „7-1”, va rog sa o faceti. Inainte de a raspunde, insa, va mai rog sa va amintiti ce spune lunga si temeinca dumneavoastra pregatire profesionala. Asa se face o analiza serioasa? Puteti sa recunoasteti ca exista subiectivism in atitudinea dumneavoastra (a ziaristilor din Bucuresti) fata de CFR? Macar un pic? Si daca exista acest subiectivism, cum il puteti tolera, si sa aveti inca pretentia de a fi considerati echidistanti?
Tibi • 4 aprilie 2012, 12:32
Bun interviul, intr-adevar…Paszkany se adapteaza perfect capitalismului salbatic si primitiv din Romania..In restul tarilor europene dar si in SUA nu se mai merge demult pe idea: su sunt patron si eu fac ce vreau pt ca eu dau banii…Termenul de „patron” a fost in vest inlocuit de consilii de administratie si alte constructii organisatorice, numai in europa de est se mai lasa puterea unei companii in mana unui om care taie si spanzura ! Romania inca nu intelege capitalismul modern…
Dintre toti asa zisii „oameni de fotbal” din Romania Paszkany este probabil cel mai echilibrat, imi face placere sa citesc un articol despre el in care isi desfasoara ideile ( cu care in mare parte nu sunt de acord dar asta nu are importanta ) decat sa deslusesc analfabetismul personajelor gen becali si restul…
andreipopa • 4 aprilie 2012, 12:33
Buna ziua, as dori sa va adresez si eu niste intrebari. In primul rand sunteti printre putinii gazetari din Romania pe care ii respect si asta dupa multi ani in care v-am urmarit. As dori sa va intreb daca, totusi, vi se pare corect ca ani de zile o echipa ca CFR sa fie mai mereu criticata, mai mereu asociata cu coruptia si ceea ce e mai trist sa apara mere, desi e pe primul loc in paginile 6-7 a ziarelor de sport. Partea trista ca asta se intampla inclusiv in Editia de Transilvania a unor ziare. O parere gen Porumboiu e mediatizata ore si zile intregi, desi in stenograme, daca va amintiti, el era cel ce cerea arbitrii si ii refuza pe altii. De ce nu se insista pe asta, dar se insistita pe un tusier ce nevinovat a indicat lovirea fara minge a lui Hugo Luz? In viata se intampla de multe ori sa faci lucruri bune si sa nu fi laudat iar la cele rele sa fi mereu criticat. Oare chiar asta merita CFR?
Chiar toata presa si televiziunea inseamna doar Gigi Becali? Pacat ca nu luati atitudine asupra celor ce au distrus cu adevarat fotbalul romanesc, in schimb atacati mereu o echipa ce a avut POATE prima curajul de a investi masiv in jucatori!!!
Va multumesc pt rabdare
Baratki • 4 aprilie 2012, 12:35
„Bun interviu făcut fără nici un ban!”. Poate ca interviul nu a fost platit de patronul clujean, ca sa dea bine, dar bani oricum isi iau ziaristii, ca doar d-aia practica aceasta meserie :).
Nu il apreciez pe omul Paszkany, tocmai pentru ideea ca totul se poate cumpara. Chiar daca traim intr-o societate bolnava, care da impresia ca totul se poate cumpara, ar fi de apreciat daca ar avea tactul sa nu afiseze acest superioritate.
In rest… in timp cred ca CFR va ajunge sa domine fotbalul romanesc. Si spun asta, pentru ca si-au dat seama foarte bine ce au de facut. La noi, titlul se castiga atat pe teren cat si in afara lui. Nu poti sa joci doar pe teren, nu la noi. Si nu au delapidat „creditele” venite din calificarile europene, asa cum s-a intamplat pe la alte cluburi. Au stiut sa aduca jucatori. De ce nu au adus jucatori romani? Tocmai, poate, pentru ca aici totul se cumpara atat de usor. Un lucru de care si-a dat seama si Porumboiu si il pune in practica la Vaslui.
In concluzie, omul Paszkany nu il apreciez, insa apreciez patronul de fotbal Paszkany, care a concretizat cel mai bine ce trebuie sa faci ca sa domini fotbalul romanesc.
caneto • 4 aprilie 2012, 12:36
Domnule Tolontan, ce parere v-ati facut dupa declaratiile si reactiile domnilor Porumboiu si Paszkany la finalul meciului Vaslui – CFR? Din punct de vedere jurnalistic care tip de reactie este mai avantajos? Urmarind cu ochii unui simplu suporter care v-a placut mai mult? 🙂
Gabriel • 4 aprilie 2012, 12:38
D-le Tolontan, v-am apreciat in ancheta facuta la Ministerul Sporturilor acuma ceva vreme. Documentat si la subiect.
De ce nu si acum ? Cata v-a ridicat o problema, pe care deontologia profesionala, mult superioara altora din breasla, ar fi trebuit sa va duca la o replica simpla : da d-le, am dovezi ca arbitrul cutare sau echipa cutare a facut asta sau asta. Dar replica data ma intristeaza, o usoara tenta de nationalism prost inteles razbate in cuvintele dvs.De ce nu afceti o separare intre parerea unor ziaristi cointeresati sa defaimeze o echipa sau alta fara dovezi si parerea dvs. pe care am asteptat-o a fi mult mai bine documentata. Trist, daca si dvs. cadeti in zeama asta de ziaristi fara viitor, cointeresati numai in a da cu pietre impotriva cuiva care nu va spune lucruri senzationale cu care sa faceti rating, atunci intr-adevar viitorul presei bucurestene este sumbru. Iar asta v-o spune cineva care nu traieste in Romania…desi se simte inca roman.
isti • 4 aprilie 2012, 12:38
mircea, continutul articolului este un ghiveci, car nu il caracterizeaza pe Tolo. Creeaza impresia, ca este scris cu rautate, de parca s-ar certa cu cineva. Si nici asta nu il caracterizeaza.
mihai • 4 aprilie 2012, 12:38
Ma bucur ca acest articol va fi comentat de mai multi suporteri din Gruia, am sa le adresez cateva intrebari: unde au fost acesti oameni acum 10 ani inainte ca Arpad sa preia echipa? Cati dintre ei au mai fost pe stadionul CFR-ului inainte de 2002? Cum explicati ca imnul echipei spune ca „am purtat de cand ma stiu alb si visiniu” cand culorile voastre au fost alb-violet?; cati dintre voi stiu asta? Cum va puteti numi „mandria Ardealului” cand in perioada de ocupatie horthysta ati jucat in campionatul maghiar; Ardeal sau Erdely? Este o vorba: spune-mi cu cine te intovarasesti/ ca sa-ti spun cine esti. In jurul lui Arpad roiesc fosti securisti, militieni si diversionisti ai vechiului regim. Scoateti-va capul din nisip pana nu-i prea tarziu!
Alex • 4 aprilie 2012, 12:43
Draga Catalin,
Nu ma indoiesc de obiectivitatea ta si buna intentie. Dar, pentru ca intotdeauna exista un dar, prezinti doar o particica din fata vazuta a acestui om. Si, evident, este partea pe care vrea sa o arate, cosmetizata si pregatita de prezentare. Sa nu mai bagi mana in foc nici pentru sinceritatea altuia si nici pentru realismul propriilor tai colaboratori. Din cate se vede si se comenteaza prin partea nevazuta, acest pasionat al fotbalului clujan ( si numai clujan-din pacate, nu e nici pe departe usa de biserica, cinstit si curat. Vezi tu, prin exprimarile transante, cat de sincer si cinstit este personajul prezentat de tine in acest articol, parca te-ai ralia la gandirea si modul de actiune al sau. Mi-ar parea rau sa ai niscaiva interese materiale, adicatelea sa fii recompensat in vre-un fel de cel pe care il prezinti atat de sincer si corect. Nu de alta dar, chiar cred in obiectivitatea ta si te urmaresc cu interes in mass media. Si, o mica observatie, daca imi permiti; viata rasplateste eforturile in diverse moduri, de rascumparat, inteleg mai greu. Ori primim niscaiva actiuni la nastere, pe care ni le rascumpara ( doar la unii, evident ) ori te referi la ceva ce se leaga mai greu cu intelegerea unora din noi. Cred ca era mai nimerit sa spui ca i-a rasplatit viata eforturile si nu rascumparat. Sa auzim de bine !
bogdan • 4 aprilie 2012, 12:48
catalin, si voi ati contribuit la mitul cfr, in toti anii cand laudati „oaza de occidentalism din gruia”, „apropierea de viena” si toate ideile fixe ale ardelenilor, reprezentati de clujeni. venea ca un pansament pe complexele si frustrarile lor. orice idei contrare duc la inversunare, ei fiind in razboi perpetuu cu „miticii” care-i prigonesc si-i fura.
v-a luat ceva pana sa va prindeti ca becali e mic copil pe langa ei. comportamentul de babuin prea-urlator paleste in fata perfidiei celor 2 personaje „cfr-iste”. prietenia cu lupescu, relatiile cu nasu’ si cu dragomir, sustinerea politica si banii ajunsi pe ici-colo, inclusiv prin presa (n-am dovezi dar nu ma poti convinge ca nu e asa) au functionat perfect, aducand puncte de la echipele prietene si arbitraje prietenoase.
Alt Om Care Crede in Bani • 4 aprilie 2012, 12:51
Domnule Tolontan, explicati-mi va rog si mie unde este greseala faptului ca oameni cred in bani. Banul este unitatea de masura care stabileste pozitia in societate. Din Romania si pana in Arabia Saudita, din America si pana in Rusia, lumea este condusa de bani. Insusi presedintele tarii in care traiti domnule este un om care crede si care este condus de bani.
Am impresia ca facand apel la moralitate incercati sa demontati meritele pe care acest om le are in toate domeniile unde activeaza, dar in special in fotbal.
albusibiu • 4 aprilie 2012, 12:54
Domnule Tolontan, imi permiteti sa va acuz, fara nicio urma de rautate, de naivitate?
„Niciodată, cei cumpărați cu bani n-au mișcat lumea înainte! Pasiunea, nebunia, frustrarea, solidaritatea, teama sau iubirea, acestea au mișcat lumea. Nu banii! Banii au urmat și au consolidat” ati scris azi.
Acum cateva zile „Toti am fost suporteri. Esti om, ramine ceva in tine, asta spuneti dumneavoastra si e corect. Dar, credeti-ma, dupa atitia ani de meserie, dupa ce vezi atit de mult din sport si din culisele sale, subiectivitatea devine ultima problema a jurnalistului.” – acesti jurnalisti sunt precum OZN-urile, nu?
Sincer, domnule Tolontan, traim in aceeasi dimensiune, servim in fiecare zi aceeasi portie de lume? Cititi eventual una langa alta cele 2 fraze si, poate veti intelege de ce jurnalistul obiectiv, integru pana la Dumnezeu si inapoi (cum va place sa-l glorificati) nu va schimba niciodata lumea, fiindca prin insasi postura muncii sale se incadreaza perfect in rigorile nomenclatorului meseriilor: scrii ceva si esti platit pentru asta. Pasiune, nebunie, frustrare? Sigur, nu le contest, le aveti, felicitari dar, va intreb ceva: INDEPENDENTA, aveti? Altfel, il vom putea defini pe Dan Diaconescu drept jurnalistul perfect! Daca vreti sa vorbiti dupa manualul de jurnalism al lui Mihai Coman, faceti-o, nu e nicio problema, dar, va rog sa nu aveti pretentia ca teoria apare pregnant in practica, ca ar trebui sa credem.
Ce mi se pare interesant este ca pretindeti ca ati uitat faptul, declarat in repetate randuri de Paszkany ca, pentru el, CFR-ul este un hobby. Nu a vorbit acum ca el face lucrurile profesionist (sau mi-a scapat mie vreun pasaj?), nu a definit CFR-ul ca pe o afacere pura (Dumneavoastra i-ati dat interpretarea asta), nu a spus ca face lucrurile dupa rigori, ci dupa propriile precepte si ratiuni economice, care, culmea, pana acum au functionat excelent. Omului ii place sa se joace cu propria sa „”jucarie” (va aduceti aminte ca in alte randuri asa i-a spus?) Ce-o fi rau in asta? Intr-adevar, eu ca suporter CFR mi-as dori ca totul sa se bazeze pe o logica financiara, pe profesionalism pur, pe un manager (nu un antrenor), pe un marketing competitiv dar, uite, asta este omul, asta reiese din acest interviu intr-adevar foarte bine realizat (si vast, meritul vostru ca l-ati publicat), asta isi doreste el de la CFR. Compararea cu Becali? Faceti-o complet, de la felul exprimarii (termeni si idei) si pana la rezultate.
Cu respect,
Albusibiu
zoli • 4 aprilie 2012, 12:55
”Cu bani poți cumpăra orice, așa e în lumea asta”.
Domnule Tolontan, citesc cu multa atentie articolele Dvs. de ceva vreme, mi-au placut pentru ca ati incercat sa explicati anumite intimplari exclusiv pe baza faptelor si dovezilor.
De data aceasta ati scos din context aceasta fraza, consider ca nu sunteti obiectiv. Aici era vorba de transferuri de jucatori, nu de altceva.
Va rog sa nu mai scoateti din context anumite afirmatii. Sunt foarte multe articole tendentioase in ultima perioada.
angel mario • 4 aprilie 2012, 13:00
Adevarul este ca CFR e lider detasat in management fata de orice alt club din tara.La Bucuresti sunteti numai gargara balcanica si propaganda goala.E plina mass-media centrala de stiri despre cluburile bucurestene care,nu va suparati,de-aici din Cluj par ca sunt despre retardati.
gabi rad • 4 aprilie 2012, 13:01
tolontaneee de ce pupi buca paszkanyului ????
nicu • 4 aprilie 2012, 13:02
cat o mai dati aiurea ca de ce se baga patronul peste antrenor? pai tu tolontane de ce te bagi peste un jurnalist tanar de exemplu care face un articol banal? de ce-l iei tu la puricat? de ce nu-si publica ziaristul articolul si tu sa-l citesti a doua zi in ziar? asa e peste tot si in orice domeniu, patronul controleaza tot.
hahaha • 4 aprilie 2012, 13:06
Paskany este de departe cel mai serios si mai ales competent patron din fotbalul romanesc Ca om care am condus colective mari de oameni , pot spune cu certitudine ca omul acesta 4este un foarte bun organizator , foarte bun sef . Intr-o lista a valorilor se afla la capatul opus incare se situeaza becali si asta si este motivul pentru care cat timp acesta va fi la steaua , aceasta nu va mai face performanta Mult succes domnule Paskany , mult succes CFR -Cluj .
Adrian_M • 4 aprilie 2012, 13:09
Poate ca a exagerat cu suma, dar in ceea ce priveste „raspunderea” antrenorilor cam are dreptate. Nu-l pot uita pe Hagi cum declara plin de el, din postura de antrenor al nationalei, ca el isi asuma rapunderea pentru deciziile pe care le ia (si pentru rezultate). In ce consta raspunderea asta? Isi da calul de la bicicleta? Isi pune palma in spate si pleaca? Iar noi raminem cu neimlinirile de suporter.
htc • 4 aprilie 2012, 13:09
Serios, decât să dați răspunsuri așa doar să fie date și să tot ocoliți esențialul întrebărilor mai bine nu vă chinuiți să citiți întrebările.
Tudor • 4 aprilie 2012, 13:10
Catalin
in primul rand vreau sa iti multumesc pentru simplul fapt ca te sinchisesti sa raspunzi celor care iti scriu, si esti cam singurul; poate prind smecheria si colegii tai de breasla.
in al doilea rand, si e doar o observatie, nu stiu daca ar trebui sa fii atat de acid in replici, parca nu te prinde postura asta, si oricum, nu stiu daca tonul asta e perceput ca atare de catre cei vizati.
iar ca sa revin la subiect, ca prea am deviat, cine crede ca trofeele in Romania se iau exclusiv pe terenul de fotbal, inca probabil mai crede in zana maseluta, oricine ar fi echipa respectiva, doar ca unii sunt mai discreti…articol reusit
alin geambasu • 4 aprilie 2012, 13:13
iar criticati cfr-ul si il acuzati? oare cine e mai corupt paszkany sau borcea copos si becali, haideti fiti seriosi
mihaly • 4 aprilie 2012, 13:16
Catalin,
eu am perceput acest articol ca pe o scrisoare deschisa spre mintea si sufletul lui Paszkany…
cu siguranta ca-l va citi si cu siguranta ca-l va intelege.
sunt chiar sanse sa dea curs unor „sugestii” … de fapt, ar trebui sa-ti multumeasca, in fond tu incerci sa-l ajuti sa (re)devina om. da, OM, adica nepervertit de puterea banului .
gresesc ?
janpitesti • 4 aprilie 2012, 13:17
dupa ce nu o mai fi p.d.l. la putere nici c.f.r. nu o sa mai ia campionate.haha..
Tibi • 4 aprilie 2012, 13:17
@Catalin Tolontan… pe undeva „cata” are dreptate…personal tin cu steaua dar simpatizez cfr-ul tocmai pt concurenta impusa celorlalte echipe si pt faptul ca la cfr se afla una dintre ultimile firimituri de civilizatie din fotbalul romanesc dominat de analfabetism si primitivism… Dar sa sti ca sare in ochi o anume rautate la adresa cfr-ului, cu mult mai evidenta decat fata de alte echipe… Zile intregi s-au tot facut aluzii si s-a speculat ideea blatului cu Otelul…. Absolut gratuit !
Eu inca stau si ma minunez cum naiba se poate ca in centrul atentiei presei de sport sa stea acesti asa zisi conducatori de cluburi cu toate intrigile si mitocaniile lor ?? Este ca si cum ma uit la un soap gen „bold and the beautiful”.. Asta este sportul ?? Care este modelul vostru european de a face presa sportiva ?
In fine, de aceea salut acest interviu cu Paszkany, este o exceptie frumoasa…:)
fanulumocanu • 4 aprilie 2012, 13:19
Superb articolul!
Undeva ii inteleg si pe milionari.Intr-o lume in care toti te combat cu conventii abstracte, ei aduc un contraargument palpabil ,banii. Tot o conventie. Numai ca daca n-au grija si se comporta ca elefantul in magazinul de portelanuri, intr-o zi restul lumii va incalca conventia in care ei,milionarii, sunt jupani.
Gigi Becali zice: pentru ce sa-i spun „multumesc”? i-am dat bani pentru ce-a muncit. La revedere , tata!
Pana la urma , revolutia bolsevica de ce s-a infaptuit? Erau prea multi de Gigi Becali.
fed • 4 aprilie 2012, 13:19
caderea fotbalului romanesc este similar cu inceputul afirmarii acestui club fapt care nu este intimplator iar viitorul ne va livra cu siguranta si dovada asa cum s-a intimplat si in alte cazuri. frustrarea unor numiti sustinatori care se bazeaza pe proverbul care spune ca hotul neprins este un negustor cinstit nu este relevanta si nu poate ascunde faptele care se petrec in vazul tuturor. deasemenea sfidarea si desconsiderarea tuturor celorlalte pareri nu vor acoperi nimic din aceste fapte. unii se fac ca nu inteleg articolul care este destul de clar si cer lamuriri suplimentare ceea ce spune multe despre acele persoane insa cind autorul afirma ca personajul principal crede in bani a spus totul. dupa 22 de ani unii nu se pot inca obisnui cu diversitatea parerilor si cer cu inversunare unanimitate. un mare ghinion pt ei ca aceasta nu mai poate exista!
gsp jiji • 4 aprilie 2012, 13:23
chiar nu inteleg, de ce Cfr este acuzata de blat, cand steluta si dinamo ani la rand au negociat titlurile? de ce cluburile din bucale sunt curate ca lacrima?
pana acum credeam ca dl. Tolontan este profesionist, dar m/am lamurit si cu el. Aveti dovezi sau numai acuzatii nefondate care prostesc lumea???
upper90 • 4 aprilie 2012, 13:23
O crede el in bani, dar tot un om de 2 lei este acest Paszkanyi.
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 13:25
tudor: da, sint ceva mai direct in ultima vreme, dar cred ca ne prinde bine tuturor.
alin geambasu: tu spui ca in articol critic pe cfr
gabi rad: tu spui ca il pup in fund pe paszkany in acelasi articol
pentru mine e reconfortant sa ma plasez intre doua ostilitati
nicu: eu nu sint patron, sint manager. E o diferenta enorma, sint convins ca ti-o poate explica oricine de aici.
albusibiu: traim in acelasi lume, intr-adevar, dar sit situatii pe care le interpretam diferit. Slava Domnului ca nu sintem la fel in fiecare moment! Asta nu va descalifica nici pe dvs, nici pe mine.
remm • 4 aprilie 2012, 13:26
Richard Branson, ceo Virgin, chiar piloteaza avionul; acum nu stiu daca intra si pe cele de linie…
Mick • 4 aprilie 2012, 13:28
„În fotbal, milionarul clujean a reușit ceea ce n-au izbutit orașe sau echipe de mare tradiție.”
Nu uita ca Urziceniul si Galatiul a reusit ca mult mai putini bani decat CFR-ul, doar prin daruire si organizare foarte buna, cu loturi pe care nimeni nu dadea 2 bani
Dan82 • 4 aprilie 2012, 13:28
Domnule Tolontan, sunteti un om cu mult bun simt si de asemenea articolele dumneavoastra sunt cu mult bun simt. Oare nu cumva credeti ca personajele din acest fotbal patat de la radacina pana la varfuri nu ar merita atata atentie din partea oamenilor de presa priceputi, a celor de speta dumneavoastra? Legat de comparatia dintre cele doua persoane eu unul sunt de acord cu dumneavoastra, doar ca diferenta e ca unul prost, iar altul plin de ipocrizie. Va las pe dumneavoastra sa ghiciti care. Cu respect va salut si va urez sarbatori fericite!
Cătălin Tolontan • 4 aprilie 2012, 13:30
Tibi: confunzi presa sportiva cu gazeta! Vrei sa te certi cu presa sportiva si o faci cu gazeta pentru ca noi dialogam. Daca ai cumpara ziarul ai vedea, numai in editia de azi, ca pe linga interviul de 3 pag cu paszkany este un reportaj de 3 pagini despre nevoia de sport la tineri (gsp organizaeza campionatul national al liceelor la fotbal!). In fiecare zi gasesti articole de acest gen. Fa acest experiment.
Cumpara ziarul o saptamina si, daca nu am dreptate, iti returnez banii.
Vorbesc serios!
Paul nic • 4 aprilie 2012, 13:30
Mai KFR -istilor cate puncte ati facut in Europa in cupe ?ACOLO EADEVARUL RESTUL SUNT POVESTI Daca aveati 10puncte peste contracandidatele celelalte mai stateam de voba .Fotbalul romanesc=loul 50=ciuca batailor Tot o apa si-un pamint .MIZERIEEEEEEE.
mihai • 4 aprilie 2012, 13:32
Chestia asta cu „care-i mai corupt” nu tine! Pai daca un hot iti sparge casa tu ce faci, spargi casa vecinului pentru simplul fapt ca si tie ti-a fost sparta? Mentalitate de 3 lei (vechi)! Pofta buna la friptura de capra (a vecinului)! Daca se nastea in Bucuresti, acest om nu avea adversar in privinta jocurilor de culise. Asa, e o pata de culoare in partea asta a tarii. Majoritatea sunteti orbiti de performanta si de titluri, doar in tinichele va gasiti valoarea, sunteti reprezentati doar de niste trofee efemere. Stie bine Paszkany ca totul se poate cumpara, inclusiv constiinta! Pot sa bag mana-n foc ca daca maine CFR ar retrograda toti ati disparea in frunte cu albusibiu (ma intreb ce-o fi in capul tau mai ales dupa mizeria pe care v-a servit-o circarul de Beto?)
radu • 4 aprilie 2012, 13:33
Pt Tolontan : cataline cand ai banii este normal sa mai tragi niste sfori si asa … in culise, oricine si-ar permite sa faca chestia asta iti spun eu ca nu ar ezita nici o clipa asa ca lasa-ma cu principiile tale … sunt convins ca si tu ai fi la fel !!
E normal ca celor din Bucuresti sa nu le convina pentru ca au fost atatia ani doar ei la masa acum brusc a mai aparut cineva sa le fure din mancare, normal ca doare dar asta e viata, trebuie sa fi realist !! Si eu si tu si ala de vinde seminte la colt ar face la fel daca ar avea putere si bani si foarte bine pentru omu isi vede interesul lui !!
Salut.
Dake • 4 aprilie 2012, 13:33
Unii oameni chiar au dreptate…cu tot respectul domnule Tolontan…imi aduc aminte de o serie de articole de-a lungul timpului, despre patinoarele de la Brasov, spre exemplu, facute in urma unor investigatii amanuntite, prezentate clar cititorilor. Nu cred ca au fost prea multi oameni care sa zica ceva impotriva acelei actiuni.
Nu inteleg totusi cum la nici un an, doi de atunci am ajuns la „CFR – Otelu a fost blat si punct. Nu mai exista discutii. Asa am zis noi, Gazeta”
Mi se pare o involutie suspect de mare…intr-un timp atat de scurt…
Nu sunt fan CFR, nu sunt fan Otelu, imi sunt indiferente cele doua echipe ca si meciul dintre ele.
Insa daca si tu ai trecut la practicile acestea…este tare trist…nu era de ajuns ca 90% din presa este scrisa de oameni care au probleme cu gramatica limbii si nu au in cap altceva decat circ, scandal, si, bineinteles, atacuri (de dimineata pana seara numai atacuri….toata lumea ataca pe toata lumea…mai rau ca la razboi)
Jurnalistii sportivi care merita cititi ii numeri cu degetele de la o mana…. cand si ei incep sa devina pioni….e trist…tare tare trist…