Hîrtia care doare și hîrtia care mîngîie

Puține lucruri ustură precum tăietura fină cu foaie de hîrtie.

joi, 10 octombrie 2013, 10:29

Puține lucruri ustură precum tăietura fină cu foaie de hîrtie.

Cînd te taie hîrtia, buricul degetului se crapă insesizabil, nici măcar nu se înroșește, dar de acolo, din acel pliu al cărnii abia vizibil, vine o iuțeală care te scoate din minți.

Lucrurile se explică. De o săptămînă, pe Laurențiu Reghecampf îl doare hîrtia.

Ei, înțelegeți pe cine adăugăm și nu numim, ei așadar au la dispoziție televiziuni, internet, radiouri și un întreg spațiu public vesel, un cosmos manelizat. Se lăfăie oriunde doresc, își povestesc viața live pe ecrane uriașe, au ajuns și pe panourile de pe fostul “Cocorul”, precum modelele Armani.

Și totuși, au turbat pur și simplu în momentul în care s-au tăiat în hîrtie. Cele două ziare de sport au luat decizia să ignore un personaj apropiat și, de atunci, nervii antrenorului Stelei s-au clătinat.

Marți seara, intrat prin telefon la DigiSport, Reghecampf a sugerat conducerii canalului TV și companiei, pe care a avut grijă să o numească separat!, că ar fi bine ca ziaristul Andrei Vochin să nu mai apară pe post. Instinctiv, s-a sesizat și moderatorul Vali Moraru, care i-a atras atenția că nu e treaba lui pe cine invită Digi!

Vorba scriitorului și editorialistului Gianni Mura, care deunăzi comenta, amar, în La Repubblica: “Noi, în Italia, încă putem să criticăm un antrenor, nu ca în România, unde în ultimii 4 ani au fost îndepărtați de către conducători 5 ziariști prea critici”. Informația apăruse în La Gazzetta dello Sport și, ca să nu mai caute conducătorii Stelei sau ai FRF teorii ale conspirației, oferim și sursa primară: Gazeta Sporturilor.

Unele dintre articolele noastre merg, traduse în mai multe limbi de circulație, în redacțiile europene, sînt citite în zona UEFA, FIFA, CIO și în cea a forurilor statelor europene. Nu e ceva special. Ne promovăm munca. Se întîmplă cu mai multe ziare europene. Sîntem racordați la un sistem de informații și de valori comune.

Care a fost delictul de opinie al lui Andrei Vochin? Faptul că se îndoiește de progresele tehnice ale lui Reghe. Că se întreabă dacă e normal conflictul de interese de la Steaua, în care Reghe singur s-a băgat, acceptînd ambiguitatea tehnician-soț-impresar.

Andrei îi prețuiește antrenorului valoarea de motivator și de manager care și-a angajat un excelent preparator fizic, dar consideră că Reghecampf mai are multe de învățat pentru că „a crescut în culturia nontacticizării”. Asta vă sună ca o insultă? Lui Reghecampf, da!

În plus, antrenorul Stelei ne propune următoarea logică: pentru că Vochin m-a lăudat după meciurile mai vechi cu Ajax și cu Chelsea și m-a criticat după cel de acum cu Chelsea, înseamnă că “e un om fals”.

Simplă concluzie, zorită execuție! Nu e cumva mai logic să întrezărești că Vochin nu critică omul, ci faptele fotbalistice ale antrenorului?! Ieri, la Steaua faptele au fost rodnice, azi, mai puțin inspirate și, dacă te încăpățînezi să te victimizezi în loc să înveți din ceea ce ți se întîmplă, poate în viitor vor fi tot mai puțin generatoare de performanțe.

Sau, cum spune jurnalistul, „cînd nu profiți de plaja de îmbunătățire a activității, te plafonezi ca antrenor”. Ufff, Andrei, tu și expresiile tale, tu și pasiunile tale, tu și sobrietatea ta iubitoare, de parcă vorbești despre tablouri, uite că oamenii se supără și cînd civilizezi limbajul meseriei lor!

Imaginați-vă unde s-a ajuns dacă un comentator al fotbalului precum Andrei Vochin, un tip care evită polemicile și rămîne centrat din convingere pe munca pură a acestui sport, un ziarist nebeligerant prin alegere proprie, este suspectat că “duce un război personal” și că “este controlat”!

Acum două zile, antrenorul sud-african de rugby Chester Williams, el însuși campion mondial, a decis să plece, după ce a devenit campion cu RCM Timișoara. Printre știrile yahoo, am găsit scrisoarea pe care antrenorul a lăsat-o în vestiar, cîte una fiecărui rugbyst al său.

“Stimate jucător, Iată că a sosit timpul să îmi iau rămas bun de la locurile și oamenii pe care am ajuns să îi iubesc atât de mult. Îmi este foarte greu să îți spun la revedere astăzi, pentru că mi-ai rămas în inimă”.

Așa începe scrisoarea. Și continuă:

“Da, uneori am fost foarte aspru cu tine, dar, așa cum am spus întotdeauna, nu mă refeream la tine, ci la situația în care ne-am regăsit în momentul respectiv”.

Epistola e mai lungă și se încheie cu “Te iubesc!”, vorbă pe care noi, în această țară, n-o spunem nici măcar părinților. Cică de rușine.

Chester a fost aripa de culoare în celebra echipă care a devenit un simbol al pacificării Africii de Sud. Avea toate motivele să urască, să se considere persecutat, dar a ales să joace sportul albilor în țara negrilor. A fost unul dintre eroii favoriți ai lui Nelson Mandela. A apărut în “Invictus”, inspirîndu- i pe copiii din țara sa rănită să fie buni, blînzi și să iubească.

Chester Williams face diferența. Ești aspru cu situațiile, nu cu oamenii!

Și, de aceea, el, cel care a suferit atacuri reale, nu imaginare, el, cel care a simțit violența, disprețul și teama pînă în mijlocul inimii, cel care s-a ridicat și a ajuns cu adevărat cel mai bun din lume în sportul său, el e cel care a lăsat, pe băncile din vestiar, cîte o foaie de hîrtie care nu doare, ci mîngîie ca mătasea de la Soare Răsare.

Comentarii (120)Adaugă comentariu

Horatiu Groza  •  10 octombrie 2013, 13:53

Aici nu este decat problema celor 7 ani de-acasa. Acest lucru trebuie repetat tuturor „oamenilor de fotbal” – apropos, urata expresie, chiar cretina as spune – si poate se vor intreba ce inseamna acei 7 ani de-acasa. In rest, bruma de cultura generala, cunostintele tehnico – tactice ale jocului sportiv pe care-l practica nu fac doi bani.

brod  •  10 octombrie 2013, 13:56

ce să ne mai mirăm de scârba cu care lumea civilizată priveşte şi fotbalul românesc? cu aşa stăpâni şi oficialităţi… cu abuzurile şi ilegalităţile în serie, ce mai contează că un arbitru oarecare închide ochii când ar trebui să fluiere în favoare românilor? subliminal, apare motivaţia „las’ că şi ăştia… tocmai ei se plâng? aşa le trebuie!”
în plus, pletora de reclamaţii la TAS şi ţepele impresarilor cu jucători de genul rusescu şi torje, înveninează şi mai mult climatul.
altfel spus: au început să se sature de-alde reghe, becali, porumboiu, borcea, mitică şi mircică. drept pentru care…

Valeriu  •  10 octombrie 2013, 14:05

In timp ce Mourinho participa la actiuni caritabile, niciodata nu face reclama la alcool, tigari si alte produse nocive, „Mister Reghe” se afiseaza cu Minune de Salam si alti „baieti”. Deci, la ce sa te astepti de la „Mister Reghe”? Sa-ti recite din Eminescu? Si dupa toate astea, crezi ca mai are timp sa studieze metode noi de antrenament si tactici noi pentru asezarea echipei in teren? De astea se ocupa Edi Talent, parerea mea.

Cătălin Tolontan  •  10 octombrie 2013, 14:17

49, cititor: aici este articolul despre mazilirea lui ivanovici pe care dvs spuneti ca nu l-am scris 🙂

https://www.tolo.ro/2013/09/14/obosita-sa-se-apere-libertatea-presei-motaie-in-fotoliu-la-tv/

Florin  •  10 octombrie 2013, 14:19

Domnule Tolonta, vreau sa stiu cati dintre comentatorii si asazisii jurnalisti din sport simpatizeaza cu Steaua. Raspunsul il stiu foarte bine: NICIUNUL! De ce sunt indreptate toate „tunurile” spre Steaua si cei apropiati ei? Pentru ca s-au aflat in fruntea seriei I din campionat, pentru ca acest club castiga cei mai multi bani, pentru ca antrenorul a luat-o pe urmele patronului (si rau face) fiind nemasurat de arogant. Dar cine se duce, sa poarte vorba, dupa acesti conducatori si antrenori? Dvs., ziaristii si comentatorii, invrajbind cu buna stiinta oamenii, unii impotriva altora. Cine are minte in cap intelege si judeca. Ori dvs., nu neaparat personal, nu mai primiti stipendii de la clubul Steaua si de aceea il tot denigrati? Eu asa cred, azi totul este pe BANI! Daca nu mai „iese” banul, jos cu ei!

Cititor  •  10 octombrie 2013, 14:19

Buna ziua din nou,

Imi cer scuze.Am citit acum articolul si imi scot palaria 🙂

Multumesc de raspuns.
Un cititor.

nea caisa  •  10 octombrie 2013, 14:22

Propun ca o echipa de gazetari sportivi in frunte cu Vochin si Tolontan sa-l prinda pe Reghe si sa il vopseasca cu creme de ghete neagra pe fata! Azi, mama se plangea ca nu va putea asculta emisiunea Omul cu chitara din cauza meciului lui Piturca cu „nu stiu cine, parca Angola”. Ei, la asa fotbal, asa cronicari!

cristian007  •  10 octombrie 2013, 14:41

„Tolontan despre diferenţa dintre Reghecampf şi antrenorul sud-african care a cîştigat titlul cu Timişoara la rugby” asta e supratitlul. Ma amuza, oriunde in lumea asta „antrenorul sud-african care a castigat titlul cu Timisoara” este o celebritate, povestea lui fiind spusa intr-un film exceptional(Invictus), regizat de Clint Eastwood. Pe de alta parte singurul lucru pentru care Reghe are o oarecare notorietate internationala sunt acuzatiile de blat.

giany  •  10 octombrie 2013, 14:49

i s-a facut si lui Chester Williams o ,,analiza” asemanatoare ca a lui Reghe ca sa puteti compara?…intreb…..

Red Pill  •  10 octombrie 2013, 15:06

Nu inteleg de ce continuati sa scrieti despre acest personaj mizer. Ignorati-l fratilor, scrieti de cine merita. Va amintesc ca si reclama negativa ii face bine. Ii place sa fie in centrul atentiei, a invatat multe din versurile frumoase de manele. intrebare: Suferiti cumva de un complex de inferioritate in fata acestui individ? Chiar nu inteleg de ce
va comportati ca niste copii fara personalitate.

sylvesterstallone  •  10 octombrie 2013, 15:09

Deci Reghencampf vrea sa dea afara din emisiune un ziarist pt ca nu ii place mutra lui. Bravos! Dar mai are de invatat pina ajunge la performantele lui Giovannnnnnni Becali. Daca nu i se pune un pahar de apa , sau nu mai e apa in el, poate folosi sticluta din dotare. Hai Reghe, mai cu talent! Sintem in Romania, cel mult vei fi aclamat de niste gloate de telespectatori. Tot inainte. Ziaristii astia oricum e prosti, sau tine cu Dinamo. Nu poate intelege ei adevarata valoare tehnico-tactica a Stelei si a marelui Reghecampf. Le e invidie pe tine si pe Florin Salam, of, viata mea,…

Catalin  •  10 octombrie 2013, 15:29

Domnule Tolontan,

Cred ca e clar pentru toata lumea Ca Laurentiu Reghencampf a facut greseala dupa greseala in ultima vreme, ca antrenor dar si ca persoana publica. Nu sunt de acord cu iesirile lui si cu atitudinea lui. DAR, nu pot fi de acord nici cu atacurile din presa care il vizeaza de cateva zile. Unde este impartialitatea presei? S-a aflat ieri la GSP in redactie despre acel episod de la BIstrita? Nu cred. Sa tratezi un personaj care si-a folosit mai mult picioarele decat capul, cu picioarele mi se pare josnic din partea unor asa-zisi ziaristi. In al doilea rand mi se pare perfid, pentru ca stiti ca antrenorul Stelei va reactiona si mai dur la aceste atacuri si veti avea mai multe „subiecte”. Cand veti mai vorbi si despre sport in Gazeta Sporturilor?

cucubau  •  10 octombrie 2013, 15:47

mai tolontane dar cine mai e si vochin? a antrenat el oare vreodata ca sa vada problemele si impasurile acestei meserii, a jucat cumva fotbal la un nivel macar de divizie B, ca sa isi dea cu parerea. nu cumva acest vochin a invatat meserie, (daca se poate spune asa :D), discutand cu diversi antrenori ca lucescu jr, olaroiu. si nu cumva apoi aparea la tv si ne facea el analiza tactica, dupa ce anterior lua „meditatii” de la antrenorii de mai sus. eu sunt de acord cu critica, dar sa vina din partea unor personae indreptatite, nu din partea neavenitilor.
si eu cred ca reghe si consoarta lui cu antecedente de dama de companie,sunt doi cocalari manelizati, inculti si inepti, cu impresii de oameni stilati, dar pana sa criticati, respectacti performanta sportive. atat

Unu’  •  10 octombrie 2013, 15:47

D-le Tolontan,

In ultima saptamana, poate chiar mai mult, toti marii redactori ai pas-ului(Andries, Geambasu, Ioanitoaie, Vochin si acum dumneavoastra) si-au „exprimat” o parere despre Steaua pe diverse teme: echipa nationala de tineret, transferuri, tactica, arbitri. Nu incerc sa ii caut scuze lu’ Reghe si nici nu aprob comportamentul lui, dar prea vin toate intr-un timp foarte scurt. Sa le luam pe rand:

1. Nici bine nu s-a uscat cerneala din contractul lu’ Varela si deja e un transfer facut pentru comisioane. Vi se pare mult pretul de 1 milion pentru un transfer pe ultima suta de metri si vorbim de un jucator care ar trebui sa il inlocuiasca pe Chiriches? Daca lau un jucator de la U Cluj pe 100mii era bine?
2. Steaua a dat un milion de Varela si n-a dat alte milioane pe alti jucatori,atacanti, mijlocasi de creatie, fundasi dreapta si o intreaga banca de rezerve.Simplu, nu are nevoie. Acest lot a avut un sezon de exceptie anul trecut, de ce sa nu ii dai o sansa si in UCL,doar e munca lor? E o vorba, echipa castigatoare nu se schimba.
3. Reghe nu e bun tactician. Nu sunt un expert, nu ma pot pronunta, dar daca o echipa cu un antrenor cu lipsuri a dominat un sezon in liga 1 si inceputul celui actual, dar e distrusa in Liga Campionilor , va dati seama ce diferenta e intre fotbalul romanesc si cel din Vest. Petrolul a luat 5 goluri de la Swansea, Astra s-a oprit in fata unor israelieni si doar Pandurii a reusit o surpriza placuta. De ce nu se evidentiaza acest lucru? Facem performanta cu Insulele Feroe si nu mai suntem capi de serie impotriva unor echipa din Cipru, Israel.
4. Arbitrajul e in favoarea Stelei. Asta intr-un moment in care LPF si FRF vor sa-l faca pe MM persona non-grata, AMP a fost facuta praf la televizor de catre toti marii nostri conducatori, iar Mircea Sandu ii da peste nas clubului Steaua cu programul ligii 1, ca trebuie sa facem golaveraj cu nationala, dar Petrolul joaca in ziua de luni. Nu conta, ca oricum nu prea folosesc romani. Deci chiar asa de mare influenta ar avea Steaua la arbitrii? Hm…
5. Revenind la relatia tehnician-sot-impresar. Nu am vazut un articol despre relatia Piturca si verii Becali, Razvan Lucescu si finii lui,Avram si fiul, Craciunescu si fiul in care sa sustineti clar si raspicat ca e un conflict de interese. Dar cum Steaua face un transfer cu un club cu care nu are nici o legatura si e intermediat de nevasta antrenorului atunci imediat incep sa apar discutii. Ati tacut cand fratii Becali l-au vandut pe Chiriches la Tottenham pe o caruta de bani si acesti sunt veri cu patronul. Ce procentaj credeti ca si-au luat?

Cea mai buna atitudine a celor de la Steaua e sa taca din gura si sa castige meciuri, sper sa ii duce capul. Prefer sa judec un antrenor/fotbalist dupa ceea ce face, nu ce zice. D-aia Ronaldo e printre cei mai buni din lume, ca a dat o caruta de goluri si nu ca e vreun gelat sau Hagi e cel mai mare jucator roman ca ne-a scos in strada ani de-a randul si nu ca ar mari probleme in a se exprima in limba romana.

clord  •  10 octombrie 2013, 15:52

Exista mereu o atentie sporita a celorlalti, in raport cu persoane aflate pentru anumite momente din viata, in varf! Cand esti in varf 80% dintre cei care te vad acolo, te contesta! Incep sa se pozitioneze intr-un razboi care nu exista, intr-un coflict fara sens si fara finalitate! Ce cauti acolo, de ce tu si nu eu, sau x, ai scuipat contra vantului, bei apa in timpul meciurilor, nu tu ai castigat ca antrenor un campionat, nu tu ai ajuns in varf. Nuuuu… Altul! Preparatorul fizic sau norocul sau oricine altul, dar nu tu!
Se stie ca un antrenor adevarat nu duce mingea in plasa! Ci pune jucatorul sa dea randamentul maxim pe postul pe care joaca. Bine, asta stim noi, astia care nu suntem comentatori sportivi, sau jurnalisti sportivi. Si in virtutea acestor realitati, sa continuam… Un antrenor bun este antrenorul care formeaza la o echipa o familie.Care tine vestiarul. Care strange echipa la final de meci si le explica ce au facut bine si ce nu… Care vorbeste cu fiecare jucator in parte si ii promoveaza calitatile pe teren. Un antrenor bun este cel care gaseste solutii la problemele unei echipe atunci cand echipa nu are rezultate.
Reghe e un antrenor bun, nu stim asta de la jurnalistii sportivi, pentru ca ei nu doresc sa promoveze un antrenor bun, ei isi doresc sa faca doar comparatii intre un om ajuns in varf pe munca lui si un altul care a facut acelasi lucru dar… pentru ca nu e un sport mediatizat, pentru ca nu e Steaua, merita comparat! Antrenorul de rugby da, antrenorul de fotbal al Stelei, nu!
Stie cumva domnul Tolontan daca Reghe nu i-a spus echipei lui dupa meciul cu Ajax in vestiar „VA IUBESC”? Nu stie… Dar isi permite sa compare. Intrebare: DE CE?
De ce sa dai zilnic, zilnic, zilnic intr-un om aflat acolo, sus? Pe munca lui? Raspunsul il stim tot noi… si ne doare! O sa plece, nu va sta sa iasa la pensie din meseria de antrenor la Steaua. Daca va ajunge in alta parte, sunt curios, daca nu chiar fff curios despre reactia presei la rezultatele lui Reghe aflat in postura de antrenor la alta echipa!
Pot sa jur, nu vor exista articole de presa! Pentru ca nu intereseaza… Intereseaza un singur lucru: Steaua si cat mai muuuulte scandaluri ce trebuie iscate in jurul acestei echipe!
Daca se va desfiinta vor muri toate ziarele de sport! Dau scris!
Refuz sa cumpar ziare de sport, refuz sa contribui la veniturile acestor trusturi de presa pana cand ziarele si televiziunile de profil nu opresc acest razboi care nu face bine echipei de fotbal Steaua Bucuresti si fanilor ei!

soryn  •  10 octombrie 2013, 16:03

Respect Chester!!! Timisoara te iubeste!!! Multumim!!!

Catalin  •  10 octombrie 2013, 16:06

Offtopic. Ma gandeam ca ti-ar placea!
http://www.infobraila.ro/2013/10/gatu-tadici-are-niste-tare-care-din-pacate-de-multe-ori-ii-anuleaza-toate-meritele-ii/

Steaua1986forever  •  10 octombrie 2013, 16:33

vochin, (martie) :” Laurenţiu a dovedit că stăpîneşte nu doar latura fizică a pregătirii unei echipe, ci şi pe cea a strategiei. ” vochin (septembrie):”Reghe nu gaseste solutiile tactice. Are lacune mari.” Atat!

alex  •  10 octombrie 2013, 16:36

Paradoxul, marele paradox, este ca fotbalistii care au jucat in strainatate, mai precis in Occident, se intorc fara mentalitatea de acolo, vedem multe frustrari si multa aroganta la aproape toti „repatriatii”, inclusiv la cei din generatia de aur. Lor totul le pute, toti se declara neintelesi!

soso  •  10 octombrie 2013, 16:48

multumesc pentru un articol cu har

viorel72  •  10 octombrie 2013, 17:11

Ce a scris Andrei Vochin despre Reghecampf mi se pare a fi atac la persoana.Dl.Vochin nu se prea pricepe la fotbal sau este rau intentionat,pentru ca atfel nu se explica.
Partidele cu Schalke si Chelsea au fost prea tacticizate si jucatorii nu au putut face fata.
Ca sa juca tactic foarte bine trebuie sa ai jucatori foarte tehnici asa cum au cluburile mari.
Steaua a jucat bine cu Schalke 60 min.chiar daca n-au pus probleme in atac,dar sa nu uitam ca nici Schalke n-a avut ocazii mari pana in min.60.
Sa nu uitam ca Steaua e pe primul loc,desi are restanta 2 meciuri.Nu se putea face mai mult de atat,avand in vedere ca in ultimi 6-7 ani Steaua nu s-a regasit.
Reghecampf e un antrenor foarte bun,dar si-a facut multi dusmani care asteapta cea mai mica greseala ca sa-l loveasca.
Barca a luat 7 goluri in doua meciuri de la Bayern si nimeni nu s-a gandit sa spuna ca are lacune tactice,n-a fost dat afara ,aplecat singur din cauza sanatatii

Cristi- San Francisco  •  10 octombrie 2013, 17:24

Superb articolul dar batem saua sa priceapa ….alegeti dumneavoastra animalul. Lui reghe nu prea ai ce sa-i ceri cand e vorba de asta.

laurentiu  •  10 octombrie 2013, 17:25

n-am vazut pe yahoo incheierea cu „te iubesc”… oricum frumoasa scrisoare si frumos gest. (totusi pare cam didactica, ca si cand ar fi copiata din „manualul antrenorului”, ultimul capitol 🙂 )

vasglo  •  10 octombrie 2013, 17:25

Draga Tolo,

Frumoasa incercarea de a salva un confrate care se vrea mai mult decat jurnalist sportiv. Vochin se crede parte din fenomen si DA VERDICTE, ala e bun, celalat e prost. Daca confratele Vochin se limita la a emite ca jurnalist pareri,judecati, analize, etc asa cum facea pana acum, era totul OK pentru ca, in fond, si jurnalistii sportivi sunt niste „chibiti”, e adevarat, de un alt „nivel”.. Toate cuvintele tale „alese” despre sensul „constructiv” al spuselor lui Vochin nu sunt decat o mistificare. In realitate Vochin l-a facut pe Rege antrenor slab, care n-are habar de tactica, ca n-a invatat-o in Germania(sic). Mai spune-mi tu vreun antrenor roman pe care Vochin l-a declarat „nulitate tehnica”? E Vochin parte din fenomen? E cumva antrenor, manager, conducator la vreun club sa spuna ca antrenorul ala nu e bun, ca trebuie sa mai invete tactica? Isi permite vreun jurnalist experimentat de la ziare de sport reputate, sa traga concluzii publice cu privire la capacitatile tehnice ale unui antrenor? Nu, vorbesc de jocul echipei, de deficiente, de greseli etc, dar nu ataca direct antrenorii, ca n-au caderea morala si profesionala s-o faca. Pregateste Vochin o echipa pentru vreun meci de campionat sau LC ca sa judece un antrenor? Aaa, din tribuna si de la tv se vede foarte bine si daca ai ceva cunostinte fotbalistice te dai „doctor” explicand ca „ala trebuia sa stranga la timp”, „mingea aia e descoperita”, „antrenorul a gresit schimbarea sau n-a facut-o”, etc..si toate POST-FACTUM. Una e sa faci fotbal privindul si alta din iarba…Se vede de la o posta ca Vochin are ceva personal cu Reghe ca e prima data cand recurge la „atacul direct”..As vrea sa stiu si parerea ta, ca aparator a lui Vochin:
– Antrenorul care castiga „la pas” titlul national, se califica in LC, depasind alte trei camioane nationale, stie tactica sau nu?
-„Antrenorul” Vochin (nu-mi spune ca el nu e antrenor, ca el asta se crede avand in vedere atacul la Reghe-antrenorul) ar fi facut fata lui Chelsea cu „stiinta” lui?
– Cum crezi ca ar fi facut Vochin „saltul calitativ” pe care-l cere lui Reghe, astfel incat Steaua sa faca fata in LC?

Adrian  •  10 octombrie 2013, 17:30

Antrenorul echipei Steaua este un ignorant, dar fac un pleonasm scriind asta, insa e adevarat, si nu doar Reghecampf e asa, ci tot ceea ce tine de Steaua, antrenori, jucatori, manageri, patron, suporteri.
O echipa manelizata de antrenor si manager, dar si de voi, de presa.

flo  •  10 octombrie 2013, 17:34

Si in Italia apar montaje Photoshop ca stiri veritabile? Cand ati pus digital 5-6 beri in fata lui Chipciu si ati pus „stirea” pe prima pagina, nu s-a simtit nimeni? Dati pe afara de ipocrizie, sunteti scandalizati doar cand nu e vorba de voi, ziaristi disperati dupa cancan! Cand sunteti in culpa, o luati ca pe un prerogativ

dac.impielitzat  •  10 octombrie 2013, 17:39

Totooooooooooooooooooo. Te iubesc

Cypro  •  10 octombrie 2013, 17:51

Comportamentul multor persoane sau personaje, din fotbalul mioritic, vi se datoreaza si dumneavoastra ziaristilor in foarte mare masura. La ce reactie va asteptati cand pana acum toata presa ridica in slavi „cea mai iubita echipa” cand primele 6-7 stiri din ziarele online sau din jurnalele tv erau(sunt) despre echipa de la stana?!? Cum puteti compara doua persoane total diferite atat din punct de vedere al educatiei cat mai ales al palmaresului? De ce nu promovati si alte sporturi mai mult?
Domnule Tolontan, domnilor ziaristi, eu cititorul, va propun un exercitiu de imaginatie: Cum ar arata ziarele si stirile sportive de la tv daca vi s-ar propune o saptamana sau macar o zi fara fotbal. Este un vis al meu ca intr-o dimineata sa deschid un ziar, fie el si online, iar pe prima pagina sa vad o stire despre „castigatorul campionatului satesc de ping-pong pe iarba” sau despre orice altceva in afara de fotbal.

Eddie  •  10 octombrie 2013, 17:51

Bravo, frumos articol! Eu personal nu sunt mirat… cei din conducerea Stelei gen Becali, MM, Reghe sunt oameni josnici si un suport sporit de la foarte multi suporteri josnici (iti dai seama doar citind unele din comentariile la articolul asta). Probabil si multi manelishti s-au simtit lezati si au intrat pe blog sa insulte!

Indiferent, bravo Cataline!

Dtz  •  10 octombrie 2013, 18:01

Da….foarte bine spus….tolo se vede ca este ziarist adv

birlic  •  10 octombrie 2013, 18:20

Domnule Tolontan va stiam un fin observator al fenomenului sportiv si nu numai, dar de aceasta data ati depasit orce asteptare , nu va inchipuiti cata bucurie mia-ti facut ,mai ales prin aceasta comparatie a elevului nepregatit dar infumurat cu profesorul de la RCM Timisoara . Numai asa vom deveni mai buni ,prin exemple de necontestat . Felicitari inca odata D-le redactor sef ,de la un timisorean .

supertuxy  •  10 octombrie 2013, 18:25

Jucatorii l-au respectat fiindca s-au identificat in el: l-au vazut manelist, arogant si cu o sotie care se dezbraca in reviste. Astfel el s-a exprimat pe masura nivelului de intelegere al jucatorilor. Lui Tanase nu ii poti cere un „emergency ball” pentru ca nu te intelege. Diferenta intre el si antrenorul de rugby e ca Reghecampf nu poate mai mult.

blogtrotter  •  10 octombrie 2013, 18:52

Pe undeva este si vina voastra, a ziaristilor ce ati facut dintr-un mediocru, antrenor.I s-a indus undeva in subconstient ca el este bun.Este bun cand castiga un campionat in care nicio echipa nu a avut suflu,este buncandcastiga in fata Ajax-ului care nu mai inseamna nimic de ceva ani prin Europa, este bun cand a batut Chelsea, pentru care Europa League era ca o borna de bifat.
Antrenorul Reghe, a fost intodeauna un mediocru, atat ca fotbalist cat si ca antrenor.Antrenorul Reghe a castigat un campionat, cand altii au castigat cinci.Cu o echipa ce ingloba cam tot ce aveam mai de soi prin tara in materie de fotbalisti, sa fim sinceri nu cred ca dadea chix oricare ar fi fost in locul sau.
S-a calificat in Champions League? Si ce daca!Altiii au facut-o inaintea sa:Olaraoiu, Lacatus, Dumitriu.Vi s-a parut ca acestia au cerut statuie?
Antrenorul Raggaeton (desi stilul ii displace, fiind mai aplecat spre onomatopeele lui Salam)s-a calificat in grupele C.L dupa ce a invins puternicele Tbilisi si Legia prin trei egaluri!?
Continuarea in grupele C.L este jenanta, nu neparat prin rezultate ci prin lipsa oricarei idei tactice, ceea ce arata un antrenor lipsit de logica si inspiratie .Batranul Nea Mircea se updateaza permanent tinand steagul ridicat in fiecare an, desi mai are si el iesiri,iertabile zic eu.De ce!?Pentru ca este antrenor, pentru ca simte jocul, cunoaste adversarul si ii lipseste ingamfarea si narcisismul.
Antrenorul Reghenkampf ar trebui sa ia un top de coli, mergand spasit la ziaristul Vochin, facandu-si mea culpa pentru cele spuse si rugandu-l sa-i explice care este treaba cu tactica intr-un joc.Stilul Hold Up practicat de Reghe sau stilul Focul la ei patentat de Halagian nu prea mai merge in secolul 21.

A fi obraznic denota si lipsa celor sapte ani de acasa si crase lacune in educatie, mai ales la unul care se lauda ca a mai fost prin Germania.

Cata P  •  10 octombrie 2013, 18:56

Reghecampf este un om orgolios, vanitos, cu o mare nesiguranta de sine, lipsit de eleganta si care isi doreste sa controleze intregul univers. Un alt episod din trecutul apropiat al lui Reghecampf il reprezinta momentul cand nu stiu ce ziarist a facut un comentariu in legatura cu marimea taliei antrenorului Stelei. Raspunsul a venit prompt la o urmatoare conferinta de presa cand R a tinut sa precizeze respectivei jurnaliste ca ceea ce parea sa fie o burta marita era defapt sexul de proportii magnifice a acestuia. Dar acesta pare sa fie lumea fotbalului. Si nu numai in Romania. Dar din pacate pentru noi Romania nu are o societate civila care sa oblige o anumita conduita. Avem un prim-ministru care nu se rusineaza dovedid fiind ca a plagiat (furat)si un presedinte care stie cum sea bea whiskey-ul. Avem pretentii de la cei din fotbal? Succes!!

brazvan  •  10 octombrie 2013, 18:59

chapeau bas, Chester! reghe, un caracter mărunt, indiferent de rezultate. articolul, cam prea lung…

Mihai  •  10 octombrie 2013, 19:01

:)))) Deja santeti penibili , vooi toti ziaristiii sportivi. A gresit si Reghe destul de mult , dar oricum , toate aceste atacuri sincronizate par comandate. Incepeti sa dati impresia ca santeti uneltele cuiva……

lucid  •  10 octombrie 2013, 19:20

Nu mi-a aparut interventia.Trist!

petrestelistu  •  10 octombrie 2013, 19:22

Articol de nota 10,cu + . Asta este diferenta dintre un profesionist si Reghe. Nu zic,Reghecampf a facut treaba buna la Steaua, in unele puncte de vedere, dar prea este ingamfat. Aici poate fi si memeul de vina. Echipa are conditie fizica si joaca in viteza, dar tactic nu e de CL, deocamdata.

Carol K  •  10 octombrie 2013, 19:40

Eu cred ca Reghe vrea sa plece,prin acest tip de comportament isi face plecarea mai usoara.Rezultate mai slabe decat ne asteptam,reactii nevricoase a la MM Stoica,jocul echipei este total schimbat in rau… Adica este acel Reghe care anul trecut s-ar fi condamnat singur pentru ceea ce este acum.Tot ce face este halucinant.Da,vrea sa plece si sa fie lasat poate chiar rugat s-o faca.Steaua nu mai este deja pentru el o provocare,vrea sa incerce ceva nou.Poate ca putea sa se desparta de club ,de suporteri,de presa sportiva si altfel,sa zicem „nemteste”.El a ales manelismul,poate ca-i este mai la indemana si noi nu ne-am dat seama de asta pana acum.Vina noastra.

dan  •  10 octombrie 2013, 20:24

acest „antrenor sud african” este o personalitate in intreag lume.in romania este doar un antrenor sud african.

Adrian  •  10 octombrie 2013, 20:28

Stelistilor: Hai sa nu mai accesam o luna site-ul asta sa vezi ce isi schimba atitudinea pseudo-jurnalistii astia!

PS. Pariem ca nu il publici?

cosmin  •  10 octombrie 2013, 20:40

In esenta articolul este foarte adevarat insa putin cam lung. Lui Reghe i s-a cam urcat la cap. Sa nu uite ca Steaua este agentul 007.

Margelatu  •  10 octombrie 2013, 20:51

Foarte bun articolul. FELICITARI!

SANDU & DRAGOMIR dupe fileu!
Desteapta-te romane!

cristi  •  10 octombrie 2013, 20:53

englezii au o vorba: rugby-ul e un sport de huligani praticat de gentelmeni, iar fotbalul e un sport de gentelmeni practicat de huligani

stefan caraman  •  10 octombrie 2013, 20:54

de fapt, la un astfel de articol se cuvine doar sa te inclini,..

teo aprozeanu  •  10 octombrie 2013, 21:06

Nu inteleg de ce amestecati sportul cu balonul oval,mai exact slujitorii,Oamenii care se confunda cu acest fenomen cu fotbalul.Catalin tu traiesti din fotbal,voi toti cei care va hraniti cu polutiile sclavilor din fotbal reuscitati acest sport in cea mai josnica piesa de vodevil.Nimic n u va place.Nimic n u digerati.Dar asta este fotbalul care il servim dupa era generatiei de aur.Este ca si cand te ai duce la gogoserie sa comanzi pui shanghai.La ce va asteptati?De la un antrenor?La minuni?ce fel de minuni?Au fost destule anul acesta.Calificarea cu Ajax,victoria cu Chelsea.Insa lipsa de substanta,de valoare a unui lot care se multumeste cu foarte putin nu poate hrani asteptarile voastre.Mie imi place Andrei Vochin.Este echidistant.Dar cred ca este suparat ca unii colegi de breasla au intrat in tirul antrenorului Stelei.Si ce daca.Poate asta au vrut.Ce daca Varela costa cat costa si comisionul este cat este.Cand semnezi vezi ce semnezi.Credeti ca este primul club care transfera jucatori cu commission?Noapte buna domnilor.Si fotbal placut.

bixente  •  10 octombrie 2013, 21:36

Domnule Tolontan, intreb cu tot respectul: ce pretentii aveti de la un tip a carui cultura generala si educatie il fac sa savureze cu atata patos muzica lui Salam si a lui Piti Talent?! Din pacate aceste produse mai nefericite ale socitatii au fost promovate insistent de mass-media. Bine ca pentru moment macar ei i-ati blocat accesul in ziare, dar sper sa urmeaza restul figurilor triste care fac fotbalul autohton sa para si mai cenusiu decat e in realitate.

Razvan  •  10 octombrie 2013, 21:46

Multumesc
Un articol mult prea elevat.
Din pacate Reghe vrea doar o presa ”buna” nu una realista.
Cand esti mare asa cum te crezi, esti capabil sa accepti si alta opiniei si mai mult ai puterea sa o analizezi obiectiv si daca trebuie sa iti insusesti critica.
Domnilor (Tolontan si Vochin) sper sa vin acea zi in care sa puteti scrie asa cum o faceti, iar actorii principali sa vina si sa se incline asa cum se face pe scena de teatru. Nu de alta dar inca sper la o ”tara ca afara” vorba cantecului, cu bun simt macar, daca nu cu un nivel mediu de cultura si dezvoltare al populatie.
Multumesc inca odata.

Cris  •  10 octombrie 2013, 22:03

Vad discutii interminabile referitoare la criticile de dupa infrangere si la laudele dupa victorii, care ambele sunt ABSOLUT NORMALE. Cine spune altceva, e fie un nostalgic al laudelor interminabile din organele de presa comuniste, fie un lingau.

jalabert  •  10 octombrie 2013, 22:06

Esti foarte simpatic Tolontane. Criticati decizia lui Reghecampf de a nu va mai accepta mizeriile aducand argumentul libertatii de exprimare dar tu la randul tau nu poti accepta critica si mi-ai sters comentariul desi nu am folosit injurii doar pentru ca nu te-am slavit pe tine si ziarul tau „senzational”. esti pe calea cea buna. eu oricum nu citesc articolele voastre „senzationale” pentru ca nu doresc sa devin la randul meu un „senzational” si pentru ca nu se cuvine unui muritor ca mine sa aiba un dialog cu niste eruditi ca voi.

Comentează