Ce ceață deasă, care e drumul către casă? Confruntarea taberelor în dezastrul de avion

UPDATE2: Andrei Pleșu critică poziția echidistanților ”eterici”, printre care pricep că mă număr, de vreme ce citează o expresie a mea în articolul său de azi din ”Adevărul”. Ar fi culmea să ripostez, după ce am scris și am spus repetat că Andrei Pleșu, Gabriel Liiceanu și Horia-Roman Patapievici au fost profesorii mei de democrație, de la distanță. Valabil, cred, pentru o generație întreagă. Că n-oi fi înțeles mare lucru din lecțiile lor, elevul e de vină!
Îi port un respect imprescriptibil lui Andrei Pleșu, dar aș sări din nou, mîine, în apărarea lui Mircea Toma.
Am constatat doar, și văd că și Cristian Tudor Popescu sau Dorin Tudoran sau Mihai Goțiu au făcut-o, că a nu semna o listă contra Antenei 3, nu te plasează de partea Antenei 3 sau a oricui altcuiva.
O scurtă amintire: Mircea Badea m-a tocat luni de zile, seară de seară. Eram ”managerul găurică” pentru că ziarul făcea profit mai mic decît A3 sau ”băsist” pentru că, în plin caz Ridzi, credeam, ca prostul, că justiția va face lumină. Sentința de azi nu e definitivă, dar ceva definitiv s-a întîmplat. Vedeți ce, în ediția specială de mîine a Gazetei!

miercuri, 22 ianuarie 2014, 5:43

UPDATE2: Andrei Pleșu critică poziția echidistanților ”eterici”, printre care pricep că mă număr, de vreme ce citează o expresie a mea în articolul său de azi din ”Adevărul”. Ar fi culmea să ripostez, după ce am scris și am spus repetat că Andrei Pleșu, Gabriel Liiceanu și Horia-Roman Patapievici au fost profesorii mei de democrație, de la distanță. Valabil, cred, pentru o generație întreagă. Că n-oi fi înțeles mare lucru din lecțiile lor, elevul e de vină!
Îi port un respect imprescriptibil lui Andrei Pleșu, dar aș sări din nou, mîine, în apărarea lui Mircea Toma.
Am constatat doar, și văd că și Cristian Tudor Popescu sau Dorin Tudoran sau Mihai Goțiu au făcut-o, că a nu semna o listă contra Antenei 3, nu te plasează de partea Antenei 3 sau a oricui altcuiva.
O scurtă amintire: Mircea Badea m-a tocat luni de zile, seară de seară. Eram ”managerul găurică” pentru că ziarul făcea profit mai mic decît A3 sau ”băsist” pentru că, în plin caz Ridzi, credeam, ca prostul, că justiția va face lumină. Sentința de azi nu e definitivă, dar ceva definitiv s-a întîmplat. Vedeți ce, în ediția specială de mîine a Gazetei!

UPDATE1: Dragoș-Paul Aligică amendează poziția mea. Consemnez aici punctul său de vedere. Îi respect maliția, n-am avut intenția unui ton sentențios, sper că n-a ieșit așa; dacă asta se înțelege, e vina mea.
Îmi păstrez opinia referitoare la listă. E bine venită, au semnat-o o mulțime de ziariști de mare calitate și e unilaterală. Se poate și una și cealaltă. După cum cred că e posibil să fii bine intenționat și să ataci fără temei o organizație ca Active Watch. Sigur că e dreptul lui Dragoș-Paul Aligică să considere că articolul meu ”e jenant” și constituie proba faptului că mimez ”gîndirea, echidistanța și simțul moral”, cînd, de fapt, se vede limpede ”falsul și făcătura”. Asta e versiunea de facebook, mai  tare vasăzică.
Am o singură adăugire: pentru mine e o mîndrie că lucrez la Gazeta Sporturilor. Gazeta sau gazeta, asa cum scrie Dragoș-Paul Aligică. După cum a fost o bucurie să fondez cu cu cîțiva colegi, acum fix 24 de ani, o revistă studențească în ASE, unde a debutat și Dragoș-Paul Aligică. Că unii am decăzut la ziare devenite substantive comune, poate că ni se va ierta.

„N-au colaborat” este ceea ce s-a spus de zeci de mii de ori în aceste două zile care au trecut de la accidentul aviatic. Dar cine colaborează?!

Răspundeți sincer la asta: cine se tratează colegial și cine se respectă reciproc? Cine face echipă cu oameni de convingeri diferite în această țară unde de vreo 6-7 ani, dintre care ultimii patru sînt cerți și paroxistici, sîntem divizați ca animalele care au impresia că doar „alea albe” sau „alea negre” vor scăpa de la tăiere?! Urmarea o știm. Oile sînt duse la abator. Toate.

Și e mai rău decît că n-au colaborat! Nu vor recunoaște, dar în orele care au urmat căderii avionului cu medici, autoritățile s-au împărțit și ele în tabere. Unii cu Guvernul. Alții cu președintele. Unii la liberali. Alții la pesediști. Priviți demiterile de azi! Remarcați cum se conturează cercurile de putere!

Nu e timp pentru naivități. În mai toate țările, Armata, Internele și Serviciile mîrîie la granițele teritoriilor pe care le controlează. Peste tot în lume există aripi dure ale instituțiilor care cred că „noi sîntem deștepți și ăia sînt proști”.  Dar în România asistăm de altceva. La noi și acum, ruptura e propagată de jos, nu de sus!

Țara e sfîșiată, oamenii sînt separați, ura e omniprezentă și, ca o otravă, această chimie a fanatismului a intrat în oasele instituțiilor. Conform lui Amos Oz, fanaticul e acela care vrea să exist ca el sau, dacă nu, să nu exist.

Cînd afirm că ministerele și structurile n-au avut încredere unele în altele și că și-au confruntat egourile, de la localizarea epavei și pînă la salvarea supraviețuitorilor, vorbesc din informații obținute ca ziarist!

Probele nu vor apărea acum. Dar, în timp, va rezulta că unii n-au cerut, alții au refuzat și că au luat decizii nu neapărat răuvoitoare sau la alibi, dar care s-au bazat pe acest climat nenorocit de „ai noștri” și „ai lor”. Într-un abur toxic, de ură binară, deciziile vor fi, inevitabil, proaste. Și așa au fost.

Dar unde credeați că se va ajunge, la urma urmelor? La ce vă așteptați? Sînt ani întregi de cînd unui popor sărăcit, înainte de criză se preconiza că ne vom apropia de nivelul mediul al UE în 15 de ani, apoi, brusc, timpul estimat al impactului cu o viață decentă s-a dublat, este îndoctrinat pe ideea că Răul e Băsescu sau că Răii sînt adversarii politici ai lui Băsescu.

Întîi, șefii țării ne-au împărțit în Buni și Răi și, după milioane de repetiții, am început să o credem. Acum îi radiem noi cu stronțiul credinței că numai aici, în tabăra noastră, e dreptatea și că inamicii trebuie nimiciți.

S-a ajuns la scene inchizitoriale, în care o organizație precum Active Watch este condamnată pentru că are o altă opinie decît semnatarii, mulți dintre ei absolut onorabili, ai unei liste. Să le spui lui Mircea Toma și colegilor săi că practică evazionismul, cînd blana lor e plină de cicatricele luptelor pentru libertatea presei, e ca și cum te-ai duce la Asterix și Obelix să le reproșezi că sînt cam fricoși. A scris și Mihai Goțiu despre asta.
Citiți raportul lor despre politizarea discreționară a televiziunilor locale și veți întîlni o media și o societate schizoide!

Sigur că există convorbiri, note și referate între șefii care s-au ocupat de accidentul aviatic și între aceștia și subordonați, dar nimeni nu are interesul să arate cît de multă neîncredere s-a manifestat și în ce atmosferă acidă s-au luat deciziile care au urmat căderii din Apuseni. O după-amiază întreagă, au făcut pe deștepții unii cu alții, s-au izolat și s-au înfruntat și apoi au trăit consecințele. S-au speriat și ei, la ceasul încețoșat al acestei catastrofe, de ce a ajuns România!

Gîndiți-vă că în cercul acesta intră și Romatsa care, ca să folosim o replică din lumea olimpismului sportiv, nu reprezintă România în organizațiile aeronautice internaționale, ci reprezintă siguranța aeronautică internațională în România. Păi, dacă și acolo numești șefi politici peste un corp de elită,  ce te aștepți că se va întîmpla?!

Debandada de la noi vine chiar cînd autoritățile de trafic aerian ale lumii civilizate anunță cei mai siguri ani din istoria aviației! Au trecut deja doi ani de cînd nici o companie acreditată din Europa occidentală și America de Nord n-a avut nici un accident letal. Niciodată nu s-a întîmplat asta de cînd zboară omul!

Noi și lumea mergem în direcții diferite.

Dincolo de brambureală, de politizare și de lipsa de leadership, în ionii atmosferei plutește exact senzația pe care a mărturisit-o trimisul SUA la București. „Nu-mi dau seama ce evoluție vor avea evenimentele”, a mărturisit Victoria Nuland cînd a plecat din România. Nimeni nu-și dă seama în această ceață a urii.

Cînd toți se cred elfi care luptă cu orcii, cînd ziariștii și vedetele TV se acuză de prostituție și fac glume fie cu ”violul Danei Grecu”, fie cu ”tenul măsliniu al lui Turcescu”, cînd președintele țării comite o instrucție gregară cu un jurnalist pentru că pune întrebări legitime, iar apoi postul de televiziune face la rîndu-i instrucție violentă cu președintele, ce solidaritate mai poți pretinde? Cine a început această violență născătoare de ură nimeni nu mai știe! Fiecare va spune că celălalt. Și va avea argumente inatacabile.

Dar cine va reuși să spună ”Stop!”, fără să renunțe la principii, pe acela ni-l vom aminti. Nu vorbim despre o pace generală adormitoare, ci doar despre opoziția la violență despre care vorbește Vlad Mixich. Nimeni nu poate controla fanatismul. Azi e amenințat Mihai Gâdea, tot azi, Andreea Pora, mîine, oricine altcineva. Să ne păstrăm diferențele, numai că așa cum stau lucrurile acum, agresivitatea e atît de mare că nu se mai văd diferențele.

Cine va spune ”Stop!” războiului atomic purtat în celulele noastre, pe acela ni-l vom aminti. Și acela merită drept premiu hainele aged pe care sătenii din Apuseni și le-au dat de pe ei, fără să se întrebe cu cine votează oamenii pe care i-au găsit ca niște țurțuri înfipți în pămînt.

Comentarii (96)Adaugă comentariu

vip  •  22 ianuarie 2014, 18:20

functionarii, platiti de noi, merg la servicu sa faca ceafa,gusa si pentru umflat conturi personale,au fost nepasatori in cadrul tragediei,sa se ridice dupa fotoliul nepotismului daca nu e rost sa primeasca un ciolan,o acadea,nu le mai ajunge salariul,or vedea ei cand or ramane in somaj,dar vorbesc prostii,ei intotdeauna nu vor fi dati afara,cat au relatii sus puse.
dupa acest eveniment,tot ei primesc fonduri barosane si vor actiona pe hartie sau in sedinte,iar oamenii nevinovati mor,fara sa dea socoteala nimeni

ProfesorDoctor  •  22 ianuarie 2014, 18:35

Nu o sa spuna nimeni STOP atata timp cat ei nu apara o idee, ci un om sau un grup de oameni. Din pacate nu numai in mediile administrative sunt probleme de jos in sus, ci si in mediul privat, in multinationale mai ales: cat timp sefii domnesc peste „pupatori”, nimic nu se va schimba in bine.

Doi oameni au murit nu din cauza ca a picat avionul , ci pentru ca nu au fost gasiti la timp din cauza dezorganizarii fabuloase. Aceeasi dezorganizare care ne tine la ghiseele primariilor si fiscului, iar noi povestim distrati cum am stat 3 zile sa inmatriculam o masina.

Pentru ca nimeni nu are interesul sa organizeze lucrurile, altfel:
– am afla cati oameni suntem in tara;
– cati au drept de vot si cine a votat de mai multe ori;
– cate impozite platim;
– cine fura banii din impozite.

gs(p)  •  22 ianuarie 2014, 18:39

Cătălin, tu ești unul dintre cei pe care ni-i vom aminti!

mitroi2008  •  22 ianuarie 2014, 18:42

BREAKING NEWS: Victor Ponta da vina pe protestatarii din Piata Universitatii in cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni!
V.P.: “Daca incepea proiectul de la Rosia Montana, acum poate Muntii Apuseni ar fi fost doar o campie si avionul ar fi putut ateriza in siguranta!”

IoDidi  •  22 ianuarie 2014, 18:56

Cam tarziu articolul domnule Tolontan. Vreti sa spuneti ca doar acum ati observat?

Nu cititi niciodata comentariile la articolele sportive din ziarul dumneavoastra (permise si, probabil, pentru „rating”, incurajate)? Ura transmisa acolo intre „microbisti” ar fi trebuit sa fie un bun semnal pentru cine ar fi avut ochi sa vada.

Si ca o parare personala pe care mi-o asum, valorile promovate de ziaristii romani (INCLUSIV „ziaristii” GSP)se integreaza perfect in genul de comportament amintit de dumneavoastra. Banul e ban nu, domnule Tolontan? Parca daca scriem ceva de can-can sau provocam/ne implicam intr-un mic scandal vindem mai bine nu?

Ca o concluzie, cat timp in ziarul dumneavoastra permiteti atat de multe articole de scandal („il vrei la Steaua?”)si atat de putine stiri 100% sportive, cu riscul de a gresi, dupa articolul acesta, va acuz de „nitica” ipocrizie.

Cătălin Tolontan  •  22 ianuarie 2014, 19:06

5, ioDidi: ma puteti acuza nu doar de nitica, ci de oricita ipocrizie, dar dupa ce cititi ziarul, nu dupa ce va dati citeva minute pe site. Daca il citeati, ati fi remarcat ca personajul care a prins in ultima vreme cel mai mult pag 1 este Simona Halep. Ati fi vazut ca un meci incheiat la ora 3:30 noaptea il puteati gasi pe pag 1 a ziarului doar peste citeva ore. Dar nu-l cititi 🙂

alex  •  22 ianuarie 2014, 19:13

La un asa articol, un asa comentariu precum cel al lui mitroi2008 …

Dan Masca  •  22 ianuarie 2014, 19:22

Catalin Tolontan,
Nu este nici o violenta.
Este o autoaparare a privatului mintit inclusiv de idolul unora adica dr Arafat, care declara una despre avion, in timp ce altii declara altceva si il lasa pe Arafat in ofside.
Daca si Zeul Arafat este la fel ca Ponta, adica mincinos, atunci ce vrei sa fac noi cei care le platim salariile?

As fi vrut sa ii concurez de la firul ierbii, dar nu pot ca trebuie sa mint
pentru a stringe 25000 semnaturi din 18 judete si as deveni ca ei.

Fara libertate de asociere si de a scoate in piata comunitatilor altcel de liseri
nu se ca intimpla nimic bun prin zona.
Totul este politica si totul este obstructionat in a lasa pe altii sa intre
De jos din comunitati.
Afara intre 1-3 oameni fac un partid.
In orase ca Tirgu muresul din Olanda sunt 3 partide locale
la ora actuala si fiecare incearca alte projecte penteu a acoata altfel
De lideri si altfel de oameni sa ii aleaga.
De aici pleaca totul.
Cei din munti au aratat ca tara asta are milioane de arafati in privat.

de_pe_tarnave  •  22 ianuarie 2014, 19:26

Din cate stiu presedintele n-a zis nici pas! Sa vedtei cum se ascund sobolanii la intoarcerea din tara a presedintelui!!!

IoDidi  •  22 ianuarie 2014, 19:35

Si vreti sa spuneti ca daca promovam acest jurnalism doar pe site e in regula? El nu influenteaza? El nu determina opinii? El nu creaza tabere?
Aveti dreptate, nu citesc ziarul (desi am fost un foarte fidel cititor), motivele fiind oarecum legate de ceea ce am postat anterior. Insa avand in vedere ca singurul meu contact cu GSP este prin intermediul site-ului, asta e ceea ce percep eu (desi sunt convins ca aveti dreptate si in ziarul scris sunt articole de calitate). Astept insa ziua cand o sa fiu din nou convins de ceea ce vad nu de ceea ce afirmati dumneavoastra. Dar asta este cu totul alta discutie.

Pentru a reveni la articolul dumneavoastra, am o intrebare. Considerati ca ziaristii din Romania au contribuit cu ceva la ceea ce se intampla azi cu societatea? Considerati ca ati fi putut face ceva in acest sens si nu ati facut? (scuze sunt 2 intrebari).

marian  •  22 ianuarie 2014, 19:35

Domnilor, un accident aviatic nu se ancheteaza in 24 de ore. Vad ca prezumptia de competenta si buna-credinta din partea anchetatorilor a disparut din gandirea noastra. Mai vine si mitroi2008 cu un banc absolut deplasat, de care n-ar avea nimeni nevoie in situatia existenta. Nu e cazul sa formam tabere in chestiuni de siguranta nationala. Maine-poimaine vine un cutremur mare de pamant peste noi care ne va gasi complet nepregatiti (ca n-am avut timp din 1977 pana acum) si atunci n-o sa mai fie timp de discutii tampite si de jocuri politice. De fapt nu va mai fi timp de nimic. Avem nevoie de ordine si de o mana forte care sa asigure autoritatea corect exercitata in cadrul statului de drept, restul e vrajeala. Un Traian Basescu asa cum era el in 1999 ar fi fost foarte bun, dar starea actuala a persoanei mentionate o scoate din discutie … Nu pot decat sa sper ca Victor Ponta va lasa glumele si se va apuca sa dea tare si precis la oase tuturor impostorilor care vegeteaza pe banii contribuabililor romani, ca altfel nu se mai poate. Se aude ?!!

sony  •  22 ianuarie 2014, 19:36

Suntem vinovati!Nici eu nu mai citesc ziarul(ziare). Dar se pare ca nici cei care-l fac! ioDidi v-a spus un lucru de bun simt. Asa se vede gazetaria din exterior, chiar daca nu va place. Si de-asta oamenii nu mai citesc ziare. Raspunzandu-le agresiv nu-i veti convinge. Veti ramane cu adevarul dumneavoastra. Si noi cu al nostru.

Constantin  •  22 ianuarie 2014, 19:54

Nu cred ca e vorba de ură între oamenii din instituții diferite, cel mult de incompetență (de altfel, toate nominalizarile din articol se referă exclusiv la oameni din presa, or de cele mai multe ori violența afișată în mass-media nu se reflectă – din fericire – în societate. Violența din societatea românească nu are legătură cu politica, nici măcar prin asociere cu unele ciocniri între clanuri mafiote, cum se întâmplă în Bulgaria).

gigi  •  22 ianuarie 2014, 19:57

Te-am citit! Stai jos!

dice  •  22 ianuarie 2014, 20:05

Daca nu pomeneai de Gadea te puteam crede om cinstit, insa tu chiar nu intelegi ca atunci cand pronunti numele asta esti deja Rau?
Toata nebunia la care asistam e generata de Antena 3. Si de inca cineva…
Tolontan, tu nu intelegi un lucru atat de simplu?
Ca sa scape niste nenorociti de puscarie, au aruncat tara in haos, au dat foc la tara.
Mai rau, am semnalizat spre Est, spre Rusia.
Tu nu intelegi ce oameni guverneaza Romania?
Chiar nu sesizezi coincidenta cu Ucraina, Ungaria, Bulgaria?
Credeai ca rusii au stat 25 de ani degeaba?
E simplu, unii vor spre Vest, unii spre Est, tu ce vrei?

Alexandru  •  22 ianuarie 2014, 20:11

🙂
1. Numai la GSP TV… (imi trec acum prin minte spalatii pe creier care promoveaza „wrestlingul” cu vocea lor baritonala mai hilara decit kitsch-ul insusi)…anunturi soc…bomba….Numai la GSP TV…lume…lume
2. informatia nu mai este un monopol (exact aceeasi soarta ca a soferilor profesionisti pe vremuri)
3. Cum ar fi sunat Newton, facindu-si reclama in „lumea” de azi ?
4. Banii se pot face in multe feluri. Oricum apreciez articolele tale !
5. Poate ca lumea-i „sfisiata” tocmai din cauza inversarii valorilor. Doar o parere

Nicusor Dan  •  22 ianuarie 2014, 20:23

O analiza corecta. Omiteti insa un aspect important. In Romania nu se respecta legile si regulamentele si pare ca nimanui nu-i pasa.

goe  •  22 ianuarie 2014, 20:27

In lumea asta infecta este important ca redactorul sef al unei publicatii, care face parte dintr-o „tabara”, isi permite sa fie impartial.
Este puterea data de valoarea profesionala si a caracterului.

Succes Catalin.

GentleGiant  •  22 ianuarie 2014, 21:00

Catalin,

Acum nu multa vreme un cititor iti atragea atentia ca esti prea obsedat sa pari impartial cu orice pret si ii promiteai ca te vei gindi la asta.

Citind articolul de azi mi se pare ca asta nu s-a prea intimplat.

Uite ceva care sa te ajute, spun eu:
http://www.revista22.ro/articol-36886_4.html

Cu acelasi respect

vlad  •  22 ianuarie 2014, 21:16

Am citit multe pareri despre accidentul asta… de fapt mult prea multe si va spun cu mana pe inima, ca al dumneavoastra este cel mai bun!! Asa este avem nevoie de o resetare totala, de un Gandhi. Dar nu cred ca o sa-l avem 🙁

victor L  •  22 ianuarie 2014, 21:23

dle Tolontan,
se cunoaste ca sinteti”rude” cu cei de la Antena 3.

victor L  •  22 ianuarie 2014, 21:59

„Seful Executivului incearca sa-si rezolve o problema politica si cere inlocuirea sefului STS, desi raportul asumat de acelasi executiv exonereaza Serviciul de vina; oamenii politici care conduc ministerele de linie vinovate de esec primesc in continuare credit; problemele sistemice sint trecute cu vederea; sistemele tehnice continua sa fie populate cu clienti politici pina la limita nefunctionarii.”
Cristian Pantazi, HN.

gigea2009  •  22 ianuarie 2014, 22:00

Intrebare: De ce era lumina aprinsa la STS noaptea trecuta?
Raspuns: Pentru ca ei inca mai cauta epava!

Julles  •  22 ianuarie 2014, 22:18

Am fost sa aprind o lumanare la capatiul fetei care a sfarsit in acest accident, un copil de 22 de ani, de a carui moarte cred ca suntem toti vinovati. Si ca ea mai sunt copii care mor prin spitale, pe treceri de pietoni, pe drumuri nationale, prin tari straine, ne mor copii si noua nu ne pasa. Nu Cataline, nu presedintele e vinovat, nu cine stie ce ministru sau mai stie cine ce institutie, noi suntem vinovati pentru ca de fiecare data ne multumim cu gandul ca nu e copilul nostru si trecem mai departe. Noi suntem vinovati ,asa in blazarea noastra, pentru ca noi suntem cei care trebuie sa spuna STOP si sa incepem sa construim un viitor copiilor nostri.
Si eu sunt de vina!

dragusanu  •  22 ianuarie 2014, 22:44

dice, dzice bine…chiar nu se vade măi oameni, măi(că era să zic oameni buni?!!!)

Mulți vor zâmbi..dar vă dau câteva nume care ne pot salva;

-Dumnezeu, credinta in Mântuitorul IIsus!

apoi,dintre pământeni;
-d-na Monica Macovei, prim ministru
-dna Pora ,ministru pentru adevăr
-dl Vlad Mixich,
-dnii Ciroianu sau Titus Corlatean, externe(pentru ca au invatat din propriile greseli…stiu bine ce spun!!!
….daca vor fi interesati…am pregatita o lista cu 100 personalitati cu mare credit pentru a incalta Guvernul, Cotroceniul ,si alte citeva institutii!…

ognean  •  22 ianuarie 2014, 23:33

Intr o tara in care partea materiala lipseste cu desavarsire mai ales in anumite ramuri sportive chiar si atunci cand se ridica stegul Romaniei deasupra capului pe culmi inalte si intr o tara in care in afara de cateva sporturi interesul e zero pentru celalalte ,un reporter a gasit de cuvinta sa „piarda” timpul cu un articol despre un copil campion mondial la sah.Da!!!…sah !!!…si e vorba de un copil nici macar de un adult .Ce a urmat???…acel copil a mai castigat doua titluri europene si un titlu de vicecampion mondial iar unul dintre merite il are Gsp care a punctat mult la moralul baiatului si a familiei prin simplu fapt ca a aratat ca e astfel decat altii(nr.alte ziare) si ca ii pasa.Bravoo Gsp!!!

Niste banditi  •  23 ianuarie 2014, 2:00

DEMISIA ARAFAT, DEMISIA PONTA ! RUSINE SA VA FIE !

Nasul TV » Ce ceață deasă, care e drumul către casă? Confruntarea taberelor în dezastrul de avion  •  23 ianuarie 2014, 2:16

[…] Sursa: http://www.tolo.ro […]

cineva  •  23 ianuarie 2014, 4:55

as dorii sa abordez subiectul din punct de vedere al sistemului educational de la noi care are grija ca inca din frageda pruncie SA PERCEPEM VIATA CA PE UN SPORT INDIVIDUAL IN TIMP CE ALTI MAI DESTEPTI SI MAI AVANSATI AU AJAUNS DE MULT LA CONCLUZIA CA VIATA ESTE UN SPORT DE ECHIPA .se explica astfel foarte simplu de ce societatea romaneasca nu funtioneaza si deci structurile nu pot colabora , iar echipele noastre din orice domeniu dau rateu dupa rateu

Departedetara  •  23 ianuarie 2014, 5:07

Pacat. Un popor distrus de cei pe care i-a ales sa-i reprezinte!

Conache Pavel  •  23 ianuarie 2014, 6:36

Intr-o tara in care competenta este ultimul criteriu care conteaza, astfel de fapte, din pacate, se vor mai intampla.Pomeniti de politicieni dar sincer puteti nominaliza unul ? avem noi, cu adevarat oameni politici in adevaratul sens al cuvantului?…eu cred ca nu, faptul ca niste grupari se intituleaza partide nu inseamna ca asta sunt, as folosi cuvinte prea dure ca sa spun ce sunt partidele din Romania cu adevarat. Cei care, vremelnic, conduc destinele tarii sunt ghidati,absolut toti, de dictonul divide et impera. Exista o directiva a KGB-ului din anii 40 care este inca de actualitate, daca o cititi veti vedea cat e de actuala. A fost publicata in presa din anii 90 si dupa aceea trecuta sub tacere. E tragic ceea ce s-a intamplat dar depinde de fiecare din noi ca asa ceva sa nu se mai repete, suntem in stare sa invatam din greseli ?

marian0904  •  23 ianuarie 2014, 6:40

Cataline, buna dimineata! As spune ca ai inceput sa te trezesti. Pai aducerea „bataliei” din spatiul politic la anchete penale si ani de inchisoare a insemnat escaladarea unui conflict care, pana in 2004, era dus in limite decente. Poate acum veti intelege de ce Nastase a oprit dosarul lui Base. Un democrat isi pune intrebarea: daca celalalt are dreptate? Base si-a pus-o vreodata? Articolul prinde, de fapt, noua fata a luptei de putere de la noi. Base, care nu se mai sprijina pe popor, iese la atac cu asa zisele institutii independente, conduse de oamenii lui. Sau, cum ar zice americanii, bazele statului de drept. Totusi, intr-un stat democratic, baza este poporul, iar vointa sa este, in continuare, batjocorita de un ins care putea, decent, sa demisioneze. Lupta lui pentru justitie nu-i decat lupta pentru a-si salva pielea.

Rictus  •  23 ianuarie 2014, 6:47

Domnule Tolontan, Chapeau!

Cătălin Tolontan  •  23 ianuarie 2014, 9:01

31, pavel: da, am citit si eu atunci directiva. Ingrozitoare prin cinism si efecte: sa fie distruse elitele, sa se intirzie autobuzele in statii ca sa se creeze un sentiment permanent de insecuritate, sa se promoveze oameni care sa nu-si cunoasc profesia, dar sa fie santajabili…

nea caisa  •  23 ianuarie 2014, 10:01

Un articol bun, domnule Tolontan, pentru care va adresez felicitari.

andra  •  23 ianuarie 2014, 10:43

m-ati facut foarte curioasa si caut aceasta directiva , dar nu o gasesc. m-ati putea ajuta, va rog? multumesc

Din nou despre Mircea Toma. Asterix, aux armes!  •  23 ianuarie 2014, 10:58

[…] situații anterioare; de asta mi se pare nedrept Cătălin Tolontan când, într-o frază dintr-un articol excelent despre tragedia din Apuseni, spune așa: „S-a ajuns la scene inchizitoriale, în care o […]

marian  •  23 ianuarie 2014, 11:15

domnule tolontan suntem in fundul gol de mult timp aproape in toate domeniile,tara asta nu are viitor abia abia ne taram zilele multi dintre noi.iar la clasa politica s-a realizat triangulatiunea hotie-prostie-nesintire.

gesia  •  23 ianuarie 2014, 11:44

ca tara este condusa de nemernici, nu pun la indoiala. ca stam si bombanim intr una , asteptand miracolul schimbarii fara a face nimic pentru aceasta, nu ma surprinde. ca nu mai gandim, asta este infiorator.
despre ceea ce a produs a produs accidentul, nu vorbeste nimeni.
avionul acela avea sistem de degivrare? daca da, era functional? se pare ca nu. raspunde cineva pentru nefunctionarea lui? daca nu avea sistem de degivrare, acest zbor nu avea o doza mare fare de risc? ceea ce, din pacate, s a dovedit. cine l a aprobat? cine raspunde? cauza a fost nobila, rezultatul catastrofal.
si acum sa revenim la partea a doua a problemei, reactia organelor abilitate. unde sunteti invitatii mei, ca nu e greu sa dai din tastatura, mai greu e sa iesi in strada si sa faci ceva.
si a propos de acest eveniment nenorocit, va invit la un mic studiu de caz: care credeti ca va fi reactia autoritatilor dupa cutremurul major care, ne place sau nu, se va intampla intr un interval de timp destul de scurt, intervalul statistic de producere a lui fiind cam de 40 de ani. iar in bucuresti, oras aglomerat, plin ochi de masini, cu multe bile rosii pe cladiri, ma astept sa fie rau

marian  •  23 ianuarie 2014, 11:56

Domnule Tolontan, imi propusesem sa nu mai postez comentarii pe acest tragic subiect, dar dl. Adrian Fulea (purtator de cuvant al STS) ma obliga sa-l intreb de sanatate. Ce faceti, dle. Fulea, ne credeti chiar prostii prostilor ? Ce inseamna ca „STS a localizat exact epava avionului pe un sector de cerc cu raza de 14-15 km. la limita exterioara a acestei suprafete” ?!! Va bateti joc in primul rand de victimele accidentului si de toti cetatenii Romaniei, in general, mr. Fulea cu astfel de ineptii propagate in spatiul public ! Nu v-a spus nimeni pana acum ca o raza a cercului de 15 km. insemana o arie a suprafetei de peste 700 km2 ? Si ca cifra asta raportata la suprafata totala a judetului Cluj de 6.674 km2 reprezinta o pondere de peste 10% in spatiul cercetat, adica un ac intr-un car cu fan ? Localizare exacta inseamna max. 100-150 metri de la pozitia efectiva a epavei, stimabile domn, ca sa nu zic adevarul adevarat, si anume faptul ca mijloacele pe care le aveti la dispozitie va permit si va obliga sa localizati o epava (de avion) la punct, limita de eroare permisa fiind de 3-5 metri. Dle. purtator de cuvant, dvs. va scuzati intr-un mod jalnic institutia spunand ca „doctorul Zamfir nu ne-a furnizat nici un fel de coordonate geografice” !!?? Mare dovada de prostie, domnule ! Pai doctorul Zamfir era o victima a accidentului, nu stiati asta ? Daca dvs. aterizati (cu bine !) pe aeroportul international Cluj si sunteti intrebat in acel moment care sunt coordonatele locului in care va aflati, ce spuneti ? Sper ca sesizati diferenta … In rest, e mare pacat ca o institutie extrem de importanta in cazurile de urgenta nationala, asa cum prin lege ar trebui sa fie STS, se prezinta in fundul gol la astfel de evenimente …

Vlad Ionescu  •  23 ianuarie 2014, 12:39

Aveti perfecta dreptate! Trebuie insa subliniata deprofesionalizarea uriasa a institutiilor si deresponsabilizarea datorate numirilor politice. Conducatorii nu mai ajung acolo pe merite profesionale, ci cu sprijin politic, deci nici nu se pricep (fiindca nu sunt cei mai buni) si nici nu isi fac probleme ca ii trage cineva la raspundere fiindca fac parte din gasca si stiu tabla impartirii.

ipsen  •  23 ianuarie 2014, 13:08

cind si cum a fost amenintat Gadea? Am vazut doar cind si cum a fost terfelita Pora. Am vazut eu, n-a spus ea.

Basarab  •  23 ianuarie 2014, 13:38

Catalin
In principiu de acord
Numai ca, desi amandoua partile ii considera pe ceilalti orci, ce te faci daca unii sunt cu adevarat orci?
Ai vazut tu lupta cu orcii dusa prin puterea exemplului?
Eu nu cred ca patronii tai, asa cum s-au manifestat ei, vor reactiona la stopul de care vorbesti.
La scoala pe care o au, o vor considera o prostie, o slabiciune, nicidecum un semnal de alarma.
De-asta Mircea Toma greseste acum si, oricat ai vrea sa-l aperi, independenta lui e mincinoasa.
Fuga asta am mai vazut-o la intelectualii romani in anii 50′.
Mi-e frica si scarba de frica asta a lor.
Asa ca, oricat de admirabila e ideea ta, nu e de aplicat cu orcii.
Steinhart spune in Jurnalul fericirii ca intorsul celuilalt obraz se face doar atunci cand in spatele tau nu mai e nimeni. Altfel, te lupti…

robespierre  •  23 ianuarie 2014, 13:45

Dictatura literei legii e problema. Majoritatea angajatilor statului au prins frica de spiritul legii si aplica litera chioara. Nu ai nevoie de oameni pentru asta, ci de computere. Iar cazul „localizarii” avionului prabusit a aratat cum rezolva computerele o problema complexa – citesc legea si fac exact asa cum scrie. Iar cine e cel care ne da obsesiv cu litera legii in cap de cativa ani? Ghici ghicitoarea mea:)

camione  •  23 ianuarie 2014, 14:38

1) (in)active-watch nu are nicio legatura cu accidentul
2) rosia montana nu e relevanta in discutia cu jurnalistii care incearca sa apere justitia
3) am auzit ca ponta vrea sa puna de o fukushima cu chinezii la cernavoda. ce zic jurnalistii (pro sau anti rosia)?

Mac  •  23 ianuarie 2014, 15:36

Domnule Tolontan, Trebuie sa va felicit pentru articolul de substanta care reflecta un adevar al societatii romanesti. Fanatismul sub orice forma si la orice nivel a atins cote ametitoarea. Ne gasim in postura de a nu gasii pe moment rezolvare a acestui flagel al societatii romanesti. Si trebuie sa nu uitam ca anul acesta este an electoral. Lupta „de clasa” va ajunge probabil la paroxism.
In alta ordine de idei, pentru ca in acest mod i-au legatura cu breasla jurnalistiilor, din informatiile personale aflate intamplator de la cineva din interiorul Romatsa, si dupa cum se stie, Romatsa este institutia de stat cu cele mai mai salarii din Bucuresti/tara, as dorii sa va intreb daca cumva stiti cati sportivi (sau fosti sportivi) sunt trecuti pe statele de plata ale Romatsa?
Asta apropos de competente la locul de munca, de angajari politice sau pe pile in institutii care reprezinta pana la urma Romania.
Ar fii multe de adaugat aici, dar ma rezum sa astept raspunsul de la dumneavoastra.

Adi  •  23 ianuarie 2014, 17:16

da cand ati dat stirea cu GSPTV ca se inchide sau se transforma cat de colegiali ati fost? Adica, faceti parte din acelasi trust, nu? Sau principiile se aplica doar atunci cand ne vin ca o manusa?

Cătălin Tolontan  •  23 ianuarie 2014, 18:25

47, adi: dc esti ziarist si gindesti asa, tu ai o problema, nu colegii mei care au dat stirea.

Stirea e o informatie, e baza meseriei noastre.

gigelos  •  23 ianuarie 2014, 18:29

e clar, organizarea nu e punctul nostru forte. Ok nu stim , nu putem ,e boala noastra,sa facem ceva coerent , sa ducem lucrurile la capat , totul dupa ureche. Emotia e mare , se discuta toata ziua despre accidentul din Apuseni . Catalin , cred ca in acest moment ar trebui sa incercati sa vedeti ce s-a mai intamplat cu protagonistii accidentului din Muntenegru . Ar fii ceva extraordinar ca in aceasta perioada sa vedem cum i-a ajutat statul roman , au rezolvat-o cu asigurarile, cu medicatia , ce parere au ei , cum a decurs viata lor dupa accident . Au trecut cat , 6- 7 luni . Acum guvernantii se scuza , timp scurt, iarna ,munte etc . Dar 6-7 luni au avut timp ? ce au facut pentru oamenii aia ca in perioada accidentului erau toata ziua la TV . Ca si acum . Cred ca ar fii o lovitura teribila pentru ei . Sa nu mai vorbim de Ionut . Ce mai face familia lui . Au fost sprijiniti ? Mentionez , nu am niici o legatura cu aceste persoane .

ride bene chi ride ultimo  •  23 ianuarie 2014, 18:51

Stiti de ce se intampla toate astea, domnule Tolontan ? Pentru ca in Romania nu se respecta LEGEA, buna-proasta, asa cum este ea ! Daca pentru incalcarea Legii, individul ar fi bagat IMEDIAT la puscarie sa vedeti ce liniste ar fi in tara asta. Bagat la puscarie indiferent cum il cheama, fara IMUNITATI !Primul care ar trebui sa intre la bulau ar fi clapaugul de la Cotroceni si dupa el, indiferent din care partid fac parte, toti ceilalti care au nesocotit Legea.

Comentează