#Colectiv: Drapelul țesut cu fir de șpagă (II). Lista firmelor care au dat bani pompierilor. De ce tace Raed Arafat?

De ce au fost puși Antonina Radu și George Matei să culeagă sponsorizări în loc să-și facă treaba de control? De ce tace Raed Arafat de vreme ce fundația SMURD e și ea printre sponsori?

vineri, 6 noiembrie 2015, 5:09

UPDATE: Pe contul sau de facebook, Raed Arafat recunoaște că ”Sunt total deacord ca solicitarea de sponsorizari de la firme si agenti economici pe care ii controleaza ISU Bucuresti este un conflict de interese foarte serios si este de natura de a afecta corectitudinea si echidistanta celor care efectueaza controalele si inspectia la diferite firme”. Dar el considera  ”fara discernmant mentionarea Fundatiei in articol” si pornește de la ipoteza ca există o intentie ascunsa în spatele articolului: ”Nu inteleg insa ce se doreste prin amestecul Fundatiei pentru SMURD in aceasta problema”

UPDATE: Primăria a închis Național Arena! Meciul Steaua – Botoșani de duminică s-a mutat la Cluj. ”Am discutat cu cei de la ISU București și cu cei de la IGSU. Înțelegem că e un moment de toleranță zero la risc și, de aceea, închidem Stadionul Național pînă vom primi autorizația de le pompieri. În două săptămîni credem că va fi gata”. Cum de sînteți, după 4 ani de încercări, atît de optimiști că o să o luați în două săptămîni? ”Pentru că am discutat și cu pompierii și cu cei de la MLPAT și nu mai e de făcut decît un agrement de norme între norma românească și cea europeană. Restul lucrurilor au fost făcute mai demult, nu vreau să intru acum în nici o polemică”, ne-a spus un oficial de la Primăria Capitalei. 

UPDATE: Într-un comunicat, fundația SMURD susține că ”De la fundația noastră, catre ISU Bucuresti-Ilfov au fost donate bunuri, in cadrul proiectelor realizate, dar nu au fost donați bani”. Și că, ”în privința Asociatiilor „Dealul Spirii” Bucuresti, Ilfov nu au fost donati nici bani, nici bunuri”. După un schimb de mailuri, Fundația a revenit în această dimineață, spunînd că ” Mai avem o mentiune la intrebarea dvs privind donatiile in bani: Fundatia pentru SMURD nu doneaza bani catre Asociatiile ISU, cu exceptia ajutorului de inmormantare cum a fost cazul pompierului paramedic decedat in august 2015, la Constanta”. La finalul textului, gasiti donatiile fundatiei SMURD catre ISU Bucuresti, asa cum ne-au fost ele comunicate.

UPDATE:  În afară de ISU și de Primăria Sectorului 4, DNA a ridicat vineri seară documente și de la Autoritatea Național Sanitar Veterinară și pentru Protecția Alimentelor. (ANSVPA). Surse din instituție susțin că instituția, mai exact direcția bucureșteană a acesteia, fusese notificată că patronii de la club s-au înregistrat pe proprie răspundere și era obligată să-i controleze. Ceea ce nu a făcut. Surse din instituție susțin că: ”La percheziții, Ion Sorin Mitrea, fratele lui Miron Mitrea,  a primit un jandarm care se deplasa peste tot cu el. Mitrea este prietenul cel mai bun al lui Ovidiu Zvorișteanu, directorul DSVSA Bucuresti, care ar fi trebuit sa verifice clubul colectiv”. 

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

Mari companii de servicii publice precum Apa Nova și GDF Suez.

Toată floarea cea vestită a hipermarketurilor, de la Billa la Kaufland și de la Lidl la Carrefour.

Sutele de magazine din lanțul Mega Image. Dar și Asociația Dedeman. Plus Magazinul Unirea Shopping Center.

Sau firma UTI a lui Tiberiu Urdăreanu și SC Niro a lui Nicolae Dumitru ”Niro”.

Toate acestea și multe altele au sponsorizat Asociația pompierilor din Dealul Spirii. ”Au făcut-o de bunăvoie, cu cît a putut fiecare să ajute”, explică, în detaliu și netulburat, chiar promotorul sistemului, colonelul Stelian Duduș, fostul șef de pînă în 2015 al celei mai mari unități de pompieri din țară.

”Mai bine adunai sponsorizări pentru o Asociație privată, bani de care știai că vei beneficia și tu, în loc să strîngi amenzi pentru buget, că leafa tot aia ți-o dădea!” Pompier de la ISU București

Mai bine așa.

”Mai ales că șeful îți fixa normă la sponsorizări!”, întăresc oamenii din interior.

nr 2
Una dintre listele cu sponsorii ISU publicată în revista Asociației Dealul Spirii

Și uite așa și-au făcut socoteala cei 96 de inspectori care, în 2014, în numele prevenirii incendiilor, au bătut Bucureștiul ca să dea avize, autorizații și să controleze firmele, cluburile, magazinele și mall-urile.

”Noi sîntem o structură militarizată, a Ministerului de Interne, ordinul nu se discută, se execută. A fost nevoie de sponsorizări, le-am adus!”, întărește o sursă.

Rezultatele se văd lesne în cifre.

Pe vremea sponsorizărilor 2010-2014, amenzile au fost mult mai mici decît în 2015, cînd sponsorizările au încetat, după ce noua conducere a ISU a avut nevoie de o ședință cu defibrilatoarele pe masă.

3,6 milioane de lei cumulează amenzile date de ISU București-Ilfov în primele 9 luni ale lui 2015

1,4 milioane de lei cumulează amenzile ISU București și ISU Ilfov în cele 12 luni ale lui 2014

”Hai s-o spunem pe aia dreaptă! Nu amenzile ne interesau. Pe vremea lui Duduș, ori aduceai sponsorizări, ori erai incompetent”. Acum, oamenii din interior reclamă o înăsprire a sistemului din unitate. Și alte probleme. ”Credeți-ne, sînt mai multe lucruri în neregulă”, zice ei.

Care sînt lefurile inspectorilor-pompieri? Un tînăr abia intrat în sistem ia în jur de 2.000 de lei, iar un șef de tură ajunge la 3.000 de lei.

”Oamenii trebuie să știe adevărul. În București și Ilfov noi avem înregistrate 40.000 de obiective. Cu 60 de oameni la control, cîți sînt acum, la cîți ani îi vine rîndul unui obiectiv să fie controlat?” Pompier de la ISU

La școli, spitale și marile magazine, autorizările s-au făcut cu prioritate.

Dar sînt unele destinații unde rata de autorizare este dramatică. Grădinițele particulare de pildă.

450 de grădințe particulare sînt în București și Ilfov, dintre care doar 2 sînt autorizate!

Politizarea conducerii este altă problemă reclamată de oameni. ”Colonelul Duduș a avut proptele politice clare. Întrebați-l!”.

Nu caută nimeni un vinovat, că lucrurile sînt mult mai complicate, ca în orice colectiv imens de oameni, peste 3.000 de pompieri, supuși stresului, restricțiilor, pasiunii și intrigilor care nu lipsesc între bărbați puternici și femei curajoase. Oameni care muncesc în ture de 24  cu 48.

Adică muncesc o zi plină, de 24 de ore, și se odihnesc două, înainte de a reveni iar pentru 24 de ore nonstop. ”Înainte, programul era de 24 cu 72. Cei de la SMURD au și ei același program, de 24 cu 48, e greu și e demotivant”.

Nu cumva pasați totul la colonelul Duduș? ”Poate aveți dreptate. Dar, pe de altă parte, e normal ca un corp de pompieri să fie condus de un om impus politic?”.

”Cînd o unitate de pompieri e condusă de un om care n-a trecut în viața sa prin fum la intervenție se petrec lucruri anormale. Asta înseamnă politizare” Pompier de la ISU București-Ilfov

”Sponsorizările de la firme nu erau mari, dar, într-adevăr, ele acopereau celelalte scopuri ale organizației, nu întrajutorarea”, spune cineva. Sînt peste 60 de firme din Bucuești și Ilfov care au cotizat, inclusiv pentru cei 22.000 de lei cu care a fost cumpărat drapelul cu fir de aur al unității. ”Pentru că MAI a aprobat și nu ne-a mai dat bani”.

Dar cît erau sponsorizările de la firme? ”80% dintre ele destul de mici”. Ce înseamnă mici? ”1.500 de lei, să zicem”.

Banii adevărați, pretind oameni care cunosc cum merge organizația, se strîng din cotizații. Pentru o singură Asociație, ”Dealul Spirii”, oamenii plăteau o cotizație lunară de 15 lei, acum de 17 lei. Sînt 2.400 de membri. Achită o sumă asemănătoare și la cealaltă asociație.

80.000 de euro pe an aproximativ se strîng din cotizații la Asociația ”Dealul Spirii” a Capitalei

Și atunci de ce se mergea pe sponsorizări minore, dacă se adunau bani necesari pentru tratamente și ajutoare? ”Cam 7.000 de euro pe lună cheltuim cu întrajutorarea”. Cheltuiesc cu problemele sociale și medicale cam cît strîng. Mai bine așa decît să bată în porți la cei controlați. Dar alt calcul, conform Ministerului Finanțelor, semnalat de un cititor vorbește de o sumă de 10.000 de euro pe lună care nu se explică din cotizații. Erau sponsorizări de 120.000 de euro pe an?

Oricum, de ce o făceau? Și ce s-a întîmplat la clubul Colectiv? Și de ce tace Raed Arafat, cel căruia i se subordonează, în final, ISU? Nu știa nimic de acest sistem de sponsorizare?

Fundația SMURD este una dintre cele care au sponsorizat și ele ISU. Cînd românii au trimis banii la fundația SMURD nu s-au gîndit că acești bani ajung ca să se plimbe șefii ISU prin lume.

”În acest moment, sînt declarațiile celor trei administratori reținuți de la Colectiv versus declarațiile Antoninei Radu și ale lui George Matei, cei doi oameni de la noi”, spune un coleg al celor doi. Administratorii spun că cei doi au fost și în septembrie 2014 în control, dar și mai tîrziu. Antonina și George zic că n-au fost în viața lor la clubul Colectiv.

”Ceva e clar. Oficial, clubul nu există în baza de date a ISU. Nu există nici un raport de control al celor doi. Dacă s-a întîmplat altceva, fiecare să răspundă”Pompier de la ISU

Între timp, la ISU a descins DNA. Vrea să vadă dacă există rapoarte de control de la clubul Colectiv. Și pune întrebări inclusiv legate de sistemul de sponsorizări.

Am avut o zi avans cînd am publicat! Uite de aia nu sînt utili ziariștii în guvern, ci în ziaristică.

Mai bine.

 

 

CE SPUNE FUNDAȚIA SMURD CĂ A DAT

”In cazul de fata, destinate sustinerii activitatii SMURD Bucuresti-Ilfov, din cadrul I.S.U. „Dealul Spirii” al Municipiului
Bucuresti-Ilfov, dupa cum urmeaza:
* dotarea cu echipamente individuale de protectie pentru echipajele de prim-ajutor calificat SMURD;

* dotarea cu o autospeciala de suport logistic, echipata pentru acordarea sprijinului logistic si transportului de materiale si oxigen
pentru echipajele de prim-ajutor;
* sustinerea amenajarii si dotarii cu echipamente de instruire si electronice a centrelor de formare in primul ajutor si asistenta medicala SMURD;
* sustinerea dotarii cu mobilier a dispeceratului 112 din cadrul ISU Bucuresti
* sustinerea reabilitarii tehnice a unor autospeciale de interventie, de tip Unitate de Terapie Intensiva Mobila, autospeciala de prim-ajutor, respectiv masina de medic de urgenta, necesare interventiei in situatiile de urgenta a SMURD Bucuresti;
* dotarea echipajelor SMURD Bucuresti din cadrul I.S.U. „Dealul Spirii” al Municipiului Bucuresti-Ilfov cu motociclete pentru interventia rapida si acordarea primului ajutor calificat;
* sprijinirea participarii unei echipe de medici si paramedici-formatori SMURD, in calitate de observatori la Competitia Internationala de Prim-ajutor si descarcerare desfasurata in luna octombrie 2012, la Londra
* dotarea SMURD Bucuresti cu o autospeciala de prima interventie si comanda pentru prima interventie a echipajelor specializate SMURD pe timpul variatelor situatii de urgenta”.

Comentarii (119)Adaugă comentariu

sorin  •  6 noiembrie 2015, 17:18

S-ar putea ca sponsorizarile sa fie mai mari de 80.000 de euro Iata date oficiale Asociatia Dealul Spirii a Capitalei (sursa www.mfinante.ro) Venituri 2009 633.609 lei 2010 478.556 lei 2011 574.933 lei 2012 911.517 lei 2013 819.372 lei 2014 866.150 lei

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 17:24

@sorin: cotizatiile sint 80.000 de euro pe an. Restul sint sponsorizarile. Care par, multumim pentru link, destul de mari. Aproape 10.000 de euro pe luna! Amenzile au fost de 300.000 de euro pe an si sponsorizarile de 120.000 de euro pe an?!

sorin  •  6 noiembrie 2015, 17:25

scuze, am facut confuzie intre cotizatii si sponsorizari. se pote calcula insa sponsorizarile. de exemplu pe 2014 866.150 lei minus 350.000 lei (cotizatii) egal circa 500.000 lei.

dany  •  6 noiembrie 2015, 17:30

nu prea inteleg care este legatura cu sponsorizarile, pe lista sunt primarii, e fals nu au voie legal sa sponsorizeze. banii au fost folositi in alte scopuri? exista documente de intrare in evidentaa bunurilor sponzorizate? cred ca au sponzorizat cu bunuri , produse, deoarece sponsorizare cu bani legal nu se poate deoarece se vireaza la buget TOLO undeva minti sau nu spui tot.

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 17:30

@sorin: da, rezulta 10.000 de euro pe luna sponsorizari, in fiecare luna din 2012 si pina in 2014

Andrei  •  6 noiembrie 2015, 17:32

Cataline, trage dintr-o caciula un biletel la intamplare cu numele oricarei organizatii de stat si iti garantez ca daca investighezi gasesti nereguli similare. Intrebarea e daca s-a luat spaga si s-au inchis ochii in Clubul Colectiv, ca asta ne intereseaza acum, nu ce deplasari "de lucru" facea seful pompierilor.

Emil  •  6 noiembrie 2015, 17:40

Până la Raed Arafat, de treburile astea trebuia să ştie doi şi un sfertu'.

utraian  •  6 noiembrie 2015, 17:42

Sunt curios daca vor prelua si canalele de stiri informatiile decisive din aceasta investigatie. Pentru ca , d-le Tolontan, ieri seara nimic, ioc, nema , nicaieri... Nu stiu cum vad ceilalti lucrurile, dar practic veriga lipsa asta era. Ca inspectorii , de peste tot, iau spaga ca sa inchida ochii STIAM TOTI. Insa ca acesti inspectori sa aiba cota lunara de sponsorizari de la firmele controlate, e grav de tot. Dispare insusi scopul responsabil al controlului. Chiar sunt curios daca va prelua cineva -din media- ideile investigatiei. Sau poate vor auzi si ei peste 3 saptamani despre ce e vorba

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 17:46

@dany: sigur ca exista evidente, dar nu sintem DNA, nici nu stim daca e vorba de DNA, pur si simplu la noi e altfel: vorbesc numai oamenii care vor sa vorbeasca

paul cristian stefanescu  •  6 noiembrie 2015, 17:57

Gata, domnule, m-am prins care a fost treaba cu toata revolutia asta feisbuca! L-am vazut la Cotroceni pe reprezentantul societatii civile basiste Sorin Ionita si in momantu ala... mi-a cazut fisa! Activistii basisti-johanisti-blagisti-gorghiuisti au profitat de momentul de emotie Colectiv si au lansat mesajele inaltatoare si idealiste pregatite catre feisbuci. La fel ca la alegerile prezidentiale. Mesaje tampitele, naive, dar frumoase, idealiste, de genul: "sa fie bine, sa nu fie rau". Sa nu fie coruptie, politicienii sa nu fure, bla, bla. Obiectivul era Ponta, secundar Oprea. Printre astia, plevusca, Piedone. Dar, au pierdut controlul total. Au iesit prea multi, si peste tot si dezordonat. Ca este cool sa iesi in strada, sa ai senzatia naiva ca esti important, ca contezi, etc. Si, uite ca s-a raspandit circusul in toate orasele. Feisbucii au descoperit ca e funny sa socializezi cu adevarat in real life, si merita continuat, in ciuda gestului obraznic al lui Ponta, care si-a dat demisia din prima zi. Si acum, iata cum hiperbasistul Sorin Ionita ii reprezinta pe pacalicii care se distreaza in piata. Sper ca fiziecienii aia de la CERN cu bossonul ala lor sa nu fie asa tampiti ca astia cativa care au initiat feisbceala si sa piarda controlul, ca am incurcat-o cu totii. Ne facem o gaura neagra. Asa, iata ca se rezolva, cu societatea civila Sorin Ionita, Cristina Guseth, Andrei Cornea si restul basistilor. Nu-i problema. Aia de la CERN sa fie insa atenti, ca p-orma de unde ne mai luam tara inapoi ? Pa la domni si pu' la doamne. Succesuri!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

radoneman  •  6 noiembrie 2015, 17:59

Andrei, ne intreseaza clar daca are legatura si cu clubul Colectiv, dar Catalin s-a angajat la un lucru migalos si foarte greu: are in fata un ghem incalcit rau de tot pe care se lupta sa-l desfaca. Majoritatea ar fi renuntat demult, dar el insista si continua. Daca vrei putem spune si asa: Catalin si colegii lui sunt "strada" de astazi din centrul Bucurestiului, doar ca au pornit mai repede marsul demonstrativ. Ca sa putem incepe vindecarea si schimbarea sistemului avem nevoie de cat mai multe exemple concrete care ne ajuta sa intelegem cat de putred este sistemul.

Alex  •  6 noiembrie 2015, 18:03

Dar firmele care au cladirile de birouri nu apar ca sponsori? Multe asemenea cladiri nu cred ca ar fi trebuit sa primeasca autorizatie. Au scari de incendiu putine (in caz ca exista mai mult de una) si inguste. Am auzit de un exercitiu de alarma de incendiu prin Pipera cand toti oamenii au asteptat minute bune pe scari fara sa se miste niciun centimetru. Aia de la etajul 1 ieseau greu asa ca cei de mai sus stateau pur si simplu pe loc.

paul cristian stefanescu  •  6 noiembrie 2015, 18:15

De ce nu a fost chemat Nelson Mondialu' la consultari, in locul lui Ionita, Cornea, etc????? Nelson Mondialu' are sute de mii de vizualizari la fiecare clip postat pe youtube si este infinit mai reprezentativ pentru Romania, decat toti ochelaristii astia. Plus ca avea cu adevarat un mesaj important pentru Johannis si Romania: desfiintarea pacanelelor! Ar fi un mare pas inainte, dar aducand ***, nu ai cum sa ajungi la problemele reale ale Romaniei. Nelson Mondialu' cere desfiintarea pacanelelor care nenorocesc romanii.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

marianm  •  6 noiembrie 2015, 18:24

pai cum sa se ocupe de ce au de facut angajatii ISU? versiunea veche: adu banu pentru ca shefu sa plece in cine stie ce tara... daca nu aduci atunci nu ai ce cauta aici, esti prea prost pentru functia asta adu nu stiu ce masina pentru inspectorat....de intrebat la BMW versiunea noua: adjunctul de la avizare, ca stie tot inspectoratul deja are treaba sub "fusta"(pentru ca poarta pantaloni) unei subalterne si apoi iese ofuscat pe un post de Tv si spune ca nu ne intereseaza domne clubul ala pentru ca nu apare in evidente la noi... dar e usor sa stam dupa un birou si sa fim sefi doar in hartii pentru ca dupa competente.... trebuia sa fie portar. tot in versiunea noua: rezolvati incompetentilor dosarele prietenilor, nu conteaza ce zic normativele, doar sunteti incompetenti. sa faceti raport...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mmm  •  6 noiembrie 2015, 18:26

ca o picanterie parchetul din dispeceratul igsu este din sponsorizari

razvan  •  6 noiembrie 2015, 18:27

Draga domnule pompier corupt si spagar ce esti ,daca facem un calcul simplu,ai zis ca sunt 40000 de obiective impartit la ,zic eu asa 360 de zile cu foarte mare indulgenta zile de munca,da undeva la 111 localuri efectuate zilnic.Daca impartim acest numar de localuri la cati oameni ati spus ca sunteti circa 60 va vin pe cap de spagar si incompetent cam 2 localuri de persoana pe zi .Deci mai scuteste ma cu scuzele!!!

Naica  •  6 noiembrie 2015, 18:34

la ISU , doisi-un sertu' n-are voie sa se bage !!! Sponsor la 215 e ISU !!Q! Clar?

nmf  •  6 noiembrie 2015, 18:38

domnu Tolontan, la itm sunt autorizati cateva sute de experti daca nu au trecut de mii sa evalueze riscurile. La pompieri sunt vreo 50. dupa un curs postuniversitar te duci in fata unora cu prieteni si rude in randul celor care se ocupa in piata de activitati psi, si dupa vreo cateva intrebari bine alese esti respins. asa ca de toamna o evaluare pleaca de la mii de lei si ajunge la mii de euro. adica bani seriosi.

Emil  •  6 noiembrie 2015, 18:44

”Au făcut-o de bunăvoie, cu cît a putut fiecare să ajute”. Am mai auzit asta, e unul din sloganurile cu care zvonerii şi răspândacii pesedeului încearcă şi în ziua de astăzi să raţionalizeze cazul "Trofeul Calităţii", care l-a trimis pe Bombonel la mititica.

Morun Virgil  •  6 noiembrie 2015, 18:59

Raed ARAFAT E VINOVAT DE PROGRAMUL DE 24 DE ORE CU 48 ORE EU STAU IN POST DE PAZA DE LA ORA 00 00 PANA LA 04 30 CE FAC CAND AM FOC LA 05 00 CUM MA URC PE CASA NOAPTE FIIND ??? RASPUNDE CINEVA PENTRU VIATA MEA ??? PLUS BANII DE HAINE DOMNU TOLONTAN ??? I ATI VERIFICAT ??? LA ISU GENERAL IEREMIA GRIGORESCU AL JUDETULUI GALATI SCRIS DE MINE SUBOFITER OPERATIV PRINCIPAL

Geo  •  6 noiembrie 2015, 19:11

Dar Catalin, ai incercat banuiesc sa-l intrebi pe Arafat si sa obtii un punct de vedere din partea lui inainte sa scrii "de ce tace"?? Ca omul poate n-are timp sa se autosesizeze si sa raspunda la absolut tot ce se scrie despre el. In rest, de acord cu toate semnele de intrebare ridicate de tine, esti un jurnalist admirabil si am tot respectul pentru tine

tancau ioan  •  6 noiembrie 2015, 19:13

sal! l.am vazut pe raed arafat vorbind mult si cu voce ridicata. il rugam sa continue sa vorbeasca despre cele semnalate aici,despre ISU . apoi aici in Romania ,in statul asta ,stim cum e. jurnalistii au meritul de a ne spune povestea cu ,zmeul cel rau, din surse ,cu probe.deci nu e doar un basm,e realitatea-un iad in flacari. mie mi s.ar parea interesant,daca aveti informatii, sa ne spuneti in cateva propozitii cum functioneaza ISU asta in tarile civilizate. ( si de ce nu ,sa ne spuneti ca la niste copii,cu cuvinte simple, clare :DE CE ACOLO MERGE TREABA SI in ROMANIA NU ) .mersi! nu merge la noi treaba din cauza pozitiei geo-politice de veacuri,din cauza mostenirii comuniste??

MITICA  •  6 noiembrie 2015, 19:15

Asa se pacaleste populatia romaniei, din 2006,cand "domnul" Arafat,a dat Smurd pe functia bine platita de consilier de stat cu prerogative de ministru la MAI.Apoi fiind lacom sa gandit impreuna cu niste "ziaristi" si un colonel Secara, sa infiinteze fundatia pt Smurd../Folosindu-se de functia sa, ***..bineanteles ca toata lume doneaza cei doi la suta completand formularul 230,nestiind ca sunt indusi in eroare deoarece ***- ISU ESTE PLATIT DIN BUGETUL DE STAT DIN CONTRIBUTIILE NOASTRE ALE TUTUROR ,acest individ lacom sa catarat pe o scara nemeritata.Singura lauda pt el este ca a creat SMURD..incolo totul este cusut cu ata alba.Aduceti-va aminte cand Basescu a spus despre el ca e un corupt si noi romanii,nestiind adevarul am iesit in strada pentru ARAFAT,ba chiar eram in stare sa-l punem presedinte.daca se intmpla asta cred sigur ca pana *** ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

vasile,  •  6 noiembrie 2015, 19:18

Ce vedeti dvs. aici, reprezinta coruptia legalizata la institutiile statului. Nu este permis, ca institutii fundamentale ale statului, sa fie la mila si interesul celor care vrei nu vrei incalca legea, Scuze , n-am obsevat pe lista Fabrica de dulciuri DACIANA&VICTOR!,

MITICA  •  6 noiembrie 2015, 19:19

Consiliu director Fundatia pentru SMURD Dl. Dr. Raed ARAFAT, Presedintele Consiliului director Dl. General locotenent Vladimir SECARA, Vice-presedintele Consiliului director Dl. Adrian DITA, Secretarul General al Consiliului director Dl. Frank HAJDINJAK, Director General, E.ON România Dl. Emil HUREZEANU, Scriitor, publicist si reputat analist politic Dna. Mihaela RADULESCU, Realizatoare si moderatoare consacrata de emisiuni de radio si televiziune Dl. Alex SERBAN, Senior Partner, Serban & Musneci Associates Dl. Radu TUDOR, Editorialist, analist pe probleme militare „Jurnalul National"

paul cristian stefanescu  •  6 noiembrie 2015, 20:01

Sa stii ca eu puteam, fara probleme, sa scriu acolo si fara a folosi cuvantul "suspectati". Ca nici nu-si are rostul, e un lucru cunoscut. As mai adauga la cele de mai sus ca a fost foarte inteligenta si abordarea televiziunilor pro-Ponta si antibasiste. S-a aplicat principiul judo-ului: cand adversarul impinge, tu trage. Cand trage, tu impinge. Si din mica feisbuceala ce se dorea controlata si targetata pe Oprea/Ponta, televiziunile au initiat cu adevarat "chain-reaction"-ul si au amplificat povestea la nivelul de miscare nationala. Pentru ca, totusi au forta mult mai mare decat feisbucul. Au obtinut mult mai mult, decat daca-i numeau ambasadoreste, "mahalaua inepta" si ii tocau. Pentru prima data in istorie, TOATE televiziunile sunt PRO-MISCARE!!!!! E O PREMIERA!!!! NICIUNA NU E CONTRA!!! Deocamdata.

utraian  •  6 noiembrie 2015, 20:16

@Morun Virgil, daca e reala treaba cu programul 24 cu 48, e la fel de grava ca si coruptia din sistem. Riscam sa adoarma pompierii in timp ce sting un incendiu? O lume nebuna, nebuna, nebuna

pawn  •  6 noiembrie 2015, 20:25

da...ce mai ramasese in picioare in tara asta (ca demnitate, curaj, dezinteres-altruism)? pompierii. tolontan nu este inocent. tot ceea ce se intampla nu este o intamplare inocenta. destructurarea unei tari (finalizata cu demiterea unui ins care chiar a facut ceva pentru romani; cresterea economica acopera toate pacatele alea imaginare ale lui, cu plagiat si alte prostii) se produce prin distrugerea tuturor simbolurilor ei. steaua (ca suntem pe un site de sport), de pilda. ca sa vezi!!! intamplare. nu se intelege care mai e echipa lui becali, a ministerului, cine e fcsb, steaua, palmares si tot asa. biserica ortodoxa (nu ca as avea vreo iluzie privindu-i pe ei sau pe enoriasii lor ingenunchiati anual la moastele nustiucarei paraschive). dar este o institutie autonoma (aici sunt de acord cu ce se impinge ca propunere, sa nu mai fie finantati de stat. valabil pentru toate cultele), care-si alege un conducator si politicile in consecinta. parlamentul. bai, astia care urla ca nu mai vor parlament nu realizeaza ca si acolo, in piata, e tot o forma primitiva de parlament. gata, m-am plictisit. doctorii care i-au tratat pe cei din colectiv spuneau ca o asemenea viteza de combustie si combinatie de otravuri inhalate de oamenii aia nu au mai intalnit. ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mishu  •  6 noiembrie 2015, 20:39

Domnule Tolontan, Cred ca ar fi mult mai simplu sa faceti pe o foaie A 5 o lista ca institutiilor publice, chiar ministere, si companiilor care respecta normele ISU . Toate institutiile publice au" facut economii de personal" eliminand posturile de pompier din schema si " economii de materiale" cu extinctoarele si altele asemenea, pe principiul clasic romanesc " noua nu ni se poate intampla".

Mircea Ordean  •  6 noiembrie 2015, 20:52

Felicitări pentru seria de materiale! La (și) mai multe.

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 20:54

geo: avem o hirtie oficiala catre isu sa primim date si sa vedem lucruri care vor interesa. Si vom vedea si punctul de vedere al lui Raed Arafat. @razvan: nu, nu se pot controla 4 obiective pe zi. In plus, unele nu se controleaza doar, ci se avizeaza, ceea ce inseamna analiza unui dosar care are zeci de volume. Sa nu bagatelizam munca pentru ca nu rezolvam nimic asa. Sa cerem doar ca ea sa fie facuta in sensul in care este definita de lege> control, nu cersetorie de sponsorizare.

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 20:58

@utraian: "Dispare insusi scopul responsabil al controlului". Ati rezumat mai bine ca noi :-) Asa e. In privinta faptului ca nu preiau televiziunile, nu-i nici o problema. E mai greu la inceput sa intelegi care e problema. Asa a fost si in cazul Ridzi cind nu s-a inteles ca stirile nu se vind ca publicitatea. Sau in cazul Udrea ca o gala de box profesionist nu poate fi finantata din bani publici fara sa se comita nereguli. Cu fiecare zi, oamenii vor intelege ca acest sistem de sponsorizare este coruptie si, in final, ucide. Ma intreb ce vor spune cei doi oameni de la ISU cind vor fi intrebati daca li se cerea norma de sponsorizare.

MORUN VIRGIL  •  6 noiembrie 2015, 21:07

RAED ARAFAT E VINOVAT DE PROGRAMUL DE 24 DE ORE CU 48 ORE EU STAU IN POST DE PAZA DE LA ORA 00 00 PANA LA 04 30 CE FAC CAND AM FOC LA 05 00 CUM MA URC PE CASA NOAPTE FIIND ??? RASPUNDE CINEVA PENTRU VIATA MEA ??? PLUS BANII DE HAINE DOMNU TOLONTAN ??? I ATI VERIFICAT ??? LA ISU GENERAL IEREMIA GRIGORESCU AL JUDETULUI GALATI SCRIS DE MINE SUBOFITER OPERATIV PRINCIPAL PLT. MAJ. MORUN VIRGIL I.J.S.U. GALATI ASTEPT RASPUNS DOMNULE TOLONTAN

tudor popa  •  6 noiembrie 2015, 21:52

Domnule Tolontan, jos pălăria! Pentru demersul jurnalistic făcut cu măsură, precis, cu probe, fără generalizări și vorbe aiurite. Bravo, domnule! Cât timp există astfel de jurnaliști în România, încă mai există speranța că ne vom reveni. Totuși, vreau să adaug ceva: în toată această problemă, care durează de foarte mult timp (mentalitatea șpăgii și a temenelei, la noi, are rădăcini de patru-cinci secole, acutizată în ultimii ani ai lui Ceaușescu și PROMOVATĂ LA NIVEL DE STAT de „afaceriștii” răsăriți de sub umbrela Securității, după `89) presa nu poate face decât ceea ce faceți și dumneavoastră: să constate neregulile și să-i arate „în toată splendoarea” lor pe vinovații direcți. Este, desigur, o tragedie națională ceea ce s-a întâmplat la „Colectiv”, cu un impact direct asupra populației, iar faptul că, cel puțin în orașele mai mari, populația a ieșit în stradă, denotă că există un spirit civic în România, lucru de care, sunt convins, majoritatea politicienilor români sunt uluiți... cam cum trebuie să fi fost Ceaușescu la mitingul din 22 Decembrie. Totuși, nu mai e vremea lui Ceaușescu, trăim într-o democrație, cam fragilă, e drept, dar o democrație, integrată european și cu un președinte ales și pus acolo tocmai pentru a regla acest fel de derapaje. Ce vreau eu să spun este că nici presa, nici strada nu poate regla mersul statului. Nici nu trebuie, atâta vreme cât avem un președinte care tocmai pentru asta a fost ales: să vegheze la buna funcționare a statului român, pentru binele poporului care l-a ales. Cred că așa ceva există și în jurământul pe care domnul Iohannis l-a depus în fața poporului român. Tragedia de la „Colectiv” este, pentru președintele Iohannis, momentul în care trebuie să arate că este un șef de stat adevărat, și este în primul rând datoria dumnealui să spună lucrurilor răspicat pe nume. Nu știu în ce măsură domnul președinte își dă seama de importanța momentului și de faptul că are ocazia, sprijinit de întreaga societate civilă, să facă ordine și să curețe România de toate murdăriile acumulate de secole. Și asta într-un mod pașnic și civilizat! Cred că puțini oameni de stat, în istorie, au mai fost puși în fața unei asemenea oportunități. Dacă președintele Iohannis nu sesizează importanța momentului și nu acționează acum, când are sprijinul și aprobarea tuturor, vom asista la încă una din marile ratări („de kinogramă și antologică”, cum ar spune simpaticul domn Ilie Dobre) ale istoriei noastre. Dar eu sper că președintele va acționa. Dealtfel, imediat după producerea tragediei, dumnealui a venit și a spus: „Nu mai putem continua cu politica lui MERGE ȘI-AȘA!” Mie mi se pare declarația cea mai de bun-simț din politica românească a ultimelor decenii. Să auzim numai de bine!

Ionescu Adrian  •  6 noiembrie 2015, 22:11

Domnule Tolontan, vă rog să cercetați modul în care se lucrează în IGSU, presiunea la care sunt supuși subordonații de către superiori, programul ilegal de 24 /48 plus chemări de acasă pentru tot felul de activități. Subofițerii sunt constrânși să contribuie cu bani pentru absolut orice, de la hârtie pentru imprimante, toner până la renovarea unităților, piese pentru repararea mașinilor de intervenție. Recunoașterile în teren se fac cu mașinile personale, pe cheltuiala proprie și în timpul liber. Putini o să vorbească despre aceste lucruri pentru că se aplică politica pumnului în gură și a constrangerii. Este un sistem profund corupt și putred în care avansările nu se fac pe bază de competențe.

Stefan  •  6 noiembrie 2015, 22:15

Așa era și la Gardă de Mediu. Ce ziceți despre subiect ? În domeniul acesta nenorocirile, de obicei, sunt cu bătaie lungă. Căutați să vedeți ce mizerii se făceau și acolo.

Cătălin Tolontan  •  6 noiembrie 2015, 22:17

@tudor popa: asa e, aveti dreptate, daca presa si-ar propune sa regleze statul si-ar parasi menirea. Si, dorind sa fie mai puternica, ar deveni mai slaba.

proiectant  •  6 noiembrie 2015, 22:24

Salut Tolo. Te rog mult, în numele unor proiectanți care își fac treaba etic pe felia lor. Doi dintre ei au scris săptămâna asta, un articol-invitat în biziday, un alt articol (Marius Lulea) pe blogurile Adevărul. Nimeni nu i-a băgat în seamă în toată hărmălaia mass-media, nimeni nu a tratat acest subiect în afara de tine. De aceea te rog. Te rog, verifică Autorizație pentru Securitate la Incendiu pentru mallurile din București. Sunt în lista aia a ta de sponsorizați. Gândește-te ce puhoi de oameni s-ar îngrămădi la un incendiu în mall, câți s-ar prăpădi călcați în picioare sau intoxicați înainte să-i atingă vreo flacără. Apoi, după malluri, alege te rog câteva fabrici mari și întreabă același lucru. Toți, TOȚI știm cum se face: angajezi o firmă de "consultanță" a unui fost colonel ISU care le asigură amenzi mici și controale rare acestor malluri sau fabrici. Perversitatea constă în faptul că nici nu îi închid nici nu le acordă Autorizația de Securitate la incendiu. Cât înseamnă o amendă de 5000 lei la un mall? nici chiria unui chioșc de personalizat tricouri. Foști colonei ISU și firmele lor de așa zisă consultanță au scos de pe piața asta orice proiectant serios. Că toți clienții s-au obișnuit să te întrebe nu "cum proiectezi, ce soluții tehnice, în ce buget?" ci direct "pe cine cunoști la ISU?" ...

bogdan  •  6 noiembrie 2015, 23:25

Manipulare la maxim. Pompierul ISU care furnizează informatii statistice lasa impresia ca are ceva polite de plătit fostei conduceri. Înaintea creerii ISU in 2004 unitatile putea încheia contracte de prestari servicii cu firmele private, se numea taxa ptr liniste, bani care mergeau direct in bugetul unitatii. Deci metehnele sunt vechi, acum se numesc sponsorizari. Treaba s-a strict rau odata cu implicarea politicului in sistemul militar, numirea comandantilor strict pe criterii politice. Sa nu credeti ca actualii sunt niste desculti fără sprijin si proptele, tot nepotismul este la putere, iar dl Oprea si-a plantat oamenii unde a trebuit. Asa ca nu trebuie sa credeti tot ce cititi ptr ca este doar vârful aisbergului.

al  •  6 noiembrie 2015, 23:31

legat de subiect... ar mai fi se spus.. o adresa de mail se poate, dl Tolontan?

Xrite  •  7 noiembrie 2015, 1:00

Daca stadionul national n-a primit aviz ISU, n-ar fi buna o comisie de audit din afara guvernului sa vedem pe ce s-au dat 250 milioane de euro? (daca nu cumva or fi mai multe)

gigel  •  7 noiembrie 2015, 1:23

Cat timp ii va lua acestui popor sa-si revina din aceasta boala metastazata? Inca 25 de ani? Prea mult pentru mine. Multumesc pentru munca voastra nu numai din ultimele zile, ci din ultimii ani. Dumnevoastra si colega macar aveti constiinta impacata. Ati incercat sa ne aratati cu mult timp inainte cat de bolnavi sunt cei care ne conduc si care sufera de o boala contagioasa: coruptia.

lucian  •  7 noiembrie 2015, 2:23

suntem alaturi de familiile victimeleo\ Romania's club trageedy https://www.youtube.com/watch?v=5Z_XDlo74dA https://www.youtube.com/watch?v=4_nzTLW8Hnc

dudu  •  7 noiembrie 2015, 2:42

Arafat tace pentru ca orice ar spune pica prost. Dupa ani de zile in care ne-a batut la cap cu "2% pentru SMURD" si cu "scurteaza drumul pana la spital" e cam greu sa admiti ca o parte din bani mergeau la "asociatia pompierilor dubiosi"... Apropo, dl Tolontan, mai tineti minte ca prin 2007-2008, garantati cu mana pe inima ca TOTI banii donati Fundatiei pentru SMURD chiar ajung in sistemul de urgente medicale? :D Revenind la subiect, sponsorizarile de la Fundatia lui Arafat catre ISU pot fi vazute si din alt unghi. Ar batea la ochi ca firma X, care vinde sisteme anti-incendiu, sau firma Y, care asigurari de viata, sa sponsorizeze direct pompierii, apoi sa obtina un contract baban, sau o autorizatie din partea pompierilor. N-ar fi exclus ca firmele sa cotizeze la fundatia lui Arafat la vedere, laudandu-se ca ajuta sistemul de urgente medicale, apoi fundatia lui Arafat sa directioneze catre asociatia bossilor de la pompieri. 90% din sponsorizarile de la fundatia lui Arafat erau trecute la secret. In cele 2-3 rapoarte de activitate pe care le-a facut publice, apareau cateva firme cu sume de 100.000 - 200.000 RON anual (in total), desi din bilantul contabil reieseau sponsorizari de milioane de lei anual. Cereti fundatiei pentru SMURD sa va dea lista completa a sponsorilor, apoi corelati cu sponsorizarile catre pompieri si s-ar putea sa va ia durerea de cap. Le-as cere chiar eu, dar in mod sigur nu o sa mi le dea (de fapt, ma indoiesc ca o sa vi le dea si dvs.). Din momentul in care am inceput sa scriu despre neregulile din rapoartele de activitate, acestea au disparut de pe site-ul Fundatiei... PS: V-a dat replica Fundatia pentru SMURD! In rezumat, oamenii lui Arafat spun ca banii au fost pentru SMURD, nu pentru pompieri. Ma rog, asta spun ei, realitatea e un pic diferita...

Ion N. Ionita  •  7 noiembrie 2015, 5:19

Pt Romania exista 2 solutii ca sa scape de borfasii de la Casa Popoului din Bucale: fara parlament (ca in Elvetia, unde legile se adopta prin referendum national, local, regional etc.= democratie directa) sau cu parlament de 100 deputati alesi dintre independenti, nu din partide( de organizare mafiota).

Adrian Farcas  •  7 noiembrie 2015, 6:41

Ba tocmai de aia trebuie sa intrati in politica pentru ca ochiul vigilent si curios al jurnalistului nu se va inchide in fata oricarei minciuni sau cataprazlac de 2 lei... Te rog, ia-l si pe Guran(chiar daca nu sunteti in cele mai profunde relatii), pe Petreanu, pe CTP, pe Hurezeanu(de ce nu) si incepeti ceva. Oamenii buni atrag oameni buni, oamenii rai atrag oameni rai.

Iulia  •  7 noiembrie 2015, 6:58

Poate pe doctorul Arafat ar trebui sa-l intrebati, ca poate de asta tace. Materialul publicat este foarte interesant, insa lipsesc pozitiile mai multora si asta lasa loc de speculatii. Par doar insinuari. ISU e in subordinea lui Arafat de relativ putin timp si - sa fim sinceri - a avut mute de facut in sistem. Si mai are. Nu cred ca stia de astfel de practici si sa le fi lasat neanchetate. Ne amintim de episodul cu medicii SMURD care erau in relatii cu firmele de pompe funebre, de se trezeau apartinatorii ca sunt sunati cand ruda lor nici nu fusese declarata moarta? Cine a sesizat organele de ancheta? Propun sa nu ne abtinem de la speculatii pana nu stim pozitia fiecaruia. Ar fi pacat de restul anchetei pe care ati facut-o, ii reduce din valoare.

soso  •  7 noiembrie 2015, 6:59

si la Cluj se foloseste acelasi system de sponsorizare de la ISU. Au venit cu o poveste la noi la firma ( multinationala ) cum ca au de facut un schimb de experienta intre niste copii voluntari din Germania si cativa copii voluntari din Romania care trebuie cazati, mancare, transport...de toate . Nu am contribuit cu nimic iar dupa nu mult timp am avut control : oare de ce ?

Trader Joe’s  •  7 noiembrie 2015, 7:10

Am si eu o intrebare pentru domnii pompieri,bisericile au nevoie de autorizatii de laISU,si daca da cate o au la zi ???

soso  •  7 noiembrie 2015, 7:12

nu inteleg de ce nu se discuta nimic despre ITM . Ei sunt si mai mari spagari decat ISU . Daca ai contract de colaborare cu firma externa de protectia si securitatea muncii care nu este agreata de ei , pun presiune pe tine si te verifica pana gasesc ceva ca sa te amendeze. Dupa care ti se sugereaza subtil ca ar fi bine sa gasesti o alta firma acreditata in protectia si securitatea muncii si binenteles ca primesti o recomandare directa . Aceste firme agreate de ITM sunt defapt bubele lor conduse de fosti inspectori iesiti la pensie sau rude cu acestia. Puteti verifica asta . E simplu . Oricum au creeat un system perfect de ''spaga si protectie la locul de munca'' pentru ei binenteles !

Comentează