Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”

Mii de bătrâni dependenți de oxigen sunt executați silit de Air Liquide Vitalaire, filiala din România a liderului mondial de aparate de aer. Un insider a oferit ziarului numeroase facturi contrafăcute. Reprezentanții firmei se declară ”șocați” și spun că ”vom verifica”

luni, 21 noiembrie 2016, 7:03

– Vreau să vă arăt cum firma Vitalaire escrochează pacienții și face evaziune fiscală!

– Pe ce vă bazați?

– Eu sunt cel care a falsificat actele!” Coordonator care a plecat din Vitalaire și s-a decis să vorbească

 

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac, Cătălin Tolontan și Raed Krishan (foto)

 

– Vitalaire ne-a impus să plătim 2.300 de lei pentru o restanță de câteva sute de lei!

– Cum ați ajuns să închiriați un aparat medical de la Vitalaire?
– Tatăl meu, tractorist de meserie, era cardiac și avea insuficiență respiratorie. Era obligat să folosescă un concentrator de oxigen. Vitalaire ni l-a închiriat. Și apoi ne-a dat în judecată.

– Ce ați făcut?
 Ce puteam face? Am plătit! Sunt niște mafioți!

– Cum se simte acum tatăl dumneavoastră?
 Sper că mai bine decât aici. A murit.

E una dintre miile de voci pe care statul român n-a vrut să le audă.

Bărbatul se numește Viorel Grigore și e băiatul lui Anghel Ciufu, din Lehliu Gară, județul Călărași.

Ciufu a folosit un aparat Vitalaire în anii 2013-2014.

S-a stins la 61 de ani.

O afacere construită pe executarea discretă a pacienților

SC Air Liquide Vitalaire România SRL, după numele complet al firmei, este bine cunoscută în lumea medicală.

Dar e aproape neștiută în spațiul public.

Pentru că, deși numeroși pacienți au reclamat ani de zile la autoritățile medicale și la Protecția Consumatorului, ei au fost ignorați.

Astfel s-a asigurat discreția afacerii.

Ei vând sau închiriază aparate de oxigen pentru pacienții cu astm, cancer, silicoză, boli severe de plămâni, apnee. ”Ne adresăm bolnavilor cu suferințe foarte grave. Pentru clienții noștri, oxigenul este de neînlocuit. Speranța de viață a scăzut la câteva luni acum, dar asta din cauza Casei de Sănătate”, spune directorul general al firmei Lucian Bentu, într-o lungă discuție cu jurnaliștii Gazetei.

Au sediul în Iași și contracte cu toate Casele Județene de Sănătate.

”Avem înțelegeri cu 42 de Case de Sănătate. Și mă puteți cita: da, îi acționăm pe pacienții datori în judecată, dar din cauza celor de la CAS!”, spune avocatul firmei, Dragoș Bobu, care îl însoțește la interviu pe directorul Bentu.

Multinaționala are în lume vânzări de 10% din PIB-ul României

Vitalaire este filiala din România a grupului Air Liquide, liderul mondial în domeniul gazelor pentru industrie, sănătate și mediu.

Planiglobul în versiunea Air Liquide Vitalaire

Corporația cu sediul în Franța atinge, în toată lumea, vânzări de 16,4 miliarde de euro în 2015, o sumă egală cu 10% din Produsul Intern Brut al României!

80 de țări se află pe harta afacerilor globale ale Air Liquide Vitalaire

Majoritatea business-ului Air Liquide e în industrie, însă dispozitivele din sănătate, grupate în brandul Vitalaire, cresc vertiginos.

”Noi nu prea apărem în media. Este prima oară când dau un interviu”, spune directorul Bentu.

Oamenii din interior spun că anonimatul are un scop calculat la rece.

”Noi, reprezentanța Air Liquide Vitalaire din România, ne-am transformat, în tăcere, într-o afacere bazată pe executarea silită a oamenilor amărâți, neștiutori și, de multe ori, muribunzi!” Fost coordonator al Vitalaire, sursă a Gazetei

După o lungă perioadă în care a lucrat cot la cot cu ceilalți la coordonarea a ceea ce el numește ”un sistem de fraudare a oamenilor fără apărare prin întocmirea de documente false”, un angajat important al Vitalaire decide să vorbească.

Omul a plecat din firmă, după ani de zile în care a ocupat poziții vitale și a avut acces extins la informațiile interne.

El spune că dispozitivele medicale sunt foarte bune, însă afacerea se bazează pe executarea silită a mii de oameni neajutorați.

”Nu expediam facturile,  tocmai pentru ca oamenii să adune datorii!”

– De ce afirmați că afacerea Vitalaire se bazează pe executarea în tribunal a bolnavilor?
– Pentru că asta ni se spunea să facem! Deși prin contracte ne angajăm să trimitem facturile lunare către pacienți, noi suntem antrenați să nu îi avertizăm, tocmai pentru ca bolnavii să adune datorii. Abia atunci îi dăm în judecată.

– De ce abia atunci?
– Pentru că în anii de întârziere curg penalitățile.

– Cât sunt de mari?
– Penalitățile sunt de aproape 40% pe an!

– Dar bolnavii nu protestează?
– Foarte puțini. Majoritatea se conformează. Gândiți-vă, vorbim despre oameni grav bolnavi și fără posibilități. Suferinzi care nu se mai pot deplasa, care nu au acces la informație, care nu au avut probleme cu justiția în viața lor și se sperie.

– Despre câte procese vorbim?
– Nu știu, informația aceasta nu o aveam noi, ci doar șefii, dar sunt mai multe decât își poate imagina cineva.

”Da, am intentat aproape 3.000 de procese pacienților”

Gazeta a centralizat, folosind portalul termene.ro, procesele intentate de Vitalaire.

Ziarul a verificat apoi un număr semnificativ de procese direct pe portalurile justiției și prin dialog om la om cu bolnavii.

Sau cu urmașii lor.

Pentru că și sursa, și directorul companiei au dreptate atunci când afirmă că mulți dintre clienții Vitalaire sunt cazuri disperate.

E o listă nesfârșită de oameni care s-au stins în câteva luni sau, maximum, într-un an, doi după semnarea contractului. Acum, potrivit șefilor firmei, s-a redus speranța de viață, pentru că cei de la CAS le decontează oxigenul doar pacienților aflați în stadiul 4 în anumite boli.

Apoi, în pasul următor, am confruntat cu oficialii firmei numărul de procese, rezultat din sursele publice. L-au confirmat!

”Avem aproape 3.000 de procese”, spun cei doi oficiali intervievați ieri de gsp.

Acțiunile în instanță împotriva clienților-pacienți sunt derulate prin casa de avocatură din Iași a lui Dragoș Bobu, prietenul directorului general Lucian Bentu.

Este o situație nemaiîntâlnită în domeniul sanitar din România: o firmă să acționeze în judecată aproape 3.000 de pacienți!

”Da, și noi am întrebat în jur și n-am mai găsit o astfel de cifră așa cum avem la Vitalaire, dar există explicații”, spune Bobu.

Câte două executări silite în fiecare zi din ultimii 6 ani!

Din 2010 și până azi, Vitalaire a intentat bolnavilor două procese pe zi, în medie!

Două cazuri în fiecare zi lucrătoare, timp de 6 ani neîntrerupt!

”Avem o cifră de aproape 3.000 de procese din 2010 și până azi. Cei de la Casele județene de sănătate ne-au spus că se întâmplă asta pentru că alții fac concesii, iar noi ne luptăm pentru banii noștri” Dragoș Bobu, avocatul firmei SC Air Liquide Vitalaire România

Bolnavii dați în judecată provin din toată țara, dar mai ales din comune și sate îndepărtate.

2.800 de procese a deschis Vitalaire împotriva propriilor pacienți în perioada septembrie 2010 – noiembrie 2016, conform datelor găsite de gsp

Ziarul a discutat cu zeci dintre oamenii aceștia sau cu soții, soțiile, copiii, nepoții și rudele lor.

Mulți pacienți au murit.

Dar, înainte de a muri, aproape toți au plătit.

Iar statul știe!

De ce cazul nu a explodat până acum? Cine să vorbească în numele oamenilor săraci și uitați?

Potrivit discuțiilor dintre Gazeta Sporturilor și mai multe Case de Sănătate Județene, ”numeroși oameni au sesizat ce necazuri le face Vitalaire”.

De asemenea, Protecția Consumatorului a primit o căruță de alerte.

Firma însăși recunoaște că este ținta a multe plângeri de la oameni.

Cu toate acestea, afacerea a mers, neclintită, înainte.

De ce? Pentru că cei executați sunt oameni fără voce în societatea românească.

Prin alchimia dureroasă a inegalității șanselor, nici copiii sau nepoții lor nu adună suficientă putere ca să se facă auziți.

Firma obligă ca pe fiecare contract să existe unul sau doi garanți. Chiar dacă mai tineri, giranții suferinzilor sunt, în general, tot oameni fără posibilități.

Mii de bolnavi  neputincioși și mii de rude terorizate doar la ideea unui proces au plătit, an după an, penalități care ajung și la de zece ori suma datorată!

Gazeta are documentate numeroase cazuri și le va publica.

Contabilitate dublă

”Cel mai șocant în toată povestea Vitalaire este faptul că în multe dintre aceste procese s-au prezentat probe false de către firmă!”, spune fostul angajat al companiei.

Omul din interior aruncă facturile pe masă!

Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei
Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei
În a doua factură apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate
În a doua factură apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate

”Așa arată, puse față în față, facturile duble folosite de noi în contabilitatea Vitalaire”, le netezește omul cu mâna.

Documentele sunt emise pe același nume!

Ele prevăd închirierea unui aparat de oxigen folosit în tratarea apneei.

Apneea este o suferință serioasă, din cauza căreia bolnavul poate muri în somn în lipsa unui dispozitiv cu oxigen.

Acest gen de aparat nu e decontat de Casă și, prin urmare, e achitat din buzunar de pacient.

Documentele poartă aceeași identificare: seria IS2008 și nr. 1046.

Sunt emise pe același nume: Rada Victor Petre.

3 secunde au trecut între emiterea facturii cu seria IS2008 și nr. 1046 de 130 de lei și emiterea facturii de 0,01 lei

La aceeași dată: 30 aprilie 2010.

Numai că una este emisă la ora 11:10:49.

Cea de-a doua la 11:10:52.

Și au valori diferite!

”Alte facturi pe care vi le dau sunt pur și simplu cu aceeași serie, nume, sumă și timp. Pentru că au fost făcute într-un word!”, susține fostul angajat al corporației.

Orice contabil știe cum se numește acest lucru. ”E fals în acte și evaziune!”, apasă sursa.

Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei, iar în a doua apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate.

Sursa din interior: ”Au câștigat procese cu chitanțe false trimise în instanță”

– De ce în contabilitate se introducea factura cu 0,01 lei?
– Pentru ca acționarii francezi să vadă că această sumă nu va mai fi recuperată niciodată.

– Când începe facturarea dublă a unui pacient?
– În momentul în care el nu plătește. Din acea lună, pacientul figurează lunar cu 0,01 lei în contabilitate. Dar clientul nu știa! Factura dublă, cu 130 de lei pe lună, era păstrată într-un dosar al firmei, neînregistrat la Fisc! După luni de zile, sau uneori după ani, bolnavul era dat în judecată și la proces mergeam cu facturile cu 130 de lei, deși ele nu erau legal înregistrate.

– Ce câștigă firma din această poveste riscantă?
-În final, firma are de încasat mult mai mult decât suma prevăzută în contract. Dar adevăratul câștig aparține șefului firmei: directorul general Lucian Bentu. El și prietenul său, avocatul Dragoș Bobu, sunt cei care profită. Pentru că din acești bani recuperați, care includ și penalități, o mare parte își oprește avocatul Bobu ca servicii juridice. Este, în același timp, un mod de a păcăli și pacienții, dar și pe acționarii francezi ai firmei.

– Asta înseamnă că facturile prezentate în instanță erau false? Am înțeles corect? A câștigat Vitalaire procese pe fals?!
– Da, am depus probe false în procese. În special în cele pe aparatele nedecontate de Casă.

– Și dacă acum, după ce facturile duble devin publice, se duc repede la firmă și le vor șterge pe cele cu 0,01 din contabilitate?
(Sursa zîmbește) Stați liniștiți, am backup-uri de la baza de date a contabilității firmei!

(Și, la un calcul simplu, mai e ceva: bilanțurile anuale sunt depuse. Nu se pot modifica valorile totale înregistrate în contabilitate).

– E greu de imaginat că nimeni de la Paris nu și-a dat seama! Nu s-au alertat că au mii de procese în România?!
– Sincer, la un moment dat am avut senzația că au aflat ceva. Un director neamț a făcut o vizită-fulger în România. Dar nu știu exact ce s-a discutat. După cum observați, nu bat câmpii. Ce știu spun. Ce nu știu nu improvizez.

Directorul general: ”Sunt șocat. E foarte urât ceea ce văd!”

Discuție dificilă într-un hotel bucureștean cu cei doi oameni care, potrivit mărturiilor, conduc Vitalaire: directorul general Lucian Bentu, totodată om de afaceri din Tecuci, și avocatul ieșean Dragoș Bobu.

Le arătăm facturile duble.

Avocatul Bobu, un tânăr blond, cu aspect modern, se scufundă în fotoliu și în gânduri.

Răspunde directorul general Bentu.

Nici el n-a împlinit 40 de ani, arată și vorbește bine.

-Cum puteți explica o factură cu aceeași serie și același număr și două valori?
-Aaa. Păi, vă explic imediat! Noi așa facturăm. Pentru Casă facturăm cu valoare mare și pentru pacient cu valoare mică. Așa facturăm și acum, nu e nicio problemă.

-O secundă! Ceea ce țineți în mână sunt două facturi pe un dispozitiv de apnee, nedecontabil de către Casă.
-Da?!!!

-Da. Și mai e ceva care nu se leagă. Chiar dacă facturați cu două valori diferite, cum să aibă facturile același număr și aceeași serie?
(Directorul își trece buricele degetelor peste cele două facturi. Avocatul pare plecat departe, în propriile frământări) Nu-mi explic! E foarte urât, într-adevăr, ceea ce văd aici. Dacă e adevărat, zic, dacă, atunci e probabil un caz izolat. Sincer, o să verificăm și noi.

GSP: ”Ați pierdut procese pentru că expertiza a găsit semnături false în locul pacienților?”
Avocat Vitalaire: ”Da, dar cîteva!”

(Scoatem încă două facturi. Pe alt pacient, tot duble și ele) Mai avem, să știți.
-Credeți că sunt hîrtii de la noi din firmă?

-Dumneavoastră să spuneți asta publicului, vă rugăm!
-E clar că toate informațiile astea le aveți din firmă. Dar ele sunt, cum să zic, așa, răutăcioase. Eu am muncit din 2006 în firma asta, când vindeam singur aparatele! De unde aveți atâtea informații?

-Știți bine că nu putem spune niciodată. Veți vedea că avem mărturiile a mulți oameni. Deținem documentele din interior, dar nu credităm nicio variantă. De aceea vi le arătăm, ca să spuneți oamenilor ce e cu ele!
-Realmente nu-mi dau seama. Dar vă mulțumim că ni le-ați arătat pentru că o să încercăm să aflăm despre ce e vorba.


(Intervine avocatul, roșu și transfigurat) Vreau să vă spun ceva! Dacă ceea ce ne arătați este adevărat, înseamnă că am fi depus în instanță documente false?

-Da, asta înseamnă. Dar s-a mai întâmplat acest lucru.
-La ce vă referiți?!!!

-Din informațiile noastre, există procese pe care le-ați pierdut pentru că s-au descoperit semnături false pe contracte. Nu semnaseră pacienții, ci altcineva în locul lor. Probabil de la firmă.
-E adevărat. Când s-a făcut expertiza grafologică am pierdut.  Dar sunt foarte puține aceste cazuri.  Câteva! Și am schimbat imediat procedurile în firmă, în sensul în care am pus pacientul să scrie pe contracte numele și abia apoi să semneze. Și acum eu cred că noi, Vitalaire, am fost păcăliți în acele cazuri!

-De către cine?
-Pacientul sau aparținătorul ne-au păcălit.

-Așteptăm un răspuns pentru facturile duble în zilele următoare. Dar, dincolo de ele, numărul acesta de mii de procese intentate pacienților vi se pare normal?
-(Acum vorbesc pe rând amândoi, completându-se, director general și avocat) Vrem să spunem ceva. Să știți că numărul imens de procese în care i-am acționat pe pacienți este datorat faptului că sistemul conceput de Casa de Sănătate nu protejează pacientul! Sistemul nu e făcut în folosul pacientului.

”Sînt într-adevăr șocat de ceea ce văd că-mi arătați. Numărul de procese este cea mai importantă problemă a firmei, dar este exclus ca eu să fi pus vreodată oamenii să genereze procesele sau să înregistreze facturi false și să meargă cu ele la proces”  Lucian Bentu, directorul general al Vitalaire

Discuția cu cei doi oficiali ai Vitalaire durează două ore și jumătate.

În edițiile următoare, ei mai au multe de spus.

edit
Tensiune vizibilă a șefilor firmei după dialogul cu ziariștii Gazetei. Directorul Lucian Bentu își aprinde o țigară. Avocatul ieșean Dragoș Bobu stă, cu o figură pietrificată, în picioare. La două ore după încheierea interviului de ieri, aproape de 11 noaptea, ei se plimbau încă prin curtea hotelului bucureștean unde s-au cazat. Foto: Raed Krishan.

Un om găsit după 6 ani

Primele facturi false pe care le-am arătat conducerii corporației sunt emise pe numele lui Victor Petre Rada în aprilie 2010.

Pe baza facturii false, omul a fost executat silit de SC Air Liquide Vitalaire România SRL.

Timp de 6 ani, ca alți mii de suferinzi, bărbatul n-a știut nimic.

El trăiește și l-am găsit.

Continuarea în ziarul de mâine.

Comentarii (129)Adaugă comentariu

Florentin Scarlat  •  21 noiembrie 2016, 11:33

Domnule Tolontan, Dvs cititi bine in limba engleza? Nicaieri pe pagina indicata de Dvs aceasta firma nu vordeste despre ea insasi ca fiind o firma pharma. Ce spuneti Dvs este o consideratie de ordin general, cum ca farma respecta standarde inalte..atat.. si mai departe ce spune?: Air Liquide excels in the delivery of safe and valuable gas solutions to meet the demands of our pharmaceutical and biotechnology customers’ manufacturing

Mirela  •  21 noiembrie 2016, 11:38

La Spitalul clinic de Pneumoftiziologie din Iasi sunt lipite pe toate usile afise cu oferta celor de la Vitalaire, concentratoare de oxigen. Cei de la firma spun ca pacientul plateste un leu chirie pentru aparat, restul fiind suportat de Casa de Sanatate.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 11:47

@Alex - nu sunt de acord. Gandeste-te la urmatorul scenariu: sa zicem ca maine citesti legea si afli de acolo ca nu se pedepseste violenta domestica (dau si eu un exemplu utopic). Tu te apuci sa iti bati sotia si copilul pentru ca iti permite sistemul? Sau indiferent de "sistem", te gandesti la binele celor din jur si nu ii bati pentru ca ii doare? Eu cred ca oamenii aia de mai sus, din articol, erau croiti sa fure. Hibe in sistem se vor gasi INTOTDEAUNA, de cand e lumea asta. Daca se pune accentul pe crearea unor legi mai bune, se vor irosi bani si energie - pe primul loc trebuie sa se puna educatia, inclusiv cea morala. Si atunci o sa vedem cu totii ca numarul de asemenea intamplari o sa scada. Inca un argument: daca iti cumperi un laptop in rate, si timp de 2 ani nu primesti nici o factura, tu ce faci? Te gandesti: NOROCUL MEU!? Repet, absolut nimeni nu mi-a raspuns la aceasta intrebare de baza: ce au gandit cei 3000 de oameni cand au vazut ca nu primesc facturi pentru un serviciu pe care ei il folosesc in continuare.

Nicu  •  21 noiembrie 2016, 11:57

Doamne Dumnezeule, Socant ceea ce se intampla in aceasta tara blestemata.!! Este uluitor cum institutiile statului , par exemplu Binomul [[ Dna-Sri ]] se fac cum nu vad asemenea talharii si banditisme in amiaza mare. Efectiv nu mai am cuvinr in a spune ceva in urma acestor dezvaluiri.!! Vrajeala cu justitia independenta si statul de drept in Romania, sunt golaneli si mizerii pentru *** ce mai pot crede in aceste sintagme de doi bani.!! Inca odata spun , halucinant.!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 12:04

@Alex: legea a fost bine intentionata. Gandeste-te, de exemplu, daca este corect sa mergi beat cu bicicleta si sa primesti spitalitare in caz de accident. Sau gandeste-te la cazurile celor care vor sa se sinucida si nu reusesc, si primesc spitalizare. In mod normal, la cum e definita culpa, sa ti se faca rau pe bicicleta si sa cazi - nu trebuie sa iti platesti spitalizarea: http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2080/Culpa De aceea nu legea e stramba, ci oamenii care o aplica sunt strambi si manati de interese personale. Prin analize medicale, se poate stabili daca puteai prevede ca ti se va face rau sau nu. Sunt oamenii care au probleme medicale si fac ce ii taie capul. Le spui "bai nu bea, ai probleme cu inima", sau "ai probleme cu tensiunea, nu pleca cu bicicleta la 12 ziua pe 45 de grade". Ei putea prevede un accident, si din ambitie prosteasca nu l-au evitat. Viata nu o sa fie niciodata 100% corecta. Sunt oameni care nu platesc niciodata CAS sau oameni care contribuie de-a lungul vietii cu 1000 de euro la sistemul de sanatate, dar pretind ingrijiri de 100'000 euro intr-o buna zi. Oamenii trebuie sa inteleaga ca "CAS" si "spitalele" sunt ... OAMENII. Asta incerc sa spun de ceva vreme. Caramida din spital nu te trateaza. Numele CAS nu iti da banii. Ca sa ai bani sa decontezi, cetatenii unei tari trebuie sa aiba simt civic, sa aiba norme morale. Sa fie dispus sa plateasca niste bani de care poate nu va beneficia niciodata. Ceea ce romanii fac in numar foarte mic. Daca esti interesat, iti pot spune cum functioneaza in Elvetia. Esti obligat prin lege sa ai asigurare de accident. Nu exista cetatean sa nu aiba asa ceva. Cand m-am mutat aici, aveam 10 zile la dispozitie sa imi fac. M-am luat cu altele si am uitat. A 11-a zi ma cauta politia: de ce nu am inca asigurare de sanatate si asigurare de accident? In momentul in care 20 de milioane de oameni ar contribui cu sume reale la o asigurare de sanatate in regim de accident, ar fi suficienti bani. Sunt 2 probleme majore: oamenii nu contribuie sau evita sa contribuie (lucreaza la negru, PFA, isi declara venituri mai mici, ies la pensie pe caz de boala din frageda pruncie, etc), iar din putinul strans, se fura la greu.

Cristian  •  21 noiembrie 2016, 12:06

Cred ca ati dat din nou lovitura cu o adevarata bomba de presa ! Este incredibil ! Astept cu interes continuare, felicitari !

mir  •  21 noiembrie 2016, 12:12

@Theo Ori te faci ca nu intelegi, ori esti rau intentionat, de tot insisti. Oamenii plateau lunar cat stiau ca este valoarea stabilita prin contract. Numai ca astia aveau contabilitate paralela. tu plateai o factura, dar in contabilitate era bagata o alta factura pe care tu nu o achitai ptr ca nu stiai de existenta ei si te inregistrai cu restante.

11  •  21 noiembrie 2016, 12:22

Rectificare: germanii care se ocupau de anumite obiective "medicale"din al doilea razboi mondial au fost copii cuminti in comparatie cu firmele farmaceutice de la noi din tara.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 12:25

@mir: eu nu asta am inteles, si poate ne lamureste @Catalin Tolontan sau altcineva. Eu am inteles asa: sa presupunem ca aveai de platit lunar 160 RON. La un moment dat, sa zicem dupa 4 luni, ei incetau sa iti mai trimita factura. Tu, neprimind factura, nu plateai cei 160 RON. Ei emiteau 2 facturi: una corecta de 160 RON, pe care nu ti-o trimiteau, si una de 0 RON pe care o introduceau in sistem, declarand de la ei putere ca tu nu ai platit pentru luna respectiva (deci, printr-un abuz, printr-o hotie si uz de fals, faceau sa para ca ti-ai trimis factura, dar tu refuzi sa o platesti). Tineau situatia asta un numar de luni (sa zicem 8 luni) si deodata te dadeau in judecata ca nu mai platesti. Iti cereau 8 luni * 160 RON plus penalitati. Ei se hraneau defapt din penalitati, in momentul in care reuseau sa iti ia acesti bani in instanta. Eu asta am inteles din caz. Intrebarea mea ramane valabila: ce faci tu daca 8 luni vezi ca nu primesti nici o factura?

gelu  •  21 noiembrie 2016, 12:26

golanii fara frontiere.. francezii, ai mai mari banditi ai lumii..cica nu s-au prins ca au mii de procese in romania, ,,sora latina"...cine poate crede asa ceva.. e ca si cazul hexy pharma sau farma, ma rog...nu stiau nimic aia de prin europa de afacerile golanesti, ale securistilor romani..ba stiau si primeau valize cu bani..e foarte greu sa inseli o firma multinationala, fara ca aia sa afle..pai asa, toate multinationalele, toate firmele mari, ar da faliment rapid, cu afaceri din astea, prin tari salbatice...ca romania....

indira  •  21 noiembrie 2016, 12:29

Poate s-ar cuveni să săpaţi mai adânc.....Cel puţin, aceşti oameni în suferinţă au primit recomandarea de a folosi concentratoare de oxigen. Cei mai mulţi bolnavi, nici măcar nu sunt vizitaţi de medicul de familie şi habar nu au că îşi pot ameliora chinurile, ei murind ca nişte câini, deşi şi-au plătit o viaţă, contribuţiile la casa de sănătate. Medicii consideră că nu au nicio obligaţie faţă de ei, pasând responsabilitatea pe umerii familiei, care la rândul ei, apelează la ajutorul medicilor din sectorul privat. Şi-atunci mă-ntreb: pentru ce să mai plătim asigurări de sănătate?!, atâta timp cât nu putem trage pe nimeni la răspundere, bazându-ne pe ceva ce de fapt mai tare ne-ncurcă, uneori chiar ne omoară ???

marian  •  21 noiembrie 2016, 12:30

Domnule Tolontan, cred ca sunteti pe o pista gresita. Aici nu este vorba de dubla facturare, dupa cum insistent repetati dvs. Din cele prezentate in material reiese ca persoana denumita in mod impropriu "cumparator" (in fapt chirias sau locatar) a incheiat cu firma un contract de inchiriere (sau de locatie) prin care i s-a pus la dispozitie un aparat pentru care ar fi trtebuit sa plateasca o chirie de 130 lei/luna inclusiv TVA. Eu zic ca aici, la acest TVA, sta sursa discutiei. Firma Vitalaire neincasandu-si chiria nu incaseaza nici TVA-ul aferent, evidentiat ca atare in factura emisa si, pe cale de consecinta, nu vireaza TVA-ul la buget atat timp cat plata respectiva nu este efectuata. Unde ati sesizat dvs. o ilegalitate comisa de furnizor in problema aceasta ? Pe de alta parte firma emite acea "dubla factura" cu valoarea simbolica de 0,01 lei/luna, nepurtatoare de TVA, tocmai pentru a evidentia existenta situatiei create prin neincasarea chiriei si pentru a justifica fata de ANAF intarzierile in plata obligatiei respective, care nu-i sunt imputabile acesteia. Din graba, desigur, ati introdus in material opinia sursei dvs. cum ca Vitalaire castiga "mult mai mult" prin aceasta "dubla facturare", desi suma astfel evidentiata este de 0,12 lei/an (sau 0,84 lei pe perioada 2010-2016), la care, chiar incluzand penalitati, tot nu depasim o valoare totala de 2-3 lei, fata de chiria lunara de 130 lei. Omul dvs. se joaca cu cuvintele, va rog sa verificati acest aspect. In fine, ar mai fi si alte lucruri de discutat, dar cred ca nu trebuie sa pierdem padurea din cauza copacilor. Orice om aflat in nevoie, care se incadreaza in criterii medicale si sociale aliniate normelor Uniunii Europene, are dreptul sa beneficieze de asistenta gratuita in utilizarea acestui gen de aparate medicale. Ce inseamna asta, sa mergem in casa unor oameni aflati in grava suferinta (etape terminale, in multe cazuri) si sa le cerem sa faca, pe cont propriu, contracte de inchiriere ?! Oamenii accepta, pentru ca stiti cumva ce inseamna moartea prin sufocare ? Nici nu va doresc sa stiti. Sa fiu bine inteles, firma Vitalaire nu este vinovata, ei nu fac decat sa-si realizeze obiectul de activitate, asa cum fac si in alte tari ale lumii (Europa de Vest, America de Nord, Japonia). Noi trebuie sa ne rezolvam propriile noastre probleme si ar fi oportun, in acest sens, ca toate persoanele cu un venit lunar mai mic de 1.500 lei sa primeasca gratuit aceasta forma de asistenta medicala. Firma Vitalaire nu poate furniza gratuit aparatele respective si oxigenul aferent, iar pe de alta parte nu avem dreptul sa condamnam oamenii care cu adevarat nu pot suporta costurile de inchiriere respective sa moara in chinuri groaznice. Cat despre replica "lasa-i, ba, ca astia mor oricum !" ma astept sa existe, dar pentru mine nu conteaza. Inca doua cuvinte: nu sunt beneficiar de aparatura Vitalaire (si poate ma ajuta bunul Dumnezeu nici sa nu fiu vreodata) si, pe de alta parte, 3.000 de oameni care sa primeasca in mod gratuit aceasta forma de ajutor ar insemna pentru statul nostru, care ne iubeste si urmareste cu atentie si ingrijorare toate necazurile pe care le avem, ar costa, zic, sub 5 milioane lei.

Florin  •  21 noiembrie 2016, 12:33

Follow the money ! Urmatoarea statie : CAS, cu peronul pe stanga.

Misu  •  21 noiembrie 2016, 12:41

Un articol inspaimantator, ingrozitor, de genul celor descrise de martorii lagarelor de concentrare naziste sau din Coreea de Nord. O dovada clara ca in tara noastra se poate face orice pentru ca statul a fost construit gresit. Sunteti singurul ziarist adevarat de investigatie din presa *** si prea aservita unor interese obscure! Sper sa ramaneti neatins pentru ca noi dar si dvs veti avea de castigat. Respect pentru munca dvs si onoare pentru binele public ce-l generati!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Iulian Mitroi  •  21 noiembrie 2016, 12:43

Câte o dată am impresia că s-au adunat toți bandiți din lumea asta la noi !!!! Tolo sper că vei face un titlu de glorie din acest caz ,nu de alta dar deja ai intrat în istorie ca și cel mai bun ziarist de investigare din România ! Soo pe ei fratello !

sobolanii  •  21 noiembrie 2016, 12:43

e plina tara ***, si ei distrug Romania bucata cu bucata. Puneti reflectorul pe ei, ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Marian  •  21 noiembrie 2016, 12:47

Mai oameni buni, in articol se pare ca ati descoperit o "schema de imbogatire" personala a directorului si nicidecum o problema a firmei respective. Cel mult o neglijenta in supravegherea "conducerii". Si apropos, la voi nu se foloseste limba romana? sunt nu "sint" este o regula de mult aplicata...

Adrian  •  21 noiembrie 2016, 12:58

Este foarte adevarat ce scrie aici. Am patit o si eu cu tatal meu. Ideea este ca *** astia trimit facturile chipirile restante numai dupa ce pacientul este decedat. Eu m am trezit ca trebuie sa platesc 1800 de ron acum 2 ani iar tatal meu a decedat acum 3 ani. *** ***. Ma bucur ca cineva a luat initiativa si a descoperit scarboseniile pe care le fac ***. Pentru cei ce le tin partea in comentarii va doresc doar sa aveti parte de ceea ce am avut noi cei pagubiti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

adrian  •  21 noiembrie 2016, 12:58

Solutia simpla avand in vedere cele relatate : - Amenda 1 mld euro pt firma ( 1 din cele 16 profit ar trebui sa ii usture sa nu mai faca in viata lor asa ceva- in US ar fi luat mai mult) - o lectie pt toate celelalte companii - Arestarea responsabililor din firma si aruncarea lor in puscarie - Cercetarea protectiei consumatorului si aruncarea in puscarie a celor care nu au facut nimic ( pt ca trebuie sa afle toata lumea ce inseamna responsabilitatea - nu ma intereseaza ce sefi i-au pus sa inchida ochii ei sunt responsabilii numarul 1) Ceea ce o sa se intample: - firma nu o sa pateasca nimic ( cum s-a intamplat cu cazul Wokswagen care au primit amenzi mai peste tot si la noi nu ) si probabil o sa primeasca si scutiri de taxe - oamenii o sa sufere si mafiotii o sa prospere. RIP Romania

Dante  •  21 noiembrie 2016, 13:00

Sa intelegm ca urmeaza o noua sinucidere? Dubla de aceasta data?

Doia  •  21 noiembrie 2016, 13:01

Cand citesc un asemenea articol, ma bucur ca l-am dat pe mana politiei pe "seful" opc bucuresti.... Prea ocupat sa-si faca treaba... in ochii lor, daca trimiti o hartie ii deranjezi si nu esti de "gasca". Isi permit sa raspunda cand au chef si, oricum, victima e intotdeauna vinovata... Sper doar sa nu se musamalizeze... Dle Tolontan, poate intrebati si dvs in ce stadiul e dosarul distinsului functionar public... Asa, de curiozitate... puteti intreba la sectia 4 din sector 1. Pe fond ma ocup eu :) Sper ca verdictul sa fie o gura de oxigen pt cei care nu mai pot suporta atata incompetenta ...

Stefan  •  21 noiembrie 2016, 13:17

@marian - Vorba multa saracia omului. Sunt doua facturi, cu aceeasi serie si acelasi numar. @Marian - povesti cu pesti. Ma indoiesc ca directorul semneaza facturi false. Foarte probabil e vorba de asocierea mai multor persoane. De vanzari se ocupa oamenii din vanzari, ai contabili, angajati, etc.

Ilie  •  21 noiembrie 2016, 13:18

Desi au fost semnale ca ceva este necurat cu firma Vitalaire, totusi nici o institutie a statului nu a sesizat nimic. Mie unul, mi se pare suspecta neimplicarea institutiilor statului. Directorul si avocatul se dau cotiti ca nu cunosc situatia, de parca au lucrat in Paris si nu in Romania. In general nu se face nimic fara aprobarea directorului. Sper ca persoanele vinovate sa fie trase la raspundere. Felicitari pentru acest articol. Ma bucur ca va implicati sa scoateti la suprafata coruptia. Eu personal cred ca DNA, Parchetele si alte institutii ale statului care ar putea face ceva, stiu multe nereguli in Romania dar sunt sfatuiti sa stea deoparte.

Ion  •  21 noiembrie 2016, 13:21

Bine dar articolul dintr-un ziar tabloid din Iasi arata practica veche a acestei companii si suferinta oamenilor. Tinerii frumosi si liberi trec peste cadavre pentru un ban in plus...

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 13:27

@Iulian Mitroi, misu: nu sintem singuri, exista o redactie intreaga la Gazeta Sporturilor. Iar investigatii se fac in multe locuri din presa. Nu ne eroizati ca nu e cazul. Ne facem meseria, atita tot.

Ilie  •  21 noiembrie 2016, 13:32

Sincer, daca aveam posibilitatea sponsorizam GSP pentru aceste investigatii. Banuiesc ca se fac ceva cheltuieli.

bandy  •  21 noiembrie 2016, 13:34

cand te gandesti ca acestia sunt pestii mici din sistem.... verificati aparatura si materialele sanitare folosite in chirurgia cardiovasculara si banii dati de catre pacienti pentru o interventie pe cord deschis....iasi

Ion  •  21 noiembrie 2016, 13:44

Am uitat sa pun articolul. http://www.bzi.ro/acuzatii-grave-facute-de-un-pacient-in-stare-critica-avea-nevoie-doar-de-o-gura-de-oxigen-foto-435589 Cititi si comentariile ...

Stefan  •  21 noiembrie 2016, 13:45

@Catalin Tolontan - Poate s-or face investigatii si in alte redactii, dar rezultate consistente si consecvente doar aici sunt. Si meseria si-o fac multi, dar majoritatea si-o fac ca sa vina ora 17 si sa mearga acasa. Asa ca meritati toate laudele.

teodora poptean  •  21 noiembrie 2016, 14:01

Domnule Tolontan, sunt unul dintre "executatii" firmei Vitalaire. Tatal meu a murit la 5 zile dupa inchirierea aparatului. Am anuntat decesul telefonic si prin email si am considerat ca aceasta presupune incheierea contractului. Au venit sa ridice aparatul, fara nici o mentiune. Dupa doi ani, mama mea (girant!) a primit citatie in tribunal si nota de plata: ctrval. facturi neachitate la pret intreg, fara deducere de la CAS, dobanzi penalizatoare, onorariul avocatului Bobu. Adica vreo 3700 lei. Imi imputa nedenuntarea contractului. Ca atare, ei au facturat in continuare. Numai ca facturile nu au ajuns niciodata la noi. Si nici vreo notificare de plata. Doar acest dosar, dupa doi ani. Tot ce am obtinut de la ei a fost favoarea de a le plati in rate, ca sa nu treaca la executare silita. Le trimit banii lunar si le cer de fiecare data o confirmare a primirii. Nu raspund niciodata. Daca va ajuta cu ceva hartiile pe care le detin si orice alta informatie, va stau la dispozitie. Va multumesc pentru aceasta dezvaluire. Cu recunostinta, Teodora Poptean.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 14:12

@teodora poptean: ne puteti scrie pe [email protected] sau [email protected] sau [email protected]. Multumim!

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 14:14

@Stefan: nu, nu meritam nici o lauda. Asta e profesia noastra, incercam sa ne-o facem, avem momente in care reusim, avem si momente in care nu reusim sa ne servim publicul. Daca intr-adevar gasiti ca e util ceea ce expunem, atunci primiti, va rugam, si aceasta opinie: sint multe lucruri interesante in presa noastra, le puteti urmari. O zi buna!

Theo  •  21 noiembrie 2016, 14:26

Cu riscul de a parea penibil si de a fi hulit si urat de toata lumea si de toata planeta. Insist asupra faptului ca mama mea avand cancer in faza terminala nu a primit asistenta medicala, asistentele fugeau pe scarile blocului cand chemam salvarea, pur si simplu mama a fost lasat sa moara ca un animal, cu metastaza, cu dureri crunte, etc. - desi toata viata parintii mei au platit fiecare leut din ceea ce datorau statului, nu au furat si trisat niciodata statul, nu au lucrat la negru, nu au avut PFA-uri si nu au folosit nici un mod de a eluda plata taxelor (incluzand aici CAS-ul). Deci, inteleg durerea oricui trece prin asemenea situatii. Domnule Tolontan, insist in a nu oferi sperante desarte oamenilor si insist in a nu prezenta situatia usor distorsionat. De exemplu, conform ceea ce spune doamna Teodora Poptean. Iata ce spune legislatia despre denuntarea unilaterala a unui contract: "De subliniat faptul că dreptul de a denunţa unilateral contractul reprezintă o clauză neuzuală potrivit art. 1203 din NCC, ceea ce înseamnă că respectiva clauză nu va produce efecte decât în măsura în care această clauză este acceptată în mod expres, în scris, de către cealaltă parte contractantă. Dacă clauza de denunţare unilaterală a contractului nu a fost acceptată în mod expres de către cealaltă parte contractantă, clauza respectivă nu va produce efecte." Sa fim bine intelesi: oamenii aceia nu pot fi numiti ... OAMENI. Insa ei au profitat de anumite naivitati. Poporul roman nu are nevoie de COMPATIMIRE domnule Tolontan, are nevoie de EDUCATIE. Din moment ce oamenii astia au obtinut ce au dorit in tribunale, inseamna ca ei si-au facut temele si au obtinut acesti bani in termeni legali. Nu poti pacali nici mitui sute de tribunale in care te judeci pentru recuperarea banilor. Iar sumele cerute de la fiecare persoana sunt prea mici pentru a mitui sute de judecatori. Oameni buni, din dorinta de a va face bine, luati aminte la ceea ce m-a invatat tatal meu din frageda pruncie: Regula #1 NU SEMNA PE NICI O HARTIE ALBA, nici in joaca - poate o arunci la gunoi si cineva o gaseste, pune orice text vrea pe ea si iti ia toata averea, te lasa in strada. Si Regula #2 gandeste-te de zeci de ori, NIMIC NU E GRATIS IN VIATA, deci ai foarte mare grija cand cineva iti ofera ceva gratis. Ceva e in neregula. Domnule Tolontan, poporul roman are nevoie de educatie, inclusiv legislativa. Altfel, genul asta de practici vor continua fie ca dvs scrieti despre ele, fie ca nu.

Catalin  •  21 noiembrie 2016, 14:28

@Theo: îți spun eu ce am gândit. Fără aparatul respectiv, el nu apucă să trăiască din martie până în la sfărșitul lui iunie, când a și murit. Când semnezi un contract pentru câteva luni de viață, costul e ultimul lucru la care te gândești. Și da, aparatul este 'vândut' de cei de la casa de asigurări ca fiind subvenționat. Deci nu plătești nimic, trebuie să duci doar o adeverință de la medicul curant cum că suferi de ceea ce suferi. Dar culmea, cică trebuie să duci adeverința la fiecare lună, că altfel nu beneficiezi de reducere. De parcă te vindeci de cancer la plămâni în stadiu 4 altfel decât murind. O mizerie de sistem. Justificarea lor, de la LiquideAir a fost că n-am dus acea adeverință și că trebuie să plătim prețul întreg pentru închirierea aparatului. Eu i-am suspectat că-și decontează de la casa de asigurări banii pentru fiecare lună și că ne-au pus și pe noi să plătim ca și cum n-ar fi fost suvenționați fiecare lună. Asta pe lângă ce văd acum că înregistrau contabilitate dublă, cu aceeași factură cu două valori. Ceea ce ar fi a treia măgărie pe o singură lună. Oricum, n-aveam cum să demonstrez eu singur de nebun ceea ce făceau ei. Îmi trebuiau documente de la ANAF, casa de asigurări și de la ei. Dacă reușeam cumva să trec de ce însemna birocrația de la stat, de la ei sigur nu primeam nimic. Am considerat câ o să pierd prea mult timp. Am plătit doar facturile, fără penalități. Judecătoare a hotărât că tariful avocatului trebuie să fie în jur de 250 RON și nu 500 cât au solicitat ei. Este un jaf instituționalizat. De la casă nu-ți spun că trebui să depui adeverința lună de lună. Te mint prin omisiune, ceea ce este în avantajul firmei private. Când soliciți apartul, ți-l aduc a doua zi. Când îi suni să vină să-l ia, apar dupa 3 luni. Cel puțin așa a fost în cazul meu. Ce m-a deranjat foarte tare, e faptul că n-am primiti niciun fel de comunicare oficială, înainte de a ajunge la judecată. Păi bine mă, mă dai în judecată, dar înainte ai făcut ceva să poți să dovedești că ești de bună credință și că vrei litigiul comercial stins? Ai trimis o factură, o înștiințare de plată, ceva, orice?

shpagasin  •  21 noiembrie 2016, 14:33

@Tolontan: pare totul o munca de Sisif, facuta in van, treaba asta cu investigatia. Nu inteleg, de ce nu cad capetele celor care trebuiau sa verifice lucrurile astea? Si cand se afla cate ceva, de ce singura pedeapsa este ca sunt concediati intr-o parte pentru a fi angajati in alta? Unul care fura o gaina, de foame, face puscarie, iar astia scapa toti basma curata. De ce? Nu ar trebui sa fie incadrati la tradare de tara, sau ceva de genul asta? Ca asta sunt ei in esenta lor, tradatori de tara care isi bat joc de o multime de oameni.

Ovi  •  21 noiembrie 2016, 14:52

Evaziune fiscala, spalare de bani, fals si uz de fals.....greu sa mai iasa curati baietii astia....macar 10 ani de fiecare tot isi iau...pacat ca nu vedem o autosesizare ceva, n-o fi citit niciun procuror ce scrieti voi aici? Cred ca deja incearca sa stearga din urme dar, este greu cu dosarele din instanta, acolo este buba lor. Ce fetze aveau baietii pe terasa hotelului, cred ca avocatul se gandea la catzi ani de puscarie o sa ia si ca nu a strans atatia bani din ticalosia asta, cat sa plateasca un avocat bun care sa-l salveze cat de cat...trebuie pusa gheara pe ei cat mai repede...ANAF, Politie Economica, Procurori haideti fratilor ce mai asteptati?????

cristina  •  21 noiembrie 2016, 14:57

e firma de dispozitive medicale si nu pharma

Theo  •  21 noiembrie 2016, 15:01

@Catalin: te inteleg. Mama a avut un san extirpat, din cauza cancerului. La un moment dat a facut metastaza, si lucra cu jumatate de norma. Trebuia sa duca adeverinta in fiecare luna, de parca sanul creste la loc lunar sau metastaza dispare de pe o zi pe alta. Din pacate, eu asta am incercat sa spun: avem nevoie de alte mecanisme de protectie. Aceasta situatie a fost posibila pentru ca acesti sacali se folosesc de disperarea umana. Cand esti disperat, faci greseli. Greseli pe care le platesti crunt. Dar la regulile de functionare ale acestei lumi, naspa, ei sunt acoperiti dpdv legislativ si de asta si castiga.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 15:19

Vreti investigatie cu medicamente? Cititi asta: http://www.riseproject.ro/articol/curierii-de-medicamente/ Asta e de #mergemdupasistem si nu are legatura cu ce faci o mana de indivizi ...

Dana  •  21 noiembrie 2016, 15:24

Oameni dragi, nu fiti naivi si credeti tot ce vi se spune!daca acel fost angajat al acestei firme era cu adevarat un om cinstit nu facea el cu mana lui cum a si spus aceste ilegalitati sa fim seriosi,este foarte clar ca acest frustrat vrea doar sa se razbune cel mai probabil ca a fost dat afara ca daca era un om bine intentionat cu vrea el sa para acum putea frumos sa refuze sa faca aceste'grozavii' si sa se duca la presa sau la politie atunci.Ce om penibil,sa i fie rusine!

Claudia  •  21 noiembrie 2016, 15:36

@Catalin Tolontan: Dupa cate ati observat chiar in link-ul pe care mi l-ati trimis, compania respectiva spune ca asigura materiale pentru industria farma si biotech, nu ca sunt companie farma. Companiile farma se ocupa cu medicamente, baietii astia fac dispozitive,, e un alt domeniu. Si, daca tot ne chinuim mai multe persoane de specialitate sa va explicam ca titlul este gresit si arunca o lumina falsa asupra unui alt domeniu de activitate, profesionist este sa va documentati si sa corectati.

raul  •  21 noiembrie 2016, 15:42

eu as cauta legatura dintre Vitail Aire si Vasile Cepoi, fost ministru, secretar de stat in MSP si mai ales fost director general al CNAS

Lucka  •  21 noiembrie 2016, 15:47

Asa este , firma franceza ar trebui sa fie solidara ( in despagubiri ) cu cei doi smecheri care se pare ca si-au batut de bietii bolnavi ! Probabil francezii stiau ca sponsorizeaza pe unii dintre bolnavi de aceea emiteau si factura cu 0,01 lei . Asteptam demisia directorului sau concedierea lui . De investigat si cum au putut sa creasca firmele care distribuie medicamente in cativa ani , la sute de milioane de euro si chiar 1 miliard , cifra de afaceri !!!

vnaftuli  •  21 noiembrie 2016, 16:04

„V-am făcut revoluție, plătiți.

Vlad  •  21 noiembrie 2016, 16:27

Pt inceput- inca odata: Felicitari Tolo si echipei (Neag si Lutic- probabil insa si altor "eroi anonimi"). Vad aici o gramada de comentarii- Oameni buni: ce vreti sa faca Tolo mai mult? Noi trebuie sa ne schimbam. Ei ne arata mizeria- vreti sa coboare o nava extraterestra sa o curete? Totul e la noi!!!

Bogdan  •  21 noiembrie 2016, 17:17

Felicitari pentru articol d-le Tolontan. Ce putem face de acum incolo sa incercam sa prevenim astfel de nenorociri ?

kkciosuldelahamangia  •  21 noiembrie 2016, 18:09

suntem un neam de prosti.

mery  •  21 noiembrie 2016, 18:21

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alex  •  21 noiembrie 2016, 18:25

@Theo Iti multumesc pentru reactie si imi cer scuze lui Catalin T. pentru off topic. Referitor la modificarea Legii in Art. 320 din Legea 95/2006 prin eliminarea de sub protectie CAS a autoaccidentarii din culpa: Nu pot decat sa fiu de acord cu tine in privinta exemplelor pe care le-ai dat. Totusi trebuie sa remarcam ce termenul juridic "din culpa" este extrem de larg si prost interpretat. Doua lucruri: 1. in acest moment spitalele au inceput sa considere "din culpa" orice accidentare pe care o ai cand practici un sport (ski , patinaj, bicicleta, mers pe munte etc). Aceste activitati sunt legale, mai mult chiar recomandate de medici si totusi pot duce la accidentari. Ce putem sa facem in cazul acesta? Sa le facem copiilor scutire de la ora de sport si sa-i tinem in casa? I-a spus copilului ca la sport sa alerge "cu grija", sa sara "ponderat" si sa joace basket "cu moderatie si precautie". Ce fel de sport mai e si asta? 2. Majoritatea covarsitoare a copiilor din mediul rural din Romania se deplaseaza catre scoala pe marginea carosabilului deoarece in Romania satele nu au trotuare. In Bucuresti, copiii mei au portiuni semnificative de drum catre scoala in care se deplaseaza la fel, pe marginea stradutelor din cartier deoarece pe trotuar sunt parcate masini. Aceasta este o realitate in Romania. La sate nu sunt trotuare, la oras acestea sunt pline de masini. Un astfel de copil, daca este acrosat de un vehicul, va fi gasit vinovat de politie, respectiv i se va factura spitalizatea. Poate ca legea a incercat sa elimine niste cazuri in care nu se impunea plata asigurarii CAS (betivi pe biciclete sau la volan, sinucigasi, etc) insa a prins la mijloc o mare masa de oameni nevinovati. Repet, la modul in care spitalele au inceput sa interpreteze acest articol (vedeti exemple pe net) nu ne ramane decat sa ne scutim copii de sport. Sau sa platim.

A S  •  21 noiembrie 2016, 18:32

Avem acum si un caz in care este implicata o multinationala. Poate ar trebui sa fie verificate sistematic si aceste firme straine care opereaza in Romania. Am vazut insa ca DIICOT si DNA ocolesc multinationalele. Oare pentru ca sefii sunt decorati la ambasade? Dar sa va plictisesc cu o experienta personala in relatia cu GDF Suez (acum Engie). Exemplul nu este penal, dar am vazut cum se comporta capitalul francez cu clientii romani. Pentru un contract de extindere retea si bransament de alimentare cu gaze mi-au cerut toata valoarea lucrarii in avans, iar daca nu plateam cash la caserie au refuzat sa semneze contractul. Termenul de executie era de 1 an. Am vazut insa ca in luna 11 de la semnare nu s-a lucrat nimic. Si atunci am cerut explicatii, mai ales ca platisem in avans intreaga valoare, adica 12.000 lei pentru 80 m conducta. Raspunsul a fost sa nu imi fac probleme ca vom semna un act aditional de prelungire a termenului de executie. Iar daca am spus ca nu sunt de acord mi-au spus ca imi vor da banii inapoi si vor rezilia contractul daca nu voi semna aditionalul. Am aflat dupa aceea ca toate aceste lucrari le realizeaza cu subcontractanti romani, dar acestora nu le plateste in avans nimic din banii primiti de la mine. Subcontractantilor romani le plateste dupa ce se face punerea in functiune. Aceastea sunt practicile firmei franceze care ne vinde noua gazul nostru. Se bucura si la banii pentru bransament. Din valoarea totala perceputa de la client numai 50% ajunge la subcotractantul roman. In comparatie cu comportamentul firmei de distributie gaze, compania de apa si cea de electricitate, nu mi-au cerut banii in avans. Am platit la finalul lucrarilor. Acestea din urma sunt firme romanesti. Asa ne trateaza capitalul francez, ca pe o colonie.

Comentează