Parchetul din Iași a deschis ieri un dosar de evaziune fiscală! Noi acte interne confirmă: Vitalaire încasa bani și de la CAS, și de la pacienți. Bolnavii restanți sînt amendați cu 73% pe an!

Doar moartea la vîrsta de 47 de ani a salvat-o pe Dumitra Opincă de proces, deși CAS Vâlcea plătise firmei Vitalaire toți banii pentru aparatul de oxigen!

marți, 22 noiembrie 2016, 6:57

”Întrebarea oricărui om care îmi citește mărturia e normală: de ce am ajuns să vorbesc abia acum? Pentru că oamenii ăștia au o putere și un anturaj speciale. Clanul Cordunenilor din Iași vă spune ceva?!” Fost angajat al Vitalaire, sursă a ziarului

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

Măcar numele să le fie scrise apăsat.

Dumitra Niculina Opincă s-a născut pe 12 august 1963 și a murit devreme, pe 20 mai 2010.

E a trăit în satul Valea Cheii, comuna Păușești-Măglași, județul Vâlcea.

Ca în basme, duhul femeii dispărute la 47 de ani a continuat să colinde un an și jumătate instanțele românești, la chemarea firmei Vitalaire.

Până când, în zorii zilei de 17 octombrie 2011, Judecătoria Iași a pus capăt filmelor cu vampiri.

Instanța a comunicat firmei de aparate medicale că-i respinge cererea de executare silită.

Magistrații au constatat ”lipsa capacității procesuale de folosință a pârâtei”.

În acea dimineață, statul român a consimțit că Vitalaire nu mai are nimic de folosit de pe urma Dumitrei.

Îi datorează bani și scuze

Umbra juridică rămîne pe Pămînt mult după ultima bătaie a inimii.

Iar Dumitra Opincă a plecat ducînd cu ea calitatea amară de pârât, care a continuat să bănănăie pe aici.

De aceea, în versiunea karmică, ea figurează cu datorii de 1.018 lei, numai partea Vitalaire, fără a mai socoti aici taxele de timbru.

Având în vedere distanța dintre lumile unde ne găsim azi noi și Dumitra, taxele de timbru sunt mari și relativ greu de achitat.

Bine că a scăpat!

Numai că un calcul cu toate documentele în mână arată că socotelile sunt taman de-a-ndoaselea: SC Air Liquide Vitalaire România SRL, filiala megacorporației cu același nume, îi datorează bani Dumitrei Niculina Opincă.

Și scuze!

3,3 milioane de lei este profitul net al VitalAire România în 2015

15,5 milioane de lei este cifra de afaceri a Vitalaire România în 2015

Femeia din Valea Cheii a fost dată în judecată de către ”Subscrisa Vitalaire, reprezentată legal prin Hans-Georg Oestermann și Pierre-Emmanuel Augustin, administratori, prin Cabinet de Avocat Dragoș Bobu”.

Măcar numele să le fie scrise apăsat!

Lucian Bentu (director – prim plan), Dragoș Bobu (avocat) și un grup de colegi de la Vitalaire. Foto: facebook Bentu

Cum a ajuns o multinațională să semene cu un grup de recuperatori?

Procesul Dumitrei din Valea Cheii este unul dintre cele aproape 3.000 pe care firma recunoaște că ”le-am deschis împotriva pacienților răuplatnici”.

Dialog cu Lucian Bentu, directorul general al SC Air Liquide Vitalaire România SRL, și cu avocatul Dragoș Bobu, bunul său prieten și colaborator.

-Șefii dumneavoastră de la Paris cunosc numărul imens de procese din România?
-Da, sigur că-l cunosc Dar ce să facem? Noi le explicăm întotdeauna la Paris despre ce e vorba!

-Și ei nu sunt îngrijorați? O multinațională cu afaceri medicale arată ca și cum s-a transformat în recuperatori de bani.
(Avocatul Dragoș Bobu dă să intervină în discuție)

– Dumneavoastră, domnule Bobu, sunteți angajat al firmei?
-Nu.

-Sunteți avocatul companiei?
-Da, sunt. Dar aici vorbesc nu ca avocat, ci în calitate de membru în Consiliul Director al companiei Vitalaire.

-Nu e un conflict de interese?
-Ce conflict?

90% dintre procesele cu pacienții sunt câștigate de Vitalaire, potrivit estimărilor avocatului Bobu

-Să fiți și în Consiliul Director și să câștigați bani, prin casa dumneavoastră de avocatură, Dragoș Bobu, din procesele pe care firma le intentează.
-Nu cred că e un conflict. Eu fac mult mai multe lucruri pentru firmă decât să o reprezint în procese.

-Nu primiți o sumă variabilă în funcție de câte procese aveți?
-Primesc o sumă fixă lunară. Am cheltuieli, am trei oameni angajați doar pentru procesele Vitalaire.

”Toată această blestemăție care se întâmplă cu procesele e din vina Caselor de Asigurări. Iar pacienții nu plătesc” Dragoș Bobu, avocatul Vitalaire

-Și firma VitalAire nu are nicio responsabilitate?
(Directorul Bentu preia răspunsul)
-Mulți pacienți nu înțeleg sistemul foarte bine și dau vina pe noi. Eu consider că facem toate eforturile să ținem sub control această situație.

Suma se dublează prin penalități!

Procesul începe pe 28 martie 2011, la aproape un an după ce Dumitra se prăpădise în satul ei.

În instanță, firma depune facturi care atestă că pârâta nu plătise, vreme de 8 luni, cei 60 de lei datorați lunar.

În total cam 480 de lei.

Pretențiile Vitalaire se dublează prin penalități și dobânzi: îi cer 1018 lei!

73%pe an ajung să cumuleze penalitățile pe an într-un contract precum cel între Vitalaire și Dumitra Opincă

0,2% sunt penalitățile pe zi trecute în contractele pe care firma le face cu pacienții săi medical dependenți de oxigen

poza

Gazeta Sporturilor a intrat însă în posesia fișei interne a ”cazului Dumitra Niculina Opincă”.

O sursă din companie a furnizat ziarului ”centralizatorul client” și trei seturi de facturi duble.

1 2 3

Sunt emise în aceeași secundă 🙂

”Ca și în cazul pe care l-ați prezentat ieri în ziar, firma făcea două facturi identice. Înregistra în contabilitate facturile de 0,01 lei și le păstra pe cele false, cu suma de 60 de lei. Cu acestea din urmă a mers la procesul cu Opincă”, explică omul din Vitalaire.

Publicăm trei rânduri de facturi duble, cu aceeași serie și număr, dar cu sume diferite, existente pe numele Dumitra Opincă.

La proces, cei de la Vitalaire au prezentat facturile de 60 de lei, potrivit întâmpinării trimise de administratorii Georg Oestermann și Pierre-Emmanuel Augustin, prin Cabinet de Avocat Dragoș Bobu.

Măcar numele să le știm.

Casa confirmă: am achitat tot!

Dar nici un om nu seamănă cu altul, nici o suferință cu alta și, în ”cazul Dumitra Niculina Opincă”, nici o factură cu alta.

În afară de ce a meșterit în propria contabilitate, firma Vitalaire a decontat sumele și la Casa de Asigurări de Sănătate.

Gazeta Sporturilor a cerut și a primit de la CAS Vâlcea sumele plătite din bani publici către Vitalaire ”pe deciziile eliberate asiguratului Dumitra Niculina Opincă”.

nov-feb
Datele culese de CAS Vâlcea și care atestă că firma a primit banii, neîntrerupt, pentru Dumitra Opincă

Informațiile furnizate ziarului din sistemul național de sănătate publică povestesc cum, din 12 octombrie 2009 și până în ziua morții sale, 20 mai 2010, Dumitra a plătit prin Casa de Asigurări către Vitalaire câte 159,52 de lei pe lună.

În total, ea a achitat, fără să știe, 1.276 de lei.

Dumitra Opincă s-a achitat cu vârf și îndesat!

Pentru că banii Casei de Asigurări sunt, de fapt, banii ei și ai tuturor oamenilor de pe lista celor 3.000 de procese.

Nu Casa plătește, ci oamenii plătesc!

Trei prețuri

Conform acestor date, Vitalaire avea trei tipuri de tarife și de raportări:

  1. Către acționari și către ANAF: 0,01 lei pe lună.
  2. Către pacient și tribunal: 60 de lei pe lună.
  3. Către Casa de Asigurări de Sănătate: 159,52 de lei pe lună.

”Problema nu era că noi adunam 159 de lei de la Casă și 60 de lei de la pacient, dacă așa era conceput contractul, ci ceea ce spuneam pacientului la început și faptul că acesta devenea dator deși el, contabil, nu era dator!”, explică sursa.

În cazul Dumitrei Opincă e straniu cum ea s-a ocupat să asigure toate documentele, să obțină decizia pentru ca CAS-ul să-i deconteze neîntrerupt contractul cu Vitalaire, a trimis apoi decizia la iași, dar n-a plătit nici una dintre ratele personale!

Sistemul de decontare este, într-adevăr, prost făcut de către stat.

E un calvar pentru bolnavii în stare gravă, care apelează la oxigen, să se plimbe trimestrial la medicii specialiști, să facă spirometrie de fiecare dată, să ducă decizia la CAS, să o primească prin poștă și să o retrimită furnizorului.

Sistemul în sine împinge la scurtături.

E, realist vorbind, greu pentru furnizor să introducă decizia în sistemul centralizat în 72 de ore că acesta este termenul. ”Tocmai de aceea, am văzut de multe ori cum la Vitalaire se semna pe decizie în numele bolnavului. Decizia era trimisă direct la firmă de la Casă”, povestește un alt fost angajat.

Dar, dacă deschizi ușa asta, cum îți oprești angajații să inventeze contracte cu persoane ale căror date personale și medicale le pot parveni relativ lesne dinspre medici?

S-au răzgăndit la cîteva sute de metri de aeroport!

Deși aveau planificată o deplasare în Franța, ”pentru un training la compania-mamă, că urmează să comercializăm în România pompe de insulină”, cei doi prieteni care conduc firma, directorul Bentu și avocatul Bobu, s-au răzgândit.

Ei au renunțat să mai urce în avion când erau la câteva sute de metri de aeroportul Otopeni.

Parchetul din Iași a început să adune date și mărturii

Parchetul de pe lângă Tribunalul Iași a deschis un dosar penal pentru evaziune fiscală. ”În privința lui Dragoș Bobu, ca avocat e posibil ca el să fie anchetat de DNA”, spune o sursă judiciară.

Iar angajații firmei, susțin surse din interior, au început să-și facă deja planuri ca să discute cu procurorii, după principiul niciodată suficient de rapid concretizat: cine vorbește are o șansă în plus.

Dumitra Opincă a intrat în mormânt știind că e datoare.

Rugat ieri să explice noul set de facturi duble și cazul decontării și de la pacient, și de la Casa de Sănătate, directorul general Lucian Bentu a răspuns.

Așa a răspuns: ”Am dispus departamentelor abilitate din cadrul societății un raport asupra situațiilor prezentate de dumneavoastră”.

Iar Dragoș Bobu și-a restricționat profilul de facebook, ca să-și protejeze numele.

explicatie foto
Mașina lui Lucian Bentu, cu care a fost și în drum spre Otopeni, aici fotografiată pe contul său de facebook. Are un număr special, B888BBB.

”Alo, Valea Cheii?”

Apropo de nume.

Dialog cu Primăria Păușești-Măglași, unde a trăit femeia.

-Bună ziua, aveți idee unde putem da de un moștenitor al Dumitrei Niculina Opincă? E din Valea Cheii. A murit în 2010, în primăvară.
-Noi nu avem niciun Opincă pe aici. Să mai întreb, să verificăm, dar suntem siguri că nu e de la noi.

A doua zi. Ninge peste toată țara, din Vâlcea și până în Iași.

-Bună ziua, în legătură cu Dumitra Opincă am revenit.
-Ne pare rău, am căutat peste tot. Și în acte, și în registrul agricol. Și pe listele de vot. Nu am avut nicio Dumitra Opincă. O singură idee ne-a venit, tot căutând. Aici, la noi chiar la Valea Cheii, a existat un azil de oameni sărmani, care a fost evacuat mai demult! Poate să fi fost dânsa de acolo?

Când e să dispari în iarnă, te pierzi cu totul, cu șanse minime de reabilitare.

Măcar numele să i-l scriem apăsat.

Dumitra Niculina Opincă, om cinstit.

 

Primul episod al investigației. ”Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”.

Comentarii (60)Adaugă comentariu

Vlad  •  22 noiembrie 2016, 7:36

Chestiile astea ar trebuii sa le caute procurorii si inspectorii anaf ...dar ei sunt ocupati cu altceva, spre exemplu sa mearga prin piete si sa ii terorizeze pe bietii tarani care fac "evaziune fiscala" !!

Daniel  •  22 noiembrie 2016, 7:58

Cand citesc ce scrii ma ciupesc sa nu fie un vis urat. Cat de urata a devenit fiinta umana. Cum pot trai oamenii acestia? Mai fratilor cand ne trezim ?

Fane  •  22 noiembrie 2016, 8:00

Dumnezeule,ce lume este in tara asta? Chiar toti *** si *** pot face orice dupa cum ii taie capul,plin numai de smecherii si hotii? Nu avem vreo sansa ca si in tara asta sa se traiasca in normalitate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Luca  •  22 noiembrie 2016, 8:11

Cei care s-au imbogatit inseland bolnavii merita inchisoare pe viata . Cat de ticalos poti sa fii astfel incat sa inseli o femeie ca Opinca ??? Hans si Pierre trebuie sa raspunda si ei , in fata justitiei pentru ca in fata lui Dumnezeu sigur raspund .

Luca  •  22 noiembrie 2016, 8:15

Vlad , ar fi interesant de stiut cand a fost ultima data ANAF la ei ! Probabil de curand , dar angajatii ANAF sunt slabi pregatiti (pierd 80% din procese) si se "arunca" ca si Vitalaire doar la sarmanii din piete si firme simple . Nu sunt bine pregatiti profesional de aceea nu "se arunca" la multinationale !

Dr. Dan Patru Tudosie  •  22 noiembrie 2016, 8:18

Nu! Clanul Cordunenilor nu-mi spune absolut nimic.

alex  •  22 noiembrie 2016, 8:32

Tolo, ma cutremur citind cele de mai sus. Iti multumesc pentru ca scoti la iveala aceste mizerii. Sunt convins ca ii paste puscaria pe acesti penali. 1 an sa primeasca pentru fiecare din cele 3000 de procese.

A S  •  22 noiembrie 2016, 8:32

@Vlad. Domnule Vlad, sunteti sigur ca in piete sunt numai "bieti tarani" terorizati? Mergeti in piata sa cumparati? Este bine sa va uitati cu atentie daca in piata sunt numai tarani producatori.

LL44  •  22 noiembrie 2016, 8:35

Facturile de mai sus sunt o mostra care demonstreaza ce le pregatea Basescu romanilor prin Legea reformarii sanatatii pe care inca o mai promoveaza si astazi. Asisntenta medicala ZERO pe bani grei asa ca si in Statele Unite.

petronel japonezu  •  22 noiembrie 2016, 9:02

CAD BAGATI LA PUSCARIE CLANU CORDUNEANU ??? CUM SE FACE CA JUDECATORI DE LA SATU MARE LA PROCESUL CORDUNENILOR NU AU VRUT SA RECUNOASCA CA CORDUNENI SUNT UN CLAN ?????? TOATA ROMANIA...TOATA EUROPA...PANA SI FBI...IN AMERICA ...AU AUZIT DE CLANU CORDUNEANU......DOAR LA SATU MARE NU S-A AUZIT DE CLANU CORDUNEANU....VI SE PARE NORMAL?????

R  •  22 noiembrie 2016, 9:05

Parca vad ca peste tot unde se cerea prezenta bolnavului pentru vreo semnatura/acord sau investigatie, Vitalaire pozand in slvatoare, invoca gravitatea starii de sanatate. Birocratia le-a fost cel mai loial partener... Casa de asigurari ar trebui sa aiba un corp de control specializat inclusiv in mizerii gen facturi duble, sa aiba puterea de a-si controla contractantii de servicii care se inscriu in profilul Vitalaire. Oare cat de adevarat este ca sistemul informatic CNSAS se blocheaza si nu cumva e sabotat de cei care nu mai pot frauda? Orice serviciu in domeniul sanatatii, decontabil sau nu, ar trebui sa se factureze intr-un sistem online dedicat. Acest caz dovedeste ca este imposibil de controlat sistemul asa cum functioneaza acum. Oare de ce nici colegiul medicilor si nici sanitas nu cer inaintea salariilor, cresterea capacitatii de control cata vreme ei vad ca veniturile personalului sanitar ar putea creste daca s-ar elimina frauda.

Duica  •  22 noiembrie 2016, 9:21

Aceasta firma a reusit sa ma pacaleasca f multe persoane. In aceasta situatie este si mama mea, cu toate ca am anuntat ca nu mai avem nevoie de aparatul de oxigen, au facut in asa fel si au tras de timp si au venit sa il ridice dupa 6 luni. Dupa care m.au pus sa platesca mama mea contravaloarea folisintei aparatului pt aceasta perioada.

Messinna  •  22 noiembrie 2016, 9:26

Tolo ai terminat toate porcariiile de descoperit in Bucuresti si te ei de Moldova ? Gasesti Porcarii odioase ENORME dacacauti in Bucuresti nu e nevoie sa ne stricati firma ma rog e o metafora da lasati dracu Moldova ca si asa *** cu autostrada aia sau drum national . si suntem vai de mama noastra ....nu zic ca ai facut ceva rau din contra....dar in Bucuresti daca cauti destul de intens gasesti porcariii mai mari

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian  •  22 noiembrie 2016, 9:30

F E L I C I T A R I ! Am scris cat se poate de apasat. F E L I C I T A R I ! Am simtit cumva nevoia sa ma repet!

Gareth Edwards  •  22 noiembrie 2016, 9:45

Astia trebuie ***…impreuna *** aia de Corduneni, stapanii lumii interlope din Copou. Suntem ultimul popor…

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

R Raluca  •  22 noiembrie 2016, 10:00

Bună ziua! Ma aflu printre persoanele cărora li se întâmplă acest coșmar. Sufar de BPOC,grad 4. In urma cu 4 ani jumătate,din spital mi-au adus aparatul de la firma Vitalaire,unde am semnat un contract prin casa de asigurări,achitând o suma pentru închirierea aparatului.Cei de la firma se ocupau de ridicarea deciziilor de la casa de asigurări. Acum o luna de zile am fost înștiințata ca sunt data în judecata pentru neplata! Din 2014 casa de asigurari a eliberat deciziile si au achitat sumele catre firma,dar firma Vitalaire nu s-a mai ocupat.Am un proces pe rol în care sunt implicata și eu și persoana care m-a girat,având datorii de peste 10000 lei. Am acte doveditoare și toate chitanțele. Este inadmisibil ca pentru greșelile altora,oameni bolnavi si nevinovati sa fie nevoiți sa fie trași prin tribunal. O zi buna !

Isacstelu  •  22 noiembrie 2016, 10:35

ANAF ,GARDA FINANCIARA, POLITIA ECONOMICA luna ( ca sa nu se lase cu concedieri ) asta sa duca salariile la -GSP !!

ionnis  •  22 noiembrie 2016, 10:54

La puscarie cu ei :))

ncos  •  22 noiembrie 2016, 11:19

Eu sunt de parere ca daca chiria aparatului este de aprox 220 ron suma mentionata si in contractul de inchiriere unde pacientul are cota parte din plata, acei 60 ron pe langa ce plateste cas ul, diferenta....unde este evaziunea ?! ca romanii sunt inca foarte ignoranti incat felicita un articol la care au poate nici 10% informatie spune asta...dar de ce semnam hartii fara sa le citam, de ce nu actionam inainte si reactionam atunci cand se intampla ceva ...asteptam ca altii sa faca lucrurile pentru noi...toti pacientii acestia cred ca au si eu o raspundere fata de firma din momentul incheierii contractului!!! Daca se culca pe o ureche si asteapta de la altii sa se ocupe pentru lucrurile care trebuie sa le faca chiar ei ajung probabil in astfel de situatii...triste .

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 11:36

@R Raluca: dati-ne, va rugam, un email la [email protected] sau [email protected]. Multumim.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 11:39

@Isacstelu: fiecare isi face treaba lui, trebuie sa avem in incredere in institutii (ANAF, Garda, politie), dar increderea in institutii in calitate de cetateni se exercita prin monitorizarea lor. Asa merg lucrurile daca ne dorim sa le schimbam.

Marius  •  22 noiembrie 2016, 11:57

@LL44..... sau IQ44?

bogdan  •  22 noiembrie 2016, 12:11

Din ce spuneti dvs, cifra aia de afaceri de 15.5 milioane consta si in multe facturi inregistrate oficial la 0,01 lei. Pe langa asta sunt clientii care platesc penalitatile pe facturile mai mari fara sa ajunga la proces, plus banii luati in instanta, plus banii luati de la casele de asigurari pe facturile cu sume si mai mari. Astia invarteau bani grei pe langa cifra aia de afaceri. Daca e cum spuneti, merita ani grei de puscarie. GREI.

Emil Popa  •  22 noiembrie 2016, 12:20

Lucrez într-un spital de pneumologie si văd zilnic bolnavi cu boli respiratorii cronice care vin în ambulatoriul spitalului pentru a obţine recomandarea pentru oxigen care le este necesară la Casa de asigurări. Oameni care au avut silicoză de la lucrat la furnale sau la constructii de vapoare la dublu fund, astmatici din fabrici de nutreţuri combinate sau brutarii, fosti bolnavi de tuberculoza etc. Ce se spera de la acesti oameni de sunt chemati periodic la controale? Ca au recuperat din plămâni? Ca şi-au recapatat capacitatea vitală? Pentru ce legiuitorul în situatiile in care sechelele au aparut dupa boala sau accident nu prevede eliberarea unui document care sa nu mai trebuiasca reinoit? Am un prieten operat de cancer de colon care are ileostomă (pungă) si este rechemat la controale la Directia muncii anual pentru evaluare. Ce să-i evalueze? Îi poate creste rectul la loc? Si astfel de situatii sunt frecvente, inclusiv la oameni care au pierdut o mâna sau un picior si sunt solicitati la reevaluare. P.S. sunt de acord cu Catalin Tolontan ca exista instituţii ale statului care ar trebui sa-si faca datoria, dar sa nu uitam ca presa este câinele de paza al democraţiei si aş zice eu si al administraţie. Asa ca într-o ţara cu o presa captiva economic în siajul puterilor locale sau centrale orice investigaţie din partea presei libere este binevenita si de aceea se bucura si de o asemenea apreciere.

SYAOnline  •  22 noiembrie 2016, 12:25

Daca Voiculescu nu ajunge in iad, domnule Tolontan este DOAR datorita faptului ca a finantat acesteste investigatii.

Nic  •  22 noiembrie 2016, 12:37

Ncos are dreptate, e posibil sa fie un contract pe 220 de Ron din care 160 sunt acoperiti de casa si 60 de catre pacient. Sunt 2 probleme si in cazul asta. 1. Total neinsiprata folosirea acelasi numar de factura pentru identificarea celor doua contributii. Fie era o singura factura care sa inglobeze cele 3 linii fie trebuiau sa aloce alt ID - de exemplu 1 si 1A, daca in contabilitate se gaseste doar factura de 0.01 atunci e o problema clar. 2. Lipsa informarii pacientilor legat de factura de 60 lei cu o actionare in instanta ulterioara.

me  •  22 noiembrie 2016, 12:41

E, si VitalAire duce banii in Franta, in aceeasi tara in care romanii sunt discriminati zi-lumina si sunt cioaca mistourilor cu "salutul romanesc". Intr-o tara in care toate mizeriile facute de francezi prin alte parti sunt dosite sub pres, in schimb bubele altora sunt mereu aratate cu degetul. Asta nu e o problema doar romaneasca. Articolele astea trebuie traduse in franceza si facute publice in mediul online frantuzesc. Am foarte mari dubii ca firma mama nu stie de dubla contabilitate din Romania.

lepidopteristu’  •  22 noiembrie 2016, 12:51

Nu intotdeauna sunt de acord cu opinia dumneavoastra, fiind chiar destul de dezamagit cateodata, insa e o chestiune pe care o respect. Investigatiile dumneavostra, insa, mi se par extrem de importante. Mi-as dori sa aveti mai multi oameni, mai mult timp, sa puteti devoala cat mai multe astfel de situatii absolut infioratoare. In alta ordine de idei, as vrea sa ridic o problema: oare e intelept sa publicati povestea inainte sa sesizati autoritatile? Pana sa pun rotile in miscare, vinovatii vor fi fost pusi in tema si vor incepe sa stearga urmele. Cred ac se pierd timp pretios si ocazii pretioase, de exemplu de a le fi ascultate telefoanele. Oricum, va felicit!.

Stefan  •  22 noiembrie 2016, 12:52

Cum zice Vlad la inceput, sunt luat la purecat micii evazionisti care probabil nu fac impreuna nici un sfert din evaziunea din tara asta si ni se arunca praf in ochi cu mediatizarea "reusitelor" sistemului. Iar cei care dau tunurile mari sunt descoperiti de ziare si acoperiti de legaturi si prietenii politice si institutionale.

box  •  22 noiembrie 2016, 12:59

Descrii o situatie atat de frecventa incat deja a devenit clasica: ANAF-ul are curajul slugii, doar cu aia slabi si mici, pe care ii terorizeaza fara mila fiindca stie ca nu se pot apara. In schimb, tot ca ***, ii e groaza de firmele mari sau straine, care pot sa dea drumul la avocati pe ei. Cate controale se fac la firmele astea straine, pe bune? ANAF-ul e cea mai nereformata si mai putreda institutie.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

box  •  22 noiembrie 2016, 13:00

Descrii o situatie atat de frecventa incat deja a devenit clasica: ANAF-ul are curaj doar cu aia slabi si mici, pe care ii terorizeaza fara mila fiindca stie ca nu se pot apara. In schimb le e groaza de firmele straine, care pot sa dea drumul la avocati pe ei. Cate controale se fac la firmele astea straine, pe bune? ANAF-ul e cea mai nereformata si mai putreda institutie.

Ilie  •  22 noiembrie 2016, 13:05

Sunt foarte interesat de reactia reprezentantilor din Paris. Ati putea avea grija sa afle si ei cumva de ceea ce fac colaboratorii din Romania.

alex  •  22 noiembrie 2016, 13:13

@ncos daca asta era explicatia, cum de nu au putut mentiona reprezentantii societatii din start ca este vorba de o co-plata? ar fi fost cea mai la indemana explicatie si o practica de care sigur ar fi avut cunostinta ca se intampla. chiar daca ar fi fost vorba de o co-plata, nu stiu in ce masura era legal, din moment ce casa era obligata sa asigure gratuit aceste dispozitive. sunt sume mici, ma indoiesc ca nu le deconteaza casa. in plus, am vazut de curand un afis prin clinici private zicand ca pentru cheltuielile decontate de case, nu se accepta sume in plus sub nici o forma. evident ca e vorba de niste fraude aici. trebuie cercetate declaratiile lunare si balantele, pentru a se putea vedea ce s-a inregsitrat efectiv in contabilitate. tin minte la un moment dat ca trebuiau declarate si numarul de facturi emise catre fiecare partener cu cod de TVA, in declarariile lunare (aici e simplu de aruncat praf in ochi ANAF pt ca aceste persoane fizice nu depun si ele declaratii ca sa se poata face verificari incrucisate intre nr.facturi primite-emise!!!).

sly  •  22 noiembrie 2016, 13:17

Situația aceasta și cea de la falsificarea substanțelor vor duce spre anchete/arestări a celor din domeniul juridic.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 13:19

@lepidopteristu’: oamenii vin sa discute cu jurnalistii pentru ca nu au incredere atit de mare in autoritati sau pentru ca nu vor sa riste sau pentru ca nu e neaparat penal ce au de povestit. Se intimpla in toata lumea la fel. Treaba noastra e sa expunem lucrurile pentru dumneavoastra, nu pentru autoritati. Asa functioneaza democratia. De fapt, numai asa functioneaza: fiecare isi face treaba. Presa informeaza si explica, cetateanul are acest drept, il utilizeaza, justitia isi face treaba ei.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 13:20

@Nic, ncos: furnizorii nu au voie sa ia bani din ambele parti.

Dezmirean Alexandru  •  22 noiembrie 2016, 13:22

Un alt furuncul descoperit, ce ar trebui extirpat. ***, sa se termine repede. Astfel, putem trece la altii si altii ca ei. Felicitari Tolo pentru treaba bine facuta...cea de jurnalist. Ar trebui sa fi luat drept exemplu, de multitudinea de "mascarici" ce se dau drept jurnalisti. Inca este speranta.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Nic  •  22 noiembrie 2016, 13:38

@ Catalin: Asta e o reglementare noua? Ca tin minte ca spitalele private aveau in oferta si servicii medicale cu co-plata unde plateai o suma si ele decontau restu la casa. Si stiu ca era cazul si pentru stomatologie.

Alexandru  •  22 noiembrie 2016, 13:56

Felicitări, sincere felicitări. M-am luptat cu nenorocitii astia, pentru sotia unui var care a decedat. Este o retea-oamenii firmei, avocati, judecatori, executori-care jecmănește oamenii necajiți, disperați, neajutorați. Iata până unde merg: am ajutat văduva cu un avocat, care a obținut strămutarea cauzei ( de la Câmpeni, la Blaj) si o decizie a instanței, care o exonera de plata sumei cerute, prin hot. instantei de la Campeni. Ce credeti ca au facut avocatii lui Bobu? Au obtinut o decizie de executare silita a primei decizii, cea de la Câmpeni. Am contactat executorul judecatoresc si i-am spus ca are in mana si executa o sentinta care nu mai e valabila, ca exista o alta sentinta, de la Judec Blaj (i-am transmis decizia instantei pe e-mail). O tinea gaia-matu ca ea are o decizie de executare. In fine, am amentat-o (executorul era o femeie) ca-i fac plangere penala, și ei și judecătorului care a emis o decizie de executare a unei hot judec care nu mai este valabila. A doua zi s-a dus la vaduva si i-a restituit banii (ii retinuse deja doua transe din pensie). Una peste alta, avem de a face cu niste nemernici, care s-au imbogatit pe seama disperarii unor oameni batrani si bolnavi. PS: Daca va ajuta cazul, pot sa va dau toate amanuntele

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 14:06

@alex: coplata este ilegala, imediat veti avea o reactie lamuritoare pe tema asta

Ionut  •  22 noiembrie 2016, 14:31

curios cum a reusit sa listeze facturile duble in aceeasi secunda....doar o observatie.

Iulian  •  22 noiembrie 2016, 14:40

Air Liquide Vitalaire = *** !!! M-am ocupat personal de litigiul dintre tatal meu si Air Liquide Vitalaire. Tata avand un contract cu aceasta firma pentru inchirierea unui aparat de oxigen. La finalul contractului ( imbunatatirea starii de sanatate ), dupa ce reprezentantul firmei a ridicat aparatul, s-a primi o notificare ( notificare finala inaintea actiunii judecatoresti ) conform careia tata avea un debit restant de aproape 1400 lei asta in conditiile in care m-am ocupat personal de expedierea tuturor deciziilor de la CAS catre Air Liquide Vitalaire in termenele prevazute in contract. Dupa o indelunga corespondenta cu cei de la Air Liquide Vitalaire, sustinuta cu copii, confirmari de expediere si primire etc. au scazut debitul restant cu vreo 200 lei. Halucinante au fost explicatiile lor privind debitele restante ... citez: "deciziile au ajuns la termen dar au fost refuzate de CAS". In concluzie Air Liquide Vitalaire stoarce bani de la oamenii suferinzi !!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

klo  •  22 noiembrie 2016, 14:49

urbo ro industrie vitalaire 129212

tolica  •  22 noiembrie 2016, 14:50

bravo TOLO asteptam reactia de la cnas, m.s. si parchet

Lupu Mihai  •  22 noiembrie 2016, 15:23

D.le C Tolontan. Am vazut la tv, acest reportaj cu firma din Iasi care se ocupa cu aparatele de oxigen VitalAire. Am fost girant ptr. socrul meu si la un moment dat m-am trezit cu sechestru pe masina ,am platit Suma de 2000 lei dar nici la ora acuala nu am dat de capat. Sunt mana in mana cu cu firmele excutarii silite. La firma sus amintita nu ai dreptul sa vorbesti iti inchide telefonul, daca nu ne convine sa-i dam in judecata asta este replica. Tatal socru platea din 3 in 3 luni la casa pensiilor cu cuponul si nu stim cum s-a ajuns la aceasta suma. Rog sa faceti d.vsta lumina nr.meu de contact si adresa. Lupu Mihai -Focsani -Vrancea.tel ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mir  •  22 noiembrie 2016, 15:27

Undeva este o problema.... Si sper din suflet sa fie la investigatia dvs. Altfel nu-mi imaginez cum doi baieti pusi pe capatuiala pot produce atat rau ( 3000 de procese si nush cate castigate PE ACTE FALSE adica nu exista anaf, politie, sri, judecator, cineva, oricine sa opreasca asa ceva. Ma gandesc cu groaza, daca 2 nimeni cu acte pot provoca atata deranj, ma gandesc ca o organizatie mai rasarita pot face orice doresc fara sa ne dam seama si mai rau, ca nici institutiile.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 15:46

@mir: o secunda. Nu inseamna ca in toate cele 3.000 de procese se prezentau acte false. Nimeni n-a sustinut asta. Ca sint 3.000 de procese nu e nici un dubiu. Ca nu trebuiau sa taxeze dublu, asta e clar incepind de azi. Tocmai a reactionat Casa de Sanatate Bucuresti si a explicat. Dar da, aveti dreptate, cazul acesta, ca si altele, arata cit ne lipsesc sistemele de control, organizarea inteligenta si multe altele.

Marius C  •  22 noiembrie 2016, 16:02

Si eu am platit pentru tatal meu anul trecut aproximativ 1100 lei . Bineinteles ca nu mi-au dat nici o factura , doar mi-au dat suma telefonic .Plata s-a facut din Raiffeisen .In urma telefoanelor zilnice si insistente am achitat pentru a lua povara de pe umerii tatal meu . Dupa o luna si lumatate a fost din nou la spital si i-au reinoit contractul .Bineinteles ca iar i-au cerut 400 lei dupa un an ( in august anul acesta ) . Le-am trimis aparatul inapoi la Iasi cu Dragon Star Curier si nu au vrut sa il primeasca . L-au inapoiat . Am sunat reprezentantul zonal sa-l ridice si dupa promisiunile zilnice i-am amenintat ca merg la Protectia Consumatorului . A venit in ziua respectiva , dar nu l-a ridicat decat dupa ce am semnat ca in evidentele lor figureaza ca este un sold neachitat de aproximativ 400 lei . Am mentionat ca nu recunoastem soldul .Contractul este infernal , a fost semnat de tatal meu , de mama mea in calitate de fidejusor , oameni in varsta de 70 de ani .Bine ca i-au prins pe *** . Am banuit ca cineva politic "tine spatele " , dar nu mi-am imaginat ca este un cocktail .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 16:03

@ionut: conform sursei din interior, una dintre facturi se facea in word, schimbindu-se suma. De aceea apare aceeasi secunda.

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2016, 16:06

@Nic: coplata este interzisa la dispozitivele medicale. Despre ele este vorba.

Comentează