Dacă nu dă înapoi, Dragnea se va trezi în stradă cu jumătate de milion de oameni în week-end. Dar nimeni nu are voie să comită abuzuri în numele acestor oameni!

Așa cum nimeni nu ne poate obliga să spunem de unde am știut despre Secureanu, la fel nimeni nu-i poate obliga pe cei de la România TV să dezvăluie cum obțin casetele de la Ghiță

vineri, 3 februarie 2017, 10:27

 

Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.

Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.

În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.

Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.

Protestele sunt ca marea.

300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara

200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe

Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.

Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.

Numărul orașelor vestește mareea

În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă.  ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.

A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.

Acum nu mai e așa.

Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.

De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.

E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.

Sau chiar mai mult!

20% dintre locuitorii din Cluj, Timișoara sau Iași în stradă?

Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,

Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.

Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!

20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.

Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?

Protestatarii nu vor nimic pentru ei

_ALE4508

În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.

De ce sporește nemulțumirea?

Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.

Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.

Dar nu doar pentru ai lor!

În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.

Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.

Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.

”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.

Foarte bine!

Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.

Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.

Jurnaliștii România TV în fața procurorilor

Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.

Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.

Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.

Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”. 

Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!

Nu contează dacă România TV e simpatică sau detestabilă

Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.

Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.

Iar legea europeană și cea românească te protejează.

Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.

Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.

Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.

Dar sursele sunt sacre!

Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.

Dreptul de a te întâlni cu Ghiță fără să spui unde e

Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.

”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.

Da, chiar dacă!

Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.

Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.

De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.  

Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.

Gândiți-vă cum ați reacționa dacă ar fi afectați ”ai voștri”

Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.

Pentru România TV nu va manifesta nimeni.

Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.

Augustin Lazăr, procurorul general al României (foto: Mediafax)

Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!

Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.

Să-l găsească pe Ghiță prin căi democratice!

Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.

Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.

Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.

Ruptura dintre normă și abuz, dintre toleranță și extremism

Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.

Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.

Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.

De aceea cazul România TV e important.

Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.

Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.

Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.

Comentarii (361)Adaugă comentariu

Iulius  •  3 februarie 2017, 10:39

Consider ca este greșit punctul de vedere al d-lui Tolontan. Ghiță este un infractor dovedit, iar cei care-i distribuie casetele pe acel post tv antiromânesc, sunt orice, numai ziariști nu. Prin urmare, ar trebui sa fie constranși prin lege să dezvaluie unde se afla ascuns infractorul Ghiță.

Cătălin Tolontan  •  3 februarie 2017, 10:40

@Iulius: de sute de ani asa a gasit societatea calea ca sa va apere dreptul de a fi informat. Le permite jurnalistilor sa discute cu oricine, chiar si cu infractori, fara sa-i dezvaluie. E pentru binele dvs. chiar daca nu pare. E ca atunci cand un avocat va va apara, nu va va da pe mana procurorilor!

as  •  3 februarie 2017, 10:41

Trebuie sa va obisnuiti si d-vostra, ca mai sunt si oameni care nu gandesc ca cei din strada. Mie mi-a trebuit ceva timp sa ma documentez in speta ordonantelor. Am citit codul penal, decizia CCR privind modificarea codului penal, constitutia Romaniei, si felul in care este reglementat abuzul in servciu in alte tari. In concluzie nu pot fi de acord cu d-vostra.

lehliu  •  3 februarie 2017, 10:42

esti un *** ***.instigati oamenii .trebuia sa-i indemni la vot nu la proteste.omul de bine sta acasa linga familie.si bnu are liniste din cauza unor *** ca tine .rusineeeee sa va fie in frunte cu ss-istul kvj

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

alex  •  3 februarie 2017, 10:45

STOLOOO, pardon TOLOO lasa politica GSP intru sa citesc siri de sport nu viziunile lui TOLO despre societate

nelu  •  3 februarie 2017, 10:47

mai fratilor sunteti ziar de sport lasati politica noi vrem stiri sportive ca daca vroiam stiri politice dadeam la alte ziare dati stiri sportive ca suntem satui pana peste cap si la tv to politica peste tot

Carol K  •  3 februarie 2017, 10:47

Deja ambitia lui Dragnea de a sfida Opozitia din nParlament,Opozitia din Strada ne-a adus in situatia de a ne compromite din nou in fata Europei de data asta chiar sa devenim o republica bananiera,singura,de pe batranul continent in opinia liderilor acestor tari si nu stiu de ce meritam noi,cei de jos acest lucru doar pentru a-si satisface unii poftele nefiresti odata ajunsi la Putere.Tarile civilizate,democratiile consolidate nu accepta asa ceva,au si ei partide,familii politice de stanga sau de dreapta dar exista anumite puncte pe care toti cad de acord....terorismul,crima organizata,coruptia institutionalizata.Ati vazut si in fotbal,te-am prins te-am ars indiferent cum te cheama si ce functie ocupi.Legea este una pentru toti.

mircea  •  3 februarie 2017, 10:49

Si daca casetele au fost inregistrate demult si date spre pastrare RTV-ului, in caz ca ..... ? Casele de pariuri ce zic despre locatia lui Ghita? Eu zic Moscova !!!

Andrei F  •  3 februarie 2017, 10:51

Romani au facut ,romanii au cerut,romanii sau ridicat...Sunt satul de aceste vorbe...Domnule Tolonton ,va rog ca de acum sa scrieti romanii minus unul ,eu...Pentru ca eu sunt un fraier care am votat ultima oara in tara asta daca guvernul schimba sau abroga ordonanta...Daca vreti va insir multe argumente dar nu cred ca vreti sa le auziti...Deci va rog nu mai scrieti dumneavoastra ca si vum ati stii ce gindesc toti romanii...Credeti ca acum este o miscare pentru respectarea legii dar ziaristii care au incitat la nerespectarea legii fac grozavii si mai mari...Vreti cumva de exemplu sa ne facem amindoi cunoscute numerele de telefon?Ca asa se poarta acum...Eu va rog!

hairodo  •  3 februarie 2017, 10:53

e la mintea cocosului ca nu poate obtine nimeni informatii de la ghita stiindu-i locatia fara ca SRI sa stie. Daca ghita este inca in libertate, este doar pt asa s-a decis. libertatea presei a fost argumentata aici prin reducerea la absurd tocmai pt a argumenta ideea ca daca primesti informatii de la ghita, spre exemplu prin posta la sediul redactiei, sau aduse de anonimi, tu in calitate de jurnalist, trebuie doar sa publici informatia obiectiv fara a fi anchetat. Perfect adevarat.

Cătălin Tolontan  •  3 februarie 2017, 10:54

@hairodo: si mai mult decat atat. Nu trebuie sa primesti in orb. Tu, ca jurnalist, poti sa stii unde e Ghita si sa nu divulgi asta. Pare ca ai drepturi suplimentare, dar nu le exerciti pentru tine, ci pentru interesul public.

Marius  •  3 februarie 2017, 10:56

Foarte bun articolul pentru cine il intelege. Felicitari.

Vlad Tepes  •  3 februarie 2017, 10:58

Cand ii aud pe astia cu "oamenii la vot" ...."instigati oamenii .trebuia sa-i indemni la vot nu la proteste" De unde sa stie romanul de rand cand merge la vot, ca cel pe care are sa il voteze va ajunge un mare nemernic, care va incriopi legi(precum acest ministru al Justitiei) menite sa salveze de si din puscarii doar gasca lor politica, una foarte numeroasa, si daca am votat cu astia(ca altii mai buni nu erau), acum gata ne resemnam si asteptam cuminti *** sa faca ce vor ei cu noi de parca asta-i doar tara lor, a celor putin si fara minte, dar pusi prin nepotism in diverse functii in conducerea statului!? ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

azet  •  3 februarie 2017, 10:59

Pana nu o sa inteleaga cel putin 50% din populatie ca e corect ce ai scris , nu o sa se termine ura din societate. Sunt curios daca poti face la sfarsitul zilei un bilant al comentariilor sa vedem pe unde ne gasim.. Si se presupune ca aici comenteaza partea liberala a societatii ...

serghei  •  3 februarie 2017, 11:00

Libertatea presei este un drept institutional si vital pentru o democratie. Dar presa are si niste obligatii. Sunt circumstante in care posturi de radio si tv pot fi chiar inchise, iar ce se intampla la haznaua aia de RTV a atins deja un punct care devine periculos pentru statul de drept. Nu pot profita de principiul libertatii presei pentru a ataca statul de drept sau pentru a instiga la ura si violenta, ori exact asta se intampla acum. Stiu ca jurnalistilor le place sa creada ca presa trebuie sa fie libera orice ar fi, dar, in realitate, sunt lucruri mai importante decat libertatea presei. Unul dintre ele ar fi siguranta cetatenilor si a statului, ori un post TV care instiga la ura si violenta, inclusiv cu vorbe precum "Organele pot folosi, în mod democratic, muniție împotriva manifestanților" este o amenintare la adresa statului de drept si a cetatenilor sai.

Octavian  •  3 februarie 2017, 11:01

Un pic nuantat, atat cat sa para ca Ghita nu este vinovat! Sau macar nu atat de vinovat. Mi se pare o alaturare periculoasa intre Tolontan si Romania TV. Disociaza-te, esti citit pentru ca prezinti fapte si dovedesti aceste fapte intr-un stil oarecum neutru. Sincer, mi se pare jignitor sa amesteci protestul contra ordonantelor, cu Ghita. Ghita a furat, este dovedit acest fapt, iar el se ascunde, exact ca haiducii pe vremuri. E normal? Daca poti sa imi spui de ce reporterii Romania TV isi ascundeau in Piata Victoriei in mare graba siglele cu autocolant, ar fi perfect! Rusine, frica, fata de simulacrul de jurnalism pe care il presteaza zilnic?

Andrei F  •  3 februarie 2017, 11:03

@Iulius Ma faceti curios...Cine a decis despre Ghita ca este un infractor dovedit? Si asta cu,,constrinsi prin lege,,la legile carui stat faceti referire?Stiti macar ca omul Ghita a fost declarat fugar mult dupa ce a aparut o parte din inregistrarile care contrariaza?...

al batran  •  3 februarie 2017, 11:03

Agitatie mare printre generalii si generalele(in tandem sot -sotie la acelasi swrviciu ce nivel de lupta) ca primesc si ei ”ordonante” nu dau doar ordine. Ordonantele sunt neutre pentru multime(chiar daca sunt multi mai subtiri la neuroni,dar in frunte la sunat goarna),dar ii pune la munca pe procurori. Mai precis trebuie sa ridice turbisonul de pe scaun sa caute in acte masluiri, sa faca un flagrant, sa gaseasca martori cinstiti si neinteresati direct, sa faca dosare in principal pentru a recupera furturile nu selectiv dupa cum vor ”niste unii”. Cam asa fiu/nepot de general autorule!

un nene  •  3 februarie 2017, 11:04

Problema este, dle Tolontan, ca Romania TV NU este o televiziune, iar angajatii sai NU sunt jurnalisti. ***. Ei nu ofera informatii verificate din surse! (sau daca chiar credeti asta, unde este sursa care le-a spus ca manifestantii au primit cate 30 lei pentru un caine?)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aldo_m  •  3 februarie 2017, 11:05

ai dreptate tolo confidentialitaea trebuie sa fie sacra dar si daca postul tv a intrat sub influenta unui serviciu secret strain care si-a atins un scop demisia unui sef sri apoi postul respectiv lovea si in sefa dna scop nerealizat ,adevarat procurorii trebuie sa afle prin mijloace democratice dar e o utopie sa crezi ca in alte tari mijloacele de depistare a unei persoane sant altele decat alor nostri democratia mai are si parti nedemocratice invizibile multora

Cata  •  3 februarie 2017, 11:05

nu are de ce sa dea inapoi! insa exista o sumedenie de motive ca iohannis sa fie suspendat! de la minciuna la fals in declaratii, de la incitare la violente si ura la lipsa de bun simt si respect.

nu va tine  •  3 februarie 2017, 11:06

prietene, crezi ca sunteti asa breji, voi mancatorii de principii? hai sa va vedem cat sunteti de curajosi. pun pariu ca va opriti inainte sa iesiti cu tot cu juma de milion si cu aia din spatele vostru. de fapt nu pun pariu, sunt convins de asta. iti propun urmatorul exercitiu de imaginatie: sa zicem ca iese cum vreti voi, il umfla DNA maine pe dragnea si n primavara avem anticipate. sa zicem ca puneti psd ul cu spatele la zid si cu pusca la cap. mungiu pippidi are dreptate, scapi de dragnea, dai peste codrin stefanescu. un jihadist nu poate declansa decat jiahdul. in definitiv, psd ul e ca un om care nu mai are ce pierde. pt. fiecare fâs al pnl din campanie, psd ul vine cu cate o nucleara. pnl vine cu dragnea coruptul. zau? codrin o sa va intrebe de prietenii drujbasi din austria ai dl. iohanis care rad muntii. s ar putea sa va intrebe si de italienii aia care ne construiesc cele mai scumpe si cele mai proaste autostrazi, cu multi prieteni la brucsel. o dati cu coruptia din sanatate si cat de incompetent e statul? codrin o sa vorbeasca de ind pharma si coruptia din sanatate. pnl ii da cu munca si investitorii straini. parca o vad pe olguta cum o sa ne spuna ca un roman din ue castiga mai putin ca un chinez. va fi ca in casino cu robert deniro si joe pesci, pnl da o palma, psd da o bata in cap, pnl vine cu un cutit, psd va trage cu mitraliera. s o rezumam: e invers ca in anii 90. psd ul e praf, baronii sunt de decor, nu mai au firme, utilitatile la sedii si le platesc din salariile membrilor, iar dna ul le face dosare pe banda si daca trec pe rosu. pnl ul e mult, mult mai vulnerabil. e conexat la marea corputie corporatista, e total dependent de relatii, de salariul minim cat mai minim, de profituri si de evaziunea multinationalelor, de banksterii, e profund dependent de liniste, de cat mai multa liniste. poate va iese, poate il ia dna ul si pe dragnea, poate vine codrin. hai frumosilor ca se poate, un pic de curaj, numai un strop si l facem cu 70% pe psd. atunci sa va vedem. va tine?

adib  •  3 februarie 2017, 11:06

Considerent etic: *Daca dvs ca jurnalist vi se FURA 1ron, hotul nu este gasit (gen dl. Ghita) dar faceti un interviu cu el, ii destainuiti locatia politiei? *Acelasi lucru daca respectivul ar fi violator (va violeaza fiica - nu stiu daca aveti), ucigas (va omoara sotia).... Multumesc pentru eventualul raspuns.

Cata  •  3 februarie 2017, 11:06

Sper ca ati inteles de ce a cazut Coldea si de ce trebuia sa ajunga hellvig sa preia comanda operativa cind asta abia sta in ghete...

Diana  •  3 februarie 2017, 11:08

Hai sa ducem logica evenimetelor un pic mai departe. Presedintele s-a exprimat in toate felurile la care el si oamenii lui s-au gindit. A facut tot ce poate. E complete neputincios. Poporul e in strada in fiecare seara. Ambasadele au dat comunicate. SI??? La ce ajuta? Finalitatea e tot aia. Obisnuiti-va ca ordonanta asta or sa isi produca efectele. Tot ce trebuie sa faca PSD-ul e sa aiba o doza mai mare de nesimtire decit media politica. Atit. Are de asteptat 8 zile. Apoi poate sa abroge ordonanta, sa demita tot guvernul, sa faca tot ce vrea poporul. Luptam pentru o cauza pierduta. Razboiul a fost pierdut in decembrie. Acum sint doar consecintele lui inevitabile. Personal, cred ca totul se intimpla din vina autoritatii judecatoresti. I-au incoltit pina i-au lasat fara optiuni. Chiar credeati ca oamenii astia, rai, corupti, cum or fi, vor sta si vor astepta sa li se distruga complet viata si sa astepte la fiecare sonerie sa fie mascatii care ii aresteaza? Problema noastra ca tara a devenit sa ne asiguram ca Udrea, Dragnea si inca 10 sa moara in puscarie. Nu ne intereseaza ca de aici in colo sa ne oprim din furat si sa punem niste legi clare si fara echivoc. Nu, noi vrem sa vedem singe, in numele unor recuperari fictive de bani. Banii aia nu mai exista de mult. Daca maine se fac alegeri, cu cine votam? Cu Nicusor Dan? Cu PNL care nu exista? Cu PMP? Cu cine? Care e forta politica in antiteza PSD-ului? Problema noastra nu sint ordonantele astea. Noua ne lipsesc institutii, ne lipsesc mecanisme de control, ne lipsesc acele proceduri si functionalitati care tine un lider in permanenta in sah. Revenind la intrebarea mea: Si ce daca ies 500.000 de oameni in strada?

gelu  •  3 februarie 2017, 11:08

Ce poate fi mai democratic! Studenţii au acum acces gratuit la transportul pe calea ferată, aşa că pot ajunge la miting cat mai multi. Cât timp se protestează paşnic, totul este în regulă. Problema este ignoranţa şi lipsa de cultură civică, inclusiv instituţională, în ce priveşte separaţia puterilor în stat şi raporturile dintre acestea. Nu poţi susţine însă un punct de vedere fără a face minimul efort pentru a te informa (cel puţin în cazul studenţilor). A repeta lozinci pregătite "profesionist" de alţii, cu diferite interese, nu este soluţia. Doar prin educaţie şi cultură ne putem salva ca popor şi vom putea să discernem cu adevărat ce este bine şi ce este rău, ce este manipalare şi ce nu. Şi totdeauna trebuie făcut recurs la istoria noastră şi a lumii, pentru că multe dintre momente ori evenimente sunt repetitive.

sa va vedem  •  3 februarie 2017, 11:09

prietene, crezi ca sunteti asa breji, voi mancatorii de principii? hai sa va vedem cat sunteti de curajosi. pun pariu ca va opriti inainte sa iesiti cu tot cu juma de milion si cu aia din spatele vostru. de fapt nu pun pariu, sunt convins de asta. iti propun urmatorul exercitiu de imaginatie: sa zicem ca iese cum vreti voi, il umfla DNA maine pe dragnea si n primavara avem anticipate. sa zicem ca puneti psd ul cu spatele la zid si cu pusca la cap. mungiu pippidi are dreptate, scapi de dragnea, dai peste codrin stefanescu. ***. in definitiv, psd ul e ca un om care nu mai are ce pierde. pt. fiecare fâs al pnl din campanie, psd ul vine cu cate o nucleara. pnl vine cu dragnea coruptul. zau? codrin o sa va intrebe de prietenii drujbasi din austria ai dl. iohanis care rad muntii. s ar putea sa va intrebe si de italienii aia care ne construiesc cele mai scumpe si cele mai proaste autostrazi, cu multi prieteni la brucsel. o dati cu coruptia din sanatate si cat de incompetent e statul? codrin o sa vorbeasca de ind pharma si coruptia din sanatate. pnl ii da cu munca si investitorii straini. parca o vad pe olguta cum o sa ne spuna ca un roman din ue castiga mai putin ca un chinez. va fi ca in casino cu robert deniro si joe pesci, pnl da o palma, psd da o bata in cap, pnl vine cu un cutit, psd va trage cu mitraliera. s o rezumam: e invers ca in anii 90. psd ul e praf, baronii sunt de decor, nu mai au firme, utilitatile la sedii si le platesc din salariile membrilor, iar dna ul le face dosare pe banda si daca trec pe rosu. pnl ul e mult, mult mai vulnerabil. e conexat la marea corputie corporatista, e total dependent de relatii, de salariul minim cat mai minim, de profituri si de evaziunea multinationalelor, de banksterii, e profund dependent de liniste, de cat mai multa liniste. poate va iese, poate il ia dna ul si pe dragnea, poate vine codrin. hai frumosilor ca se poate, un pic de curaj, numai un strop si l facem cu 70% pe psd.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cata  •  3 februarie 2017, 11:09

nu are de ce sa dea inapoi. in schimb exista toate motivele ca iohannis a fie suspendat: de la minciuna la instigare la ura si violente, inclusiv lipsa de buna cuviinta si respect.

Victor  •  3 februarie 2017, 11:10

Mă minunez!!! În ce tară trăim dacă procurorul general atacă legile!!!! Domnul Tolontan bănuiesc că vi se pare normal ,doar trebuie dat jos guvernul cu orice pret.Asa prost cum sunt(asa credeți voi despre noi) înțeleg foarte bine că este lupta sistemelor.Vreau fiecare instituție sa-si respecte rolul,doar atât.

Dr. Dan Patru Tudosie  •  3 februarie 2017, 11:11

Asta cu dreptul la protejarea sursei se bate cap in cap cu protejarea infractorului, lucru pentru care eu as putea fi acuzat penal. Ziaristi sau nu, e prea de tot.

George  •  3 februarie 2017, 11:12

Tolo, ceeace predici in acest articol este amoralitatea. Daca interviul cu ghita era folosit ca instrument de informare a publicului atunci eram de acord cu tine, dar cand este folost ca instrument de MANIPULARE atunci trebuie stopat. Nu e loc de amoralitatea aici, miza esta prea mare, exista bine si exista rau absolut, exista alb si exista negru, si exista momente in care trebuie elimiati cei care incearca sa invete un copil ce este culoarea alba aratandu-i un cartonas negru

pt. Iulius  •  3 februarie 2017, 11:12

Punctul de vedere al d-lui Tolontan poate fi gresit doar intr-o dictatura, nu si intr-o democratie...

Victor  •  3 februarie 2017, 11:14

Ai fi surprins de numărul nostru dacă s-ar face o demonstrație pro guvern. Cunosc tare bine separare puterilor în stat ai asta vreau.

STELU  •  3 februarie 2017, 11:16

Domnule Tolontan , spuneti dvs. cumva daca guvernul Grindeanu nu cedeaza la presiunea strazi cu acea O.U.G. in opinia mea peste 75% dintre participani habar nu au de ce protesteaza, habar nu au de continutul respectivei o.u.g [[ in opinia mea un simplu pretext pentru daramarea guvernului de catre pierzatorii alegerilor din 11.12.2016 ]] nu stiu ce nenorociri se intampla. Ipotetic acest guvern va demisiona sub presiunea strazii , in fata celor 500.000 de participanti la mitingul cu pricina. OK. Odata noul guvern instalat se va trezi in strada cu un 1.000.000. de participanti si nu va fi de acord cu nu stiu ce masuri vor lua pe viitor. Si ii va cere demisia prin proteste de strada.!! Oare Romania va fi condusa de catre guvernele strazii in raport de cespun acestia desi o mare parte dintre dansii nu sau prezentat la vot.!!Domnule Tolontan in Romania mai conteaza votul popular.?? Sau Romania a inventat un altfel de democratie , democratia strazii. Puteti sa ne luminati si pe noi domnule Tolontan in acest caz. Astept un raspuns din partea dvs. Cu respect Stelu.!!

JE  •  3 februarie 2017, 11:19

Excelent domnule Tolontan, excelent !

emil78  •  3 februarie 2017, 11:20

nu sunt de acord.rtv,ar proceda exact ca asa zisele televiziuni islamiste,care promovau mesajele lui bin laden pentru talibani. crezi ca pe acele televiuziuni nu le-a intrebat nimeni de unde vine materialul video?ma indoiesc ca nu ii intrebau. vorbim totusi de un infractor cautat de interpol,care isi utilizeaza propria televiziune.e o diferenta mare. nu cred ca sursele tale,in multele dezvaluiri au venit de la urmariti prin interpol. sa pastram totusi un echilibru.

Victor  •  3 februarie 2017, 11:21

@ George Ai dreptate,sunt votant de stânga. Dar...există un dar Ghiță nu a mințit în privința lui Coldea.Eu vreau ca nici Ghiță,nici S.R.I sau alte structuri de forta să mă invete culoarea cartonasului!

Victor  •  3 februarie 2017, 11:25

@Stelu Foarte corect. Nu era ordonanța era alt motiv,asta este foarte clar.

codruta  •  3 februarie 2017, 11:26

Nu-s 100 % de acord, Daca alta televiziune ar da casetele, ai avea dreptate. Ghita ar fi sursa protejata. Cand sefu le trimite sa le difuzezi, nu l-as numi sursa. Deloc. Daca, ca urmare a informatiilor de pe caseta jurnalistii ar face investigatii mai ample, ar fi sursa care a stat la baza unei anchete jurnalistice. Altfel, "jurnalistii" de la romania tv sunt doar canal de distributie pentru ghita si nu jurnalisti.

cotoiu  •  3 februarie 2017, 11:27

TOLONTANE NICI MACAR NU VREAU SA TI CITESC ARTICOLU LA CATE *** DEBITEZI *** ,NU MAI MANIPULA ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian  •  3 februarie 2017, 11:29

Foarte bun articolul, multumim dl Tolontan! Si foarte buna precizarea privind drepturile jurnalistilor.

florin  •  3 februarie 2017, 11:30

Ascultati la mine, domnu Tolontan! Nu ii pasa lui Dragnea nici daca iese toata lumea in strada! 100%, nu 20%! Trebuie sa-si scape pielea. Problema e ca va ramane mizeria aia de lege modificata cu prag de 200 de mii si alte smecherii. Care raman valabile pentru toti. E comic, cand te gandesti ca amnistia era mai putin rea decat dezincriminarea...

VictorV  •  3 februarie 2017, 11:31

@Stelu: cine stie exact continutul acelor OUG? Pot protesta si doar fata de modul de adoptare si multi asa fac. Este insa ingrijoratoare opozitia pur partizana, dispretul fata de ceilalti de care scrie si Tolo, ca si autoritarismul dorintei multora din strada de a da putere necontrolata unor institutii de forta sau a cere pedepse penale pentru decizii politice precum OUG.

Bogdan  •  3 februarie 2017, 11:32

Bai Tolo, Ce numeri tu acolo. Nu vezi ce a numarat ministrul de interne, cum a vazut ea cu ochisorii ei *** "doar" 20.000 de oameni in piata Victoriei ? Unde visezi tu "jde mii" :)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Tavi  •  3 februarie 2017, 11:32

Este un subiect prea complex, care in niciun caz nu poate fi transat, clarificat intr-un editorial de gazeta (politica cred). Este uimitor cum in aceste momente dificile pentru poporul roman, doriti sa expuneti astfel de probleme complicate. Vreti sa mutati judecarea problemelor importante la nivel individual? Asa se aplica cel mai bine principiul "divide et impera"...

sharpeagle  •  3 februarie 2017, 11:33

Tolo, ziaristii astia sunt ANGAJATII lui Ghita, au raporturi contractuale cu infractorul, pot fi asimilati cu potentiali complici sau favorizatori ai infractorului. Ei au interese acolo, inclusiv financiare (desi lucratura e mai ampla). Ei nu sunt ziaristi ca tine, cu statut formal/oficial independent in raport cu "sursa". Pe de alta parte, nu toti de acolo sunt jurnalisti. Faptul ca latri la TV nu te face jurnalist. Eu iti inteleg adeziunea, insa imagineaza-ti ca Ghita ar fi fost un criminal in serie si un membru Isis care le trimitea periodic angajatilor sai filme cu decapitari pentru a fi date pe post.

gigi  •  3 februarie 2017, 11:34

In primul rand @nelu are dreptate. Sunteti ziar de sport sau ce? In privinta lui Ghita autoritatile au tot dreptul sa-i ia la intrebari pe jurnalisti, la urma urmei e o ancheta. Sa spuna de unde au casetele. Simplu. @Vlad Tepes Are dreptate cand spune ca nu ai de unde sa stii ce vor face politicienii dupa ce le dai votul. Si cei din strada conteaza. Vot sau nu.

vasglo  •  3 februarie 2017, 11:36

"......- Ies pentru că oamenii aceștia nu cer nimic personal pentru ei. - Cei din piețele României vor doar ca să nu se mai manifeste raportul abuzator – abuzat...." Cat de "naiv " poate fi un jurnalist de talia lui Tolo?! Sa nu realizeze el ca "ordonanta" - legala, in toate aspectele ei - e numai pretextul pentru ca perdantii alegerilor, in frunte cu presedintele Iohannis, sa rastoarne rezultatul acestora manipuland la greu masele de antipesedisti frustrati? Sa fi uitat jurnalistul de cazul "Colectiv", cel care a deschis "Cutia Pandorei", consacrand "marea cucerire democratica romaneasca" si anume: "guvernul meu mi-l da strada, numai prostii se duc la vot"!...Sa nu auda el strigatele "nevinovate" al manifestantilor care, nu-i asa, nu cer nimic personal pentru ei (sic), ci numai .."jos guvernul",..."DNA sa vina sa va ia",... "la puscarie, Dragnea la puscarie"...?! Nu crede jurnalistul ca o analiza aplicata pe text, textul Ordonantei desigur, si ambianta juridica care o inconjoara (Decizia CCR, Recomandarile Comisiei de la Venetia, jurisprudenta altor state), ar fi mult mai profitabila in situatia data? De ce "abuz in serviciu" fac numai unii, iar altii, respectiv cei care-l ancheteaza nu?...Nu cumva presedintele Iohannis "abuzeaza grav" cand cautioneaza, prin participare directa, miscari NEAUTORIZATE de mase in strada si declara ca de acum scopul lui este de A LUPTA IMPOTRIVA ACESTUI GUVERN, pentru "vina" de a fi fost ales democratic, desigur?!..-:)

Victor  •  3 februarie 2017, 11:41

La scoală (am fost si pe acolo) dacă erai prins copiind erai dat afară din clasa ai primeai nota 1. Deci să susțin (eventual în stradă) asa zici dumneata domnul Tolontan principiile corecte!!! Lupta împotriva corupției cu Kovesi(xerox) si Johannis(rechin imobiliar)!!!! Dacă aceste manifestatii aveau cap de lance alte persoane era altceva....Turcescu demonstrant(fisa postului)!!!

VictorV  •  3 februarie 2017, 11:42

@emil78: sa speran ca am depasit anii 90 ai demonstratiilor si contrademonstratiilor. PSD a castigat alegerile si nu are de ce sa se bata cu cetatenii in demonstratii inaa are datoria sa-si explice deciziile. Asta chiar daca este mai rau ca in anii 90 din punct de vedere al manipularii si al crearii de lumi paralele bazate pe mituri si interpretari cu mica baza in fapte, multa ura si neintelegere a principiile democratice.

Comentează