vineri, 3 februarie 2017, 10:27
Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.
Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.
În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.
Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.
Protestele sunt ca marea.
300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara
200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe
Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.
Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.
În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă. ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.
A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.
Acum nu mai e așa.
Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.
De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.
E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.
Sau chiar mai mult!
Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,
Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.
Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!
20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.
Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?
În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.
De ce sporește nemulțumirea?
Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.
Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.
Dar nu doar pentru ai lor!
În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.
Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.
Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.
”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.
Foarte bine!
Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.
Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.
Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.
Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.
Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.
Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”.
Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!
Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.
Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.
Iar legea europeană și cea românească te protejează.
Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.
Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.
Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.
Dar sursele sunt sacre!
Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.
Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.
”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.
Da, chiar dacă!
Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.
Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.
De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.
Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.
Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.
Pentru România TV nu va manifesta nimeni.
Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.
Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!
Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.
Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.
Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.
Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.
Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.
Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.
Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.
De aceea cazul România TV e important.
Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.
Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.
Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.
George • 3 februarie 2017, 11:47
@Victor Si eu sunt de stanga. Dar nu poti fi *votant* de stanga in romania pentru ca nu exista stanga in romania. Si nu poti fi votant de dreapta in romania pentru ca nu exista dreapta. La 27 de ani de cand am fost primul om care a strigat "jos ceausescu" in bucuresti, am ajuns ca singura mea speranta sa fie in noua securitate. Crezi ca-mi place? Nu, nu-mi place, dar nu am alterntiva, continui sa sper in ceeace nu conosc, sa acord prezumptia de bune intentii celor pe care nu-i cunosc. In concluzie am votat usr. Tara asta are o singura boala, si aia se cheama baroniada, sau coruptia. Si daca cineva, in contextul actual, vine si zice "nu pare rau, e razboi, nu mai avem loc de purtat cu manusi", atunci eu unul sunt de acord cu o suspendare de facto a simulacrului de democratie care ne-a fost bagat pe gat de 27 de ani de iliescu si toti urmasii lui *directi*.
Arsenie • 3 februarie 2017, 11:47
Catalin, aceste proteste sunt manipulate de Iohanis, PNL si USR in interes politic propriu. Evident ca multi oameni care ies in strada sunt de buna credinta, dar aici este si efectul de turma: se aduc la proteste unii pe altii, fara sa aiba neaparat habar despre ce este vorba. Iohanis si ai lui sunt disperati ca au pierdut alegerile si au lansat acest contraatac. Oricum, mie imi este clar ca republicii coloniale Românica i s-a interzis sa aiba guvern propriu ales prin vot democratic al cetatenilor si trebuie pus un guvern-marioneta coordonat pe axa Bruxelles-Berlin, gen infamul guvern Ciolos
ADI • 3 februarie 2017, 11:48
Scriam odata ca ar trebui un moment zero.Ordonanta o sa fie abrogata la o zi dupa ce si-a facut efectul.
Victor • 3 februarie 2017, 11:48
@vasglo Super corect si argumentat. Procurorul general este în funcție după ce a spus că noi cei de stânga(avem o înțelegere precară),deci prosti! Poate vrea să ne ia dreptul de vot?!? Domnul Tolontan de ce nu luati poziție fată de acest aspect? Vă spun eu....JOS GUVERNUL....ăsta este scopul,cu orice pret
Raluca • 3 februarie 2017, 11:50
Ghita va veni singur si senin in tara daca se aproba OUG. Doar un semn asteapta...
andrei • 3 februarie 2017, 11:51
Dezvaluirile lui Ghita au dus la caderea lui Coldea, un om considerat pana atunci atotputernic si intangibil - totul a fost facut numai prin puterea informatiei care a ajuns la publicul larg, informatie care nu ar fi ajuns niciodata si nici nu ar fi produs efecte daca aceasta regula de baza a jurnalismului, protejarea surselor, nu ar functiona. Ideea nu este sa protejezi individul, persoana, ci potejezi dreptul publicului de a avea acces la informatie si mai mult, garantezi puterea enorma, desi informala, pe care informatia o are asupra societatii in ansamblu.
Sykophantes • 3 februarie 2017, 11:51
Ai dreptate ca secretul jurnalistic este sacrosant. Dar nu cred ca au ce spune oricum (redactorii RTV) si nici ca procurorii au ce le face daca nu spun. Personal cred ca Ghita trimite inregistrarile prin ceva gen Dropbox si ca sa nu se poata ajunge la adresa lui de IP, poate foloseste TOR sau un alt servisiu de anonimizare gen VPN sau Proxy. Asa ca daca vrea, chiar si o persoana nu prea inteligente cum e Ghita se poate ascunde foarte bine. Jurnalistii americani nu sint toti sfinti, sint printre ei acoperiti. Daca e cazul, Snowden comunica cu acestia prin TOR. Doar cei cu reputatie ca a Laurei Poitras ori Glenn Greenwald pot spera la un interviu face to face. Chiar daca reporterii vor refuza sa dezvaluie orice informatie despre sursele lor, serviciile secrete din multe tari nu vor avea nici o retinere in a incerca sa le infecteze calculatoarele cu un troian in incercarea de a obtine aceste informatii ilegal. Mandat ? Ce-i aia ?
Pinty • 3 februarie 2017, 11:52
TOLO, toata stima pentru activitatea ta. Pentru contestatari, tot respectul dar nu putem gandi toti la fel. Unii au ramas cu metehnele anilor 70-80, altii au devenit sau redevenit oameni normali, corecti, respectati, cinstiti. In 10 ani Ceausescu dar mai ales clica a transformat un popor normal intr-o masa de sclavi, cu reflexe de animale tinute in captivitate. De 28 de ani aceeasi clica incearca sa tina cusca inchisa sudand zi de zi zabrele noi in locul celor pe care democratia le rupe cu indarjire.
romi • 3 februarie 2017, 11:53
cititi comentariile? este simplu sa numarati parerile si sa constatati ca in situatia de fata guvernul are dreptate, de ce incercati sa manipulati? rusine.
Victor • 3 februarie 2017, 11:54
@ George Am citit cu plăcere.Mă bucur în primul rând că accepti că există si "alții".Din punctul ăsta se poate discuta .Bv
adrian_hora • 3 februarie 2017, 11:56
sefii psd au dat salarii la bugetari, or in strada au iesit oameni care aduc (prin taxele pe care le platesc) bani la buget. au marit salariul minim pe economie, or putini dintre cei din fata guvernului au salariul minim pe statul de plata. se vede asta si privind orele la care au iesit in strada, dupa 18.00 dupa ce au terminat orele de program, sunt oameni care isi sacrifica din timpul lor liber.
Emilian • 3 februarie 2017, 11:57
Catalin, probabil ca ai dreptate, jurnalistii nu sunt obligati sa divulge sursa informatiilor, dar am si eu o intrebare: procurorii n-au voie sa intrebe? In monmentul asta ei asta fac.
cata • 3 februarie 2017, 11:58
Referitor la sacralitatea sursei informatiei, in cazul Ghita sunt de acord sa fie respectata, dar daca de accesul la aceste surse depinde, sa zicem viata unui copil rapit sau evitarea unui atentat, iti bagi picioarele in ea de sacralitate si faci TOTUL pentru a evita producerea acelor lucruri urate. Gresesc?
johnneil • 3 februarie 2017, 11:59
Este foarte posibil si chiar ar fi bine ca lumea sa se mobilizeze si sa iasa masiv Duminica. Sa lase spritul si gratarul. Vor avea timp saptamana viitoare. Asa se intampla daca la vot nu au iesit. Trebuie sa le aratam ca suntem mai multi decat votanti lor, sau cel putin egali. Iar despre Ghita ce sa mai spunem? Daca chiar vroia sa fie un erou al tarii putea da pe goarna acele lucruri inainte de a fi indepartat de la ros ciolane. Acum nu da dovada decat de lasitate si chiar nu trebuie bagat in seama. Mai ales ca nici nu da date sigure. Doar bananaieli si aiureli.
aman • 3 februarie 2017, 12:00
Sunt de acord cu pct de vedere al d-lui Tolontan, desi in cazul lui ghita as incalca toate legile sa-l vad in fata justitiei.
Victor • 3 februarie 2017, 12:00
Încă ceva... Cine a făcut manipularea cu ultrasii dinamovisti(sunt dinamovist)? Oare cine a trimis sms de avertizare? Asta întrece tot, SRI trimite sms !!!! :)))
StefanCM • 3 februarie 2017, 12:01
Deocamdata va hazardati cu ipoteze despre justitie, cand, exact cum spuneti dumneavoastra, e dreptul procurorilor ( si zic eu e si normal ) sa ancheteze disparitia lui Ghita, inclusiv luand la intrebari ziaristii. La fel cum e dreptul ziaristilor sa refuze sa colaboreze. La fel precum e dreptul ziaristilor, daca doresc, sa renunte la protectia oferita de lege si sa spuna de unde au primit casetele. E alegerea lor, legea nu ii obliga pe ziaristi sa isi protejeze sursele. Daca vine un criminal la tine sa iti povesteasca despre cum a omorat el doi oameni, tu ca ziarist ce faci? Te duci evident la politie, ma indoiesc ca sunt ziaristi care nu ar face asta. O comparatie fortata, dar o comparatie care arata ca e alegerea fiecaruia. Drepturile ziaristilor nu ii transforma intr-o casta intangibila care nu poate fi luata la intrebari de justitie. E exact problema de fond pentru care iesim in strada in fiecare seara, ordonantele transforma o parte din societate intr-o casta cu drepturi suplimentare fata de ceilalti, ma refer la dreptul de a fura pana la 200 de mii fara a risca sa mergi la mititica.
Blog • 3 februarie 2017, 12:02
Arsenie draga, mai schimba canalul ala te rog... vad ca postezi pe internet, deci ai acces la informtie, de ce refuzi sa o folosesti? Adica toti tinerii din Romania care ies in strada sunt prosti? Nu stiu sa se informeze? Cred un singur om? Nu verifica mai multe surse? Daca asta e parerea ta insemna ca plutesti pe pamant ca frunza uscata..
Andrei F • 3 februarie 2017, 12:03
@ George. Reunosc,ai ridicat o problema buna...Dar...cine era mai marele baronilor? Desigur cine nu a auzit de Oprisan! Si spre bucuria ta a fost scuturat bine 10 ani! 10! Ei bine...Oprisan a cistigat procesele.Sa nu fi fost ce numesti tu,,securitate,,cu manusile necesare?...
Victor • 3 februarie 2017, 12:03
O să-si ceară scz Johannis fată de dinamovisti? Normal că nu. Dezinformare si-a făcut efectul... Si iar domnul Tolontan a tăcut! De ce?
Marius • 3 februarie 2017, 12:06
Nu imi vine sa cred ce comentarii sunt aici, din cauza gandirii unora de aici am ajuns in situatia in care ne aflam. A mai scris cineva ca 75% din cei care au iesit habar nu au de ce :) ,ma amuza f tare. Din ce am obs eu si altii, cei care au iesit in strada sunt cu mult peste media IQ-ului din Romania. Ma doare insa ca doar cativa din noi lupta cu acesti corupti-nesimtiti,si altii stau la caldura si se uita la tv. Lumea iese in strada ca poate se abroga aceea lege, nu sa dea jos guvernul . Domnule Tolontan, multa lume va apreciaza pentru obiectivitate , dar acum le tineti partea colegilor de breasla care manipuleaza si instiga la violenta in strada, nu va deranjeaza ? (acolo sunt sute de mii de oameni cu copii care preotesteaza pasnic).
StefanCM • 3 februarie 2017, 12:08
Si daca ati fi chemati in fata procurorilor pentru o ancheta nu vad de ce ar trebui sa fie un capat de lume. In afara de a fi in dezacord cu procurorii daca am percepe interogarile ca un abuz, nu am avea la ce sa reactionam, in afara situatiei in care ar exista o condamnare perceputa ca nedreapta. Procurorii au dreptul de a ancheta si interoga, probleme ar putea exista in fata completelor de judecata, a unor condamnari. Cred ca anchetele intr-o tara civilizata, anchetele civilizate evident, sunt o normalitate. Nu cred ca i-a luat nimeni pe sus cu pulanul pe jurnalistii respectivi sa ii inghesuie 50 intr-o duba si sa ii tarasca pe jos in fata procurorilor.
George • 3 februarie 2017, 12:09
Sunt de acord cu articolul tau, dar consider ca pot interveni nuante. Cum analizezi, in lumina celor prezentate de tine, cazul baronului drogurilor ”El Chapo” Guzman (acuzat de crime, trafic de droguri și spalare de bani). El a fost capturat, dupa numeroase evadari, in urma unui interviu dat lui Sean Pean pentru revista Rolling Stone, ajutand astfel autoritatile mexicane la localizarea lui. Eu zic ca trebuie vazut tabloul in ansamblul lui, adica simplificand, persoana urmarita e de partea binelui sau a raului.
Vlad • 3 februarie 2017, 12:10
@Arsenie, ma bucur ca inca mai exista oameni ca tine care gandesc ca si mine... dar din pacate romanii sunt usor manipulabili; in frunte cu Tolontan care nu precizeaza sub nici o forma ceea ce a spus iohannis (cu i mic) imediat dupa alegeri: "vreau guvernul meu!" Cum asa? Fara vot? Il pui tu? Pai atunci de ce am votat? Ce este votul? Care este rolul lui? Nu cumva este un sistem perpetuu pe axa Bruxelles-Berlin? *** Toti care au facut dosare inventate la puscarie!!! Iar banii pierduti la cedo platiti de ei si Tolontan!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Silviu • 3 februarie 2017, 12:11
Draga Tolo, articolul este destul de lung si acopera o problematica dubla (protestele plus anchete la RTV), aparent fara legatura. Totusi in asa articol lung nu ai spus nimic de CNA? Protestele cer respectarea legilor in primul rand, nu sint grupate doar pe ceva anume, de aceea au vizat si Avocatul Poporului, CNA si alte institutii, inclusiv A3 si RTV. Nu te fa ca nu intelegi! Lumea a iesit si la Colectiv pt frustrari multiple acumulate: "Ne-am saturat de hotie generalizata, coruptie endemica care duce la nasterea monstrilor si la mortea nevinovatilor". Cat a cazut autostrada inaugurata de Ponta, traficul deviat a produs 9 morti in doar 2-3 luni! Daca CNA si avocatul poporului, si alte institutii ca CCR, nu ar fi dominate copios de PSD (hai ca stii ca asa e), RTV ar fi fost inchis. Sau macar, pt impartialitate, puteai spune ca RTV nu se comporta ca o televiziune ci doar ca un instrument de manipulare si instigare. In conditiile astea, pe principiul "unde esti tu Tepes doamne", ne dorim cativa ani niste legi mai dure, si abia apoi, cand coruptia are un nivel mai mic, si derapaje de genul a3/RTV nu mai au loc, sa discutam de fineturi de genul celor mentionate de tine. Sa nu uitam ca deocamdata pt Hexipharma nu a platit nimeni nimic, pt colectiv la fel. Si acum vin gratieri, dezincriminari, scaderi de pedepse si termene de prescriptie. Da? Situatii exceptionale. Probabil la noi e inca loc si spatiu si timp pt o noua revolutie. Nu sintem o societate/democratie asezata. Institutiile nu sint batute in cuie. Totul e elastic. Daca CNA nu inchide RTV, eu imi doresc sa fie oprita in alte moduri. Nu mi-as dori ca Tolo sa nu mai faca anchete. Atunci vom iesi in strada pt tine. Dar sigur ca intelegi ca totusi in situatii exceptionale, se aplica masuri exceptionale. Dragnea si ai lui incalca flagrant bunul simt si legea. Nu putem raspunde numai cu actiuni legale la atacuri ilegale. Sa iti dai lege ca nu mai poti fi raspunzator pt legile date... asta inseamna sa fii mafiot.
Victor • 3 februarie 2017, 12:12
@ Marius Se strigă jos guvernul!!!!!
StefanCM • 3 februarie 2017, 12:14
"Nu pentru ca să șicaneze și să închidă televiziunile care nu le plac chiar manifestanților, susțin manifestanții Justiția." Plus ca sicana din situatia de fata e un mod fortat de exprimare. Nu e ca si cum procurorii au inventat o problema pentru a ancheta o situatie. Daca unii oamenii au o problema in a raspunde unor intrebari in cadrul unor anchete, sa fie sanatosi. Justitia noastra e departe de a fi o justitie aspra si necrutatoare, suntem departe de a fi un stat politienesc, unde justitia sa sicaneze neavenitii. Dimpotriva, suntem o tara unde o mare parte din institutiile de justitie sunt mai mult atente sa nu deranjeze decat sa isi faca treaba.
bra • 3 februarie 2017, 12:14
Pentru Arsenie: Dacă dăm deoparte jignirile și *** voastră permanentă, gen "sorosiști, vânduți axei Bruxelles-Berlin, axei nord-sud, etc", chiar și liberalii sau usr-iștii nu ar dori să revină la guvernare acum. Ei știu ca nu se vor putea realiza toate cele promise de PSD în campanie și dacă ar dori să revină acum, ar avea mari probleme cu cei cărora le spui că " habar nu au despre ce este vorba" care ar ieși imediat în strada dacă nu vor primi cele propuse de PSD (pentru că nu vor putea nici ei să realizeze toate ACELE PROMISIUNI FĂCUTE PE SPINAREA CELOR DIN PRIVAT).
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 12:18
@Victor: nu te mai lasa dus de manipulari strawman pe care vi le injecteaza televiziunile. Faptul ca Iohannis are 7 case, nu te indreptateste pe tine sa sustii miliardari si baroni arondati la PSD din interese, cu infractiuni grave la activ, asteptand ca hienele hamesite sa iasa ordonanta. Acesta Iohannis este un sarantoc neinsemnat in raport cu mafia PSD/PNL. Si mai intelege o chestie: nu ajungi in politica decat daca te invarti in cercuri de oameni influenti, care tranzactioneaza influenta, care au interese financiare si care putrezesc in bani. Exista si situatii exceptionale cand un vot zdrobitor te poate propulsa, indiferent de statutul tau (desi s-au pompat ceva bani in curul tau la campanie), iar odata propulsat exista doar 2 optiuni: te pervertesti sau te dezici si iesi pe usa din spate a politicii. "It goes with the teritory" sau "it's in the menu by default". Nu mai vistati la politicieni vladimirescieni. Asa ceva nu exista. Energia pusa in joc la voi este pe marginea unei false probleme. Este apanajul manipularii repetate, a picaturii chinezesti mediatice la care va supuneti seara de seara, anii in sir. Evident, nu mai ramane energie pentru adevaratele mizerii.
Vlad • 3 februarie 2017, 12:20
Au tot dreptul sa-si protejeze sursele, dar si procurorii au dreptul sa-i intrebe daca stiu ceva, daca poate vor sa spuna ceva. Poate un angajat al RTV considera ca Ghita ar trebui prins si spune si unde este. Si da, tocmai din acest motiv mi se pare normal sa fie toti chemati.... pentru ca daca unul ciripeste sa nu poata fi identificat. De-asta nu inteleg de ce ati sarit la concluzia ca DNA planuieste dosare penale contra ziaristilor, puteati la fel de bine gandi ca de fapt DNA vrea sa-si protejeze propriile surse din cadrul RTV. Hai sa nu facem scenarii acum cu DNA-ul, chiar n-are sens. Cat despre RTV, jurnalismul presupune si o responsabilitate pentru adevar, asta nu exista acolo, nu cred ca oamenii de-acolo mai merita numiti jurnalisti, imi pare rau. Oricum, intrebarea care ne macina pe toti acum este ce urmeaza. Ce se intampla daca nu abroga, daca nu renunta la putere, la abuz??? Ce facem atunci???? Nu avem raspuns, ceea ce este foarte periculos
robert • 3 februarie 2017, 12:21
se zice ca vin toate multinationalele este lupta la baioneta cu psd ,nu mai conteaza gratierea ,daca nu demisionneaza psd trebuie sa plateasca impozite mari pe profit cam jumate cat trimiteau afara,este dezastru,angajatii care nu iasa sunt penalizati.vine si circul globus ,dar in loc d*** *** negre cu gulere albe,si la craiova mititeii,asa ca piine si circ
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Catalin • 3 februarie 2017, 12:23
3.5 milioane au votat PSD si sustin indreptarea abuzurilor savarsite de politia politica. 5.4 milioane au votat Victor Ponta la prezidentiale. Jumatate de million ? De-aia sunt politicieni si nu carpe de sters pe jos. Trebuie sa reziste, pentru ca milioanele de oameni care i-au votat isi pun sperantele ca democratia, votul popular si statul de drept sunt inca valabile in Romania.
Marius • 3 februarie 2017, 12:25
@Victor De ce se striga jos Guvernul ? ? ? Din acelasi motiv pe care l-am mentionat.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 12:25
@Arsenie: "aceste proteste sunt manipulate de Iohanis, PNL si USR in interes politic propriu. Iohanis si ai lui sunt disperati ca au pierdut alegerile si au lansat acest contraatac. /..../ trebuie pus un guvern-marioneta coordonat pe axa Bruxelles-Berlin, gen infamul guvern Ciolos" Chiar si asa sa fie, chiar daca PNL/Iohannis speculeaza in interes electoral aceste proteste, chiar daca teoria conspiratiei UE exista, TU, CA ROMAN, TREBUIE SA-TI VEZI INTERESUL. Nici cu penalii, dar nici cu masonii. TU TREBUIE SA IESI IN STRADA PENTRU TARA TA, PENTRU COPIII TAI, PENTRU PARINTII TAI! Pierzi din vedere fondul problemei si te irosesti in patimi si lupte inutile intr-un razboi care nu e al tau si din care nu castigi nimic, dimpotriva. Oamenii au iesit initial in strada impotriva ordonantei, nu contra PSD si Guvern. Au inceput sa strige asta cand au vazut ca sunt sfidator ignorati. Ordonanta este o monstruozitate!! Vezi-ti de interesul tau! Sa aborge si sa guverneze pentru noi, nu pentru ei! Simplu.
Victor • 3 februarie 2017, 12:25
@ sharpeagle NU ma uit la TV :) Nu mă interesează averea lui Johannis,ci doar procesul pierdut. Deci tu ai info corectă....bv!!! Era de așteptat să aud că suntem prosti ...etc
Victor • 3 februarie 2017, 12:27
@ Marius Te contrazici...:) Ai zis că nu vor guvernul jos...
fc star pipera • 3 februarie 2017, 12:31
1) - Cataline, tu ai auzit de favorizarea infractorului? Este un articol in Codul Penal, articol neatins de proaspata OUG (sic!). Ghita este un infractor fugar in momentul acesta; 2) - Eu am impresia ca GSP este in masura cea mai mica de-a vorbi despre instigare, cand zilnic citim cu zecile, articole instigatoare la adresa suporterilor.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 12:34
@Victor, niciodata nu am spus ca sunteti prosti. Cuvintele nu imi apartin. Am spus doar ca sunteti tinuti ocupati cu lucruri fara fond, neimsenate dar umflate cu pompa si ridicate la rang de probleme de tara. Tu lasa ca UE are interese aici, lasa ca Iohannis are 7 case, lasa ca ala o cordeste p-aia sau ca mai nustiu ce mizerie fara impact concret si imediat asupra ta are loc. NIMENI NU ESTE PRIENTENUL NOSTRU (cu insignifiante exceptii). TOTI AU INTERESE. DAR AVEM SI NOI!! Pentru noi doar interesele noastre trebuie sa conteze. Vezi-le pe alea si lupta pentru alea. Restul razboaielor nu sunt razboaiele tale. Gandeste pragmatic.
nausea • 3 februarie 2017, 12:34
Drachenfutter! Acest cuvânt înseamnă literal “furaje pentru dragon”, însă ca expresie se referă la un anumit tip de cadou pe care bărbaţii îl oferă soțiilor lor atunci când au stat până târziu în oraş sau la birou sau când au avut un comportament inadecvat – cadourile presupun bomboane de ciocolată, flori sau o sticlă de parfum. Asta e ordonanta 13, Drachenfutter, de la draCnea pentru bombonica lui.
StefanCM • 3 februarie 2017, 12:36
@Catalin - Ignori ceva foarte simplu. Inclusiv membrii marcanti din PSD nu sustin ordonantele. Pe langa ei, si oameni care au facut campanie activa pentru PSD in alegeri. Sau ati aflat voi, si nu stim noi, ca in strada nu a iesit nici un om care a votat cu PSD?
sharpeagle • 3 februarie 2017, 12:39
Din pacate marea masa a romanilor are impresia ca face politica. In fapt, ei sunt doar niste microbisti patimasi. Orbiti de probleme de forma, de aparenta, in false dispute. Meteahna asta a neamului ne-a segregat, nu am stiut sa fim ca fratii, sa avem simt si activism civic, sa intelegem ca proportia zdrobitoare a politicienilor presteaza din interes personal, nu pentru salarii date de la stat. O luam prea in aplomb, prea in amorul propriu, fara sa fim intelepti, cumpatati, sceptici la tot, pragmatici, fara sa chestionam la rece si sa ne indoim de orice informatie aruncata in eter. Retine: NOI CU NOI, EI CU EI. Despre asta e vorba. Cand o sa pricepem asta, o sa avem o tara ca afara!
Arsenie • 3 februarie 2017, 12:46
@Blog: Ma informez din foarte multe surse, crede-ma, si am o opinie formata in cunostinta de cauza. Sigur, nu sunt un om foarte bogat, ca sa imi permit sa-mi ignor viata personala doar ca sa stau pe strada pentru o cauza fara sens pentru mine, in interesul lui iohanis. Dar, am cel putin 3 cunoscuti care merg la proteste cu prietenele/sotiile lor sa-si faca selfie-uri si sa strige *** Mragnea, asa, ca o distractie. Permite-mi sa nu consider asta un progres pentru democratie :)
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Victor • 3 februarie 2017, 12:52
@sharpeagle Dacă ei atitudine despre casa pierdută în instanta,repet în instanta de președinte atunci ....se poate discuta. Încă odată-ti spun că nu-i număr casele!!! Mă faci să zâmbesc cu "o tară ca afară"... Afară procurorul general era zburat în prima secunda,da afară unde dai tu exemplu. Afară legile sunt mai relaxate si decât prevăd ordonantele(le-am citit).... Nu mai da exemple asa la voia întâmplării....
George • 3 februarie 2017, 12:56
@Andrei F Chiar nu shtiu ce-i cu oprisan asta, dar nu ma cramponez in cazuri individuale. Problema e de fond: avem un prim-ministru de facto (la dragnea ma refe) care, cu o miselie si nesimtire fara limite, spune in conferinta de presa ca "pruna a demarat proiectul" de unire a dna/diicot, asta intr-o era in care oricine shtie sa umble cu un telefon mobil poate sa verifice la sursa ce a zis aiurita aia la vremea respective. Altfel spus, avem un prim-ministru de-facto, si o intreaga structura in spatele lui, care *speculeaza* fara nicio limita lipsa de educatie si lipsa de resurse alternative de informare a unei importante parti a populatiei. Avem un sef al senatului care mai deunazi zicea, tot in conferinta de presa, "am auzit vorbindu-se prin parlament" ca usr vrea sa-si ia soferi pentru ficare parlamentar. Numai aceste declaratii, fara nimic altceva, si imi este de ajus ca sa nu mai cred nimic din ce spun, pentru ca astea nu sunt nici "scapari" si nici "erori/exagerari in comunicare", astea sunt pus si simplu minciuni izvorate dintr-un dispret profind fata de mine si dintr-o nemarginita nemernicie.
Ehh…. • 3 februarie 2017, 12:56
Eu ma intreb domnule Tolontan...Daca a-ti fi aparut saptamanal cu interviuri despre ....Bin Laden..sa zicem.....crezi ca te-ar fi luat cineva la intrebari? Omul ala este in urmarire internationala. Mi se pare o aiureala acest articol, fara suparare, si doar o mana de ajutor data colegilor de tabara. Nu te astepta sa sensibilizezi pe romani cu astfel de opinii. Toti suntem satui de hotia din tara asta. Iar cei de la Romania TV ca si cei de la A3 sunt platiti cu bani grei furati din buzunarele noastre si nu sunt decat unelte in mana lui Ghita. Asta o stie toata lumea. Nu-i face victime.
invers • 3 februarie 2017, 12:57
Nu sunt de acord sa fie abrogata legea. De ce? Ce a facut guvernul este perfect legal, in litera si spiritul legii, in concordanta cu cererile CCR... Strada vrea demisia? OK, sustin strada, o sustin prin faptul ca demonstreaza impotriva a ceva ce considera nedrept.. De ce la noi strada dicteaza ordinea constitutionala, de ce la noi cand ies 100K oameni (buc), gata, guvernul cade a priori? In tarile care ne condamna acum, ies milioane de oameni si niciun guvern nu-si pune problema sa...cada.. Ultimul exemplu, 2 Milioane de oameni contra lui Trump. Pleaca el? NU, chiar isi continua cu indarjire programul, care numai democratic nu este.... QED
sharpeagle • 3 februarie 2017, 12:59
Deci, @Arsenie, faptul ca se arunca pe geam zeci de milioane de euro irositi in instrumentarea dosarelor, in logistica, in resurse umane plus pagubele din dosare...toate astea pentru tine o cauza fara sens. Ce conteaza ca exista inregistrari despre cum baronii PSD si-au planuit schimbarea legii in avantajul lor (Hrebe - Sova), ca exista sute de *** si hamesite care au stat pe bara atatia ani, incapabili sa-si umfle burtile, si acum vor sa dea navala. Si asta este o cauza fara sens. Nu conteaza ca toate tarile respectabile din Europa si ca Departamentul de stat USA ne arata cu degetul, nu conteaza ca ne periclitam pozitia in UE, dreptul de veto, ne blocam fondurile. Si asta este o cauza fara sens. Nu conteaza ca poti fura linistit 40k euro (indirect) si sa risti doar o amenda. Nu conteaza ca mii de ingerasi care au parazitat Romania sunt spalati peste noapte de pacatele lor. Cauze fara sens, este? Ceea ce sustii este in afara logicii, a bunului simt, a moralei, a maturitatii, a conditiei umane decente. Este efectiv aberant si dezumanizant. Dar, ce conteaza, tu consuma-te in orgolii: Iohannis si EU sunt BauBau, concentreaza-te pe ei. Zi si noapte. In timp ce viata si sansele se scurg pe langa tine. Vesnicule!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
jus vs lex • 3 februarie 2017, 12:59
Catalin, crezi ca ii va pune cineva in fiare pe "jurnalistii" RTV daca se vor prevala de dreptul de a-si proteja sursele? Eu nu. Dar, pe de alta parte, crezi ca procurorul ar fi scuzat daca, stiind ca sunt persoane care ar putea da relatii despre locatia in care se afla un urmarit international, ar evita sa cheme si audieze aceste persoane doar pentru ca au o anumita profesie? Binenteles ca se pot prevala de secretului profesional, daca vor, dar trebuie sa o faca explicit, in conditiile legii si sub semnatura. Altfel, chiar procurorul ar putea fi acuzat de favorizare sau abuz in serviciu prin neadministrarea tuturor probatoriilor posibile.
Crina • 3 februarie 2017, 13:04
Daca Kovesi nu facea "dosare " aiurea ca sa-i scoata din joc pe cei "indezirabili ei, nici astia nu dadeau legea sa se autoprotejeze. Stiu ca nu esti de acord cu mine, Catalin, nu secorecteaza o greseala cu alta greseala, dar eu, cea care sunt mai demult pe aici , iti spun ca tot ce face Kovesi seamana identic cu fosta securitate. Nu asa se procedeaza, cu "culpe inventate"- startul l-au dat ei? Ce anticoruptie? SECURITATE SADEA. Dragul meu, cu toata simpatia ta, ***!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
George • 3 februarie 2017, 13:05
Sa dea inapoi ? Ce gluma buna, Tolontane :) Pe 22 ian. in UK, 100.000 de oameni s-au strans impotriva lui...Trump. Care nu era nici macar unul de-al lor. In USA, numai in Los Angeles s-au strans 500.000 impotriva lui...Trump. In Romania, pot sa se stranga cati vor. Votul s-a dat acum o luna jumate, iar in Romania inca e democratie. Avem treaba !