vineri, 3 februarie 2017, 10:27
Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.
Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.
În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.
Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.
Protestele sunt ca marea.
300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara
200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe
Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.
Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.
În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă. ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.
A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.
Acum nu mai e așa.
Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.
De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.
E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.
Sau chiar mai mult!
Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,
Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.
Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!
20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.
Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?
În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.
De ce sporește nemulțumirea?
Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.
Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.
Dar nu doar pentru ai lor!
În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.
Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.
Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.
”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.
Foarte bine!
Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.
Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.
Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.
Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.
Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.
Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”.
Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!
Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.
Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.
Iar legea europeană și cea românească te protejează.
Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.
Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.
Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.
Dar sursele sunt sacre!
Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.
Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.
”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.
Da, chiar dacă!
Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.
Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.
De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.
Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.
Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.
Pentru România TV nu va manifesta nimeni.
Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.
Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!
Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.
Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.
Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.
Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.
Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.
Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.
Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.
De aceea cazul România TV e important.
Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.
Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.
Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 13:07
@venom: da, aveti dreptate, drepturile omulului sint ultimul sens al statului de drept. Altminteri, ar fi o constructie fara scop.
invers • 3 februarie 2017, 13:07
Si ca sa fac o bucla in timp... Si eu am fost in strada in 2012. Si n-am avut voie sa intru pe carosabil la Universitate!!! Si tot tineri frumosi, liberi, razvratiti eram... Diferenta este ca atunci institutiile de forta au avut ordin sa innabuse revolta. Violentele au izbucnit din prima zi, jandarmii ne vanau, nu ca acum, cand e scoala de fete la mitinguri... Deschideti ochii! Mai ales ca atunci UE nu ne-a luat apararea, mai mult dupa referendum, SUA a umectat pe 7,5 MIL de voturi... Acum se ia apararea "poporului" ? Se rupe tara in 3 si noi contribuim cu drag si spor la asta. Traiasca, traiasca sa traiasca, Moldova, Ardealul si Tara Romaneasca... Separat...:(
mihaela ciobanu • 3 februarie 2017, 13:08
draga Tolo, ti se pare ca Romania TV a facut o investigatie jurnalistica care a durat saptamani intregi, cu surse care si-au riscat job-ul pentru a aduce opiniei publice informatii de interes general etc? Sau "ziaristii" Romania TV au fost folositi ca vehicul de transmis amenintari la adresa justitiei! Cum poti sa fii intr-o asemenea confuzie? Dorinta ta de impartialitate te duce in zona "caldut"....
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 13:10
@mihaela ciobanu: inteleg ce spuneti, nici mie nu-mi place Romania TV, dar asta nu inseamna ca e legal ca procurorii sa-i intrebe de unde au ei informatii. Asta e nenegociabil si e ilegal! E ilegal si la noi in toate tarile dupa care tinjim.
George • 3 februarie 2017, 13:10
Citind comentariile de pe acest site nu pot decât să observ disperarea troll-ilor că angajatorul pare să se ducă pe apa sâmbetei şi în curând vor rămâne fără cineva care să le dea 50 de bani pentru postare. Să îi recunoşti este foarte uşor fiindcă postările lor nu respectă niciuna dintre legice logicii. Fie nu există nicio legătura logică între premise şi concluzii fie premisele sunt unele total absurde, rupte de realitate, contorsionate în mod imposibil. Mi s-ar părea foarte interesant un documentar de tipul: o zi din viaţa unui troll psd-ist şi despre dualitatea existenţei lui.
alexe • 3 februarie 2017, 13:10
***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
invers • 3 februarie 2017, 13:19
@George: daca ai putea, ne-ai da adresele de domiciliu? Eu am copil de 5 ani, n-am SPP la usa, doar o matusa care te asteapta cu drag ***. Si dupa aceea, sa te bucuri de gratiere.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
invers • 3 februarie 2017, 13:21
Sa va fereasca Sfantul sa iesim noi astia multi si needucati in strada!
Cryssy • 3 februarie 2017, 13:21
"nici Justiția nu are voie să se întoarcă împotriva televiziunilor care o incomodează!" Justitia nu, dar eu cetateanul ar trebui sa pot sa aleg sa nu mai platesc abonamentul unor posturi de televiziune care ma jignesc intentionat seara de seara. Acum in legislatia actuala ni se baga pe gat cu forta 30 de posturi Tv in "grila de baza" , posturi la care nu se poate renunta si sunt obligatorii. Sa ne amintim ce atitudine aveau colegii d-voastra de la Antena 3 acum 2 saptamani fata de protestatari.
Radu • 3 februarie 2017, 13:23
Daca acest guvern demisioneaza, nu mai merg la vot in viata mea. Sper sa faca guvern mandruta, guran si chirila, iar parlamentul sa fie strada*** *** ***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Victor • 3 februarie 2017, 13:23
@ sharpeagle Încă o dată pe întreb...Președintele(eu respect instituția) a pierdut procesul,s-au cheltuit bani cu ancheta si judecata de ce nu respectă decizia instanței? Cu tine nu se poate discuta... Legea este pentru cine-ti place tie... Nu mai da exemple aiurea gen SUA. ,UE...lasă retorica asta... Noi avem tara noastră,avem un vot dat,lasă oamenii să lucreze. Peste 4 ani ,dacă lucrurile nu merg bine or să piardă alegerile... În tarile pe care tu le dai exemplu votul se respectă. Clinton a avut 1.400.000 voturi în plus,dar a câștigat Trump!!! Asta înseamnă democrație.... Clinton l-a felicitat,nu a încercat lovitura de stat...
invers • 3 februarie 2017, 13:24
Si da, Ultrasii sunt un fenomen mondial. La fel, la noi a fost scoala de fete... Pai daca ieseau cei de la Legia, dadeau foc la tot ce reprezenta multinationala. Ca asta e spiritul. Si ei sunt razvratiti, pot fi, au dreptul si raspund legal pt ce fac daca sunt prinsi. Ca tot vorbim pe un portal de sport
invers • 3 februarie 2017, 13:27
Si ca sa inchei apoteotic, sunt impotriva strazii, culmea, pentru ca am avut bunic detinut politic. Cei ce inteleg, ferice!
Mihaita • 3 februarie 2017, 13:31
Referitor la manifestatii, parerea mea este ca sunt perfect indreptatite, modul in care au fost promovate ordonantele si o parte din continutul acestora fiind discutabile. Este evident ca s-a creat o fractura intre guvern si o parte importanta a societatii, ca si intre guvern si justitie. Cred ca s-ar fi rezolvat conflictele create daca presedintele tarii si-ar fi indeplinit rolul constitutional de mediator. Nu a facut acest lucru, ba chiar s-a pozitionat fara echivoc in taberele oponente guvernului.
Victor • 3 februarie 2017, 13:32
@ invers Excelent...
Venom • 3 februarie 2017, 13:36
Da. Așa funcționează protejarea surselor. Și orice jurnalist, indiferent de numele său, al redacției, are dreptul/obligația să păstreze confidențialitatea, dacă a promis-o! Indiscutabil, România TV sau dacă A3 ar fi chemată la procurori, jurnaliștii de la aceste posturi sunt la fel de ziariști ca și ceilalți. Într-un stat de drept și o demonstrație funcțională, e un test fiindcă drepturile cetățenilor și ale omului sunt bătute în cuie, fiind în echilibru cu statul de drept ! Fiindcă, dacă procurorii pot obliga un jurnalist să își dezvăluie sursele, atunci, în respectivul stat, există un dezechilibru intre puteri, justiția având un surplus de forță, fiind abuzivă! E bine că ai scris acest material mulți au rămas cu reflexul comunist de a se gândi mai întâi la desființarea unui post și deloc la ceva mult mai corect și simplu cum fi schimbarea canalului care nu îți convine cu telecomanda! (sau dacă ești supărat rău îl scoți din grilă - la tine acasă faci tot ce vrei)
Lenio • 3 februarie 2017, 13:40
Ho că...v,se zice pe la Gratia.Așa e,traducerea exactă pentru ***. *** Dar Dracnea e licențiat pe volan și nu cred că pricepe să dea înapoi!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
alexe1 • 3 februarie 2017, 13:40
Tolo...problemeee măă, cînd v-ați plătit Impozitele la stat ultima data??? ..nu mai pune mîna Acolo, pe condei vezî că te arzi. Despre ceilalți la fel, Sinemagogu Bake-Rolls
Lita • 3 februarie 2017, 13:45
Poporul a iesit in strada pentru ca este suprasaturat de exercitarea discretionara a puterii delegate catre reprezentantii sai, atat cea legislativa, cat si cea executiva si judecatoareasca. Totul pleaca de la legea fundamentala, "emanatia" lui Iliescu, lege care a fost creata special pentru a permite acest lucru. Nu vom rezolva nimic daca ne limitam la abrogarea OUG.13/2017, trebuie initiat referendum pentru revizuirea Constitutiei, revizuire care sa elimine "legea bunului plac", ascunderea sub "secret de stat" si sa introneze cu adevarat statul de drept.
cata • 3 februarie 2017, 13:57
lumea e revoltata din mai multe cauze: 1. Foarte enervant este ca ei nu stiu sa comunice. Ne trateaza cu dispret si o fac ca si cum nu am avea voie sa punem nici o intrebare legat de ce fac ei, ceea ce nu este corect. Chiar si ultimului *** din Romania, care are drepturi depline trebuie sa incerci macar si ii explici ce te-a intrebat. 2. Lumea o duce foarte prost in general si exista o stare de nemultumire deplina in mai toate domeniile. Acest "scandal cu ordonantele" este un fel de ultima picatura in pahar. 3. Au fost foarte multi ani in dupa 1990 in care nici un politician nu raspundea in fata legii cum se cuvine. Gen stiai ca se fura, dar nimeni nu facea nimic. Okay, au ajuns unii in instante, pentru ca evident resursele Romaniei nu s-au evaporat... au plecat undeva si nu in bunastarea cetatenilor. Da, se prea poate sa se comita abuzuri, dar si acest lucru trebuie reglementat (din ce am inteles PSD-ul a propus Legea Raspunderii Magistratilor, ceea ce suna bine). 4. Sunt total de acord ca exista dezinformare si manipulare. Una mai mica si una mai mare. Dar daca te informezi toate partile si toate canalele disponibile "risti" sa fii destul de informat. Okay, eu nu pretind ca sunt expert, dar nu se poate ca toti cei care protesteaza, chiar si cei care nu protesteaza dar sunt revoltati, sa fie manipulati. 5. Acest protest este si impotriva intregii clasei politice din Romania. Daca gresesc, imi voi face "mea culpa". Multumesc
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
teo • 3 februarie 2017, 13:58
Statul de drept se bazeaza pe Constitutie. A clama respectarea SdD prin uzurparea acestuia, e un non sens mai mare decat Groapa Marianelor... Astia cu OUG-ul lor au respectat legea. Daca CCR zice ca e necostitutional, bine. Daca nu zice, tot in strada? Ca tot vorbim de Constitutie...
Marko • 3 februarie 2017, 14:00
Propaganda Iohanista e in floare. Noroc ca Dragnea a foat un om responsabil si nu a organizat miting, pt ca aveati mari surprize. Presedintele si jurnalistii vad ca nu fac apel la calm ci doar incita lumea la violente....Rusine
pilu • 3 februarie 2017, 14:00
Tu vezi toate mizeriile pe care le toarna zi de zi unele televiziuni,cee ce face rtv-ul este atac la securitatea statului.Daca CNA-ul si-ar fi facut datoria nu puteau ajunge la asa un nivel de murdarie,asa ca d-nule Tolontan putin securism exista in gandirsa d-voastra si putin,,c.r in doua luntrii"...
no name • 3 februarie 2017, 14:10
Va chinuiti sa dovediti ca cei din strada ajung sa depaseasca +1 numarul voturilor cu care PSD a castigat alegerile, sau ce? :) Omiteti ca votul nu s-a facut in strada. Asta ca sa nu mai spunem ca si prin aceste tertipuri portocalii va cautati cu lumanarea legitimitatea e a darama guvernul.
Luca • 3 februarie 2017, 14:13
In primul rand RTV trebuie sa plateasca si sa plateasca bine pentru titlu : " Lovitura de stat in desfasurare " ! Nu se poate asa ceva !!! Stiti povestea teatrului radiofonic cu invazia extraterestilor in US ?! Putea genera un haos imens acest titlu daca il lua lumea in serios ! Povestea cu Ghita ... daca Ghita e proprietarul RTV , procurorii trebuie sa ii ancheteze pe directorii RTV ! Este logic asta ! Al doilea rand , sigur o sa fim 500.000 in strada ! Al treilea rand ... daca Iohannis isi da demisia , se dizolva Parlamentul si se fac alegeri anticipate ? Cine poate sa spuna ?
valll • 3 februarie 2017, 14:15
Demonstratia d-stra despre pastrarea secretului lui Ghita ar fi corecta, d-le Tolontan, daca nu ar exista un „amanunt”: premisa rationamentului. Pleacati de la drepturile ziaristilor. Dar sunt cei de la postul tv la care va referiti ziaristi? Sau fosti ziaristi, acum activisti ai lui Ghita, insarcinati cu promovarea intereselor lui? Indeplinesc acestia, chiar si la un nivel minim, criteriile ce definesc un ziarist? Stiti cat de coborat e coeficientul lor de obiectivitate si cat de ridicat e cel al minciunilor. Nu exista niste limite specifice ziaristilor? Se poate include in categoria „presa” acest post de televiziune care nu este dedicat informarii corecte a publicului, ci influentarii lui? Poate beneficia de drepturile cuvenite presei ceva care nu e presa? Daca notiunile de „presa” si „ziarist” nu sunt bine definite in Ro, ar fi cazul sa va organizati si sa o faceti.
Radu • 3 februarie 2017, 14:17
Dar ce legătură are Romania TV cu protejarea surselor. Dacă TVR, PROTV ar fi difuzat imagini cu Ghiță atunci da, as fi de acord cu ideea ta. Dar Realitatea TV este practic compania celui inculpat, intradevar are ca obiect de activitate jurnalismul, dar el se folosește de bunurile sale pentru a se opune justiției. Cred că e un conflict de interese pe care nu îl sesizezi. Nu te-am văzut comentând la TV, nici în piața. Cumva în concediu...?! Prea deontologic deja. Atunci sa fim până la capat. Dragi cititori îmi dau cu părerea din concediu.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 14:18
Unii efectiv isi merita anii de comunism si pauperizare. Citest si ma descumpanesc. Dar Romania nu merita.
Maya • 3 februarie 2017, 14:19
Dle Tolontan, cred ca le cam amestecati. Nu cred ca legea e chiar atat de permisiva incat, atunci cand un urmarit penal, care fuge de justitie, isi publica nestingherit propriile pareri la propriul post de televiziune. La urma urmei, Ghita este urmarit international. Nu prea vad cum un jurnalist poate beneficia de aceasta "imunitate" atunci cand el este in contact direct cu o persoana cautata de politie la nivel international. Poate ca jurnalistii lui Ghita ar putea spune ca gasesc acele casete in posta sau ca le parvin prin intermediul internetului, dar in niciun caz nu cred ca un jurnalist are dreptul sa impiedice prinderea si arestarea unui inculpat fugar, pe motivul ca nimeni nu poate sa-l oblige sa-si dezvaluie sursele. In cazul de fata, jurnalistii respectivi devin complicii infractorului.
Victor • 3 februarie 2017, 14:20
@ Luca Johannis demisia!!! Asta da glumă :))) Crede-mă că suntem "prosti",dar multi! Vreau raspunderea magistratilor,vreau separare puterilor.
Matei • 3 februarie 2017, 14:20
Amestecati lucrurile. Protejand un urmarit general, incalcati grav si legea si bunul simt - din cauza unora ca Ghita, suntem o tara primitiva si saraca. De ce nu a facut Ghita dezvaluiri prezentandu-se in continuare la politie, conform termenilor controlului judiciar? Care e beneficiul public atunci cand Ghita o ataca pe sefa DNA? Daca sefa DNA a gresit cu ceva, e Ghita mai putin vinovat de faptele sale? Revenind la rtv, ce alte principii ale meseriei de jurnalist respecta ei, in afara de acela de a ascunde un urmarit general ? Cand servesc ei interesului public, cand spun ca Iohannis a cerut amnistia si gratierea si cand monteaza pe imaginile cu el huiduieli?
Victor • 3 februarie 2017, 14:26
@ sharpeagle Ti-am zis că suntem "prosti",dar multi. Refuz binele gândit de tine...
popescu ion • 3 februarie 2017, 14:27
foarte bun articolul! felicitari
Sly • 3 februarie 2017, 14:27
D-l Grindeanu spunea în Parlament, dacă îmi aduc bine aminte, atunci cînd și-a prezentat modul de guvernare că nu va mai exista un echilibru între cetățean și cei care aplică legea. În acest moment consider că premierul Grindeanu tocmai și-a încălcat promisiunile prin faptul că nu îl interesează ce efecte au OUG-rile pe care le-a semnat și nici ceea ce spune CEL PUȚIN 300.000 de cetățeni.
Maya • 3 februarie 2017, 14:28
Si inca ceva. Din momentul in care un individ inculpat se sustrage actului de justitie si este cautat de politie la nivel international, nu mai putem discuta despre prezumtia de nevinovatie. Din acel moment, fostul inculpat devine automat infractor. Sa presupunem ca ar fi vorba de un violator sau de un criminal in serie care, printr-o forma sau alta, tine legatura cu un jurnalist. Vi se pare corect ca jurnalistul respectiv sa impiedice actul de justitie pe motiv ca are dreptul sa-si protejeze sursele? Mai ales cand sursa este insusi infractorul in cauza? Cred ca , de multe ori, va umflati in pene cu deontologia jurnalistica, exact atunci cand nu este cazul.
Ehh… • 3 februarie 2017, 14:28
*** Dupa un secol...noi n-am invatat nimic...a simtit-o si domnul presedinte al camerei deputatilor.......vorba aia: "presedinte........presedinte......da-l duce capu' ''. Stam si ne doare sufletul ca infractorii din politica scapa. Eu ma intreb altceva ...dupa ce vad ca nu-i poate atinge legea...ce va urma?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Mioara • 3 februarie 2017, 14:29
Chiar daca devine o problema de siguranta nationala?
Victor • 3 februarie 2017, 14:33
Tot felul de articole binevoitoare prin ziare!!!! Ne dă afară din UE,din NATO!!!NE suspendă dreptul de vot!!! Foarte tare!!! Totul fiindcă Johannis vrea "guvernul meu". Din UE sau NATO nu ne dau afară nici dacă-i imploram! :) Nici nu doresc,ca să nu creadă altcineva altceva...
alea iacta est • 3 februarie 2017, 14:36
Noile puteri in stat, in Romania feudala a anului 2017: DNA, SRI, ambasadele straine, ONG-urile sorosiste, cantaretii + actorii "independenti"
Kapital • 3 februarie 2017, 14:37
Eu nu ma uit la RTV pentru ca am optiunea de a schimba canalul. E esenta democratiei transpusa in audiovizual. CNA trebuia demult desfiintat. Merg mereu la vot de obicei sa mi l anulez si asta pentru ca am de ales intre bugetari si bugetari, contra conceptiilor mele. Dar stiu ca democratia este vitala, iar OUG 13 o sfideaza pentru ca unii vor sa fure fara acordul meu.
Victor • 3 februarie 2017, 14:38
VREAU MITING LA COTROCENI... VREAU SĂ VAD CÂT ESTE DE BINEVOITOR DONNUL PRESEDINTE CU NOI. VREAU SĂ-MI SPUNĂ DE CE VOCEA NOASTĂ NU CONTEAZĂ,DE CE ALEGERILE NU CONTEAZĂ...
Alex • 3 februarie 2017, 14:38
O tot dati in sus cu Timisoara si Iasi, dar dupa Bucuresti si Cluj cei mai multi au iesit in Sibiu ! Si asta in fiecare seara, inclusiv in noaptea de marti spre miercuri cand s-au dat ordonantele !
Arsenie • 3 februarie 2017, 14:44
@Victor: Romania este o colonie exploatata pentru resurse, iar romanii sunt un popor de *** tolerati in UE, ca forta de munca ieftina. Alegerile sunt de fatada, pentru ca daca nu castiga cine trebuie, adica marionetele supuse inaltei porti de la Bruxelles, ies imediat la lucru DNA si masele de manevra ca sa puna ordine in lucruri
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Victor • 3 februarie 2017, 14:47
@ Alex Vă rog un premiu pentru Sibiu :))) Cel mai tare comentariu! :) Fiecare cu păsăricile lui! :) Bv Alex
pawn • 3 februarie 2017, 14:47
instigare veninoasa camuflata sub onctuozitatea cunoscuta a lui tolontan. "dai inapoi, ca daca nu..." daca nu, CE? ca 1/2 de milion de zombies scosi impotriva psd, radicalizeaza pe zi ce trece partea cealalta. pana la punctul la care se va raspunde cu "daca nu terminati, iohannis se va trezi cu 2 milioane in fata la cotroceni". adica exact logica nedemocratica, a renuntarii la orice alegeri democratice si a transarii problemei in strada, pe principiul care o are mai mare. multimea de oameni, vreau sa spun.
sorin • 3 februarie 2017, 14:50
e nevoie sa intelegem democatria ca un jucator antrenant, si nu ca o dictatura. daca psd a primit votul poporului nu inseamna ca are voie 4 ani sa abuzeze de el. si pentru cei care se bucura ca primesc. e nevoie sa inteleaga ca daca statul printeaza bani, valoarea economiei tot atat e. faptul ca iti da, si se imprumuta si devalorizeaza leul.
tamisa • 3 februarie 2017, 14:54
Cu cat in strada, mai ales in Bucuresti, vor iesi mai multi oameni indignati, dar pasnici, cu atat mai sigur Dragnea si clica sa de penali vor cadea sau isi vor lua singuri talpasita de la Putere, spre binele EUROPEAN al Romaniei!
teo • 3 februarie 2017, 14:57
Studiu de caz. DNA is bazeaza arestarile pe denunturi ale unor inculpati, incatusati... A luat pe sus, incatusat, oameni politici pentru orice gargaritza.. In cazul Ghita, daca asta expunea un om politic, ala era luat pe sus... in virtutea celor mai sus enuntate. Incatusat, supus oproboiului public, etc. Dar pentru ca e vorba de cineva din sistem.... ala sta acasa, si rade la Statul de Drept. Luluta, unde e pungutza?
Ion • 3 februarie 2017, 14:58
Domnule Tolontan,stiti ce ma surprinde pe mine?Ca nimeni nu este interesat si de spusele lui Dragnea...Adica o fi bine ca asta sa astepte 10 luni o motivare judecatoreasca si astfel sa nu poata sa se apere in continuare?
Victor • 3 februarie 2017, 15:00
@ tamisa Si instalati "guvernul meu"? Iarăși?