vineri, 3 februarie 2017, 10:27
Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.
Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.
În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.
Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.
Protestele sunt ca marea.
300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara
200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe
Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.
Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.
În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă. ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.
A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.
Acum nu mai e așa.
Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.
De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.
E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.
Sau chiar mai mult!
Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,
Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.
Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!
20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.
Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?
În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.
De ce sporește nemulțumirea?
Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.
Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.
Dar nu doar pentru ai lor!
În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.
Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.
Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.
”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.
Foarte bine!
Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.
Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.
Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.
Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.
Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.
Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”.
Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!
Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.
Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.
Iar legea europeană și cea românească te protejează.
Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.
Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.
Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.
Dar sursele sunt sacre!
Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.
Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.
”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.
Da, chiar dacă!
Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.
Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.
De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.
Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.
Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.
Pentru România TV nu va manifesta nimeni.
Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.
Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!
Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.
Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.
Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.
Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.
Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.
Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.
Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.
De aceea cazul România TV e important.
Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.
Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.
Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.
Catalin • 3 februarie 2017, 15:00
@pawn: In prima fraza ai tradus perfect rolul acestui articol dar si caracterul lui manipulator al lui Tolontan. Dar...e blogul lui, spune ce simte, ce gandeste. Eu nu stiu cum naiba am ajuns la blogul asta, nu-l mai urmaream de luni de zile.
Cata • 3 februarie 2017, 15:01
Sa ne aducem aminte cum a inceput agresiunea impotriva dialogului si a dezbaterii... https://www.youtube.com/watch?v=-2ztDAQYuyQ
Vlad • 3 februarie 2017, 15:31
*** Dar sunt de acord ca principiile si o presa libera sunt mai importante decat un infractor ca Sebastian Ghita. Este o concesie pe care o societate civilizata trebuie sa o faca. Minciunile celor de la RTV prezentate ca stiri ar trebui sanctionate de CNA dar parerile personale, nu.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Crimson Veritas • 3 februarie 2017, 15:33
Aveti dreptate de data asta! Strada a vorbit ... Dragnea trebuie sa se supuna ... si sa retraga ordoantele (indiferent ce ordonante) ... guvernul trebuie sa demisioneze ... si dupa aia si Parlamentul in bloc! Dupa aia PSD si ALDE trebuie sa fie arestate ... conform revendicarilor Strazii si diponibilitatii DNA ... si dupa aia sa se faca alegeri anticipate intre cele 3 partide ... valabile si democratice ... USR, PNL si PMP, si care sa genereze un nou guvern de tehnocrati! Mi se pare destul de rezonabil. Asta este tara in care vrem sa ne crestem copii ... si astea sunt valorile pe care vrem sa si le insuseasca! Statul de Drept trebuie consolidat ... prin inasprirea legislatiei penale, a regimului de detentie care este mult prea ingaduitor cu infractorii, mai multe drepturi si mai putine obligatii pentru pilonii centrali ai justitiei ... procurorii, desfiintarea meseriei de avocat ... pentru ca ne incadram aici la un fel de complicitate globala la comiterea si ascunderii infractiunilor ... si subminarea Justitiei ... de catre avocati ... prin ingreunarea proceselor de condamnare! Trebuie desfiintate si posturile de televiziune (adica Antena 3), care fie mint, fie isi expun opinii contrare interesului national al Romaniei, sau aduc atingere securitati nationale si submineaza credibilitatea Justitiei si desfasurarea procesului de condamnare si independenta acestei institutii ... care nu mai poate sa-si faca target-ul de condamnari si arestari preventive, pentru mile de dosare de abuz inn serviciu si conflict de interese! ...:))
Raspopitul • 3 februarie 2017, 15:41
De ce sa se retraga? Adica mergeti pe principiu "ridicate, ca sa ma asez eu"? De ce nu ati iesit la urne putorilor? Acolo se da batalia in democratie, nu in miez de noapte pe strada.
grigs1981 • 3 februarie 2017, 15:52
Ati sesizat bine,domnule Tolontan,oamenii ies in stada impotriva abuzurilor de genul acestor OUG,care nu sunt deloc urgente,mai ales privind nevoile tarii...Reducerea pedepselor pentru infractiuni care ne afecteaza pe toti este"criminala"...Daca PSD nu exersa"iertarea pacatelor"si,dimpotriva,marea cuantumul pedepselor pentru"hoti"i se faceau ode...asa tocmai si-a pierdut statutul de partid mare si nu va mai castiga nicicand alegeri...Romanii au depasit stadiul de a astepta sa li se dea,acum trebuie sa invete si partidele ca a administra,a conduce treburile tarii,nu inseamna sa cumperi cetatenii ci sa faci,autostrazi,scoli,spitale si mai presus de orice sa finantezi si sa dezvolti educatia si sanatatea oamenilor acestei tari,FARA SA FURI ! Asta vrea STRADA...Cat despre RomaniaTV,aveti dreptate,dar nici pe mine nu ma puteti condamna cand spun:Antena 3,niste derbedei!
Jose • 3 februarie 2017, 16:00
In Constituție e stipulat ca instituțiile media, publice sau private, au obligația de a informa corect. Antena 3 si Realitatea au dezinformat constant si sistematic cu privire la implicarea lui Soros in politica din Romania sau la mituirea participanților la demonstrații. Ele au încălcat cea mai importantă lege a statului si trebuie sancționate (măcar) de CNA. Cât despre Ghita, numai Bin-Laden mai apărea, urmărit de Justiție fiind, si dădea lecții despre lume si viața la televizor. Eu cred ca jurnaliștii RomaniaTV trebuie sa spună de unde au casetele pentru ca nu e vorba de protecția surselor ci de ceva mult mai grav- favorizarea infractorului 😉
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 16:01
@Jose: sigur ca aveti dreptul sa credeti ceea ce doriti, dar ce vreti dumneavoastra e ilegal. Conforma legilor europene e ilegal ca un procuror sa ceara unui jurnalist sursele.
Trubac • 3 februarie 2017, 16:06
Raspopitule, poate nu ai inteles, noi astia care mergem in strada nu protestam alegerile, protestam OUG, exact cum ai zis si dumneata, OUG nu se da pe ascuns in miez de noapte. Nu ai inteles ca demonstratia NU este politica.
teo • 3 februarie 2017, 16:11
Am postat mai devreme cu pseuso " invers" acum n-o mai fac, ca sunt unii care zic ca sunt platit sa postez.. :) Culmea, ironia sortii, in conditiile in care binomul are oameni paltiti de la buget pentru propaganda, lucru deonstrat, altii clameaza acelasi lucru.. In fine....Ca sa vedeti cat de abjecta a devenit dezbinarea ( nu uitati de ala slab de-l cara pe ala gras... ) sa stiti ca se cearta frati, prieteni de-o viata.... Se rup punti... Mi-a zis un prieten ca se rasuceste Gyuri Pascu in mormant ca nu sunt de aceeasi parere cu el. Un prieten bun, aproape de-o viata ne stim... Cine cedeaza, cine ne uneste cine devine coagulant? Nimeni... Sotia a fost la film acum doua zile si si-a dat check in... :) Mare greseala.... O prietena de familie i-a reprosat ca se distreaza, cand ea e in strada, aparand Democratia... Pai cum dracu mai e democratie cand daca tu crezi invers, esti pus la zid? Si culmea, nu de politicieni, de prieteni de-o viata...
Catalin S • 3 februarie 2017, 16:12
Prea multe vorbe consumate pe nimic! Aceasta firma, cu numele de scena Romania TV, care emite sonor si imagine, nu este sub nici o forma un post tv, iar angajatii nu sunt sub nici o forma ziaristi! Este doar o firma prin care Ghita actaulmente fugarul, la vremea infiintarii- parlamentarul isi tipa ideile si isi sustine prin orice mijloace fratii care fac parte din cartel! Atat, nimic mai mult! Daca gresesc, sa imi spuna mie cineva ce mari investigatii au facut angajatii din firma asta sau ce reportaje nemaipomenite! In afara de tinerea in viata a unor persoane cel putin ciudate: seful de la cercetari penale in "90, "***" Abraham-Bercea-Mondialu', marele "chilot de F-16 pe calculator", Niels Stecher si prin rotatie, "cap de porc" Serban Nicolae, abramburica de serviciu Andronache, par acajou- Petre Roman, Dumitru "PeliKan", Pelicanol si alti rasi, figuri satirice, toti platiti din banii sifonati de la noi de Ghita, firma asta nu mai produce absolut nimic!!!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
un roamn • 3 februarie 2017, 16:12
Gratuitatea cazarilor in hoteluri si a supelor platite din bani dubiosi ii aduce pe flamanzi in strada. Stigator la cer este sa-i dai amenda unui post de televiziune pentru ca l a criticat pe Soros si slugile din tara. RUSINE !
zapaden • 3 februarie 2017, 16:17
pe ghita nu-l prea prinde rolul de whistleblower, nu-i corespunde profilul. si de ce oare face foileton si nu face o marturie cap coada? sursele unui jurnalist ar trebui protejate, este unul dintre principiile care pot face diferenta dintre jurnalism si fituicism.
teo • 3 februarie 2017, 16:18
@Trubac... Ba da, democratia inseamna politicieni alesi democratic. Asta inseamna. Iesi si striga, demonstraza pasnic, dar nu-mi anula votul. Nu-l anula pentru ca ai iesit si ai alta parere. Compris?
Arsenie • 3 februarie 2017, 16:21
Frustrarea in randul lui iohanis si a dreptei este uriasa dupa infrangerea umilitoare din alegeri. Sunt convins ca imediat dupa anuntarea rezultatelor votului, iohanis a fost certat de stapanii sai de la Bruxelles si Berlin. Le-a promis probabil ca va rezolva situatia pana la 1 martie si va repune in functie un guvern aservit intereselor occidentului. Pentru cine nu si-a dat seama inca, ultima dorinta a germanilor, francezilor sau olandezilor este o Romanie prospera sau cat de cat cu un nivel de trai care sa-ti permita sa ai un dram de demnitate. Tara noastra e o colonie exploatata de corporatii si aservita politic. Protestele violente de strada dovedesc influenta uriasa pe care o au manipulatorii din presa si mai ales aparatul de propaganda finantat de soros
Geta • 3 februarie 2017, 16:22
@Trubac • 3 februarie 2017, 16:06 Asa este ...O ordonanta nu se da noaptea...Pentru ca noaptea se pot numara voturile pentru o lege pentru pensionari din 4 in 4-cazul Anastase...Noaptea este buna doar sa se voteze de cite ori trebuie pentru ca cel votat initial sa nu se concretizeze in cazul unui judecator al Curtii Constitutionale-cazul Dorneanu...Noaptea este buna pentru a se primii erate si astfel sa se schimbe un vot majoritar al peste 7 mil. romani...Noaptea ai dreptate ,este buna numai pentru oamenii vostrii...
teo • 3 februarie 2017, 16:24
Punctul meu de vedere... In orice stat ce se considera Democratie, ce respecta Constitutia, ce vedem acum in strada era x 4 impotriva abuzurilor din Justitie. Nu sunt un cavaler al dreptatii, pot fi subiectiv, ca abia am voatat cu PSD, dar in virtutea acestor lucruri..... consider ca trebuia rupta pisica.. Bravo Guvern, bravo PSD& ALDE.
Marc • 3 februarie 2017, 16:27
Lui Victor@ si celor ca el, ce sustin ca trebuie lasati guvernani sa-si faca de cap si dupa 4 ani sa nu-i mai alegem daca nu ne-a convenit ca au dus tara de rapa: - Ba bine ca nici macar cel mai puternic om al planetei nu poate face tot ce vrea in virtutea votului primit. Vezi cei care s-au pus de-a curmezisul hotararilor lui abuzive. Cat priveste haznaua Romania Tv, CNA-aul ar trebuie sa regleze lucrurile, nu justitia. Oricate minciuni ar spune Ghita, e dreptul lui la libera exprimare, cu consecitele pe care si le asuma. ce i se poate imputa postului sunt comentariile gen: "se spune ca ar fi platiti", "e o lovitura de stat" , etc Pentru o astfel de pozitie trebuie sa ai dovezi, altfel se incadreaza la dezinformare. Nici macar cei invitati nu trebuie lasati de moderatori sa profereze minciuni, sub imperiul liberatatii de exprimare. Dara asta-i o chestiune nu pentru procurori, asa cum spuneam, ci pentru CNA. Pe CNA cine-i trage la raspundere in tara asta pentru ca nu-si faca treaba? La ei trebuie ma mearga procurorii, pentru ca omisiunea in serviciu, poate fi incadrata la ABUZ IN SERVICIU!
teo • 3 februarie 2017, 16:29
@grigs1981... Astia au luat din buget 200MIl euro de la institutiile de forta si prioritar a fost min sanatatii.. Stiai? Nu, pentru ca te informezi de pe chat, FB, alte surse..
psd ciuma rosie • 3 februarie 2017, 16:30
Fix in ... ordonanta de urenta il doare pe Dracnea de noi, hotii astia abia asteapta sa li se anuleze pedepsele si urmarirea penala...
teo • 3 februarie 2017, 16:31
Impotriva curentului sunt, si-mi asum. De ce imi asum? Pentru ca am votat asa. Si vreau ca votul sa-mi fie respectat. Ca un gest de fronda, o sa dau si adresa mea de acasa, vreti?
Geta • 3 februarie 2017, 16:32
@Trabuc.....Uite ce trebuie sa se faca noaptea...Jurnalul National,,PDL şi-a impus voinţa şi a reuşit să numească şi din partea Camerei Deputaţilor un judecător la Curtea Constituţională. După o şedinţă care s-a încheiat la ora 02.00, Mircea Ştefan Minea este declarat judecător al Curţii Constituţionale cu 168 voturi pentru 1 contra, din partea camerei inferiore a Parlamentului.,,Dorneanu fusese votat initial si votul a fost refacut pina a iesit cine trebuie...,,Încă o dată PDL şi aliaţii săi au demonstrat că regulamentele sunt literă moartă atunci când în joc este o lege a guvernului Boc. *** La scrutin au fost prezenţii în jur de 100 de deputaţi iar votul final trebuia amânat din cauza lipsei cvorumului de şedinţă, care este de 168 de deputaţi. Sfidând evidenţa, preşedinta Camerei, Roberta Anastase, şi secretarul de şedinţă, Sever Voinescu (PDL), au supus legea la vot numărat 175 de deputaţi.,,Cotidianu .ro.........,,Curtea Constitutionala a trimis luni seara o precizare catre Guvern, prin care arata ca, dintr-o eroare, un paragraf esential nu a fost introdus in decizia luata vineri, cu privire la organizarea referendumului pentru demiterea presedintelui Traian Basescu. Acest paragraf specifica ce inseamna listele electorale ....,,
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Miguel • 3 februarie 2017, 16:35
Vaaaiiii Tolo, dintr-o data te-ai trezit deontolog! Ai uitat razboiul de dizidenta cu Antenele? De cum iti porcaiai colegii? Acum le plingi de mila celor de la RTV? Fara suparare dar nu te cred. Legal, n-au ce sa pateasca, n-au cum sa lege o filmare facuta pe ascuns de Ghita cu toti angajatii RTV. Te preocupa posibilul abuz impotriva lor? Trebuia sa te preocupe cind aprobai realizarile DNA. Fara suparare dar esti ipocrit.
teo • 3 februarie 2017, 16:35
dau si CNP daca e cazul , tot. Tolo, ce zici, dai share, sa vina lumea sa ma linseze? Ce ma doare ce lume, cand aia de-s apropiati, ma injunghie? Ce ma intereseaza ca am votat, astia-s la putere si au maini de lut? Ce ma intereseaza ca nevasta-mea cu doua facultati, ce educa copii, abia acum simte ca e respectata..? E un castel de carti, sa se darame, exista o baza solida, sa stea!
Ion • 3 februarie 2017, 16:36
Stau si ma minunez...Dupa guvernul Meu a aparut si romanii mei...Poate unora le place...
teo • 3 februarie 2017, 16:39
Base spunea de romanica... Ce naiba, ai nevoie de noi, ne manipulezi. Nu, pentru ca guvernul tau, calatoresti, enjoy life... E atat de simplu...
tony • 3 februarie 2017, 16:43
Da ce ar fi sa iasa in strada si cei care sustin masurile luate de guvernul Grindeanu , eu cred ca asa am vedea care este realitatea. In democratie minoritatea se supune majoritatii, iar acest guvern are toata sustinerea sa mearga mai departe si sa nu retraga nimic, atata vreme cat a fost ales democratic de aproape jumate din cei care au iesit la vot pe 11 decembrie.
teo • 3 februarie 2017, 16:44
Cum sa taci 2 ani, sa fii ca pestele, cum sa fii atat de ipocrit?! Pai iesi gogule ca esti presedinte, spune ca face lumea pana la Sibiu 8 ore, ca avem nevoie de autostrada, ca e nevoie de una de alta... Taci 2 ani, ca e rezolvata treaba si poti sa-ti alergi caii, sa vezi lumea, si cand unii sunt alesi democratic, ai logoree?! WTF? Chiar suntem pelicani, nu vedem padurea de copac?
Geta • 3 februarie 2017, 16:45
Sa ridem cu cei care cenzureaza!Ati cenzurat stiri publice care nu-mi apartin!Auzi, acuzatii grave... Interesant!Daca este adevarat ce spun...de ce nu au incercat si atunci sensibilizarea publicului?Ca doar spuneti ca sunt lucruri groaznice...
Andrei F • 3 februarie 2017, 16:47
@Teo...Eu m-am oferit sa-mi dau si numarul de telefon...Vezi,asa aflam ca de fapt cei ca noi nu existam!
Andrei F • 3 februarie 2017, 16:49
@teo Si vezi sa nu o incurci...Basescu a fost aparatorul Statului de Drept 10 ani...Probabil ca acum s-a intimplat ceva.Si Basescu si Statul de Drept se razboiesc unul cu altul...Atunci ...?
Cici • 3 februarie 2017, 16:53
Ba Tolo,si tu minti?Mai taie doua zerouri de acolo, ce dracu ma...
misu • 3 februarie 2017, 16:54
Draga Tolo, De acord cu libertatea presei. Dar ceea ce fac cele 2 posturi sunt pur si simplu atentate la sanatatea mintala a unei bune parti din populatia Romaniei.
teo • 3 februarie 2017, 17:00
@Andrei F .. Oricum suntem monitorizati. Pe mine, sincer ma doare la basca, asa cum spuneam mai devreme, am avut bunic detinut politic. Sunt cu PNT pentru ca si el a fost asa.. Sunt de dreapta, asa sunt construit. Am fost in 90 golan, am scapat cu mare noroc de bataie sau altceva mai grav... Dupa ce am votat cu base in primul tur, si am jubilat ca n-a iesit nastase, totul a fost anapoda. Impotriva propriei doctrine... Ca asa e tenis, vorba lui Caragiu.. In fine... Lumea va iesi in numar mare in strada, sa iasa. Profund corect. Dar ce-mi doresc e ca votul de l-am oferit, sa fie respectat. Nu vreau matrapazlacuri, nu vrau vrajeli, de se poate face in spiritul si literea legii, sa se faca. Pentru ca sunt decretel, si pentru ca in 89 aveam 15 ani, si pentru ca m-am batut cu minerii si pentru ca sunt regalist si pentru ca apar institutiile democratice si votul... Voi iesi si eu.
mita sucitul • 3 februarie 2017, 17:04
creierul lui tolontan, *** nu va putea procesa niciodata in mod viabil urmatoarea informatie: NU se pune problema ca justitia sa fie "incomodata". Problema se pune in felul urmator: pt ca justitia sa fie functionala, ea are nevoie de SPATIU de desfasurare. Niciun fel de ingerinta nu trebuie tolerata. Aceste televiziuni ATACA statul de drept, atacand justitia. Si ar mai fi multe de spus, dar mi e rau doar cand ma gandesc ca scriu degeaba
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
cos • 3 februarie 2017, 17:05
Totodată, Curtea reţine că, în exercitarea competenţei de legiferare în materie penală, legiuitorul trebuie să ţină seama de principiul potrivit căruia incriminarea unei fapte ca infracţiune trebuie să intervină ca ultim resort în protejarea unei valori sociale, ghidându-se după principiul „ultima ratio”. Referitor la principiul ultima ratio în materie penală, Curtea observă că acesta provine din limba latină, sintagma „ultima” provine din latinul „ultimus” însemnând „ultimul”, iar „ratio” în limba latină are semnificaţia de „procedeu”, „metodă”, „plan”. Astfel, ultima ratio are semnificaţia comună de procedeu sau metodă ultimă sau finală folosită pentru a atinge scopul urmărit. Curtea apreciază că, în materie penală, acest principiu nu trebuie interpretat ca având semnificaţia că legea penală trebuie privită ca ultimă măsură aplicată din perspectivă cronologică, ci trebuie interpretat ca având semnificaţia că legea penală este singura în măsură să atingă scopul urmărit, alte măsuri de ordin civil, administrativ, etc. fiind improprii în realizarea acestui deziderat. 69. Curtea apreciază că, în sens larg, scopul urmărit de legiuitor prin legislaţia penală este acela de a apăra ordinea de drept, iar, în sens restrâns, este acela de a apăra valori sociale, identificate de legiuitor în partea specială a Codului penal, acest scop fiind, în principiu, legitim. Totodată, măsurile adoptate de legiuitor pentru atingerea scopului urmărit trebuie să fie adecvate, necesare şi să respecte un just echilibru între interesul public şi cel individual. Curtea reţine că din perspectiva principiului „ultima ratio” în materie penală, nu este suficient să se constate că faptele incriminate aduc atingere valorii sociale ocrotite, ci această atingere trebuie să prezinte un anumit grad de intensitate, de gravitate, care să justifice sancţiunea penală. 32 70. Curtea observă că acest principiu este receptat în jurisprudenţa curţilor constituţionale, precum şi în cuprinsul unor documente ale Comisiei europene pentru democraţie prin drept (Comisia de la Veneţia) sau ale altor entităţi. Astfel, Curtea Constituţională a Lituaniei a reţinut că principiul constituţional al statului de drept ar fi încălcat în cazul în care răspunderea juridică a fost stabilită în lege pentru o astfel de faptă care nu este periculoasă pentru societate, şi prin urmare nu trebuie sancţionată, respectiv o sancțiune strictă (răspunderea juridică) a fost stabilită în lege pentru o faptă care este contrară legii, şi a cărei sancţiune sau pedeapsă impusă celui care a săvârşit-o este în mod evident prea mare, disproporționată (inadecvată) cu încălcarea comisă şi, prin urmare, injustă (Decizia din 10 noiembrie 2005, pronunţată în Cazul nr.01/04). Tribunalul Constituţional din Portugalia a reţinut, în esenţă, că într-un stat democratic bazat pe domnia legii, trebuie să se acorde atenție principiului constituțional potrivit căruia legea penală trebuie să fie utilizată numai pentru a proteja bunurile și valorile juridice care merită în mod clar o protecție penală (POR-2012-1-008, Codices). De asemenea, Curtea Constituţională a Ungariei a reţinut că rolul sistemului sancționator de drept penal ca o măsură ultima ratio înseamnă, fără îndoială, că acesta trebuie aplicat în cazul în care măsurile reglementate prin intermediul altor ramuri de drept se dovedesc insuficiente. Cu toate acestea, Curtea Constituțională nu ia în considerare starea sistemului juridic în vigoare, ci ia în considerare şi potențialul său de dezvoltare. Reglementarea incompletă a sistemului de sancțiuni juridice disponibile nu este un argument acceptabil în sine pentru a declara un anumit comportament ca infracțiune; restrângerea penală a drepturilor fundamentale constituționale nu este nici necesară, nici proporțională dacă este fundamentată pe astfel de motive [Decizia nr.18/2004. (V.25.)]. 71. De asemenea, Curtea reţine că, la solicitarea Comisiei pentru afaceri juridice şi drepturile omului din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului 33 Europei, Comisia de la Veneţia a adoptat Raportul asupra relaţiei dintre responsabilitatea ministerială politică şi cea penală, adoptat la cea de-a 94-a şedinţă plenară (8-9 martie 2013). Curtea constată că, în cadrul acestui raport, Comisia de la Veneţia a considerat că <>. 72. Curtea observă că, în final, Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, reţinând cele expuse în Raportul Comisiei de la Veneţia, a adoptat, în data de 28 iunie 2013, la cea de-a 27-a întâlnire, Rezoluţia nr.1950(2013), în care: <>. 73. Totodată, Curtea observă că, în Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social şi Comitetul Regiunilor către o politică a Uniunii Europene în materie penală: asigurarea punerii în aplicare eficace a politicilor Uniunii Europene prin intermediul dreptului penal, COM/2011/0573, la pct.2.2.1. - Necesitate și proporționalitate - dreptul penal ca măsură de ultimă instanță (ultima ratio) – se precizează că „anchetele și sancțiunile penale pot avea un impact semnificativ asupra drepturilor cetățenilor și au un efect stigmatizant. Prin urmare, dreptul penal trebuie să rămână întotdeauna o măsură la care se recurge în ultimă instanță. Prin urmare, legiuitorul trebuie să 35 analizeze dacă alte măsuri decât cele de drept penal, de exemplu regimuri de sancțiuni de natură administrativă sau civilă, nu ar putea asigura în mod suficient aplicarea politicii și dacă dreptul penal ar putea aborda problemele mai eficace.”
Catalin • 3 februarie 2017, 17:09
Este corecta protejarea sursei, dar în condițiile în care sursa este un infractor cautat de Interpol în toată lumea lucrurile nu se schimba?
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 17:10
@catalin: sursa este protejata chiar daca e un infractor. Ghita nici nu e infractor ca nu exista o decizie definitiva, dar nu asta e discutia. Noi discutam si cu infractorii pentru ca dvs sa aveti informatii de peste tot. Daca nu le mai putem garanta confidentialitatea n-ar mai vorbi cu jurnalistii si primii afectati ati fi dvs si interesul public. Asa merg lucrurile peste tot in lumea democratica de sute de ani.
Trubac • 3 februarie 2017, 17:14
Geta si Teo, colegi de camera la postaci?
Claudiu • 3 februarie 2017, 17:15
@teo • 3 februarie 2017, 16:18 @Trubac... Ba da, democratia inseamna politicieni alesi democratic. Asta inseamna. Iesi si striga, demonstraza pasnic, dar nu-mi anula votul. Nu-l anula pentru ca ai iesit si ai alta parere. Compris? Sa iti arat o simpla si banala ecuatie, sunt mai tehnic din fire si cam asa vad eu lucrurile. A + 30 + 10 = 100, de aici reiese ca A este 60. Explicatie in cazul nostru (al meu si al tau): A - vot anulat, 30 - 30% psd, 10 - 10% alte partide (pnl, usr etc.). Deci acei 60% care si-au anulat votul sau nu s-au prezentat la vot au facut asta fiindca la fel ca in cazul meu, am considerat ca nu am avut cu cine vota, psd-ul nu ma reprezinta de nici o culoare (prea multi corupti, dar tin sa spun ca nu ma refer ca asa sunt toti), pnl aka pdl este acelasi lucru ca psd doar ca sunt reprezentati de culoarea albastru si atat iar usr - prea tineri si fara program deocamdata. Asa ca, tu vi sa spui ca acele 30% ale tale au dreptul sa isi bata joc de mine si de restul majoritatii tarii (60%) doar fiindca nu au fost de acord cu psd ? Tin sa iti precizez, sunt apolitic si nu am la suflet nici un partid indiferent de culoare, dar trebuie sa fi *** chiar si psd-ist sa fi sa nu vezi ca ceea ce au facut guverantii (nu ma refer la PSD, fiindca dupa cum am spus, sunt sigur ca in acest partid sunt si oameni cu onoare si "coloana vertebrala"). Asa ca din punctul meu de vedere, am dreptul sa ies in strada sa iti anulez votul, fiindca eu care fac parte din cei 60%, reprezint majoritatea, nu tu care ai sustinut ceva cu care eu si majoritatea nu am fost de acord, iar faptul ca ai iesit castigator in alegeri nu iti da dreptul sa iti bati joc de cei care au pierdut doar pentru simplul fapt ca tu esti castigator si "Castigatorul ia tot".
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
daniel • 3 februarie 2017, 17:16
Domnul Tolontan, dar daca ati fi platit de Ghita cum sunt platiti cei de la RTV ? Nu credeti ca exista o diferenta intre un jurnalist independent si/sau neutru care se duce peste mari si tari sa vorbeasca cu un fugitiv si unii platiti/mituiti/cu favoruri clare din partea infractorului pentru a-i prezenta "dezvaluirile" ?
teo • 3 februarie 2017, 17:18
@tony: in mod normal asa e corect. Asta e jocul democratic.. Dar vezi.... la noi, e altfel....Noi suntem mai cu motz, noi avem cel mai rapid internet ( nu din meritul lor, ci din setea noastra de nou, totul a plecat de la retelele de cartier), noi avem monitorizare pe copuptie, justitie... MCV. La pachet cu bulgarii.. Putem sa fim toti la puscarie, pe spete diverse... Daca aia nu-si fac treaba... E pachet
Cristian • 3 februarie 2017, 17:22
Daca tot vorbiti domnule Tolontan de mare sa stiti ca marea nu are numai flux.... are si reflux!
pawn • 3 februarie 2017, 17:23
@Arsenie. lasand la o parte completa spalare pe creier a *** din corporatii (care muncesc pe un salariu mizerabil, dupa standarde occidentale), care ies noaptea pe strada, la nivelul de sus, neamtul asta despre care zici ca a facut promisiuni celor de afara este...neamt :) adica se va tine de promisiune, facand tara bucati. credeti-ma, ii cunosc pe germani (am avut prietena...in fine), sunt setati la limita absurdului (poate parea simpatic la prima vedere, ca se tin de cuvant etc), dar...dau un singur exemplu: eram la leipzig acum vreo 10 ani, cu niste prieteni. intram intr-un fast-food, o hala imensa, peste 100 de locuri, complet pustie. numai mese cu 4 locuri, noi eram 5. un francez trage un scaun de la alta masa (era gol localul, repet) si vine chelner-cap-patrat: "nein, nu se poate, puneti scaunul la loc". orice discutie, orice apel la ratiune...degeaba :)) asa si cu bolovanul de la cotroceni. este solutia ideala pentru interesele corporatiilor de afara, va merge pana la capat. adica pana va termina precum ceausescu.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Trubac • 3 februarie 2017, 17:27
Daca nu ai inteles ce am scris, mai citeste o data. Si tu si Geta. Ce vot sa-ti fie anulat? Nu stii despre ce vorbesti, aici e vorba despre anularea OUG, nu despre anularea votului, sau dumneata oi fii mai cu motz si ai votat OUG. Mai citeste, mai ia o gura de aer, mai ia o pauza.
Arsenie • 3 februarie 2017, 17:36
@pawn: nemtii mei preferati sunt Goethe, Kant, Wagner, Thomas Mann.. primarul evazionist Klaus Iohannis nu se regaseste pe lista :) Oricum, nemtii sunt departe de a fi un popor perfect, si in nici un caz nu sunt zei, asa cum ii vad romanii (aia spalati bine de tot pe creier). Inca se mai face prin Romania o confuzie intre perfectiunea masinii germane si perfectiunea germanului ca om in carne si oase. Sa nu uitam ca nemtii au provocat doua razboaie mondiale, iar efectul de turma, chiar daca de alta natura decat la noi, este foarte puternic si la ei. Merkel de exemplu a reusit sa-i convinga ca e bine sa umpli de imigranti*** Nemtii au ajuns chiar un popor atat de imbatranit si de impotent, incat sa aiba nevoie de sirieni vigurosi pentru a-si perpetua rasa?..
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 17:37
@misu: daca RTV sau Antena 3 nu va plac, nu va mai uitati la ei. Daca va calomniaza, dati-i in judecata. Dar nu procurorii regleaza continutul editorial intr-o democratie. Nu ei stabilesc care sunt sursele jurnalistilor. E ca si procurorii ar cere unui avocat sa le spune ce i-a zis clientul si unde se afla el.
Chady • 3 februarie 2017, 17:41
Suparativa si incepti sa ma injurati dar sunteti toti incuiati la minte. PSDistilor, se pare ca nu intelegeti ca oameni au iesit in strada pentru ca ordonanta este o nebunie (si lasati-ma cu prostiile de le auziti la Antena3) Cei are sunt contra PSD, ar trebuii sa aveti un mesaj unit care sa zica NU doar schimbarii codului penal si nu sa cereti sa isi dea demisia toti din PSD, vii puneti in cap pe batranii astia *** care cred ca stiu ei tot. Din pacate nu ati iesit la vot si uite ca ati lasat hoti la putere.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 17:41
Eu nu-s la curent, poate ceva mi-a scapat, dar de unde reiese ca procurorii doresc sa dicteze grila lor de programe?
aldo_m • 3 februarie 2017, 17:45
eu sant pt dl tramp pt introducerea torturii din evul mediu si atunci aflam repede unde e tovarasul ghita