vineri, 3 februarie 2017, 10:27
Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.
Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.
În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.
Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.
Protestele sunt ca marea.
300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara
200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe
Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.
Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.
În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă. ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.
A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.
Acum nu mai e așa.
Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.
De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.
E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.
Sau chiar mai mult!
Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,
Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.
Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!
20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.
Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?
În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.
De ce sporește nemulțumirea?
Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.
Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.
Dar nu doar pentru ai lor!
În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.
Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.
Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.
”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.
Foarte bine!
Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.
Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.
Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.
Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.
Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.
Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”.
Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!
Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.
Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.
Iar legea europeană și cea românească te protejează.
Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.
Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.
Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.
Dar sursele sunt sacre!
Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.
Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.
”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.
Da, chiar dacă!
Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.
Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.
De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.
Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.
Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.
Pentru România TV nu va manifesta nimeni.
Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.
Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!
Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.
Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.
Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.
Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.
Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.
Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.
Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.
De aceea cazul România TV e important.
Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.
Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.
Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 17:51
@sharpeagle: nu a spus nimeni ca vor sa dicteze procurorii grila de programe, ci ca e ilegal sa ceri unui jurnalist sa-ti dezvaluie surselor. Nu pentru asta e platit Parchetul General, sa-i cheme ca sa-i intrebe pe ziaristi de unde au informatiile. Asta e impotriva tuturor normelor si legilor europene. Am mai facut aceasta comparatie: e ca si cum procurorii ar cere unui avocat sa le spune unde si cand s-a intilnit cu clientul si ce i-a spus!
victor • 3 februarie 2017, 17:53
@ Chady Sunt de stanga(deci prost),nu sunt batran si nu ma uit la Tv!!!! Stiu sa citesc(am citit ordonantele) si le rumeg cu mintea mea(proasta)!!! Stiu deasemenea ca voi sunteti cei mai inalti,destepti si frumoasi oameni!!! Am spus de 1000 de ori si-o sa repet mereu,vreau legea raspunderii magistratilor. Vreau sa fiu egal in fata legii cu ei. Vreau ceva ireal?
sharpeagle • 3 februarie 2017, 17:54
Catalin, dar procurorii cer mai intai de toate angajatilor inculpatului sa divulge sursele si abia mai apoi ziaristilor. Greseala lui *** a fost ca n-a pasat filmele catre A3 de exemplu. S-a lacomit la audiente. Tocmai de aceea le-a si dat in foileton si nu dintr-o bucata. A fost si un demers comercial. Ruinezi SRI si mai faci si bani din asta.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
victor • 3 februarie 2017, 17:57
Cum sa nu faca abuzuri procurorii Domnule Tolontan ,cand procurorul sef zici ca este ultras!!!! Incalca toate normele...
teo • 3 februarie 2017, 17:58
Tolo, n-au cum sa inteleaga minimele limite legale, Uiata-te, sunt oameni in strada care inca afiseaza " stop amnistia" Despre ce vorbim?
vasile • 3 februarie 2017, 18:06
domn tolontan eu sant penal,rog societatea civila sa ma ierte , sa pot si eu sa fiu mangaiat de mama si tata, de frati mei,rog si cei de la miting o sa vin in piata victorie sa aruncati cu pietre in mine daca voi santeti curati ca lacrima,deci voi santeti ilegal cu mitingul ,nu santeti autorizati de primarie, plus ca vin copii mici la miting,si nu vede protectia copilului, .plus o jumatate din presa scrisa si vizuala ne chemati la miting,,, la voi nu e lege ,dar pentru mine a fost,,,,
Crimson Veritas • 3 februarie 2017, 18:10
D-le Tolontan ... basist incercand sa fiu ... si strazi sa cutreier (sau macar frate cu basistul de langa mine) ... nu este corect ce spuneti! Procurorilor trebuie sa li se puna la dispozitie instrumente pentru a-i aduce in fata justitiei pe corupti. De ce sursele ziaristilor ... ar trebui sa fie mai presus ... de ex. 'convorbirile private ale cetatenilor'? Daca dezvaluirea surselor d-voastra ... poate aduce un infractor periculos ... in custoadia autoritatilor ... la fel cum o fac convorbirile noastre private ... atunci procurorii ar trebui sa aibe acest drept! Nu putem sa avem un stat politienesc ... selectiv ... ca nu merge! ...:)) O sa urmaresc cu maxim interes ... evolutia opinilor d-voastra ... pe tema 'surselor mai presus de Statul de Drept' ...:)) Libertatea nu se pierde dintr-o data ... ci bucata cu bucata! ...:))
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 18:11
@Crimson Veritas: nu e vorba ca jurnalistii au un privilegiu. Ca nu folosesc pentru ei ceea ce discuta cu sursele, ci fac asta pentru public. In sute de ani de cunoastere umana si de exercitiu demcratic, societatea a gasit forme prin care sa pazeasca dreptul la informare pastrind confidentiala relatia dintre presa si surse. Pentru ca daca n-am putea sa le garantam confidentialitatea, ei n-ar mai vorbi si dumneavoastra ati sti mult mai putine lucruri cu care sa puteti controla autoritatile. Stiu ca nu e simplu de acceptat, de aceea explic pe indelete situatia.
sharpeagle • 3 februarie 2017, 18:11
@Victor, poti sa fi mai explicit? Sublim, subliminal, subliminalizat, subminimalizat sau subminat?
victor • 3 februarie 2017, 18:15
@ sharpeagle Ai o putere de intelegere fantastica!!!! :))) Esti sublim!!!!
Bagheera • 3 februarie 2017, 18:16
Catalin, Aici induci (intentionat sau nu) o usoara, dar esentiala confuzie in discurs: Ghita nu este "sursa". Ghita este PATRONUL postului si casetele care vin de la el nu contin dezvaluiri jurnalistice sau anchete, ci propriul lui punct de vedere (adica al patronului), pe care il vrea difuzat pe post (pentru ca el dispune de TOT). Ca doar nu i-a luat Ciutacu interviu... La Antena 3 si la Romania TV nu se face jurnalism, ci altceva, dar nu stiu cum sa numesc ceea ce se face acolo... pentru ca nu s-a inventat un cuvant pentru activitatea/indeletnicirea asta.
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 18:17
@Bagheera: nici mie nu-mi plac Antena 3 sau Romania TV, dar asta e una. Procurorii sunt platiti pentru altceva decat sa-i audieze pe jurnalisti stiind ca nu au nimic de scos de la ei.
Filbert • 3 februarie 2017, 18:27
@tolo Dupa teoria asta a ta a protejarii jurnalistului, valida in cele mai multe cazuri, e adevarat, unuia ca Goebbels trebuia sa i se garanteze imunitatea. Esti convins ca jurnalismul include si propaganda/dezinformare?
victor • 3 februarie 2017, 18:30
@Bagheera Daca informatiile lui Ghita ajungeau la parchet si nu la public crezi ca se mai intampla ceva la S.R.I? Clar este ca Ghita nu a facut dezvaluirile pentru noi(il durea sufletul de noi),dar au ajutat. Ghita a plecat tot cu ajutorul lor,asta este clar. Tu daca ai fi ziarist si ti-ar parveni o caseta cu Ghita....?
Radu • 3 februarie 2017, 18:34
Foarte bun articolul ul. Felicitari ! Am totuși o intrebare: unde e limita intre secretul sursei și ascunderea unui infractor? Informația e sacra zi felul cum dumnevoastră luptați pentru a o transmite clar si obiectiv e de apreciat. Însă vreaun doar sa înțeleg unde se oprește acesta granița? Iar protestarilor nu pot decât sa le spun "multumesc" ca sunteți și vocea mea, dar sa ii rog sa nu atace carele TV ale PSD-ULUI în fond sunt oameni ce își fac treaba (fără principii și norme deontologice) însă îndepli niște sarcini de serviciu. Nu lăsați sa pozece în victime. Nu de asta avem nevoie acum.
teo • 3 februarie 2017, 18:43
@crimson. Sper ca nu esti recidivist si benefiezi.. In egala masura, sper ca nu. E o confuzie logica, o ruptura in ceea ce spui. Oricum, succes, si ma bucur ca paduri cutreierai, sper ca nu le taiai.
adrian • 3 februarie 2017, 18:47
Dacă sunteți de părere că ce se petrece în țară zilele astea,cu Ordonanțele guvernului,nu e ok dpdv democratic si că dăunează societății şi imaginii noastre în lume,dați un like şi distribuiți linkul! Khmeri Hoardele puterii Legea siluind Aprige ca khmerii Oamenii prostind, Actele grațierii Au impus sfidând Adoptând mizerii, Noaptea,nedormind, Dupa legea vrerii În dispreț profund, Meşterii vicierii Nu se mai ascund! Normele aceste Față de grindeni Au stârnit proteste Între cetățeni Iar întreaga țară Nemaisuportând A ajuns să-şi ceară Dreptu' la cuvânt! Ca şi orice fiare Atacate,sunt Gata să-l doboare Pe stăpânul crunt! Fatalmente doare, Mai presus de tot, Lipsa de onoare Din acest complot Se vorbeşte-n lume, Printre aliați, De aşa cutume Şi suntem blamați Cine o să şteargă De pe noi acum Pata asta neagră: Demintatea-scrum? N-aveți nicio frică, Nu e în zadar: Cei cu mintea mică Vor plăti amar! Nesimțita clică Ce ne-a umilit Prea de tot mojică Va plăti-nzecit!
elle • 3 februarie 2017, 18:47
In decembrie '89 nu prea intelegeam ce se intampla. Dar astazi ( chiar daca traiesc intr-o tara unde nu se dau ordonante de urgenta, noaptea ) , sunt mandra ca sunt romanca. Pt ca toti cei ce au iesit , si ies in strada , NU SUNT HOTI! Multumim Echipa!
StefanCM • 3 februarie 2017, 18:48
Domnule Tolontan, va sugerez sa cititi legislatia in vigoare privind protectia surselor. Nu scrie nicaieri ca jurnalistii nu pot fi anchetati, inclusiv vis-a-vis de subiectul surselor protejate. Legislatia spune ca jurnalistii pot sa isi protejeze sursele, dar in raport cu acest lucru au drepturi dar si INDATORIRI, si pe deasupra, sunt specificate exceptii de la regula. Nici jurnalistii nu sunt ceva Superman dintr-o casta superioara care salveaza Pamantul. Si repet, nu sunt deasupra legii sa nu poata fii anchetati si luati la intrebari. Pe de alta parte, chiar si sursa are in unele cazuri drepturi care o protejeaza impotriva autoincriminarii. Legea mai spune ca ziaristii sunt obligati sa isi asume raspunderea pentru corectitudinea informatiilor ( articolul 7 legeae 504 pe 2002 ), pentru a preveni insulta, calomnia si manipularea. Adica exact ce face Ghita. Cum spuneam, exista o lege, si daca vrem sa se aplice pentru unii atunci si pentru ceilalti, chiar daca sunt de-ai nostri. Altfel intrati in pacatul breslelor, doctorii apara ceilalti doctori, jurnalistii ceilalti jurnalisti, politistii fac scut in jurul politistilor, etc.
StefanCM • 3 februarie 2017, 18:52
Si mai exista pasul acesta: interesul legitim al divulgarii depaseste interesul legitim al nedivulgarii -articolul 7 legea 504 din 2002. Altfel ajungem in situatia in care iarasi se trezesc unii sa spuna ca sunt deasupra legii si ca au imunitate totala. Nu exista asa ceva.
Fi_corect_Tolo • 3 februarie 2017, 18:53
Nu numai la malaxa si la celelalte spitale despre care a ti scris sau despre care nu stim.In MS mafia e mare ca si in alte ministere.Peste tot e coruptie...sitemul trebuie schimbat total si astepta 10-20 ani ca sa se vada asta.Ne vedem in strada
StefanCM • 3 februarie 2017, 19:00
Ca sa fiu mai clar. De exemplu daca procurorii stabilesc ca sursa indeplineste criteriile exceptionale care permit dezvaluirea ei, pot sa ceara jurnalistului respectiv sa faca asta. Acesta, daca refuza, intra sub incidenta legii, si judecatorii stabilesc daca a gresit sau nu. Alt exemplu mai simplu, unde nici jurnalistul nici procurorii nu au nici o problema cu legea ar fi o ancheta care incearca sa stabileasca daca sursa se incadreaza la exceptii sau la regula, si procurorii trebuie sa ancheteze jurnalistul pentru a afla informatii ( din afara aria de protectiei ) care pot intari sau demola o ipoteza legata de acest subiect. Samd.
Cătălin Tolontan • 3 februarie 2017, 19:04
@StefanCM: pentru mine, ca jurnalist, nu exista interes legitim al divulgarii pentru ca se afecteaza o institutie vitala, cea a increderii in presa. Si atunci, cu orice risc, nu discut despre surse. E treaba judecatorului sa decida ce vrea, ii respect decizia, ma poate pedepsi, dar sursele nu le divulg indiferent de pedeapsa!
Catalin • 3 februarie 2017, 19:06
Cătălin, am apreciat mereu și continuu să apreciez implicarea și echilibrul de care dai dovadă în cele mai multe dintre situațiile cu expunere publică. De data asta, fiind tu însuți în poziția de a te folosi de surse secrete, cred că renunți prea ușor la echilibru și militezi pentru un personaj atât de dubios și urmărit internațional pentru fapte grave, penale. Extrapolăm și simplificăm: dacă Poliția caută un criminal în serie, violator și spărgător, iar ăla are chef să vorbească presei, ziaristul îl protejează? "Respectă" sursa, știind că sursa urmează să comită alte crime, alte violuri? Pare imoral...
sharpeagle • 3 februarie 2017, 19:09
Pai, in cazul asta, Catalin, daca legislatia spune altceva, probabil ca ar fi indicat de modificat si articolul din blog. Asadar, legitimitatea ascunderii sursei cu orice pret este girata pe o decizie pur personala. Totusi, inca o data, vorbim de jurnalisti cu interese in relatia cu inculpatul, nu de persoane independente. Nici asta nu cantareste? Ce te faci daca au primit ordin si au fost amenintati sa o faca? Ce fel de...sursa ar mai fi aia?
Mihaela • 3 februarie 2017, 19:09
CE naiba nu pricepeti voi propagandisti se***isti ca MILIOANE de oameni sunt OPRITI INCA sa nu iasa in strada, cei ce am votat si ne uitam cu scarba la acest circ pe care voi il sustineti, MANIPULAND si DEZINFORMAND! V-ati trezit acum ca nu mai puteti de abuzuri? Ipocritilor! Legea nu se face in strada si strada nu reprezinta POPORUL, milioanele de romani, noi, ce am votat, existam si NOI! Asta e un CIRC ***! De ce dracu nu ati iesit in strada cand Pruna a dat ordonanta, fara nicun fel de dezbatere publica, seara, "hoteste" cum spuneti voi, prin care 151 de articole ale Codului Penal au fost modificate, referitoare si la protocolul SRI si DNA. DE ce dracu nu a iesit lumea atunci? De ce dracu Kovesi inca reprezinta JUSTITIA in aceasta tara si e inca fata mare pentru voi? De ce Coldea nu va mai deranjeaza? De ce nu aveti NIMIC de spus de *** presedinte pe care il avem, vrem nu vrem, care instiga la violenta si pe care l-ar durea in *** daca acolo s-ar lasa cu razboi civil si ar muri oameni! Credeti ca noi, cei ce am votat, nu vom iesi in strada? Credeti ca legea e facuta asa, pe carari? Macar fiti dracului corecti si razvratiti-va impotriva sau si impotriva celor ce va manipuleaza!!!! A unui presedinte deloc penal, a unei sefe DNA care inca e virgina si infailibila, mai infailibila decat papa, a unui presedinte care nu e cu tara si care *** in milioane de voturi!!!! Asta sustineti voi? !!!>>>>> O sa iesim si noi, daca muschii se masoara in strada.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
StefanCM • 3 februarie 2017, 19:11
@CT - Perfect de acord, dar asta nu inseamna ca procurorii nu pot ancheta. Oricum procurorii nu emit condamnari, asa ca parerile lor sunt oarecum optionale pana cand nu exista un judecator care sa emita o decizie definitiva si irevocabila. Ne vedem pe strazi! Spre surprinderea mea, in municipiul meu micut suntem tot mai multi pe zi ce trece. Am inceput cu 1000, aseara am fost 5-6 mii. Azi optimistii vor un 12.
Crimson Veritas • 3 februarie 2017, 19:21
Eu oricum nu stiu nimic ... deci presa nu ma imbogateste cu nimic ...:)) Eu credeam ca in Romania se produc abuzuri ... dar se pare ca nu este asa ... sau daca e asa ... acest lucru nu deranjeaza pe nimeni ... ca altfel ar fi iesit cineva in strada in 25 de ani ... de asa-zise 'abuzuri' ...:)) Romanii sunt ultragiati de ordonante de urgenta anti-abuz ... nu de abuz ... deci e clar ... psd-istii au votat cu psd ca sa le dea ajutoare sociale, pensii ... si au fie prea multe artroze, ca sa-si miste fundul in strada ... daramitre sa sare in sus ... ca ultrasii basisti! Sa fie sanatosi ... *** ... si sa stea in casa! Eu de astazi ... sustin Statul de Drept ... ca majoritatea romanilor ... care au opinii in acest sens ... si au si capacitatea sa si le exprime! Nu am nici un interes ca sa scape coruptii ... cei care au furat ... la puscarie ... pe viata ... ca si daca sunt in liberatate ... tot stau inchisi in casa ... si ii doare in cot de tara ... sa stea la puscarie ... de acord! Asta cu ... presa mai usor ... lumea se schimba ... evolueaza ... trebuie sa avem incredere in justitie ... daca un procuror cere dezvaluirea surselor ... stie el ce face ... SURSELE si Anonimitatea ... nu mai sunt necesare ... numai infractorii au ceva de ascuns ... cine este corect si cinstit ... nu are nevoie sa-si ascunda identitatea ... si pana la urma totul se face pentru o cauza inalta ... infapturea actului de justitie! Trebuie sa ne invatam toti sa respectam instutile statului ... si sa ne incredem in justitie ca stie ce face si nu ne vrea decat binele! Forta DNA! ...:))
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
diana_napoca • 3 februarie 2017, 19:22
Este deceptionant,d-le Tolontan,faptul ca ii acordati inculpatului care se sustrage urmarii penale,numitul Ghita Sebastian,prezumtia de nevinovatia si ca ii considerati pe "colegii" d-vaostra de la Ghita TV,drept jurnalisti cu drepturi egale cu ale d-voastra. Aici ati dat rau cu batat in balta! RomaniaTV NU este un post de televiziune ci o oficina de influentare si intoxicare a acelei parti neinformate si usormanipulabile a poporului roman. Naimitii Ghita TV sunt niste tradatori de tara si vanzatori de neam,NU jurnalisti!In momentul in care tu-ca jurnalist TV-intoxici si minti,NU mai apartii breslei d-voastra ci esti un nemernic! Bravo Parchetului ca i-a adus la audieri pe acesti ticalosi! As fi inteles sa le luati apararea daca prin activitatea lor,ar fi reusit prinderea lui Ghita nu sa il acopere si sa ii aduca osanale! Pozitia d-voastra este total eronata!Daca in anchetele de pina acum,ati dovedit profesionalism,iata ca -de data asta-ati calcat stramb!Rau de tot!!
Io • 3 februarie 2017, 19:29
Buna seara Am un job afara din tara pentru ca o anumita institutie a statului roman mi-a adus acuzatii grave si nefondate. Am un proces pe rol impotriva acestei institutii la ICCJ. Astept termen de judecata din Iunie 2016. Am un salariu mai mare decat profitul lunar al unor firme de top. Din pacate, nu pot participa la proteste. Sunt afara si prin contract nu am voie sa particip la demonstratii. Decretel prin nastere sunt surprins placut de reactia conationalilor mei. Sunt mandru ca sunt roman. Colegii mei multinationali ma felicita. Sunt surprinsi intr-un mod pozitiv. Eu muncesc afara. Copilul meu invata si creste in Bucuresti. VREAU SA MUNCEASCA IN ROMANIA PENTRU ROMANIA. Imi placea grupul umoristic Vacanta Mare. Nu credeti ca Dragnea seamana cu actorul care interpreteaza rolul Dumitru. Imi cer scuze genialului actor care interpreteaza acest rol. Fac asocierea doar dintre Dragnea si personajul Dumitru: antreprenor de pompe funebre (groparul satului). Al PSD in acest caz. Ei sunt deja morti dar n-au aflat inca. Pontosului i s-a inmuiat pixul. Bombo vinde oua la Cornu. Game of Trones sezonul sase. Intoarcerea Reginelor? Sumudica! Cat e cota astazi?
ROMANIA LIBERA! • 3 februarie 2017, 19:31
O MARE MANIPULARE.SE DORESTE SCINDAREA ROMANIEI,DE FORTE OCULTE.TARA ASTA A SUPRAVIETIUT SI FARA UE,NATO ETC.TARA ASTA E UN MARE CENTRU ENERGETIC,SPIRITUAL CU MARII SECRETE,PE CARE NU SE DORESTE A FII CUNOSCUTE,SI ATUNCI DE CE SA NU SCOATEM POPORUL IN STRADA?DA SUNTEM UN POPOR TOLERANT,CU ACELASI A D N DE 5 MII DE ANI .ATAT P S D,TEHNOCRATI,SUNT MANIPULATI,DE FORTE OCULTE,PTR CA ACEASTA TARA ESTE FOARTE BOGATA ,SI TRBUIE SARACITA,DAR EU AM CONVIGERA CA ANUMITE DEPARTAMENTE ISI VOR FACE TRABA CA SI PANA ACUM,SI LE VOR STRICA JOCUL.
mihaela ciobanu • 3 februarie 2017, 19:33
multumesc pentru comentariu, dar nu e vorba de antene sau romania tv, daca ne place sau nu. E vorba de confuzia pe care o creezi in mintea unora, mai creduli si mai putin dispusi sa gandeasca cu mintea lor, ca ghita ar fi o sursa pentru ciutacu si nu patronul care ii incalca drepturile de ziarist. Cum spuneam, dorinta ta de a fi 100% impartial, corect, obiectiv te duce in zona in care creezi confuzii in mintea unora (daca tolo zice ca kovesi ii hartuieste pe ziaristii de la romania tv, asa e, tolo are intotdeauna dreptate, ar zice unii fani ai tai).
andrus • 3 februarie 2017, 19:44
Nu stii de ce ies? Iti spun eu, direct si fara ocolisuri. Cei mai multi pentru ca sunt PNL-isti Si pentru ei nimic din ce va face vreodata PSD n-o sa fie bun. Altii pentru ca au fost indusi in eroare de anumite posturi Tv, publicatii, etc. Iar cativa sunt cazuti ca musca-n lapte pe acolo, nici nu stiu despre ce-i vorba. Cand vezi ca se uita patru intr-o fantana, fugi si tu repede sa vezi ce-i acolo.
Sofia D. • 3 februarie 2017, 19:46
Incep sa cred ca nu-i totul pierdut in tara asta. Eu circul cuRATB si s-a-ntamplat de multe ori sa aud cum unii calatori tineri isi exprimau nemultumirea pentru o problema sau alta,cu caracter mai mult sau mai putin general.Scuzandu-ma pentru interventie- le spuneam:daca lucrurile nu merg bine-si aveti dreptate sa credeti astfel-de ce nu va implicati sa "construiti" tara pe care o doriti? Cine va impiedica? Inteleg ca ati trait,ati calatorit si in alte tari pe care le admirati,implicati-va ! Am ca vecini o familie care "avea bagajele facute"in 2014,dar rezultatul alegerilor prezidentiale i-a schimbat planul:a renuntat sa mai plece! Aceste manifestari ale demnitatii,sperantei, la care participa mai ales tineri(dar, nu numai), ma determina sa cred ca -chiar daca"40%din tinerii din Romania in varsta de 15 ani stiu sa citeasca dar nu inteleg ce citesc"(conform unui studiu publicat relativ recent)-Romania este pe drumul cel bun . Cum suna...aspiratia? -Vrem o tara ca afara!
bigbear • 3 februarie 2017, 19:59
@Catalin Tolontan - Va inteleg punctul de vedere insa cred ca de data asta gresiti. In exemplu cu Secureanu nimeni nu stie cine este sursa de informatii, in cazul Ghita e clar ca Ghita este sursa si procurorii intreaba un cetatean roman cum a luat contact cu un infractor care se sustrage urmarii penale. Jurnalistul ala ce sursa protejeaza de fapt ca sa invocati dreptul jurnalistului sa nu isi dezvaluie sursele?
Evduca • 3 februarie 2017, 19:59
Aveti dreptate ca jurnalistii au dreptul sa nu divulge sursele. Dar la fel de adevarat este ca procurorii au dreptul si datoria sa intrebe...
teo • 3 februarie 2017, 20:00
Bine punctat, Mihaela, bine punctat. Masa tacuta inca nu se vede. Sa-i fereasca Sfantu sa iesim!
Cristian • 3 februarie 2017, 20:01
Poate e normal ca oamenii simplii sa fie manipulati usor. E scandalos ce fac asa zisii formatori de opinie, cum pot sa minta cu nerusinare si sa manipuleze astfel oamenii de buna credinta. Eu am citit articolul acela care a inflamat atat de mult (cel cu abuzul in serviciu) si e categoric modificat in bine, fata de cel vechi. Putem discuta despre oportunitate, modul in care se legifereaza (OG si nu lege in parlament), dar acest articol e schimbat in bine fata de cel existent . Eu nu sunt votant PSD, dar datorita acestor minciuni si acestui circ facut de PDL (ca nu mai exista PNL) si USR , daca vor fi alegeri anticipate, eu voi vota pt prima data in viata cu PSD.
Io • 3 februarie 2017, 20:02
Acum 2 minute s-a terminat un reportaj pe Al Jazeera in engleza cu privire la ce se intampla in Romania. Cei de la Antena 3 ar trebui sa dea cu mopul prin toaletele de acolo sa vada cum se face jurnalismul adevarat. Nu vreau tara ca afara. Vreau o Romania pentru toti romanii.
Victor • 3 februarie 2017, 20:04
@ Sofia D Frumos comentariu,dar.. cum sună: Vreau o tară fără abuzuri!(DNA,SRI,PROCUROR GENERAL)
Lavinia • 3 februarie 2017, 20:07
Domnule Tolontan, v-am trimis un e-mail acum două zile la care așteptam un răspuns urgent de la dumneavoastră. Vă rog din suflet să nu mă ignorați, să citiți e-mailul și să-mi răspundeți cât puteți de repede. Vă mulțumesc!
Mircea • 3 februarie 2017, 20:21
D-le Tolontan va respect pentru tot ce ati facut pentru aceasta tara prin dezvaluirile din presa insa nu este comparabila situatia dvs cu cea a *** de la RTV. Acestia fara nici o dovada au atacat mai multi oameni. Dovada si faptul ca Coldea a fost declarat nevinovat de catre cei care la-u anchetat intern. Partea cu sursa care este protejata de lege iar gresiti. Doar in Romania exista o asemenea ineptie. Sunt multe cazurile in state cu democratie mult peste a noastra in care jurnalistii au fost obligati de instante sa prezinte sursele sau daca nu au dorit sa faca asta au fost condamnati pentru calomnie si defaimare. cat despre un jurnalist care afla de o infractiune de la infractor, tainuirea acestuia pe motiv ca este sursa lui este in orice tara normala, asa cum se vrea si Romania, ILEGALA.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Victor • 3 februarie 2017, 20:27
Domnul Tolontan pentru weekend targetul este de 500.000!!!?!! Aveți informații sau logistică la dispoziție? :) PNL-ul lui Blaga revoluționari! :) Doar lupta sistemelor...
MIHAI • 3 februarie 2017, 20:33
Toti cei din strada nu reprezinta tot poporul roman.Ei sunt cei care nu au fost la vot,cei pe care nu i-a interesat in nici un fel de ce se fac alegeri si se trezesc acum sa urle in strada.De ce nu ati venit la vot sa-i blamati si sa-i opriti sa castige? Acum sunteti ridicoli si folositi de cei care mint in parlamentul european ca in romania nu este democratie si daca mai continuati asa o sa duceti tara catre o dictatura ,unde nu veti mai avea drepturi ,doar obligatii.Prin protestele si deringolada voastra veti duce tara intr-un con de umbra de unde nu o sa mai iesim asa usor si atunci iar o sa plecam afara pe capete pentru ca nu vrem sa intelegem cand suntem manipulati si folositi de cei care vor cu orice pret sa rupa aceasta tara in bucati asa cum li s-a spus si ordonat de afara.Voi cei din strada sunteti folositi ca niste robotei,in fiecare zi vi se dau teme ca la scoala ce sa strigati si ce sa afisati.Nu stiu daca va-ti pus vreodata intrebarea ca ati face daca ar iesi si psd in stada cu500.000 de oameni.asta ar insemna razboi intre romani si cei de afara si-ar freca mainile bucurosi si vor spune:iar le-am tras-o la prostii de romani,tot o sa punem noi mana pe Romania.Voi cei din strada sunteti folositi si dirijati ca altii sa-si realizeze interesele lor si planurile lor murdare si veti ingropa aceasta tara fara sa va dati seama.VOI FACETI JOCURILE LUI NICUSOR DAN,MACOVEI MONICA,ALINA GORGHIU,RALUCA TURCAN,ROBERT TURCESCU,TRAIAN BASESCU,LAURA KOVESI KLAUS IOHANIS SI ALTII.PROTESTATARI TREZITI-VA SI DESCHIDETI OCHII MARI CA DUSMANUL VA DA ROATA."SUS PATRIA JOS MAFIA" ,
Omar • 3 februarie 2017, 20:45
Dar este in regula, la RTV nu sunt jurnalisti, ala este doar un paravan de manipulare. La fel si 70-80% din programul A3. Iar cei care vorbiti de abuzurile justitiei nici macar nu sitit ce vorbiti. Ascultati la RTV si A3 ca se abuzeaza, ca se fabrica dosare si ca au fost condamnati degeaba dar ce nu o sa ascultati acolo este ca Romania a aderat la CEDO in 1993(sau 1994, nu mai stiu) unde s-a angajat sa respecte niste drepturi fundamentale pentru drepturile omului, precum judecata si justitie corecta. Un individ care a fost inchis fara dovezi ori i s-au incalcat drepturile se poate adresa GRATUIT catre CEDO unde 7 judecatori vor analiza dosarul. NICIUN CONDAMNAT "DEGEABA" NU A FACUT DOSAR LA CEDO, OARE DE CE? La A3 se in continuu ca Voiculescu a fost condamnat ca asa a vrut Basescu si ca el nu a facut nimic. A luat 10 ani de inchisoare s-au vandut bunuri si s-a pus sechestru pe avere. Voi daca erati nevinovati si v-ar fi luat cineva bunurile si banii si ati mai fi condamnat si la 10 ani de inchisoare ati face apel la CEDO sau nu?
adri • 3 februarie 2017, 20:57
Eu nu cred ca se va schimba ceva , OUG va ramane asa , poate doar o vor ajusta un pic , manifestantii vor fi din ce ince mai putini ,sunt nepasatori asa cum au fost in ziua cand trebuiau sa voteze si nu au facut-o .E mare pacat sa lasi pleava sa conduca si sa dirijeze munca ta si sa-ti impuna stilul de viata cu japca ! Trei milioane sa decida pentru 18 milioane !si macar daca ar fi inteligenti si doritori de bine pentru tara . Asta nu-i democratie !
Filbert • 3 februarie 2017, 21:01
@Mi'aela La ordonanta madamei Pruna lumea n-a iesit in strada pentru ca ordonanta aia nu scotea borfasii din puscarii si nici nu albea dosare de politicieni. S-a inteles?
Lucas • 3 februarie 2017, 21:07
Cataline , gresesti ! Ies in strada 200.000 -300.000 oameni in fiecare seara , dar nu sunt aceeasi !!! Or fi vreo 50.000 care vin seara de seara , dar restul nu . Eu am iesit in prima seara , iar apoi nu am mai reusit sa merg . Ca mine sunt cei mai multi . Aici greseste PSD . Sigur au protestat in strada 1 milion de romani pana acum !!!
unu • 3 februarie 2017, 21:17
E clar ca Tolo nu mai comenteaza sport ,el face politica,face investigatii.Lasa locul unui ziarist sportiv si muta-te la Gandul ,asa cred ca ar fi corect. Gazeta,e totusi un ziar de sport dar marele gazetar Tolo,face politica.De ce oare n-o fi candidat el,deveanea parlamentar si pleda pt schimbare.De ce nu scrii mai nene Tolo ce procent a avut psd la alegeri?,chiar nu vezi ca totul e manipulare? ca 99% dintre cei care protesteaza ,nici macar n-au citit legea gratierii?,apropo,tu ai citit-o..?!
Dolgoruki • 3 februarie 2017, 21:18
De cand cu aceste proteste remarc cata pr0stie si incultura zace in feisbucistii zilelor noastre.Revolutionarii de tastatura au o ignoranta cum rar imi puteam imagina.In afara de limbajul grobian nu pot aduce un argument adevarat intr-o discutie, doar fumigene si lozinci.Ordonanta este primul pas spre curatarea tarii de mizeria care a inceput sa miroase din ce in ce mai tare, un pas pe care Dragnea(un individ pe care il antipatizam) l-a facut si il va indeplini cu capul sus, motiv pentru care si-a castigat momentan respectul meu.Ii invit pe revolutionarii de carton sa mai puna mana pe o carte, sa invete sa interpreteze niste propozitii, apoi sa incerce sa "inteleaga" niste legi.Nu toti romanii sunt idioti, cei echilibrati stau si se amuza pe alocuri de penibilismul revolutioarilor cu carucioare si mintea de aluna.Dar aia nu apar la televizor...ce e drept nu sunt 300 de mii, sunt milioane.Nu vreau sa aduc in discutie manipularea de la televiziunile johaniste, realitatea si digi24...este groaza.La fel de groaznice sunt acuzele si jignirile johanistilor legate de telespectatorii a3 si rtv.Dau scris ca jumatate din audienta acelor posturi o fac tocmai latraii care sunt revoltati acum.Ei se uita ca dobitocii la ele, sunt niste sado masochisti care se hranesc cu ura si o alimenteaza urmarind acele canale tv de fiecare data cand au oportunitatea.Apoi muta putin pe televiziunile prietene, mai arunca un ochi la cativa latrai pe facebuc si gata.Se simt furati de penalii de la psd si trebuie sa darame guvernul penal si comunist.Chiar nu vede nimeni ridicolul situatiei?