Dacă nu dă înapoi, Dragnea se va trezi în stradă cu jumătate de milion de oameni în week-end. Dar nimeni nu are voie să comită abuzuri în numele acestor oameni!

Așa cum nimeni nu ne poate obliga să spunem de unde am știut despre Secureanu, la fel nimeni nu-i poate obliga pe cei de la România TV să dezvăluie cum obțin casetele de la Ghiță

vineri, 3 februarie 2017, 10:27

 

Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.

Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.

În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.

Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.

Protestele sunt ca marea.

300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara

200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe

Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.

Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.

Numărul orașelor vestește mareea

În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă.  ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.

A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.

Acum nu mai e așa.

Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.

De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.

E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.

Sau chiar mai mult!

20% dintre locuitorii din Cluj, Timișoara sau Iași în stradă?

Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,

Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.

Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!

20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.

Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?

Protestatarii nu vor nimic pentru ei

_ALE4508

În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.

De ce sporește nemulțumirea?

Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.

Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.

Dar nu doar pentru ai lor!

În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.

Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.

Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.

”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.

Foarte bine!

Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.

Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.

Jurnaliștii România TV în fața procurorilor

Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.

Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.

Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.

Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”. 

Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!

Nu contează dacă România TV e simpatică sau detestabilă

Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.

Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.

Iar legea europeană și cea românească te protejează.

Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.

Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.

Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.

Dar sursele sunt sacre!

Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.

Dreptul de a te întâlni cu Ghiță fără să spui unde e

Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.

”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.

Da, chiar dacă!

Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.

Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.

De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.  

Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.

Gândiți-vă cum ați reacționa dacă ar fi afectați ”ai voștri”

Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.

Pentru România TV nu va manifesta nimeni.

Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.

Augustin Lazăr, procurorul general al României (foto: Mediafax)

Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!

Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.

Să-l găsească pe Ghiță prin căi democratice!

Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.

Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.

Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.

Ruptura dintre normă și abuz, dintre toleranță și extremism

Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.

Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.

Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.

De aceea cazul România TV e important.

Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.

Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.

Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.

Comentarii (361)Adaugă comentariu

Dolgoruki  •  3 februarie 2017, 21:25

Inca ceva si cu asta ii las pe revoltati *** in pace.Reactia lui Werner si a acolitilor sai e cea a unui animal care urmeaza sa fie bagat in cusca si iupta pana la ultima picatura de energie desi stie ca totul e in zadar.Dar asa e cu capatanosii, se lasa greu.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Trubac  •  3 februarie 2017, 21:26

@Mihai. Hai sa scoatem orice nume din conversatie, si orice partid, nu conteaza cine. Vad ca la sfirsit spui jos Mafia. Pai asta vrem so noi, cei care mergem in piatza, noi vrem sa se respecte legile, si nu sintem de acord cu ordonante de urgenta pe care sa-i scape pe mafioti de inchisoare. Nu conteaza numele mafiotilor, nu apar pe nimeni, vreau sa apar tara de mafioti. Deci inca o data, numele nu conteaza.

victor  •  3 februarie 2017, 21:40

@ Dolgoruki Bravo!!!!!

Lup  •  3 februarie 2017, 21:41

Guvernul are dreptul să dea ordonanțe? Are! Democrația înseamnă să te duci la vot. Tot democrația înseamnă să o pui pe nulitatea Alina Gorghiu în fruntea așa-zisului „bine” și să folosești mișcări nedemocratice pentru a repara consecințele „democrației”. Dacă ne ducem milioane să votăm și după aia scoatem 100 de mii de inși în stradă, ca să „bată” milioanele, eu fac ceva pe ea de democrație. Sunt votant constant PNL, iar ce se întâmplă în țară este vina PNL, nu a celor de la PSD, cărora pur și simplu nu ai ce să le ceri. Johannis și PNL au dus PSD la putere, iar ceea ce fac acum Johannis și PNL, cu toată societatea civilă, este penibil. Au pierdut la scor pe teren, în luptă perfect dreaptă; ce fac acum e terorism, nu democrație. Democrație era să-și aleagă oameni buni în partid, să aibă guvernare performantă, să-i dea flit președintelui care s-a băgat în chestiuni interne, să elimine nepotismul și în general să facă bine, nu să facă rău. Au făcut rău, au rău.

victor  •  3 februarie 2017, 21:44

@ Trubac Toti vrem asta,dar nu cu Blaga,Kovesi,Lazar,Turcan,Nicusor,Turcescu cap de lance... Ai citit legile? Nu manifesta pana nu le citesti,clar nu le-ai citit.... Trebuiau date de mult timp.

Andrei F  •  3 februarie 2017, 22:00

Numele meu este Florea Andrei. Miine am sa merg sa manifestez singur singur la Tirgul Jiu... Probabil ca su nt singurul fraier care o sa manifestez pentru PSD fara sa fiu membru PSD...

victor  •  3 februarie 2017, 22:11

Vorbele Presedintelui: „Situaţia din România este destul de complicată şi am sute de mii de români de-ai mei în stradă. Am încredere în oamenii mei! Declaratie la Consiliul European. Fara cuvinte...... Omul este cu capul.... El trebuie sa fie echilibrul nu benzina!!!!

Leeview  •  3 februarie 2017, 22:31

Domnule Tolontan, Vad ca raspundeti doar la intrebari ce isi au raspunsul deja in articolul dumneavoastra. Dar sariti peste cele incomode. Ca acestea: "Dupa teoria asta a ta a protejarii jurnalistului, valida in cele mai multe cazuri, e adevarat, unuia ca Goebbels trebuia sa i se garanteze imunitatea. Esti convins ca jurnalismul include si propaganda/dezinformare?" Faptul ca lucrezi la o firma care emite in eter te face automat jurnalist ? Faptul ca scrii ceva pe o hartie te face automat scriitor ? Daca tai un om cu bisturiul esti neaparat chirurg ? Daca lovesc o minge inseamna ca sunt fotbalist ? Daca fluier inseamna ca sunt arbitru ? PS. Nu mai pot sa scriu alte exemple ca a inceput sa ma bata cainele la cap ca vrea sa-si ia niste parizer cu cei 30 lei primiti ca si participant la meeting.

Cătălin Tolontan  •  3 februarie 2017, 22:32

@Leeview: jurnalistul nu are nici un privilegiu din faptul ca sursele sale sunt secrete. El nu foloseste sursele pentru sine, ci pentru a oferi publicului informatii. E ca si cum ai spune ca pompierul are privilegiul de a intra fara mandat in casa cuiva, ceea ce e adevarat, numai ca intra doar ca sa stinga incendiul. A raspuns cineva mai sus. Democratia functioneaza pe reguli. Si, asa cum e o regula ca acuzatul sa aiba dreptul la un avocat caruia ii poate spune orice, fara ca avocatul sa fie urmarit pentru asta, la fel oricine are dreptul sa discute cu un jurnalist, fara ca jurnalistul sa-l dezvaluie.

Lila  •  3 februarie 2017, 22:42

Dragi concetateni, ura, intoleranta si minciuna ne dezbina, ne duc in haos, mai ales atunci cand ascultam o singura parte sau cand suntem lipsiti de documentare necesara pentru a lua o decizie corecta. Iar, folosirea acestora de la cel mai inalt nivel al statului, e cu atat mai periculoasa cu cat cel chemat sa fie mediatorul partilor face impartirea romanilor in „ai mei” si „restul”. Cine trebuie sa ne „impace” atunci? Ar putea fi PF Patriarh, dar si el se pare a fi corupt!? Ce ne facem atunci? Ofensiva procurorilor este de nestavilit; oare vrem sa traim din nou intr-un stat totalitar sau ii lasam sa guverneze pe cei alesi prin vot? CCR va transa problema ordonantei iar Parlamentul are obligatia de a perfectiona legea si de a o face functionala pentru a evita abuzurile, in viitor. D-lor gazetari, militati pentru dialog, pentru compromis in sensul bun si pentru toleranta. Incriminati, obiectiv nu cupartizanat, pe cei ce incalca Constitutia Romaniei in loc sa o apere! Sa fiti sanatosi cu totii!

PaulG  •  3 februarie 2017, 22:46

Libertatea de exprimare nu inseamna doar sa spui tu ce vrei, ci sa-i dai voie sa vorbeasca si celui cu care nu esti de acord. Cine demonstreaza pentru principii ar fi bine sa se asigure ca ele sunt respectate. Si astfel, ar fi de preferat sa nu obtinem stat de drept si stat politienesc la pachet.

DOC  •  3 februarie 2017, 22:52

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

jurnalist de 16 ani  •  3 februarie 2017, 22:53

Bună seara, pe străzi sunt cei care nu au votat, nu au avut pe cine!! În case stau votanții PSD, care s-au vândut pentru nici 100 de lei. Populația majoritară din România, da? Cei aflați în stradă acum, vor merge, dacă se va impune, la urne!! Cum e cu majoritatea??

victor  •  3 februarie 2017, 23:17

@ jurnalist de 16 ani :)))) Esti fumat? Stai asa prost cu matematica? Jignesti atatea milioane de oameni doar pentru simplu fapt ca nu gandesc ca un .....destept!!!! Asta este nivelul tau si vreau sa cred ca multi care protesteaza sunt de alt nivel...

de acord  •  3 februarie 2017, 23:22

Ai mare dreptate, jurnalist de 16 ani!!! Oare cine te înțelege...???

Citizen Kane  •  3 februarie 2017, 23:42

Buna seara! Sunt extrem de dezamagit de articolul dumneavoastra, domnule Tolontan. Din articol lipseste elementul cheie, pe care, daca l ati fi luat in considerare, nici n ar mai fi trebuit sa l scrieti: mandat (international) de arestare. Procurorii il cauta pe respectivul nu pentru ca este o "sursa"' ci pentru ca este un urmarit penal pe numele caruia s a emis un mandat de arestare confirmat de o instants printr o decizie definitiva si executive. Prin urmare, autoritatile statului nu intreaba angajatii postului tv respectiv de o sursa, ci de o persoana pe numele caruia s a emis un mandat de arestare. Nu au nici o treaba aceste autoritati cu calitatea de sursa, ci de urmarit penal care se sustrage urmaririi penale. Aceasta este atributia lor de serviciu in acest caz, pentru asta sunt platiti (din banii nostri, cum va place as spuneti cu diverse ocazii). Si pentru asta trebuie sa uzeze de toate mijloacele legale pe care le au la indemana, inclusiv audierea angajatilor postului tv la care urmaritul penal trimite acele materiale video (nu cred ca i tortureaza pe respectivii angajatilor sau mai stiu eu ce). In concluzie, daca respectivul nu era un urmarit penal, cu un mandat de arestare si care sa se sustraga urmaririi penale, pe procurori nu i ar fi interesat nici cat negru sub unghie. Putea sa stea in Bahamas linistit si sa trimita cate materiale vrea el. Plus ca ce "sursa" mai e aceea a carei identitate e cunoscuta? V ati facut un mare deserviciu cu acest articol si s au gasit destui sfertodocti care sa va tina isonul cu "abuzurile procurori" si alte ineptii despre "democratie". Deh, asa e cand vorbim despre lucruri de care n avem habar...

Vio  •  3 februarie 2017, 23:44

Domnule Tolontan. As vrea sa imi raspundeti la intrebarea urmatoare, daca se poate: Stiti daca Procurorul General Augustin Lazar a avut dosar penal? Daca da, ne puteti spune ce si cum? Astept raspuns. Multumesc PS: Am pus o intrebare despre situatia angajatilor RTV pe pagina de facebook a catorva ambasade, tari reprezentative dpdv al democratiei si nu am primit niciun raspuns. Ciudat, nu? Cred ca am fi meritat un raspuns.

andrus  •  3 februarie 2017, 23:49

Unii cu buna stiinta, altii poate fara sa realizati, dar de fapt toti care manifestati o faceti impotriva Romaniei! Da, de fapt va tradati tara prin ceea ce faceti! Sa nu cumva sa va opriti putin si sa ganditi, ca riscati sa va dati seama cum va plimba unii ca pe niste oi.

??????  •  3 februarie 2017, 23:54

Remarcați totuși ca ar fi firesc ca guvernul să promoveze ordonanțele de urgențã acolo unde este abilitat de parlament ,de lege și de constituție ? Cum comentați totuși ca guvernele au ajuns să folosească ordonanțe de urgență acolo unde nu au responsabilități de a reglementa ? Considerați ca asemenea "reglementari" ar putea avea și vreun "temei" juridic și constituțional ? Fiind prim ministru domnul Grindeanu i-ați putea spune și "grindei" în loc de "temei" ? Și ce ar avea să vă dea Liviu Dragnea înapoi , din ce i-ați fi dat înainte ? Remarcați totuși că se poate zice că, dacă, "unde-i lege nu-i tocmeală", totuși folosiră ordonanțe ?

Milici  •  3 februarie 2017, 23:54

Tolo , ca de obicei te pierzi în detalii dar eviţi adevărul şi anume că OUG e bună , legală , constituţională şi necesară dar 90% din umblători n-au citit-o ! Estimp acţiunile lui Klaus şi ale *** instituţionale din dotare sunt majoritatea ilegale şi neconstituţionale !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

??????  •  4 februarie 2017, 0:06

Vă considerați un "revoluionar portocaliu" ,eșuat la momentul decembrie 2004 ?

Geo  •  4 februarie 2017, 0:07

Cica protestatarii astia sunt cei care nu au votat la alegerile din Dec. Pai i-a impiedicat cineva sa-si exprime optiunea ? Am vazut multi tineri acolo, poate studenti unii, aah nu le convine guv PSD ca pot circula gratuit cu trenul,nici ca bursa este de 500 lei lunar ? Poate au bunici carora li s-a marit pensia, multi studenti au si joburi, unii dintre ei la salariul minim. Cred ca e nasol ptr ei ca salariul minim s-a majorat si a ajuns la aprox. 300 Euro pe luna. Sunt multi tineri in piata care sunt impotriva gratierii ei nestiind ca poate aruncand cu petarde ori molotoave risca sa fie arestati si ar dori sa beneficieze de o gratiere. Altii au copii ,dar nu le pasa ca actualul guvern la dubleaza alocatia! Ca sa vorbesc in termeni sportivi,actualul guvern nici macar nu s-a asezat in ghete. Are doar 3 saptamani de guvernare. Nu e corect ca 100 k sau 200k la miting sa rastoarne un guvern ales (de milioane) democratic. E o vrajba aiurea, partidele din opozitie trebuie sa faca in asa fel ca la urmatoarele alegeri sa castige , nu sa instige la anarhie. D-le Tolontan nu sunt adeptul teoriei conspiratiei,dar ce se intampla acum in piata este evident ca e manipulare .

Jos_cenzura  •  4 februarie 2017, 0:08

Aplaud coloana vertebrala a domnului Tolontan. Acuma sper ca vedeti si meritele alternativei libertariene (in care politicienii sa nu mai aiba atata putere, statul sa nu se mai ocupe de atatea lucruri - cu cat se ocupa de mai multe, cu atata fura mai mult). Marimea statului este direct proportionala cu nivelul de coruptie. Un stat mai limitat in atributii ar avea mult mai putin de unde sa fure.

??????  •  4 februarie 2017, 0:12

Cum comentați faptul că în decembrie 2004 a eșuat revoluția portocalie ? Vă considerați un continuator al lui Traian Băsescu în lupta pentru înlaturarea PSD-iștilor ?

Bucur Loredan  •  4 februarie 2017, 0:17

Comuniștii au pus mâna pe putere așa cum am anticipat înainte de alegerile din 11 Decembrie 2016.Pot ieși 2.000.000 de oameni in stradă nu se mai poate schimba votul din Decembrie.O șă spunaeți că sunt pesimist sau neinformat dar românii din diaspora văd mult mai bine ce se intâmplă in România.Nu în stradă se schimbă soarta unui popor.INTELECTUALII din România trebuie șă lupte pentru a schimba mentalitătile invechite,televiziunile sunt aservite politic,ziarele sunt plătite șă scrie ce vor politicienii,spitalele fac campanie electorală,polițiștii ascultă ordinele fără să gândescă.De fapt cine protesteaza in Piața Universitați???????.Cu respect pentru echipa TOLO.

??????  •  4 februarie 2017, 0:19

Tocmai zise unul dintre "comentatori" ca numele nu ar conta, dar "revoluția portocalie" avu și ea un "lider" ? Cum comentați totui că la această oră ați avea totuși câțiva comentatori pe "blog" ?

adrian  •  4 februarie 2017, 0:30

Doua "cestiuni" doresc sa aduc in discutie: 1. Sunt foarte ingrijorat de ce i s-ar putea intampla lui Ciutac' (Tolo, vedeti ca, inca, exista in CP articole care incrimineaza tainuirea infractorului (urmaritului penal), dar asta vine dupa ce-l gasesc pe Ghita); 2. @Victore, de ce nu iesiti la o plimbare de seara prin zona centrala a Bucurestilor? Face bine la sanatate si ii puteti apara pe Dragnea, pe Codrin Stefanescu si, in general, pe multi dintre urmasii "de bine" din PCR. Este doar o sugestie, care este adresata unui postac...

Citizen Kane  •  4 februarie 2017, 0:46

Si ca sa mai lamurim o treaba: bai baieti (astia care o tot tineti ca de ce n au votat nemultumitii si ca pseudo comunistii de la psd au fost alesi democratic, deci pot sa emita ce si cum vor), a castiga alegerile si a guverna (si a legifera in parlament) nu e totuna cu a-ti cumpara o masina si a-i da dupa aia foc in spatele casei, ca doar ai platit o si e a ta, poti sa faci ce vrei cu ea. Mai bine lasati voi tastatura si va duceti la sapa, ca sunteti mai utili acolo.

Catalin  •  4 februarie 2017, 0:56

Pai din cate vad eu ar putea sa fie toata tara in strada ca nimeni nu are nici o treaba. Am urmarit asa cat de cat ce se intampla si sa va spun sincer nu am nici o treaba cu politica, am votat o data in viata mea dar la urma urmei din cate vad ce se intampla in Romania, nu pot sa spun decat ca sunt bucuros si fericit alaturi de familia mea la cateva mii de km de Romania. Multa bafta si sper ca acei oameni care au iesit in starda sa fie ascultati.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 1:46

Uite Milici, niste citate din ordonante, pe care nu le-a citit nimeni inainte sa iasa in strada, ca am iesit asa ca am dormit prost si ne-am gandit ca ne face bine mersul pe jos. Doar cateva parti esentiale, ca sa nu umplem pagini. -----"1. Alineatul (3) al articolului 269 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(3) Favorizarea savarsita de un membru al familiei sau afin pana la gradul II nu se pedepseste.”" -----3. Articolul 297 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Abuzul in serviciu Art. 297 (1) Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, cu stiinta, indeplineste un act prin incalcarea unor dispozitii exprese dintr-o lege, o ordonanta sau o ordonanta de urgenta a Guvernului sau nu indeplineste un act prevazut de dispozitiile exprese dintr-o lege, o ordonanta sau o ordonanta de urgenta a Guvernului si prin aceasta cauzeaza o paguba materiala mai mare de 200.000 lei ori o vatamare grava, certa si efectiva a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt prevazute si garantate de legile in vigoare, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda. ----- Pe langa astea ii mai si iarta de "pacate" pe politicienii corupti. Si cititi cu atentie, nu se refera la greseli omenesti, si la toate mascaradele pomenite de diverse institutii de presa. Scrie negru pe alb, "cu stiinta". Tradus, cu intentie.

Ioan  •  4 februarie 2017, 1:46

Domnule Tolontan, aveti dreptate in varianta A, in care vorbim strict despre o relatie jurnalist-sursa, dar sper sa nu uitati ca a fi jurnalist nu da dreptul de a incalca legea, ca este posibila si varianta B in care angajati de acolo au incalcat legea cu altceva favorizand un infractor. Daca dumneavoastra ajutati pe cineva sa comita o crima, apoi folositi apoi acel criminal ca sursa pentru un demers jurnalistic, va scuza fapta? Ar trebui ca procurorii sa nu va ancheteze? Sunteti sigur ca nu este vorba despre varianta B?

StefanCM  •  4 februarie 2017, 1:49

Adica fura cu intentie 190 de mii si e in regula, daca te prindem nu patesti nimic, dai banii inapoi, si apoi poti sa mai incerci inca o data sa ii furi, poate nu te prindem. Si daca te prindem nu e stres, ca mai ai 10 mii de incercari. Si daca te prindem de 10 mii de ori, nu e stres, ca iti mai dam 10 mii tati, stai bland. Statistic vorbind inseamna ca macar de cateva ori vei scapa neprins, pentru ca justitia nu e un fel de Dumnezeu atotstiutor. Cu alte cuvinte, e liber la furat. Avem un buget anual de x miliarde? Anual o sa fie concurs de cine fura mai mult anul asta, fara consecinte. Secureanu se ocupa de premii la Londra daca nu ma insel, deja a trimis comanda pentru statuete.

Ioan  •  4 februarie 2017, 1:57

Referitor la "protestele sunt ca marea", de ce trebuie sa ajungem tocmai pe moldova .org ca sa gasim asa ceva: http://www.moldova.org/harta-protestelor-peste-200-000-de-romani-au-iesit-strada/ ?! Pentru jurnalistii din Romania e prea complicat?! Doar se stie ca o imagine face cat o mie de cuvinte... (Stiu au fost ceva tentative de harti in timp real dar nimic complet si care sa acopere intreaga perioada)

R  •  4 februarie 2017, 1:57

Toata partea articolului in care vorbiti despre Romania TV incepe cu "...daca e asa cum spun ei". Dati-mi voie sa nu ii cred. Ei nu sunt Tolontani care iau interviuri lui Ghita ci sunt angajatii fugarului Ghita, platiti de el. Isi fac politica editoriala dezinformand si manipuland in scopul santajarii si amenintarii sistemului judiciar doar pentru a-si face proprietarul scapat. Sunt mai mult complici decat jurnalisti. Il victimizeaza pe Ghita cu inregistrari din care reiese ca atat SRI-ul cat si DNA-ul erau sub influenta lui si a PSD-ului. Care e logica? Pe nici o factura nu apare numele Coldea. Si chiar daca ar fi asa, nu a putut sa explice de ce Kovesi cu Coldea il nedreptatesc. Conspiratia mondiala ii conduce pe cei doi. Asta e jurnalism? Nu il plang pe Coldea, s-a compromis avand legaturi cu Ghita asa ca bine ca s-a dus. Dar mai este subiectul acoperitilor din presa si sistemul judiciar. Care sunt asteptarile dvs. din partea SRI? Sa spuna ca nu au sau sa va dea lista lor, si sa va anunte ca de maine si-i retrag? V-ar incalzi oricare din raspunsuri? Cam ce raspuns asteptati si de la cine? Deocamdata nu a fost probata de nimeni prezenta agentilor serviciilor in presa si Justitie, sunt doar speculatii exact asa cum sunt in toate tarile, tot timpul. E foarte nasol daca au dar asta e... nu o sa-i cred niciodata ce spun.

George  •  4 februarie 2017, 2:16

Multi postaci pe aici.Ma intreb cine le compune textele,ca ei sunt saraci cu duhul .Pentru 50 de lei si-ar vinde si parintii.Abuzul se pedepseste,coruptia la fel.Toti romanii in strada!!

john70  •  4 februarie 2017, 2:18

Hei, Ghitza e cautat de politzie si DNA, nu e chiar o sursa inocenta. Nu rezulta in nici un fel din Constitutia Romaniei ca presa are vreun drept sa-l ascunda pe unul cautat de politie. Chiar si in Statele Unite, ziarista Judith Miller a facut puscarie pentru ca nu a vrut sa-si dezvaluie sursele in fatza judecatorului. Da, presa are dreptul sa-si tina secrete sursele, dar suporta consecintzele.

shpagasin  •  4 februarie 2017, 2:41

Ai niste principii cam absurde domnule Tolontan. Pe ideea ca eu trebuie sa fiu corect cand ei fac "***" *** nu merge. Asa au sugerat si vest-europenii cand s-au confruntat cu *** nostri. Si ce au facut? I-au trimis inapoi. De ce? Ca nu stiau nici ce sa faca cu ei. Doar ca trebuia sa ne spalam noi cu ei pe cap. In alta ordine de idei, Trump exact pe ideea asta a marsat cand a castigat: cei care merita o palma o vor primi. Si e intre cei mai puternici oameni ai planetei. Asa ca se pare ca insasi democratia va explica domnule Tolontan de ce crestinescul intors al obrazului nu se mai aplica cu *** ca PSD-istii lui Dragnea.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

marius  •  4 februarie 2017, 3:10

..Catalin, un preot, intr-o iesire publica, -o conferinta, daca imi aduc bine aminte- , a venit cu un exemplu . citez cu aproximatie. '' DACA VINE UN TERORIST SA SE SPOVEDEASCA LA MINE SI IMI SPUNE CA O SA PUNA O BOMBA INTR-O ANUMITA PIATA EU VOI ANUNTA AUTORITATILE CA CINEVA VREA SA PUNA O BOMBA IN ACEA PIATA. '' in volei s-ar chema ca a fost si ridicator si tragator, in aceiasi faza. nu l-a intrebat nimeni din sala - DOMNU' PREOT , DAR DACA RESPECTIVUL TERORIST NU VA SPUNE IN CE PIATA VA PUNE BOMBA, CE VETI FACE ? - . eu sunt de parere ca trebuie sa facem un efort si sa mai reducem din absolutisme. nimic nou. NICIODATA SA NU SPUI NICIODATA. si eu sunt de acord, punctual, ca in cazurile SECUREANU-G.S.P. si SEBASTIAN GHITA - REALITATEA T.V. e asa cum spui tu. imi permit sa te 'tutuiesc' pentru ca am fost colegi de liceu. am jucat fotbal pe acelasi teren, pe care nu mai poti respira acum, normal. sunt bune salile de sport. dar nu si pe ultima bucata de teren neacoperita de constructii...

argo  •  4 februarie 2017, 3:12

e siderant totusi cate comentarii de aic sprijina niste ordonante care in fapt legalizeaza furtul din bani publici pentru functionari si politicinei...pai daca ei pot, noi ceilalati de ce sa fim discriminati? daca tot se da liber la furt, nu ar fi cinstit sa se dea si o odronanta prin care sa fim angajatii cu toti, prin rotatie in institutiile de stat. astfel incat sa putem lua toti creiaone de 25 000 de lei, sau alte asemenea lucruri? culmea e cei mai ulti din cei care sustin pe aici legalizarea furtului si eliberarea celor prinsi pan acun cu mana in borcanul cu miere nu vor beneficia deloc e aceste ordonante, din contra, vor fi printre victimele politicineilor de toate culorile si ai fucntionairlor care vor putea fura legal.....

Vioteatza  •  4 februarie 2017, 5:35

Studiu de caz/meditatie pentru Lila Draga Lila, in tara in care traiesc o functionara a acceptat cadou doua sticle de vin de la un client(client al statului,nu al dansei). Sticle de o valoare modica, cum isi poate cumpara oricine si in Romania. Pentru asta si-a pierdut serviciul si va avea de platit si daune statului pentru ca a stricat imaginea functionarului. Ei, chestia asa nu ar mira pe nimeni aici, nu ar fi nici macar o stire mica pe ultima pagina a unui ziar de comuna, atat este de mare ofensiva procurorilor aici, cu care culmea, toti s-au obisnuit si si-au pierdut speranta ca ea sa slabeasca vreodata......

Mvo  •  4 februarie 2017, 6:56

Articol care incita ,intai documentati-va ff bine apoi transmite-ti informatii. Dezamagit total de D.ul Tolo pe care chiar l-am apreciat.

andrei  •  4 februarie 2017, 7:38

Am mai aratat datele si in alte locuri - pe google scrie ca fatada Palatului Victoria are 90 m. Uitati-v[ pa harta satelit si apreciati lungimea Pietei Victoriei la cca 120-130 m, latimea ar fi 90-100. Obtinem o suprafata de 12 000 mp. Se spune si se scrie cu mandrie ca au fost 150 000 persoane pe seara, adica cam 13 insi pe 1 mp ! E foarte multa lune, dar exagerarile (manipularile), inclusiv de la GSP, sunt si mai mari. In realitate numarul protestatarilor din Piata Victoriei nu a depasit in nicio seara 25 000 (cam 2 persoane pe metrul patrat)

Valentin  •  4 februarie 2017, 7:53

De acord, daca-i consideram jurnalisti. Dar daca-i privim drept bratul media al unui grup infractional, atunci e altceva. Lumea civilizata, de la Berlin la Washington, cauta solutii acestui flagel. La noi il favorizeaza pe Ghita, la ei l-au ajutat pe Trump. Nu sunt in dezacord cu tine, Catalin, dar o discutie se poate face: se mai bucura de dreptul la protejarea surselor unii care au abdicat de la menirea jurnalistului de a informa?

florin77steaua  •  4 februarie 2017, 8:23

Domnule Tolontan. Tot respectul pentru articolele postate de dumneavoastra. Este la limita abuzului ceea ce fac procurorii dar oare acesti ziaristi care incita lumea la ura, care calca in picioare orice norma de bun simt, care ataca si defaimeaza imaginea multor persoane care-i incomodeaza, pe ei si patronii care-i platesc, care mint si manipuleaza fatis, respecta deontologia profesiei lordar mai ales raspund in fata cuiva?.Libertatea presei este un deziderat doar pentru unii. Cu un sistem mafiot dezvoltat in acesti 27 de ani se poate lupta doar cu mijloace , asa zis ortodoxe? Sistemul politic din Romania este un model de bune practici pentru ,, The Sicilian Mafia,, Asta-i realitatea mea si cred ca sistemul juridic din Romania trebuie sa lupte prin orice mijloace sa-l starpeasca.Nu sunt adeptul abuzului dar acest sistem s-a protejat prin legi si continua s-o faca.

Cătălin Tolontan  •  4 februarie 2017, 8:26

@Valetin: asa e, traim vremuri speciale si toata lumea democratica e in cautarea solutiilor la lipsa de incredere in institutii. Dar lupta asta nu poate fi cistigata, in sensul de a servi mai bine cetateanul, daca incalcam principiile liberalismului democratic. Daca dai OUG fara sa-ti consulti cetatatenii, pentru ca pentru ei o dai, nu?! Si nici daca, in loc sa urmaresti infractori, tu-ti mobilizezi resursele Parchetului General, ca nu DNA a facut asta, ca sa audiezi jurnalisti pe la care legea ii protejeaza sa-ti spuna, si daca ar sti, unde e Ghita.

iul  •  4 februarie 2017, 8:33

avem un stat mafiot, zicea basescu.Are dreptate el este aparatorul penalilor udrea, ghita, dragnea.Acest grup de politicieni lupta pe viata si pe moarte cu justitia si S.R.I..Pe SRI l-au dezmembrat, oare va reusi si cu justitia?Acest basescu va ramane in istorie ca fiind cel ce aluat de la saraci vezi taierea salariilor cu 25% ,pentru a ajunge la bogati ,familia urea&cocos etc..Acest comentariu l-am pus si la ev.ro si nu a aparut.Atentie evz.ro., CENZUREAZA!

nogdarin  •  4 februarie 2017, 8:34

Tolo, problema pe care o ridici este reala, insa felul in care exemplifici situatia nu este corect dintr-un motiv foarte simplu: salariatii RTV sau Antena 3 nu pot fi considerati "ziaristi" doar in virtutea faptului ca detin un ecuson cu "Press" care le da acces la diferite evenimente. Ei si-au pierdut de mult timp calitatea de jurnalisti in adevaratul sens, iar acesta este si motivul pentru care si-au atras antipatia manifestantilor (relevant mi se pare inclusiv felul in care relateaza despre proteste, utilizand microfoane fara sigla RTV). Prin modul in care s-au manifestat de-a lungul timpului, slujind exclusiv interesele patronilor si renuntand total la propria constiinta, au intrat intr-o alta casta, apartin unei alte specii, una chiar foarte periculoasa (aminteste-ti te rog ca felul distorsionat in care prezinta realitatea a fost considerat o vulnerabilitate importanta si luat in discutie chiar in CSAT). Sigur ca echidistanta si egala masura trebuie sa primeze, insa aici discutam de cu totul altceva.

un fraier  •  4 februarie 2017, 8:46

Vad ca multi oameni comenteaza aici ca ordonanta ar da liber la furt pina la o anumita valoare...Adica furtul nu se mai pedepseste in actualul Cod Penal? Cum puteti spune asa ceva? Daca pentru asta ati demonstrat...

cititor  •  4 februarie 2017, 8:57

Dragi prieteni ,referitor la casetele lui Ghita eu vad situatia cam asa si anume ,a incercat sa-si negocieze libertatea ,a vorbit cu unul ,cu altul stiti voi cam cu cine ,nu a gasit intelegere si atunci adecis sa inregistreze anticipat acele casete urmand ca in situatiea in care va fi citat sa le dea curs ,sa fie date pe post !Ceea ce s-a si intamplat !Casetele se aflau in redactie de dinaintea difuzarii materialelor !Nu mai chinuiti oamenii de la Romania tv ,inutil !

Vanga  •  4 februarie 2017, 8:58

E asa sau nu? Dezincriminarea abuzului in serviciu e in vigoare de pe vremea lui Ciolos? "ABUZUL IN SERVICIU A FOST DEZINCRIMINAT TACIT – Conform Legii 47/1992: “Dispozitiile din legile si ordonantele constatate neconstitutionale isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei”, daca legiuitorul nu le modifica. De la decizia CCR din 15 iunie 2016, Guvernul Ciolos nu a reglementat abuzul in serviciu declarat contrar Comisiei de la Venetia. Dosarele de abuz in serviciu pot fi inchise pe temeiul “fapta nu e prevazuta de legea penala” . (luju.ro)

Comentează