Dacă nu dă înapoi, Dragnea se va trezi în stradă cu jumătate de milion de oameni în week-end. Dar nimeni nu are voie să comită abuzuri în numele acestor oameni!

Așa cum nimeni nu ne poate obliga să spunem de unde am știut despre Secureanu, la fel nimeni nu-i poate obliga pe cei de la România TV să dezvăluie cum obțin casetele de la Ghiță

vineri, 3 februarie 2017, 10:27

 

Liviu Dragnea și Sorin Grindeanu pot fi mândri.

Guvernul lor a stabilit deja un superlativ și se îndreaptă spre Cartea Recordurilor democrației românești.

În ultimele două decenii și jumătate, nici un cabinet n-a reușit să trezească atît civism exprimat.

Manifestații mari au mai fost în România. Dar două zile la rând cu peste 200.000 de oameni în stradă nu s-au mai văzut.

Protestele sunt ca marea.

300.000 de oameni au protestat miercuri în toată țara

200.000 de oameni au ieșit joi seara la mitinguri în zeci de orașe

Au nevoie de ambele faze, de flux și de reflux. După un maxim de efort, mulțimea respiră și își adună forțele.

Acum însă, tumultul e atât de mare că nu respectă ciclul natural al unei mișcări de stradă.

Numărul orașelor vestește mareea

În noiembrie 1990, fondarea Alianței Civice e întâmpintă de 500.000 de oameni în stradă.  ”Capul coloanei ajunsese la Romană în timp ce in Piața Palatului incă mai erau oameni”, își amintește ziaristul Daniel Nanu.

A doua zi lumea se întoarce însă la ale sale.

Acum nu mai e așa.

Ca orice om sau instituție dominată de frică, guvernul nu-și dă seama, vede comploturi și instigatori, dar această consecvență atipică anunță creșterea naturală a mișcării de protest.

De la Revoluția din 1989 și până azi, niciodată nu s-a întîmplat ca atâtea orașe să răspundă unui apel.

E posibil ca în week-end, mai ales că vremea se încălzește, Liviu Dragnea să se trezească în stradă cu o jumătate de milion de oameni.

Sau chiar mai mult!

20% dintre locuitorii din Cluj, Timișoara sau Iași în stradă?

Clujul sau Iașiul sunt urbe în care circulă mai degrabă ideile decât protestele,

Cei peste 20.000 de oameni care ies aproape zilnic să manifesteze arată că s-a spart bariera inerției civice.

Chiar nu realizează Liviu Dragnea că dacă în week-end vor fi câte 60.000 de oameni în aceste orașe asta înseamnă aproape 20% din populația lor?! E mult mai mult decât a luat orice partid la alegeri aici!

20% din populația Timișoarei în Piața Operei e un semnal civic pe care nu-l poți ignora.

Șefii PSD par uimiți că oamenii nu bagă de seamă că ei au dat. Au dat scăderi de impozite, măriri de salarii. De ce manifestează oamenii?

Protestatarii nu vor nimic pentru ei

_ALE4508

În 2012, mișcările au fost puse pe seama faptului că s-au tăiat salariile. ”Atunci li se luase, acum am dat”.

De ce sporește nemulțumirea?

Explicația este că oamenii din stradă nu vor nimic pentru ei. Nu cer favoruri și privilegii. Dimpotrivă, mărșăluiesc împotriva lor.

Sigur, își doresc o viață mai bună și speranță pentru copii.

Dar nu doar pentru ai lor!

În ciuda extermismului de idei afișat de unii dintre manifestanți, protestatarii vor o viață mai bună pentru toți.

Românii s-au convins de ceva vreme: chiar dacă tu ai bani de un consult privat, când apare o problemă serioasă sau o urgență dai tot peste spitalul ”Malaxa” al lui Florin Secureanu.

Nu putem evolua ca țară decât împreună, asta e din ce în ce mai clar.

”Noi nu dăm înapoi”, au spus atât Liviu Dragnea, cât și Sorin Grindeanu și ministrul Florin Iordache.

Foarte bine!

Dar nici oamenii nu par că vor da înapoi.

Pe acest val de încredere retrezită, Justiția comite însă începutul unui abuz.

Jurnaliștii România TV în fața procurorilor

Astăzi, la Parchetul General sunt chemați la audieri zeci de angajați ai postului România TV.

Dacă, așa cum spun ei, dosarul are legătură cu deja mitologicele casete ale lui Sebastian Ghiță, procurorii uită ceva esențial.

Într-o democrație, confidențialitatea surselor presei este sacră.

Așa cum spun deciziile CEDO, ”dreptul unui jurnalist de a-și păstra sursele secrete nu e dat de Guvern și nu poate fi retras dacă sursele însele sunt legale sau nu”. 

Sub presiune, chiar și ziariștii de la RTV par că au o problemă în a afișa acest adevăr al presei, ale legii și al democrației liberale: procurorul are dreptul să întrebe și tu ai dreptul să nu spui cu cine ai vorbit ca să faci rost de o informație!

Nu contează dacă România TV e simpatică sau detestabilă

Victor Ciutacu explica aseară într-un interviu că el și colegii lui nu știu cum veneau casetele în post și că va spune tot ce știe la Parchet.

Dar nu e obligat să spună tot ce știe! Dimpotrivă, etica profesiei te obligă să nu vorbești despre felul în care obții informații.

Iar legea europeană și cea românească te protejează.

Faptul că România TV este antipatică manifestanților nu dă dreptul procurorilor să încalce regulile. Taman pentru respectarea principiilor, indiferent cine e la putere, protestează oamenii.

Manifestanții înșiși trebuie să știe asta.

Faptul că sursele ne sunt secrete nu înseamnă că jurnaliștii sunt deasupra legii. Dacă noi calomniem sau mințim putem fi acționați în judecată.

Dar sursele sunt sacre!

Pentru că nu ale noastre sunt ele, de fapt, ci pentru voi vorbesc oamenii.

Dreptul de a te întâlni cu Ghiță fără să spui unde e

Nu are importanță dacă eu sunt de acord cu Sebastian Ghiță. Dacă mîine aș putea face un interviu cu el, nu i-aș divulga niciodată locația. Cu orice risc legal.

”Chiar dacă Ghiță e urmărit internațional?”, veți întreba voi.

Da, chiar dacă!

Orice om, infractor condamnat sau doar suspect, are dreptul să se discute cu un ziarist, fără dronă deasupra capului și fără să fie trădat de acesta.

Așa cum aveți dreptul la un avocat, aveți dreptul la informație dinspre presă.

De sute de ani, astfel funcționează democrația: jurnaliștii nu-și trădează sursele pentru ca voi să puteți avea toate informațiile, toate versiunile, toată realitatea.  

Noi oferim fapte care să vă dea dreptul să luați inclusiv acele decizii care sunt contrare convingerilor noastre.

Gândiți-vă cum ați reacționa dacă ar fi afectați ”ai voștri”

Dacă eu sau ceilalți jurnaliști de pe lista ministerului de interne Carmen Dan am fi chemați la audieri la Poliție pentru că ”am instigat”, probabil că gestul Ministerului de Interne ar fi receptat ca un abuz.

Pentru România TV nu va manifesta nimeni.

Dar este același abuz dacă Parchetul lui Augustin Lazăr sau DNA-ul Laurei Kovesi îi vor pune sub acuzare pe oamenii din redacția România TV pentru că nu vor să le spună care este ruta pe care își obțin ce furnizează pe post.

Augustin Lazăr, procurorul general al României (foto: Mediafax)

Când Snowden era, și acum e la fel, socotit un trădător de către Guvernul SUA și de către o mare parte a populației, jurnaliștii americani discutau cu el în străinătate fără ca nimeni să-i oblige să dezvăluie locația!

Și asta nu-i făcea pe ziariști lipsiți de patriotism.

Să-l găsească pe Ghiță prin căi democratice!

Nedorind nimic pentru ei, oamenii ies în stradă pentru principii.

Pentru ideea că nimeni, indiferent de funcție, nu-și are dreptul să-și facă viața lui mai ușoară cu prețul de a o îngreuna sau a o distruge pe a celorlalți.

Dar nimeni nu poate abuza, tocmai în momentele în care abuzul își rânjește riscul social, pentru că își permite, pentru că așa îi e lui mai lesne.

Ruptura dintre normă și abuz, dintre toleranță și extremism

Adevărata fractură din societatea românească nu e între manifestanți și Guvern.

Nu e separația dintre partide. Dintre ”useriști” și ”pesediști”. Dintre ”soroiști” și ”naționaliști”.

Riftul care zdruncină societatea în adânc este cel între toleranță și extemism. Între regulă și abuz. Între dialog și dictatul din miez de noapte. Între respectul semenului și dispreț.

De aceea cazul România TV e important.

Ceea ce se întîmplă ”cu cealaltă tabără” e măsura consecvenței pentru jumătatea de milion de oameni care se pregătește să iasă în stradă.

Și ideea că mulțimea va crește enorm în week-end nu e nici o instigare.

Ci doar o opinie într-o țară pe care cu toții ne străduim s-o păstrăm liberă.

Comentarii (361)Adaugă comentariu

bg  •  4 februarie 2017, 9:13

In opinia mea, cazurile Secureanu, Snowden si respectiv Ghita nu sunt comparabile si nici similare. La momentul dezvaluirilor Secureanu nu era acuzat de nicio infractiune, pe cand Ghita era deja inculpat. Una este sa porti un dialog jurnalistic (cu intrebari incomode si cu elemente surpriza) si alta este sa monologhezi pe caseta incercand sa te disculpi acuzandu-i pe altii din niste structuri de securitate care au un anumit regim privind inf. publice. In opinia mea, Ghita si-a folosit postul TV si angajatii (jurnalisti care nu si-au respectat meseria) in interes propriu. Hotul striga "hotii"... Mai bine am vedea cine sunt PATRIHOTII....

Ionescu  •  4 februarie 2017, 9:18

Domnule Tolontan, Va scriu, cu toate ca stiu ca este inutil... Sunt un om in varsta si am vazut multe in viata mea. Spre exemplu, stiti de ce era Sportul cel mai citit ziar din Romania lui Ceausescu? Pentru ca avea in cuprinsul lui cea mai putina "cantitate" de politica. Astazi Gazeta a ajuns cu adevarat continuatoarea Sportului nu numai in simtire (credintele politice ale fiecarui jurnalist component al echipei) ci si in litera. Ati umplut Gazeta de opinii din ce in ce mai politice. Sunt un cititor vechi al Gazetei si, fara sa urmaresc in mod explicit, v-am urmarit cariera profesionala inca de pe vremea cand erati mult mai tanar. Si pe la Sportul romanesc si pe la Prosport. Inaintand in varsta, v-ati schimbat orientarea. Ati devenit jurnalist de investigatii din ce in ce mai implicat politic. De ce nu v-ati gandit sa va transferati in interesul serviciului la o alta institutie de presa? La Romania Libera, la Evenimentul zilei sau, pentru a fi trendy, la Ziare.com ori Hotnews? Acolo sunt convins ca v-ati fi putut desfasura cu mult succes noua dvs. vocatie. Si ati fi putut sa o luati si pe doamna predicatoare Maria Andries care ne aminteste tot timpul de venirea Apocalipsei. Nici acum nu este tarziu sa faceti aceasta mutare. Lasati, va rog, Gazeta in mana adevaratilor jurnalisti sportivi care nu-si exhiba orientarile politice intr-un ziar de sport. Imi pare rau sa vad ca nu mai am ce citi in Gazeta nici macar cele 40 de minute pe care le petrec zilnic in metrou. Niciodata nu voi citi investigatiile echipei dvs. sau zicerile doamnei Andries. Si atunci eu ce mai citesc? Probabil ca voi renunta sa mai cumpar Gazeta, asta e singura solutie, nu-i asa? Of, of am un gust teribil de amar cand vad ca ultimele refugii de normalitate ne sunt invadate de cyborgii ce ies peste tot si ne calaresc. Culmea, ei sunt minoritarii care ne invata democratie! Asadar, in incheiere, va rog respectuos ca, in cuprinsul editiei scrise a Gazetei (va promit ca editia electronica n-o mai deschid) sa inserati cat mai putina politica pentru a avea si eu ce sa citesc in metrou.

Black  •  4 februarie 2017, 10:10

Bună dimineața! Tot aud că înregistrările monologurilor lu Sebastian Ghiță ajung la redacția RTV pe niște ”casete”, cu alte cuvinte obiecte ce trebuie livrate fizic și deci, al căror traseu poate fi cumva identificat, firme de curierat, persoane înregistrate pe camerele de supraveghere, mașini cu număr de înmatriculare, etc. etc. Eu cred că este o pistă falsă povestea cu ”casetele” tocmai ca să abată atenția. Înregistrările pot fi trimise printr-un link la portalul WeTransfer.com oricărei persoane din RTV care are o adresă de email, accesează link-ul și descarcă fișierul video. Niciun fel de casete, doar nu mai suntem în anii '90. În rest, de acord cu dreptul redacției de a nu dezvălui sursele, respectiv (mergând pe ipoteza mea) IP-ul celui care expediază acel link pe email. Salutări!

??????  •  4 februarie 2017, 10:27

Cum comentați totuși "abstinența electorală" a celor ce ies în stradă ? Cum comentați totui faptul că democrația împiedică "rasturnarea guveenului"? Ce i-ați face "Democrației" ,dacã ați prinde-o personificată ,pentru o asemnea "opoziție" ?

Vlad  •  4 februarie 2017, 10:45

Nu sunt de acord. In cazul Malaxa, sursele demasca un rau. Colaboreaza si ajuta. In cazul RTV, acestea sunt complicii unui infractor. E pe ideea drogurilor- sursa de unde le am nu e in lantul infractional?

xx  •  4 februarie 2017, 10:51

cand ghita e comparat cu snowden :)))))))))... catalin tolontan...... cat de mic te ai facut..... trustul isi face prezenta puterea. daca eu am informatii de la un infractor si nu colaborez cu autoritatile sunt bagat la favorizarea infractorului la tainuire si alte chestii.... domnilor.... s a dus si acest deontolog al secolului 21..... poti lua un loc langa Badea

serghei  •  4 februarie 2017, 10:55

@Catalin Tolotan "Daca RTV si Antena 3 nu va plac, nu va mai uitati la ei". Imi pare rau dar optica e gresita. Statul are dreptul de a proteja populatia inainte de a fi expusa la instigari la ura si violenta. Ce zici tu aici e ca si cum ai oferi argumentul, in favoarea legalizarii traficului de droguri, "daca nu va place heroina, nu mai cumparati". Imi pare rau, dar daca un post TV sau de radio, instiga la violenta acel post trebuie inchis de institutiile statului abilitate sa protejeze populatia. Sunt circumstante in care libertatea presei vine in conflict cu un principiu mai important. RTV spunand pe post ca este democratic sa tragi cu gloante adevarate in manifestanti, este o instigare la violenta crasa si motiv mai mult decat suficient de a cenzura acel post. Daca tie, Cataline, ti se pare ca instigarea la violenta ar trebui sa intre sub protectia libertatii presei, imi pare rau, dar chiar nu pot fi de acord cu asa ceva. Libertatea presei, sigur, e esentiala intr-un stat democratic, dar are si ea limitele ei, care deja sunt calcate in picioare de posturi propagandistice si instigatoare la ura si violenta gen RTV.

Venom  •  4 februarie 2017, 11:00

Dialogul surzilor. Sau postările orbilor. Măcar încercați să înțelegeți un principiu fără de care presa nu poate funcționa într-o democrație, indiferent de numele redacției/jurnalistului. Puteți să vă puneți-vă în locul unui om care are ceva de dezvăluit, informații cruciale, și ați avea de suferit dacă vi s-ar ști identitatea. Ați mai vorbi dacă trăiți într-o țară unde ziaristul nu vă poate garanta anonimatul? Cel mai probabil v-ați speria și publicul nu va afla subiectul. De ex. sunteți în PSD și lucrați la cabinetul lui Dragnea. Aveți dovezi (documente, e-mail-uri etc. ) care arată că PSD urmează să desființeze celelalte partide politice. Mai ajung informațiile dvs., cruciale pentru societate, la public, într-o țară unde ziariștii nu pot proteja sursele? E vorba de un principiu care se aplică egal. Dacă de exemplu Gâdea ar fi obligat să vorbească în fața procurorilor și Tolontan nu, aia nu e democrație.

serghei  •  4 februarie 2017, 11:07

@Vlad, cu partea asta sunt de acord. Ghita nu este un personaj suficient de important pentru a determina incalcarea unui principiu ca libertatea presei. Una e sa ai sursa un infractor totusi marunt ca Ghita, si alta e de exemplu sa ai ca sursa jurnalistica un lider ISIS. Pai daca stii unde se afla un lider al ISIS si el vorbeste cu tine, libertatea presei nu te mai ajuta cu nimic, pentru ca in joc este siguranta statului si a cetatenilor sai. In acest caz statul poate sa te determine sa ii spui cine este sursa, cum il contactezi etc. etc. Deci se poate trece peste libertatea presei doar atunci cand in joc este ceva mai important.

Dinu  •  4 februarie 2017, 11:23

Sursele nu sunt protejate prin lege. Exista o recomandare in Europa de a se tzine cont de protecția lor, e mai mult moral decât negru pe alb. Nu e o litera a constituției.

Venom  •  4 februarie 2017, 11:31

@serghei Deși nu ar trebui să existe o autoritate de monitorizare (primul pas spre desființarea celor incomozi guvernului, fiind întotdeauna făcut), o avem, totuși. Prin lege, CNA ar trebui să amendeze derapajele posturilor. Dar CNA nu funcționează nici măcar în limita obligațiilor de bun simț, fiind o cloacă unde se numesc piloşii politic pentru salarii babane "compensatorii". Singura organizare statală unde media este îndrumată de guvern este dictatura. Dacă autoritățile unui stat pot desființa un organ de presă, indiferent că vă place sau nu, atunci pot cenzura internetul, monta camere video în casă și înființa Ministerul Adevărului. România TV trebuie să beneficieze de egalitate în ceea ce i se întâmplă fiindcă dacă există posibilitatea legală să fie închisă, suntem în 1984.

Dodo  •  4 februarie 2017, 11:42

si turcii au iesit in stradă si nu sutele de mii, cu zecile de milioane si ei credeau că isi salvează patria si ei au fost admirati initial de intreaga planetă. Ce sa intâmplat după acea ? Zeci de ziare si televiziuni inchise, mii de judecători profesori universitari , studenti, oameni politici arestati.. Referitor la Ghită: O.K ! pot să fiu de acord cu dv, Ghiță era infractor, dar ce făcea acest infractor in preajma tuturor capilor statului de drept? Cum acest infractor primea zeci de contracte de la stat?

serghei  •  4 februarie 2017, 11:59

@Venom, presa nu este absolut libera, iar libertatea presei nu trebuie vazuta ca dreptul jurnalistilor sau posturilor TV de a scrie absolut tot ce vor. Presa nu ar trebui sa aiba dreptul sa faca ce vrea, din acelasi motiv pentru care oamenii au iesit si ies in strada. Pentru ca este abuz de putere. Romania TV abuzeaza de puterea oferia de principiul libertatii presei pentru a instiga la violenta. E periculos pentru siguranta cetatenilor sa permiti unui post sa instige la violenta cand ai 300.000 de oameni in strada. Deci, da, prima masura, amenda uriasa, apoi, daca amenda nu functioneaza, organele statului ar trebui sa mearga inclusiv pana la inchiderea postului respectiv. Nu numai ca e total democratic, dar e anti-democratic sa oferi presei libertate absoluta, fara nicio constrangere.

serghei  •  4 februarie 2017, 12:01

*Nu numai ca e total democratic sa controlezi in anumita masura presa, dar e anti-democratic sa nu o faci deloc, sa oferi presei libertate absoluta, fara nicio constrangere. Ar insemna ca presa are doar drepturi, fara nicio obligatie, ceea ce nu e acceptabil.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 12:33

Pentru cine e interesat sa citeasca/reciteasca schimbarile aduse de ordonante, intr-un format usor lizibil, cu sublinieri si explicatii: https://goo.gl/yvfk5v

??????  •  4 februarie 2017, 12:57

Cum comentai totuși faptul că Traian Băsescu are "pe sub chelie" numai "razboaie hibride" și "putere" ?

??????  •  4 februarie 2017, 13:00

Deci, "cum comentați" ?

Marius  •  4 februarie 2017, 13:05

Oricum,pe principiul ca toata lumea are dreptul la opinie,inteleg si acest articol.Pe alta parte,si noi cei care sustinem guvernul avem dreptul si obligatia sa ne manifestam opinia,asa ca indiferent de riscuri vom iesi in strada,vom vedea atunci cati sunt pro si cati sunt contra.

acelas  •  4 februarie 2017, 13:16

Excelent articolul. De ce nu este exceptional? Datorita aprecierii juste a numarului de demonstranti pe Bucuresti.

Matache Macelaru-Furculisione  •  4 februarie 2017, 13:21

Domne Tolontane, am cetit cu placere opiniunea matale cum ca oamenii ies in strada pentru ca sa apere DNA. Dupa opiniunea mea, totusi, acestor tineri frumosi, liberi si progressisti le lipsesc niste lideri cu viziune, niste personalitati fara pata, in fine pe scurt, niste cetatiani verificati, validati si lasati liberi de catre DNA. Propun deci ca lideri ai miscarii pro-DNA pe domnii Traian Basescu, Claudiu Florica si Dinu Pescariu. Hai succesuri!

acelas  •  4 februarie 2017, 13:25

Insa articolul chiar exceleaza in bine, celeritate, echilibru, rafinament. Adica mai ales acolo unde e vorba de Ghita si chestiunea devoalarii locatiei in cazul unui eventual interviu. Excelenta demonstratie de onestitate, care vine dintr-o mostra de exercitiu empatic, mult echilibru, simt al dreptatii. In conditiile curente de tensiune si uzura psihica, e chiar o performanta si ... reconfortant. Felicitari!

StefanCM  •  4 februarie 2017, 13:45

Domnule Matache, intre tinerii astia frumosi care ies pe strada sunt o multime de oameni de varsta medie sau pensionari. Va sugerez sa iesiti in mijlocul lor ca sa puteti judeca mai bine. Si nu stiu cum sa va spun, sper sa nu fie un soc pentru dumneavoastra, dar noi nu iesim sa protejam DNA-ul, noi iesim pentru a lupta impotriva unor ordonante care legitimizeaza hotia la drumul mare.

serghei  •  4 februarie 2017, 13:56

@StefanCM, foarte bun link-ul acela pus de tine. Situatia este clarisima. Cine nu intelege despre ce e vorba in acea ordonanta este fie pentru ca atat il duce capul, fie pentru nu vrea sa inteleaga (are alte interese). In ambele cazuri mi-e teama ca oamenii astia sunt o cauza pierduta. Sa speram totusi ca se trezesc cei care pot gandi si actiona cum trebuie, intr-un mod rational si responsabil, dar sunt prea lenesi sa o faca fara un impuls suplimentar. Asta e de fapt miza protestelor. Nu sa-i covingem pe Dragnea si pe acolitii lui ce este bine si ce este rau. Trenul ala a plecat de mult din statie. Miza numarul 1 este trezirea romanului care n-a fost la vot, sa-l facem cumva sa realizeze ca a fost partas la ce se intampla acum prin simplul fapt ca indiferenta sa a permis preluarea puterii de catre hotii de tara. Pentru ca, chiar daca acum vom pierde, la urmatoarele alegeri trebuie sa bagam hotii acolo unde le este locul. La puscarie.

rsss  •  4 februarie 2017, 14:39

Nu va iesi nimic STIMATE TONTOLAN. Nu uita ca mamaliga nu explodeaza

Arsenie  •  4 februarie 2017, 14:51

Se pare ca ordonanta va fi abrogata. Asadar, presiunea gloatei bate din nou votul, asa cum s-a intamplat si dupa masacrul regizat de la Colectiv

Ion  •  4 februarie 2017, 15:53

Credeati ca le stiti si le vedeti pe toate Poftim,Ziarul Financiar si Hotnews....,,Guvernul Cioloş discută o „amnistie penală” majoră: dacă prejudiciul din evaziune este mai mic de 20.000/50.000 de euro, nu se face dosar penal; dacă se plăteşte integral prejudiciul, ANAF nu va mai face plângere penală. Purtătorul de cuvânt al Executivului: Există acest proiect, dar nu va fi adoptat astăzi, se pot face modificări,,

Miguel  •  4 februarie 2017, 15:56

@StefanCM. Eu am auzit tineri si batrini strigind ca ei sint proDNA, ca sint de acord cu arestarea guvernului pentru aceasta ordonanta, ca sint de acord ca procurorul sa aiba dreptul sa schimbe decizia judecatorului. Daca tu ai strigat doar pentru abrogarea ordonantei te asigur ca altii au strigat si pentru altceva. PS Eu vreau sa se inchifa TarafTV si Etno. Ma sustine cineva?

jiji  •  4 februarie 2017, 16:00

bai arsenie (*** *** ***)gloata asta e doar in capul tau mic cu mintea lejera in el,in gloata sint si multi psd-isti cu minte care se simpt umiliti de idioti ca tine si *** ***,***,si *** ***;nea tolontane absenta lui ghita din peisaj se ezplica doar prin impotenta si incompetenta serviciilor sau din contra prin reaua lor vointa;eu unul cred ca nici nu a parasit tara,sa-l caute pe la *** sau prin wc-urile rtv0ului.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dinu  •  4 februarie 2017, 17:10

Buna seara! As vrea sa jignesc dar nu pot! As vrea sa injur dar caracterul nu imi permite! Despre PSD as scrie volume intregi cu fapte penale...este legea lor nescrisa...un x din Structura Centrala cu stampila nr 3 spunea: bag si eu botul la miere....putin...in rest daca nu esti ca ei...te exclud...te pun in presa te batjocoresc etc... Am adoptat doi copii de curand frumosi,un zambet fata si baiat! Le-am gasit medic pediatru cu greu...simandicosii acestia de medici pediatrii..si...va rog sa va tineti bine....STUPOARE COPII NU SUNT ASIGURATI,ASISTENTA IMI DA PRINTATE HARTIILE CU CNP-URILE COPIILOR... NEASIGURATI...Platesc integral reteta si imi vad de drum...problema este ca la CNAS...lumea da din umeri! Ce este de facut! Daca ati fost in situatii similare va rog sa imi dati un sfat! Poate domnul Tolontan va citi si va realiza cine a scris acest post...ma va gasi cu siguranta! In rest proteste pasnice...linistite...si jos cu mana de indivizi care guverneaza intru hotie si ilegalitate o tara intreaga!

Arsenie  •  4 februarie 2017, 17:28

@jiji: esti ceea ce scrii, adica un prost gramada. Nu imi pierd vremea cu tine, ca nu meriti alta replica

Gheorghe Paul  •  4 februarie 2017, 17:30

Pentru a intelege ce este acela un abuz, ar trebui sa discutati cu cei care sunt abuzati.Cetateanul este la mana functionarului public si este lipsit de aparare. Degeaba faci o sesizare administrativa asupra unui functionar care ti-a incalcat un drept, pentru ca cercetarea se intoarce la acelasi compartiment unde lucreaza functionarul. Rezultatul in cele mai multe cazuri - nu se confirma sesizarea - iar petitionarul ramane cu timpul pierdut, cu problema nerezolvata. De cele mai multe ori iti arata nonsalant usa justitiei pentru a te judeca zeci de ani. Chiar daca ai obtinut satisfactie in procesul civil, functionarul in cauza poate sa continue sa ia decizii abuzive. Pe Romaneste - te prosteste in fata. Cred ca nimeni nu doreste oameni la puscarie si nu asta este scopul nostru ca cetateni, dar prin modificarea legii penale, nu le mai este nici macar frica. Intrebarea si problema care trebuie pusa este: cum suntem noi cetatenii aparari impotriva unor abuzuri. Care este mecanismul astfel incat conducatorii/ functionarilor nostri sa lucreze in interesul cetatenilor? Abuzul este de multe ori = cu neglijenta in serviciu sau = incompetenta. De ce sa fim umiliti de un functionar public? De ce mediul privat nu beneficiaza de aceeasi clementa? Si in mediu privat se adopta hotarari/ dcizii, etc.. Un alt element foarte important, este cel legat de pagubele nepatrimoniale.personal am avut nenumarate cereri impotriva unor decizii abuzive si cu legea in mana, cu articolul scris foarte clar, o anumita institutie ne-a refuzat acel drept. degeaba am facut petitii mai sus catre minister, sau esaloane superioare - raspunsul era dat de fiecare data de juctionarul care a comis abuzul. In concluzie, nu cred ca merge asa.Subiectul nu este unul simplu care sa fie tratat partizan , din punctul de vedere cu cine ai votat. Trebuie sa gandim profund, sa ne ascultam valorile si sa aducem valorile in fata.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 17:31

Miguel, in nici o tara de pe lumea asta procurorul nu poate schimba decizia judecatorului, nici in cea mai bananiera tara posibila. Procurorul cerceteaza, judecatorul da sentinte, trebuie sa fii in totala necunostinta de cauza sa spui ca procurorii dau sentinte. Iar judecatorii nu sunt niste persoane cu handicap incapabile sa evalueze si sa judece cauzele, mai ales cei de la curtile superioare de apel. Am strigat tot ce se poate striga, si nu cred ca am zis ca ma delimitez de DNA, dimpotriva, pentru mine este un lucru incredibil de linistitor ca intr-o mare de incercari de musamalizare a cazurilor de coruptie si furt din bani publici exista cateva institutii care isi fac treaba, o speranta, nu foarte mare, pentru omul de rand satul sa fie batjocorit de politicieni de rea credinta, indiferent de partid. Orice institutie independenta, conform separarii puterilor in stat, care isi face treaba fara sa fie aservita e binevenita sa lupte alaturi de romani impotriva coruptiei si hotiei la drumul mare. Justitia sa isi faca treaba, si atunci cand oamenii vor invata ca daca fura isi risca libertatea si viitorul, atunci banii din bugete vor fi cheltuiti pentru contribuabili si pentru oamenii de rand, nu pentru neamuri, prieteni si datorii vechi.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 17:34

Mai ales=cu atat mai mult, m-am exprimat gresit.

Matache Macelaru-Furculisione  •  4 februarie 2017, 19:33

@ StefanCM • 4 februarie 2017, 13:45 Domne Stefan CM, pai normal ca sunteti si mai mijlocii si mai pensionari. Important e ca impreuna cu generatia juna, toti sunteti o frumoasa familie, libera si progressista, cari combateti cu vitejie comunismul pe carteacufetze si cand situatiunea o cere, chiar si pe ulita. Pardon, scusati, bonsoar, dar eu nu pot pentru ca sa ies in mijlocul dumnivoastra, ma strange un ciorap. Va pot judeca foarte bine si din casa. E suficient sa ma uit la ce scrieti pe cartoane. Si sa stiti ca pe cartoane scrie foarte mult cu DNA, deci cu riscul de a va provoca o comotiune cerebrala, ma incumet sa va contrazic: pentru DNA iesiti, ca sa il protejati de comunistii cei rai, cari vor sa compromita reforme si doctorate de direapta progressist-reformist-tehnocrata. Dar asta este minunat, nu trebuie sa fiti cu fereala. Trebuieste sa protejati realizarili celui mai stralucit deceniu (2004-2014) din istoria provintziei Dacia, perioada in care s-a stabilit o data pentru totdeauna ca coruptiunea ezicsta esclusif la comunisti, niciodata la dreapta, chiar si cand ard prunci in incubatoare. Asa ca insist, va trebuiesc niste lideri nepatati, verificati si lasati liber de Doamna Doctor din capul DNA. Propun inca o data pe domnii Traian Basescu, Claudiu Florica si Dinu Pescariu. A si sa nu uit. Ascultati pe musiu Tolontan si intrati in PNLDL. Numai uniti puteti salva.

??????  •  4 februarie 2017, 19:53

Cum comentați despre "suspendarea" aplicarii prevederilor contestate din ordonanțele de urgență, pe perioad determinat pentru a oferi CCR și justiieinocazia de a se pronunța despre sesizările de neconstituionalitate depuse, pentru a folosi și pe viitor guvernărilor ? Considerați că o soluție de de "abrogare" a ordonanțelor ar pune în discuție atât onestitatea guvernanților cât și pe cea a "liderilor mobilizatori" ai protestelor, lăsând senzația unor acțiuni "manipulatorii" ?

Miguel  •  4 februarie 2017, 21:06

@StefanCM Imi este clar ca nu urmaresti evenimentele din justitie. Primul pas a fost facut pe vremea lui Basescu cind s-a decis ca procurorul sa stea in sala de judecata la acelasi nivel cu judecatorul (linia capului) iar avocatul apararii sa ramina acolo unde este. Chestiunea cu schimbarea deciziei e scrisa, se asteapta doar momentul potrivit (acum?) pentru a fi impusa. Sintem la un pas de a fi instaurat un regim dictatorial al unei parti din Justitie, instaurare la care contribui si tu. Daca voi, tinerii frumosi si liberi credeti ca veti schimba acel regim va inselati. Pentru ca nu sint un om rau iti doresc sa nu ajungi in fata acelei justitii.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 23:37

@Miguel - Cred ca te referi la linia picioarelor, ca doar nu or sta in cap, si unii sunt mai inalti, altii mai putini inalti. Si locul unde stai sau cum stai nu iti ofera puteri superioare celor oferite de lege, e irelevant. Judecatorii judeca, procurorii nu. Negru pe alb, si simplu. Si nu o tot mai dati pe aia cu tineri si frumosi, ca sunt o gramada de batrani, frumosi sau nu care au iesit impreuna cu cei tineri si de varsta medie. Plus ca nu stiu daca ma incadrez la capitolul tineri, desi ma simt asa :)) Dar multumesc, multumesc, tanar si frumos sa fiu. Mai mult, in orice democratie justitia e independenta si responsabila cu aplicarea legii, care e valabila pentru toate clasele sociale, incluzand politicienii. Daca am fi o dictatura, atunci Grindeanu le-ar spune procurorilor mai pisoi draguti, gata, dosarul asta e inchis, Dragnea pana maine sa aiba cazierul curat. Fiind o democratie, si existand separarea puterilor in stat, Grindeanu poate sa le spuna asta procurorilor, si procurorii pot sa ii rada in nas.

StefanCM  •  4 februarie 2017, 23:39

PS: Sunt tanar fata de bunica, dar bunica are 93 de ani. Deci daca privim asa lucrurile, sunt un tanar mucos. Dar ma repet, va multumesc frumos, sunt tanar Doamne tanar!

StefanCM  •  4 februarie 2017, 23:45

PS2, si va urez apoi succesuri. Nu cred ca varsta are legatura cu afinitatile cu hotia si coruptia. E irelevanta varsta, pot sa am 93 de ani sau pot sa fiu un mucos de 15 ani. Eventual ce poate diferi e responsabilitatea. La 18 ani poti sa spui ca ai gresit din intamplare si din cauza lipsei de experienta, la 50 de ani cand perseverezi in greseli tot ce poti spune e ca esti meschin si rauvoitor. La 93 se iese din discutii, ca e varsta cand incepem sa dam in mintea copiilor.

Matache Macelaru-Furculisione  •  5 februarie 2017, 1:41

Domne Stefan CM, gata monser, s-a rezolvat, ati invins inca o data comunismu. Putini ati fost, multi ati ramas. Hai acu inapoi la carteacufetze, dar sa ramai vigilent si sa fii cu ochii pe madam Doctor DNA, cum ridica iar pumnisoru, sari la moment pe ulita. Si nu uita, va trebuie niste lideri credibili, garantati DNA si PNLDL: Basescu, Florica, Pescariu scl. Hai succesuri si sa ramai *** ca un june frumos si liber ce te afli.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Aetcaeteri  •  5 februarie 2017, 10:18

Pana si Basescu spune intr-un comentariu pe pagina lui de fb ca acest protest ne intoarce in anii 50. OUG are puncte bune, CERUTE de CCR. CCR a cerut modificarile de pe vremea tehnocratilor dar ei nu le-au modificat! Problema este de fapt guvernul care produce modificarile. Intre cine se da lupta???? Va rog sa ne spuneti parerea dumneavoastra obiectiva! (ps. nu sunt nici cu psd, nici cu pnl, nici cu usr etc... dar ma tem ca pe noi se bat rusia cu ue iar serviciile ne-au tradat. Trebuie sa ramanem ***, consumatori ai produselor ue? Putin si Orban tocmai s-au intalnit/Orban vrea Transilvania? Vom fi impartiti ca in Ucraina?)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Venom  •  5 februarie 2017, 11:13

@serghei Discuția despre responsabilitate este separată. Chiar și în acest moment sunt multe redacții care deși au propriile coduri și pe care dacă le-ar respecta produsul jurnalistic ar fi cât mai aproape de imparțial. Nu bag mâna în foc, dar este posibil ca inclusiv România TV să aibă un astfel de document intern de conduită jurnalistică inspirat de BBC sau France Press. Din păcate însă e atât de respectat pe cât e statutul partidului de către politicieni (vezi cazurile cu candidații penali din PSD). Ca soluție pentru presă ar trebui să fie un cod deontologic făcut profi de o jurnaliști la care mass media ar trebui să adere benevol. Iar ziarele sau posturile audio video care aderă la acest standard să poată să îl afișeze pe site sau pe print sau să aibă mesaje în timpul buletinelor de știri (de ex. Postul Antena 3 folosește Codul de Imparțialitate pentru știri și talk show-uri.) Iar dacă pretind că folosesc acest standard dar de fapt mint, celelalte redacții vor avertiza public că nu mai corespund. Ideea e că responsabilizarea presei poate veni numai din interior prin asocieri benevole la un standard și nu la un simulacru de organizații profesionale care există acum doar pentru ca șefii lor să aibă avantaje materiale. Repet, dacă bagi guvernul pentru a responsabiliza presa, vei avea cenzură.

Miguel  •  5 februarie 2017, 11:17

@StefanCM Mi-ai confirmat ca nu stii ce se intimpla in justitie. Cind te vei trezi sa nu crezi ca voi veni sa te ajut.

Florin Bejan  •  5 februarie 2017, 11:17

Suprafata zonei Pietei Victoriei PLUS capetelor bulevardelor care converg acolo, locul unde s-a manifestat zilele astea, masoara cca 20.000 de m2 (am folosit 2 aplicatii online pentru google maps, feel free sa ma corectati). La cum stau oamenii acolo - imbracati de iarna, cu zone din Piata pe unde se poate circula/misca cu pancarde - densitatea multimii nu a trecut de 2,5-3 oameni pe m2. Ceea ce inseamna ca in Piata PLUS capetele bulevardelor nu incap, fizic, fara sa se calce in picioare, mai mult de 45-55.000 de oameni. Valori de 150.000, 170.000 de oameni, asa cum au fost publicate si raspindite in TOATA presa, sfideaza bunul simt (sau aritmetica), echivaland cu densitati medii ale multimii de 8-9 persoane pe metru patrat. Dormiti linistiti, SRI vegheaza pentru voi.

Ionut  •  5 februarie 2017, 13:42

CEREM ANULAREA TUTUROR PENSIILOR SPECIALE PE CARE ACESTI HOTI SINGURI SI LE-AU DAT! ABROGAREA LEGI care aprobă PENSII SPECIALE ptr. Parlamentari. primari, viceprimari şi Şefi CJ = POPORUL MOARE DE FOAME. = FĂRĂ PENSII SPECIALE. = Fiecare primeşte la pensie după cum si cat a cotizat.

Matache Macelaru-Furculisione  •  5 februarie 2017, 13:46

Am zarit in prestigioasa foaie progressista 22 o dagherotipie care arata la Gara de Nord o mare de cetatiani, compusa din 20-30 juni clujeni, cu pancarte pe care scria "Dragnea nu uita, te asteapta Laura". Domne Tolontane, as avea rugamintea sa tranzmiteti acestor juni impetuosi, deci mai mult respect cuvenit functiei si titlului! Adicacam asa : "Dragnea nu uita, te asteapta DOAMNA DOCTOR Laura". Da? Deci va rog mult de tot. Un grand merci.

Vlad  •  5 februarie 2017, 13:50

PNL ramane consecvent si v-a initia ceva in aceasta privinta? Tare mi-e ca au si uitat de ea! Sa fie intrebati sa vedem cat sunt de consecventi. Dar mai bine nu ne bazam pe ei, haideti sa le-o cerem noi ACUM sa abroge si aceasta lege total nedemocratica si data in dispetul romanilor! ,,PNL va iniția un proiect de lege prin care se va abroga legea care oferă pensii speciale parlamentarilor. De asemenea, se va modifica și regimul celorlalte categorii de persoane care primesc pensii speciale. PNL are un atenție un program de reformă a Parlamentului și s-a discutat foarte mult despre abrogarea pensiilor speciale ale parlamentarilor. Principiul a fost adoptat, dar forma va fi elaborată ulterior, pentru că propunerea face parte dintr-un program de reformă a Parlamentului. Nu mai vrem să existe pensii speciale pentru anumite categorii" , a declarat purtătorul de cuvânt al PNL, Adriana Săftoiu

StefanCM  •  5 februarie 2017, 14:12

E impetuos necesara marirea pensiilor speciale si a salariilor si beneficiilor acestor oameni de inalta calitate si probitate morala care ne guverneaza! De asemenea, solicit, in numele intregii natiuni, ridicarea acestei clase de politicieni exceptionali la rangul de eroi! Rog neavenitii si dezinformatii manipulati sa se abtina de la a-mi comenta solicitarile.

Matache Macelaru-Furculisione  •  5 februarie 2017, 19:37

StefanCM • 5 februarie 2017, 14:12 Domne Stefane, dar daca te guvernau tehnocratii basisti progressisti, ma gandesc ca nu te deranjau lefurile lor mari, brucseleze. Si sunt sigur ca nu ai nimica impotriva averilor eroilor Regimului Cocos-Udrea-Basescu, ca doar ei ereau cu Forta buna, licuriciana. Altfel cum mai stam cu propunerile mele? Ce opiniune ai despre Basescu, Florica si Pescariu? Nu v-ar fi niste lideri de esceptie? Ca aveti o impetuoasa nevoe de lideri credibili ca ei., garantati de DNA.

Nicolae  •  5 februarie 2017, 21:01

@Matache Macelaru-Furculisione.. cred ca vi se poate aplica expresia.. "desi are capul mic, creierul se simte lejer inauntru". In rest sunt intru totul de acord cu Dvs.

Comentează