ProSport la 20 de ani. Trei secrete ale lui Sârbu și Ioanițoaia

Pe 2 iulie 1997 apărea primul număr al ziarului

duminică, 2 iulie 2017, 7:32

ProSport începe în primăvara lui 1997 cu o discuție între Adrian Sârbu și Ovidiu Ioanițoaia.

Conversația lor crește, se repetă și nu se oprește nici acum, deși cei doi nu mai lucrează împreună de peste un deceniu.

E un spectacol să-i vezi pe cei doi sfădindu-se la finalul anilor 90.

Sârbu lansează întâi Canal 31 și, mai apoi, ProTV. Când negociază fondarea unui nou ziar de sport, mogulul e deja un personaj înconjurat de glorie.

Adrian Sârbu arată, se îmbracă și se poartă ca un poet persan sosit într-un bloc de gheață ca să coloreze finalul morocănos al secolului XX.

Ioanițoaia e ziaristul trecut prin multe, calm, cult, neimpresionat de faima niciunui interlocutor.

Rar poți vedea doi oameni mai diferiți.

Ioanițoaia moderează deja ”Procesul Etapei” la Sârbu, dar un ziar și o redacție sunt altceva decât o emisiune. ”Ovidiu, ascultă-mă!”. ”Hai, măi Adriane…”.

Adrian face desene fantastice și calcule care se închid la cer.

Ovidiu ia pixul.

Trece meticulos și enervant prin toate afirmațiile vizionare ale interlocutorului.

Și totuși cei doi se înțeleg.

ProSport apare pe 2 iulie 1997.

El continuă să existe și azi, ca site.

În plus, face pui, pentru că grosul echipei de atunci e acum la Gazeta Sporturilor, iar o sumedenie de buni jurnaliști din vechea redacție pot fi văzuți și auziți pe la aproape toate televiziunile.

Cum se explică succesul unei idei, al unei întreprinderi?

Fiecare are, desigur, propriile explicații.

Ca martor la discuțiile de atunci dintre Sârbu și Ioanițoaia și ca om care și-a trăit aproape toată viața de adult în această redacție, pot decanta trei motive ale succesului.

Despre ele se vorbește prea puțin în presa și în economia noastră:

1. Crește tineri, învață generațiile să coabiteze și predă puterea.

Sârbu era un nebun care amenința încă de pe atunci că el nu lucrează ”cu angajați de peste 40 de ani”.

Ioanițoaia, care avea 50, zâmbea și spunea ”Adriane, hai să vedem opera, nu vârsta sau caracterul!”.

Și, de fapt, fiecare a metabolizat argumentul celuilalt, îmbogățind întregul.

Redacția și-a făcut un principiu fondator din a crește permanent oameni noi. S-au organizat concursuri, cursuri, premieri și promovări.

Jurnalismul proaspăt a fost sistematic încurajat.

Moștenirea profesională s-a transferat astfel de la generație la generație.

Așa s-a ajuns la situația că în redacția actuală a Gazetei coexistă generația lui Ioanițoaia (70), a noastră (50 plus sau minus), o foarte puternică generație de 30 plus și o deja consacrată generație de 20 plus sau minus!

Nu mai puțin de patru generații profesionale de ziariști, întinse pe parcursul a 50 de ani de existență, vorbesc aceeași limbă și împărtășesc aceleași valori ale meseriei.

Acest lucru nu e întâmplător.

A fost programat și urmărit încă de la întâlnirile secrete dintre poetul persan și scribul egiptean.

A durat 20 de ani și va mai dura oricât de acum înainte.

Pentru că regulile corecte se rostogolesc dacă le îngrijești.

2. Salariile mici nu duc nicăieri.

Astăzi, Adrian Sârbu are tot soiul de probleme legale. Le va desluși justiția, cea care ne arbitrează tuturor destinul social.

Dincolo însă de orice.

Ceva va rămâne întotdeauna în dreptul numelui lui Adrian Sârbu.

15% pe an s-a numit programul creșterii veniturilor din redacție din 2003, care a dus la dublarea salariilor în cinci ani

Cu 20 de ani înainte ca România să realizeze că salariile mici sunt un drum înfundat, Sârbu a știut că oamenii bine plătiți vor produce lucruri de calitate.

El s-a bazat pe ideea că valoarea costă. Că locurile de muncă sunt create de clienți, nu de patroni.

Deși mai făcea uneori circ demonstrativ pe tema asta în ședințe, în adâncul lui Sârbu nu vedea salariile bune ca pe o formă de generozitate, un dar de la patron, ci ca pe un serviciu reciproc.

Și cum media salarială poate păcăli, deformată de salariile șefilor, salariul mijlociu e cel care contează.

Veniturile au fost gândite motivant, de la șoferi la redactori.

Și aici Ioanițoaia l-a ajutat enorm, pentru că Ovidiu nu e genul care să accepte să fie devalorizat, în niciun fel, de către nimeni și niciodată.

3. Păstrează respectul fiecăruia în condițiile încurajării diferențelor de opinii.

Redacția ProSport și oamenii săi au crescut împreună, promovându-și libertatea de opinie și simțul polemic.

Defectele fiecăruia au fost acceptate.

Diferențele de păreri nu au fost tolerate, ci chiar încurajate în redacție. Sesizați diferența.

Temperamente amestecate, pasiuni opuse și competențe complementare, toate au fost cultivate cât ne-a dus capul și cât ne-au permis egourile.

Rezultatul? În general, ne-am creditat unul altuia plusurile, nu am stat să ne vânăm minusurile.

Asta e valabil și pentru descrierea de față. Nu doar Sârbu și Ioanițoaia au contribuit, au fost sute de oameni care au participat, au gândit și, mai apoi, au îmbunătățit principiile.

Așa au trecut 20 de ani.

Cele trei reguli au radiat și au reușit să producă efecte de durată, de la profit și până la investigații ziaristice în zone și cu efecte la care nimeni nu se aștepta.

Principiile și procedurile care le pun la lucru au fost convingătoare.

Indiferent dacă s-au numit Ringier sau Intact, grupurile care au găzduit dezvoltările ulterioare le-au acceptat.

Niciun proiect nu poate fi idealizat.

ProSport, Gazeta și noi împreună cu ele, înseamnă lucruri valoroase, dar și articole cu care nu ne putem mândri.

Am trăit erori sâcâitoare, perioade grele și victorii profesionale.

Peste toate însă, este timpul.

El a avut răbdare cu noi.

Ajuns cu echipa națională de fotbal în Anglia, Cornel Dinu îl întreabă pe îngrijitorul stadionului Wembley: ”Cum se crește gazonul așa de bine la voi?”.

”Îl udăm zi de zi”, răspunde omul.

”Doar atât?”.

”Da, îl udăm zi de zi de sute de ani”.

În cazul nostru, zi de zi, vreme de 20 de ani.

Comentarii (71)Adaugă comentariu

Alex One  •  2 iulie 2017, 7:50

"O deja consacrata generatie de 20 plus sau minus !" ? Cateva nume ne puteti oferi sau va referiti la un proiect ? Mai ales "minus".

Cătălin Tolontan  •  2 iulie 2017, 8:00

@Alex One: Razvan Lutac (23) e doar cel mai cunoscut dintre ei.

Radu  •  2 iulie 2017, 8:20

Suna ca un discurs coorporatist sustzinut de cineva din conducere, genul acela de discurs care nu e construit pentru primire de feedback de la angajati si care prezinta o lume idilica prin punerea sub lupa a unor valori universal valabile dar care nu au ca baza exemple. Unde e tanarul din redactie care sa spuna ceva, nu tanaraul Tolo care e multumit ca a ajuna shef, unde e soferul...intelegi ce vreau sa zic. "Sigur s-au pierdut si ziaristi buni care au ales sa plece la alte publicatii si poate Sarbu si Ioanitoaia au gresit..." cam asha suna articolul mai realistic. Cum il prezinti tu acum, daca as citi textul fara sa stiu cine l-ai scris, m-am prinde can scris de cineva din conducere care priveste inapoi din drona lucrurile nu din plimbarea printre oameni.

Florin  •  2 iulie 2017, 8:32

Personal, nu sunt de acord cu "20 de ani de la lansarea prosport" pentru ca el nu mai exista de ceva ani. Nu il mai simt, nu il mai miros, nu il mai rasfoiesc. Nu am decat 35 de ani dar imi aduc aminte cu bucurie anul aparitiei si chiar mult mai tarziu, cand preferam Prosport-ul in detrimentul gsp. Pacat ca lucrurile frumoase se duc repede. Stiu, pot spune ca ziaristii inca mai sunt si inca mai pot citi lucruri de calitate insa formatul nu este acelasi.

Fane  •  2 iulie 2017, 8:43

Din pacate ProSport de pe vremea cand inca mai era ziar tiparit,nu se mai ocupa cu sportul,ca si Gazeta. Toti asa-zisii "tineri crescuti",au trecut pe can-can,manipulari, scenarii aberante,scandaluri.Unde sunt comentariile despre sportul in sine? Asa se face educatie suporterilor cu "bomba","soc","razboi intre galerii"(care bine ca au disparut in mare parte), mega-scandaluri cu arbitrajele sau blaturi cam la orice meci?

Fane  •  2 iulie 2017, 8:45

Din pacate ProSport de pe vremea cand inca mai era ziar tiparit,nu se mai ocupa cu sportul,ca si Gazeta. Toti asa-zisii "tineri crescuti",au trecut pe can-can,manipulari, scenarii aberante,scandaluri.Unde sunt comentariile despre sportul in sine? Asa se face educatie suporterilor cu "bomba","soc","razboi intre galerii"(care bine ca au disparut in mare parte), mega-scandaluri cu arbitrajele sau blaturi cam la orice meci? Asa presa de sport mai bine lipsa.

George  •  2 iulie 2017, 8:59

Stimate domnule Tolontan, ați putea aplica condiția enumerată de dvs. mai sus ” salariile mici nu duc nicăieri” și la Jurnalisport? Eu cred că ar fi benefică, iar cei care scriu la acest proiect ar fi cu adevărat apreciați pentru munca lor de calitate. Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!

ovidiu_3003  •  2 iulie 2017, 9:11

...domnule Tolontan ...articol profund gresit ...de fapt este insuccesul unei idei ,,,nicidecum succesul ei . Insuccesul vostru se explica prin lipsa oamenilor de calitate ...nu sunteti mai mult de 10-12 oameni care stiti sa scrieti iar dumneata vii cam pe locul 7-8 . Asta i parerea mea de cititor care va cumpara ziarul ...

Cătălin Tolontan  •  2 iulie 2017, 9:12

@ovidiu_3003: locul 7-8 pe o lista unde intra Cosasu, Ioanitoaia, Tudor Octavian, Geambasu, Andries, Paul, Udrea, Raureanu, Fleseru, Naum, Georgescu, Craciun, TRU, Radu Paraschivescu, Catalin Oprisan (si altii) e un compliment :-)

Andrei F  •  2 iulie 2017, 9:21

Prosport? Oficina acea care la niste alegeri te intimpina cu un ,,live,,in care erai indoctrinat politic? Ajunsese Mandruta aparatorul natiei...Gurile rele spun ca *** *** patronului care in preajma alegerilor au fost refuzati de stanga...Sper ca lasati textul meu asa cum este pentru ca nu e greu sa va dau tot din presa realitatea de atunci...Sunt atatea exemple in care iubitii dv. confrati au facut rau tarii asteia si va rog sa va ganditi la ce a patit procurorul Iacobescu linsat de o parte a presei...Unde era tara asta daca presa urmarea doar adevarul si nu acoperirea protejatilor?Dumneavoastra ca un apostol al cinstei,dreptatii ...de ce nu va ganditi sa reabilitati un om ?...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Haudinamo  •  2 iulie 2017, 9:36

Cand Prosport inca mai avea formatul ala de ziar mare, in care poti sa impachetezi un dovleac, citeam toate editorialele.

jijij  •  2 iulie 2017, 9:52

mai dar v-au murit laudatorii? mai bine asculta-l pe fostul tau coleg banciu,ca sa stii si tu cam cum a fost la prospor si mai ales cit de cult si de marinimos e tataia ovi care nici acum nu selasa dus la pensie ,asa ramolit cum a ajuns.

dodo  •  2 iulie 2017, 9:57

Nu este jurnalist, se vrea, dar nu poate fi impartial. Va ramane vesnic antistelist si pro Luce. Din pacate ca multi alti astfel de ,,ziaristi.,,

ovidiu_3003  •  2 iulie 2017, 10:05

Da ,asa este ...sunteti la egalitate cu TRU in preferintele mele ...

Andrei F  •  2 iulie 2017, 10:05

,,Noi detalii-cheie în dosarul lui Adrian Sârbu. Care este legătura cu Adrian Năstase? Astfel, omul de afaceri Adrian Sârbu refuza să plătească dări la stat pentru că spera că Adrian Năstase va da o amnistie fiscală. Informaţia reiese din mărturiile aflate la dosarul procurorilor, care l-au trimis pe mogulul media în justiţie. Mai mult, omul de afaceri le-ar fi interzis şi angajaţilor să plătească taxele. O fostă subalternă a povestit la Parchet cum îi ameninţa Sârbu că, citez, „le rupe capul”dacă îi nesocotea ordinele. Unul dintre foştii angajaţi de la Mediafax a mărturisit în faţa procurorilor că mogulul nu se sfia să afirme public, în şedinţe, că nu vrea să plătească taxe la stat, pentru că Adrian Năstase va da o amnistie fiscală, potrivit realitatea.net.,,

Alexandru Chis  •  2 iulie 2017, 10:21

In 1992 eram cel acre semna "Cronica hipica" la ?Cotidianul" lui Ratiu. Firesc, fiind din Ploiesti eram permanent prezent la intrecerile hipice de trap la care venea, duminica, si Adria Sarbu care avea si cativa cai pe care ii antrena Tanase. Alaturi de le, in tribuna oficiala si la restaurantul hipodromului, era nelipsit Copos, care si pe vremea aceea tot un "cofetar" era, aducand de acasa prajituri, si chiar fripturi sau mici gata preparati. Una din fiicele lui Adrian Sarbu era indragostita de cai, dar mai ales de unul din tinerii antrenori cu acre a avut o idila deloc pe placul lui Adrian. In una din duminici m-a abordat si m-a intrebat daca nu vereau sa scriu rubirca hipia intr-un ziar de sport pe care preconiza sa il lanseze pe piata. I-am spus ca sunt liberal din convingere si ca stau departe de "copiii lui Iliescu" (asa era percepul, in acele momente de catre toti iubitorii de pe turf. De la distanta, am observat ca se incerca acapararea curselor de trap de catre "oameni cu grade pe sun camasa", gen Dulugeac, Sarbu, Copos & Co. Din pacate, la scurt timp atat "Dreptatea" cat si "Cotidianul" au incaput pe mainile "Oamenilor de la Servicii", astfel ca amandoua au sucombat sau au for obligate sa devina obediente noului regim instaurat de catre "Dictatura" lui Iliescu si Roman.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vlad  •  2 iulie 2017, 10:28

Fundamentele sunt solide, nimic de zis, insa Tolo, haide sa fim seriosi: din GSP-ul de azi (si din presa romaneasca de azi)- prea putini sunteti JURNALISTI. Marea parte sunt prieteni cu jurnalistii (ca sa fac o paralela intre fotbalisti si prieteni cu fotbalistii). Avem cateva nume adevarate, restul sunt can-can-isti. Si GSP si Prosport si alte publicatii au 90% asemenea *** (direct responsabile si de decaderea presei- fie ea si online) si 10 % oameni ca tine, ca Razvan sau ca Luminita. Compari articolele de azi (glume proaste, mie ca absolvent de mate-info mi jena de ce se scrie si dau pariu ca in 3 luni ajung sa scriu mai bine ca 75% din redactie) cu ce scriati voi la finalul aniilor 90? Eu- care am crescut cu Pro-Sport (tin minte ca il cumparam zilnic, ani de zile) si apoi cu GSP iar o vreme cu ambele iti zic ca NU. Si nu cred ca sunt singurul care crede asta... La momentul de fata, sa devii ziarist (jurnalist sau cum vrei sa le zici) poate orice persoana care stapaneste la nivel de clasa a 8-a limba romana (apoi invata si creste) si nu are alternative de dezvoltare in cariera. Prea putini sunt Razvan Lutac (sper ca ii zic corect numele) care la 23 sa fie unde e si sa faca ceea ce face. Sper doar sa va tina Dumnezeu cat mai mult sanatosi pe cei ca tine, ca Geambasu, Buzarin si inca 5-6 si sa fiti mentori pentru noua generatie din presa... P.S. Faceti ceva cu Nea Ovi... a luat-o rau de tot pe aratura cu obsesia lui la Burleanu. ;)))

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei  •  2 iulie 2017, 10:29

@Tolontan. Raspunsul pt ovidiu mai sus intareste ideea ca stapanesti bine discursul corporatist, ipocrit si plin de *** cum se zice unde locuiesc eu. In rest, ce vad eu si probabil si altii, care nu se lasa impresionati de compunerea ta idilica, este o redactie fracturata in doua: batranii care stiu meserie si tinerii care sunt mai degraba creatori de continut furajer online decat jurnalisti reali. Daca click-bait, articole nesemnate si goana perpetua dupa senzational, adesea inventat, e ceea ce numesti tu "schimb de generatii" e clar ca vin vremuri grele pentru meserie. Ca orice luberal leftist, traiesti intr-un univers paralel si crezi ca limbajul bombastic sau lacrimogen menit sa starneasca reactii emotionale, poate inlocui realitatea obiectiva. Acum e OK, poti reveni la articolele tale zilnice despre politica vehiculate pe gsp in zona blog Sport.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adrian  •  2 iulie 2017, 10:59

Numai jurnalist postmodern sa nu fii in Romania anilor nouazeci, cam asta e subtextul articolului. Oricum, felicitari la aniversare!

victor L  •  2 iulie 2017, 11:08

Adrian Sarbu amintit in articol este acelasi cu Adrian Sarbu inculpar in dosarul mineriadei din `90? Sa nu fac o confuzie...

Alex One  •  2 iulie 2017, 11:23

O curiozitate d-le Tolontan,cati din redactia GSp ,ex Prosport, provin de la "Sportul rosu" lansat de D.Dragomir ? Nu de alta dar observ, si nu numai eu, prea multa obedienta fata de acest personaj ( valabil si pentru ***) care bate campii cu (dis)"gratie" avand impresia ca platitudinile lui sunt chestii importante. Sa credem ca e o forma de recompensa fata de cel care i-a lansat in jurnalismul sportiv, mai treaca mearga, oarecum de inteles, sau e vorba de altceva ? Nu de alta dar mai demult Dragomir declara ca stiu "mai fratilor" tot felul de intamplari despre tineri jurnalisti, care scriau la comanda sau la rugaminti, pro sau contra, pe o votca mica sau 50 $ ! PS. Multumesc pentru raspunsul partial,smecheresc ar spune unii, la intrebarea mea. Partial pentru ca eu am vizat afirmatiile dv. "generatie" si "20 minus !" Bun si "cel mai cunoscut", Razvan Lutac(23) intra si la generatie si la plus !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mazeta sporturilor  •  2 iulie 2017, 11:33

Din pacate aceasta asa zisa gazeta a sporturilor e astazi doar un tabloid care nu are mai nimic de a face cu sportul.

NAE IONESCU  •  2 iulie 2017, 11:38

totul este mai simplu decit credeti. 1. adrian sarbu fost cameraman la alexandru sahia se ocupa cu filme de protectia muncii avea o " calitate" aceea ca toti angajatii se fereau de el stiind ca omul cotizeaza cu "ochiul si timpanul" adica cu securea. s-a adeverit la rascoala din 89 pe cind a ajuns sef de cabinet al lui nastase ***. s-a casatorit cu putoarea jeanine *** buna la de toate dupa cum se stie. era pe coperta ciorapilor de la adesgo. putoarea a plecat in franta unde o doare in pix de romanica traind pe picior mare dar si alte marimi ale altor extremitati. mason de mason ajuns sa i se dea in mina ce nici el nu credea de la protv la alte "maruntisuri" aducatoare de bani. in concluzie o secatura. 2. ovidiu ioanitoaia omul ramas pentru o putoare in sua inca pe vremea sumarului impuscat avea sa se intoarca cu coada intre picioare tradat in dragoste. acasa avea sa nu mai aiba pe unde si din ce trai. atunci nea cotlet zis si adrian paunescu alaturi de emanuel valeriu si asta prins cu valuta si trecut pe linie moarta aveau sa lucreze pentru marele "poiet." paunache judecind drept ca astia erau buni profesionisti si puteau lucra pentru sistem. asa a fost insa cu exceptia lui emanuel valeriu ce era antena europei libere. si ovidiu *** si se stie asta. cu putina sansa era socrul lui maruta dar s-au certat si cred ca *** au fost deranjeati de amindoua lichelele au ales sa ii desparte. asa ca iata-i in splendoarea lor bine infipti pe fondul unui popor adormit de prost. un actor recent a facut o afirmatie colosala ce ar fi bine de pus pe steag. "poporul roman sta de sase pentru ca sa poata sa se fure pe insusi." atit

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

caragialedinamerica  •  2 iulie 2017, 11:39

Din aceste laudatio inteleg ca subiectul principal este Adrian Sarbu, nu ProSport. Oricum, seamana *** D-le Tolontan, nu pot sa nu va intreb cum puteti sa scrieti astfel despre un *** Si despre ce jurnalisti valorosi vorbiti? Va referiti la conjuratia asta a traseistilor numita presa romaneasca? Si la ce salarii va referiti? La cele ale protejatilor si ale trupetilor din gastile si clicile numite redactii? Credeti-ma, e strigator la cer ce faceti si, recunosc, sunt scandalizat. Presa, dupa cum bine stiti, d-le Tolontan, se face institutional, nu cu moguli sau vatafi. Mai bine scriati despre disparitia ProSportului si despre nevoia de concurenta, pe o piata si asa la limita de jos. Mai bine scriati despre lipsa adevaratilor jurnalisti si adevaratelor valori intr-un domeniu saracit de suflet, spirit si valoare. Din pacate, nu faceti decat sa edulcorati o realitate mizerabila. PS. Vad ca si "nea Ovi" a scris pe subiect, deci articolul dvs nu este unul spontan. Interesant.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dorel  •  2 iulie 2017, 11:47

E simplu pentru puristi sa tipe ca asta nu mai este presa sportiva, ca se cauta si promoveaza scandalul, can-canul. Pai oameni buni, asta se cere de consumator. De vina nu sunt ei, jurnalistii, ci noi consumatorii.

Ionut Muresan  •  2 iulie 2017, 12:01

Pe sarbu il stim cu totii de la revolutie iar pe "marele" ioanitoaia daca stau bine sa ma gandesc pe langa articolele complet plictisitoare.. avea si emisiunea procesul etapei la care erau invitati toti blatistii, smecherii, mafiotii fostele "glorii" probabil dupa ce au intrat cam toti la parnaie a renuntat si la emisiune din lipsa de invitati...

Silviu  •  2 iulie 2017, 12:07

Care-i rostul acestui articol?....sa ma lumineze cineva.

Razvan  •  2 iulie 2017, 12:11

Tolontane, ma distreaza spiritul tau de justitiar si luptator impotriva sistemului, exercitat chiar din "interior". Marele ziar de sport, facut de un cameraman dubios si manelist(condamnat pe frauda fiscala) si un "ziarist" uns cu toate alifiile (puii congelati si altele). Dar ce poate descrie mai bine aceasta cloaca decat spusele marelui sau sef "conteaza opera, nu varsta sau CARACTERUL"?

Razvan  •  2 iulie 2017, 12:24

Mi se pare absolut paradoxal sa se „devoaleze” coruptia si frauda din ziare conduse de Sarbu si Voiculescu, condamnati penali si vectori ai coruptiei si fraudei post-revolutionare (ca sa nu mai zicem de apartenneta lor la sistem…inainte si dupa). Primul tau gest de etica jurnalistica ar fi foat sa pleci de acolo, nu sa accepti sa fii platit de bani murdari…altfel, dai exemplu ca ii ataci pe cei care intra pe teritoriul sefului tau..si cam atat!

sport  •  2 iulie 2017, 12:24

Realitatea mizerabila e ca degeaba ai presa de sport daca sportul in sine e admirabil, dar lipseste cu desavirsire. Despre ce sa scrii daca iti lipseste obiectul de activitate, sportul, la fel ca si tara e in cadere libera.

Dan M  •  2 iulie 2017, 12:25

V-ati batut joc de presa sportiva romaneasca ! Ati promovat incultura si neprofesionalismul.

Alexandru Chis  •  2 iulie 2017, 12:27

Dle Tolontan, departe de mine gandul de a va considera un "preaslavitor" al lui Adrian Sarbu. Totusi ma intriga faptul ca ati "simtit" sa va exprimati - intr-un fel abscons - simpatia fata de cel care a fost o rotita (ceva mai mare!) in angrenajul care l-a executat pe dictator si in Mineriada din iunie 1990 cand, spun "gurile rele ale Parchetului", ca ar fi cerut 20 kg exploziv de la Victor Athanasie Stanculescu pentru a "pune si el umarul" la eradicarea celui mai frumos fenomen al anului 1990, "Piata Universitatii". Cum v-ati aratat "atasamentul" fata de cel care v-a fost si inca va este patron? Prin postarea in subsolul materialelor postate de: @Nae Ionescu, @caragialedin america, @Alex One, @Vlad, subsemnatul s.a., a acelui pasaj plin de parsivenie gazetareasca, si anume: "Acest comentariu a fost moderat deoarece continea acuzatii grave care nu sunt probate/dovedite". Sa inteleg ca toti au fost si sunt curati, ca scosi de la "Nufarul"? Apropo, din lista enumerata de dvs, ca raspuns la un mesaj, i-ati omis pe Cristian Topescu si Octavian Vintila, dar ati inclus persoane care nu ar avea un trecut prea glorios .In rest, este problema dvs daca ati simtit ca in felul acesta doriti sa celebrati cele doua decenii de informatii sportive, si nu numai! Eu va urez "La Multi Ani!" si dvs si publicatiei "Pro".

Radulian  •  2 iulie 2017, 12:28

@Jijij, Si la 100 de ani Ioanitoaia va fi mai destept ca tine. El a facut ceva, tu doar improsti cu noroi, saracule!

Dan M  •  2 iulie 2017, 12:56

Am o veste proastă: la voi crește prost de tot gazonul. Voi nu mai faceți de mulți ani gazetărie sportivă, ci manele sportive. Poate tot de la Sîrbu vi se trage.

yoz7777  •  2 iulie 2017, 13:10

Cataline, tu n-o sa te iei niciodata de nea ovi (cu o mic), o reminescenta a presei comuniste. Genul care le stie pe toate si care scrie mai tot timpul fara sa-si asume o pozitie concreta, de parca inca mai asteapta acceptul de la cenzorul partidului. Doar acum, in ultima perioada, este categoric cu echipa federatiei. Si asta pentru ca-si face inca datoria de ofiter de presa al vechii echipe federale. Poate nu pentru nasu si corleone, dar pentru condamnatul penal de popescu si ceilalti fotbalisti aurii din anturajul impresarilor penali. Si nu-l mai lauda cu emisiunea de la protv, pentru ca oricine ar fi fost moderatorul emisiunii in anii 90 ar fi avut succes. Si exemple de nonvalori ajunse mari vedete tv si nu numai, iti dau doar doua - esca de la pro si fosta voastra colega de la interact - Madam gabitza de Voluntari. Si daca tot lauzi echipa jurnalistica pe care au crescut-o nea ovi cu oportunistul de la revolutie sarbu, este buna doar din perspectiva ta. Rezultatele acestor jurnalisti sunt evidente - transformarea ziarului ProSport in site (adica disparitia lui), ingroparea Sportului Romanesc si scaderea drastica a tirajului Gazetei. Din toata lista de nume sonore ai omis singurul jurnalist adevarat care mai este la *** - Catalin Tolontan. Il stii? :). Langa mai pot sta Georgescu (dar asta nu mai scrie la voi) si Paraschivescu. Personal, foarte rar ii mai deschid pe restul celor pe care i-ai numit intr-un reply, pe unii nu i-am mai citit de ani intregi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  2 iulie 2017, 13:12

@yoz7777:chestia asta ca oricine ar fi fost moderator facea audienta pica la testul realitatii. Au fost multi moderatori, enorm de multi, si foarte putini au facut audienta un deceniu. Acestea sunt faptele, sigur ca le puteti nega, dar nu le puteti schimba.

gigelos  •  2 iulie 2017, 13:15

Forta lui Sarbu a fost toleranta statului, nu comentez motivele, le știm. În orice alta tara europeana , în anul 2 era închis și legat cu 43 de păcate. ***, praduiala la Pro grupa mare, tzepe grămadă date în piață. A făcut pentru ca i s-a permis . Normal ca omul e o forță, ok bla,bla, viziune , dar e nasoala ziua de 25 când trebuie sa plătești la stat, nasoala rău. Un Vântu mai isteț, sau cu ceva casete de prin Piața Universității păstrate pe cine știe unde

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mioriticul  •  2 iulie 2017, 13:32

Multumim din inima Partidului Comunist Roman in frunte cu secretarul sau General, tovarasul Nicolae Ceausescu. Atita tot, ca in acest omagiu au fost inlocuite PCRul cu GSP si Ceasca cu Ioanitoaia. Domnu Tolontan, presupun ca stiti ca lauda de sine pute si ca ati putea usor cistiga mult mai usor simpatia si interesul cititorilor respectind cele mai elementare reguli jurnalistice. (Un simplu exemplu al calitatii echipei dvs., aparut acum citeva minute pe GSP. Citez: "Portugalia și Mexic au pierdut semifinalele Cupei Confederațiilor, 0-3 cu Chile, la penalty-uri, respectiv 1-3 cu Germania. Cele două se vor duela pentru locul 3 în competiția din Rusia." Nu sunteti in stare nici macar sa copiati un simplu scor. (Mexicul a pierdut cu 1-4).

TUDOR CFR  •  2 iulie 2017, 13:52

aia cu Opera contează, nu vârsta sau CARACTERUL, arată clar nivelul vostru jalnic şi drama României care a ajuns să aibă oameni cu succes social cu astfel de mentalitate. Ştii că în sala de mese a Liceului militar de la mănăstirea Dealu era scris cu litere mari, NU AVEM NEVOIE DE INTELIGENŢE, AVEM NEVOIE DE CARACTERE ( preceptul e subtil, un om de caracter e automat inteligent pt. că e de caracter, adică însușirea Caracterului presupune inteligenţă, pe când inteligenţa nu presupune caracter ). Înţelegi, băbăiatule ?

marius  •  2 iulie 2017, 14:51

Da, sigur, cum sa nu! Daca nu era sarbu, omul cu idei criminale la propriu, care sa aiba pile la stat si era o concurenta pe bune, deci in raporturi egale cu statul, atunci apareau 10 supergeneratii de jurnalisti. Si, apropo, tu sus enumeri scriitori care colab cu voi, asa efectiv au aparut fffffff putini zairisti adevarati.

Catalin  •  2 iulie 2017, 15:05

2 ziare sportive de calitate. Le citesc de la aparitie ( gsp si prosport). Normal ca de-a lungul timpului m-au si enervat anumite articole sau tendinte subiective insa, per total, Bravo!

Razvan  •  2 iulie 2017, 15:07

Felicitări Cătălin Tolontan. Observ că unii comentează, că Prosport ori GSP nu mai sunt ce au fost, că Prosport nu mai e ziar ci doar un site... Îi întreb pe toţi aceştia, când au scos ultima dată 3-4-5 lei din buzunar pentru a cumpăra un ziar? Majoritatea preferă varianta online pentru că singurul cost este abonamentul la internet. Cum să reziste ziarele în condiţiile în care sunt tot mai puţini cei care le cumpără, în condiţiile în care presa nu este susţinută şi în condiţiile în care piaţa de publicitate este aşa cum este? Am avut un ziar de sport în Botoşani în vremea în care se mai cumpărau ziarele şi ştiu cât este de greu să rezişti. Toţi vor ştiri de calitate, blamează cancanurile dar cele mai citite sunt tabloidele. E ca în cazul manelelor. Îmi doresc să mai avem moguli precum Sârbu care să cunoască fenomenul şi să aibă viziune.

Bani  •  2 iulie 2017, 15:47

Ca tot veni vorba de bani, cat de "bine" este platit un ziarist online la gsp? Adica viitorul presei, onlineul. Si ce cresteri salariale se fac? Cum sunt motivati angajatii?

bilu  •  2 iulie 2017, 16:12

nu mai exista ziare de sport, ci doar niste fake-uri ordinare cu stiri si piste false, cu titluri scornite pentru a face trafic, cu oameni incompetenti si lipsiti de profesionalism, care sfideaza inteligenta iubitorilor de sport, ce mai, o adunatura care incearca sa faca bani cu ORICE mijloace, in detrimentul respectului ce s-ar cuveni fata de sport, sportivi si iubitori ai sporturilor. Jalnic s-a ajuns.

yoz7777  •  2 iulie 2017, 16:14

@Catalin Tolontan - nu cred ca trebuie sa-ti spun ce inseamna sa fii primul pe un segment si sa fii si la cel mai hot post tv al vremii. Asa ca imi mentin afirmatia, doar o detaliez un pic - oricine ar fi moderat o emisiune de fotbal, facuta corect, in anii 90 la pro, ar fi avut succes, la fel ca esca la stiri. @Razvan - am dat bani cat au meritat, am dat bani si pe reviste, inca mai am aproape toata colectia de ProSport Magazin. Numai ca ziarele de sport s-au manelizat, iar pentru o pagina de stiri si comentarii din 12 pagini printate sau cate mai aveau nu se mai merita sa le dau banii. Niciun ziar nunsi-a asumat rolul de educator, desi exista si aceasta componenta in jurnalistica. Au preferat manelizarea de dragul banilor. Sa-i cumperi si sa-i sustii tu pentru asta, eu nu dau un ban pentru a sustine aceasta orientare editoriala. Dovada ca ziaristii lansati de gesepeu sunt "necalitativi" este ca s-au bagat in troaca cu neandertalienii, desi astia i-au tratata ce nimicuri, i-au jignit in direct, i-au scuipat in direct etc. S-au solidarizat de fatada, iar apoi au fugit sa le pupe usa firmelor. Genul asta de comportament nu poate produce calitate...

Vlad  •  2 iulie 2017, 16:27

Vorba cuiva, ce ati realizat alde voi, majoritatea nulitati, ca sa ii judecati pe Ioanitoaia si pe Tolontan? Nimic in afara de barfe si critici. Zice un *** ca oricine putea face emisiunile lui Ioanitoaia la tv dar ce sa vezi ca le-a facut tocmai Ioanitoaia. Si i-a invitat pe cei care se ocupau de fotbal atunci, nu pe Patapievici si Plesu. Adevarat ca unii au intrat la puscarie unde au intrat insa prim ministri, 60 de ministri si 100 de parlamentari care erau prezenti seara de seara pe micul ecran. Realizatorilor de emisiuni nu le-a gasit nimeni vina pentru ca ei si-au facut meseria. Mi-ati inspira mila daca nu mi-ar fi lehamite pana la cer si inapoi. Unul n-ati da un leu sa cumparati ziarul dar va imbulziti sa ii gasiti defecte in postari pline de greseli de ortografie. Nu aveti masura tocmai pentru ca nu aveti educatie.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Razvan  •  2 iulie 2017, 16:40

Nu stiu cine e Razvan ala, sigur NU eu. Platim 3-4-5lei pe ce merita, Razvane, nu pe maculatura si tabloud. Altfel, mi se pare super dubios ca al sau commentul laudativ are aceeasi formatare cu raspunsurile lui Tolontan :)))))

Mioriticul  •  2 iulie 2017, 16:45

@Razvan: am aflat mai sus ca ai 23 de ani. Deci mai ai de invatat si - partea frumoasa - mai ai timp ptr. asta. Afla ca e mai simplu sa faci un ban (cinstit) vinzind un produs de calitate decit prin a cersi. Daca lumea n-a mai dat bani pe ziare s-ar putea sa fie si din cauza calitatii scazute a produsului. Ceea ce se confirma si prin calitatea saiturilor de azi.

john70  •  2 iulie 2017, 17:09

Adrian Sarbu e unul si acelasi cu cel acuzat in Dosarul Mineriada. In dosarul acuzarii scrie ca voia sa intre cu camioanele armatei in manifestantii din Pta Universitatii. Acum, pentru asa ceva, esti acuzat de terorism. Atunci erau doar ideile "out-of-the-box" ale unui om interesant pe care GSP inca il iubeste. Foarte interesant este faptul ca carierele post-1989 ale dlor Ioanitoaia si Tolontan sunt strans legate in exclusivitate de 3 penali: Mitica Dragomir, Adrian Sarbu si Dan Voiculescu.

alex  •  2 iulie 2017, 17:35

In fine, daca Sarbu arunca in aer manifestantii din P-ta Universitatii, poate ca n-ar mai avut cu cine sa faca echipa. Iar despre secretul al patrulea al d-nului Ioanitoaia asteptam devoalarea lui .

Comentează