Mare!

Gică Popescu despre el însuși la 50 de ani. Nimic de pierdut, nimic de înfrumusețat

luni, 9 octombrie 2017, 9:25

Puțini fotbaliști români au reușit să devină cu adevărat internaționali de succes.

Talentul lor a compensat ”întârzierea în dezvoltare a fotbalului nostru”, despre care Ioan Chirilă scria în anii ’80 și care ne urmărește și astăzi, după patru decenii.

Dintre acești puțini, doar câțiva au urcat la statutul de staruri mondiale.

Îi numeri pe degetele unei singure mâini.

În cazul acestui cerc select, potrivit propriilor mărturii, nu talentul, ci efortul a fost cel care i-a purtat înainte.

”Efortul care nu se demodează”, așa cum îl numește Gică Popescu, extenuat de facebook și Instagram, de gadgeturile la modă, de ceea ce ”se poartă” și se consumă într-o clipă.

Nu fi necăjit, Gică!

Până și Barack Obama mărturisea, cu umor, că ”cel mai greu lucru din sarcina mea ca președinte era să descurc firele de la căștile de la iPhone”.

Munca, în schimb, nu se demodează.

Același lucru l-au spus, când au fost rugați să-și comenteze succesul, Hagi și Chivu, alți doi cavaleri ai mesei rotunde. Tot despre efort vorbesc, obsesiv, Patzaichin, Lipă sau Nadia.

Astăzi, Gazeta Sporturilor îi dedică tradiționalul supliment lui Gică Popescu, la cei 50 de ani de viață.

El a acceptat să ofere ziarului un amplu interviu; o opțiune fierbinte, având în vedere trecutul recent dintre ziar și marele fotbalist.

Citindu-l, realizezi că, de fapt, interviul nu e acordat Gazetei.

Nu e, nici măcar, un interviu pentru puștiul său Nicolas, care i-a stat alături, curios și pătruns, la fiecare întrebare și răspuns.

E o explicație pentru publicul microbist.

Este dorința lui Gică Popescu de a fi văzut așa cum este astăzi, un bărbat la 50 de ani, care a trecut prin atâtea și care are o poveste de spus și o moștenire de dat mai departe.

La 50 de ani, Popescu nu vrea să pară nicicum.

Nu pozează.

Nu mimează generozitatea, nu-și pitește siguranța de sine și nu se menajează, descriindu-se drept ”un jucător constant de nota 7, care juca uneori de 9”. 

Numai că evolua bine la FC Barcelona, adică în stratosferă, asta e diferența!

Ca și cum ai spune acum despre un inginer român: ”Nu e genial, dar e foarte, foarte bun! Și, într-o echipă de americani și de chinezi, a fost ales să conducă echipa care lucrează la proiectul pe 20 de ani al primului avion comercial Boeing condus exclusiv de un pilot automat”.

Efortul e cel care te aduce aici.

Popescu este sincer și pentru că, deși vor urma, desigur, dezaprobări pe facebook, el știe care-i raportul lui profund cu publicul.

De când e sportul, între microbiști și campionii veritabili se naște o relație necondiționată.

Chiar dacă steliștii, dinamoviștii și rapidiștii îl vor percepe mereu pe Popescu drept un rival neîmpăcat, ”olteanul infinit” nu-i va lăsa niciodată indiferenți.

În sufletul lor, ei vor recunoaște cu năduf: ”Popescu a fost mare!”.

Pentru că a fost.

Ienicerii Galatei mai spun ceva esențial.

Nu doar fotbalul românesc, ci și fotbalul mondial a fost îmbogățit de atitudinea din teren a ”acestui băiat brav”, așa cum îl numește Daniel Nanu, autorul biografiei fotbalistului.

De regulă, noi, oamenii, folosim multe cuvinte ca să descriem lucruri simple.

În cazul lui Gică Popescu, totul încape într-un atribut, vechi precum civilizația și neschimbat de la desenele de pe pereții peșterilor și până la strălucirile de pe ecranul telefonului: ”Mare!”.

 

 

 

Comentarii (67)Adaugă comentariu

Addy  •  9 octombrie 2017, 9:39

Poate sa aiba toate perfomantele din lume, Gica Popescu e un om de nimic, fara caracter, fara sentimente. Un om rece, care nu transmite nimic. Un om care la final de cariera pt a fi in afaceri cu Netoiu a jucat si s-a facut de ras la Dinamo, dusmanul de moarte al echipei al carei simbol era. Un fotbalist care nu a ras sau zambit niciodata, care nu a produs nicio emotie vreunui spectator.

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 9:40

@Addy: nici Nadia nu zambea, dar asta nu inseamna ca nu transmitea emotii. Pentru microbistii olteni, Gica Popescu a fost un idol, generatii la rand au crescut avandu-l ca model. Asta e istorie adevarata si nu poate fi stearsa de nimeni.

Behemot  •  9 octombrie 2017, 9:44

Da, bravo lui pentru atitudinea din teren. Dar daca se mai inhaiteaza si fura cu mafiotii recunoscuti din clanul becali, sper sa nu-i mai ignorati in astfel de articole atitudinea dinafara terenului.

dany  •  9 octombrie 2017, 9:45

atita prostie,mai rar vezi.G.Popescu a fost un fotbalist mare.De ce trebuie unii sa comenteze *** ca a facut puscarie si sa inhaitat cu clanul Becali!! si pina la urma urmei,omul a gresit a platit.Da ,asa sint romanii,nu stiu sa-si aprecieze valorile. Decit sa stati pe net,si sa scrieti prostii,mai bine va-ti uita cu vi se fura dreptul la o conditie civilizata in spital,cum se fura lemul din ro,si cum se vinde bogatia tarii pe bani de nimic.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Margottine  •  9 octombrie 2017, 9:46

Sa intelegem ca in cazul MARELUI Gica Popescu , devin minore treburile cu puscaria si fratii Becali , da ? Bravo Tolo, esti un tip atat de constant :)

Matei  •  9 octombrie 2017, 9:47

Un fotbalist imens

Obiectivul  •  9 octombrie 2017, 9:54

Da,Gica a fost mare fotbalist si atat! Un personaj precum este el ,a gresit foarte mult,a gresit enorm fata de Craiova dupa ce revenit in tara si nu odata!Desi si-a dat seama de prima gresala,acesta a mai facut si altele de dragul prietenilor sai. Un om inteligent cum se pretinde el, nu avea voie sa mai greseasca fata de Universitatea si fata de suporterii acestei echipe care il venerau ca pe un dumnezeu. Dar pt.Gica ,a contat mai mult prietenia fratilor Becali ,care l-au dus la sapa de lemn! Pacat de tot ce ar fi putut infaptui alaturi de Universitatea.

Daniel  •  9 octombrie 2017, 10:07

Bã, sunt deranjat de faptul ca , desi suntem un popor de ipocriti , in mediul on-line toate aceste sentimente se amplifica intr-un mod dezgustator. Voi.., cei care comentati aici judecati un om care a facut ce a simtit la un anumit moment dat . Ce vreau sa spun cu asta? Vreau sa spun ca toti, intr-un moment al vietii, daca ne-am putea ridica si iesi din saracie , asumandu-ne totusi niste riscuri, probabil am facea . Trezirea ba !!!

dany  •  9 octombrie 2017, 10:10

ROMANIA ,nu este tara,e o conjunctura.La ce pot unii sa scoata pe gura,pacata ca adevaratele valori ,reprezinta ROMANIA

Dan  •  9 octombrie 2017, 10:10

Gica Popescu a fost un adevarat profesionist. Daca vreunul dintre genialii atacanti din Romania, precum Adrian Ilie, Hagi sau Mutu, ar fi avut seriozitatea si determinarea lui, poate ca ar fi castigat Balonul de Aur. Dar se pare ca cei care joaca de la mijloc in jos sunt cumva obligati sa fie seriosi, spre deosebire de atacanti care traiesc bine dintr-un gol dat rivalei sau cateva fente de neuitat.

Dans  •  9 octombrie 2017, 10:11

Salve, Mi-a placut articolul, mai putin altaurarea numelui fostului ocupant de la Casa Alba; cred ca lumea a avut doar de pierdut ca urmare a activitatii sale.

subzero  •  9 octombrie 2017, 10:25

este un preview de pupincurist, dar altul nu avem, asta e cel mai bun dintre toti, hai sa fim seriosi. omul mai greseste in viata. A fost sincer, a dat banii inapoi inainte ca procesul sa fie pe rol. in ochii mei s a reabilitat. hai sa fim o societate mai putin carcotasa cu marii sportivi ai nostrii. bafta Gica

george  •  9 octombrie 2017, 10:28

1. Poate a fost o greseala ca nu a revenit la U. Craiova, dar fiind jucator profesionist se duce unde vrea. 2. A fost o greseala ca nu a declarat la fisc un milion de dolari si a platit pentru asta. Daca era in Spania platea impozitul retroactiv, asa cum a facut, si se alegea poare cu o mustrare. Condamnarea lui a fost una politica, ca sa nu ajunga presedinte la federatie. Celor care il critica atat pentru asta poate le place actualul presedinte. Ceeace ramane este mandria ca un fotbalist roman a fost capitanul Barcelonei, al nationalei Romaniei. Cand vedem azi cat mai joaca fotbalistii romani la echipele mari poate ne dam seama ce mare jucator a fost. E rosinos ca la aceasta aniversare se gasesc unii sa-i reproseze ceva.

Razvan  •  9 octombrie 2017, 10:29

Faptul ca lumea nu il place nu are nicio legatura cu oltenismul, ci cu faptul ca s-a bagat in mlastina puturoasa a comisioanelor si a incercat sa ciupeasca si el ceva, ca e un tip mercantil (tin minte cand conditiona venirea la nationala de primirea hotelului de la Piatra Arsa sau modul rusinos in care si-a incheiat cariera la Dinamo). Cat despre citate, va dau eu unul real, nu cele date din politete/comunicate oficiale "la aniversare". Eram in Barcelona, taximetristul mare socios si cand a auzit ca sunt roman, mi-a zis ca "Hagi era talentat, dar puturos" si Popescu era "*** LUI ROBSON" si niciodata nu ar fi ajuns capitan, in conditii normale, daca nu ar fi fost asa. Apropo, singurul roman de care isi amintea cu placere era Adrian Ilie (un alt "puturos" urias!)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristi  •  9 octombrie 2017, 10:34

Mare ! .. Mare prost ! ... este titlu intreg , cat de prost sa fi cand ai castigat milioane de euro din fotbal sa pui botul la 300.000 E si sa mai faci si puscarie !! .. nu mai dati ca exemplu puscariasi si drogati sportului romanesc !!

alexhaiducu  •  9 octombrie 2017, 10:35

fotbalist!,ca activitate! prins cu ciordeala! de ce e mai altfel decat ceilalti ciorditori?????

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 10:36

@cristi, alexhaiducu: pentru ce a facut, a platit. Nu doar ca a platit prejudiciul, dar a facut si inchisoare. Si, in momentul in care cineva plateste, societatea il considera reabilitat. Sa stiti ca legea, in numele careia va pronuntati, va interzice sa numiti infractor pe cineva care e reabilitat. Si va interzice tocmai pentru ca reabilitarea e parte integrata a justitiei. Fara iertare, nici pedeapsa n-ar avea nici o noima.

cici demedici  •  9 octombrie 2017, 10:38

este greu sa il critici pe acest om. faptul ca a fost un fotbalist mare este clar ca a fost. faptul ca s-a inhaitat cu tot felul de acefali si *** pentru bani iarasi este clar. ca este casatorit cu sora lui hagi iar este clar. si atunci ce ramine din omul gica popescu? nu prea multe. ar face bine sa nu se mai inhaiteze cu nimeni inclusiv cu hagi care este un tip lipsit de cultura de comunicare un tip imposibil. a spus bine hagi ca nu se poate da afara el pe el de la viitorul iar gica popescu a confirmat ca se lucreaza greu cu incapatinatul hagi. sincer? ar trebui sa stea de-oparte de multi din generatia care sint papusiti de altii si care nu vor decit putere ca asa este ordinul. prost nu este cine vinde ci acel ce cumpara iar el a cumparat toate mizeriile de la fratii becali. asta te costa. hoeness de la bayer munchen cel ce conducea clubul a adus multe medalii si cupe germaniei si clubului sau si cind a fost prins cu mina in caraiman a fost arestat. nu a cerut nimeni sa fie iertat de puscarie asa cum se cerea justitiei in cazul lui popescu. sincer? ar trebui sa stea in afara si sa nu se asocieze cu nimeni in luptele de culise. este si acum papusit de altii dar sper sa fi invatat ceva din cele petrecute. atit.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mac  •  9 octombrie 2017, 10:54

Putea fi ”mare”, da. Dar a ales să fie un Giovani mai mic. Asta și-a dorit, asta a ajuns. Restul sunt doar fraze festive care nu schimbă nimic.

Mihai S  •  9 octombrie 2017, 11:09

Citind comentariile de mai sus este imposibil sa nu te gandesti ca e ceva serios in neregula cu sanatatea mintala a acestei natii...Iarta-ne Gica Popescu, iarta-ne Doamne!

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 11:10

Mihai S: da, avem ca societate o problema de respect pentru viata si demnitatea umana. Insa lucrurile se vor schimba in bine. Si unul dintre indicatori va fi momentul in care societatea va invata ca un om reabilitat e un om care are aceleasi drepturi cu oricare dintre noi.

lord belial  •  9 octombrie 2017, 11:14

tolontane, l-ati bagat (voi, GSP) la puscarie pe gica popescu si acum ii ridicati statui din hartie tiparita. ipocritule.

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 11:15

@lordbelial: aveti un radicalism direct proportional cu erorile din judecatile pe care le faceti. Intai ca un ziar nu baga pe nimeni la puscarie. La inchisoare te baga propriile fapte. Au fost trei instante care au judecat, sute de termene, justitia e cea care s-a pronuntat. In al doilea rand, nu e nevoie sa-i faca nimeni statuie lui Gica Popescu. Mesajele de la marile cluburi ale lumii, pe care Gazeta le-a cules astazi, cand el implineste 50 de ani, spun mai mult decat putem noi spune.

Florian1956  •  9 octombrie 2017, 11:16

Ce păcat ca un fost mare jucător roman sa înhăitat cu cine nu trebuia ....lăcomia și anturajul duc la pușcărie mare păcat Gica Popescu. La multi ani

Emil  •  9 octombrie 2017, 11:33

Din articolul asta inteleg ca G. Popescu se pregateste sa candideze la sefia FRF . Ca fotbalist a fost mare, ca om insa a fost si ramine un mizerabil. Sa ne amintim cum a parasit Nationala in anii '90 pentru ca nu a cistigat o licitatie la un hotel din Poiana Brasov ? Sau cum ii turna la securitate pe colegi si antrenori ? (http://costintanasescu.com/Sport/Gica-Popescu-a-fost-turnator-la-Securitate_3899). Sau prieteniile sale cu oameni din mafia fotbalului si alte persoane dubioase ?

acelas  •  9 octombrie 2017, 11:37

deci un om reabilitat, poate face politica in continuare? Adica dincolo de ce a hotarat instanta, interdictie de a nu mai avea drept de a fi ales sau pus pe o functie administrativa? Bun, corect. Asta sa i-o spuneti si madamelor kovesi, macovei, stanciu (care e la curte si nu vrea sa auda totusi de reabilitare, dupa cum s-a pronuntat restul curtii; partenera "de nadejde" a neo-securitatii ) sau alte sinistre ..

acelas  •  9 octombrie 2017, 11:39

vroiam sa zic ca "dincolo" de ce a hotarat instanta, adica "dupa" termenul dat de instanta, omul se considera apoi reabilitat. Asta nu vor sa ia in considerare madamele de mai sus, care nu vor sa auda in veci de reabilitare, ci ca omul sa ramana cu stigmatul (de a nau mai face politica) pe veci ..

Boris  •  9 octombrie 2017, 11:46

La multi ani Gica!nu fi trist din cauza comentariilor!asa e in viata si mai ales in viata de roman!hot nehot tu ai fost un mare fotbalist-punct!despre asta este vorba!

un nene  •  9 octombrie 2017, 11:46

In fata justitiei, da, pentru ce a facut a platit si trebuie iertat. In ochii suporterilor Stiintei insa nu va putea fi iertat niciodata pentru ce a facut pe 13 august 2002 cand a semnat cu Dinamo intr-un moment in care Stiinta avea cea mai mare nevoie de el! "Olteanul infinit" nu a castigat niciun trofeu pentru Universitatea Craiova!

Tulceanul  •  9 octombrie 2017, 11:52

Sper ca Gica sa nu citeasca comentariile la articolul tau Tolo .. A fost mare , a gresit , a platit . Insa in loc de un "La multi ani Gica ! " are parte de vesnica "recunostinta" a romanului : un val de dejectii scrise usor din tastatura .. ca asa-i romanul , nu uita , nu iarta , vesnic nemultumit ! La multi ani Gica Popescu !

ianculescu ciprian  •  9 octombrie 2017, 12:00

Iertarea este atributul celor puternici. Haideti sa fim puternici si sa iertam daca este ceva de iertat. Gica Popescu este o legenda si o evaziune fiscala PLATITA nu poate sterge acest lucru niciodata. La multi ani Gica!

JFM  •  9 octombrie 2017, 12:20

Sunt convins ca daca Hagi va da curs vreunei oferte de afara nimeni n-ar fi mai indicat sa ramana in locul sau la Academie si la Viitorul decat el...

Jean-Paul  •  9 octombrie 2017, 12:41

La multi ani, Gica Popescu! Incearca sa ignori rautatea acelora care si in acest moment aniversar nu se pot abtine sa nu dea cu bata in balta. Niste terchea berchea isi permit sa fie mai exigenti si mai duri decat legea si morala la un loc. Am sa repet si eu spusele lui Isus : "Cine se crede fara pata, acela sa ridice piatra!" Gica Popescu este si va ramane un exemplu de seriozitate, un adevarat profesionist ca jucator, nu degeaba a fost desemnat capitan la F C Barcelona. Sanatate, Gica Popescu si mult noroc tie si familiei! P.S. Citind comentariile, m-am crucit pur si simplu, constatand cata rautate si mizerie crunta pot exista in mintea unora. Nu-mi dau seama ce pondere au acesti "suboameni" in Romania, dar e oricum e jale sa citesti ineptiile lor

Stefan  •  9 octombrie 2017, 12:48

Prea multe vorbe frumoase spuse despre acest personaj, pacat de viata lui sportiva, frumoasa, remarcabila. Ca om este de o " micime " de nedescris, a intrat in diverse combinatii, de aceea a si fost arestat, in plus a intrat in relatii dubioase, ***, deja i s-a blocat constructia ultimului etaj, dar si asa sunt multe, trebuiau maxim 4 etaje. *** ?? Acum si in viitor va bloca circulatia, va ingreuna viata localnicilor, nu are nici o jena, nu are un minim de bun simt, de respect pentru locuitori si pentru vecini, i-a calcat si-i va calca in picioare pe tot, de este fotbalist. Cat despre sprijinirea sportului, sa taca, sa nu vorbeasca, nu a realizat nimic. Ar trebui verificat si anchetat din nou si se va vedea ce " valoare " are.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Timisorean  •  9 octombrie 2017, 13:18

Poate imi explici si mie, Tolo, cum se face ca sustii asemenea puscariasi? Oricat l-ati elogia - tu si fituica ta - pe *** Popescu, el ramane un infractor dovedit. Dar ne-am obisnuit ca gsp sa sustina fara rezerve toti puscariasii si interlopii din fotbalul romanesc

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bogdan  •  9 octombrie 2017, 13:36

Gica Popescu a fost un mare fotbalist si un sportiv admirat si elogiat in toate colturile Pamantului.Cui a folosit ca a facut puscarie? In democratii occidentale care ne invata ca suntem niste hoti si corupti in cazuri asemanatoare (de frauda fiscala chit ca I-ar zice evaziune sau altfel ) sportivi ca Messi , Ronaldo ,Aguero samd sunt condamnati la plata prejudiciului si inchisoare cu suspendare.La noi nu se poate ! Noi vrem sange.Vrem sa vedem zeii redusi la nivelul plebeii.Pacat.Cui ii foloseste asta?

Ardeleanul  •  9 octombrie 2017, 13:47

Aici s-ar potrivi de minune citatul din Evanghelia după Ioan: “Cine dintre voi este fără păcat să arunce cel dintâi cu piatra în ea.” E de speriat cât de mulți oameni, au ”puterea” de a șterge rapid cu buretele, tot ce a făcut(bun), scoțând în evidență doar acel episod negativ. Doamne, dă minte prostului!

Ardeleanul  •  9 octombrie 2017, 13:48

Și da, GP a fost un jucător mare de tot!

un cititor  •  9 octombrie 2017, 14:23

@Catalin Tolontan: haideti sa vedem cate greseli (intentionate sau nu?!) aveti intr-o postare de 5 randuri (cea ca raspuns la ce au scris "cristi" si "alexhaiducu"): 1. "societatea il considera reabilitat" - nu societatea, ci legea il considera reabilitat. "societatea" e o suma de indivizi, constiinte individuale, cu pareri diferite (dovada si comentariile la articolul dumneavoastra). Aceasta greseala are miros de manipulare; 2. "legea [...] va interzice sa numiti infractor pe cineva care e reabilitat" - va rog frumos sa-mi spuneti si mie care este aceasta dispozitie legala (numar de articol, lege si anul adoptarii). Daca aveti dreptate, imi cer eu scuze, daca nu, e a doua greseala. 3. "parte integrata a justitiei" - poate "parte integranta". Aici nu stiu ce sa zic, ati mancat un "n" din graba sau chiar credeati ca asa e corect - "integrata"? Stiti dvs. mai bine:D 4. "Fara iertare, nici pedeapsa n-ar avea nici o noima" - asta e grea de tot, din putul gandirii:))))). E de povesti nemuritoare. Sau va pregatiti sa scoateti o carte de poezii?:)))) Ma rog, asta nu e o greseala. In concluzie, azi n-at fi luat nota de trecere.

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 14:24

@un cititor: daca afirmam despre cineva care si-a ispasit pedeapsa ca e infractor suntem pasibili de a fi condamnati pentru calomnie. Cit despre punctul (4), nu e nimic poetic, e doar realitatea logicii juridice: daca cineva nu se poate rascumpara, inseamna ca pedeapsa nu-si mai indeplineste rolul de a-l reintegra societatii. Cu damnarea pe viata si in eternitate se ocupa alte foruri, nu justitia. Oamenii gresesc, platesc si merg inainte avand aceleasi drepturi precum semenii lor. Cat despre reabilitarea societatii, aveti dreptate, nu poate impune nimeni societatii sa considere reabilitat un om. Dar legea il apara de calomniile de a-l considera infractor cand el nu mai e asa, pentru ca a ispasit.

jean valjean  •  9 octombrie 2017, 15:36

Nu am citit articolul pana la capat, e prea alambicat. Dar daca se refera la cariera sportiva, felicitari pentru ca le merita. Nu ma intereseaza ce a facut Popescu in viata privata, cum nu m-a interesat nici ce a facut Mutu. Pe voi jurnalistii va intereseaza, azi aruncati cu noroi in cineva si maine-l aniversati. Asta e stilul romanesc, balcanic. Tradare? in nici un caz, fiecare e liber sa aleaga ce e mai bine pentru el si familia lui. Sau voi inca mai credeti ca fotbalistii joaca pentru suporteri ?

cristi  •  9 octombrie 2017, 16:49

Sa transformi o ceata de firfizoni emasculati in oameni cu masura si caracter este tare greu GICA ,NU AU CUM SA INTELEAGA CE ESTE SACRIFICIUL ,MUNCA SI ONOAREA ,traiesc ieftin intoxicati de frimiturule ce le ofera societatea consumerista . HAGI ,POPESCU ,DUMITRESCU ,SI ALTII NU POT FI ETALANOANE DE PERFORMANTA ATITA TIMP CIT FOTBALUL DIN ROMANIA ESTE CONDUS DE UN DON JUAN VENIT SA NU PRICEAPA ..LA MULTI ANI GICA .

Gicu  •  9 octombrie 2017, 16:55

Daca nu-l prindea cu furtisagul si ajungea seful federatiei, inhaitat cu toti Becalii, Netoiu si ceilalti puscariasi si puscariabili, oare ce era acum federatia? OK, a fost un bun fotbalist, dar atat. Nu ne mai dati exemple de oameni care au furat, au mintit, au un caracter dubios, caci astfel nu ne mai facem bine!

Matei  •  9 octombrie 2017, 17:01

D-le Tolontan, repet rugamintea altui cititor de a ne mentiona articolul de lege care ne interzice sa numim infractor pe cineva care si-a ispasit pedeapsa cu inchisoarea (nu neaparat si pedepsele complementare). Ce este un infractor? Un condamnat aflat in inchisoare? Dar nu asta e problema, ci faptul ca incercati sa aduceti din nou in fata un om remarcabil ca sportiv, dar foarte slab ca pregatire, ca sa ma exprim bland. Asta ca sa nu mai amintim e[pisoadele cu hotelul si Dinamo, la care a evoluat extraordinar, de altfel. Ati incercat sa il propulsati spre sefia FRF desi nu il recomanda nimic, dar absolut nimic pentru asta. Acum ce urmeaza? La fel de insistent il propuneti si pe Hagi ca antrenor la nationala, desi aceasta catastrofa a avut loc deja.

Cătălin Tolontan  •  9 octombrie 2017, 17:02

@Matei: "Conform art. 206 C. pen., calomnia constituia ,,afirmarea sau imputarea în public, prin orice mijloace, a unei fapte determinate privitoare la o persoană, care, dacă ar fi adevărată, ar expune acea persoană la o sancţiune penală, administrativă sau disciplinară, ori dispreţului public”. Infractor nu e o stampila pentru totdeauna. Daca esti condamnat si-ti efectuezi pedeapsa, dupa aceea nu mai esti infractor. Tocmai asta e ideea: gresesti, platesti si mergi mai departe ca un om liber si fara etichetari. Hai sa o luam altfel: daca cineva va numeste infractor o poate face numai daca sunteti condamnat, dar nu v-ati reabilitat. Pentru ca, reabilitat fiind, sunteti infractor numai daca ati comis o noua infractiune, nu cea veche, stearsa deja.

Zagna  •  9 octombrie 2017, 17:15

* La inchisoare te baga propriile fapte*. qed ! Atunci, ce este cu atatea osanale ? Intrebati calafateni ce a facut acest "erou" pentru orasul natal, sau pentru echipa care l-a consacrat...

Razvan  •  9 octombrie 2017, 17:32

Dixit Tolontan: "un om care a ispasit pedeapsa nu mai e infractor si e o calomnie sa fie numit astfel"! Serios? Dupa criteriile tale, probabil! Ai auzit de cazier de interzicerea unor drepturi? Eu nu stiam ca un cazier se sterge daca vinovatul a executat pedeapsa si respectivul e total reabilitate! Probabil asa ai vrea tu, ceea ce e o mare diferenta! Mi se pare gretos sa jonglezi cu formulari (cf legii) cand stii bine ca o asemenea lege nu exista...se numeste manipulare si inca una grosolana!

Razvan  •  9 octombrie 2017, 17:42

Apropo, pedeapsa se executa in raport cu o entitate impersonala (numita "societate"). Pe pagubitul direct nu'l incalzeste cu nimic ca a stat Popescu (tot pe banii lui) intr'o camera cu gratii. Deci...unde'i ispasirea? Cate carti a scris Popescu? Mi se pare un gest de maxima lasitate (apropo de "verticalitatea Baciului") sa te agati de niste mizerii din lege ca sa iti scurtezi "ispasirea". Unde mai e asumarea? Vii si faci pe victima si sugerezi ca ai facut inchisoare din cauza lui x si y? Ai facut pt ca AI FURAT! Nimeni nu ii datoreaza nimic lui Popescu ca a jucat la nationala sau ca a fost capitan la Barca! Sa fim seriosi!

Matei  •  9 octombrie 2017, 17:43

Inca un lucru... ce parere aveti despre prezenta fiului Nicholas in lotul national U15? Este meritata? Nu sunt ironic, chiar nu stiu. Dar stiu cum a evoluat Ianis Hagi in meciul tur cu Elvetia, cand a primit cea mai mare nota din echipa noastra (7, el si portarul) - slab, f slab. Pot doar sa va spun ca prin aceste nedreptati si manipulari le faceti rau tocmai acestor oameni. Asta in caz ca va intrebati de unde avalansa de mesaje negative.

un cititor  •  9 octombrie 2017, 18:06

@Catalin Tolontan: 1. Reabilitarea intervine dupa un anumit numar de ani de la ispasirea pedepsei. Pana cand intervine reabilitarea, persoana respectiva este infractor. Asta daca tot vreti sa discutam in termeni juridici (calomnie etc.). 2. Continuati sa amestecati notiuni personale, intime (cum vreti sa le spuneti), cum ar fi iertarea, cu notiuni juridice, cum ar fi pedeapsa. De altfel, ati spus-o si dvs. cand ati pomenit despre "alte foruri". Pedeapsa este consecinta savarsirii faptei. Iertarea este alta mancare de peste. Ati incercat s-o intoaceti din condei (ca un jurnalist ce va aflati), dar...Problema e alta: dupa cariera sportiva pe care a avut-o, persoana despre care vorbim n-ar fi trebuit sa faca niciodata ce-a facut. Din pacate pentru el, fapta pe care a facut-o este o pata care nu se va putea sterge de pe obrazul lui decat daca va face, de acum inainte, niste fapte absolut deosebite pentru semenii lui. Na, ca am devenit si eu poetic:))))).

Comentează