Un copil internat la spitalul ”Marie Curie” a trimis poze din toate anotimpurile, în care infirmierele îi spală mașina unui doctor, șef de secție

”Nu ar fi mai bine ca asistentele să se ocupe de noi, cei bolnavi, decât să facă favoruri medicilor?”

vineri, 18 mai 2018, 7:01

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

”Dragă Doamne-Doamne,

Pe mine mă cheamă Oscar, am zece ani.

Dar mi se spune Bilă și arăt cam de șapte ani, iar casa mea e la spital pentru că am cancer.

Și n-am vorbit niciodată cu tine, pentru că nici măcar nu cred că exiști”.

Așa începe ”Oscar și tanti Roz”.

Cartea lui Eric-Emmanuel Schmitt, ediția română a fost editată de Humanitas, iar piesa se joacă la teatrul Bulandra, este povestea unui copil bolnav de cancer.

Încurajat de o infirmieră bătrînă,  Tanti Roz, Oscar își comprimă viața, trăind-o cu umor, cu sensibilitate și cu pozne.

Copilul care privește oamenii mari de la fereastră

Tot pozne face și un copil bolnav, internat la spitalul ”Marie Curie” din Capitală.

Pe parcursul repetatelor sale spitalizări, puștiul căpătă pasiunea de a a-i urmări pe oameni de la fereastra spitalului.

Privește oamenii și obiceiurile lor.

Unele dintre aceste situații l-au întristat și le-a dat mai departe.

Le-a trimis la ziar.

”N-ar fi mai bine ca Tanti Roz să se ocupe de pacienți?”

În imagini se vede cum infirmierele și asistentele îi spală mașina unui doctor, profesorul Mihaela Bălgrădean, șefa secției Nefrologie  Pediatrică.

Femeile vin, dau cu apă, fac curat înauntrul mașinii șefei lor.

Ele deretică atent. Sunt două sau trei, de fiecare dată.

O fac nu o dată, ci de mai multe ori, pe când era zăpadă și acum, când pomii au înverzit.

Micul pacient se obișnuiește mai greu cu ceea ce nouă ni se pare normal.

”N-ar fi mai bine ca ele să se ocupe de pacienți?”.

Infirmiera Tanti Roz din România spală mașinile șefilor.

Anotimpurile de Vivaldi, varianta „Marie Curie”: sus, în stânga, două infirmiere curăță partea din spate a mașinii pe când se văd încă grămezi de zăpadă; sus, dreapta, zăpada s-a topit, o altă infirmieră înmoaie cârpa într-o găleată pentru a curăța autovehiculul; jos, două poze din mai, cu pomii înverziți și două angajate ale spitalului curățând capota și parbrizul Volkswagenului argintiu

”Aș fi de acord să-mi faci o mică vizită”

”Doamne-Doamne,

Vreau să te mai rog ceva.

Aș fi de acord să-mi faci o mică vizită. O vizită în gând. Mi se pare foarte tare.

Mi-ar plăcea să vii așa pe la mine o dată.

Sunt disponibil între orele 8 dimineața și 9 seara. În restul timpului, dorm.

Bine, uneori mai trag câte un pui de somn și ziua, din cauza tratamentului. Dar dacă de nimerești atunci, poți să mă trezești. Ar fi aiurea să ratăm întâlnirea la milimetru, nu?”.

Cea în fața căreia nu mișcă nimeni: Mihaela Bălgrădean

Mihaela Bălgrădean e un doctor temut de rezidenți, de colegi și chiar de șefi în spitalul de copii ”Marie Curie”.

”Nimeni nu mișcă în fața ei”, mărturisește un coleg.

”Dar cum să faci așa ceva, cum să ai obrazul să pui infirmierele să-ți spele mașina?!”, spune el, după ce vede pozele făcute de copil.

Povestea se repetă, trasă la indigou, în sute de instituții publice din România.

Numai un ochi de copil o putea remarca. Pentru noi, situația e normală, pentru ei, nu.

Ei nu consideră că e logic ca oamenii să-i slugărească pe ceilalți oameni, să le spele mașinile, doar pentru că sunt șefii lor.

Ieri, Wolkswagenul argintiu (centru) era la locul lui, poziția numărul doi din parcarea destinată medicilor spitalului „Marie Curie”

”Să încercăm să ne merităm viața”

”Dragă Doamne-Doamne,

Am încercat să le explic părinților mei ce-i viața, un cadou foarte tare.

La început, supraestimăm cadoul ăsta: credem că am primit viață veșnică.

După aceea îl subestimăm, ni se pare urât, prea scurt, mai c-am fi gata să-l aruncăm. În sfârșit, ne dăm seama că de fapt n-am primit-o cadou, ci doar cu împrumut.

Și atunci încercăm s-o merităm.

Eu, care am o sută de ani, știu despre ce vorbesc. Cu cât îmbătrânești, cu atât trebuie să dai dovadă de bun-gust ca să apreciezi viața. Trebuie să devii un rafinat, un artist.

La zece sau douăzeci de ani, orice prost poate să se bucure de viață, dar la o sută, când nu mai poți să te miști, trebuie să-ți pui la contribuție inteligența.

Nu știu dacă am reușit să-i conving.

Doamne, Doamne, mergi și pe la părinții mei.

Fă-ți treaba până la capăt. Eu am obosit un pic.

                Pe mâine, pupici,
                Oscar”.

Doctorul Bălgrădean: „Le mai pun pe infirmiere să șteargă geamurile, dacă trec mai jos e treaba lor”

Prof. Dr. Mihaela Bălgrădean este șefa Secţiei de nefrologie şi dializă pediatrică de la „Marie Curie”

Dialog, ieri la prânz, cu Mihaela Bălgrădean. Una din cele două mașini deținute de ea, un Volkswagen argintiu, cu numere „BLG”, de la Bălgrădean, e parcată în aceeași poziție cu fotografiile primite pe adresa redacției, poziția numărul 2.

Ea nu părăsește spitalul cu mașina personală, ci cu un taxi, „mă grăbesc, merg la o conferință”.

-Doamnă profesor, am primit fotografii pe adresa redacției în care infirmierele vă spală mașina chiar aici, în curtea spitalului, în timpul programului…
-Știți, acolo unde locuiesc eu, îmi las, de obicei, mașina sub niște copaci. Mai cad lucruri… Cum vin la muncă de dimineață, de la 7, nu am timp să îmi spăl geamurile. Așa că le rog pe infirmiere să mă ajute.

-Știți, sunt poze făcute vreme de mai multe luni, iarna, primăvara, înainte să înfrunzească pomii, acum…
Eu le-am rugat doar să mă ajute la geamuri, nu am când să merg la spălătorie.

-Dar nu e vorba doar de geamuri!
-Dacă trec mai jos, e treaba lor. O zi bună!

Managerul spitalului: „Nu e normal, vom avea o discuție”

Daniel Buzatu, managerul Spitalului „Marie Sklodowska Curie”

Ziarul a discutat, tot ieri, și cu Daniel Buzatu, managerul instituției între 2006 – 2009 și din 2013 încoace.

-Domnule manager, am primit, pe adresa redacției, fotografii în care infirmierele îi spală mașina medicului Bălgrădean.
-V-aș minți să vă spun că nu am aflat despre asta chiar acum o oră, când mi-a spus un doctor. Însă am crezut că sunt doar zvonuri și răutăți. Acum, că vă văd aici, de la presă, îmi dau seama că e serios.

-Cum comentați situația?
-Nu este una normală și vă asigur că nu se va mai repeta.

-Veți lua măsuri?
-Voi avea o discuție cu doamna profesor Bălgrădean în cel mai scurt timp posibil pentru a lămuri cazul.

”Numai Doamne-Doamne are voie să mă trezească”

”Dragă Doamne-Doamne,

110 ani. E mult. Cred că încep să mor.

                               Oscar”.

***

”Dragă Dumnezeu,

Băiețelul a murit.

Am sufletul greu, Oscar mi s-a cuibărit acolo și nu pot să-l alung.

Îți mulțumesc că mi l-ai scos în cale pe Oscar. Pentru el, a trebuit să fiu veselă, să inventez povești și chiar să pretind că mă pricep la lupte. Mulțumită lui, am râs și-am aflat ce înseamnă bucuria.  M-a ajutat să cred în tine.

Simt multă dragoste în mine, mă arde, am primit atâta de la el, încât am rezerve pentru mulți ani de acum înainte.

Pe curând,

Tanti Roz

PS: În ultimele lui trei zile, Oscar își pusese pe noptieră o pancartă cu un anunț care cred că te interesează.

Scrisese așa: Numai Doamne-Doamne are voie să mă trezească”.

Tanti Roz

Comentarii (153)Adaugă comentariu

Tudor M.  •  18 mai 2018, 20:25

Trebuie doar sa te gandesti cine formeaza in Romania guvernele. Vei vedea apoi cat de normal e circul asta din spitale. Si de peste tot.

Dan  •  18 mai 2018, 20:31

Dupa subiecte intr-adevar fierbinti ca Hexifarma sau Colectiv, acest subiect este o rusine jurnalistica si constituie o degradare profesionala a autorului. La fel ca si expunerea sau manipularea pe seama suferintei unor copii bolnavi de cancer. Gaina cu 5 picioare de dupa Revolutie? Da, este o gainarie... Singurul lucru comun cu celelalte subiecte este mediul: spitalul. Ai ramas in criza de idei, Tolo? Sau din stiri sportive nu se mai traieste bine?

Dan  •  18 mai 2018, 20:36

In plus, a fost nevoie de 3 "jurnalisti" pentru aceasta "investigatie".

Maxentiu  •  18 mai 2018, 20:54

@Olguta, as aprecia daca nu ai aplica tactica "patul lui Procust" reducindu-ne si pe noi, cei citiva care reusim sa citim printre rinduri, la standardul tau marunt. Hai sa fim mai chill si sa acceptam ca putem recepta informatia la niveluri diferite: tu vezi in acest articol doar o masina si niste angajati care o spala, eu si @io si altii vedem un pic mai mult. E loc sub soare pentru toti.

ahuramazda  •  18 mai 2018, 21:16

Salut. Nu ti-am mai comentat de mult articolele desi ti le-am citit insa nu pot sa ma abtin cand vad un comentariu ca cel al romanului cu spirit gregar de turma "dan" (nici macar nu merita sa-i scriu cu majuscule numele, dar din pacate asa sunt marea majoritate a romanilor). Oare se mai intelege in Romania ce reprezinta notiunea "puterii de exemplu"? Intrebarile inocentei? NU cred. am devenit prea rai, prea meschini, prea ... Nu merita sa ma incarc cu atatea emotii negative. Nu a fost o ancheta, ci doar ai descris o ilegalitate, care in fapt este o realitate a tuturor institutiilor publice in care "jmecherii" ii jignesc si ii slugaresc pe cei mici, desi toti sunt platiti din banii nostri, ai contribuabililor romani... In rest nu comentez, daca nu se intelege ideea articolului. Stima si respect Cataline tie si colegilor tai. Mare pacat ca asta e normalitatea romaneasca...

Dan  •  18 mai 2018, 21:46

@Ahuramazda Nu spune nimeni ca ar fi o situatie normala, ci doar ca acest subiect penibil a devenit un "Subiect" de presa redactat de 3 jurnalisti. Sau poate doar unul a muncit, iar ceilalti doi au turnat cafea sau apa in pahare. Cum eu nu v-am jignit, stimata doamna sau domn, nu va permit nici dvs. In plus, "spirit gregar de turma" este o exprimare putin pleonastica. Cum au mai scris si altii in comentarii, fiecare intelege ceea ce vrea. Iar articolul a atras destule comentarii negative.

Yo  •  18 mai 2018, 21:47

@Dan Stimabile, de acolo se impute treaba in aceasta țară, de la oamenii care sunt atotputernici, in afara locului de munca sau depășind competente profesionale. Daca ai salvat soția unui judecător asta nu înseamnă ca la primul omor te scapă judecătorul de pușcărie. Iar asta nu te transforma in Dumnezeu pe pământ. Toate aceste mici lucruri duc la altele mai mari, e foarte bine daca vom începe sa vorbim mai des de astfel de întâmplări, pentru ca nesimtirea nu crează civilizatie. Nici la cei bogați nici la cei săraci.

Costică  •  18 mai 2018, 22:04

@Olguța, îți mulțumesc pentru timpul alocat pentru a răspunde... inepțiilor iterate in acest articol. M-ai salvat de corvoada de a expune infamia și ipocrizia de care dau dovadă concetățenii! Dilema mea este: dacă nu e ok ce scrie Tolontan, de ce îl urmăresc? Masochisti? Sau trolli?...

Dan  •  18 mai 2018, 22:53

@Ahuramazda Se pare ca sunteti din "marea majoritate". Eu prefer sa raman in "mica minoritate".

bg  •  18 mai 2018, 22:53

Naravuri, naravuri, naravuri... Ele nu au legatura nici cu natura profesiunii si nici cu competenta persoanei intr-un anumit domeniu. Naravurile au legatura cu profilul societatii resp. Societatea romanesca permite dezv. si manifestarea unor astfel de comportamente abuzive pentru ca legile, normele, reglementarile NU SE RESPECTA si nici nu se ia nicio masura in acest sens. Se pare ca dezordinea, haosul este benefic celor care doresc sa-si impuna propriile reguli si se considera superiori, protejati, formand o elita situata desupra legii. Orice spital are (se pare ca numai pe hartie) un regulament de ordine interioara (ROI),iar managerul este responsabil cu respectarea lui. Acolo se specifica in mod expres ca personalul angajat nu are voie sa foloseasca echipamentul de protectie in afara spatiilor spitalului, iar atributiile fiecarei categ. de personal sunt specificate in fisa postului. Majoritatea neregulilor din spitale provine din nerespectarea regulilor de igiena, a regulilor de organizare si functionare, etc... Notiunea de sef la noi are legatura cu cresterea puterii de a da ordine si a schimba reguli dupa bunul plac si mai putin cu cresterea responsabilitatii ptr. masurile luate.

io  •  18 mai 2018, 22:55

@Olguta: E posibil ca scriindu-ti sa ma apropii mai repede decat ar fi necesar de sindromul de canal carpian, fara sa obtin vreun rezultat important. Nimeni nu a contestat spalatul masinii (am putea discuta si pe tema asta, dar nu-si are sensul). Doar modul de expunere - asa zisul Jurnalism. Faptul ca nu te intereseaza cum si pentru ce se scrie, e doar o dovada de ignoranta. Masa de manipulare... Daca tot discutam de fapte - care sunt acele fapte care l-au determinat pe autor sa scrie: "Nu ar fi mai bine ca asistentele să se ocupe de noi, cei bolnavi, decât să facă favoruri medicilor?" Sau ca Dna Doctor e un fel de Bau-Bau in Spitalul respectiv (da stiu, asa spun colegii... sursele). Sau ce sens au toate citatele lacrimogene? Va spun eu - sa generalizeze si sa trezeasca emotii! Vrei Jurnalism de Investigatie (ca asa se apreciau unii la un moment dat), faci investigatie. Primesti un pont (oricat de marunta e fapta), te duci si INVESTIGHEZI. Faci lucruri inteligente - ii murdaresti masina, le prinzi pe alea cum ii spala masina, faci tu pozele tale, scrii numele lor etc etc etc. Ceri o pozitie oficiala a Spitalului... Dar nu asa. Nu primesti niste poze (se poate citi si denunturi), citezi dintr-o carte si gata: ai condamnat-o pe respectiva si intregul grup din care face parte...

Gelu  •  18 mai 2018, 23:18

Doamna profesor mi-a captat atenția cu o nerozia spusă la tv citez: ea e sărmăluța! Făcea referire la o fetiță sub 1 an care la un praznic parinti i-au dat sa mănânce o sarmala si era pe dializa! Nu mi s-a parut ok încă de pe atunci!

ICS  •  18 mai 2018, 23:57

Ma falicit ca am plecat din tara. Nu pentru ca niste asistente platite din banii vostri sa ingrijeasca bolnavii spala masina lu' Bo$$ ci pentru ca exista atitia care gasesc asta o banalitate, un normal sau un fake. Imi dau seama ca pentru a schimba lucruri ai nevoie de o majoritate cu o gandire rezonabila. Ceea ce nu cred ca mai exista. Ma felicit din nou. V-am pupat pe toti dintr-o tara civilizata.

Ruxi  •  18 mai 2018, 23:57

Intre timp pe un grup de parinti pe Fb, al asociatiei La primul bebe, peste 12.000 de mame liciteaza obiecte personale, excursii, intalniri sa stranga o suma de peste 75000 euro sa modernizeze sectia de neonatologie de la Marie Curie. Si culmea si reusesc sa faca asta in 5 zile. In 5 zile cetatenii se mobilizeaza sa modernizeze o sectie de nou nascuti si despre asta nu scrie nimeni. Despre dr Cirstoveanu care a salvat mii de vieti nu scrie nimeni. Nu ca as fi de acord sa spele asistentele masina doamnei dr. Chiar nu sunt. Dar de ce nu se investigheaza lucrurile cu adevarat importante. Cred ca sunt multe alte subiecte care merita investigate si scoase la lumina. Vai de noi.

Marinake  •  19 mai 2018, 0:06

In orice tara civilizata, chestia asta se numeste abuz in serviciu. Pe infirmierele pe care le plătește statul, nu le poti folosi drept slugi la dirloaga (sau la VW) Iar daca ai cît de cît o urma de etică și de domnie, masina ti-o speli in timpul liber ca esti sefa de secție la spital, si nu chelareasa sau vechil la mosie.

ahuramazda  •  19 mai 2018, 0:24

@Dan Nu te-am jignit ci doar am spus un adevar. De obicei adevarul doare doar o anumita categorie de oameni. Daca te simti, inseamna ca si esti... Nu trebuia sa ma jignesti pe mine atat timp cat ai atacat niste oameni care au relatat ceva ANORMAL din secolul 21 intr-o tara membra a UE, INSA, pentru ca aici este problema cea mai nasoala, atat de normal in Romania. In continuare observ ca nu stii sa citesti printre randuri, dar asta e. Lipsa IQ-ului si a civilizatiei nu o comentez. Si poti sa stai linistit, nu fac parte din marea majoritate ... astfel cum m-ai acuzat fac parte din acea minoritate care incearca sa schimbe ceva in tara asta desi nu ma ajuta nimeni in demersurile mele. Nu fac parte din cei chemati pe facebook sa iasa in strada cand trebuie, ci incerc sa schimb ceva in sistemul din care fac parte, primind amenintari la greu pentru ceea ce fac. Singura diferenta este ca eu respect oamenii care transmit un mesaj, o idee, ceva concret si real incercand sa schimbe si sa sensibilizeze o anumita mentalitate. Atat, nimic mai mult. Am observat ca multi cititi si dati dovada de o ignoranta si o prostie iesita din comun (insa perfect pretabila natiunii romane) improscand cu noroi niste oameni care s-au straduit sa faca altceva. Sa spui ca un jurnalist scria, altul turna cafeaua si inca unul o bea, inseamna sa nu cunosti cum se naste un articol de investigatie si sa jignesti munca unor oameni fara sa stii care a fost munca si efortul depus pentru acest articol. Sa nu crezi ca iau apararea celor care au scris acest articol, ci doar inteleg munca lor, iar Catalin Tolontan iti poate explica cat se poate de clar cu subiect si predicat ca atunci cand nu am fost de acord cu opiniile sale si comentariile sale la adresa comentariilor mele i-am explicat de ce nu sunt de acord si consider ca acestia gresesc. In rest bafta in continuare.

Dorinel Cocosel  •  19 mai 2018, 0:31

***, vezi ba ca febletea ta Basescu iti face ancheta praf. Si tu stai de fleacuri.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Procter  •  19 mai 2018, 0:45

*** Doctor Și ce parșivă . Si ma tem ca asistentele or sa iasă cel mai rău din situația asta . Imaginile acestea trebuiesc puse online sa vadă toată lumea ce fac asistentele in România.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ory  •  19 mai 2018, 6:47

@ICS Dupa ce ti-am citit comentariul si eu te felicit ca ai plecat.Sa te intorci cand te chemam noi.

Petre  •  19 mai 2018, 7:17

Citindu-l pe "dan", care apara abuzurile tipice potentatilor Romaniei, identific acea populatie care nu este deranjata de analfabetismul primului ministru, de impostura sa, de comportarea sa "tip rinocer"care face Romania de ras. Nu pot uita cum prim ministrul Croatiei o tragea efectiv de mana pe Dancila ca sa respecte protocolul!!! Si atunci, cand tara este condusa de oameni cu grave probleme penale, de ce sa ne "miram" de abuzurile unei doctoritze, chiar prof. universitar, care are numeroase solutii elegante/legale pentru spalarea masinii. Dar acestea nu-i dadea senzatia/satisfactia de sefa, poate chiar de un "Mic Dumnezeu" local....la altii judeteni....la altii nationali. Pacat....pacat....de Tara asta minunata. Cum ***......

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Claudiu  •  19 mai 2018, 7:40

Acest Ev Mediu în care am ajuns să trăim se pare că e filozofia de viață a României. Non valori promovate în funcții de politică, legi proaste sau pur și simplu de noroc, fără un dram de pasiune în ceea ce fac, ajung să fie Dumnezei în ograda lor. Fără cultură, fără respect, fără compasiune față de cei din jur. Iar ceilalți rămân slugi docile ce așteaptă câte un bravo din care se hrănesc. Nici măcar decun 'mulțumesc' nu au nevoie.. P. S. Dle Tolontan. Vă propun un subiect care poate este cel care a generat acest fenomen. Zeci si sute de lideri de sindicat... pensionari. Ocupă tot felul de funcții prin tot felul de comisii și consilii. Doar pentru interes propriu. Tac docil să nu cumva să tulbure vreun șef și să fie schimbați. DE ACOLO PORNEȘTE TOTUL.

Alex  •  19 mai 2018, 8:27

Adica medicul ala nu avea timp sa-si spele masina la spalatorie, stand mai tot timpul la spital??? Deobicei ii vezi atat de rar la locul de munca incat zici sa sunt in vizita. Daca e asa cum spune, eu n-as da-o afara ,as trece-o pe post de infirmiera cateva luni la spalat masini si sa vezi pe urma cum o sa prospere spalatoriile de masini :P

Gica Contra  •  19 mai 2018, 8:49

@bg Gresit! Totul are legatura! Nu poti fi un bun profesioniat si in acelasi timp un ***. Eu personal nu am intalnit. Eate total opusul, este o armura ca sa se protejeze. Un om competent nu are nevoie sa fie zbir si agresiv pentru ca nu are nimic de dovedit nimanui.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Venom  •  19 mai 2018, 9:01

Când PSD a mărit salariile tuturor bugetarilor a comis o mită la nivel de stat pentru liderii de opinie. N-au dat concurs să vedem cine merită, să fie pentru toți! Cine beneficiază dacă nu tot ai lor? Că au uita de unii? Se rezolvă! Din pix! Oameni suntem! Tanti doctorița de aici e și ea printre beneficiarii comunismului bugetar. Care intră peste un sistem bine uns, cu automatisme, fiindcă în spitalele din Ro e ca la armată. Cine suflă în fața șefului de secție, de mansardă, de vivisecție zboară. Dacă nu are același nume de familie cu micul zeu al pacientului. Sau dacă protectorul lui e mai mic decât protectorul celuilalt. Cum se face că mai toți minorii medicilor devin majori în locul lor? Toți copiii de medici sunt talentați la medicină. Sau la Casa de Sănătate, feuda cea mai mișto. Sau la minister, direcții. Sau domenii conexe, foarte foarte profitabile. Sau la facultăți de medicină. De fapt e o feudă. Numai cine nu vrea nu profită, familiile boierești se ajută și rar intră cineva din afara sistemului. Când ești în preajma plicului, dacă nu există încredere nimic nu e. Tanti medic de aici știe cum merg lucrurile că e șef de secție. Nu talentul de vraci a adus-o polcovnic de spital de județ. Sau nu numai talentul. Că mai vindecă și oameni acuma fiecare are un hobby. În lumea ei fiecare merge la un congres și aș adăuga mai are cabinet și e trudit de vreun lacom de privat. Că statul îi dă voie. Sau are o relație fructuosaă cu vreun laborator de analize sau distribuitor de medicamente (adică plătitoruldecongrese, adică șpăgi mascate în PR turistic) - tanti cea dornică de curs exotic a mers acolo "LA SPECIALIZARE" PE BANII EI? Desigur ea are caracter și nu este influențată de sponsor când taie rețete. Sau testează un medicament. E numai interesul pacientului. Numai când când s-a pus problema să se reglementeze reclamele la medicamente pentru că România produce la nivelul populației, prin imunizare a germenilor și mutații cele mai africane infecții s-au mai îngrijorat. Dar nu prea mult că până la urmă cine face legile dacă nu ai lor? Dacă românii sunt proști și cumpără și își fac auto medicație după ureche inclusiv cu antibiotice ... Statul român are grija să mintă prin direcții despre numărul infecțiilor intra spitalicești. O astfel de infecție putea fi băgată în spital chiar de asistentele care spălau *** de pe mașina doamnei doctor. ZILNIC! Dar cine să facă investigații? Colegiul medicilor?... Iar medicul epidemiolog? Adică specializarea cu cea mai slabă reprezentare în Ro? O s-o certe șeful pentru că nu a avut că grijă, putea să mute mașina să nu vadă toți nespălații igienizarea. Idee pentru sefu': pacienții și aparținătorii lasă celularele la poartă că GSM ul face microfonie cu radiațiile și bruiază aparatura. Măsurile sunt doar în interesul bolnavilor, se știe!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Eka  •  19 mai 2018, 9:01

@Dan Subiectul acestui articol este dpmdv mult mai relevant decat Hexifarma. Dezastre precum Hexifarma , starea actuala a infrastructurii de transport sau a invatamantului au printre cauzele importante atitudinile si comportamentele descrise in articol. Despotismul unor persoane carora li se pare ca salariul nu este singura forma de plata care li se cuvine , care vad institutia unde lucreaza ca o mosie personala impletit cu lipsa de coloana vertebrsla si servilismul exagerat al celor “marunti” care nu indraznesc sa iasa din vorba sefului contribuie esential la lipsa de performanta a marii majoritati a institutiilor publice din Romania. Cu asemenea articole poate se mai schimba cate putin atitudinea si perceptia oublica fata de astfel de abuzuri. Ca minima masura in acest caz cred ca managementul spitalului ar trebui sa o dea afara pe “d-na” Balgradean din orice functie de conducere.

Venom  •  19 mai 2018, 9:40

@Dan și cei puțini din care face parte și pe care nu îi merităm desigur În România lucrurile sunt simple, ca întotdeauna. Avem două categorii de medici: Mitică sau Butușină. Atât. Și o traducere de ce este textul subiect și nu manipulare siropoasă: este reportaj nu anchetă, adică uzează de literar și sentiment. Dar riscul aducerii de germeni în spital nu este invenție. În multe țări e infracțiune, stă în codul penal și poate fi avea chiar și rol preventiv. În multe țări colegiile profesionale nu lucrează însă la blocarea anchetelor ci la îmbunătățirea sistemului. Sau măcar încearcă. Nu zic că ăia sunt senzaționali ci doar că par mai bine intenționați. Dacă te omoară, o face un prost care a greșit tratamentul. Și plătește sistemul. Aici te omoară un ticălos și un cinic deștept care se descurcă. Hai să îți dau un exemplu a murit o femeie (mai demult) din lipsă de atropină. Nu mai aveau în farmacia spitalului și nu s-au deranjat pentru atâta lucru. O nespălată de țară, fără aparținători. Costa atropina câțiva lei și era la farmaciile din jurul spitalului. Ghici ce a pățit don dottore?

Bogdan  •  19 mai 2018, 10:15

Nu.i normal ca institutiile publice sa tina locuri de parcare pt angajati, iar vizitatorii sa nu aiba unde parca.

Cosmin  •  19 mai 2018, 10:21

Un doctor cu un asemenea caracter nu poate fi un doctor bun pentru ca nu e un om bun in primul rand. De ce in Romania sunt acceptate astfel de persoane? Probabil pentru ca suntem bolnavi toti de josnicie cronica.

Observator  •  19 mai 2018, 10:36

Foarte multi cititori au pus egal intre asistenti si infirmieri si s- a ajuns intr -un comentariu la:"sa vada lumea ce fac asistentele din Romania".Dincolo de a-si face meseria cum pot mai bine,cu si fara materialele necesare,asistentii medicali din Romania sunt de cele mai multe ori "asistentii"obrazniciei si lipsei totale de respect a infirmierilor.Acestia(infirmierii)ajung astfel tocmai datorita servicilor pe care le fac medicilor,atat in spital dar si ACASA (curatenie,gatit,reparatii casnice,munci agricole).Pleaca incarcati si impovarati de sacosile cu atentii primite de medici(doar nu credeati ca sunt platiti din salariul medicilor pentru serviciile aduse....) si nu de munca pe care ar trebui s -o depuna conform fisei postului(aici se leaga si infectiile intraspitalicesti din dosar Hexi).Cine a fost macar odata intr-un spual din Romania,a vazut cine-i seful pe sectie:infirmierul!

lord belial  •  19 mai 2018, 10:40

psd duce tara in groapa si voi stati si va scarpinati in crestetul capului il salut pe tolontan ptr articol. e nevoie de mai multi jurnalisti ca el

Observator  •  19 mai 2018, 10:43

Scuze,am vrut sa spun "spital"

Dr. G  •  19 mai 2018, 11:09

Dan, oi fi si tu o infirmiera pusa de Balgradean sa "reduca pagubele"

ana  •  19 mai 2018, 11:29

Cine sunt bolnavii de alzheimer? Carui pacat, carei infamii, caror infractiuni este imputabila boala lor? Ce poate justifica (dintre cele mai sus mentionate) alungarea, eufemistic numita externarea pacientului (adus in spital prin decizia justificata a echipajului de la 112), fara a fi consultat, sub un potop de invective adresat de medic apartinatorului? Daca aveti un raspuns, va rog sa il faceti public, pentru a fi de folos tuturor bolnavilor cardiaci (varstnici) si apartinatorilor lor.

Dan  •  19 mai 2018, 11:39

@Ahuramazda IQ-ul meu imi permite sa imi dau seama ca "marea majoritate" e pleonasm. Si cu siguranta sunt civilizat. @Petre Asocierea cu primul ministru sau mediul politic nu ma onoreaza, pentru ca nu sunt simpatizant, asa cum eronat ai dedus.

Ilie  •  19 mai 2018, 11:57

De la lucrurile mici si banale incep cele mari si grave.

Fibinger Gabriel  •  19 mai 2018, 12:29

Citesc și mă minunez...Adevărați corifei ai moralei pe aici... Probabil că toți aveți foarte multă experiență în spitalele patriei, o cunoașteți personal pe dna doctor, și nu-i așa, vă permiteți să ridicați piatra... Poate link ul acesta vă ajută la memorie: http://mobile.hotnews.ro/stire/20790369 Cine credeți că a luptat pt viața acelor copii? Ghici? sau nu-i așa , e vorba doar de meseria aleasă așa cum și voi sunteți desăvârșiti în meseriile voastre... Nici măcar nu vă asumati propria identitate vitejilor? E plină țara de sfinți...

stef  •  19 mai 2018, 13:07

numai freze si mingii aveti in cap...

Maria  •  19 mai 2018, 13:34

Așa este și la Mircea Robanescu in spate familia Pădure conduce dacă nu faci ce spune pleci

io  •  19 mai 2018, 13:49

Incredibil cati pot musca momeala... Dragilor, singurul, dar SINGURUL, lucru cert din toata povestea asta e ca niste femei imbracate in costume de spital curatau respectiva masina. Erau in timpul programului? S-au intors apoi in spital? Poate imi vine si mie dupa garda, imbracat in costumul de spital (pe care singur mi-l cumpar si tot singur mi-l curat) sa ma duc sa prasesc. Nici macar nu s-a incercat replicarea "experimentului"... Niste poze aruncate cu o poveste lacrimogena in spate... Ma repet, nu sunt de acord cu un comportament sclavagist, dar nu e totul alb si negru... De la aceasta poveste, indus bineinteles de autor(i), se ajunge la toti medicii sunt proprietari de sclavi si/sau spagari, toate asistentele sunt proaste si/sau (desigur) spagare... Si NU. Medicii nu sunt spagari. Medicii nu sunt proprietari de sclavi. Medicul X, conform hotararii judecatoresti nr.***, este corupt. Medicul Y, conform hotararii judecatoresti nr. yyy, a abuzat de functia sa. Nu trebuie generalizat. Pentru ca nu e normal sau corect. Dar cand asta se vrea de fapt... la asta se ajunge. Ocupati-va de lucruri intr-adevar importante. De exemplu - cine sunt medicii din comisiile de specialitate din Ministerul Sanatatii. Cum au ajuns acolo? Respectivii nu sunt pusi politic - se mentin in pofida schimbarilor guvernelor, partidelor de la putere... In concluzie, un articol despre fix nimic...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dan  •  19 mai 2018, 15:14

@Dr. G Nu am cum sa fiu infirmiera. Poate tu "oi fi" de acolo, din spital, poti fi chiar la originea articolului. A... scuze... era sa uit... copilul care a facut poze in toate cele 4 anotimpuri... cat de perseverent. Macar sa ii respectam pe cei bolnavi si sa nu ii incarcam cu faptul ca si-ar pierde timpul sa pozeze si sa transmita poze pentru presa. Ar fi mai degraba interesati de cum sunt tratati , de ceea ce ii doare si de ceea ce se poate face pentru ei. De curiozitate cati ani are acel copil si ce preocupari are? Voi chiar luati mot-a-mot tot ceea ce vi se expune? Naivitate este definitia pentru asta...

Venom  •  19 mai 2018, 15:22

@Fibinger Gabriel Sunt cam prost și nu înțeleg. Ce treabă am cu persoana? Dacă cineva își face treaba pentru care e plătit e ceva ieșit din comun? Iar dacă e medic trebuie să îi facem o statuie? Și când greșește să ținem cont că totuși a muncit?și ne facem că nu vedem? Eu nu m-am apucat să vorbesc despre caracter. Despre cum a fost radiogfafiată vorbesc tot pozelor ***. Care cu mâinile desigur dezinfectate ca la carte după lustruirea automobilului șefei atingeau mobilier, răni, pacienți. Poate ne uităm și mai atenți fiindcă e spital de copii. Am citit și știrea recomandată... am plâns mai ales la partea cu medicii care dădeau asigurări că familiile nu au probleme de igienă. Se subînțelege că spitalele sunt pahar și pericolul e la răcani. Iar medicii, tot timpul, dă-i și luptă cu infecția, da-i și luptă cu nosocomialul. Dacă îmi spune, vreun medic, că nu e niciun pericol și nu a fost vreunul, că personalul spălător e maniac al dezinfectanților mă liniștesc. Și un pont gratuit pentru maniacii identității online. Până și polițistul român recomandă nema adresa nema nume niet poze pe FB. Fiindcă internetul e mare și complex și cuprinde multe aspecte. Dacă se poate... Așa că nu e un act de curaj și nici nu te face mai credibil să îți dai numele. Până la urmă nu buletinul scrie în locul tău. Rămâi la mesaj. Și mai puțină aroganță. Pentru că exact asta e ceea ce le prisosește românilor: prea multe experiențe traumatizante în spitalele patriei. Ce poți să îi spui @Anei, dottore?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

pacientuedevina  •  19 mai 2018, 15:38

Asta e lumea mafiei medicale. Condusa de dumnezei medicali, cu pacienti *** de muls. Isi scriu si numele pe tabla sectiei de spital public, ca e mosia lor. Dar, parlamentarii pe care i-ati ales, nu vor da separe conducerea sectiilor universitare: profesorii numai pe linie didactica, managerul medical pe linie executiva a sectiei. Adio ***, conflicte de interese, musamalizari. Multumiti parlamentarilor ca va tin in umilinta, ca protejeaza mafia medicala

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion Gheorghe  •  19 mai 2018, 17:18

Un subiect trist de adevarat. Dar mai trist este ca se repeteta peste tot. Lasitate, abuzuri ale sefilor, directorilor.

Adrian  •  19 mai 2018, 20:26

Corect, astfel de cazuri se intampla in majoritatea instituțiilor de stat dar si private ( mai ales unde sunt patroni romani).Totul tine de mentalitate si asta este dovada ca mentalitatea noastra nu este construita ptr UE ci ptr Uniunea Euroasiatica al lui Putin.Cine a lucrat cu asiatici sau cu rusi si ucraineni stie cum stau lucrurile cu mentalitatea. Foarte greu o sa ne schimbam,poate peste 50 de ani de UE , si asta daca politicienii nostri nu vor reusi performanta istorica sa ne scoata din UE sau sau mai rau sa faca Romania praf si pulbere. PS.Tolo, tu te miri de madam Balgradean , dar de ce nu ne aducem aminte de Tariceanu si permisul de conducere.La un asa exemplu din partea celui de-al doilea om in Romania, ce pretentii ai la restul poporului.Stiu ca nu-i normal , ca daca unul face un abuz , eu trebuie sa ma iau dupa el si sa fac la fel,dar asta tine de educatie , cei 7 ani de acasa si de caracter.Cei 7 ani si caracterul cred ca ii lipsesc total acestei doamne doctor.

Romanu-i dat in ma-sa!  •  20 mai 2018, 14:26

Uitandu-ma la cadrele cu venerarea masinii semizeitatii sau zeitatii din spital imi zboara gandul la Lucian Pintilie (Dumnezeu sa il odihneasca.) Scena mi se pare atat de tipica unei anumite parti a societatii incat parca ar fi fost regizata de un maestru. Paznicul ala bagator de seama care sta drepti si le urmareste minutios - sa nu cumva sa piarda vreun fir de praf, sa nu cumva sa se deranjeze semizeitatea, sau zeitatea. Raspunsul profesionist al semizeitatii sau zeitatii cum ca angajatii spitalului IN MOD NORMAL spala doar ferestrele masinii, dar daca spala toata masina – este strict alegerea lor. Adica au facut-o din convingere... Deci se justifica. Este 100% legal, prin urmare sa folosim angajatii spitalului sa ne spele noua diverse lucruri, ca doar ei doresc asta... MAGISTRAL! Cred ca nici regretatul Lucian Pintilie nu putea sa regizeze asa ceva... Pristanda al lui Caragiale este mic copil pe langa paznicul care pazea spalarea masinii. Imi imaginez cum stau ei mandri dupa operatiunea de lins masina la o tigare si o barfa mica. Hahaieli. *** Ala a zis. Ala a facut. Ala cu aia. Aia cu ala. Etc Si la un moment dat apare fraza geniala a regretatului Ion Baiesu „DE BINE DE RAU – O DUCEM BINE!”

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Codruta Porcupig  •  20 mai 2018, 21:10

@Adrian Domne anticomuniste Adriane, vezi monser ca in Germania aia venerata, de unde va luati lumina toti gedaii frumosi, liberi si basisti, tocmai ce a izbucnit un scandal de coruptie si spaga. Peste 40 la suta din "refugiatii" validati de autoritatea competenta la Bremen nu sunt refugiați, ci borfasi si teroriști care plateau o mie de euro la avocati germani care spaguiau autoritatea ptr refugiati. Din cate stiu Bremen nu e in Asia, ci in buricul UE, focarul indicatiilor pretioase, anticorupte. Stiu ca e socant si contrar basmelor politic corecte ale trupei Tolontan & Co, dar asta e viata reala care refuza sa curga in jgheabul propagandei progressiste. Hai succesuri si spor la lasere anticorupte, plus pupici lui Basescu si Damei sale nicaraguane.

Catalin  •  21 mai 2018, 5:08

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Oz  •  21 mai 2018, 11:38

Excelent scris articolul! Chapeau

Oz  •  21 mai 2018, 11:41

Excelent scris articolul! Chapeau!

paul S  •  22 mai 2018, 13:05

Spitalul se numeste Maria Sklodowska Curie, nu "Marie Curie", iar stadionul Arena Nationala, nu "National Arena", ignoranti numaratori de cornere.

Comentează