Firma unui mason cu studii la Academia SRI vinde spitalelor românești roboți cu 150.000 de euro bucata, care au ca preț de intrare 65.000 de euro!

Robotul de eliminare a infecțiilor nosocomiale cu lumină pulsată UV-C cu XENON este cumpărat de spitalele din SUA cu 80.000 - 100.000 de dolari, iar firma Sanimed îl importă cu 65.000 și-l revinde spitalelor noastre la preț mai mult decât dublu!

marți, 19 noiembrie 2019, 7:43

de Mirela Neag, Răzvan Luțac, Cătălin Tolontan

Sanimed International Impex este compania care aduce în România robotul Xenex UV-C. Robotul este folosit pentru a omorî germenii din spitale, cu ajutorul luminii ultraviolete.

Omul care face afaceri cu nepotul lui Fidel Castro

Patronul și administratorul Sanimed este Cătălin Hideg, despre care echipa de investigație a scris în 2015, în timpul cazului Secureanu.

Cătălin Hideg, centru, Florin Secureanu, stânga, și generalul Onișor

Puternic conectat la masonerie, precum și la persoane precum Florin Secureanu sau din sistemul academic al SRI, precum generalul Onișor, Hideg a controlat o parte a acțiunilor de la Sanimed, până în 2017, printr-un off-shore din Cipru și a făcut afaceri și cu nepotul lui Fidel Castro.

3,1 milioane de euro e cifra de afaceri declarată de firma Sanimed pe anul 2018, când a avut un profit de 510.000 de euro

Libertatea a găsit în sistemul de achiziții publice mai multe acorduri-cadru pentru cumpărarea robotului importat de Sanimed de către Spitalul Marius Nasta (maximum 4 bucăți) și de către spitalul Județean Tulcea (maximum 8 bucăți).

În ambele cazuri, prețul per bucată este în jur de 175.000 de euro (174.000 de euro la Nasta, 176.000 de euro la Tulcea).

Spitalul Județean Tulcea a răspuns ziarului că încă nu a cumpărat nici unul dintre roboții stipulați în acordul-cadru, iar către firma Sanimed nu s-a făcut încă nici o plată.

Sanimed afirmă, pe propriul site, că alte 3 spitale au cumpărat produsul Xenex UV-C:

Unul dintre cei doi roboți de la Spitalul Municipal “Dr. Aurel Tulbure” din Făgăraș

Ziarul a identificat contractul de la Spitalul Clinic “Victor Babeș”, încheiat pe 14 septembrie 2018 între firma Sanimed și ASSMB (Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București).

Conform contractului cu firma lui Cătălin Hideg, prețul robotului deja vândut către Victor Babeș este de 737.700 de lei, adică aproximativ 154.000 de euro.

Cătălin Hideg | Foto: Agerpres

“Noi am fost primul spital care a testat acest aparat, acum mai bine de un an, în toamna lui 2018. A fost achiziționat prin ASSMB. Prețul de achiziție al robotului și doar al robotului este cel prezent pe SICAP / SEAP. E OK, funcționează, ne folosește”, au spus, pentru Libertatea, oameni din Spitalul Clinic “Dr. Victor Babeș”. Ziarul a trimis o solicitare oficială spitalului, însă nu a primit, deocamdată, vreun răspuns.

În cazul Institutului de Ocrotire a Mamei și Copilului Prof. Dr. Alfred Rusescu e vorba de un contract mai mare, în care, pe lângă cei 4 roboți, sunt stipulate și alte aparate.

Care este prețul real al unui astfel de robot?

“În România, prețul de intrare cu taxe, fără transport, este de 60.000-65.000 de euro”, spune pentru Libertatea o sursă din industria aparatelor medicale. Informația este în concordanță cu prețurile devenite publice în SUA, acolo unde costurile ridicate ale sistemului medical au obligat companiile și spitalele să fie extrem de transparente.

Într-un studiu publicat în octombrie 2015 de ECRI Institute din Pennsylvania, un ONG de cercetare în domeniul medical, sistemul Xenex UV-Ccosta aproximativ 81.000 de dolari.

Robotul de eliminare a infecțiilor nosocomiale cu lumină pulsată UV-C cu XENON

“Roboții costă circa 100.000 $ bucata”, spunea și Morris Miller, CEO Xenex,citat de publicația economică Xconomy din Cambridge, Massachusetts, orașul în care funcționează celebra universitate MIT.

Articolul a fost publicat acum un an, pe 9 octombrie 2018, cu 3 săptămâni după ce robotul a fost vândut cu 154.000 de euro pe bucată la Spitalul Clinic “Victor Babeș”.

Compania Xenexa fost fondată în 2008 de doi epidemiologi americani, Julie Stachowiak și Mark Stibich, ambii cu doctorat la prestigioasa John Hopkins University din Baltimore, Maryland.

Patronul firmei Sanimed nu a răspuns încercărilor ziarului de a afla de unde decurge diferența de preț dintre cumpărare și vânzarea robotului Xenex UV-C, deși ziarul a trimis întrebări încă de acum o săptămână.

Comentarii (3)Adaugă comentariu

Nelu  •  21 noiembrie 2019, 17:24

Cum va sună 10% comision pentru manager?

Mihai  •  22 noiembrie 2019, 8:55

"de unde decurge diferența de preț dintre cumpărare și vânzarea robotului Xenex UV-C" - niciodata nu veti primi un raspuns onest la intrebarea asta, din partea patronului. Nu va mai tin in suspans, va spun eu : din dorinta de parvenire. Pe principiul "nu e prost cine mananca sapte paini, e prost ala de i le da". Da, ca au si ei principii, patronii.

Paul Munteanu  •  22 noiembrie 2019, 11:07

Buna ziua, Am vazut valva din presa legata de vanzarea acestor roboti. Nu mi se pare corecta abordarea Domnului Tolontan. In calitate de specialist in vanzari de tehnologii de inalta clasa ( vezi siteul meu) pretul unui utilaj adus din zona NON euro are urmatoarele elemente incluse: Pret Fabrica Pret Transport Taxe Vamale Accesorii auxiliare Accesorii pentru intretinere Garantie standard 12 luni - inclus in pretul de baza Extragarantie la 3 ani - costa de la 5000 la 10000 USD Formare echipa service Costuri de service Deplasari la revizii Costuri in garantie Costuri de promovare si prezentare Taxe si impozite pt fiecare vanzare Profitul Fimei Vedeti cate costuri reprezinta un pret de 155000 euro? Cam multe Indiferent de profitul ramas nu poti acuza o firma ca cumparat un utilaj cu un pret si l vinde cu un pret dublu sau triplu daca mi permite piata sau sistemul de licitatii SICAP. INSEAMNA CA NU MAI AVEM ECONOMIE DE PIATA? Daca dumneavoastra puteti dovedi ca firma SANIMED A FACUT profit brut din diferenta dintre 155000 euro si 65000 euro adica vreo 90000 euro cred ca v ati facut calculele gresit. Sper sa va descurcati in instanta cu probe bine adunate. In domeniul privat este greu sa ti faci o imagine in 20 ani. Clientii se castiga greu iar mentinerea lor la fel de greu. Este usor sa arunci cu noroi in munca unei firme asa cum ati facut dvs. Cumva vreti sa favorizati concurenta SANIMED? Va urez o zi buna.

Comentează