”În timp ce Digi 24 ceartă lumea că nu stă în case, pe noi, angajații de la RCS-RDS, ne trimit la instalări!”, spun oamenii celei mai mari companii de cablu. Reacția companiei

Angajații fac referire la faptul că Digi24, postul de știri al grupului, a rulat sâmbătă timp de mai multe ore reportaje critice (”Inconștiență fără margini”) despre oamenii care nu stau în case și au ieșit la plimbare în parcuri, la piață sau la iarbă verde în Băneasa. Cei mai vizați au fost vârstnicii, cu burtiere precum ”Bunicii nu stau în casă”.

sâmbătă, 21 martie 2020, 6:54

de Daniel Ionașcu și Cătălin Tolontan

UPDATE:
20.07 RCS-RDS susține că a luat măsuri de protecție a angajaților și clienților, iar echipele de teren care fac instalări sau intervenții au fost dotate cu măști, ochelari, mănuși, dezinfectant. Comunicatul integral al companiei se regăsește la finalul articolului.

 

Titlurile care au rulat astăzi la televiziunea Digi24

„Pe de o parte pe Digi 24 îi ia la țintă pe bătrâni că sunt nedisciplinați, pe de altă parte, le luăm banii și-i expunem și pe ei, când ne trimit în case să facem instalări, că noi mergem cam la patru cinci adrese pe zi” Angajați ai RCS-RDS

De la declanșarea crizei de coronavirus, există o cerere mărită de montare de cabluri TV și de internet, iar RCS-RDS continuă să-și trimită oamenii pe teren, în casele celor care solicită instalarea, susțin mai mulți angajați.

Unii dintre angajați se plâng că sunt trimiși să lucreze fără suficiente echipamente de protecție și într-un mediu nesigur, ”riscând atât sănătatea noastră, cât și pe cea în ale căror case intrăm”.

E vorba nu de cei de la mentenanță, ”care e normal să lucreze în foc continuu și au contact cu puțină lume, ci de cei de la instalări, care merg la clienții noi și intră în case”.

Angajați: ”RCS-RDS are o listă cu oamenii izolați și adresele lor”

”Compania a făcut pauză de instalări doar pe 16 martie, imediat după declararea stării de urgență. Apoi am luat-o de la capăt, ne obligă să mergem instalări ca să facă rost de clienți. Șefii ne-au spus că ei dețin o listă cu cei izolați, de unde or avea așa ceva?!”, susțin angajații RCS-RDS.

Lista cu oamenii în izolare s-a dovedit validă și utilă săptămâna trecută, povestesc angajații, ”când o echipă din Prahova a avut programare pentru instalare la o familie ce se afla în izolare. Ajunși acolo, li s-a comunicat că sunt pe listă și băieții din echipă au plecat”.

”Cum nu se știe cât de actualizată e lista cu cei izolați, se apelează și la o altă metodă. Ne pun ca oamenii să semneze o hârtie de unde vin. Uitați hârtia!”, zic muncitorii. ”Dar e o inconștiență, de unde știm noi că oamenii ne spun adevărul, că nu au venit din Italia sau Spania sau cu cine au intrat în contact?”, spun angajații ai RCS-RDS.

”Intrăm în 5-6 case pe zi”

Formularul, aflat în posesia Libertatea, este cel pe care clienții sunt obligați să îl completeze.

Formularul pe care angajații trebuie să îl completeze

Aceștia trebuie să declare pe proprie răspundere dacă au sosit dintr-o țară aflată în zona roșie sau zona galbenă, dacă au fost trimiși de autorități în izolare sau puși în carantină și dacă au cumva simptomele specifice COVID-19.

„Salariul nostru este de 2.700 de lei. Echipele de noi clienți au undeva la 5-6 instalări pe zi, intră în 5-6 case/apartamente. Acolo totul este nesigur și stăm 45-60 de minute în fiecare apartament, când tragem totul. Plus în afară încă o jumătate de oră, în medie”Alt angajat

”Mai este problema că poate echipa a contactat virusul și îl transmite mai departe, în comunitățile respective. Înțeleg că șefii RCS nu vor să sisteze lucrul, dar echipele nu au primit nici măcar mănuși sau măști. Sunt oameni care au acasă bătrâni, părinți cu probleme cardiace, au acasă copii diagnosticați cu astm, acestea fiind printre cele la risc”.

Cei mai importanți din România

RCS-RDS este cel mai mare operator de cablu și internet din România, având peste 3,1 milioane de abonați la serviciile de televiziune și încă 2,2 milioane de clienți pentru serviciile de internet fix. Alte 3,3 milioane sunt clienții telecomunicațiilor mobile.

De la începutul crizei, Digi 24, postul de știri deținut de RCS-RDS, a reușit o creștere de peste 3 ori a audienței.

Compania are peste 13.000 de angajați la nivel național. ”La instalări la București sunt 100. La Ploiești cam 30. Noi vrem să muncim, dar în aceste timpuri ar trebui să facem, totuși, altceva”, explică angajații.

Digi a anunțat pe bursă măsurile de protecție

Digi a anunțat deja pe Bursa de Valori București (BVB) că a luat deja o serie de măsuri:

Libertatea a scris încă de miercuri că salariații mai multor companii de cablu sunt speriați de faptul că merg în casele oamenilor fără echipamente suficiente de protecție.

RCS-RDS: echipele au fost dotate cu măști, ochelari, mănuși, dezinfectant

Operatorul de cablu și internet a transmis că a luat măsuri pentru a proteja sănătatea angajaților și pe cea a utilizatorilor săi.

Redăm mai jos poziția companiei:

”Așa cum am anunțat încă din 11 martie, compania a luat măsuri de prevenție conform recomandărilor ințiale transmise de autoritățile statului în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19. In 17 martie, ca urmare a apariției unei noi decizii a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU), care enunță o serie de condiții cu privire la modul de realizare a intervențiilor pe teren ale echipelor furnizorilor de utilitați și servicii de cablu tv și internet, au fost actualizate procesele interne, s-au adoptat măsuri în conformitate cu recomandările autorităților și am difuzat o a doua poziție publică în care am prezentat măsurile companiei în contextul în evoluție al pandemiei COVID-19. Sănătatea colegilor nostri, dar și a clienților este de cea mai mare importanță pentru noi.

Mai exact, programul de lucru al echipelor care se află în contact direct cu clienții (puncte de prezență/ instalare sau service) a fost modificat pentru a răspunde doar urgențelor și situațiilor critice. Pe parcursul săptămânii, echipele de teren care fac instalări sau intervenții au fost dotate cu măști, ochelari, mănuși, dezinfectant și au fost concepute și transmise instrucțiuni specifice pentru interacțiunea cu clienții, în cazul intervențiilor în spațiul locativ.

Suntem în contact permanent cu autoritățile pentru documentarea cazurilor de autoizolare, conform deciziei CNSSU, astfel încât să reducem riscurile de sănătate atât asupra angajaților, cât și asupra clienților. Situațiile sunt actualizate cu frecvență zilnică, în funcție de disponibilitatea datelor la nivelul instituțiilor locale de sănătate publică.

Pentru moment, echipamentele achiziționate sunt suficiente pentru a asigura instalările care erau programate sau intervențiile de mentenanță.

Le mulțumim colegilor noștri pentru eforturile pe care le fac în această perioadă pentru a asigura continuitatea serviciilor. Prin aceste eforturi ale lor lor, milioane de români se pot bucura de calitatea serviciilor Digi TV, Digi Net sau DigiTel. Contăm pe buna credință și sinceritatea clienților în transmiterea de informații corecte în legătură cu starea lor de sănătate, și urgența intervenției, asigurându-ne, totodată, că angajații noștri se conformează regulilor de sănătatea și protecția muncii, special instituite în această perioadă.

Nu în ultimul rând, facem apel la clienți să dea dovadă de responsabilitate și spirit civic și să comunice toate datele utile pentru că echipele noastre să își desfășoare activitatea în condiții sigure pentru ei și pentru familiile lor. Obiectivul nostru este același: să asigurăm serviciile utile comunității mai ales în astfel de momente solicitante pentru toți”.

Comentarii (17)Adaugă comentariu

golan cti  •  22 martie 2020, 2:07

cred ca au dreptate angatii.Acum au solicitat abonatilor plata online,dar pe angajati nu=i protejeaza,precum si pe cei carora le fac lucrarile de instaltii.

bg  •  22 martie 2020, 5:53

Din cate imi amintesc patronul de la RCS-RDS este in topul miliardarilor romani! Asteptam din partea dansului o initiativa privind ajutorarea sist. sanitar de la noi, chiar daca dansul se trateaza in afara. Poate ca si noi, cei multi, angajati care muncim zilnic ca sa ne platim ratele, sa ne sustinem familiile si poate ca si statul roman { atat de hulit} prin facilitatile oferite med. de afaceri, au contribuit substantial la bunastarea personala a d-lui Teszari recunoscuta international. Si e bine sa fie asa! Morala crestina spune ca e bine sa imparti cu cei nevoiasi o parte din ce ai dobandit tu in cursul vietii. Nu spune cat, atat cat te lasa inima. Unii doneaza 90% din avere. Ehee... nici chiar asa! Se spune ca din putin se face mult si nu putini romani sunt in top Forbes 500...

Alex  •  22 martie 2020, 7:02

Stați liniștiți că nu sunteți singurii cărora una li se recomandă oficial și, sunt obligați la a face exact opusul.

Stefan  •  22 martie 2020, 7:54

Foarte adevărat ...vineri sa dat o pereche de mănuși .. Cei de la birouri sunt protejați stau acasă ,lucrează de acasă ei se infectează între ei :))) Noi suntem "Cobai" intrăm de 7 ori a instalării la oameni ..pe zi și luam contact cu ei ... Nu am primit nimic decât o pereche de mănuși de plastic ..atâta tot restul sunt minciuni și dezinformări ..

Ervin  •  22 martie 2020, 11:16

@stefan ar trebui toți angajații sa spuneți și sa anunțați toată lumea de ceea ce se întâmplă. Riscul de contaminare este extrem de mare. Dacă nu învățăm sa vorbim și sa spunem cu voce tare ce se întâmplă nu o sa schimbe nimic ever. Am fost la parlament și am văzut cum cei care ne conduc se testează și se îngrijesc și se izolează și au și măști și dezinfectant și tot ce trebuie.... Vezi și obligația aberantă din ordonanța asta nr 2 în care la o înmormântare sa nu participe mai mult de 8 persoane... este strigătoare la cer... Hai ca un botez îl mai amâni cu toate ca nu ar trebuii... Dar la o înmormântare.... Ca sa facem haz de necaz se calculează cu tot cu gropar, cantor și preot? Rudele de gradul 1 și 2 sa nu participe la înmormântare...... Acuma vedem cât de actuale și puternice sunt reflexele comuniste la statul Român și după 30 de ani .... Eșalonul 2 PCR e nostalgic :)))) Am fost primul sau al doilea stat din Europa sa suspendam Convenția ptr Drepturile Omului. Chiar dacă știm ca nu este vorba de asa ceva în cazul de față, să numai spunem ca aseară deja se vorbea pe grupuri ca referirea la nr de participanți la înmormântări și botezuri a fost strecurata de Arafat ca o oprimare a creștinilor ortodocși. Într-un scenariu ipotetic și absurd închipuiți-vă ce s-ar întâmpla dacă ar fi un creștin membru marcant al unui guvern într-un stat arab și ar da o ordonanță care sa restrângă drepturile religioase ale majorității Arabe :)))))))))) Chestiuni extrem de sensibile sunt tratate heirupist și asta creează doar probleme în ultima instanță ptr toți.

Andrei F  •  22 martie 2020, 11:22

Este un cerc vicios...Noile branșări mai mult că sigur că se referă la familiile care se întorc în țară...Pot fi familiile închise în casă fără mijloace de informare 15 zile sau luni întregi cum s- a întâmplat în China???? Probabil că locuințele au fost branșate cândva la serviciile de cablu sau internet și acum autoritățile ar trebui sa impună branșarea acolo unde se poate folosind vechea infrastructură a altei rețele( Alt caz este Akta nu permite intrarea angajaților în locuințele abonatilor și firma acum este in incertitudine ...a fost închiriat rețeaua de RCS pe 3 ani de zile până Concurenta finalizează absorbția ...)...În multe cazuri locuințele celor plecați în străinătate au fost debranșate de la celebra firida- caseta de pe scara blocurilor sau la stâlp și rebranșarea nu ar impune intrarea în locuinte...Apoi se poate cabla în multe cazuri până la ușă apartamentului și de acolo poate continua abonatul...Semnarea hârtiilor poate fi înlocuită cu o poza făcută de la 2 m...O alta idee ar fi folosirea dispozitivelor care oferă,, internet la priza,,- am auzit cu toții reclama....În situații de criza trebuie sa ne gândim la răspunsuri pe măsură....Aici ar trebui și Guvernul să intervină...Informarea populației poate fi decisivă în pandemie....

Andrei F  •  22 martie 2020, 11:25

Și uite cu ce idee vine copilul ...Poate guvernanți se gândesc să retransmită analogic- prin vechile antene care putea fi și furculița de aluminiu...-postrurile televiziunii publice....

RCS – RDS  •  22 martie 2020, 16:19

Ceea ce cred eu este ca nenea Zoltan Teszari nu stie sau poate nici nu il intereseaza de ceea ce se intampla in mosia lui . La birouri sa rezolvat repede .. se lucreaza de acasa , pentru ca prin birouri sunt : verisori , cumnati , sotii si iubite , si trebuie protejati ca daca se intampla ceva cu sclavi pe plantatie care isi aud la telefon "au trecut 25 de minute si nu ati reusit sa schimbati o fibra optica de 3 fete de stalp " o sa vine ei cei de la birouri sa faca asta , de aceea sunt protejati . In aceasta perioda de cod rosu se spune sa nu iesiti din casa sa nu dar daca noi cei de la service nu avem *** suntem obligatii sa dam jos de pe strazi sau lini cabluriile de la vechiile firme . Cei batrani de la sate cand te vad la poarta lor ca tai si strangi cabluri automat ies si sunt in contact cu tine sa te intrebe ce se intampla ? sunt probleme cu curentu ? sau daca tot te urci nu imi schimbi si mie becul de la stalp ? . Asta fac asa numiti directorasi si sefi care stau acasa si dau telefoane , ca una este sa iei de la 5000 de ron in sus si alta este sa ai 2100 sau 2200 cu Sambete si Duminici lucrate si neplatite . Este grav sa se piarda o suma mare pe luna :( . Noi cei care lucram pe sate si comune nu avem tupeul sa cerem marire de salar pentru ca riscam sa fim dati afara si intradevar este foarte greu sa gasesti un loc de munca , dar ei care sunt sus si aiureaza ca ne conduc au tupeul sa ne ceara sa mergem si sa remediem probleme in situatie de pandemie la 10 - 12 case in tura de 9 ore . Alooo directorasi si sefuti ai RDS ati gandit cumva sa oferiti o prima sau un bonus pentru cei care lucreaza , macar asa daca tot se risca si se expune pentru bunastarea companiei si pentru bani care va intra voua pe luna in cont ? Nu se poate asa ceva , si cred ca daca cineva din sefime o sa citeasca asta o sa rada cu lacrimi . Dar va intreb , daca din 10 echipe s-ar imbolnavi 6 ce o sa faceti ? o sa iesiti voi pe teren ? sau cum o sa ajutati acele persoane si familile lor ? Cam grea aceasta intrebare si sigur va da cu virgula .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

pawn  •  22 martie 2020, 18:19

imi place totusi ca si-a adus lumea aminte de numele invizibilului rege al romanie, zoltan teszari :) pe asta nimeni nu l-a intrebat niciodata nimic, nimeni nu stie cum arata, n-a facut NIMIC ptr tara asta (ba dimpotriva, daca e sa credem soaptele aluzive la relatiile cu statul de otel inoxidabil). ce surpriza ca-si trimite angajatii in prima linie :)) cum o fi sunat propunerea alternativa: "fii atent, ca au venit astia din italia, sunt 100 la usa care asteapta sa-ti ia locul"? pesemne ca da.

Marius  •  22 martie 2020, 18:26

Maaaama - ce dur esti - ai vrut sa te iei de digi dar ai dat cu batul in balta. Pai inconstientii aia din parcuri erau acolo sa frece duda, pe cand instalatorii erau in timpul serviciului, primeau salariu pe activitatea aia, salariu cu ajutorul caruia se cumpara bunuri si servicii pentru a sustine economia aia deja subreda. Plus ca daca sunt instalatori, acum mai mult ca niciodata este nevoie de o retea care sa funtioneze prompt, sau poate sunt oamenii vulnerabili care aveau instalarea la internet. Dar atat te duce capul: sa compari inconstientii din parcuri cu niste oamenii care munceau, asta pentru ca ti-a dat tie "un pont" unul care vroia sa fie si el in parc dar nu a putut din cauza job-ului la digi.

Florin  •  23 martie 2020, 10:02

Ordonanța militară cu recomandări? Ajungem ca in Italia Spania... si avem crematorii putine !!!! Dacă nu se interzic urgent toate activitățile neesențiale si izolare impusă o sa ajungem in vara sa numărăm morții!!! Toti medicii spun izolare, dar se lucrează peste tot. Daca nu stam toti macar doua saptamani, peste o săptămână vom auzi ca trebuie sa stam încă două trei....??? Vai de noi .... cineva se joacă cu viata noastra

naie  •  23 martie 2020, 11:07

Dotarile sunt manusi menajere si nu au fost date de la inceput, ochelari dati doar vineri si masti am primit doar azi 23.03.2020, dezinfectantul este alcool sanitar

Daniel  •  23 martie 2020, 15:21

Același mod de abordare față de angajați și clienți se regăsește și la CN Poșta Română. Mănuși și măști prin unele ghișee (mai mult deloc sau de acasă ) dezinfectanți dubioși (distribuiți la oficii în bidoane de cola) și...cam atât. Chiar dacă un oficiu poștal poate fi un real pericol, un loc de intrare și răspândire a virusului.

Claudiu  •  23 martie 2020, 22:00

Dezinformare dl Tolontan, sunteți de toată jena, echipele de instalări nu mai făceau instalări la acea dată, nu mai mințiți lumea și dezinformați plecând de la o sursă neverificată, eu știu foarte clar că instalările erau suspendate, iar daca echipele service nu ar mai lucra, poate că mulți nu mai citeau azi articolul. Cât despre măști, du-te la farmacie sa cumperi, că la un moment dat tot trebuie să ieși din casă!

RCS – RDS  •  24 martie 2020, 11:50

Claudiu , e posibil ca dezinformarea sa fie la tine in birou , sau mai bine la tine acasa . Instalarile au fost sistate doar o zi si eu stiu foarte clar ca au fost sistate doar o singura zi . Daca echipele de service nu ar mai lucra , intradevar nu ar mai putea anumiti abonati sa se uite la 3 televizore deodata si sa se ceara urgentare daca traficul pe wii-fi nu merge mai mult de 20 de Mb si intradevar nu ar mai intra la tine in cont lunar acel salar care este triplu fata de echipele care isi sacrifica sanatatea pentru voi care stati acasa si lucrati de acasa, vorba vine ca lucrati , ca va este frica si nu faceti nimic pentru ei . Claudiu am incercat la 4 farmaci si la toate mi-sa spus ca nu au manusi . Si pentru multi colegi noi tot la farmacie sa merg sa intreb de echipament de lucru ? salopete , ca sa nu mai spun de alte obiecte vestimentare pentru lucru . Sincer , cred ca si tu esti unul ca cel care a raspuns si a dat o comanda super urata acum ceva timp . Explicand ca este ploaie torentiala si nu se poate rezolva *** intrun timp rapid si sa se ia altceva pana se opreste ploaia , raspunsul a fost : "Lasa lasa , baga si rezolva ca la mine in birou nu ploua" . Asa si acuma , lasa-ti bagati si faceti ca la noi acasa nu este nici un virus .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

valentin  •  24 martie 2020, 12:47

dragi colegi de service ,in zilele astea compania ne arata cat de mult ne apreciaza,dand o pereche de ochelari ,o masca acum 4zile care a venit cu instructiuni ca dupa 7zile sa fie spalata si purtata iar si 3perechi de manusi.adevarul este unu crunt prin acea adeverinta firma se spala pe maini in cazul unei infestari a unui angajat.eu unu cu un salariu ca al vostru o sa investesc in sanatatea mea achizitionand cu cutie de manusi si 10-20 masti.FELICITARI PT ARTICOL...IN SFARSIT A PUS CINEVA PUNCTUL PE I

RCS RDS  •  8 mai 2020, 11:16

Pentru toti cei care va gânditi sa lucrați la Rds Rds sau Digi ... va dau un sfat ... fugiti cat puteti de această companie . In aceasta perioada in care sa spus si sa scris despre virus despre ideea de stai acasa despre ideea de a preveni răspândirea ... angajații din această companie , adică cei care lucrează pe teren ... au fost puși în prima linie . Ok multi dintre noi ne gândim si la oameni care stand acasa si nu le mai funcționează TV-ul sau internetul ... sa mergem sa ajutam ca este greu ... dar asteptam si noi din partea marilor SEFI sa primim o prima ... macar pentru ideea de mulțumire ca am fost in prima linie . Pentru luna Aprilie nu sa primit nici macar 1 leu prima . Cu câteva zile înainte de ziua de salar au început emailuriile si vrajeala domnului director general Cristi ca daca nu sunt peste 5 sesizări efectuate în interiorul domiciliului abonatului nu se va vedea nici o prima . Deci in aceasta perioada noi am fost obligați forțați să intrăm în casele oamenilor . Cum spuneam mai sus ... suntem multi care nu trebuie sa fim obligații , suntem conștienți si chiar vrem să ajutam ... Dar vrem să vedem ca suntem respectați si sa primim un fel de mulțumire pentru asta . Cei care am lucrat în zilele de Pasti si de 1Mai sa recuperăm rețele vechi de pe stâlpi sau echipamente din scările blocurilor pentru "A dovedi orele lucrate " . Ca idee ... oameni fiind obligații sa stea acasa ... văzându-ne catarati pe stâlpi ies eu si automat se făcea interacțiunea cu noi întrebând daca le oprim curentul sau daca le schimbam becurile , asta cred ca se intelege ca erau persoane in varsta , deci a fost un lucru super bine gândit pe perioada de criza de domnul director Cristi . Cei de la salvare sau echipele RDS au fost la fel in prima linie . Sunt directori si sefi care au lucrat de acasa ... au sunat sa dea comenzi , sau sa întrebe de ce sa oprit mașina 3 minute in camp ... ca trebuie sa ne abtinem sa ne facem nevoile fiziologice , ei au primit prime sau măriri de salarii ca au lucrat pe perioada de pandemie . Domnule director general Cristi ... de prima primită de cei care au fost in linia întâi în luna Martie sa ai parte toata viata ta .

Comentează