Schimbare de strategie la Stirile Antenei 1

Anuntata oficial aseara in Antena 1, Revenirea lui Vlad Petreanu la comanda stirilor este sinonima cu intentia de a acorda o pondere mai mare subiectelor serioase. Petreanu este adversarul declarat al tabloidizarii „Observatorului”. Buletinul principal va fi in continuare prezentat de Alexandra Stoicescu si Lucian Mindruta, dar acesta din urma nu va mai fi redactor sef al Stirilor.

joi, 16 noiembrie 2006, 8:04

Anuntata oficial aseara in Antena 1, Revenirea lui Vlad Petreanu la comanda stirilor este sinonima cu intentia de a acorda o pondere mai mare subiectelor serioase. Petreanu este adversarul declarat al tabloidizarii „Observatorului”. Buletinul principal va fi in continuare prezentat de Alexandra Stoicescu si Lucian Mindruta, dar acesta din urma nu va mai fi redactor sef al Stirilor.

Comentarii (32)Adaugă comentariu

Loki  •  16 noiembrie 2006, 9:37

Probabil ca vor avea o identitate mai accentuata daca vor face stiri serioase. Totusi, cred ca multe din productiile pentru jurnalele Antenei 3 vor fi si in Observator.

In Evenimentul Zilei, Mindruta face niste declaratii periculoase pentru imaginea sa in legatura cu ceea ce crede si a crezut el ca ar conta intr-un jurnal de stiri. Sint anumite viziuni care nu pot fi facute publice atita timp cit publicul larg le va judeca mereu superficial si foarte acuzator.

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 10:32

E o schimbare de atitudine sa schimbi comercialul cu tehnicianul. Riscanta, ce-i drept, insa bine-venita, pt ca Mandruta mai avea putin si facea din Observator un fel de „Din Dragoste”, „Iarta-ma” sau „Dan Diaconescu in direct”. Poate ca in felul asta primim mai multa informatie si mai putin can-can ieftin (dar vandabil). Si-asa popularitatea Observatorului era in scadere si se simtea nevoia unei schimbari.
Am dreptate, sau sunt subiectiv?

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 10:35

Si pentru ca nu am apucat sa ma refer la meciul de aseara, ati vazut ca se poate si fara Mutu! Si inca ce bine!

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 10:37

Cum se face ca dupa Revolutie, an de an, stirile externe sunt din ce in ce mai rare, mai ales daca ele nu au legatura cu tara noastra? Intrebarea e valabila pentru toate posturile de televiziune.

Horatiu Cioara  •  16 noiembrie 2006, 10:39

De ce Antena 1 nu foloseste mai mult stirile prelucrate de Antena 3. Se presupune ca acesta din urma este un post de stiri serioase…

jders  •  16 noiembrie 2006, 10:56

Tolontane, vezi bine unde a dus tabloidizarea stirilor generaliste. Probabil ca la GSP tu esti responsabil cu „strategia” ce a dus tabloidizarea stirilor sportive. Vezi ca te asteapta aceeasi soarta ca pe Mandruta, sau poate chiar mai rea. Internetul e plin de femei goale si totusi voi va incapatanati sa le puneti si in paginile web GSP. Mandruta da vina pe faptul ca nu a facut un sondaj inainte sa transforme Observatorul intr-un jurnal de bordel. Poate ca n-a avut bani sa-l faca dar voi puteti sa faceti usor un sondaj pe internet ca sa vedeti ce parere are lumea de GSP.ro. Asta daca vreti sa va pastrati slujbele.

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 11:10

@ jders

Nu cred ca e vorba de pastrat slujba, cata vreme comercialul aduce audienta, este vorba despre atitudinea unui jurnalist de a se prostitua sau nu, pentru ca eu consider prostitutie, actiunea unui jurnalist de a scrie ce se vinde si nu ce simte. E un fel de Vacanta Mare, daca vreti.

Albu  •  16 noiembrie 2006, 11:17

Buna miscare! Mi-a placut si ancheta de aseara cu masinile senatorilor. Vreau mai multe subiecte din astea. Si mai multa informare despre ce inseamna UE nu ar strica.

Spor!

psi  •  16 noiembrie 2006, 11:22

Cred ca audienta observatorului este afectata si de asocierea cu PC, nu sunt considerati obiectivi deci oamenii isi cauta alte surse. Si s-a observat de fiecare data in perioada alegerilor sau a purtarii unor negocieri(si nu numai) ca erau loviti dusmanii PC-ului, de multe ori gratuit. De ce s-ar mai uita cineva? Doar pentru a vedea chilotii vreunei vedete? Pentru asta exista emisiunile lui Dan Negru.

jders  •  16 noiembrie 2006, 11:30

Koreanu, comercialul pe care-l practica GSP-ul nu va mai aduce audienta multa vreme. Cam toata lumea si-a pus internet si care vrea sa se uite la nuduri stie unde sa le gaseasca. Da’ e mai usor pentru GSP sa puna poze decit sa scrie texte ca lumea. S-a intors lumea cu susul in jos ca a ajuns o femeie (Maria Andries) sa scrie mai bine despre sport decit toti barbatii de la GSP. Asa ca aialalti care-si zic ziaristi ar trebui sa puna mana si sa-i studieze cu atentie textele fetei ca au ce invata de acolo. Eu de fapt daca as fi patronul GSP i-as da afara pe Ioanitoaia, Tolontan si restul de „adepti ai comercialului” si as pune-o pe Maria Andries redactor-sef. Da’ poate ca asta se si pregateste in culise si noi nu stim, iar Tolontan e prea preocupat sa aleaga pozele erotice din ziarul de miine ca sa vada ca o sa-l inece valul schimabrii.

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 11:35

O rugaminte pt cititori:

Nu am vazut meciul de aseara, iar din ce se poate vedea pe gsptv, nu e prea clar, la gol este un atacant roman care trage doi fundasi dupa el si destabilizeaza apararea, moment in care Marica sesiseaza si schimba directia de atac. Asta imi aduce aminte de pe vremea cand Piturca profita de spatiile pe care i le creau Balint sau Lacatus.

Intrebare: Cine e atacantul respectiv?

WELL SPOTTED PITZI!

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 11:54

@jders

Te mai contrazic un pic, dar numai un pic de data asta. Sunt perfect de acord cu faptul ca Maria e cea mai buna ziarista de la GSP, insa in acelasi timp trebuie sa recunosti ca Tolontan isi ocupa meritat functia de redactor-sef, pt ca e bun ca sef. E foarte greu sa fii genial si ca jurnalist, si ca sef.
Aproape imposibil.

GabiKoreanu  •  16 noiembrie 2006, 11:56

Poate am exagerat un pic cu „genialul” asta, pe de o parte, iar pe de alta parte o sa apara imediat contestatarii Mariei sa-mi dea peste bot

Cătălin Tolontan  •  16 noiembrie 2006, 12:34

jders: sa inteleg ca nu-ti plac textele lui vochin sau geambasu, iar cosasu, tudor octavian, paraschivescu, georgescu sau buzarin sint mult sub nivelul tau. Stii ce e interesant? Nu te-am vazut pe nici unul dintre topicurile despre dopaj, situatia din box si alte teme care ies din zona de interes imediat. Teme tratate de gsp. Cu siguranta nu stii, pt ca n-am vrut sa ne laudam, insa gsp a primit un trofeu acum citeva zile din partea Agentiei Nationale AntiDoping. Asta apropo de temele frivole care ar inunda ziarul. Si care nu sint in ziar, ci doar pe net! Ele reprezinta sub 5% din informatia si comentariile furnizate de noi. In alta ordine de idei, bineinteles ca va veni si momentul in care nu voi mai fi redactor sef. Sper sa ramin insa jurnalist. Multumesc!

Doru11  •  16 noiembrie 2006, 13:15

stiti ce e interesant, dle Tolontan? Acum e „la moda” sa nu mai fii „la moda”…de unde si criticile pe care unii vi le aduc (uneori, nedrept).
In legatura cu schimbarea de la antena 1, Doamne-ajuta, poate nu mai vedem 2 min stiri 5 min sotii si amante de fotbalisti si 10 min scandal in declaratii…ca asta e „la moda”, nu?

nudul gol de arta  •  16 noiembrie 2006, 13:30

@Cătălin Tolontan „sa inteleg ca nu-ti plac textele lui vochin”

Care texte, tolo? Ca vochin pune pe blog inregistrarea emisiunilor pe care le face la tv si s-a terminat cu „textele”. Nu tu l-ai laudat ca are „blog multimedia”, ca rad si puradeii cand citesc …

nudul plin de arta  •  16 noiembrie 2006, 13:33

Stii care e inceputul sfarsitului, tolo? Cand incepi sa nu mai asculti de parerea celor din jur, in special al cititorului.

Sau poate ai nevoie de o vacanta. Ai inceput sa scrii zilnic de becali, vezi numai amenintari virtuale. Teme precum misoginismul in atitudinea unor colegi, saracia generalizata din fotbal (exceptand granzii steua, etc) te irita cumplit. Gabi, acolo, in Koreea, nu e vreun sanatoriu?

Cătălin Tolontan  •  16 noiembrie 2006, 13:40

nudul plin de arta: nu ma irita nici o tema. si accept orice critica. buna ideea cu sanatoriul. asteptam raspuns de la gabi

Dr@Gosh  •  16 noiembrie 2006, 14:59

mai lasa-ne domnu’ tolo cu orbservatorul dumitale…nu intereseaza nici pe 10% din cititorii gsp…si mai bine fac jurnalul numai de sport ca au audienta mai mare decat crimele si violurile…

jders  •  16 noiembrie 2006, 15:42

Tolontane, acum de cind cu internetul si cu limba engleza pe care o stie multa lume va trebui sa va bateti nu numai cu concurenta numita Prosport ci si cu cea straina, asa ca e in interesul vostru sa scrieti bine daca nu vreti ca lumea sa citeasca cronicile de la urmatorul Campionat Mondial pe situri straine. Nu conteaza ce imi place mie, recunosc ca eu prefer stilul mai literar, in genul Ioan Chirila. De aia imi place cum scrie Maria Andries si imi place si ca are curajul sa spuna lucrurilor pe nume, cum a fost acum cu autogolul lui Banel Nicolita, cind ea a plecat de la o faza din fotbal si si-a extins comentariul la adresa intregii societati romanesti actuale. Asta se numeste articol de atitudine si arata ca ar putea sa scrie bine si pe alte teme decit sportul. Are talent si asta o ajuta sa scrie articole antologice care iti ramin in minte, cum a fost cel despre Catalin Hildan, articol pe care multa lume nu l-a inteles si nu si-a dat seama ca a fost un exercitiu literar. Asta nu inseamna ca Maria Andries scrie tot timpul la acest nivel, are si destule de articole slabute sau banale. Si nu inseamna ca voi ceilalti nu sinteti in stare sa scrieti ceva asemanator. Dar pentru ca va preocupati prea mult de scandaluri si de mondenitati nu mai aveti timp sa mai puneti mina pe o carte, pe un roman de calitate ca sa va mai reimprospatati stilul de a scrie care la multi este foarte slab.

Da, nu imi plac textele lui Geambasu, Buzarin sau Vochin sau cine mai vrei tu din generatia voastra iar faptul ca amintesti de Tudor Octavian si de Radu Cosasu va pune intr-o lumina proasta pentru ca ei s-au format ca ziaristi intr-o perioada cind nu aveai voie sa scrii ce aveai chef si gaseai cu greu carti bune de citit. La voi n-au fost problemele astea si totusi in afara de Maria Andries nu vad pe nimeni ale carui articole vor putea fi citite si peste zece ani. Repet, nu zic ca nu puteti sa scrieti, ci ca va complaceti in situatia asta in care aveti salarii mari din publicitate si nu vreti sa evoluati ca ziaristi sau ca scriitori, zi-i cum vrei.

E normal sa nu ma fi vazut pe topicuri legate de dopaj si box pentru ca nu m-ai vazut nici pe topicuri legate de fotbal sau baschet. Asta pentru ca nu mai citesc ziarele sportive decit foarte rar si nici nu vizitez siturile GSP sau Prosport, primul din motiv de nuditate care nu-si are locul acolo si al doilea din motiv de publicitate agresiva la alcool.

Da, corect, temele frivole sint doar pe internet dar asta nu inseamna ca nu esti responsabil de existenta lor. Habar n-am de ce ati plecat voi de la Prosport, dar daca e adevarat ca ati dat ca motiv posibila tabloidizare a Prosportului si acum voi i-ati intrecut la asa ceva se cheama ca esti ipocrit. Si daca acum o sa-mi spui ca nu esti tu vinovat de tabloidizarea GSP ci patronii (trustul Intact), atunci iar o sa te acuz de ipocrizie pentru ca din cite imi aduc eu aminte unul din motivele pentru care ati plecat de la Ringier a fost ca nu acceptati ingerinta patronilor de acolo in treburile ziarului. Deci ori esti tu (si Ioanitoaia desigur) responsabil de tabloidizarea GSP, ori ti-ai plecat capul si ai fost de acord cu tabloidizarea impusa de sus. In ambele situatii nu iesi deloc bine si daca tu vrei ca despre tine sa-si aduca lumea aminte peste ani ca ai pus umarul la distrugerea presei sportive romanesti alaturi de Horia Ivanovici (altul care amesteca sportul cu sexul si cu mondenitatile) este treaba ta, probabil ca iti convine mai mult sa ai bani in buzunar decit sa formezi o scoala de jurnalism serios. E alegerea ta, eu am oferit doar o parere. Dar eu daca as fi in locul tau as accepta sa-mi scada salariul dar sa-mi creasca prestanta si as renunta la prostiile de genul „divizia sexy” sau „neveste de fotbalisti” si as face un concurs in care as angaja jurnalisti tineri care stiu sa scrie si nu le e teama sa-si expuna parerile, chiar daca dupa aia se trezesc in blog cu sute de comentarii dintre care majoritatea negative.

In alta ordine de idei, eu nu-ti vizitez blogul pentru articolele sportive, ci pentru cele legate de jurnalism in general pentru ca prefer sa le citesc aici decit pe alte bloguri care nu fac decit sa le preia. Asa ca nu te lua dupa ce-ti spun unii ca sa nu mai amesteci sportul cu evenimentele din media, e blogul tau si iti cistigi mai multi cititori daca diversifici temele abordate.

Victor Ciutacu  •  16 noiembrie 2006, 16:06

@Cataline, nu am de comentat decat ca esti de-o toleranta uluitoare. Chapeau bas!

nichita  •  16 noiembrie 2006, 16:48

orice subiect ar lansa tolontan…mereu se ajunge la discutia asta. Este sau nu gsp comercial si supus lui voiculescu… Cataline..fa si tu o rubrica separata de plangeri la adresa Gazetei si inca una pentru injuraturi cu si despre tine.. ca sa se poata discuta pe post.. pe subiect.

vroiam si eu sa discut despre politica observatorului…dar dupa ce am citit tema comentariilor…imi e si jena sa ma bag si eu cu subiectul meu 🙂 (de fapt..al tau)

jurnalismonline.ro » Blog Archive » Petreanu peste Mandrutza  •  16 noiembrie 2006, 17:36

[…] Catalin Tolontan revine asupra informatiei privind intoarcerea lui Vlad Petreanu la conducerea Stirilor Antenei 1 si precizeaza ca Observatorul va fi in continuare prezentat de cuplul Stoicescu – Mandrutza, doar ca acesta din urma nu va mai fi redactor-sef al stirilor. Si mai zice Tolo ca Petreanu e adversarul declarat al tabloidizarii Observatorului.. […]

jders  •  16 noiembrie 2006, 19:12

Revin cu o mica precizare. Am spus anterior ca nu imi place cum scrie nici un jurnalist din generatia lui Tolontan si m-am grabit cind am afirmat asta. Radu Naum (care scrie chiar pe GSP.ro) si Razvan Ioan Boanchis (care scrie la Fanatik.ro si 7plus.ro) sint doi ziaristi de sport care scriu foarte bine.

Freedom  •  16 noiembrie 2006, 19:50

Fara Miss Babornita? Vaaaiii e o criiimaaa…..

Cătălin Tolontan  •  16 noiembrie 2006, 21:04

jders: multumesc pentru ca ai postat un punct de vedere detaliat. am inteles care e parerea ta despre presa. Eu am alta. Cred ca, inainte de a fi tabloida, financiara, sportiva si altfel, presa este interesanta si neinteresanta. Cit despre ceea ce am creat si ceea ce nu am reusit sa creez, ai dreptate, nu am facut destule. Iti doresc ca tu, in profesia ta, sa reusesti sa fondezi „o scoala” asa cum spui si sa lasi semne durabile.

Sirg  •  17 noiembrie 2006, 9:01

Foarte buna schimbare, daca se va produce o „detabloidizare” a stirilor, macar a celor de la 7 seara. Daca se cer trivialitati grotesti – crime si accidente stupide, dar banale, violuri si batai in carciuma – sa le mute la ora 5, sau noaptea! Observatorul devenise jurnalul la care nu mai ma uitam. Daca nu sunt stiri importante, mai bine sa dea „stiri” din locatii turistice, sau ma rog, ceva care sa nu te faca sa schimbi postul.

GabiKoreanu  •  17 noiembrie 2006, 14:49

Cataline,

Nu e gluma, daca nu vei mai fi redactor sef, macar schimba scaunul cu cel al lui Nea Ovidiu, cand o iesi la pensie, pentru ca ceea ce ai facut tu (m-am adresat cu tu pentru ca suntem cam de aceeasi varsta) la GSP, sau ma rog stiu ca iti place sa pui meritele pe seama integului colectiv, este ceva unic, iar eu am semnalat inca din primele zile ale blog-ului ca a realiza un dialog viu cu cititorii, ba mai mult, uneori preluind ideile lor in unele articole din ziar, chiar cu riscul de a va atrage o gramada de antipatii, e un lucru fantastic. Putini ar fi in stare sa suporte pe langa cateva sute de mesaje de bun simt, alte cateva mii de dejectii indreptate de cele mai multe ori impotriva voastra, nemaivorbind de faptul ca acest blog deranjeaza foarte tare pe mai marii ligii, federatiei, etc.
Eu iti urez succes, atat ca redactor-sef, cat si ca jurnalist si sper ca nu te-ai simtit cu orgoliul ranit cand am spus ca Maria scrie mai bine ca tine sau ceilalti colegi ai tai, este o parere personala, pe care nu stiu de ce, insa cred ca si unii colegi de-ai tai o impartasesc.

GabiKoreanu  •  17 noiembrie 2006, 15:00

Nu intelegeam de ce se astepta raspuns de la mine, mai apoi am vazut intrebarea cu sanatoriul.
Nu cred ca ar fi interesant de facut vreun sondaj de opinie pe tema sanatoriile koreene, insa noua ne-au facut un set complet de analize, intr-o clinica, mai degraba de stat decat privata, la cat de mare era (ceva gen Spitalul Militar din Buc) si am ramas surprins de eficienta sistemului lor sanitar. Ca sa nu mai zic ca in 2 ore facusem toate analizele (inclusiv echo-uri, radiografii, ekg, eeg, etc.)

GabiKoreanu  •  17 noiembrie 2006, 15:03

Cataline,

Vad ca „prietenii” mei de pe site m-au lasat balta, nu-mi zici cine era atacantul de la faza aia? Vezi ca e intrebarea ceva mai sus.

Merci

bart  •  17 noiembrie 2006, 15:04

Poate ar fi nevoie de o schimbare si la gsp… E plin de tot felul de ineptii. Una de pe dinamovisti.ro demna de „Fraza zilei”:

„Le-a interzis angajatilor sai sa mai lucreze la firma pe care o conduce.”

http://www.dinamovisti.ro/index/Speriat_de_moarte_Becali_isi_ofe.html

FanParaschivescu  •  19 noiembrie 2006, 13:09

@GabiKoreanu

raspunsul pentru tine e BUGA. Daca era vreun stelist, iti raspundea Tolontan intr-o suflare.
Fara suparare, domn’ Tolontan … Hai ca e frumoasa viata …

Comentează